Topic: Totul despre pantografele locomotivelor din Romania
28 posts, 22308 views
📖 Pagination options
- George
-
Posted:
Tuesday, 15.01.2013, 16:32 -
Re: Totul despre pantografele locomotivelor din Romania
George
As avea o intrebare decurgand dintr-o observatie empirica.
La noi, pantograful este "orientat" "spre" sensul de mers, respectiv unghiul ascutit este orientat spre sensul de mers (a se vedea spre exemplu poza lui Utilizator anonim cu locomotiva 583).
In Germania si nu numai, am observat ca in general pantograful este orientat invers, respectiv cu golul catre sensul de mers, atat la locomotive "clasice", cat si la ICE. Nu gasesc acum poze concludente sau filme pe youtube, dar cred ca ati vazut si voi.
Exista o explicatie de ordin tehnic, tine de normativele fiecarei cai ferate, ori nu are nicio importanta in ce sens se deplaseaza locomotiva, indiferent de pozitia pantografului?
As avea o intrebare decurgand dintr-o observatie empirica.
La noi, pantograful este "orientat" "spre" sensul de mers, respectiv unghiul ascutit este orientat spre sensul de mers (a se vedea spre exemplu poza lui Utilizator anonim cu locomotiva 583).
In Germania si nu numai, am observat ca in general pantograful este orientat invers, respectiv cu golul catre sensul de mers, atat la locomotive "clasice", cat si la ICE. Nu gasesc acum poze concludente sau filme pe youtube, dar cred ca ati vazut si voi.
Exista o explicatie de ordin tehnic, tine de normativele fiecarei cai ferate, ori nu are nicio importanta in ce sens se deplaseaza locomotiva, indiferent de pozitia pantografului?
- AlexD
-
Posted:
Tuesday, 15.01.2013, 18:34 -
Re: Totul despre pantografele locomotivelor din Romania
AlexD
Nu cred ca exista nici o diferenta, locomotivele serie 45 siemens au avut pantografele montate 'invers' si la unele EC am vazut la fel, tot 'invers'...
Nu cred ca exista nici o diferenta, locomotivele serie 45 siemens au avut pantografele montate 'invers' si la unele EC am vazut la fel, tot 'invers'...
- Elful
-
Posted:
Tuesday, 15.01.2013, 20:31 -
Re: Totul despre pantografele locomotivelor din Romania
Elful
Un inginer din BC mi-a spus ca cele cu cotul opus directiei de mers sunt favorabile vitezelor superioare de la 160km/h in sus, favorizand o aderenta mai buna pe firul de contact avand tendinta de a pune presiune pe el, in timp ce, a doua categorie de asimetrice, cele indreptate cu cotul in directia de mers au tendinta la viteze sa fluctueze pe firul sa contact astfel legatura nefiind buna.
Un inginer din BC mi-a spus ca cele cu cotul opus directiei de mers sunt favorabile vitezelor superioare de la 160km/h in sus, favorizand o aderenta mai buna pe firul de contact avand tendinta de a pune presiune pe el, in timp ce, a doua categorie de asimetrice, cele indreptate cu cotul in directia de mers au tendinta la viteze sa fluctueze pe firul sa contact astfel legatura nefiind buna.
- George
-
Posted:
Tuesday, 15.01.2013, 20:36 -
Re: Totul despre pantografele locomotivelor din Romania
George
Multumesc pt. explicatie, @Elful!
Asa m-am gandit si eu, exact la partea cu opusul presiunii si deci a aderentei, dar n-am vrut sa raman la o simpla impresie.
Poate atunci si la modernizarile de la noi pantografele pt. viteze de 160 km/h si peste se vor monta asa. Desigur, discutia e lipsita de miza inca ani buni.
Multumesc pt. explicatie, @Elful!
Asa m-am gandit si eu, exact la partea cu opusul presiunii si deci a aderentei, dar n-am vrut sa raman la o simpla impresie.
Poate atunci si la modernizarile de la noi pantografele pt. viteze de 160 km/h si peste se vor monta asa. Desigur, discutia e lipsita de miza inca ani buni.
- Alex Avram
-
Posted:
Wednesday, 16.01.2013, 11:39 -
Re: Totul despre pantografele locomotivelor din Romania
Alex Avram
Pantograful lui 320 e un pantograf ca la bobice....intors invers......
Pantograful lui 320 e un pantograf ca la bobice....intors invers......
- AlexD
-
Posted:
Sunday, 24.02.2013, 12:48 -
- Utilizator anonim
-
Posted:
Sunday, 24.02.2013, 12:54 -
Re: Totul despre pantografele locomotivelor din Romania
Utilizator anonim
Este tot un EP2, doar ca este sania modificata, model Softronic.
Este tot un EP2, doar ca este sania modificata, model Softronic.
- AlexD
-
Posted:
Sunday, 24.02.2013, 13:11 -
Re: Totul despre pantografele locomotivelor din Romania
AlexD
Si cum de a ajuns pe cel putin 3 locomotive seria 477 care apartin de Brasov (atatea am vazut astazi) au dat jos schunkurile din ce motive?
Si cum de a ajuns pe cel putin 3 locomotive seria 477 care apartin de Brasov (atatea am vazut astazi) au dat jos schunkurile din ce motive?
- Utilizator anonim
-
Posted:
Sunday, 24.02.2013, 14:07 -
Re: Totul despre pantografele locomotivelor din Romania
Utilizator anonim
Nu le-au dat jos Schunkurile, nu au avut, astea sunt pantografele cu care au venit, Schunk au de la 871 in sus. Le poti vedea aici viewtopic.php?f=106&t=2606
Nu le-au dat jos Schunkurile, nu au avut, astea sunt pantografele cu care au venit, Schunk au de la 871 in sus. Le poti vedea aici viewtopic.php?f=106&t=2606
- Der Hofmeister
-
Posted:
Sunday, 24.02.2013, 21:03 -
Re: Totul despre pantografele locomotivelor din Romania
Der Hofmeister
Doar Depoul Brașov (054, 231, 268, 345, 498, 703, 753, 773, 785, 821) și Depoul Arad (742) au locomotive seria 47 dotate cu EP2 (și faruri cu lămpi simple cu halogen), în rest Depoul BC are exclusiv Delfini dotați cu pantografe Schunk și faruri LED (dacă facem abstracție de 692 - momentan închiriată către un operator privat de marfă - dotată cu EP2, de altfel prima locomotivă seria 47 cu faruri LED prezentată la ZF 2009).
Doar Depoul Brașov (054, 231, 268, 345, 498, 703, 753, 773, 785, 821) și Depoul Arad (742) au locomotive seria 47 dotate cu EP2 (și faruri cu lămpi simple cu halogen), în rest Depoul BC are exclusiv Delfini dotați cu pantografe Schunk și faruri LED (dacă facem abstracție de 692 - momentan închiriată către un operator privat de marfă - dotată cu EP2, de altfel prima locomotivă seria 47 cu faruri LED prezentată la ZF 2009).
- vlaicuandrei
-
Posted:
Monday, 25.02.2013, 10:41 -
Re: Totul despre pantografele locomotivelor din Romania
vlaicuandrei
Din cate stiu prima locomotiva echipata cu pantografe Faivelay AX a fost 41-0292-7 a depoului BC in 1997-1998, pentru un fel de teste in vederea echiparii ulterioare a EA-urilor modernizate cu Siemens cu acelasi tip de pantograf.
Ca fapt divers si 302 a avut pantografe Schunk la testele de viteza din 1998, dar pe unul l-a rupt la un drum pe Constanta, inlocuindu-l ulterior cu un EP2, dar AFER-ul nu a permis sa circule cu doua tipuri de pantografe, asa ca au fost retrase si schimbate cu niste EP2-uri normale.
Si ca tot discutam de pantografe, din auzite, cele mai bune raman tot simetricele (cu o perie sau doua) mai ales pe vreme de iarna, fiind mult mai greu, daca nu chiar aproape imposibil de dat peste cap sau de rupt in caz de chiciura pe catenara, spre deosebire de EP2 sau EP3 (la acesta din urma, este si zona de contact -peria pantografului- mai mica decat la simetric sau EP2, aparand uzuri uneori si pe aripile de capat).
Din cate stiu prima locomotiva echipata cu pantografe Faivelay AX a fost 41-0292-7 a depoului BC in 1997-1998, pentru un fel de teste in vederea echiparii ulterioare a EA-urilor modernizate cu Siemens cu acelasi tip de pantograf.
Poza nu imi apartine, este luata dupa site-ul Railfaneurope.
CFR_41-0292-7.jpg (87.05 KB; downloaded 8702 times)
Ca fapt divers si 302 a avut pantografe Schunk la testele de viteza din 1998, dar pe unul l-a rupt la un drum pe Constanta, inlocuindu-l ulterior cu un EP2, dar AFER-ul nu a permis sa circule cu doua tipuri de pantografe, asa ca au fost retrase si schimbate cu niste EP2-uri normale.
Si ca tot discutam de pantografe, din auzite, cele mai bune raman tot simetricele (cu o perie sau doua) mai ales pe vreme de iarna, fiind mult mai greu, daca nu chiar aproape imposibil de dat peste cap sau de rupt in caz de chiciura pe catenara, spre deosebire de EP2 sau EP3 (la acesta din urma, este si zona de contact -peria pantografului- mai mica decat la simetric sau EP2, aparand uzuri uneori si pe aripile de capat).
- Gabi23
-
Posted:
Monday, 25.02.2013, 13:31 -
Re: Totul despre pantografele locomotivelor din Romania
Gabi23
Pai si AFER-ul in prezent nu se mai ocupa cu acest lucru? Pentru ca spre exemplu la depoul BC, sunt multe locomotive cu pantografe de modele diferite, unele circuland asa nestingherite de ani buni: 059, 093, 145, 148, 364, 374, 379, 403, 806...
vlaicuandrei wrote:
AFER-ul nu a permis sa circule cu doua tipuri de pantografe
Pai si AFER-ul in prezent nu se mai ocupa cu acest lucru? Pentru ca spre exemplu la depoul BC, sunt multe locomotive cu pantografe de modele diferite, unele circuland asa nestingherite de ani buni: 059, 093, 145, 148, 364, 374, 379, 403, 806...
- razvan22
-
Posted:
Monday, 25.02.2013, 19:13 -
Re: Totul despre pantografele locomotivelor din Romania
razvan22
La acele masini difera doar sanile pantografelor structura lor este la fel.Cu siguranta nu vom vedea o masina cu un pantograf simetric si unul asimentric sau cu unul intors..si alte variante.
La acele masini difera doar sanile pantografelor structura lor este la fel.Cu siguranta nu vom vedea o masina cu un pantograf simetric si unul asimentric sau cu unul intors..si alte variante.
- Utilizator anonim
-
Posted:
Friday, 22.05.2020, 05:41 -
Re: Totul despre pantografele locomotivelor din Romania
Utilizator anonim
Cateva detalii ale noului model Schunk WBL-Z care a inceput de cativa ani sa echipeze majoritatea locomotivelor CFR Calatori.
Cateva detalii ale noului model Schunk WBL-Z care a inceput de cativa ani sa echipeze majoritatea locomotivelor CFR Calatori.
20200520_093932.jpg (372.48 KB; downloaded 6402 times)
20200520_093944.jpg (381.74 KB; downloaded 6402 times)
20200520_093951.jpg (385.74 KB; downloaded 6403 times)
20200520_093955.jpg (407.88 KB; downloaded 6396 times)
20200520_094002.jpg (414.27 KB; downloaded 6397 times)
20200520_094011.jpg (386.36 KB; downloaded 6404 times)
📖 Pagination options