Topic: Identitatea vizuală a trenurilor de metrou
24 posts, 2410 views
📖 Pagination options
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
shoppy
Ca ceva asa este in lumea civilizata nu este un argument total, trebuie gasita si argumentatia din spate, si acolo se mai fac greseli, uite la Paris nu se face, nici la M nici la RER nu se personalizeaza mterialul cu linia, si la RER am vazut chiar sa se creeze confuzie cand vine tren cu care calatorii nu sunt obisnuiti chiar daca informarea este corecta.
"Identitatea magistralei" nu are nici un beneficiu, calatorul obisnuit nu are treaba cu "identitatea magistralei", el vrea sa ajunga de la A la B cu transportul public cat mai repede si confortabil si nu sa se plimbe pe o anumita magistrala, cu un anumit material sau care tine de un anumit metrou, ca pe o anumita linie din motive tehnice poate circula doar un tip de material care sta doar intr-un anumit depou nu are relevanta pentru calatotul obisnuit.
Marketingul nu se face pentu o linie, material sau depou ci pentru intreaga retea, chiar in cazul deschiderii unei linii corect nu spui ca s-a deschis o linie ci ca reteaua s-a extins cu o linie.
Ca nici BM4 nu o sa circule in alta parte decat pe M5 si nici pe M5 nu o sa circule altceva decat BM4, ceea ce ma indoiesc dar fie, este o discutie tehnica si nu una de imagine sau marketing, deci nu este o justificare ca BM4 sa fie personalizat cu M5.
Ca ceva asa este in lumea civilizata nu este un argument total, trebuie gasita si argumentatia din spate, si acolo se mai fac greseli, uite la Paris nu se face, nici la M nici la RER nu se personalizeaza mterialul cu linia, si la RER am vazut chiar sa se creeze confuzie cand vine tren cu care calatorii nu sunt obisnuiti chiar daca informarea este corecta.
"Identitatea magistralei" nu are nici un beneficiu, calatorul obisnuit nu are treaba cu "identitatea magistralei", el vrea sa ajunga de la A la B cu transportul public cat mai repede si confortabil si nu sa se plimbe pe o anumita magistrala, cu un anumit material sau care tine de un anumit metrou, ca pe o anumita linie din motive tehnice poate circula doar un tip de material care sta doar intr-un anumit depou nu are relevanta pentru calatotul obisnuit.
Marketingul nu se face pentu o linie, material sau depou ci pentru intreaga retea, chiar in cazul deschiderii unei linii corect nu spui ca s-a deschis o linie ci ca reteaua s-a extins cu o linie.
Ca nici BM4 nu o sa circule in alta parte decat pe M5 si nici pe M5 nu o sa circule altceva decat BM4, ceea ce ma indoiesc dar fie, este o discutie tehnica si nu una de imagine sau marketing, deci nu este o justificare ca BM4 sa fie personalizat cu M5.
- Isaac
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
Isaac
Citeste mesajul scris de mine. Are destula relevanta pentru calatorul obisnuit. Am dat si argumente, nu doar ca ”asa e in alte tari”.
Citeste mesajul scris de mine. Are destula relevanta pentru calatorul obisnuit. Am dat si argumente, nu doar ca ”asa e in alte tari”.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Identitatea vizuală a trenurilor de metrou
shoppy
Argumentul ca "vin la aceeasi linie doua magistrale si eu ma grabesc prin statie si nu vad panoul dar vad culoarea metroului" este foarte slab, daca stii statia pe dinafara ca sa te grabesti prin ea atunci stii pe dinafara si unde sunt panourile si stii cand si unde sa tragi o ocheada ca sa te informezi din panou, daca nu stii statia pe dinafara degeaba te grabesti ca tot trebuie sa te informezi ca sa ajungi la peronul corect, daca panoul lipseste / este stricat / se citeste greu atunci trebuie rezolvata problema panoului.
(Este singurul argument pe care il gasesc.)
Nu avem o fixatie ci, pe langa exemplele de retele mari unde nu se face, vezi Paris, chiar avem argumente tehnice si financiare impotriva colorarii pe magistrala:
- daca ai 3 magistrale colorate diferit atunci trebuie sa ai permanent 3 rezerve, cate una pentru fiecare, si daca se strica 2 trenuri pe aceeasi magisrtala degeaba mai ai alte 2 rezerve ca au culoarea gresita, asa daca nu sunt colorate speciale poti folosi doar 2 rezerve la 3 magistrale, mai ieftin, si daca se strica 2 trenui pe aceeasi magistrala nu este nici o problema, deci din nou mai ieftin
- daca chiar ajungi sa bagi un tren colorat gresit pe alta magistrala atunci o sa creezi haos intre pasageri ca nu este ce sunt ei obisnuiti chiar daca panourile sunt corecte
- cum magistralele pot avea capete diferite pentru ambele directii atunci informarea dupa culoare nu este suficienta ca nu stii la care capat se duce, tot trebuie sa te uiti dupa panou
Argumentul ca "vin la aceeasi linie doua magistrale si eu ma grabesc prin statie si nu vad panoul dar vad culoarea metroului" este foarte slab, daca stii statia pe dinafara ca sa te grabesti prin ea atunci stii pe dinafara si unde sunt panourile si stii cand si unde sa tragi o ocheada ca sa te informezi din panou, daca nu stii statia pe dinafara degeaba te grabesti ca tot trebuie sa te informezi ca sa ajungi la peronul corect, daca panoul lipseste / este stricat / se citeste greu atunci trebuie rezolvata problema panoului.
(Este singurul argument pe care il gasesc.)
Nu avem o fixatie ci, pe langa exemplele de retele mari unde nu se face, vezi Paris, chiar avem argumente tehnice si financiare impotriva colorarii pe magistrala:
- daca ai 3 magistrale colorate diferit atunci trebuie sa ai permanent 3 rezerve, cate una pentru fiecare, si daca se strica 2 trenuri pe aceeasi magisrtala degeaba mai ai alte 2 rezerve ca au culoarea gresita, asa daca nu sunt colorate speciale poti folosi doar 2 rezerve la 3 magistrale, mai ieftin, si daca se strica 2 trenui pe aceeasi magistrala nu este nici o problema, deci din nou mai ieftin
- daca chiar ajungi sa bagi un tren colorat gresit pe alta magistrala atunci o sa creezi haos intre pasageri ca nu este ce sunt ei obisnuiti chiar daca panourile sunt corecte
- cum magistralele pot avea capete diferite pentru ambele directii atunci informarea dupa culoare nu este suficienta ca nu stii la care capat se duce, tot trebuie sa te uiti dupa panou
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Trenurile Alstom Metropolis (BM4)
WT_fan06
WT_fan06 wrote here:Discuția se învârte în cerc.
personalizatul ramelor de metrou are 0% legătură cu informarea călătorilor și 100% legătură cu branding-ul / marketing-ul.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Identitatea vizuală a trenurilor de metrou
shoppy
Am combatut deja argumentul cu marketingul si brandingul, marketingul se face pentru retea si nu pentru linie iar brandingul nu inteleg exact ce inseamna si cu ce este diferit de marketing, cred ca se face confuzie intre branding si marketing sau informare, informarea se face prin harti, semnalistica si panouri inteligente, nu prin culoarea trenurilor.
Am combatut deja argumentul cu marketingul si brandingul, marketingul se face pentru retea si nu pentru linie iar brandingul nu inteleg exact ce inseamna si cu ce este diferit de marketing, cred ca se face confuzie intre branding si marketing sau informare, informarea se face prin harti, semnalistica si panouri inteligente, nu prin culoarea trenurilor.
- Isaac
-
Posted:
-
Re: Identitatea vizuală a trenurilor de metrou
Isaac
Asta e strict părerea ta. Pe mine mă ajută foarte mult să disting metroul. Monitoarele LCD nu sunt mereu la vedere, la majoritatea stațiilor sunt montate doar 2 per peron și sunt amplasate destul de incomod, ascunse după anumite coloane, după pereți și în plus sunt fix pe peron lângă linie, dacă ești mai departe până ajungi să găsești panoul pierzi trenul. Deci chiar dacă știi unde sunt amplasate ecranele, pierzi trenul până ajungi la ele să le citești.
Altă opțiune ar fi fost să existe afișaje led pe lateralele trenului. Așa nu îți trebuie culori diferite, doar modifici din soft ce vrei să afișeze.
shoppy wrote here:
Argumentul ca "vin la aceeasi linie doua magistrale si eu ma grabesc prin statie si nu vad panoul dar vad culoarea metroului" este foarte slab, daca stii statia pe dinafara ca sa te grabesti prin ea atunci stii pe dinafara si unde sunt panourile si stii cand si unde sa tragi o ocheada ca sa te informezi din panou, daca nu stii statia pe dinafara degeaba te grabesti ca tot trebuie sa te informezi ca sa ajungi la peronul corect, daca panoul lipseste / este stricat / se citeste greu atunci trebuie rezolvata problema panoului.
(Este singurul argument pe care il gasesc.)
Nu avem o fixatie ci, pe langa exemplele de retele mari unde nu se face, vezi Paris, chiar avem argumente tehnice si financiare impotriva colorarii pe magistrala:
- daca ai 3 magistrale colorate diferit atunci trebuie sa ai permanent 3 rezerve, cate una pentru fiecare, si daca se strica 2 trenuri pe aceeasi magisrtala degeaba mai ai alte 2 rezerve ca au culoarea gresita, asa daca nu sunt colorate speciale poti folosi doar 2 rezerve la 3 magistrale, mai ieftin, si daca se strica 2 trenui pe aceeasi magistrala nu este nici o problema, deci din nou mai ieftin
- daca chiar ajungi sa bagi un tren colorat gresit pe alta magistrala atunci o sa creezi haos intre pasageri ca nu este ce sunt ei obisnuiti chiar daca panourile sunt corecte
- cum magistralele pot avea capete diferite pentru ambele directii atunci informarea dupa culoare nu este suficienta ca nu stii la care capat se duce, tot trebuie sa te uiti dupa panou
Asta e strict părerea ta. Pe mine mă ajută foarte mult să disting metroul. Monitoarele LCD nu sunt mereu la vedere, la majoritatea stațiilor sunt montate doar 2 per peron și sunt amplasate destul de incomod, ascunse după anumite coloane, după pereți și în plus sunt fix pe peron lângă linie, dacă ești mai departe până ajungi să găsești panoul pierzi trenul. Deci chiar dacă știi unde sunt amplasate ecranele, pierzi trenul până ajungi la ele să le citești.
Altă opțiune ar fi fost să existe afișaje led pe lateralele trenului. Așa nu îți trebuie culori diferite, doar modifici din soft ce vrei să afișeze.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Identitatea vizuală a trenurilor de metrou
punmeister
BM4 au asa ceva pe fiecare vagon intre usile 2 si 3.
BM4 au asa ceva pe fiecare vagon intre usile 2 si 3.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Identitatea vizuală a trenurilor de metrou
shoppy
Ca M5 are doua capete si nu poti distinge unde merge din culoarea metroului este un fapt tehnic, nu o parere personala.
Si daca pierzi metroul decat sa-l iei la ghici ce mare tragedie?, iti duci copilul la urgenta cu metroul?, nu, lasa ca mai vine unul, cu atat mai bine ca acum ai sansa ca din dezorganizat, neinformat si grabit sa revii la organizat, informat si linistit pana cand nu faci o prostie si mai mare. Ca sunt unii care toata viata vor fi dezorganizati, neinformati si grabiti, sunt un procent nesemnfiicativ si oricum nu are rost sa incerci sa le rezolvi problemele ca vor crea ei imediat altele.
Restul agumentelor contra sunt de asemenea afirmatii tehnice, nu pot fi pareri pesonale.
Este mai ieftin sa amplasezi panourile bine decat sa vopsesti trenurile si dupaia sa ai de a face cu dezavantajele enumerate, din nou un fapt financiar, nu parere personala.
Zici ca pe tronsonul comun dintre M1 si M3 nu te deranjeaza, deci problema ta este ca peste inspe ani, intr-o statie ipotetica, unde vin mai multe magistrale la acelasi peron, va aparea un afisaj ipotetic, prost plasat si imposibil de mutat, mi se pare ca este ca si cu drobul de sare.
Tu iei orice argument tehnic care nu-ti convine si zici ca este parere personala, asta este trolling.
Ca M5 are doua capete si nu poti distinge unde merge din culoarea metroului este un fapt tehnic, nu o parere personala.
Si daca pierzi metroul decat sa-l iei la ghici ce mare tragedie?, iti duci copilul la urgenta cu metroul?, nu, lasa ca mai vine unul, cu atat mai bine ca acum ai sansa ca din dezorganizat, neinformat si grabit sa revii la organizat, informat si linistit pana cand nu faci o prostie si mai mare. Ca sunt unii care toata viata vor fi dezorganizati, neinformati si grabiti, sunt un procent nesemnfiicativ si oricum nu are rost sa incerci sa le rezolvi problemele ca vor crea ei imediat altele.
Restul agumentelor contra sunt de asemenea afirmatii tehnice, nu pot fi pareri pesonale.
Este mai ieftin sa amplasezi panourile bine decat sa vopsesti trenurile si dupaia sa ai de a face cu dezavantajele enumerate, din nou un fapt financiar, nu parere personala.
Zici ca pe tronsonul comun dintre M1 si M3 nu te deranjeaza, deci problema ta este ca peste inspe ani, intr-o statie ipotetica, unde vin mai multe magistrale la acelasi peron, va aparea un afisaj ipotetic, prost plasat si imposibil de mutat, mi se pare ca este ca si cu drobul de sare.
Tu iei orice argument tehnic care nu-ti convine si zici ca este parere personala, asta este trolling.
- valy
-
Posted:
-
Re: Identitatea vizuală a trenurilor de metrou
valy
Dacă tot vreți culori, nu s-ar putea cere afișaje laterale colorate? Așa destinația ar putea fi scrisă în culoarea magistralei. Împăcăm și capra și varza. Avem și culori de magistrale dar fără să vopsim trenul.
Dacă tot vreți culori, nu s-ar putea cere afișaje laterale colorate? Așa destinația ar putea fi scrisă în culoarea magistralei. Împăcăm și capra și varza. Avem și culori de magistrale dar fără să vopsim trenul.
- Mihai Neagu
-
Posted:
-
Re: Identitatea vizuală a trenurilor de metrou
Mihai Neagu
Ar însemna afișaje dinamice, în loc de un afișaj cu o singura culoare LED.
Ar însemna afișaje dinamice, în loc de un afișaj cu o singura culoare LED.
📖 Pagination options