Topic: Complexul de tuneluri "Eroilor"
99 posts, 67462 views
📖 Pagination options
- George
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
George
Daca metroul circula sub strada Ernest Juvara, inseamna ca acolo e inca galerie (executata in sapatura deschisa), sigur n-ar fi incaput 2 scuturi cu distanta intre ele pe acolo.
Iata link-ul pe google maps:
https://www.google.ro/maps/place/Strada...!1e1?hl=ro
Daca va uitati spre sos. Cotroceni, veti vedea ca vizavi de str. Ernest Juvara e un bloc vechi si ca pentru a ajunge direct sub bulevard, fara a subtraversa cladiri, metroul are acolo un slalom destul de strans.
Totodata, str. Juvara pare destul de ingusta chiar si pentru o galerie, daca au sapat pe acolo - si chestii de astea sunt multe prin Paris, de exemplu - inseamna ca o galerie in sapatura deschisa s-ar putea executa pe Bd. Regina Elisabeta.
Asa, reluand ideea initiala de unde am lasat-o, anume de la faptul ca sub str. Ernest Juvara nu poate fi decat o caseta cu linie dubla, executata in sapatura deschisa:
Asta inseamna ca sapatura cu scuturile incepe abia in zona Gradinii Botanice...eu aveam impresia ca tunelele circulare incep ceva mai devreme, dar in fine, era o perceptie subiectiva, neverificata.
Insa, avand in vedere ca inainte de statia Politehnica exista o galerie destul de lunga, in linie dreapta (in plan orizontal), cu un traseu vadit ascendent, as inclina spre ideea ca inca in perimetrul Gradinii Botanice si inainte de a subtraversa sos. Grozavesti se termina tunelele si incepe galeria la care am facut referire...
Poate ne confirma/infirma subway guru ceva din toate conjecturile de mai sus...
Daca metroul circula sub strada Ernest Juvara, inseamna ca acolo e inca galerie (executata in sapatura deschisa), sigur n-ar fi incaput 2 scuturi cu distanta intre ele pe acolo.
Iata link-ul pe google maps:
https://www.google.ro/maps/place/Strada...!1e1?hl=ro
Daca va uitati spre sos. Cotroceni, veti vedea ca vizavi de str. Ernest Juvara e un bloc vechi si ca pentru a ajunge direct sub bulevard, fara a subtraversa cladiri, metroul are acolo un slalom destul de strans.
Totodata, str. Juvara pare destul de ingusta chiar si pentru o galerie, daca au sapat pe acolo - si chestii de astea sunt multe prin Paris, de exemplu - inseamna ca o galerie in sapatura deschisa s-ar putea executa pe Bd. Regina Elisabeta.
Asa, reluand ideea initiala de unde am lasat-o, anume de la faptul ca sub str. Ernest Juvara nu poate fi decat o caseta cu linie dubla, executata in sapatura deschisa:
Asta inseamna ca sapatura cu scuturile incepe abia in zona Gradinii Botanice...eu aveam impresia ca tunelele circulare incep ceva mai devreme, dar in fine, era o perceptie subiectiva, neverificata.
Insa, avand in vedere ca inainte de statia Politehnica exista o galerie destul de lunga, in linie dreapta (in plan orizontal), cu un traseu vadit ascendent, as inclina spre ideea ca inca in perimetrul Gradinii Botanice si inainte de a subtraversa sos. Grozavesti se termina tunelele si incepe galeria la care am facut referire...
Poate ne confirma/infirma subway guru ceva din toate conjecturile de mai sus...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
andrei11
Traseul lui Google e fantezie curata, traseul e cel descris de mine.
Sub Ernest Juvara e galerie deschisa iar strada este la fix de lata pentru asa ceva. Subsemnatul a vazut santierul pe viu.
Scuturile au fost extrase fix unde se termina strada Ernest Juvara si incepe Gradina Botanica.
Sos Grozavesti este subtraversata de scuturi.
Tunelul o ia pe dupa sere.
Cam acesta e traseul scuturilor :
Fii atent la o treaba, iesi din Politehnica...blablabla.... tuneluri cu scutul...blablabla, cand se iese din tunel si apare caseta unde se vede si sensul celalalt e sub Ernest Juvara, apoi cand apare peretele despartitor intre sensuri esti aproape de zona unde spun eu ca M 1 si M 3 sunt perete in perete.
ATENTIE :
Traseul pe sub Gradina Botanica e total aproximativ, cine e pasionat si are si posibilitatea ( sa fie metroul relativ gol ) poate sa inregistreze succesiunea de curbe.
Trei lucruri sunt certe,
- Tunelele incep sub Gradina Botanica ( venind de la Eroilor ).
- Tunelele sunt prin spatele serelor.
- Subtraversarea sos. Grozavesti s-a facut tot cu scuturi.
Daca ne muncim putin putem sa determinam destul de exact si traseul din statia Politehnica pana la sos Grozavesti.
Acolo este PSS - ul scuturilor care au sapat de la Politehnica pana sub Gradina Botanica. Habar nu am de ce au facut rampa aceea, dar ea da fix deasupra liniilor in PSS.
Rampa este pe str Dimitrie Brândza la intersectie cu Ernest Juvara fix langa gardul Gradinii Botanice.
Traseul lui Google e fantezie curata, traseul e cel descris de mine.
Sub Ernest Juvara e galerie deschisa iar strada este la fix de lata pentru asa ceva. Subsemnatul a vazut santierul pe viu.
Scuturile au fost extrase fix unde se termina strada Ernest Juvara si incepe Gradina Botanica.
Sos Grozavesti este subtraversata de scuturi.
Tunelul o ia pe dupa sere.
24.png (969.46 KB; downloaded 8297 times)
Cam acesta e traseul scuturilor :
103.png (993.83 KB; downloaded 8311 times)
Fii atent la o treaba, iesi din Politehnica...blablabla.... tuneluri cu scutul...blablabla, cand se iese din tunel si apare caseta unde se vede si sensul celalalt e sub Ernest Juvara, apoi cand apare peretele despartitor intre sensuri esti aproape de zona unde spun eu ca M 1 si M 3 sunt perete in perete.
ATENTIE :
Traseul pe sub Gradina Botanica e total aproximativ, cine e pasionat si are si posibilitatea ( sa fie metroul relativ gol ) poate sa inregistreze succesiunea de curbe.
Trei lucruri sunt certe,
- Tunelele incep sub Gradina Botanica ( venind de la Eroilor ).
- Tunelele sunt prin spatele serelor.
- Subtraversarea sos. Grozavesti s-a facut tot cu scuturi.
Daca ne muncim putin putem sa determinam destul de exact si traseul din statia Politehnica pana la sos Grozavesti.
oache81 wrote:
...ce este in acest loc stie cineva?
Acolo este PSS - ul scuturilor care au sapat de la Politehnica pana sub Gradina Botanica. Habar nu am de ce au facut rampa aceea, dar ea da fix deasupra liniilor in PSS.
Rampa este pe str Dimitrie Brândza la intersectie cu Ernest Juvara fix langa gardul Gradinii Botanice.
- oache81
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
oache81
Deci locul ala unde scrie Metrorex e rampa pe unde au scos scuturile.Pare a fi un acces auto destul de lat acolo, aduce mai mult cu un garaj subteran.
Deci locul ala unde scrie Metrorex e rampa pe unde au scos scuturile.Pare a fi un acces auto destul de lat acolo, aduce mai mult cu un garaj subteran.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
andrei11
Scuturile descompuse sunt sigur ca le-au scos cu macaraua si nu pe rampa. S-ar putea ca deasupra liniilor sa mai fie un culoar lat fix cat liniile, nu stiu la ce s-au gandit, o fi ceva ce tine de SRI. Desi deasupra liniei de metrou nu prea mai incap decat niste conducte.
Scuturile descompuse sunt sigur ca le-au scos cu macaraua si nu pe rampa. S-ar putea ca deasupra liniilor sa mai fie un culoar lat fix cat liniile, nu stiu la ce s-au gandit, o fi ceva ce tine de SRI. Desi deasupra liniei de metrou nu prea mai incap decat niste conducte.
- Cristy
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
Cristy
Am eu o filmare intre statiile Unirii si Lujerului. Este facuta din ultimul vagon si se vede destul de bine cum serpuieste trenul. (de la 5:30 la 7:40)
Observatiile mele:
1) Dupa iesirea din statia Eroilor urmeaza imediat o usoara curba spre dreapta apoi mai merge putin dupa care urmeaza o alta curba, tot spre dreapta.
2) Trenul face stanga fiind inca in galerie apoi imediat dupa intrarea in tunel face stanga dupa care merge drept si urmeaza iar o curba la stanga, aceasta fiind considerabil mai lunga, apoi merge drept pana in statie.
Am eu o filmare intre statiile Unirii si Lujerului. Este facuta din ultimul vagon si se vede destul de bine cum serpuieste trenul. (de la 5:30 la 7:40)
Observatiile mele:
1) Dupa iesirea din statia Eroilor urmeaza imediat o usoara curba spre dreapta apoi mai merge putin dupa care urmeaza o alta curba, tot spre dreapta.
2) Trenul face stanga fiind inca in galerie apoi imediat dupa intrarea in tunel face stanga dupa care merge drept si urmeaza iar o curba la stanga, aceasta fiind considerabil mai lunga, apoi merge drept pana in statie.
- freyutz
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
freyutz
Rampa de pe strada Dimitrie Brinza duce catre un depozit al Metrorex aflat deasupra zonei in care incepe tunelul cu cale dubla si se termina tunelele inelare. Mai jos un link cu un reportaj facut acum ~5 ani despre niste hoti care au spart depozitul respectiv. Se vad imagini din interiorul depozitului.
http://stirileprotv.ro/stiri/eveniment/...rorex.html
Rampa de pe strada Dimitrie Brinza duce catre un depozit al Metrorex aflat deasupra zonei in care incepe tunelul cu cale dubla si se termina tunelele inelare. Mai jos un link cu un reportaj facut acum ~5 ani despre niste hoti care au spart depozitul respectiv. Se vad imagini din interiorul depozitului.
http://stirileprotv.ro/stiri/eveniment/...rorex.html
- oache81
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
oache81
Si hotii aia furasera circuitul de impamantare sau ceva de genul asta?
Si hotii aia furasera circuitul de impamantare sau ceva de genul asta?
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
mcosmin
M1 si M3 sunt perete in perete aproximativ 50 de metri. Fix dupa macaze.
M1 si M3 sunt perete in perete aproximativ 50 de metri. Fix dupa macaze.
- sab
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
sab
M3 si....doar sensul M1 catre Grozavesti ?
Bineinteles.
M3 si....doar sensul M1 catre Grozavesti ?
George wrote:
inseamna ca o galerie in sapatura deschisa s-ar putea executa pe Bd. Regina Elisabeta.
Bineinteles.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
andrei11
Da, ai perfecta dreptate, eu acum o ora am facut traseul invers - si am prins un metrou relativ gol - asadar dupa ce iese din statia Politehnica - coboara evident mergand drept, apoi o curba larga si lunga spre dreapta, apoi merge drept, apoi o curba mai accentuata spre dreapta si intra sub Ernest Juvara.
Voi reface traseul sub Gradina Botanica. Dupa aceea - de la Ernest Juvara pana la statia Eroilor traseul e fix cel descris de mine.
Cristy wrote:
Trenul face stanga fiind inca in galerie apoi imediat dupa intrarea in tunel face stanga dupa care merge drept si urmeaza iar o curba la stanga, aceasta fiind considerabil mai lunga, apoi merge drept pana in statie.
Da, ai perfecta dreptate, eu acum o ora am facut traseul invers - si am prins un metrou relativ gol - asadar dupa ce iese din statia Politehnica - coboara evident mergand drept, apoi o curba larga si lunga spre dreapta, apoi merge drept, apoi o curba mai accentuata spre dreapta si intra sub Ernest Juvara.
Voi reface traseul sub Gradina Botanica. Dupa aceea - de la Ernest Juvara pana la statia Eroilor traseul e fix cel descris de mine.
- sab
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
sab
Impresia mea este ca traseul celor 2 fire este putin diferit. Dar poate este doar o simpla impresie de calator.
Impresia mea este ca traseul celor 2 fire este putin diferit. Dar poate este doar o simpla impresie de calator.
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
mcosmin
Este diferit. Au traseu comun pana la a doua curba (prima curba larga la stanga e inca pe tunelul comun), numarata de la eroilor spre politehnica.
Am impresia ca linia 2 vireaza un pic mai mult decat linia 1. Cred ca are un viraj in plus.
Este diferit. Au traseu comun pana la a doua curba (prima curba larga la stanga e inca pe tunelul comun), numarata de la eroilor spre politehnica.
Am impresia ca linia 2 vireaza un pic mai mult decat linia 1. Cred ca are un viraj in plus.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
andrei11
Cele 2 tunele nu pot avea decat un traseu relativ comun, la distanta regulamentara de 6,5 metri pământ virgin intre ele. Poate numai serele sa le incurce intrucâtva, dar nesemificativ.
Cele 2 tunele nu pot avea decat un traseu relativ comun, la distanta regulamentara de 6,5 metri pământ virgin intre ele. Poate numai serele sa le incurce intrucâtva, dar nesemificativ.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Nu dezgropam mortii, doar incercam sa lamurim situatia.
Ai observat ca la despartirea celor 2 fire ale M1 (in zona spitalului) exista un perete cu usi intre cele doua sensuri care "merge" inainte, in timp ce linia Grozavesti-Eroilor se strecoara , printr-o curba de dreapta, intr-o alta galerie (simpla), care coboara si subtraverseaza M3 ?
Si la plecarea din Eroilor, aparent fara nicio logica, dupa ce M1 (linia 2) se desparte (altfel destul de "violent" ) de M3 , exista, pentru o perioada scurta, un perete cu usi ,foarte apropiat de galeria dubla a M3. La fel, exista o galerie distincta, simpla, pentru sensul catre Grozavesti ...
Punand cap la cap cele doua, pare ca a existat o galerie dubla si pentru M1 care ajungea pana in zona macazurilor, galerie care a fost modificata la intersectia cu M3.
Sau M1 si M3 au fost santiere diferite, iar pe M1 s-a turnat mai mult beton decat era necesar....
133 313 wrote:
Nu dezgropati mortii ca fac atac de cord vii.
Nu dezgropam mortii, doar incercam sa lamurim situatia.
Ai observat ca la despartirea celor 2 fire ale M1 (in zona spitalului) exista un perete cu usi intre cele doua sensuri care "merge" inainte, in timp ce linia Grozavesti-Eroilor se strecoara , printr-o curba de dreapta, intr-o alta galerie (simpla), care coboara si subtraverseaza M3 ?
Si la plecarea din Eroilor, aparent fara nicio logica, dupa ce M1 (linia 2) se desparte (altfel destul de "violent" ) de M3 , exista, pentru o perioada scurta, un perete cu usi ,foarte apropiat de galeria dubla a M3. La fel, exista o galerie distincta, simpla, pentru sensul catre Grozavesti ...
Punand cap la cap cele doua, pare ca a existat o galerie dubla si pentru M1 care ajungea pana in zona macazurilor, galerie care a fost modificata la intersectia cu M3.
Sau M1 si M3 au fost santiere diferite, iar pe M1 s-a turnat mai mult beton decat era necesar....
📖 Pagination options