MetrouTrenurile de metrou din București

 

Topic: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)

862 posts, 255594 views
 
Go to page:  1  ... 17 18 19 20 21 22 23  ... 62
 
 

📖 Pagination options
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4) Vasile52

dinudr wrote here:
In al doilea rand nu mi se pare un argument faptul ca pt alte  trenuri alte tari au platit mai mult si de aceea ar avea prioritate la livrare.


dinudr wrote here:
Ne trateaza ca pe o tara si ca pe un popor de mana a IV-a acest producator.

Este un argument pentru ca asa functioneaza societatea capitalista.
Ti-am dat exemplu cum la Coradia daca a fost un pret competitiv si niste termeni clari se poate un termen rezonabil, fara intarzieri sau modificari.
20+17 de trenuri, contract semnat in martie 2022, prima rama vine la final de 2023, mentenanta 15 de ani (cu posibilitate de prelungire la 30 de ani),cost 3.714.279.851,00 euro
Metrorex a cerut un pret mic si un termen de livrare maxim extrem de lung.
13+17 trenuri, contract atribuit la finalul lui 2020, termen de livrare maxim 42 de luni, cost 242.011.374,73 euro
Ambele achiziti sunt facute pentru Romania, de acelasi producator, singura diferenta o reprezinta pretul si termenii contractului deci argumentul tau cu tratarea nostra ca un client la mana X pica. Este normal sa prioritizezi comanda mai profitabila si cu termen de livrare mai scurt. Daca Metrorex a spus ca accepta un asemenea termen de livrare si cu acel pret, atunci e problema Metrorex.

dinudr wrote here:
pt ce au facut eu as exclude aceasta firma producatoare de la toate licitatiile viitoare

Ce exact au facut? Spune-mi ce termen din contract nu au respectat. Durata maxima de la semnare pana la livrare trenurilor este de 42 de lunii care inca nu a trecut. Termenul maxim plus alte detali pot fi gasite aici.

dinudr wrote here:
Cred insa ca acest contract a fost facut la repezeala, cu f multa superficialitate si lasand nepermis de multe ,, portite de scapare,,  producatorului, fara penalitati, fara clauze extrem de clare care  sa impuna si niste  consecinte in cazul nerespectarii lui.

Aici ajungi foarte aproape de adevar. Este vina Metrorex pentru caietul de sarcini (cerintele privind metrourile, inclusiv durata de livrare) cu un asemenea termen lung, nu a producatorului. Producatorul are dreptul sa faca ce vrea el cat se incadreaza in termenii contractului.

Cat despre cum v-a arata trenul, modelul si culoarea, este disponibila online o randare a acestuia. Lipsa de asemenea lucruri este cel mai probabil tot din cauza Metrorex. Aceeasi companie la licitiatia pentru trenurile IR-RE a oferit randari detaliate in multiple scheme de culoare solicitate de ARF pentru consulatarea publicului.

Nici Alstom nu sunt ingerasi, dar nici CRRC nu sunt.

Iti inteleg frustrarea, dar ar trebui sa o directionezi catre adevarati responsabili, Metrorex, nu Alstom.

 


Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4) punmeister

Metrorex a cerut un pret si mic si un termen de livrare maxim extrem de lung.


8 milioane de euro bucata (si asta inainte de inflatie, contractul fiind semnat la finele lui 2020) ti se pare mic?

 


Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4) Vasile52

Comparativ cu pretul oferit de alte retele este cam mic.

 


Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4) dinudr

Ba uite ca o sa  raspund: chiar nu e necesar cand faptele sunt evidente: vad ca firma producatoare pur si simplu ne-a ignorat complet, nu a trimis nici macar un singur tren ( unul,nu doua ,nu trei, unul, e clar???) din cele 13.Nici macar nu au binevoit sa ne arate o macheta,o poza,o schita. Nimic. Dar absolut nimic. Ne-au ignorat complet,parca nu ar avea nici un contract  cu noi. Asta tradeaza atitudinea lor. Punct. Ca de profesionalism nu mai poate fi vorba.
Iar faptul ca acest contract se  intinde pe 29 de luni ,asta nu inseamna ca trenurile trebuie livrate in ultima zi a celor 29 de luni,desi e perfect legal.
Ce sa inteleg,ca nu au avut piese sa livreze macar un tren? Sa inteleg ca in acesti  aproape 3 ani nu au mai produs nici un tren din lipsa de piese? Au stat pe bara? N-as crede,sincer.Va spun eu,au produs pt altii. Pt altii care nu au contracte facute la repezeala, probabil de oameni pusi in functii pe criterii politice.Pt altii pe care-i respecta mai mult.
Ca sa fiu si mai clar, firma Astra-Arad cand a avut un contract cu municipalitatea / STB pt livrarea celor 100 de tramvaie Astra Imperio a inceput sa livreze intai 4 sau 5 apoi cate 4 pe luna.Dar constant. Si ei puteau invoca nu stiu ce lipsuri , scuze se gasesc mereu. Si pt ei exista criza semiconductorilor sau razboiul din Ucraina.
Ce cred insa este faptul ca pt ei nu reprezentam o prioritate,de fapt,din modul cum se comporta fata de noi cred ca nu reprezentam nimic pt ei.
Si nu-mi trebuie trei surse ca sa gandesc, sa recunosc o nedreptate sau un abuz, nu am fracturi de logica, iar faptul ca sunt plecat de 12 ani din Romania mi-a deschis ochii si m-a facut sa vad lucrurile mai detasat  si mai corect.
cris_m wrote here:
Si tu ai asa incredere doar intr-un articol? Nu citesti macar 3 surse diferite inainte de a-ti forma o opinie? Intreb asa de curiozitate, nu e musai sa raspunzi.

 


Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4) PTMZ

"Faptele sunt evidente"... Din pacate, in cazul de fata este fraza conspirationista ideala.

1. Ce dovezi ai dumneata ca Alstom ne-a ignorat complet? Stii dumneata ce se intampla in spate? Si dai vina pe Alstom aiurea in tramvai, astea erau sarcinile Metrorex sa ceara randari.
2. In industrie, nu se fac stocuri la toate piesele, foarte multe se fac pe comanda. Cu pandemia, criza de semiconductori si acum razboiul, fluxul de materiale a fost diminuat, deci acestea vor veni mai greu. Nu uita si de contracte semnate inainte de pandemie, care trebuie satisfacute si au fost si ele afectate.
3. Ce amuzant ca aduci in discutie Astra, in conditiile in care pentru toate celelalte contracte dinaintea PMB au avut intarzieri cu duiumul. Alea cum se justifica?

Mai lasati victimizarile si lamentarile acestea nationaliste de carton. Nu servesc nimanui si nu schimba nimic in bine.  

 


Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4) oc7avian

Vasile52 wrote here:
Ti-am dat exemplu cum la Coradia daca a fost un pret competitiv si niste termeni clari se poate un termen rezonabil, fara intarzieri sau modificari.
20+17 de trenuri, contract semnat in martie 2022, prima rama vine la final de 2023, mentenanta 15 de ani (cu posibilitate de prelungire la 30 de ani),cost 3.714.279.851,00 euro
Metrorex a cerut un pret mic si un termen de livrare maxim extrem de lung.
13+17 trenuri, contract atribuit la finalul lui 2020, termen de livrare maxim 42 de luni, cost 242.011.374,73 euro
Ambele achiziti sunt facute pentru Romania, de acelasi producator, singura diferenta o reprezinta pretul si termenii contractului deci argumentul tau cu tratarea nostra ca un client la mana X pica. Este normal sa prioritizezi comanda mai profitabila si cu termen de livrare mai scurt. Daca Metrorex a spus ca accepta un asemenea termen de livrare si cu acel pret, atunci e problema Metrorex.

Comparația nu e corectă, pentru că mentenanța nu se plătește complet la începutul contractului, ci de entitatea care le va închiria pe parcursul duratei de viață. Sumele de plătit la început sunt mai mici. Și ai greșit moneda la Coradia. Plus că vorbim de fabrici diferite, cerințe diferite etc.

@dinudr cam bați câmpii fără fundamente. Exact ca Astra, și Alstom are un calendar de livrări. Ăla a fost decalat din motive justificate, cu hârtii, nu la o bere cu cei din Metrorex. Iar relația contractuală e Alstom - Metrorex, nu cu acest "noi" generic. Întreabă la Metrorex dacă ne dau mai multe randări și schițe pe legea 544. E mai rapid să te informezi decât să scrii paragrafe întregi de păreri

 


Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4) orex

@oc7avian stiai ca Alstom Brazilia,  și-a cam înnodat șireturile si nu mai iese la vopsea nici acasa?
Nu cred, asa-i? ;)

 


Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4) oc7avian

Știu mult mai multe decât spun  ;) Dar ultima parte a articolului explică bine care e problema. Iar pe cerințele noastre, Alstom nu putea să le fabrice decât în Brazilia. Unde, ce să vezi? Nicio conspirație, producția în general e întârziată. Iar fiecare client acționează teoretic contractual, practic vedem. Că și noi puteam arunca cu penalizări, apoi să ne-o luăm în instanță peste câțiva ani.

 


Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4) punmeister

Uzina din Brazilia este singura cu productie de caroserii de inox.

 


Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4) shoppy

Pai sa aruncam cu penalizari doar daca avem dreptate.

 


Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4) edi1717

Se stie cand va veni primul tren? Am auzit ca ar veni in luna august, dar nu stiu daca este o sursa credibila cea unde am citit. Multumesc pentru raspuns!

 


Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4) Costin

Pai depinde si unde ai citit, era util daca includeai informatia asta...

 


Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4) edi1717

Am citit pe Economica.net: https://www.economica.net/metroul-de-dru ... 543.html

Nu am certitudinea ca este chiar o sursa credibila, din acest motiv am si adresat intrebarea aici. Multumesc

 


Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4) subway guru

Mai bine era daca o adresai la Metrorex sau la Alstom.

 


Go to page:  1  ... 17 18 19 20 21 22 23  ... 62
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Trenurile de metrou din București  • 
Choose destination

Since our 2422 forum members have written 433632 posts in 5399 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use