Topic: Gara Basarab - București
43 posts, 27802 views
📖 Pagination options
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Gara Basarab - Bucuresti
ByOnu
Extraordinara fotografia. Nu-mi vine sa cred totusi cat de vechi sunt blocurile de pe Grivita, sunt singurele elemente care parca n-au ce cauta acolo. Triajul Garii de Nord mi se pare foarte interesant.
Extraordinara fotografia. Nu-mi vine sa cred totusi cat de vechi sunt blocurile de pe Grivita, sunt singurele elemente care parca n-au ce cauta acolo. Triajul Garii de Nord mi se pare foarte interesant.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Gara Basarab - Bucuresti
rosetti61
Blocurile de pe Grivita sunt din 1960, iar fotografia este cam din 1970, nu exista capatul pentru tramvaie, realizat dupa modernizarea sos Orhideelor, in 1977-78, pana atunci pe acolo era linie simpla de tramvai pe directia Gara > Plevnei, cu doua bretele de stationare - una pe Dinicu Golescu intre Fluviului si fabrica de bere iar cealalta pe sos. Orhideelor, in dreptul IDM ( fosta Sectia VIII Turnatorie de la Semanatoarea, parca asa scria pe placa de la poarta, dupa ea era IMSAT). LInii de tramvai care tranzitau in anii 70 - 2, 9, 12, 14, 26, 30.
Era in constructie cladirea unui institut de proiectari feroviare, actualmente abandonata.
Blocurile de pe Grivita sunt din 1960, iar fotografia este cam din 1970, nu exista capatul pentru tramvaie, realizat dupa modernizarea sos Orhideelor, in 1977-78, pana atunci pe acolo era linie simpla de tramvai pe directia Gara > Plevnei, cu doua bretele de stationare - una pe Dinicu Golescu intre Fluviului si fabrica de bere iar cealalta pe sos. Orhideelor, in dreptul IDM ( fosta Sectia VIII Turnatorie de la Semanatoarea, parca asa scria pe placa de la poarta, dupa ea era IMSAT). LInii de tramvai care tranzitau in anii 70 - 2, 9, 12, 14, 26, 30.
Era in constructie cladirea unui institut de proiectari feroviare, actualmente abandonata.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara Basarab - Bucuresti
andrei11
Stii ce nu pricep eu ? Unde e Podul Basarab ( a lui Basescu / Oprescu ).
Oare fotograful e "catarat" pe pod ?
Stii ce nu pricep eu ? Unde e Podul Basarab ( a lui Basescu / Oprescu ).
Oare fotograful e "catarat" pe pod ?
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Gara Basarab - Bucuresti
rosetti61
Imagine luata de pe vechea pasarela, pe unde trece acum pasajul videano-oprescian .
Imagine luata de pe vechea pasarela, pe unde trece acum pasajul videano-oprescian .
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Gara Basarab - Bucuresti
Utilizator anonim
Pasarela aia era mai aproape de cladire, cred ca e facuta ori de pe o alta pasarela demolata inaintea celei noi sau de pe o cladire.
Pasarela aia era mai aproape de cladire, cred ca e facuta ori de pe o alta pasarela demolata inaintea celei noi sau de pe o cladire.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Gara Basarab - Bucuresti
rosetti61
Nu a mai fost alta pasarela pietonala - cea de pe care s-a pozat a fost acolo din perioada interbelica si pana la demolare in 2009, in partea stanga a pozei se afla scuarul in jurul caruia va intoarce mai tarziu tramvaiul. si ce nu se vede in stanga fotografului este intersectia Orhideelor cu Dinicu Golescu - s-a fotografiat de la parapetul pasarelei (nu stiu daca a folosit trepied, din mana, crop ulterior pentru eliminarea zonelor neimportante).
Nu a mai fost alta pasarela pietonala - cea de pe care s-a pozat a fost acolo din perioada interbelica si pana la demolare in 2009, in partea stanga a pozei se afla scuarul in jurul caruia va intoarce mai tarziu tramvaiul. si ce nu se vede in stanga fotografului este intersectia Orhideelor cu Dinicu Golescu - s-a fotografiat de la parapetul pasarelei (nu stiu daca a folosit trepied, din mana, crop ulterior pentru eliminarea zonelor neimportante).
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara Basarab - Bucuresti
andrei11
Veniti si voi cu poze din arhiva personala cu vechea pasarela Basarab.
Fotografia nu are cum sa fie facuta decat de pe aceasta pasarela.
Si mie mi se pare ca pasarela era mai aproape de Fostul Turn de Control, dar aparentele pot insela.
Veniti si voi cu poze din arhiva personala cu vechea pasarela Basarab.
Fotografia nu are cum sa fie facuta decat de pe aceasta pasarela.
Si mie mi se pare ca pasarela era mai aproape de Fostul Turn de Control, dar aparentele pot insela.
- shoppy
-
Posted:
-
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
BodoMinea
Vă prezint un mini-reportaj deplorabil... rușine la adresa oricărui cetățean european „plătitor de taxe”. O după amiază cenușie de iarnă deghizată în toamnă, într-o gară și mai cenușie decât atmosfera apăsătoare, o gară care reflectă nivelul dezvoltării transportului regional și suburban din capitala noastră. Ne aflăm în stația CF București Nord Grupa B, cunoscută și sub numele de Gara Basarab. Ar fi putut să fie multe lucruri, dar s-a preferat outcome-ul cel mai sumbru - paragina. Ne întâmpină facilitățile absolut esențiale navetistului român - vreo 4 barăci hibride bar-terasă-minimarket, una cu indicația clar transmisă (nu e glumă, dar acum era un cort în fața buticului cu pricina, unde de obicei se făceau mici sau ceva) printr-o coală A4 „În această unitate este interzis accesul fraierilor”... Un așa-zis peron, cu asfalt ondulat și presărat de gropi și denivelări la tot pasul, o oarecare structură care acoperă zona de îmbarcare, dar fiind ciuruită de trecerea timpului, nu prea mai ajută în caz de ploaie. Din tren evident că te arunci până la peron, coșurile de gunoi, ori nu mai au fund ori sunt curățate ultima dată cu săptămâni în urmă. Miros de alcool, PET-uri de bere, fum de țigară, chiștoace și o groază de nepăsare. Toaleta aferentă stației s-a închis de mai mult de un an, fiind mai ușor să o dai uitării decât să scapi de rozătoarele de calibrul unui câine de talie medie... care își făcuseră cuib pe acolo.
Suntem într-o locație împietrită în timp, atât la propriu cât și la figurat. Cele două ceasuri din stație, cel din exterior și cel din interior nu mai funcționează de mult.
Mai sus aveam 3:2y(??), în așa-zisa sală de așteptare avem ora 21:26 indiferent de momentul în care vom consulta acest ceas.
Sisteme de informare cu panouri LED Matrix, nefuncționale atât în interior cât și în exterior. Singurul mod de a consulta programul trenurilor este un panou tipărit, pus la o înălțime foarte incomodă. Practic, îți rupi gâtul să îl consulți și oricum linia menționată în orarul static nu este mereu folosită. Totuși, o dată din multele dăți când am vizitat această stație ca punct de început sau terminus al călătoriei, o dată am auzit un anunț la stația de amplificare pentru un tren care gara. Probabil doamna IDM. Ah, și două automate de bilete CFR Călători, din care funcționează unul singur. Nu a fost umplut cu bilete și numărul acestora tot scade, dar cum sunt cam singurul utilizator, nu se va termina prea curând. Niște călători mai „isteți” s-au rătăcit/abătut până la Basarab, dar doar pentru a fenta cozile și a își procura bilet de la automatul/ghișeul din Gara Basarab, unde oricum covrigii și farmacia tronează pe un spațiu semnificativ mai mare decât cel dedicat biletelor sau informării.
Avem panouri cu un aspect destul de actual, dar evident ruginit și îmbătrânit fără utilitate... nefuncționale și cele de afară.
Avem trenuri care întârzie, trenuri care parcurg câteva zeci de km în ore bune, pasageri blatiști, aurolaci care se feresc de frig în detrimentul experienței călătorilor. Avem tot ce nu ar trebui să ai într-o stație de tren din Bucureștiul lui 2018. Și mai mult de toate, lipsă de voință, de viziune și de comunicare.
Avem aici o stație în inima orașului, care dacă avea norocul să se afle în altă țară ar fi fost terminalul intermodal perfect. Tren, metrou, tramvai, autobuz, autocar. Se putea da un aspect demn de epoca noastră... se putea reabilita sistemul de informare.... se puteau moderniza liniile, înălța peroanele, se puteau instala semne și panouri pentru informarea referitoare la legăturile de tren încă de la metrou, se putea face mai clar pe site-ul CFR Călători că la 500 de metri de stația Gara de Nord, cum caută lumea în planificatorul de rute de pe site, există și alte legături suplimentare care poate nu au fost luate la cunoștință de utilizator. Se putea face un grafic decent pentru legături subrubane/regionale cu orar cadențat clar și rebranding cu indicative mai simple pentru rute (S1, S12, S2 etc) și ticketing flexibil.
Se puteau face atâtea, dar după cum vedeți nu s-au făcut. În timp ce alte țări investesc în dezvoltarea durabilă a transportului regional, suburban și decongestionarea arterelor din capitale prin forme alternative de transport... noi suntem ultima capitală europeană fără legături feroviare suburbane, și lăsăm să se degradeze și ce ne-a mai rămas din infrastructura care ne-ar fi facilitat altceva. Vedeți ce a făcut Budapesta cu gările suburbane, ca să nu vorbim de nemți sau austrieci... sau Londra. Vedeți Milano, vedeți Roma, vedeți chiar Atena. Verificați ce oraș vreți voi, efortul a fost înspre facilitarea accesului și informării publicului călător referitor la transportul suburban, cu efecte vizibile în trafic. La noi... trenul Regio rămâne doar imaginea arhaică a fostului Personal în care îți este frică să te urci. Așa că hai să ne înghesuim toți cu mașina personală pe străzile înguste ale patriei!
Vă prezint un mini-reportaj deplorabil... rușine la adresa oricărui cetățean european „plătitor de taxe”. O după amiază cenușie de iarnă deghizată în toamnă, într-o gară și mai cenușie decât atmosfera apăsătoare, o gară care reflectă nivelul dezvoltării transportului regional și suburban din capitala noastră. Ne aflăm în stația CF București Nord Grupa B, cunoscută și sub numele de Gara Basarab. Ar fi putut să fie multe lucruri, dar s-a preferat outcome-ul cel mai sumbru - paragina. Ne întâmpină facilitățile absolut esențiale navetistului român - vreo 4 barăci hibride bar-terasă-minimarket, una cu indicația clar transmisă (nu e glumă, dar acum era un cort în fața buticului cu pricina, unde de obicei se făceau mici sau ceva) printr-o coală A4 „În această unitate este interzis accesul fraierilor”... Un așa-zis peron, cu asfalt ondulat și presărat de gropi și denivelări la tot pasul, o oarecare structură care acoperă zona de îmbarcare, dar fiind ciuruită de trecerea timpului, nu prea mai ajută în caz de ploaie. Din tren evident că te arunci până la peron, coșurile de gunoi, ori nu mai au fund ori sunt curățate ultima dată cu săptămâni în urmă. Miros de alcool, PET-uri de bere, fum de țigară, chiștoace și o groază de nepăsare. Toaleta aferentă stației s-a închis de mai mult de un an, fiind mai ușor să o dai uitării decât să scapi de rozătoarele de calibrul unui câine de talie medie... care își făcuseră cuib pe acolo.
IMG_20180111_164909.jpg (57.18 KB; downloaded 7046 times)
Suntem într-o locație împietrită în timp, atât la propriu cât și la figurat. Cele două ceasuri din stație, cel din exterior și cel din interior nu mai funcționează de mult.
IMG_20180111_165207.jpg (36.55 KB; downloaded 7052 times)
Mai sus aveam 3:2y(??), în așa-zisa sală de așteptare avem ora 21:26 indiferent de momentul în care vom consulta acest ceas.
IMG_20180111_165238.jpg (23.98 KB; downloaded 7059 times)
Sisteme de informare cu panouri LED Matrix, nefuncționale atât în interior cât și în exterior. Singurul mod de a consulta programul trenurilor este un panou tipărit, pus la o înălțime foarte incomodă. Practic, îți rupi gâtul să îl consulți și oricum linia menționată în orarul static nu este mereu folosită. Totuși, o dată din multele dăți când am vizitat această stație ca punct de început sau terminus al călătoriei, o dată am auzit un anunț la stația de amplificare pentru un tren care gara. Probabil doamna IDM. Ah, și două automate de bilete CFR Călători, din care funcționează unul singur. Nu a fost umplut cu bilete și numărul acestora tot scade, dar cum sunt cam singurul utilizator, nu se va termina prea curând. Niște călători mai „isteți” s-au rătăcit/abătut până la Basarab, dar doar pentru a fenta cozile și a își procura bilet de la automatul/ghișeul din Gara Basarab, unde oricum covrigii și farmacia tronează pe un spațiu semnificativ mai mare decât cel dedicat biletelor sau informării.
IMG_20180111_165336.jpg (46.23 KB; downloaded 7076 times)
Avem panouri cu un aspect destul de actual, dar evident ruginit și îmbătrânit fără utilitate... nefuncționale și cele de afară.
IMG_20180111_165359.jpg (42.22 KB; downloaded 6747 times)
Avem trenuri care întârzie, trenuri care parcurg câteva zeci de km în ore bune, pasageri blatiști, aurolaci care se feresc de frig în detrimentul experienței călătorilor. Avem tot ce nu ar trebui să ai într-o stație de tren din Bucureștiul lui 2018. Și mai mult de toate, lipsă de voință, de viziune și de comunicare.
Avem aici o stație în inima orașului, care dacă avea norocul să se afle în altă țară ar fi fost terminalul intermodal perfect. Tren, metrou, tramvai, autobuz, autocar. Se putea da un aspect demn de epoca noastră... se putea reabilita sistemul de informare.... se puteau moderniza liniile, înălța peroanele, se puteau instala semne și panouri pentru informarea referitoare la legăturile de tren încă de la metrou, se putea face mai clar pe site-ul CFR Călători că la 500 de metri de stația Gara de Nord, cum caută lumea în planificatorul de rute de pe site, există și alte legături suplimentare care poate nu au fost luate la cunoștință de utilizator. Se putea face un grafic decent pentru legături subrubane/regionale cu orar cadențat clar și rebranding cu indicative mai simple pentru rute (S1, S12, S2 etc) și ticketing flexibil.
Se puteau face atâtea, dar după cum vedeți nu s-au făcut. În timp ce alte țări investesc în dezvoltarea durabilă a transportului regional, suburban și decongestionarea arterelor din capitale prin forme alternative de transport... noi suntem ultima capitală europeană fără legături feroviare suburbane, și lăsăm să se degradeze și ce ne-a mai rămas din infrastructura care ne-ar fi facilitat altceva. Vedeți ce a făcut Budapesta cu gările suburbane, ca să nu vorbim de nemți sau austrieci... sau Londra. Vedeți Milano, vedeți Roma, vedeți chiar Atena. Verificați ce oraș vreți voi, efortul a fost înspre facilitarea accesului și informării publicului călător referitor la transportul suburban, cu efecte vizibile în trafic. La noi... trenul Regio rămâne doar imaginea arhaică a fostului Personal în care îți este frică să te urci. Așa că hai să ne înghesuim toți cu mașina personală pe străzile înguste ale patriei!
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Gara Basarab - București
BodoMinea
În Gara Basarab se fac niște lucrări... nu știu cum să le numim, este mult spus renovare. Se mai râcâia din mizerie, se dădea o vopsea, se curățau băncuțe și țevi foarte inestetice și o parte din tavan. Atât la ușa dinspre pasaj/metrou cât și spre peroane.
Sunt curios dacă cine a luat stația asta „la ochi” va rezolva și elementul definitoriu... ceasul care este mereu 21:26. Chiar și în mijlocul zilei! Ce îți poți dori mai mult de la o gară unde afișajele cu trenurile nu funcționează și anunțuri prin sistemul de sonorizare se fac de 2 ori pe an? Evident, un ceas stricat la care nu a umblat nimeni de ani buni.
În Gara Basarab se fac niște lucrări... nu știu cum să le numim, este mult spus renovare. Se mai râcâia din mizerie, se dădea o vopsea, se curățau băncuțe și țevi foarte inestetice și o parte din tavan. Atât la ușa dinspre pasaj/metrou cât și spre peroane.
basarab_nordgrB.jpeg (176.17 KB; downloaded 6313 times)
basarab_nordgrB2.jpeg (186.98 KB; downloaded 6313 times)
Sunt curios dacă cine a luat stația asta „la ochi” va rezolva și elementul definitoriu... ceasul care este mereu 21:26. Chiar și în mijlocul zilei! Ce îți poți dori mai mult de la o gară unde afișajele cu trenurile nu funcționează și anunțuri prin sistemul de sonorizare se fac de 2 ori pe an? Evident, un ceas stricat la care nu a umblat nimeni de ani buni.
ceas_basarab.jpeg (105.59 KB; downloaded 6315 times)
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Gara Basarab - București
BodoMinea
Am făcut un mini-reportaj despre starea deplorabilă a acestei stații în urmă cu două luni, dar l-am încadrat la <<discuții diverse>>. În urma noutăților cu renovarea... am găsit acest topic. Preiau câteva chestii.
CĂTRE POSTAREA ORIGINALĂ ~> viewtopic.php?p=263511#p263511
Evident, favoritele mele, ceasurile...
Să vedem cum iese după tentativa aceasta de cârpire...
Am făcut un mini-reportaj despre starea deplorabilă a acestei stații în urmă cu două luni, dar l-am încadrat la <<discuții diverse>>. În urma noutăților cu renovarea... am găsit acest topic. Preiau câteva chestii.
CĂTRE POSTAREA ORIGINALĂ ~> viewtopic.php?p=263511#p263511
Evident, favoritele mele, ceasurile...
Să vedem cum iese după tentativa aceasta de cârpire...
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Gara Basarab - București
BodoMinea
Simbolul definitoriu al stației a fost oprit sau s-a ars - după ani de indicat aceași oră, ceasul pe afișaj LED Matrix din lateralul interior al clădirii, astăzi l-am găsit oprit.
Mai jos vedeți și modelul de schimbat băncuțe „una da una nu”, probabil cu ce a rămas nepus/rebut din Gara de Nord. Cele care au rămas din „modelul” vechi au scaune foarte ruginite, rupte sau lipsă cu desăvârșire. Îmbinările dintre stâlpi și acoperiș sunt în continuare cârpite cu aceași elegantă tablă chituită care la orice ploaie își arată capacitățile inexistente de etanșare transferând ploaia în capetele călătorilor.
Deci stația se prezintă ca de obicei, în cel mai românesc stadiu cu putință.
Simbolul definitoriu al stației a fost oprit sau s-a ars - după ani de indicat aceași oră, ceasul pe afișaj LED Matrix din lateralul interior al clădirii, astăzi l-am găsit oprit.
IMG_20180417_092821.jpg (136.76 KB; downloaded 6133 times)
Mai jos vedeți și modelul de schimbat băncuțe „una da una nu”, probabil cu ce a rămas nepus/rebut din Gara de Nord. Cele care au rămas din „modelul” vechi au scaune foarte ruginite, rupte sau lipsă cu desăvârșire. Îmbinările dintre stâlpi și acoperiș sunt în continuare cârpite cu aceași elegantă tablă chituită care la orice ploaie își arată capacitățile inexistente de etanșare transferând ploaia în capetele călătorilor.
IMG_20180417_160908.jpg (234.51 KB; downloaded 6142 times)
Deci stația se prezintă ca de obicei, în cel mai românesc stadiu cu putință.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara Basarab - București
andrei11
De când n-ați mai trecut voi pe aici ? "Se pune" de o mică modernizare ? Nu știu de ce, dar parcă tabelele ( ambele ) sunt luate de la "reciclări". Tot e bine !
De când n-ați mai trecut voi pe aici ? "Se pune" de o mică modernizare ? Nu știu de ce, dar parcă tabelele ( ambele ) sunt luate de la "reciclări". Tot e bine !
1.jpg (112.89 KB; downloaded 5329 times)
2.jpg (146.01 KB; downloaded 5338 times)
- aztec
-
Posted:
-
Re: Gara Basarab - București
aztec
La cat gainat avea pe el un punct electronic de vanzare..gara aia e parasita..
La cat gainat avea pe el un punct electronic de vanzare..gara aia e parasita..
📖 Pagination options