Topic: Știri, noutăți, perspective
656 posts, 287164 views
📖 Pagination options
- sorinache96
-
Posted:
-
- CA 205
-
Posted:
-
- Robert
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
Robert
Bestomnibus are la vanzare fix 10 troleibuze Van Hool ca sa vezi Mai au intradevar si Swisstroley 2, dar nu scrie cate bucati. Deci putem oarecum sti deja ce va cumpara Brasovul
Bestomnibus are la vanzare fix 10 troleibuze Van Hool ca sa vezi Mai au intradevar si Swisstroley 2, dar nu scrie cate bucati. Deci putem oarecum sti deja ce va cumpara Brasovul
- SPA29
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
SPA29
Da. Ai o gandire sanatoasa. De ce sa termine cu "troleul"? Cunosti situatia din Brasov? Poate vin altii mai rasariti si repara ineptiile unui neavenit. Oricum putem abera la nesfarsit pe tema troleibuzelor ce vor veni (daca vor veni). Vor fi cumparate de la "prietenii" din Sibiu.
Puss in Boots wrote:
Si atunci de ce nu termina o data cu troleele? Ba mai si ia 10 trolee noi. Ma rog, noi....E o gluma ce e acum.
Da. Ai o gandire sanatoasa. De ce sa termine cu "troleul"? Cunosti situatia din Brasov? Poate vin altii mai rasariti si repara ineptiile unui neavenit. Oricum putem abera la nesfarsit pe tema troleibuzelor ce vor veni (daca vor veni). Vor fi cumparate de la "prietenii" din Sibiu.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
Puss in Boots
Situatia din Brasov e cu un pas in urma Constantei. In ideea ca mai gafaie cateva trolee vs 0 la malul marii. SPA, sa stii ca n-am atacat troleul din BV. Intrebasem acum vreo saptamana daca nu sunt proiecte pe bani europeni pentru dezvoltarea troleului, partea aia n-ai vazut-o? Gandirea mea e sanatoasa si e pro transport electric, sa stii si cunosc situatia atat cat o pot cunoaste din presa si de pe forumuri. Replica mea era la adresa bataii de joc la adresa troleului in Brasov si decat sa-ti bati asa joc nu mai bine ii curmi suferinta? Linii putine. Vehicule putine. Planuri 0 de viitor. Scripcaru e primar din 2004 in Brasov si intre timp a disparut si tramvaiul. Lumea e multumita (ca si in C-ta) si il aleger in continuare. Poate vor veni si altii mai rasariti cum zici dar nu sunt foarte optimist. Sunt mai degraba pro tramvai ca solutie pentru Brasov dar nu-mi doresc sa dispara troleul.
Situatia din Brasov e cu un pas in urma Constantei. In ideea ca mai gafaie cateva trolee vs 0 la malul marii. SPA, sa stii ca n-am atacat troleul din BV. Intrebasem acum vreo saptamana daca nu sunt proiecte pe bani europeni pentru dezvoltarea troleului, partea aia n-ai vazut-o? Gandirea mea e sanatoasa si e pro transport electric, sa stii si cunosc situatia atat cat o pot cunoaste din presa si de pe forumuri. Replica mea era la adresa bataii de joc la adresa troleului in Brasov si decat sa-ti bati asa joc nu mai bine ii curmi suferinta? Linii putine. Vehicule putine. Planuri 0 de viitor. Scripcaru e primar din 2004 in Brasov si intre timp a disparut si tramvaiul. Lumea e multumita (ca si in C-ta) si il aleger in continuare. Poate vor veni si altii mai rasariti cum zici dar nu sunt foarte optimist. Sunt mai degraba pro tramvai ca solutie pentru Brasov dar nu-mi doresc sa dispara troleul.
- SPA29
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
SPA29
Brasovul a devenit un oras aglomerat, iar infrastructura, desi s-a investit in ea, si-a atins limita. Nu este loc de tramvai. Exista cateva proiecte postate prin alte locuri, legate de tramvaie. Sunt bine documentate, dar din punctul meu de vedere sunt himere.
O desfiintare a troleibuzului ar face mult rau, iar o asemenea greseala nu ar putea fi reparata. Ar disparea statiile de redresare, fire etc. Desi "muribund", troleibuzul inca functioneaza. Cu investitii minime s-ar putea infiinta linii noi sau reinfiinta altele vechi. Reteaua exista (inca). Nu e rea.
Nu este vorba doar de primar, ci si de oamenii care traiesc aici, dar si de educatia lor. Multi se bucura de o bucata de asfalt si de panselute prin giratorii (care au ajuns sa fie dublate de semafoare). E un haos. DNA doarme.
Am vazut postarea ta, dar ce as putea sa raspund ? Nu exista niciun proiect. Nu se gandeste nimeni la asta. In trecut au fost facute propuneri pentru imbunatatirea situatiei, dar s-au sters unii la fund cu ele.
Brasovul a devenit un oras aglomerat, iar infrastructura, desi s-a investit in ea, si-a atins limita. Nu este loc de tramvai. Exista cateva proiecte postate prin alte locuri, legate de tramvaie. Sunt bine documentate, dar din punctul meu de vedere sunt himere.
O desfiintare a troleibuzului ar face mult rau, iar o asemenea greseala nu ar putea fi reparata. Ar disparea statiile de redresare, fire etc. Desi "muribund", troleibuzul inca functioneaza. Cu investitii minime s-ar putea infiinta linii noi sau reinfiinta altele vechi. Reteaua exista (inca). Nu e rea.
Nu este vorba doar de primar, ci si de oamenii care traiesc aici, dar si de educatia lor. Multi se bucura de o bucata de asfalt si de panselute prin giratorii (care au ajuns sa fie dublate de semafoare). E un haos. DNA doarme.
Am vazut postarea ta, dar ce as putea sa raspund ? Nu exista niciun proiect. Nu se gandeste nimeni la asta. In trecut au fost facute propuneri pentru imbunatatirea situatiei, dar s-au sters unii la fund cu ele.
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
Andrei Andraș
Sibienii mai au doar 3 troleibuze, 7 au plecat în Kaunas.
-> https://www.15min.lt/gazas/naujiena/gat ... 1-658177#_
Hess-urile sunt 10 (chiar dacă nu scrie) și provin din Biel, Elveția (#81 - #90).
Anul ăsta vor mai fi disponibile direct din Germania 6 troleibuze VH asemenea celor 3 ajunse la Mediaș (niște bijuterii). De asemenea, sunt disponibile, pe site-ul Autoline, și 47 de troleibuze Irisbus Civis.
-> https://autoline.ro/-/vanzare/troleibuz ... 3374915900
Troleibuze sunt, dar aici depinde de mentalitatea celor cu funcții „mai mari”: se vrea sau nu se vrea.
Robert wrote:
Bestomnibus are la vanzare fix 10 troleibuze Van Hool ca sa vezi Mai au intradevar si Swisstroley 2, dar nu scrie cate bucati. Deci putem oarecum sti deja ce va cumpara Brasovul
Sibienii mai au doar 3 troleibuze, 7 au plecat în Kaunas.
-> https://www.15min.lt/gazas/naujiena/gat ... 1-658177#_
naujasis-troleibusas-578f6a918a9d4.jpg (80.49 KB; downloaded 4721 times)
Hess-urile sunt 10 (chiar dacă nu scrie) și provin din Biel, Elveția (#81 - #90).
Anul ăsta vor mai fi disponibile direct din Germania 6 troleibuze VH asemenea celor 3 ajunse la Mediaș (niște bijuterii). De asemenea, sunt disponibile, pe site-ul Autoline, și 47 de troleibuze Irisbus Civis.
-> https://autoline.ro/-/vanzare/troleibuz ... 3374915900
Troleibuze sunt, dar aici depinde de mentalitatea celor cu funcții „mai mari”: se vrea sau nu se vrea.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
Puss in Boots
Civisurile ar fi o prezenta speciala, cred ca multi le-ar lua drept noi. Din pacate nu prea are cine sa le ia. Ar fi excelente pentru unele linii din Bucuresti dar sunt articulate si SH. Daca BV ar avea planuri clare de extindere a troleului astea 47 ar fi un nou inceput.
Civisurile ar fi o prezenta speciala, cred ca multi le-ar lua drept noi. Din pacate nu prea are cine sa le ia. Ar fi excelente pentru unele linii din Bucuresti dar sunt articulate si SH. Daca BV ar avea planuri clare de extindere a troleului astea 47 ar fi un nou inceput.
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
Andrei Andraș
Chiar sunt noi. Nu au circulat nici măcar un an în Italia. Au fost înlocuite de niște Citelis-uri. Primarul de atunci nu dorea troleibuze cu ghidaj optic pentru că nu era atât de sigur că totul va merge bine.
Puss in Boots wrote:
Civisurile ar fi o prezenta speciala, cred ca multi le-ar lua drept noi.
Chiar sunt noi. Nu au circulat nici măcar un an în Italia. Au fost înlocuite de niște Citelis-uri. Primarul de atunci nu dorea troleibuze cu ghidaj optic pentru că nu era atât de sigur că totul va merge bine.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
Puss in Boots
Brasovul are destui bani pe axa 4 incat cu putina vointa s-ar putea achizitiona trolee noi si extinde reteaua. Dar una e una si alta e alta.
Brasovul are destui bani pe axa 4 incat cu putina vointa s-ar putea achizitiona trolee noi si extinde reteaua. Dar una e una si alta e alta.
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
Andrei Andraș
Contractul de peste 24 de milioane de euro pentru achiziția de autobuze noi a stârnit deja interesul a 35 de dealeri auto
La începutul lunii februarie, RATBV a lansat licitația în vederea achiziției a 105 autobuze noi. Ținând cont că achiziția se face din împrumutul pe care operatorul de transport l-a contractat de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), procedura de licitație se face direct pe portalul băncii. Până acum, 35 de dealeri auto s-au declarat interesați de acest contract de aproximativ 24,4 milioane de euro și au descărcat documentaţia de licitație. Companiile au timp până în data de 26 martie să își pregătească și să își prezinte oferta.
În total, ar urma să fie achiziționate 30 de autobuze midi (10 m lungime), 40 de autobuze standard (12m lungime) și 35 de autobuze articulate (18m lungime). Împrumutul acordat de BERD ar urma să fie rambursat pe o perioadă de 10 ani, primul an fiind de grație. Ca parte a pachetului de finanțare, BERD va asigura si asistenţa tehnică necesară pentru modernizarea transportului local.
Achiziţia se va realiza într-un singur lot, de la un singur furnizor, acesta lucru urmând a se întâmpla în vederea omogenizării flotei de transport public de călători a RATBV S.A. şi, implicit, pentru a reduce viitoarele costuri de mentenanţă a parcului auto.
Sursă -> http://www.bizbrasov.ro/2018/02/28/cont ... leri-auto/
Contractul de peste 24 de milioane de euro pentru achiziția de autobuze noi a stârnit deja interesul a 35 de dealeri auto
La începutul lunii februarie, RATBV a lansat licitația în vederea achiziției a 105 autobuze noi. Ținând cont că achiziția se face din împrumutul pe care operatorul de transport l-a contractat de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), procedura de licitație se face direct pe portalul băncii. Până acum, 35 de dealeri auto s-au declarat interesați de acest contract de aproximativ 24,4 milioane de euro și au descărcat documentaţia de licitație. Companiile au timp până în data de 26 martie să își pregătească și să își prezinte oferta.
În total, ar urma să fie achiziționate 30 de autobuze midi (10 m lungime), 40 de autobuze standard (12m lungime) și 35 de autobuze articulate (18m lungime). Împrumutul acordat de BERD ar urma să fie rambursat pe o perioadă de 10 ani, primul an fiind de grație. Ca parte a pachetului de finanțare, BERD va asigura si asistenţa tehnică necesară pentru modernizarea transportului local.
Achiziţia se va realiza într-un singur lot, de la un singur furnizor, acesta lucru urmând a se întâmpla în vederea omogenizării flotei de transport public de călători a RATBV S.A. şi, implicit, pentru a reduce viitoarele costuri de mentenanţă a parcului auto.
Sursă -> http://www.bizbrasov.ro/2018/02/28/cont ... leri-auto/
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
Puss in Boots
Nimic nou. Vorbim la sfarsit de martie. Cu putin noroc poate in mai se semneaza contractul daca nu sunt contestatii sau si daca sunt dar se rezolva repede.
Nimic nou. Vorbim la sfarsit de martie. Cu putin noroc poate in mai se semneaza contractul daca nu sunt contestatii sau si daca sunt dar se rezolva repede.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
Puss in Boots
Vad ca Civisurile nu mai sunt. Linkul de mai sus nu mai da niciun rezultat.
Vad ca Civisurile nu mai sunt. Linkul de mai sus nu mai da niciun rezultat.
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
Andrei Andraș
Sper doar să se și pună în practică, să nu fie vreo păcăleală de 1 aprilie întârziată.
RATBV S.A. vrea să cumpere 25 de troleibuze în următorii ani. Marea miză: descurajarea folosirii mașinii personale în oraș și reducerea poluării
25 de troleibuze articulate cu baterii de putere care pot circula și pe porțiuni fără rețea aeriană, în valoare de 600.000 de euro, îmbunătățirea infrastructurii de garaje și ateliere de reparații, amenjarea unei infrastructuri de transport electric, amenajarea unor benzi dedicate pentru transportul de călători, stații și terminale de transport public noi și mai ales descurajarea utilizării autoturismelor personale în oraș sunt planurile pe care RATBV S.A. le are pentru îmbunătățirea transportului public din Brașov.
Strategia a fost prezentată vineri, în cadrul dezbaterii publice privind viitorul transportului public din oraș, „Hop on the future“, la care au luat patrte brașoveni, dar și reprezentanți ai ONG-urilor. Banii pentru toate aceste investiții ar urma să fie accesați prin Programul Operațional – Axa 4, care are ca obiectiv specific reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă, cu o valoare maximă eligibilă de 20 de milioane de euro. Cele 25 de troleibuze vor circula în zona Centrului Istoric.
La începutul lunii februarie, RATBV a lansat licitația în vederea achiziției a 105 autobuze noi, printr-un împrumut de la Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare, în valoare de 24 de milioane de euro. „Anul acesta vom înnoi parcul de autobuze, iar o prioritate este îmbunătățirea infrastructurii de garaje și ateliere de reparații, care sunt vechi de 50 de ani. Avem în continuare probleme cu personalul, în organigramă fiind doar 21 de șoferi de troleibuze, din care la finalul anului acesta vom rămâne cu 15. AGA a aprobat formarea profesională, am primit un cod CAEN pentru înființarea unei școli de șoferi. Trebuie înțeles un lucru: este mai greu să conduci un troleibuz decât un autobuz, iar majoritatea șoferilor refuză, ceea ce înseamnă că trebuie să gândim o strategie prin care să-i motivăm financiar“, a declarat George Cornea, președintele Consiliului de Administrație al RATBV S.A.
36 de km de benzi dedicate pentru autobuze
Un alt proiect, complementar achiziției de mijloace electrice, este cel de amenjarea a unor stații de transport public, aproximativ 22 de adăposturi moderne, care să faciliteze inclusiv accesul persoanelor cu dizabilități. De asemenea, un obiectiv la fel de important va fi cel de amenjare a unor benzi dedicate pentru mijloacele de transport în comun, iar potrivit reprezentanților RATBV ar fi vorba despre 36 de km de benzi, pe care municipalitatea are obligația să le amenajeze.
Marea miză a conducerii RATBV va fi însă, să convingă posesorii de mașini personale să le lase acasă și să circule cu mijloacele de transport în comun. Unul dintre obiective, susțin reprezentanții RATBV, este ca prin aceste investiții să crească numărul de călători cu 3-5% anual. 153.000 de călători au carduri active în municipiul Brașov în acest moment, iar 30% dintre noile autobuze, care vor veni prin împrumutul BERD, vor fi prevăzute cu senzori care vor număra călătorii.
La sugestia brașovenilor care au participat la dezbaterea publică, RATBV S.A. va încerca să creeze programe de educare a publicului și de predictibilitate a transportului public, prin crearea unei aplicații digitale. În final, repezentanții Asociației VISUM pentru Educație le-au sugerat reprezentanților RATBV S.A. să facă o nouă dezbatere publică ale cărei teme să fie strategia privind transportul public în noile dezvoltări imobiliare ale Brașovului.
Sursă -> http://www.bizbrasov.ro/2018/04/02/ratb ... -poluarii/
Sper doar să se și pună în practică, să nu fie vreo păcăleală de 1 aprilie întârziată.
RATBV S.A. vrea să cumpere 25 de troleibuze în următorii ani. Marea miză: descurajarea folosirii mașinii personale în oraș și reducerea poluării
25 de troleibuze articulate cu baterii de putere care pot circula și pe porțiuni fără rețea aeriană, în valoare de 600.000 de euro, îmbunătățirea infrastructurii de garaje și ateliere de reparații, amenjarea unei infrastructuri de transport electric, amenajarea unor benzi dedicate pentru transportul de călători, stații și terminale de transport public noi și mai ales descurajarea utilizării autoturismelor personale în oraș sunt planurile pe care RATBV S.A. le are pentru îmbunătățirea transportului public din Brașov.
Strategia a fost prezentată vineri, în cadrul dezbaterii publice privind viitorul transportului public din oraș, „Hop on the future“, la care au luat patrte brașoveni, dar și reprezentanți ai ONG-urilor. Banii pentru toate aceste investiții ar urma să fie accesați prin Programul Operațional – Axa 4, care are ca obiectiv specific reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă, cu o valoare maximă eligibilă de 20 de milioane de euro. Cele 25 de troleibuze vor circula în zona Centrului Istoric.
La începutul lunii februarie, RATBV a lansat licitația în vederea achiziției a 105 autobuze noi, printr-un împrumut de la Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare, în valoare de 24 de milioane de euro. „Anul acesta vom înnoi parcul de autobuze, iar o prioritate este îmbunătățirea infrastructurii de garaje și ateliere de reparații, care sunt vechi de 50 de ani. Avem în continuare probleme cu personalul, în organigramă fiind doar 21 de șoferi de troleibuze, din care la finalul anului acesta vom rămâne cu 15. AGA a aprobat formarea profesională, am primit un cod CAEN pentru înființarea unei școli de șoferi. Trebuie înțeles un lucru: este mai greu să conduci un troleibuz decât un autobuz, iar majoritatea șoferilor refuză, ceea ce înseamnă că trebuie să gândim o strategie prin care să-i motivăm financiar“, a declarat George Cornea, președintele Consiliului de Administrație al RATBV S.A.
36 de km de benzi dedicate pentru autobuze
Un alt proiect, complementar achiziției de mijloace electrice, este cel de amenjarea a unor stații de transport public, aproximativ 22 de adăposturi moderne, care să faciliteze inclusiv accesul persoanelor cu dizabilități. De asemenea, un obiectiv la fel de important va fi cel de amenjare a unor benzi dedicate pentru mijloacele de transport în comun, iar potrivit reprezentanților RATBV ar fi vorba despre 36 de km de benzi, pe care municipalitatea are obligația să le amenajeze.
Marea miză a conducerii RATBV va fi însă, să convingă posesorii de mașini personale să le lase acasă și să circule cu mijloacele de transport în comun. Unul dintre obiective, susțin reprezentanții RATBV, este ca prin aceste investiții să crească numărul de călători cu 3-5% anual. 153.000 de călători au carduri active în municipiul Brașov în acest moment, iar 30% dintre noile autobuze, care vor veni prin împrumutul BERD, vor fi prevăzute cu senzori care vor număra călătorii.
La sugestia brașovenilor care au participat la dezbaterea publică, RATBV S.A. va încerca să creeze programe de educare a publicului și de predictibilitate a transportului public, prin crearea unei aplicații digitale. În final, repezentanții Asociației VISUM pentru Educație le-au sugerat reprezentanților RATBV S.A. să facă o nouă dezbatere publică ale cărei teme să fie strategia privind transportul public în noile dezvoltări imobiliare ale Brașovului.
Sursă -> http://www.bizbrasov.ro/2018/04/02/ratb ... -poluarii/
📖 Pagination options