Topic: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
289 posts, 24067 views
📖 Pagination options
- TheTigerBeast
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
TheTigerBeast
Stati calmi ca atunci cand M5.2 va incepe sa fie in lucru si M6 va fi gata vor actualiza hartile si, traditional metrorexcian, vor adauga proiectele pentru M7 si M8 🤣🤣🤣
Stati calmi ca atunci cand M5.2 va incepe sa fie in lucru si M6 va fi gata vor actualiza hartile si, traditional metrorexcian, vor adauga proiectele pentru M7 si M8 🤣🤣🤣
- cosminduru
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
cosminduru
A fost chiar și un articol de presă cu niște străini care luaseră metroul să meargă la aeoport, și pe la stația 1 mai pe undeva nu înțelegeau unde e metroul M6.
Asemenea lucruri ar putea fi tranșate în justiție, acei călători ar putea da în judecată Metrorex pentru daune - dacă pot dovedi că au pierdut avionul din cauza informării eronate.
WT_fan06 wrote here:
Nu doar că își complică inutil viața ci și induc în eroare călătorii, înghesuind linii și stații care nu există și nu pot fi folosite. Nu interesează pe nimeni că într-un viitor anume vom putea ajunge din Eroilor la Universitate sau alte cele. Ce interesează este ca situația de astăzi să se reflecte corect pe hartă.
A fost chiar și un articol de presă cu niște străini care luaseră metroul să meargă la aeoport, și pe la stația 1 mai pe undeva nu înțelegeau unde e metroul M6.
Asemenea lucruri ar putea fi tranșate în justiție, acei călători ar putea da în judecată Metrorex pentru daune - dacă pot dovedi că au pierdut avionul din cauza informării eronate.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
shoppy
Poate sa-i mai pistoneze TPBI cu niste plangeri ca sunt parteneri si afiseaza harti gresite, sau sa dea si asociatia un comunicat ca poze cu harti gresite si panouri de pe vremea comunistilor avem destule.
Poate sa-i mai pistoneze TPBI cu niste plangeri ca sunt parteneri si afiseaza harti gresite, sau sa dea si asociatia un comunicat ca poze cu harti gresite si panouri de pe vremea comunistilor avem destule.
- BGP2597
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
BGP2597
Harta Metrorex trebuie să arate cât mai simplu, plecând de la ceva de genul acesta, peste care mai trebuie adăugate câteva pictograme - corespondențe CF, P+R și stațiile care NU sunt accesibile, fiind doar 3 la număr (Obor, Piața Muncii și Mihai Bravu). și bineînțeles o legendă. Câteva elemente care diferențiază harta asta de altele sunt separarea clară a stațiilor Gara de Nord și marcarea diferită a stației Pantelimon ca să evidențieze un serviciu limitat, față de restul rețelei.
Harta nu trebuie încărcată inutil cu nicio linie sau stație care nu este deschisă și în operare. Nici zonificarea aceea din spate nu este necesară, întrucât poate fi confundată cu zonificare tarifară care nu există.
Harta Metrorex trebuie să arate cât mai simplu, plecând de la ceva de genul acesta, peste care mai trebuie adăugate câteva pictograme - corespondențe CF, P+R și stațiile care NU sunt accesibile, fiind doar 3 la număr (Obor, Piața Muncii și Mihai Bravu). și bineînțeles o legendă. Câteva elemente care diferențiază harta asta de altele sunt separarea clară a stațiilor Gara de Nord și marcarea diferită a stației Pantelimon ca să evidențieze un serviciu limitat, față de restul rețelei.
Harta nu trebuie încărcată inutil cu nicio linie sau stație care nu este deschisă și în operare. Nici zonificarea aceea din spate nu este necesară, întrucât poate fi confundată cu zonificare tarifară care nu există.
hartă-MTX-simplified.png (1010.17 KB; downloaded 589 times)
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
shoppy
Daca tot vorbim de harta perfecta Metrorex, pentru harta de mai sus:
Gara de Nord 2 ar trebui sa fie pe partea cealalta, Petrache Poenaru ar trebui sa fie la acelasi nivel cu Grozavesti si la Pantelimon serviciul nu este limitat, este doar alt program de circulatie si programul de circulatie nu se figureaza cumva pe harta.
O alta problema cu care ma lovesc in special in retelele necunoscute(ca la noi m-am informat din gura-n gura) este marcarea statiilor terminus, adica daca de la Eroilor vrei sa mergi la Costin Georgian este clar ca pe trenul corect scrie Pantelimon si trenurile pe care nu scrie Pantelimon sunt incorecte, deci daca vine un tren de Republica clar nu il iei sau poate te gandesti ca poate ar fi bun si hai sa cauti Republica pe harta sa te convingi ca chiar este bun, dar nefiind familiar cu harta pana cand gasesti statia, trenul a trecut; acum daca Pantelimon si Republica ar fi marcate ca statii terminus(poate scrise Pantelimon si Republica) atunci ar fi clar din capul locului ca si Pantelimon si Republica sunt trenuri corecte.
Aplicand logica de mai sus ajungem la cosmarul hartii retelei, statia Dristor, daca sunt la Obor si vreu sa merg din nou la Costin Georgian dupa harta de mai sus inseamna ca trebuie sa astept un tren pentru Pantelimon dar acest tren nu va veni niciodata, corect ar fi sa iau un tren de Dristor si la Dristor sa schimb dar acest lucru nu se poate distinge din harta, deci solutia ca sa nu ajungem iar la Dristor 1, 2 este sa figuram statiile de legatura asa:
Daca tot vorbim de harta perfecta Metrorex, pentru harta de mai sus:
Gara de Nord 2 ar trebui sa fie pe partea cealalta, Petrache Poenaru ar trebui sa fie la acelasi nivel cu Grozavesti si la Pantelimon serviciul nu este limitat, este doar alt program de circulatie si programul de circulatie nu se figureaza cumva pe harta.
O alta problema cu care ma lovesc in special in retelele necunoscute(ca la noi m-am informat din gura-n gura) este marcarea statiilor terminus, adica daca de la Eroilor vrei sa mergi la Costin Georgian este clar ca pe trenul corect scrie Pantelimon si trenurile pe care nu scrie Pantelimon sunt incorecte, deci daca vine un tren de Republica clar nu il iei sau poate te gandesti ca poate ar fi bun si hai sa cauti Republica pe harta sa te convingi ca chiar este bun, dar nefiind familiar cu harta pana cand gasesti statia, trenul a trecut; acum daca Pantelimon si Republica ar fi marcate ca statii terminus(poate scrise Pantelimon si Republica) atunci ar fi clar din capul locului ca si Pantelimon si Republica sunt trenuri corecte.
Aplicand logica de mai sus ajungem la cosmarul hartii retelei, statia Dristor, daca sunt la Obor si vreu sa merg din nou la Costin Georgian dupa harta de mai sus inseamna ca trebuie sa astept un tren pentru Pantelimon dar acest tren nu va veni niciodata, corect ar fi sa iau un tren de Dristor si la Dristor sa schimb dar acest lucru nu se poate distinge din harta, deci solutia ca sa nu ajungem iar la Dristor 1, 2 este sa figuram statiile de legatura asa:
izvor.png (3.84 KB; downloaded 537 times)
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
cris_m
La Dristor poti rezolva mai elegant, pe modelul Gara de Nord: treci capatul de linie Dristor 2 in clar, astfel incat calatorii sa stie unde este capatul.
La Dristor poti rezolva mai elegant, pe modelul Gara de Nord: treci capatul de linie Dristor 2 in clar, astfel incat calatorii sa stie unde este capatul.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
WT_fan06
Exact. Reprezentarea actuală a corespondenței de la Dristor e corectă, culmea. Trebuie trecut pe hartă Dristor 1 și Dristor 2, unite de un pasaj de corespondență, pentru a face distincția clară între stația through-traffic și stația terminus.
Cum am mai spus, GdN 1 & 2 și D 1 & 2 sunt singurele stații unde sufixul este necesar.
Exact. Reprezentarea actuală a corespondenței de la Dristor e corectă, culmea. Trebuie trecut pe hartă Dristor 1 și Dristor 2, unite de un pasaj de corespondență, pentru a face distincția clară între stația through-traffic și stația terminus.
Cum am mai spus, GdN 1 & 2 și D 1 & 2 sunt singurele stații unde sufixul este necesar.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
cris_m
Si Eroilor in cazul de fata, pana se va continua M5 spre centru.
Si Eroilor in cazul de fata, pana se va continua M5 spre centru.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
punmeister
La GdN poti rezolva prin calatoria de 90 de minute.
WT_fan06 wrote here:
Exact. Reprezentarea actuală a corespondenței de la Dristor e corectă, culmea. Trebuie trecut pe hartă Dristor 1 și Dristor 2, unite de un pasaj de corespondență, pentru a face distincția clară între stația through-traffic și stația terminus.
Cum am mai spus, GdN 1 & 2 și D 1 & 2 sunt singurele stații unde sufixul este necesar.
La GdN poti rezolva prin calatoria de 90 de minute.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
WT_fan06
Nu ai de ce să rezolvi. Corespondența de la GdN este mult mai anevoioasă decât cea de la Basarab și nu ar trebui încurajată.
@cris_m, ai dreptate, ca să fim consecvenți.
Nu ai de ce să rezolvi. Corespondența de la GdN este mult mai anevoioasă decât cea de la Basarab și nu ar trebui încurajată.
@cris_m, ai dreptate, ca să fim consecvenți.
- sorin.niculescu_
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
sorin.niculescu_
Din punctul meu de vedere, singurele stații de corespondență unde nu este nevoie de numerotare sunt Basarab și Nicolae Grigorescu. Basarab cred că este evident, chiar este una și aceeași stație, iar Nicolae Grigorescu pentru că toate trenurile opresc la același peron, excepție fiind sensul către Preciziei (dar acea bucată din stație, ca să zic așa, nu este o stație separată ca să poată fi numită Nicolae Grigorescu 2). În schimb, este o diferență clară între Eroilor 1 și Eroilor 2, Piața Victoriei 1 și Piața Victoriei 2, Dristor 1 și Dristor 2, mai ales Piața Unirii 1 și Piața Unirii 2… și să nu mai zic și de Gara de Nord 1 și Gara de Nord 2.
Din punctul meu de vedere, singurele stații de corespondență unde nu este nevoie de numerotare sunt Basarab și Nicolae Grigorescu. Basarab cred că este evident, chiar este una și aceeași stație, iar Nicolae Grigorescu pentru că toate trenurile opresc la același peron, excepție fiind sensul către Preciziei (dar acea bucată din stație, ca să zic așa, nu este o stație separată ca să poată fi numită Nicolae Grigorescu 2). În schimb, este o diferență clară între Eroilor 1 și Eroilor 2, Piața Victoriei 1 și Piața Victoriei 2, Dristor 1 și Dristor 2, mai ales Piața Unirii 1 și Piața Unirii 2… și să nu mai zic și de Gara de Nord 1 și Gara de Nord 2.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
WT_fan06
Care este diferența clară și cu ce ajută pe călător să cunoască diferența clară? Cu exemple din lumea civilizată care să demonstreze că nu românii au inventat roata și că nu românii sunt speciali.
Care este diferența clară și cu ce ajută pe călător să cunoască diferența clară? Cu exemple din lumea civilizată care să demonstreze că nu românii au inventat roata și că nu românii sunt speciali.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
Costin
SINGURA justificabila e Dristor, dar nu Dristor 1 si Dristor 2, acolo ar merge "Dristor" si "Dristor - terminal".
Toate celelalte sunt complet nejustificabile. Pe langa numerotarea fara sens (la Victoriei e pe dos decat numarul magistralei), diferentierea intre statii e inutila, nu ajuta calatorul cu absolut nimic. Calatorul stie ca trebuie sa intre in incinta statiei si abia acolo trebuie sa decida PERONUL la care vine linia de interes. Dar nu statia in sine, statia e una si aceeasi.
Si da, stiu ca numerotarea vine de la ordinea deschiderii, dar cum poate fi asta o informatie utila pentru un calator care nici nu se nascuse atunci?
SINGURA justificabila e Dristor, dar nu Dristor 1 si Dristor 2, acolo ar merge "Dristor" si "Dristor - terminal".
Toate celelalte sunt complet nejustificabile. Pe langa numerotarea fara sens (la Victoriei e pe dos decat numarul magistralei), diferentierea intre statii e inutila, nu ajuta calatorul cu absolut nimic. Calatorul stie ca trebuie sa intre in incinta statiei si abia acolo trebuie sa decida PERONUL la care vine linia de interes. Dar nu statia in sine, statia e una si aceeasi.
Si da, stiu ca numerotarea vine de la ordinea deschiderii, dar cum poate fi asta o informatie utila pentru un calator care nici nu se nascuse atunci?
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
shoppy
La Londra exista Edgware Road unde (culmea ) linia galbena se uneste cu ea insasi lafel ca la Dristor si vad ca o harta corecta reazolva problema. https://www.bbc.co.uk/london/travel/down ... map.html
Problema trebuie rezolvata pentru turisti si calatori noi care nu stiu cum este legatura la GdN si la Basarab nu pentru cine deja stie, informatia ca legatura intr-o statie este buna sau proasta nu este trecuta pe harta in nici o retea civilizata, ca unii pierd timp alegand legaturile proaste aia e, am patit-o si eu, pentru turisti si calatori noi mai important este sa existe un sistem clar care sa functioneze in orice situatie.
La Londra exista Edgware Road unde (culmea ) linia galbena se uneste cu ea insasi lafel ca la Dristor si vad ca o harta corecta reazolva problema. https://www.bbc.co.uk/london/travel/down ... map.html
Problema trebuie rezolvata pentru turisti si calatori noi care nu stiu cum este legatura la GdN si la Basarab nu pentru cine deja stie, informatia ca legatura intr-o statie este buna sau proasta nu este trecuta pe harta in nici o retea civilizata, ca unii pierd timp alegand legaturile proaste aia e, am patit-o si eu, pentru turisti si calatori noi mai important este sa existe un sistem clar care sa functioneze in orice situatie.
london.png (62.6 KB; downloaded 243 times)
📖 Pagination options