Topic: Diverse (transporturi, infrastructură, urbanism etc)
690 posts, 196433 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Salubritate+deszapezire
andrei11
Nu există cauciucuri AllSeason ! Imposibil. AllSeason chipurile se referă la configurația "șănțulețelor"
Cauciucurile de vară sunt bune pentru o temperatură de + 7* Celsius.
Cauciucurile de iarnă sunt bune pentru o temperatură de până la + 7* Celsius
Pe gheață / polei sunt bune lanțurile sau așa zisele cauciucuri cu cuie.
Hai să nu încurcăm lucrurile și să ne luăm după tot ce debitează fabricanții ca să-și vândă marfa !!
Și evident după ce spun deștepții de reportri de la televiziunile de știri !
Nu există cauciucuri AllSeason ! Imposibil. AllSeason chipurile se referă la configurația "șănțulețelor"
Cauciucurile de vară sunt bune pentru o temperatură de + 7* Celsius.
Cauciucurile de iarnă sunt bune pentru o temperatură de până la + 7* Celsius
Pe gheață / polei sunt bune lanțurile sau așa zisele cauciucuri cu cuie.
Hai să nu încurcăm lucrurile și să ne luăm după tot ce debitează fabricanții ca să-și vândă marfa !!
Și evident după ce spun deștepții de reportri de la televiziunile de știri !
- shoppy
-
Posted:
-
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Salubritate+deszapezire
Cristi N
As zice ca totusi tehnologia a evoluat, te descurci cu ele acceptabil si pe frig/zapada si pe caldura dar nu exceleaza in nici unul din cazuri. Daca vrei sa conduci fara griji sau iti place sa te joci cu masina atunci cauciucurile de sezon sunt obligatorii.
As zice ca totusi tehnologia a evoluat, te descurci cu ele acceptabil si pe frig/zapada si pe caldura dar nu exceleaza in nici unul din cazuri. Daca vrei sa conduci fara griji sau iti place sa te joci cu masina atunci cauciucurile de sezon sunt obligatorii.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Salubritate+deszapezire
andrei11
Am explicat puțin mai sus că "All Season" este o invenție fără aplicație practică. Eo treabă care ține numai de publicitate.
Știu mai multe despre caciucuri decât credeți voi.
Am explicat puțin mai sus că "All Season" este o invenție fără aplicație practică. Eo treabă care ține numai de publicitate.
Știu mai multe despre caciucuri decât credeți voi.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Salubritate+deszapezire
cris_m
"All season" sunt o inventie pur de marketing, alea nu sunt cauciucuri. Legat de ce zicea guru cu tinut cauciucurile de iarna peste vara, s-ar putea ca acestea sa se fi tocit de la mersul prin caldura si de la distantele lungi parcuse in aceste conditii...
"All season" sunt o inventie pur de marketing, alea nu sunt cauciucuri. Legat de ce zicea guru cu tinut cauciucurile de iarna peste vara, s-ar putea ca acestea sa se fi tocit de la mersul prin caldura si de la distantele lungi parcuse in aceste conditii...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Salubritate+deszapezire
shoppy
Ca material, cauciucul mai moale este unul care are aderenta mai mare la temperaturi joase dar se toceste repede la temperaturi inalte iar cel mai tare are aderenta buna la temperaturi inalte dar la temperaturi joase este foarte tare si aderenta scade.
La asta se adauga modelul santurilor, cauciucul moale are santuri foarte adanci pentru a evacua zapada iar cauciucul tare ruleaza de obicei pe asfalt uscat deci are santuri mult mai mici, de acea daca pui cauciuc moale si cu santuri mari pe asfalt curat si incins se va toci repede si cauciu tare cu santuri mici pe zapada va avea aderenta foarte mica.
Nu te opreste nimeni sa faci un cauciuc de consistenta medie si cu niste santuri medii, acela este cauciucul all season, un fel de nici cal nici magar cu performante medii in orice situatie, pe care il avea toata lumea acum 20 de ani, si nu se plangea nimeni de ele, ca doar dinacelea erau.
Cine vrea sa se simta in siguranta, da, sa foloseasca, cauciucurile corecte pentru sezon, si sa mearga cu masina doar pana la gara, de unde sa ia trenul .
Ca material, cauciucul mai moale este unul care are aderenta mai mare la temperaturi joase dar se toceste repede la temperaturi inalte iar cel mai tare are aderenta buna la temperaturi inalte dar la temperaturi joase este foarte tare si aderenta scade.
La asta se adauga modelul santurilor, cauciucul moale are santuri foarte adanci pentru a evacua zapada iar cauciucul tare ruleaza de obicei pe asfalt uscat deci are santuri mult mai mici, de acea daca pui cauciuc moale si cu santuri mari pe asfalt curat si incins se va toci repede si cauciu tare cu santuri mici pe zapada va avea aderenta foarte mica.
Nu te opreste nimeni sa faci un cauciuc de consistenta medie si cu niste santuri medii, acela este cauciucul all season, un fel de nici cal nici magar cu performante medii in orice situatie, pe care il avea toata lumea acum 20 de ani, si nu se plangea nimeni de ele, ca doar dinacelea erau.
Cine vrea sa se simta in siguranta, da, sa foloseasca, cauciucurile corecte pentru sezon, si sa mearga cu masina doar pana la gara, de unde sa ia trenul .
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
andrei11
Dâmbovița la Eroilor. Spre Izvor.
Dâmbovița la Eroilor. Spre Izvor.
1-8-2019 6-47-29 PM.jpg (303.31 KB; downloaded 2828 times)
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
PTMZ
Mă duce cu gândul la vremurile când circula tramvaiul pe Splaiul Unirii. De-aș fi prins vremurile alea... Păcat că a devenit așa artificial. Splaiul Independenței se cam întoarce la natură, dar e bine, mai inspirăm ceva aer curat prin marea de mașini.
Cum arăta Dâmbovița înainte de metrou! Aer curat, mașini puține... Raiul din centrul Bucureștiului.
Mă duce cu gândul la vremurile când circula tramvaiul pe Splaiul Unirii. De-aș fi prins vremurile alea... Păcat că a devenit așa artificial. Splaiul Independenței se cam întoarce la natură, dar e bine, mai inspirăm ceva aer curat prin marea de mașini.
Cum arăta Dâmbovița înainte de metrou! Aer curat, mașini puține... Raiul din centrul Bucureștiului.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
TibiV
Aer curat?!?!....
S-o crezi tu.
Putea ingrozitor... A fecale.
Aer curat?!?!....
S-o crezi tu.
Putea ingrozitor... A fecale.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
PTMZ
Eh, nu știu. Am zis, n-am prins vremurile alea
Eh, nu știu. Am zis, n-am prins vremurile alea
- 1689
-
Posted:
-
Re: Salubritate+deszapezire
1689
Permiteti-mi sa va contrazic. Exista si chiar sint folosite regulat in statele mai "salbatice" (CO,MT, WY). Chiar si pe coasta de Est (de exemplu MA) sint uzuale.
Va recomand o tura pe zapda echipat cu Uniroyal Rainsport sau cu Michelin Primacy. Cred ca va veti schimba parerea despre necesitatea cauciucurilor de iarna sau despre cit (mai) poate ajuta maiestria la volan (asta daca reusiti sa plecati de pe loc).
Vremurile in care Montana de Floresti era ultimul racnet in materie si pe post de all season au trecut. Si e bine ca s-a intimplat asta.
andrei11 wrote:
Anvelopele de iarnă sunt o invenție pur europeană, în USA nu există noțiunea.
Permiteti-mi sa va contrazic. Exista si chiar sint folosite regulat in statele mai "salbatice" (CO,MT, WY). Chiar si pe coasta de Est (de exemplu MA) sint uzuale.
andrei11 wrote:
Șoferii mai trebuie să știe să și conducă mașina, nu să stea tot timpul pe facebook !
Va recomand o tura pe zapda echipat cu Uniroyal Rainsport sau cu Michelin Primacy. Cred ca va veti schimba parerea despre necesitatea cauciucurilor de iarna sau despre cit (mai) poate ajuta maiestria la volan (asta daca reusiti sa plecati de pe loc).
Vremurile in care Montana de Floresti era ultimul racnet in materie si pe post de all season au trecut. Si e bine ca s-a intimplat asta.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
misterr
Secretul asfaltului din ţările nordice. Drumurile nu sunt afectate de fenomenul îngheţ-dezgheţ
Inginerul autorizat în drumuri Eugen Girigan a explicat că ţările nordice folosesc doar bitum aditivat. Costurile lucrărilor de asfaltare sunt mai mari, însă perioada de exploatare creşte cu 50 la sută.
Drumurile din ţările nordice sunt mai rezistente la fenomenul îngheţ – dezgheţ faţă de şoselele din ţara noastră. Aşa că nordicii nu sunt nevoiţi să se apuce de plombări în fiecare primăvară.
Inginerul autorizat în drumuri Eugen Girigan, fost director al Direcţiei de Drumuri şi Poduri Suceava, ne-a explicat de ce se lipesc mai greu craterele de şoselele din Norvegia sau Suedia.
„Ţările potente financiar nu folosesc bitumul cum îl folosim noi. Prin normative, se foloseşte bitum aditivat. Introduc nişte aditivi care măresc unirea agregatelor. Bitumul este un liant care înveleşte şi strânge agregatele. Aditivii măresc costul asfaltului. Se măreşte cu 10 la sută, dar durata de exploatare este mai mare cu 50 la sută. Este un câştig. În afară nu se lucrează decât cu bitum aditivat şi cu agregate de carieră”, a declarat inginerul într-un interviu la Radio Top Suceava.
Secretul asfaltului din ţările nordice. Drumurile nu sunt afectate de fenomenul îngheţ-dezgheţ
Inginerul autorizat în drumuri Eugen Girigan a explicat că ţările nordice folosesc doar bitum aditivat. Costurile lucrărilor de asfaltare sunt mai mari, însă perioada de exploatare creşte cu 50 la sută.
Drumurile din ţările nordice sunt mai rezistente la fenomenul îngheţ – dezgheţ faţă de şoselele din ţara noastră. Aşa că nordicii nu sunt nevoiţi să se apuce de plombări în fiecare primăvară.
Inginerul autorizat în drumuri Eugen Girigan, fost director al Direcţiei de Drumuri şi Poduri Suceava, ne-a explicat de ce se lipesc mai greu craterele de şoselele din Norvegia sau Suedia.
„Ţările potente financiar nu folosesc bitumul cum îl folosim noi. Prin normative, se foloseşte bitum aditivat. Introduc nişte aditivi care măresc unirea agregatelor. Bitumul este un liant care înveleşte şi strânge agregatele. Aditivii măresc costul asfaltului. Se măreşte cu 10 la sută, dar durata de exploatare este mai mare cu 50 la sută. Este un câştig. În afară nu se lucrează decât cu bitum aditivat şi cu agregate de carieră”, a declarat inginerul într-un interviu la Radio Top Suceava.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
Puss in Boots
Iar sa ne invete strainii pe noi romanii cum sta treaba? Sa stea in banca lor, noi de jde ani aratam ca stim mai bine.
Iar sa ne invete strainii pe noi romanii cum sta treaba? Sa stea in banca lor, noi de jde ani aratam ca stim mai bine.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
misterr
Caracatița de parbriz, găselnița autorităților în război cu șoferii indisciplinați
Click pe imagine pentru video:
Autorităţile din Galaţi sunt gata să intre în război cu şoferii indisciplinaţi, care parchează după bunul plac.
Aşa că au în plan să aducă şi în România un soi de parasolare electronice care blochează câmpul vizual al celui care şi-a lăsat maşina la întâmplare.
Dacă vechile sisteme, prinse la roată, mai puteau fi tăiate cu flexul, acestea, odată forţate, scot cu totul parbrizul.
Noile dispozitive de blocare a maşinilor se aplică pe parbriz cu ajutorul unei ventuze imense armata electronic. Pentru deblocare şoferul trebuie să obţină însă un cod pe telefon cel mai probabil după ce plăteşte amendă.
Apoi, are obligaţia să returneze caracatiţa pe care autorităţile o urmăresc prin GPS. Cine forţează dispozitivul riscă să îşi scoată cu totul parbrizul.
Caracatiţele sunt folosite deja cu succes în Marea Britanie şi Statele Unite ale Americii iar firma producătoare a obţinut numeroase premii. Acum autorităţile din Galaţi vor să le aducă şi în România, mai ales că au primit numeroase reclamaţii de la cetăţeni.
Bogdan Ardean, director Gospodărire Urbană, Galaţi: “Oamenii spun că sistemele convenţionale, pe care noi, la ora actuală, le aplicăm pe roţi deteriorează janta maşinii, sau nu le observă şi atunci, în momentul în care vor să plece de pe loc neobservând sistemul de blocare pe roata, strica maşina.”
Pentru că un singur dispozitiv costă peste o mie de euro la care se adăugă şi banii pentru soft cei din Galaţi vor să închirieze echipamentele.
Şofer: “Dar să fie soare afară, ca să nu mă bată la ochi.”
Reporter: “Cum vi se pare ideea?”
Șofer: “Faceţi cum credeţi, numai să fie bine. Să nu cumva să orbească omul.”
Bărbat: “Da, n-ar fi o idee rea. Şi atunci chiar nu poţi să pleci, să încerci să forţezi.”
Deocamdată şoferii nu au de ce să îşi facă probleme. Responsabilii încă aşteaptă ca firma care produce sistemele inovatoare să facă o ofertă de închiriere.
Caracatița de parbriz, găselnița autorităților în război cu șoferii indisciplinați
Click pe imagine pentru video:
Autorităţile din Galaţi sunt gata să intre în război cu şoferii indisciplinaţi, care parchează după bunul plac.
Aşa că au în plan să aducă şi în România un soi de parasolare electronice care blochează câmpul vizual al celui care şi-a lăsat maşina la întâmplare.
Dacă vechile sisteme, prinse la roată, mai puteau fi tăiate cu flexul, acestea, odată forţate, scot cu totul parbrizul.
Noile dispozitive de blocare a maşinilor se aplică pe parbriz cu ajutorul unei ventuze imense armata electronic. Pentru deblocare şoferul trebuie să obţină însă un cod pe telefon cel mai probabil după ce plăteşte amendă.
Apoi, are obligaţia să returneze caracatiţa pe care autorităţile o urmăresc prin GPS. Cine forţează dispozitivul riscă să îşi scoată cu totul parbrizul.
Caracatiţele sunt folosite deja cu succes în Marea Britanie şi Statele Unite ale Americii iar firma producătoare a obţinut numeroase premii. Acum autorităţile din Galaţi vor să le aducă şi în România, mai ales că au primit numeroase reclamaţii de la cetăţeni.
Bogdan Ardean, director Gospodărire Urbană, Galaţi: “Oamenii spun că sistemele convenţionale, pe care noi, la ora actuală, le aplicăm pe roţi deteriorează janta maşinii, sau nu le observă şi atunci, în momentul în care vor să plece de pe loc neobservând sistemul de blocare pe roata, strica maşina.”
Pentru că un singur dispozitiv costă peste o mie de euro la care se adăugă şi banii pentru soft cei din Galaţi vor să închirieze echipamentele.
Şofer: “Dar să fie soare afară, ca să nu mă bată la ochi.”
Reporter: “Cum vi se pare ideea?”
Șofer: “Faceţi cum credeţi, numai să fie bine. Să nu cumva să orbească omul.”
Bărbat: “Da, n-ar fi o idee rea. Şi atunci chiar nu poţi să pleci, să încerci să forţezi.”
Deocamdată şoferii nu au de ce să îşi facă probleme. Responsabilii încă aşteaptă ca firma care produce sistemele inovatoare să facă o ofertă de închiriere.
📖 Pagination options