Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expresA1 (București - Pitești - Sibiu - Deva - Lugoj - Timișoara - Arad - Nădlac)

 

Topic: Tronsonul Deva - Lugoj

138 posts, 46710 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 
 

📖 Pagination options
Re: Tronsonul Deva - Lugoj shoppy

Aceea este protectie impotriva eroziunii de suprafata, eu vorbesc despre protectie impotriva deplasarii.

 


Re: Tronsonul Deva - Lugoj TibiV

Terasamentul asta, facut din zgura de furnal, o sa plece doar cand o sa plece tot dealul din stanga...
(In stanga de tot se vede o "bucatica" din DJ706A, dupa el incepe dealul... In dreapta nu se vede Muresul, dar este acolo, la cel mult 10 metri...)



Poza este facuta langa barajul Mintia, adica aici.

 


Re: Tronsonul Deva - Lugoj drbm

Domnilor, nu rambleul înalt era obiectul observației mele, ci debleele înalte ce mărginesc frecvent autostrăzile nou construite în România în zonele de deal, unde solul aluvionar poate deveni riscant de instabil. A se vedea problemele experimentate deja pe traiectul căii ferate Vâlcele -Râmnicu Vâlcea, sau veșnicele alunecări de teren pe DN7 din zona Dedulești. Ce era de reținut este că, în zone de deal cu compoziție neclară a solului, proiectanții de prin Germania, de pildă, fie au evitat cotele de înălțime joase, preferând viaducte înalte de legătură între dealuri, fie au ales soluția tunelurilor. Nu sunt inginer, nu mă pricep la toate (mulțumim, Shoppy), dar există un punct de vedere rezonabil, poate prea alarmist formulat, în articolul respectiv, privind "tăierea pintenului" de deal....

 


Re: Tronsonul Deva - Lugoj drbm

Cât despre terasamentul de zgură, soluția este ingenioasă, fiind aplicată și prin Rusia, dacă nu mă înșel. Nu am idee cu ce efect....

 


Re: Tronsonul Deva - Lugoj TibiV

drbm wrote:
...există un punct de vedere rezonabil, poate prea alarmist formulat, în articolul respectiv, privind "tăierea pintenului" de deal....

Pintenul de "deal" este de fapt un pinten de "colina"...
Nici un pericol de alunecare...

Ulterior semnarii contractului, baietii de la "Mediu" au cerut acolo un ecoduct, pe care UMB l-a si facut...
Si care arata intr-un "mare fel", iar imaginile arata clar ca "alarma" privind "pintenul de deal" este copilareasca...
La doar 15-20 de metri distanta, paralel cu A1, avem DJ706A, care exista acolo dintotdeauna, si care nu a "alunecat" niciodata.







Imaginile sunt dintr-un video al benzinarilor, le gasiti incepand de la 05.15 aici:




Nu sunt deloc de acord cu Mihai ca "acolo ar fi trebuit tunel"...  Se vede clar din poze si filmari ca nu aveai ce tunel sa faci acolo...
Metoda "cut @ cover" folosita se potriveste perfect acolo...
Sunt complet de acord cu Mihai Craciun intr-un singur punct: daca tot ai obligat construtorul A1 sa faca ecoduct la baza dealului/colinei, nu puteai sa obligi CJ Hunedoara sa mai ridice o juma' de ecoduct si peste DJ706A-ul ala amarat ?...

In forma realizata, "mamiferele mari" traverseaza autostrada fara probleme, pe ecoduct, si sunt calcate de masini pe DJ...

 


Re: Tronsonul Deva - Lugoj drbm

"Curat murdar, Coane Fănică!"
Ai dreptate, Tibi. Dar, șșșt, să nu le dăm idei....dacă iau măsuri? Măcar o trecere de pietoni, ceva? Și manual pentru trecut ursii strada, cam ca cel de sport? :-))

 


Re: Tronsonul Deva - Lugoj TibiV

:lol:  :lol:  :lol:

Sunt campion si la 100 metri garduri, si la maraton...
Dar numai pe baza manualului, l-am tocit bine....
De alergat n-am avut timp, ca eram pe internet... :D

 


Re: Tronsonul Deva - Lugoj shoppy

Ma uit in pza asta si parca vad acelasi lucru, maluri taiate frumos, cu drene, geotextil, chiar si balast pe peretele debleului, chiar si copaci mai incolo mai sus, hmm...
(sursa poza - economica.net)
litochovice_38884300.jpg (200.41 KB; downloaded 4733 times)

 


Re: Tronsonul Deva - Lugoj drbm

Bună treabă cu poza respectiva, Shoppy!
Iar panta moțului de deal nici pe departe nu este de dimensiunea de la Aciliu....
Evident, nu există situații identice, poate Aciliu se oprește, poate în Cehia a fost o particularitate deosebită a locului. Dar este evident că unii mai deștepți, care construiesc autostrăzi de la mama lor, nu și-au asumat astfel de riscuri.

 


Re: Tronsonul Deva - Lugoj TibiV

shoppy wrote:
Ma uit in pza asta si parca vad acelasi lucru, maluri taiate frumos, cu drene, geotextil...

Ce ai pus tu este "poza de aproape" aleasa de economica.net ...
Dar clar nu este "acelasi lucru".
Ia uite poza "mare", ca sa vezi care era situatia in Cehia...




Poza este pusa nu de mine, ci de "impricinat, linkul pozei este : https://mihaialexandrucraciun.construim...ovice3.jpg

Si ca sa nu ne mai contrazicem inutil...
Nu conteaza cat de adanc este debleul, sau cat de inalt este rambleul...
Ceea ce este impoprtant este materialul...
Daca tai un debleu intr-un deal instabil "de la mama natura", este clar ca o va lua la vale... (Cazul Aciliu, unde expertii spun: : "Bai, voi nu ati vazut ca nici ciobanii nu si-au facut stane acolo... Daca ciobanii, cu "experienta lor milenara", nu ridica nici macar un sopron, ce v-a apucat pe voi sa faceti autostrada ?"...)

Cand este vorba despre ramblee, este mai simplu....
Daca solul "de dedesubt" suporta, singura problema este sa pui in terasament "agregate de calitate"...
La Universitatea de Constructii (pe care nu am urmat-o, dar am vorbit cu cei din domeniu...) este o materie care spune care este "panta naturala" (unghiul de con) al oricarui material.
Daca il respecti pe ala, OK, daca nu... Big problem !

Pe scurt: la Aciliu s-a ales solutia absolut inepta de a construi o autostrada intr-o zona cunoscuta istoric pentru alunecarile neintrerupte de teren...
(Colegii experti in CFR ar putea sa dea detalii despre CF Sibiu-Sebes, care fix pe dealul de la Aciliu este la 200 de metri de autostrada, si care are permanent nevoie de consolidari... Cale simpla, ne-electrificata, si se tot duce la vale...)

 


Re: Tronsonul Deva - Lugoj shoppy

Tibi, tu ai spus ca din imagini reiese ca alarma este copilareasca, asta este o greseala, nu ai cum sa vezi dintr-o imagine cum lucreaza pamantul la 2-3m sub iarba si copacei, poate oricand sa o ia la vale, mai ales daca deranjezi zona.
Apoi ai spus ca daca exista un DJ inseamna ca zona este stabila si poti oricand sa construiesti o autostrada, din nou gresit, avem o droaie de imagini cu dealuri cu copaci pe ei(deci stabile in ultimii 50 de ani) care au luat-o la vale, si din nou, orice tendinta de alunecare poate fi declansata sau accelerata daca deranjezi zona, deci construind o autostrada.
Apoi in orice domeniu, firmele astea care vin si iau lucrari la 30% sub pretul estimat sunt conduse de oameni disperati, meschini sau mafioti, oameni care au o atitudine de tipul dupa mine potopul sau in dragoste si razboi totul este permis, nu pot sa spun ca distrug niste meserii si industriile pe care se bazeaza, dar oricum creaza haos in ele si blocheaza avansul tehnologic pe urmatorii cativa ani, de asta mai ziceam in alta parte ca adevaratii specialisti stiu sa faca o licitatie astfel incat sa fie eliminati disperatii, meschinii si mafiotii. Tu probabil te bucuri ca se construieste, este un succes fals, sau un castig pe termen scurt cu un dezastru pe termen lung.

In momentul in care o firma ia lucrari la 30% sub pretul pietei, si apoi ia decizii chestionabile in situatii complicate in care si-au rupt gatul si altii cu mai multa experienta si cu mai multi bani, este un mare semnal de alarma.

 


Re: Tronsonul Deva - Lugoj TibiV

shoppy wrote:
Tibi, tu ai spus ca din imagini reiese ca alarma este copilareasca, asta este o greseala, nu ai cum sa vezi dintr-o imagine cum lucreaza pamantul la 2-3m sub iarba si copacei, poate oricand sa o ia la vale, mai ales daca deranjezi zona.


Colegul rocklee a facut poze aproape saptamanal acolo, de la nivelul solului...
Santierul a trecut prin doua ierni si doua primaveri, cu ploi si inghet-dezghet, si nu a fost nici o problema (ceea nu se poate spune despre zona carierei de la Bretea Muresana...).
Deci crede-ma ca nu vorbesc doar despre o poza aeriana, ci am urmarit permanent santierul.
Poza aeriana este relevanta in sensul in care se vede ca nu este cine stie ce deal, ci mai mult o colina.
Ai nevoie de o masa/volum mult mai mare decat colina aia ca sa creeze o presiune suficient de mare pentru o alunecare.

Si oricat de mare ar fi masa/volumul, dealurile foarte rar pleaca la vale.
Este o treaba strict de geologie, trebuie ca solul sa aiba o anumita structura (slaba) ca sa ai alunecari de teren.
Daca ar fi existat probleme de sol, UMB ar fi facut coloane forate de sprijin, asa cum a facut la cariera (acolo da, exista combinatia periculoasa - teren prost si un deal mare...)

Cat despre licitatie, UMB a castigat cu 40% din pretul estimat, nu cu 30%...
Iar loturile 2 si 3 au fost castigate la 57% din valoarea estimata - ceea ce indica doua lucruri:
1. Estimarile sunt departe de realitate
2. Aia care au castigat cu 57% fac probabil un profit foarte frumos

Ti-am pus la A3 un video cu Gilau-Nadaselu, este o lucrare superba...
Au avut acolo alunecari in vreo 5 zone, dar le-au rezolvat foarte frumos, fie cu coloane forate, fie cu gabioane de piatra, fie cu ambele...

Iar pana acum UMB a lucrat cel mai ingijit dintre toti constructorii - "benzinarii" au poreclit lotul Gilau-Nadaselu "santierul farmacie"... ;)

 


Re: Tronsonul Deva - Lugoj shoppy

Tu ii vezi pe unii ca nu  au probleme 2 ani pe un santier si de aici deduci ca ce destepti sunt aia, ca geologia ori se surpa dupa 6 luni ori e clar ca e absolut stabila.
Probabil ca asa isi calculeaza si ei, 1 an ne frecam pe langa santier, 2 ani ascundem mizeria sub pres ca doar e santierul nostru, si dupaia 2 ani garantie, ne mai ajuta si :popa: , si dupaia gata, poate sa se faca arsice, nu mai e treaba noastra.
Stai sa vedem un segment dupa 5 ani de folosire, si ne mai gandim atuncea cine au fost fraierii si desteptii(chiar, pe tronsonul initial din Turda - Cluj au aparut probleme, cati ani a trecut de la deschidere?)

 


Re: Tronsonul Deva - Lugoj florin

Garanția este 4 ani, deci o să așteptăm pe banii UMB-ului. Altă întrebare!  :twisted:

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: A1 (București - Pitești - Sibiu - Deva - Lugoj - Timișoara - Arad - Nădlac)  • 
Choose destination

Since our 2436 forum members have written 435153 posts in 5424 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use