Topic: Gara FILARET (București)
32 posts, 22572 views
📖 Pagination options
-
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Gara FILARET
Dominatrix
Functia de gara pentru navetisti a garii Filaret a fost preluata de Gara Progresu. Cred ca acesta a fost si motivul pentru care cu 3 ani inainte de desfiintarea garii, in februarie 1957 mai precis, traseul tramvaiului 17 este prelungit pe Soseaua Giurgiului aproximativ din dreptul strazii Toporasi de astazi pana la Gara Progresu (in fosta comuna Progresu, proaspat anexata la Bucuresti).
Trecerile la nivel cu calea ferata in mijlocul cartierelor nu au ce cauta intr-un oras modern. In conditiile anilor ’50 – ’60, cei care au decis desfiintarea partiala a inelului mic de centura au avut o viziune corecta urbanistic, dupa parerea mea.
Functia de gara pentru navetisti a garii Filaret a fost preluata de Gara Progresu. Cred ca acesta a fost si motivul pentru care cu 3 ani inainte de desfiintarea garii, in februarie 1957 mai precis, traseul tramvaiului 17 este prelungit pe Soseaua Giurgiului aproximativ din dreptul strazii Toporasi de astazi pana la Gara Progresu (in fosta comuna Progresu, proaspat anexata la Bucuresti).
Trecerile la nivel cu calea ferata in mijlocul cartierelor nu au ce cauta intr-un oras modern. In conditiile anilor ’50 – ’60, cei care au decis desfiintarea partiala a inelului mic de centura au avut o viziune corecta urbanistic, dupa parerea mea.
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara FILARET
andrei11
Nu are nici o legatura BLA - ul cu barierele automate. Iti dau cel putin un exemplu de bariera automata care nu este conectata la BLA, si se gaseste in interiorul Municipiului Bucuresti.
Dr2005 wrote:
Barierele automate sunt conectate la instalaţia BLA (unde nu e BLA nu poţi să le instalezi).
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
- Dr2005
-
Posted:
-
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara FILARET
andrei11
Iata si exemplul promis.
Un alt exemplu este in localitatea Eforie Sud / jud. Constanta, desi trebuie sa ne interesam daca intr-adevar acolo este vorba despre o bariera automata sau una fals automata.
S-ar putea ca si in cazul prezentat de mine sa fie vorba de o bariera fals automata, poate cei care cunosc mai bine fenomenul sa vina cu o confirmare / infirmare.
De subliniat ca pe cele 2 sectoare de cale ferata prezentate de mine nu exista BLA.
Iata si exemplul promis.
Bariera.jpg (95.89 KB; downloaded 7229 times)
bariera 2.jpg (100.42 KB; downloaded 7218 times)
Un alt exemplu este in localitatea Eforie Sud / jud. Constanta, desi trebuie sa ne interesam daca intr-adevar acolo este vorba despre o bariera automata sau una fals automata.
S-ar putea ca si in cazul prezentat de mine sa fie vorba de o bariera fals automata, poate cei care cunosc mai bine fenomenul sa vina cu o confirmare / infirmare.
De subliniat ca pe cele 2 sectoare de cale ferata prezentate de mine nu exista BLA.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Gara FILARET
Dr2005
În poze e doar o trecere semnalizată vizual şi acustic... probabil e comandată de la biroul de mişcare din Bucureşti Sud (că în Titan Sud nu cred că mai există echipamente). Acum vreo câţiva ani era o barieră manuală acolo, dar probabil şi-au dat seama că la 2 trenuri pe zi nu mai e nevoie să plătească 3 schimburi de paznici la barieră.
În poze e doar o trecere semnalizată vizual şi acustic... probabil e comandată de la biroul de mişcare din Bucureşti Sud (că în Titan Sud nu cred că mai există echipamente). Acum vreo câţiva ani era o barieră manuală acolo, dar probabil şi-au dat seama că la 2 trenuri pe zi nu mai e nevoie să plătească 3 schimburi de paznici la barieră.
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara FILARET
andrei11
Deci crezi ca este o bariera "mecanica" ? O sa ma duc odata pe jos acolo sa vad daca nu descopar instalatia de declansare a semnalelor optice / acustice. Dupa parerea ta - ca te pricepi mult mai bine ca mine, cam la ce distanta de bariera ar trebui sa fie, mergand spre Bucuresti Sud ? Ca cele dinspre Titan Sud ar trebui sa fie foarte aproape de bariera (cand trenul intra in Titan Sud ) , iar la plecare din Titan Sud bariera ar trebui sa fie corelata cu semnalul de iesire din statie.
Postez mai jos si bariera de la Eforie Sud, dar si asta s-ar putea sa fie tot mecanica, adica fals automata.
Si alta poza de la Eforie Nord.
Deci crezi ca este o bariera "mecanica" ? O sa ma duc odata pe jos acolo sa vad daca nu descopar instalatia de declansare a semnalelor optice / acustice. Dupa parerea ta - ca te pricepi mult mai bine ca mine, cam la ce distanta de bariera ar trebui sa fie, mergand spre Bucuresti Sud ? Ca cele dinspre Titan Sud ar trebui sa fie foarte aproape de bariera (cand trenul intra in Titan Sud ) , iar la plecare din Titan Sud bariera ar trebui sa fie corelata cu semnalul de iesire din statie.
Postez mai jos si bariera de la Eforie Sud, dar si asta s-ar putea sa fie tot mecanica, adica fals automata.
Eforie Sud.jpg (86.47 KB; downloaded 7208 times)
Si alta poza de la Eforie Nord.
Eforie Nord.jpg (49.45 KB; downloaded 7201 times)
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Gara FILARET
Dr2005
Deci... la Titan Sud e o trecere la nivel prevăzută cu semnale luminoase şi acustice. Nu e nicio barieră acolo. Apropo de bariere automate, acolo unde sunt există şi semnale de pericol înaintea lor. Dacă semnalul e aprins înseamnă că bariera nu e lăsată, aşa că trenul trebuie să oprească, iar agentul autorizat (de regulă şeful de tren) trebuie să coboare cu steguleţul, să oprească traficul auto şi să dirijeze trenul. Evident, există cazul când se ciordeşte căblăria. Evident, acest lucru se observă de la semnalul BLA, care e stins deci, automat, sunt şanse mari să fie dezactivate şi barierele, aşa că mecanicul trebuie să circule cu atenţie în zona trecerii la nivel.
Dacă instalaţia din Titan Sud e comandată manual, nu există senzori sau altceva. Iar dacă, să zicem, e vreun senzor sau altceva, acesta trebuie să se afle cu o distanţă suficientă înainte de trecerea la nivel, pentru ca trenul să nu lovească vreun întârziat prins pe trecerea la nivel, aşa că bănuiala mea e că ar trebui să fie pe lângă semnalul de la intersecţia cu Str. Cătănoaia.
Deci... la Titan Sud e o trecere la nivel prevăzută cu semnale luminoase şi acustice. Nu e nicio barieră acolo. Apropo de bariere automate, acolo unde sunt există şi semnale de pericol înaintea lor. Dacă semnalul e aprins înseamnă că bariera nu e lăsată, aşa că trenul trebuie să oprească, iar agentul autorizat (de regulă şeful de tren) trebuie să coboare cu steguleţul, să oprească traficul auto şi să dirijeze trenul. Evident, există cazul când se ciordeşte căblăria. Evident, acest lucru se observă de la semnalul BLA, care e stins deci, automat, sunt şanse mari să fie dezactivate şi barierele, aşa că mecanicul trebuie să circule cu atenţie în zona trecerii la nivel.
Dacă instalaţia din Titan Sud e comandată manual, nu există senzori sau altceva. Iar dacă, să zicem, e vreun senzor sau altceva, acesta trebuie să se afle cu o distanţă suficientă înainte de trecerea la nivel, pentru ca trenul să nu lovească vreun întârziat prins pe trecerea la nivel, aşa că bănuiala mea e că ar trebui să fie pe lângă semnalul de la intersecţia cu Str. Cătănoaia.
-
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Gara FILARET
Dominatrix
Gara Filaret, in 1875. Sursa: http://cenafer.intraconnect.ro/muzeul-c ... eca/statii
Gara Filaret, in 1875. Sursa: http://cenafer.intraconnect.ro/muzeul-c ... eca/statii
gara_filaret_1875_mod.jpg (125.52 KB; downloaded 7265 times)
-
- telvanni
-
Posted:
-
Re: Gara FILARET
telvanni
Aceasta e gara centrala care trebuia sa se faca la Filaret?
Aceasta e gara centrala care trebuia sa se faca la Filaret?
Gara%20CENTRALA%20Bucuresti%20-%20proiect%20.jpg (64.77 KB; downloaded 7161 times)
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara FILARET
andrei11
Intr-adevar, aceea era Gara Centrala, dar care trebuia facuta aproximativ pe unde e Opera Romana acum.
Intr-adevar, aceea era Gara Centrala, dar care trebuia facuta aproximativ pe unde e Opera Romana acum.
-
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Gara FILARET
Dominatrix
Confirm cele spuse de @andrei11. De aceea, in perioada interbelica, splaiul stang al Dambovitei, cum vii dinspre Ciurel spre Izvor, se numea "Splaiul Garii Centrale", iar Podul Elefterie (in prezent Podul Operei) se numea Podul Garii Centrale.
Confirm cele spuse de @andrei11. De aceea, in perioada interbelica, splaiul stang al Dambovitei, cum vii dinspre Ciurel spre Izvor, se numea "Splaiul Garii Centrale", iar Podul Elefterie (in prezent Podul Operei) se numea Podul Garii Centrale.
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Gara FILARET
nokia2110
Din câte am înţeles pe terenul unde urma să se construiască Gara Centrală a fost construită Fac. de Drept.
Din câte am înţeles pe terenul unde urma să se construiască Gara Centrală a fost construită Fac. de Drept.
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara FILARET
andrei11
Daca vreti sa discutati despre "Gara Centrala" - care de fapt nici nu a mai fost construita - vedeti ca aveti topic separat.
Daca vreti sa discutati despre "Gara Centrala" - care de fapt nici nu a mai fost construita - vedeti ca aveti topic separat.
-
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Gara FILARET
Gabi23
Gara Filaret la începutul secolului XX
Gara Filaret la începutul secolului XX
Gara-Filaret.jpg (322.49 KB; downloaded 6578 times)
📖 Pagination options