Topic: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
247 posts, 49957 views
📖 Pagination options
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22
shoppy
Viziuni frumoase este usor sa ai dar trebuie sa fie si justificate, chiar si in Franta si Germania s-au inchis si se inchid CF-uri, nu or fi si astia lipsiti de viziune.
Genialul Saligni a inceput un tunel pe la Tulcea si apoi l-a abandonat, i-a mai dat de cap si Valea Casimcea care initial s-a traversat pe o varianta temporara pana la finalizarea Viaductului Casimcea, a mai fost si Padurea Babadag cu ditamai rambleul si alte puncte grele de pe Medgidia - Tulcea, plus tunelul Saligny din Constanta, deci inginerul a capatat un respect foarte sanatos pentru Muntii Dobrogei, ai face bine sa il impartasesti. Deci inca o CF, Galati - Tulcea, Galati - Medgidia, Galati - Constanta, cumva, pe acolo, trebuie sa aiba o justificare foarte solida pe care din nefericire nu o vad(vino la Buzau sa numaram marfarele Moldova - Constanta pe racordul de Faurei, sunt 2-3 pe zi, nu construiesti o CF grea cu acestea, si apoi si Rep. Moldova si Ucraina o sa se trezeasca si o sa construiasca si ei porturi de containere la Marea Neagra, nu o sa mai stam noi sa caram containerele de la Constanta spre nord sute de km pe uscat).
Apoi pentru reducerea timpilor exista solutii mult mai la indemana de genul sa nu se mai plimbe ajutatoarele izolate peste Dunare, 160 calatori + 120 marfa pe Fetesti - Tandarei - Faurei - Galati si Buzau, triplare Fetesti - Cernavoda Pod(cu trenurile usoare pe vechile poduri) si Stefan cel Mare - Constanta(foarte usor, trebuie doar un pod nou peste CDMN la Poarta Alba), eliminarea debleului Fetesti pe o noua ruta ce ocoleste orasul si cu o panta mult mai mica; sa le epuizam noi pe acestea si apoi sa ne gandim la poduri noi peste Dunare si CF noi prin Muntii Dobrogei.
Viziuni frumoase este usor sa ai dar trebuie sa fie si justificate, chiar si in Franta si Germania s-au inchis si se inchid CF-uri, nu or fi si astia lipsiti de viziune.
Genialul Saligni a inceput un tunel pe la Tulcea si apoi l-a abandonat, i-a mai dat de cap si Valea Casimcea care initial s-a traversat pe o varianta temporara pana la finalizarea Viaductului Casimcea, a mai fost si Padurea Babadag cu ditamai rambleul si alte puncte grele de pe Medgidia - Tulcea, plus tunelul Saligny din Constanta, deci inginerul a capatat un respect foarte sanatos pentru Muntii Dobrogei, ai face bine sa il impartasesti. Deci inca o CF, Galati - Tulcea, Galati - Medgidia, Galati - Constanta, cumva, pe acolo, trebuie sa aiba o justificare foarte solida pe care din nefericire nu o vad(vino la Buzau sa numaram marfarele Moldova - Constanta pe racordul de Faurei, sunt 2-3 pe zi, nu construiesti o CF grea cu acestea, si apoi si Rep. Moldova si Ucraina o sa se trezeasca si o sa construiasca si ei porturi de containere la Marea Neagra, nu o sa mai stam noi sa caram containerele de la Constanta spre nord sute de km pe uscat).
Apoi pentru reducerea timpilor exista solutii mult mai la indemana de genul sa nu se mai plimbe ajutatoarele izolate peste Dunare, 160 calatori + 120 marfa pe Fetesti - Tandarei - Faurei - Galati si Buzau, triplare Fetesti - Cernavoda Pod(cu trenurile usoare pe vechile poduri) si Stefan cel Mare - Constanta(foarte usor, trebuie doar un pod nou peste CDMN la Poarta Alba), eliminarea debleului Fetesti pe o noua ruta ce ocoleste orasul si cu o panta mult mai mica; sa le epuizam noi pe acestea si apoi sa ne gandim la poduri noi peste Dunare si CF noi prin Muntii Dobrogei.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22
TibiV
Usor cu pianul pe scari...
Pana anul trecut, cand au terminat reabilitarea podurilor CF din 1987, traficul feroviar s-a facut pe ”muzeul” lui Saligny din 1895.... (Exista poze pe aici pe forum).
Iar daca Tulcea ar fi fost o destinatie majora CF, nu le-ar fi luat 30 sau 40 de ani sa termine linia Medgidia-Tulcea.
Singurul trafic major CF Braila-Tulcea ar fi 2-3 perechi de ”Sageata albastra” pe zi. Si poate 2-3 marfare cu cate 20-25 de vagoane.
Este clar ca nu stii ce vorbesti. Cam 100-200 milioane de euro in plus ar costa doar sa creasca rezistenta podului pentru a fi in stare sa reziste la un tren de marfa.
Nu realizezi ce ar insemna contruirea unei linii noi, practic de la zero, de la Braila (malul drept) la Tulcea... Dar, na, e usor sa vorbesti, ca nu ai plati linia asta noua din banii tai...
Popescu Eugen wrote:
Podul Anghel Saligny bombardat si partial distrus in ambele razboaie mondiale e doar de muzeu. Cel din 1987 e practic singurul.
Usor cu pianul pe scari...
Pana anul trecut, cand au terminat reabilitarea podurilor CF din 1987, traficul feroviar s-a facut pe ”muzeul” lui Saligny din 1895.... (Exista poze pe aici pe forum).
Iar daca Tulcea ar fi fost o destinatie majora CF, nu le-ar fi luat 30 sau 40 de ani sa termine linia Medgidia-Tulcea.
Singurul trafic major CF Braila-Tulcea ar fi 2-3 perechi de ”Sageata albastra” pe zi. Si poate 2-3 marfare cu cate 20-25 de vagoane.
Popescu Eugen wrote:
Ideea e ca diferenta dintre un pod rutier si unul mixt (rutier + feroviar)cu tot cu prelungirea pana la Tulcea este de maxim 50-100 de milioane de euro.
Este clar ca nu stii ce vorbesti. Cam 100-200 milioane de euro in plus ar costa doar sa creasca rezistenta podului pentru a fi in stare sa reziste la un tren de marfa.
Nu realizezi ce ar insemna contruirea unei linii noi, practic de la zero, de la Braila (malul drept) la Tulcea... Dar, na, e usor sa vorbesti, ca nu ai plati linia asta noua din banii tai...
- Popescu Eugen
-
Posted:
-
Re: Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22
Popescu Eugen
Usor cu pianul pe scari...
1.
2.
3.
4.
Usor cu pianul pe scari...
1.
TibiV wrote:Cu o restrictie de 5 km/h. Asta dupa ce s-au investit 1 miliard de euro in reabilitarea liniei Bucuresti - Constanta pentru a circula cu 160km/h.
Pana anul trecut, cand au terminat reabilitarea podurilor CF din 1987, traficul feroviar s-a facut pe ”muzeul” lui Saligny din 1895...
2.
TibiV wrote:Acum ne ia patru luni pentru refacerea unui biet podet in lungime de 2,60 m https://www.ziuaconstanta.ro/stiri/actu ... 29404.html
Daca Tulcea ar fi fost o destinatie majora CF, nu le-ar fi luat 30 sau 40 de ani sa termine linia Medgidia-Tulcea.
3.
TibiV wrote:Dintre toti cei care contesta ideea mea, niciunul nu da o explicatie a pretului dublu, pentru un pod mai simplu. Cum se face ca podul bulgarilor a costat doar 226 milioane de euro ? New Europe Bridge https://en.wikipedia.org/wiki/New_Europe_Bridge
Cam 100-200 milioane de euro in plus ar costa doar sa creasca rezistenta podului pentru a fi in stare sa reziste la un tren de marfa.
4.
TibiV wrote:Corect, aici iti dau dreptate, sunt atatia care vor sa mulga de la podul asta, cum sa-i indestulez doar eu pe toti. Dar daca s-ar gasi mai multi ca mine la care sa le pese de banul public, atunci cu siguranta cu 350 - 400 de milioane de euro s-ar face varianta podului mixt, cu legaturile de rigoare la Braila, Galati si Tulcea.
Dar, na, e usor sa vorbesti, ca nu ai plati linia asta noua din banii tai...
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22
TibiV
Pod mai simplu?!?!...
Explicatia diferentei de pret este simpla:
1. Podul de la Braila este pod suspendat (ca si Golden Gate), si lasa libera pentru navigatie toata latimea Dunarii
2. Podul de Calafat-Vidin este hobanat, si are 4 pile (picioare) in albia Dunarii, in senalul navigabil (basca s-au folosit si de existenta unei insule naturale in mijlocul Dunarii).
Si da, Dunarea este mult mai lata la Braila decat la Calafat. Mai ales daca iei in considerare (si trebuie sa iei daca esti proiectant serios) perioadele cand Dunarea se umfla.
Popescu Eugen wrote:
Dintre toti cei care contesta ideea mea, niciunul nu da o explicatie a pretului dublu, pentru un pod mai simplu. Cum se face ca podul bulgarilor a costat doar 226 milioane de euro ? New Europe Bridge
Pod mai simplu?!?!...
Explicatia diferentei de pret este simpla:
1. Podul de la Braila este pod suspendat (ca si Golden Gate), si lasa libera pentru navigatie toata latimea Dunarii
2. Podul de Calafat-Vidin este hobanat, si are 4 pile (picioare) in albia Dunarii, in senalul navigabil (basca s-au folosit si de existenta unei insule naturale in mijlocul Dunarii).
Si da, Dunarea este mult mai lata la Braila decat la Calafat. Mai ales daca iei in considerare (si trebuie sa iei daca esti proiectant serios) perioadele cand Dunarea se umfla.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22
andrei11
Nu înțeleg cum poate deveni Tulcea polul circulației feroviare între Dobrogea și Regat [sâc]
Ce să care trenurile de marfă înspre / dinspre Tulcea spre Moldova ?
Nu cred că vine vreo navă maritimă din Sud America cu containere ( sau ce vreți voi ) și le descarcă în Tulcea pentru Bacău / Suceava / Botoșani...
La Brăila Dunărea NU e mai lată ca la Calafat...
La Cernavodă / Fetești podurile sunt pentru calea ferată . Autostrada a fost bonus, pe principiul filozofic - evident decadent - al SSMD - ului...
Nu înțeleg cum poate deveni Tulcea polul circulației feroviare între Dobrogea și Regat [sâc]
Ce să care trenurile de marfă înspre / dinspre Tulcea spre Moldova ?
Nu cred că vine vreo navă maritimă din Sud America cu containere ( sau ce vreți voi ) și le descarcă în Tulcea pentru Bacău / Suceava / Botoșani...
La Brăila Dunărea NU e mai lată ca la Calafat...
La Cernavodă / Fetești podurile sunt pentru calea ferată . Autostrada a fost bonus, pe principiul filozofic - evident decadent - al SSMD - ului...
- Popescu Eugen
-
Posted:
-
Re: Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22
Popescu Eugen
Ideea e ca nu sunt de acord cu abordarea din punctul de vedere al utilitatii strict acum, ci si al ceea ce ar putea deveni. ASTA INSEAMNA SA AI VIZIUNE. Ideea unui pod mixt la Braila ai respins-o intr-un mod aproape brutal as putea spune. Dincolo de aspectele economice mai existau si aspecte de ordin strategic, sociale, etc. De la Braila pana la pod sunt doar cativa km, suficient pt eventualele probe de sarcina. Cu proiectul facut pentru a nu se suprapune cu auto, calea ferata se putea executa mai tarziu pana la Tulcea. CAND VA FI NEVOIE, caci sigur va veni si o asemenea zi. O zi cand lumea se va intreba DE CE ? (podul nu a fost construit ca pod mixt). Facusem referire la podul Calafat - Vidin. Traficul pe calea ferata e anemic, INCA. Chiar asa de prosti sunt bulgarii ? Chiar asa de prosti sunt cei de la UE care l-au cofinantat? Aia nu arunca un cent in vant. Da, stiu, e pe un alt coridor de transport, si alte povesti. Povestile astea sunt ca aia ca Dunarea e mai lata la Braila decat la Calafat.
Ideea e ca nu sunt de acord cu abordarea din punctul de vedere al utilitatii strict acum, ci si al ceea ce ar putea deveni. ASTA INSEAMNA SA AI VIZIUNE. Ideea unui pod mixt la Braila ai respins-o intr-un mod aproape brutal as putea spune. Dincolo de aspectele economice mai existau si aspecte de ordin strategic, sociale, etc. De la Braila pana la pod sunt doar cativa km, suficient pt eventualele probe de sarcina. Cu proiectul facut pentru a nu se suprapune cu auto, calea ferata se putea executa mai tarziu pana la Tulcea. CAND VA FI NEVOIE, caci sigur va veni si o asemenea zi. O zi cand lumea se va intreba DE CE ? (podul nu a fost construit ca pod mixt). Facusem referire la podul Calafat - Vidin. Traficul pe calea ferata e anemic, INCA. Chiar asa de prosti sunt bulgarii ? Chiar asa de prosti sunt cei de la UE care l-au cofinantat? Aia nu arunca un cent in vant. Da, stiu, e pe un alt coridor de transport, si alte povesti. Povestile astea sunt ca aia ca Dunarea e mai lata la Braila decat la Calafat.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22
andrei11
Hm....E de discutat...Și podul vechi a lui Saligny are fundațiile pilelor pentru linie dublă, și linia CF București - Urziceni - Făurei a fost proiectată pentru linie dublă și stația de metrou Crângași a fost proiectată cu 3 linii. Toate cele 3 proiecte nu au fost concretizate până acum, cel puțin podul lui Saligny a ieșit definitiv din posibila dublare...Sincer vorbind nu știu cui ar folosi o linie CF acolo în Dobrogea, trebuie s-o legi de ceva...
Nu numai linia de pe pod ar fi problema, ci legătura efectivă cu Tulcea sau Medgidia. Mă îndoiesc în continuare că Tulcea ar avea nevoie de o linie directă Cf cu Brăila. ( pentru marfă, evident ). Nici acum nici în viitor.
Probabil că legătura feroviară Cf Brăila - Tulcea nu se pune în discuție suta de ani de acum încolo. E un non sens să prevezi o legătură feroviară care se va realiza după anul 2130 - 2140...
Hm....E de discutat...Și podul vechi a lui Saligny are fundațiile pilelor pentru linie dublă, și linia CF București - Urziceni - Făurei a fost proiectată pentru linie dublă și stația de metrou Crângași a fost proiectată cu 3 linii. Toate cele 3 proiecte nu au fost concretizate până acum, cel puțin podul lui Saligny a ieșit definitiv din posibila dublare...Sincer vorbind nu știu cui ar folosi o linie CF acolo în Dobrogea, trebuie s-o legi de ceva...
Nu numai linia de pe pod ar fi problema, ci legătura efectivă cu Tulcea sau Medgidia. Mă îndoiesc în continuare că Tulcea ar avea nevoie de o linie directă Cf cu Brăila. ( pentru marfă, evident ). Nici acum nici în viitor.
Probabil că legătura feroviară Cf Brăila - Tulcea nu se pune în discuție suta de ani de acum încolo. E un non sens să prevezi o legătură feroviară care se va realiza după anul 2130 - 2140...
- Popescu Eugen
-
Posted:
-
Re: Pod nou peste Dunare la Braila spre Tulcea (DN22B - DN22
Popescu Eugen
Daca vrei sa faci un lucru sa functioneze, se gaseste cel putin o solutie. Daca nu vrei ca acel lucru sa functioneze, se gasesc n solutii.
Daca vrei sa faci un lucru sa functioneze, se gaseste cel putin o solutie. Daca nu vrei ca acel lucru sa functioneze, se gasesc n solutii.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
TibiV
Asta este pagina oficiala a proiectului: https://www.facebook.com/Podul-suspendat-peste-Dun%C4%83re-Pagina-Oficial%C4%83-1354621784687432/
Au pus si o poza cu o macheta. Dar tot nu sunt in stare sa faca o poza decenta...
Asta este pagina oficiala a proiectului: https://www.facebook.com/Podul-suspendat-peste-Dun%C4%83re-Pagina-Oficial%C4%83-1354621784687432/
Au pus si o poza cu o macheta. Dar tot nu sunt in stare sa faca o poza decenta...
- TibiV
-
Posted:
-
- stefan_br
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
stefan_br
Doua poze din iunie de pe malul brailean.
Doua poze din iunie de pe malul brailean.
IMG_0547.jpg (306.5 KB; downloaded 6165 times)
IMG_0549.jpg (331.16 KB; downloaded 6164 times)
- TibiV
-
Posted:
-
- TibiV
-
Posted:
-
- abc_XC
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
abc_XC
Lucrarile au mai avansat putin. Cateva imagini preluate de pe pagina de Facebook Pod Suspendat Braila: https://www.facebook.com/PodBraila/posts/454837095431860
Lucrarile au mai avansat putin. Cateva imagini preluate de pe pagina de Facebook Pod Suspendat Braila: https://www.facebook.com/PodBraila/posts/454837095431860
Pod Braila.jpg (107.75 KB; downloaded 5679 times)
Pod Braila1.jpg (100.16 KB; downloaded 5646 times)
Pod Braila2.jpg (103.5 KB; downloaded 5646 times)
Pod Braila 3.jpg (80.57 KB; downloaded 5682 times)
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Pod peste Dunăre la Brăila spre Tulcea (DN22B - DN22)
•
Choose destination