MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM5 Drumul Taberei - Eroilor - Iancului - PantelimonM5 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: Stiri despre proiect

1308 posts, 558993 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 17 18 19 20 21 22 23  ... 94
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect Utilizator anonim

Stația Parc Drumul Taberei din proiectul Drumul Taberei nu va mai avea nicio galerie comercială și niciun pasaj subteran, așa cum arăta proiectul inițial, anunță Metrorex.

Lucrările de la Magistrala 5 de Metrou Drumul Taberei- Eroilor au fost sistate în prima parte  anului trecut din cauza lipsei de bani. Ulterior, Guvernul  a alocat sumele necesare pentru demararea lucrărilor, din banii obținuți prin Programul Operațional Sectorial- Transporturi.
Din rațiuni de costuri, stața Parc Drumul Taberei va fi o simplă stație, cu cinci ieșiri: două la parc, două pe partea cu Tip Top și una la piață. Se va renunța la cea de-a șasea ieșire, cea dinspre patinoar, deoarece necesită un volum de lucrări prea mare , cu costuri de peste 10 milioane de euro. De asemenea, nu mai este nevoie nici de devirerea tramvaiului 41 și nici de trecerea celei de-a treia linii, pentru manevre, pe sub parc. Aceasta va fi situată sub magazinul Tip Top, aproape de blocuri.

http://www.tvcity.ro/stiri/administrati...ul-taberei

 


Re: Stiri despre proiect URANUS

Sa nu ma injurati pe mine pentru articol, dar sunt foarte misto pozele.

Sursa: mondonews.ro

Lucrarile de la metroul Drumul Taberei sunt in grafic

Lucrarile la magistrala de metrou care va lega cartierele Drumul Taberei si Pantelimon se desfasoara in ritm alert in aceste zile, toti cei implicati dorind sa profite, din plin, de zilele calduroase din acest final de februarie.
Ritmul sustinut al lucrarilor a facut ca totul sa se desfasoare conform planului initial. Anterior, ministrul Transporturilor Ramona Manescu a declarat, in timpul unei editii a emisiunii Dupa 20 de ani, difuzata de postul Pro Tv, ca „Metroul va fi gata in anul 2016, in conditiile in care banii alocati sunt la zi, companiile si-au indeplinit toate conditiile, termenele fiind cele stabilite. In plus, vremea tine cu noi, lucrarile, atat la suprafata, cat si in subteran se desfasoara potrivit graficului”.

http://www.mondonews.ro/lucrarile-de-la...-exclusiv/

 


Re: Stiri despre proiect URANUS

Sursa: B365.RO

Varvara, cârtiţa uriaşă care sapă tunelul la metroul din Drumul Taberei, a ajuns la staţia Favorit

Varvara, scutul uriaş care sapă tunelul la metroul din Drumul Taberei, a ajuns, vineri, la staţia Favorit.

Vineri, 14 februarie 2014, s-a finalizat execuţia primului tunel situat pe interstaţia Orizont - Favorit, în lungime de 341 metri liniari, lucrare executată de primul TBM – Tunelling Boring Machine, botezat „Varvara" care a reuşit spargerea peretelui mulat şi intrarea în staţia Favorit.

Lucrările s-au derulat în condiţii tehnice şi de siguranţă, cu funcţionarea corespunzătoare a tuturor instalaţiilor care concură la realizarea tunelurilor, aşa cum s-au derulat pe tot parcursul execuţiei primelor două tuneluri de pe interstaţia Academia Militară – Orizont, informează Metrorex.

Realizarea primului tunel de pe interstaţia Orizont - Favorit a început la data de 24.01.2014 şi înaintarea a fost efectuată cu o medie aritmetică de 16,23 metri liniari pe zi, dar şi cu o viteză record de execuţie într-o singură zi de 39 metri, respectiv 26 de inele montate.

Începerea execuţiei celui de-al doilea tunel între staţia Orizont şi staţia Favorit, cu cârtiţa uriaşă botezată Filofteia, se va face în jurul datei de 20.02.2014.

Se estimează că în prima jumătate a anului 2015 structura staţiilor şi tunelelor va fi gata. Urmează lucrările de montare a căii de rulare, cele de automatizări şi finisajele. Termenul preconizat pentru darea în folosinţă a tronsonului Râul Doamnei - Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016.

Acest proiect este finanţat din fonduri structurale nerambursabile în cadrul Programului Operational Sectorial –"Transport".

http://www.b365.ro/varvara-cartita-uria...02653.html

 


Re: Stiri despre proiect URANUS

Sursa: B365.RO


Încep săpăturile la cel de-al doilea tunel spre staţia Favorit de pe magistrala 5 de metrou

Execuţia celui de-al doilea tunel care face legătura între staţile de metrou Orizont şi Favorit, de pe magistrala 5, se va face în jurul datei de 20 februarie 2014, anunţă Metrorex.

Săpăturile la cel de-al doilea tunel între staţia de metrou Orizont şi staţia de metrou Favorit de pe magistrala 5 urmează să fie efectuate cu super-utilajul tip TBM (Tunelling Boring Machine), botezat cârtiţia Filofteia. Lucrările sunt programate să înceapă joi, 20 februarie 2014.

Vineri, pe 14 februarie 2014, a fost finalizată execuţia primului tunel situat pe interstaţia Orizont - Favorit, în lungime de 341 metri liniari, lucrare executată de primul TBM  "Varvara" care a reuşit spargerea peretelui mulat şi intrarea în staţia Favorit.

Lucrările s-au derulat în condiţii tehnice şi de siguranţă, cu funcţionarea corespunzătoare a tuturor instalaţiilor care concură la realizarea tunelurilor, aşa cum s-au derulat pe tot parcursul execuţiei primelor două tuneluri de pe interstaţia Academia Militară – Orizont, informează Metrorex.

Realizarea primului tunel de pe interstaţia Orizont - Favorit a început la data de 24.01.2014 şi înaintarea a fost efectuată cu o medie aritmetică de 16,23 metri liniari pe zi, dar şi cu o viteză record de execuţie într-o singură zi de 39 metri, respectiv 26 de inele montate.

Metrorex estimează că, în prima jumătate a anului 2015, structura staţiilor şi tunelelor va fi gata. Urmează lucrările de montare a căii de rulare, cele de automatizări şi finisajele. Termenul preconizat pentru darea în folosinţă a tronsonului Râul Doamnei - Eroilor 2 de pe magistrala 5 de metrou este al doilea semestru al anului 2016.

http://www.b365.ro/incep-sapaturile-la-...02752.html

 


Re: Stiri despre proiect URANUS

Sursa: B365.RO

Premieră la metrou: Stațiile de pe Magistrala Pantelimon, în curtea unor școli, spitale și biserici

Magistrala 5 de metrou, tronsonul Universitate - Pantelimon va avea nouă staţii, acestea fiind construite la o distanţă de aproximativ 500 de metri între ele. Marea majoritate a terenului afectat de traseul tunelului de metrou este domeniul public al municipiului Bucureşti. Există însă şi excepţii. Conform proiectului, o parte dintre accesele în staţii vor fi realizate pe terenuri proprietate privată sau chiar în curtea unor şcoli şi spitale din Capitală. Proiectul Magistralei 5, tronsonul II se află în dezbatere publică pe site-ul Primăriei Capitalei.

De la staţia Universitate II la staţia Vergului şi depoul Pantelimon II, linia de metrou are o lungime de 7200 metri şi este prevăzut a avea nouă staţii:

1. StaţiaCALEA MOŞILOR situată în zona intersecţiei bd. Carol I– bd. Pache Protopopescu cu Calea Moşilor

2. Staţia TRAIAN situată în zona de mijloc a bd. Pache Protopopescu

3. Staţia PIAŢA IANCULUI situată în zona intersecţiei bd. Pache Protopopescu – şos. Iancului cu şos. Mihai Bravu

4. StaţiaVICTOR MANU situată în zona mediană a şoselei Iancului

5. Staţia NAŢIONAL ARENA situată în zona intersecţiei şos. Iancului cu str. Pierre de Coubertin, în zona stadionului Naţional Arena

6. Staţia CHIŞINĂU situată în zona intersecţiei şos. Pantelimon cu bd. Chişinău

7. Staţia MORARILOR situată în zona intersecţiei şos. Pantelimon cu bd. Morarilor – şos. Fundeni

8. Staţia SFÂNTUL PANTELIMON situată pe şos. Pantelimon, în zona Spitalului Sf. Pantelimon

9. Staţia VERGULUI situată în zona intersecţiei şos. Pantelimon cu str. Vergului, la Cora Pantelimon.

Potrivit proiectului, cea mai mare parte a terenului afectat de traseul tunelului de metrou este domeniul public al municipiului Bucureşti, reprezentat de carosabilul şi trotuarele aferente bd. Carol I – bd. Pache Protopopescu – şos. Iancului – şos. Pantelimon. Există însă şi situaţii în care accesul în staţia de metrou va fi situat în curtea unei şcoli sau a unui spital.

Astfel, unul dintre accesele în staţia Traian este prevăzut în curtea Şcolii Generale nr. 52, iar o priză de ventilație este situată în curtea Liceului Mihai Viteazul, ambele fiind aflate în administrarea Ministerului Educaţiei şi Învăţământului. De asemenea, o altă priză de ventilaţie este prevăzută în curtea bisericii Iancu Vechi, situate la intersecţia bd. Pache Protopopescu cu str. Mătăsari şi str. Agricultori, terenul fiind în proprietatea privată a Bisericii Ortodoxe Romane.

Unul dintre cele opt accese în staţia Piatra Iancului este prevăzut în curtea Policlinicii din șos. Iancului nr. 3. De asemenea, unul din accesele în staţia Morarilor este situat pe o latură a curţii Policlinicii nr.2 (şos. Iancului nr. 292), iar la staţia Sfântul Pantelimon, unul dintre accese este situat pe o latură a curţii Spitalului Sf.Pantelimon (şos. Iancului nr. 340-342).

În plus, o zonă tehnică aferentă stației Vergului va fi situată în curtea liceului Al. Sahia din șos. Pantelimon nr. 355, iar unul din accesele în această statie este situat în incinta supermarket-ului Cora Pantelimon.

"Având în vedere că cei care sunt proprietari sau utilizează aceste terenuri sunt printre principalii beneficiari ai noii linii de metrou şi că suprafaţa afectată este minimă şi nu se suprapune peste spaţii construite, considerăm că, din punct de vedere al regimului juridic, nu sunt probleme deosebite", se precizează în proiect.

"În cazul stațiilor care sunt amplasate în curtea șolii, stația va afecta o foarte mică parte din curte, în zona de acces. Acolo se vor afla doar o scară și intrarea într-un lift" - a declarat pentru B365.ro  arhitect Constantin Enache, coordonator PUZ pentru Magistrala de metrou Universitate- Pantelimon.

Cum vor fi configurate cele nouă staţii

StaţiaCALEA MOŞILOR - cinci accese, din care două sunt prevăzute cu lift. Trei dintre aceste accese sunt amplasate la intersecția bd. Carol I cu Calea Moşilor, iar celelalte două - în Piața Pache Protopopescu 2.

Staţia TRAIAN - patru accese, din care unul este prevăzut cu lift. Accesele pietonale la staţiile de metrou Calea Moşilor și Traian vor fi descoperite. Eventuala acoperire a unora dintre aceste accese nu va putea fi făcută decât în baza unor avize suplimentare emise de Comisia de Urbanism a municipiului Bucureşti şi de Comisia pentru Cultură, Culte şi Patrimoniu Cultural Naţional, în baza unor documentaţii detaliate.

StaţiaPIAŢA IANCULUI - pe lângă accesul existent, mai sunt prevăzute opt accese, distribuite astfel încât să deservească toate circulațiile pietonale aferente. Patru din accesele propuse sunt prevăzute cu lift.

Staţia VICTOR MANU - cinci accese, din care unul este prevăzut cu lift.

StaţiaNAŢIONAL ARENA -  șase accese, din care două sunt prevăzute cu lift. În zona delimitată de intersecția şos. Iancului cu şos. Pantelimon este prevăzut un parcaj public subteran, cu acces din şos. Iancului.

Staţia CHIŞINĂU - patru accese, toate fiind prevăzute cu lift.

StaţiaMORARILOR - șase accese, din care patru sunt prevăzute cu lift.

Staţia SFÂNTUL PANTELIMON -  patru accese, din care două sunt prevăzute cu lift. 9

Staţia VERGULUI - cinci accese, din care două sunt prevăzute cu lift. După Stația Vergului este prevăzut depoul Pantelimon II, care va avea un acces de legătură cu parcajul suprateran propus pe terenul din șos. Pantelimon nr. 375-383. Depoul propus va fi relaționat în subteran cu Depoul Pantelimon existent.

"Având în vedere că prima jumătate a traseului cuprins în Tronsonul II este situată în cadrul zonei istorice protejate a municipiului Bucureşti s-a optat din punct de vedere al tehnologiei de execuţie pentru formula tunelului executat cu un scut de mare adâncime. Această soluţie permite ca execuţia lucrărilor să se facă fără stânjenirea traficului de suprafaţă şi cu lucrări aparente doar în zona staţiilor", se mai precizează în proiect.

Capacitatea de transport estimată pe tronsonul Universitate - Pantelimon va fi 50.000 călători/h/sens, la o frecvenţă de 90” şi o viteză de 36km/h.

http://www.b365.ro/statiile-de-pe-magis...02843.html

 


Re: Stiri despre proiect subway guru

România: Metrorex continuă proiectele de dezvoltare
http://www.railwayinsider.eu/wp/archives/60759?lang=ro

 


Re: Stiri despre proiect SniperGuy

România a încasat peste 1,13 miliarde euro din fonduri europene în doar două zile

România a încasat, vineri, 304,6 milioane de euro din fonduri europene, după ce, doar cu o zi înainte, primise alte 830 de milioane de euro de la Comisia Europeană, informează, luni, un comunicat al Ministerului Fondurilor Europene.

Suma totală rambursată în cele două zile este de peste 1,13 miliarde de euro, semnificativ mai mare decât cea returnată în fiecare dintre primii 5 ani de exercitiu financiar (2007-2011)., precizează comunicatul.

La nivelul programelor operaţionale, situaţia sumelor încasate pe 21 şi 22 februarie este: Programul Operaţional Transport 506,2 milioane euro, Programul Operaţional Sectorial Creşterea Competitivităţii Economice 482,62 milioane euro, Programul Operaţional Sectorial Mediu 123,76 milioane euro şi Programul Operaţional Asistenţă Tehnică 22,43 milioane euro.

În 2013, România a încasat peste 2,88 miliarde de euro de la Comisie, comparativ cu doar 2,2 miliarde de euro în toţi anii din perioada 2007-2012.

sursa:
http://www.capital.ro/romania-a-incasat-peste-113-miliarde-euro-din-fonduri-europene-in-doar-doua-zile.html

Comment: presupun ca o parte din banii primiti vor fi alocati atat pentru M5 cat si pentru M4.

 


Re: Stiri despre proiect URANUS

Sursa: B365.RO

Întârzieri la Magistrala 5 de metrou: De ce au tărăgănat lucrările

Lucrările la Magistrala 5 au înregistrat întârzieri majore atât din cauza subfinanţării, cât şi din cauza constructorilor, care nu au venit cu echipe pregătite să lucreze la foc continuu, spun reprezentanţii Metrorex. Termenul de inaugurare al Magistralei 5 rămâne, momentan, al doilea semestru al anului 2016.

Directorul general al Metrorex, Aurel Radu, spune că lucrările la Magistrala 5 au întârziat şi din cauza constructorilor care nu au venit cu echipe suficiente să lucreze în permanenţă la cele două tunele de metrou. „Când au licitat, constructorii trebuiau să vină, de fapt, cu şase TBM-uri. Nu au putut aduce atâtea pentru că nu au putut să facă organizarea de şantier acolo, nu au venit nici cu patru, au venit cu două TBM-uri, dar nu şi cu două echipe. Ei nu au recunoscut niciodată că nu au două echipaje pentru TBM-uri. Noi am pus presiune tot timpul şi le-am spus că echipajul celălalt pare mai mult de mentenanţă decât de conducere, pentru că montează ceea ce e în spatele lui. Acum au promis că aduc şi cea de-a doua echipă. În mod normal, după ce înaintează primul TBM 200 metri, poate începe şi cel de-al doilea să foreze pe cel de-al doilea fir. Analizăm situaţia şi vom lua o decizie, dacă nu respectă contractul", a declarat directorul general al Metrorex, pentru B365.ro.

Dacă la toate staţiile de metrou de pe Magistrala 5 lucrările la nivel de structură sunt înaintate, la staţia Parc Drumul Taberei avansul nu este însă la fel de evident, iar vina îi aparţine constructorului şi în acest caz, potrivit oficialilor Metrorex. "Într-adevăr, sunt întârziate lucrările la staţia Parc Drumul Taberei. E o situaţie mai delicată acolo. Noi punem presiune, am avut întâlniri şi cu reprezentanţii firmelor constructoare din Italia şi Spania, iar acum trebuie să luăm o decizie avantajoasă pentru societate, care să nu afecteze bugetul statului. La staţia Parc Drumul Taberei constructorii cer bani în plus. Ca toate societăţile care au lucrat în România şi ei erau obişnuiţi să ceară bani mai mulţi. Într-adevăr, ei au realizat, peste ce au licitat, nişte cantităţi în plus de pereţi mulaţi şi cer bani în plus faţă de ce s-a licitat. Analizăm cu specialişti, am comandat în acest sens şi un studiu, ca să vedem ce e de făcut, pentru că nu ne permitem să plătim în plus. În contract se precizează clar că preţul este fix, nemodificabil, dacă nu apar lucrări suplimentare neprevăzute, cerute de noi, precum devierile de reţele. Din această cauză ei nu mai lucrează la capacitate maximă", a explicat Aurel Radu, pentru B365.ro.

Potrivit şefului Metrorex, lucrările la staţia Parc Drumul Taberei au fost întârziate şi din cauza acordului de mediu, care a fost puţin întârziat. "La început ei au prevăzut organizarea de şantier chiar acolo, în parc, iar ulterior Parcul Drumul Taberei a intrat pe un program european de modernizare şi reamenajare şi nu ni s-a mai permis să intrăm în parc. Într-adevăr e puţin mai complicat, negociem, suntem în discuţii cu constructorul să găsim cea mai bună cale pentru terminarea la timp a lucrărilor", a explicat Aurel Radu.

Directorul general al Metrorex, Aurel Radu, spune că lucrările la Magistrala 5 au întârziat şi din cauza constructorilor care nu au venit cu echipe suficiente să lucreze în permanenţă la cele două tunele de metrou. „Când au licitat, constructorii trebuiau să vină, de fapt, cu şase TBM-uri. Nu au putut aduce atâtea pentru că nu au putut să facă organizarea de şantier acolo, nu au venit nici cu patru, au venit cu două TBM-uri, dar nu şi cu două echipe. Ei nu au recunoscut niciodată că nu au două echipaje pentru TBM-uri. Noi am pus presiune tot timpul şi le-am spus că echipajul celălalt pare mai mult de mentenanţă decât de conducere, pentru că montează ceea ce e în spatele lui. Acum au promis că aduc şi cea de-a doua echipă. În mod normal, după ce înaintează primul TBM 200 metri, poate începe şi cel de-al doilea să foreze pe cel de-al doilea fir. Analizăm situaţia şi vom lua o decizie, dacă nu respectă contractul", a declarat directorul general al Metrorex, pentru B365.ro.

Dacă la toate staţiile de metrou de pe Magistrala 5 lucrările la nivel de structură sunt înaintate, la staţia Parc Drumul Taberei avansul nu este însă la fel de evident, iar vina îi aparţine constructorului şi în acest caz, potrivit oficialilor Metrorex. "Într-adevăr, sunt întârziate lucrările la staţia Parc Drumul Taberei. E o situaţie mai delicată acolo. Noi punem presiune, am avut întâlniri şi cu reprezentanţii firmelor constructoare din Italia şi Spania, iar acum trebuie să luăm o decizie avantajoasă pentru societate, care să nu afecteze bugetul statului.La staţia Parc Drumul Taberei constructorii cer bani în plus. Ca toate societăţile care au lucrat în România şi ei erau obişnuiţi să ceară bani mai mulţi. Într-adevăr, ei au realizat, peste ce au licitat, nişte cantităţi în plus de pereţi mulaţi şi cer bani în plus faţă de ce s-a licitat. Analizăm cu specialişti, am comandat în acest sens şi un studiu, ca să vedem ce e de făcut, pentru că nu ne permitem să plătim în plus. În contract se precizează clar că preţul este fix, nemodificabil, dacă nu apar lucrări suplimentare neprevăzute, cerute de noi, precum devierile de reţele. Din această cauză ei nu mai lucrează la capacitate maximă", a explicat Aurel Radu, pentru B365.ro.

Potrivit şefului Metrorex, lucrările la staţia Parc Drumul Taberei au fost întârziate şi din cauza acordului de mediu, care a fost puţin întârziat. "La început ei au prevăzut organizarea de şantier chiar acolo, în parc, iar ulterior Parcul Drumul Taberei a intrat pe un program european de modernizare şi reamenajare şi nu ni s-a mai permis să intrăm în parc. Într-adevăr e puţin mai complicat, negociem, suntem în discuţii cu constructorul să găsim cea mai bună cale pentru terminarea la timp a lucrărilor", a explicat Aurel Radu.

În ceea ce priveşte stadiul lucrărilor la staţia Eroilor 2, directorul Metrorex a precizat că până acum s-a lucrat la devierea reţelelor, iar apoi urmează lucrările la pereţii mulaţi.

Lucrările la Magistrala 5, frânate de imobilele cu risc seismic din centru

Pentru cel de-al doilea tronson al Magistralei 5 va începe, în partea a doua anului, licitaţia pentru stabilirea constructorului pentru structura de rezistenţă. "Sunt probleme pe tronsonul Eroilor – Universitate. Vrem să separăm şi acest tronson, să începem din Pantelimon până la Foişorul de Foc şi apoi de la Foişorul de Foc până la Haşdeu. Partea cea mai grea e pe tronsonul Eroilor – Universitate pentru că toate clădirile din zonă au risc seismic foarte mare, iar clădirile acestea trebuie să fie incluse într-un plan de reabilitare. Nu e sarcina noastră, ci a Primăriei Capitalei. Trebuie să ne corelăm foarte bine cu Primăria Capitalei pentru că trebuie consolidate clădirile vechi ca să nu existe riscul de demolare, în momentul începerii săpăturilor la metrou pe tronsonul Eroilor – Universitate", a explicat Aurel Radu, pentru B365.ro.

Sistemul de ventilaţie de la metrou, schimbat cu bani europeni

Pe lângă lucrările la Magistrala 5 şi Magistrala 4, care sunt efectuate în prezent, conducerea Metrorex vrea să implementeze şi alte proiecte, care vizează, printre altele, modernizarea sistemului de ventilaţie şi a sistemului de taxare. "Avem şanse să intrăm pe fonduri nerambursabile şi pe modernizarea sistemului de taxare şi a sistemului de ventilaţie. Sindicaliştii ne criticau că aerul este cancerigen, că este poluat, şi atunci am făcut toate demersurile şi se pare că vom primi bani europeni nerambursabili pentru începerea investiţiei. Sindicatele au găsit scuze şi motive ca să pună presiune să le schimbăm. Până acum nu erau prevăzute în buget cheltuieli pentru schimbarea sistemului de ventilaţie. Acum am identificat o sursă de finanţare prin bani europeni şi reuşim să facem şi această schimbare", a declarat Aurel Radu.

Cosmin Dinescu, consilierul personal al şefului Metrorex, îi contrazice pe sindicaliştii care au declarat anul trecut că aerul din metroul bucureștean este cancerigen şi depășește de opt ori limita noxelor şi spune că sistemul de ventilaţie trebuie schimbat pentru că este foarte vechi. "Nu schimbăm sistemul de ventilaţie pentru că aerul este cancerigen. Cu siguranţă nu este aşa şi nu are rost să speriem oamenii. Schimbăm sistemul de ventilaţie pentru că este foarte învechit şi zgomotos. Doamne fereşte, de cine ştie ce incendii sau ceva prin subsol, pentru că nu ştim care mai e capacitatea lor de eliminare a fumului, pentru că acesta era scopul acestui sistem", a explicat Cosmin Dinescu.

Metroul din Bucureşti trece pe contactless


În ceea ce priveşte modernizarea sistemului de taxare, Aurel Radu spune că există un proiect în acest sens, care prevede introducerea unor noi metode de plată, dar şi schimbarea turnicheţilor. "Sistemul de taxare de acum este vechi de aproape 20 de ani, fiind implementat în 1995 şi modernizat în 2000. Prin intermediul proiectului pe care îl avem în plan întreg sistemul de taxare se modifică. Se schimbă tot: turnicheţi, porţi, automate de vânzări cartele. Vrem să trecem totul pe contactless, în detrimentul tichetelor de hârtie, să optăm pentru metode eficiente de plată a călătoriei, electronic pockets, să se poată plăti şi cu telefonul, dar nu cum e acum prin SMS, cu sisteme improvizate şi adăugate peste sistemul nostru. Călătorii vor putea veni direct cu cardul bancar şi îl pot apropia de aparatul de taxare pentru a intra la metrou. Avem un proiect asemănător cu BRD-ul, cu MasterCard. Vrem să optăm şi pentru automate pe sistem contactless de încărcat. De asemenea, ne dorim să putem vinde şi noi carduri de călătorie, în sistemul integrat cu RATB, nu numai ei", au mai spus oficialii Metrorex.

Patiseriile, covrigăriile şi magazinele care vând chiloţi, scoase din staţii

Aurel Radu a mai anunţat că vrea să schimbe statutul Metrorex pentru a putea aduce mai mulţi bani în companie. "În prezent, Metrorex este o societate de transport, dar vrem acum să modificăm statutul societăţii, să prindem aceste activităţi ca să putem aduce venituri suplimentare. Pe Magistrala 5 şi mai ales pe Magistrala 6 vrem şi noi să facem spaţii comerciale mai mari, mai elegante, încă din faza de construcţie, pe care să le administrăm noi. E casa mea, vreau să mi-o administrez eu, nu să mi-o administreze altul", a punctat şeful Metorex.

Şeful Metrorex a mai precizat, pentru B365.ro, că vrea să dea o altă faţă metroului şi să facă baterii de spaţii comerciale. "Pot fi mai puţine spaţii, dar mai mari şi mai moderne. Vrem să scoatem unele patiserii care sunt în spaţii ce nu permit ventilaţia şi tot mirosul se duce pe peroane. Le vom lăsa doar pe cele care au un sistem de ventilaţie sau pot monta, din punct de vedere tehnic, un astfel de sitem de ventilaţie. S-a lucrat acum la un cod de bune practici, prin intermediul căruia le vom impune comercianţilor nişte condiţii speciale, astfel încât să nu mai vândă chiloţi, sutiene, brânză sau mezeluri, pentru că li s-a permis orice şi aşa nu se mai poate. Am dat ordin să se inventarieze şi să se stabilească suprafeţele închiriate de agenţii comerciali de la metrou şi suprafeţele pe care aceştia le ocupă, de fapt, pentru că mulţi îşi scot marfa lângă spaţiile comerciale, deşi nu au voie să facă asta, prin contract. După inventarierea spaţiilor ocupate efectiv de firmele respective vom emite facturi pentru spaţiile ocupate şi le vom trimite Sindomet-ului, ca să primească banii pentru chiriile aferente spaţiilor ocupate", a punctat Aurel Radu.

Codul de bune practici pentru comercianţii din subteranul bucureştean ar putea intra în vigoare într-o lună – două.

Directorul general al Metrorex a mai anunţat că reanalizarea contractelor cu SC Sindomet Servcom SRL se află deja pe ordinea de zi a consiliului de administraţie. "Vrem să renegociem şi să se schimbe procentul, să luăm noi 75%, ei 25%, şi noi să avem drept de administrare, să putem stabili preţul chiriei, să nu mai decidă dânşii, pentru că până acum noi nu am avut niciun control. În prezent ei sunt administratori, noi primim 25%, dar din ce ne declară, nu ştim exact ce fac. După ce scad toate cheltuielile vin şi ne spun «ăsta e profitul dumneavoastră», practic, suntem la mâna lor. Încercăm să facem tot posibilul să schimbăm situaţia. Acesta este rolul meu ca manager, să aduc bani la societate, să îmbunătăţim condiţiile şi să facem profit. Ei au un contract comercial încheiat pe o perioadă foarte lungă de timp, care încă e în vigoare. Deja am cerut direcţiei comerciale să analizeze situaţia, pe care o vom prezenta apoi consiliului administrativ, iar membrii acestui consiliu vor lua decizia. Dacă nu cădem de acord şi nu reuşim să renegociem acest contract se poate ajunge la întreruperea contractului. Trebuie să luăm o decizie în acest sens", a spus Aurel Radu.

http://www.b365.ro/de-ce-au-intarziat-l...03386.html

 


Re: Stiri despre proiect George

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-16...i-2014.htm

@andrei11: bine zis pamflet...am incercat sportul cu metrou Unirii - Crangasi si apoi 41, e istovitor, apoi 41 e mereu arhiplin la orele de varf...apoi stai la troleu la Tricodava...ti-e usor sa vorbesti, cu metroul la Iancului la nasul calutului... :lol:

Haideti cu statia aia odata...Parc Drumul Taberei!

 


Re: Stiri despre proiect URANUS

Au aflat si ei (B365.RO):

Cârtiţa Varvara a început săpăturile spre Tudor Vladimirescu, pe Magistrala 5

Varvara, cârtiţa uriaşă care sapă tunelul pe primul fir la Magistrala 5 de metrou, a început săpăturile spre staţia Tudor Vladimirescu.

Miercuri, 26 martie, a început execuţia tunelului de metrou de la Magistrala 5, pe primul fir. Varvara, primul TBM – Tunelling Boring Machine care sapă tunelul de metrou din Drumul Taberei, a plecat din staţia Favorit către staţia Tudor Vladimirescu (fosta Drumul Taberei 34). Până în prezent, Varvara a săpat deja 40 metri de tunel, după cum a declarat, pentru B365.ro, Evelyne Croitoru, şefa departamentului de comunicare al Metrorex.

Pe 14 martie, Filofteia, cârtiţa uriaşă care sapă firul 2 al tunelului la metroul din Drumul Taberei, a ajuns la staţia Favorit.

Se estimează că în prima jumătate a anului 2015 structura staţiilor şi tunelelor de metrou de pe Magistrala 5 va fi gata. Urmează lucrările de montare a căii de rulare, cele de automatizări şi finisajele. Termenul preconizat pentru darea în folosinţă a tronsonului Râul Doamnei - Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016.

Acest proiect este finanţat din fonduri structurale nerambursabile în cadrul Programului Operational Sectorial –"Transport" 2007 - 2013.

http://www.b365.ro/cartita-uriasa-care-...05185.html

 


Re: Stiri despre proiect Cristy

Lucrări noi de peste 200 de milioane de euro, la magistrala 5 de metrou Dr. Taberei-Pantelimon

Magistrala 5 de metrou care leagă cartierul Drumul Taberei de Pantelimon urmează să "înghită" lucrări de peste 200 de milioane de euro, în 2014, potrivit programului anual al achiziţiilor publice al Metrorex. Cele mai scumpe vor fi lucrările de finisaje, arhitectură şi sisteme de instalaţii ce vor fi efectuate la magistrala 5 de metrou.  

Conform programului anual al achiziţiilor publice al Metrorex, în 2014 la magistrala 5 de metrou urmează să fie contractate diverse lucrări ce totalizează aprox. 952 milioane lei fără TVA (209 milioane euro) fără TVA.

METROU DRUMUL TABEREI. Astfel, unul dintre contractele ce urmează să fie încheiate la MAGISTRALA 5 DE METROU DRUMUL TABEREI-PANTELIMON vizează instalarea căii de rulare, şina a III-a şi firul aerian de contact, lucrare pentru care Metrorex este dispus să plătească 189.745.600 lei fără TVA (41,7 milioane euro) fără TVA. În acest caz, licitaţia deschisă este programată să se desfăşoare în luna aprilie 2014, data estimată pentru finalizarea procedurii fiind septembrie 2014.

Un al doilea contract privind magistrala 5 de metrou vizează relizarea unor lucrări de finisaje, arhitectură şi sisteme de instalaţii, suma totală menţionată de Metrorex fiind de 666.651.700 lei fără TVA (146,5 milioane euro) fără TVA. Data la care ar urma să aibă loc licitaţia deschisă este aprilie 2014, procedura urmând să fie finalizată tot în septembrie 2014.

Tot la magistrala 5 de metrou, compania de transport subteran intenţionează să contracteze şi un sistem de siguranţă şi automatizare a traficului, inclusiv echipament de siguranţă îmbarcat pe tren pentru care Metrorex vrea să plătească cel mult 85.493.689 lei fără TVA (18,8 milioane euro) fără TVA, în acest caz licitaţia din luna iunie urmând să fie finalizată în noiembrie 2014.

De asemenea, la magistrala de metrou Drumul Taberei-Pantelimon urmează să fie realizate şi lucrări de construcţii exterioare - prize şi cămine, inclusiv hidroizolaţii în sumă totală de 10.207.000 lei fără TVA (2,2 milioane euro) fără TVA, data estimată pentru începerea procedurii de licitaţie, cerere de oferte în acest caz, fiind aprilie 2014 cu finalizare în iunie 2014.

Lucrările la Magistrala 5 au înregistrat întârzieri majore atât din cauza subfinanţării, cât şi din cauza constructorilor, care nu au venit cu suficiente echipe pregătite să lucreze, spun reprezentanţii Metrorex. „Când au licitat, constructorii trebuiau să vină, de fapt, cu şase TBM-uri. Nu au putut aduce atâtea pentru că nu au putut să facă organizarea de şantier acolo, nu au venit nici cu patru, au venit cu două TBM-uri, dar nu şi cu două echipe. Ei nu au recunoscut niciodată că nu au două echipaje pentru TBM-uri. Noi am pus presiune tot timpul şi le-am spus că echipajul celălalt pare mai mult de mentenanţă decât de conducere, pentru că montează ceea ce e în spatele lui. Acum au promis că aduc şi cea de-a doua echipă. În mod normal, după ce înaintează primul TBM 200 metri, poate începe şi cel de-al doilea să foreze pe cel de-al doilea fir. Analizăm situaţia şi vom lua o decizie, dacă nu respectă contractul", a declarat recent directorul general al Metrorex, pentru B365.RO.  

Pentru cel de-al doilea tronson al Magistralei 5 va începe, în partea a doua anului, licitaţia pentru stabilirea constructorului pentru structura de rezistenţă. "Sunt probleme pe tronsonul Eroilor – Universitate. Vrem să separăm şi acest tronson, să începem din Pantelimon până la Foişorul de Foc şi apoi de la Foişorul de Foc până la Haşdeu. Partea cea mai grea e pe tronsonul Eroilor – Universitate pentru că toate clădirile din zonă au risc seismic foarte mare, iar clădirile acestea trebuie să fie incluse într-un plan de reabilitare. Nu e sarcina noastră, ci a Primăriei Capitalei. Trebuie să ne corelăm foarte bine cu Primăria Capitalei pentru că trebuie consolidate clădirile vechi ca să nu existe riscul de demolare, în momentul începerii săpăturilor la metrou pe tronsonul Eroilor – Universitate", a explicat Aurel Radu, pentru B365.RO.

Termenul de inaugurare al magistralei 5 de metrou, tronsonul Drumul Taberei-Universitate rămâne, momentan, al doilea semestru al anului 2016.

http://www.b365.ro/lucrari-noi-de-peste...RXKTM.dpuf

Ok, instalam calea de rulare, punem sina a 3-a, cumparam si sisteme ATO pentru trenuri, dar tocmai de trenuri nu se zice nimic! Cand au de gand sa organizeze licitatia pentru trenuri tinand cont ca va dura pe putin 2 ani sa fie livrate, fara sa mai punem la socoteala probele?

 


Re: Stiri despre proiect URANUS

Sursa: B365.RO

Cârtiţa Varvara a ajuns la staţia Tudor Vladimirescu.Stadiul lucrărilor la metroul de Drumul Taberei

Varvara, cârtiţa uriaşă care sapă tunelul pe primul fir la Magistrala 5 de metrou, a ajuns la staţia Tudor Vladimirescu. Vă prezentăm mai jos stadiul lucrărilor la staţiile de metrou de pe Magistrala 5.

Varvara, primul TBM – Tunelling Boring Machine care sapă tunelul de metrou din Drumul Taberei, a plecat, pe 26 martie, din staţia Favorit către staţia Tudor Vladimirescu (fosta Drumul Taberei 34). Pe 11 aprilie, după 17 zile de la începerea săpăturilor, Varvara a ajuns în staţia Tudor Vladimirescu, după ce a săpat 421 de metri de tunel. Cârtiţa uriaşă urmează să fie translatată către celălalt capăt al staţiei, pentru a începe săpăturile la tunelul de metrou către staţia Parc Drumul Taberei.

Între timp, la staţia Favorit se lucrează la pereţii interiori şi se fac ultimele pregătiri pentru pornirea celui de-al doilea TBM, botezat Filofteia, scrie Utilizator anonim, pe forummetrouusor.com.

Pe 14 martie, Filofteia, cârtiţa uriaşă care sapă firul 2 al tunelului la metroul din Drumul Taberei, a ajuns la staţia Favorit.

Potrivit aceleiaşi surse, la staţia Orizont vor fi gata pereţii interiori în aproximativ o lună.

Săptămâna trecută, la staţia Romancierilor, se lucra la pereţii interiori. De asemenea, mai trebuiau făcute trei turnări de radier, potrivit lui Utilizator anonim.

La staţia şi depoul Valea Ialomiţei s-a excavat tot pământul din perimetrul unde va avea loc următoarea turnare pentru un nou segment de radier, scrie Lixandru Dragos-Liviu, cel care a postat fotografii de la această staţie, pe forummetrouusor.com.

Record mondial, stabilit la Bucureşti

Sâmbătă, 5 aprilie, pe parcursul a patru schimburi a câte șase ore, cârtiţa Varvara a stabilit un nou record mondial, săpând 45 de metri de tunel de metrou, într-o singură zi, cu 1,5 metri mai mult față de recordul mondial stabilit, în 2012, la Varșovia. Recordul pe plan mondial a fost depăşit de Varvara pe sensul de mers dintre stațiile Favorit și staţia Tudor Vladimirescu (fosta Drumul Taberei 34). „S-a înaintat cu 45 de metri liniari și s-au montat 30 de inele de beton armat în 24 de ore!", a declarat, pentru evz.ro, Constantin Mustățea, șeful Serviciului Urmăriri Lucrări din cadrul Metrorex.

"Recordul precedent, de 43,5 metri, a fost stabilit la Varșovia, acum doi ani, într-un sol similar și cu aceeași tehnică! Cea mai bună tehnologie pentru mediul urban și pentru un sol îmbibat cu apă", a spus inginerul Mihai Divlan, responsabilul cu execuția al constructorului Astaldi – FCC – Delta/ACM – AB Construct. „Ca la femei, contează fiecare centimetru!", a completat, râzând, inginerul.

Media de înaintare pe zi a cârtiţei uriaşe, spune Mustăţea, este de 25-27 de metri pe zi, ceea ce înseamnă montarea a 18 inele de beton de 1,5 metri.

Când vor fi gata lucrările la metroul din Drumul Taberei

Se estimează că în prima jumătate a anului 2015 structura staţiilor şi tunelelor de metrou de pe Magistrala 5 va fi gata. Urmează lucrările de montare a căii de rulare, cele de automatizări şi finisajele. Termenul preconizat pentru darea în folosinţă a tronsonului Râul Doamnei - Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016.

Acest proiect este finanţat din fonduri structurale nerambursabile în cadrul Programului Operational Sectorial –"Transport" 2007 - 2013.

http://www.b365.ro/cartita-varvara-a-aj...06146.html

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect 133 313

http://www.realitatea.net/a-fost-anun-a...49894.html

Nu avem probleme cu banii dar Eroilor si Raul Doamnei nu se misca pentru ca... (motive). Uite asa se sictireste cetateanul, fiecare vine cu povestea lui. Si cu tapul ispasitor propriu. Ca enelu, ca apeductu, ca banii, ca executantul, ca consolidarile, ca primaria... s.a.m.d.
Nu s-a stiut de apeduct, nu s-a stiut de consolidari, nu s-a stiut ca este criza, nimeni n-a stiut nimic.

 



Go to page:  1  ... 17 18 19 20 21 22 23  ... 94
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M5 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2441 forum members have written 435885 posts in 5435 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use