MetrouTrenurile de metrou din București

 

Topic: Ramele ASTRA/IVA modernizate la Alstom

85 posts, 59533 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom Dr2005

shoppy wrote:
sistemul se cheama "garanteed conexion" deci daca unul intarzie celalalt il asteapta si se asigura transbordarea, si, ca multe chestii civilizate, este implementat cu succes prin tarile cu apa calda


... şi se practică atunci când vorbim de trasee pe care se circulă la intervale mari (mari pentru zona civilizată, adică vreo 30 - 40 de minute), în niciun caz atunci când ştii că următorul vehicul vine peste 10 minute.

 


Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom shoppy

Pai da, era vorba de dupa ora 20.

 


  • freyutz
  • Posted:
  •  

Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom freyutz

Va aparea maine cred un articol despre ele in adevarul de seara.

Pana atunci va pot arata 4 fotografii cu rama 034 in premiera, care pe 26 mai a plecat din Franta, ajungand in Bucuresti, pe data de 31 mai 2010.

Sursa: ALSTOM

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom Utilizator anonim

Multumiri pentru poze, cred ca este o premiera  :D ,ceva informatii despre modificarile aduse ?

 


  • freyutz
  • Posted:
  •  

Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom freyutz

Nu stiu nimic oficial si nu vreau sa fac speculatii pe baza zvonurilor pe care le aud. Maine s-ar putea sa aflu ceva oficial.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom Utilizator anonim

Ceva detalii care ar fi interesante. Daca va fi echipata cu AC in salon sau ventilatie fortata ca la BM si cand apare in circulatie un tren, ca de circulat cu siguranta o sa intre pe M3 sa mai scapam de epavele actuale.  :twisted:

 


  • freyutz
  • Posted:
  •  

Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom freyutz

In noiembrie apare primul tren in traseu se pare.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom Utilizator anonim

De 183 si 033 ce se aude ?
Ultima data 033 arata asa...

 


Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom cristi20

freyutz wrote:
In noiembrie apare primul tren in traseu se pare.


Pai nu este nevoie de 6 vagoane (4 pentru M4) ca sa circule un tren? Inseamna ca au fost modernizate mai mult de 2 vagoane cate apar in poze?
Si modernizarea consta doar in partea tehnica, sau o sa se lucreaze si la aspect?

 


  • freyutz
  • Posted:
  •  

Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom freyutz

metroul nu este obligatoriu sa aiba 4 sau 6 vagoane, ci poate avea foarte bine si doua (asta asa ca fapt divers)

Utilizator anonim tocmai ai postat mai sus ca ramele 183 si 033 se afla la modernizat. deci 1 rama facuta + inca 2, nu fac 3 rame adica 6 vagoane?

nu stiu stadiul de lucru al ramelor.

 


Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom ByOnu

Consider ca este o mare greseala chestia cu modificarea botului exterior. In interior nu ma prea intereseaza, dar macar afara sa arate a IVA. Botul este cel care conteaza ca aspect. Nu pot sa inteleg ce era cu botul clasic? Asta este o mare porcarie, macar daca ar fi facuta calumea, ci nu din plastic...
Gh. Udriste spune ca totul se face pentru a creste confortul calatoriilor, acum, ce calatori se pun pe bot de-i deranjeaza botul? Nu e destul de conformabil cumva?
Sa speram macar ca cele 'epocale' sa scape din moment ce nu avem decat 12 bucati, toate in viata pana acum.
Nu uitati, ce se distruge nu se va mai intoarce niciodata. Si macar daca am avea ce pune in loc...

Apropo, vad ca unii spuneti ca IVEle sunt "epave" - lucru la care nu ma asteptam le la voi din moment ce traim toti in Romania si stim cum merg treburile. IVEle sunt ca niste animale la zoo, saracele daca nimeni nu le "hraneste", nu le ingrijeste, nu le spala, etc. cum vreti sa arate si sa se "simta"? Avem noroc ca mai sunt niste oameni buni prin Industriilor care inca le mai tin in viata, ca altfel nu mai au sanse.

 


Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom Dominatrix

ByOnu wrote:
Consider ca este o mare greseala chestia cu modificarea botului exterior. In interior nu ma prea intereseaza, dar macar afara sa arate a IVA. Botul este cel care conteaza ca aspect. Nu pot sa inteleg ce era cu botul clasic? Asta este o mare porcarie, macar daca ar fi facuta calumea, ci nu din plastic...
Gh. Udriste spune ca totul se face pentru a creste confortul calatoriilor, acum, ce calatori se pun pe bot de-i deranjeaza botul? Nu e destul de conformabil cumva?
Sa speram macar ca cele 'epocale' sa scape din moment ce nu avem decat 12 bucati, toate in viata pana acum.
Nu uitati, ce se distruge nu se va mai intoarce niciodata. Si macar daca am avea ce pune in loc...

Apropo, vad ca unii spuneti ca IVEle sunt "epave" - lucru la care nu ma asteptam le la voi din moment ce traim toti in Romania si stim cum merg treburile. IVEle sunt ca niste animale la zoo, saracele daca nimeni nu le "hraneste", nu le ingrijeste, nu le spala, etc. cum vreti sa arate si sa se "simta"? Avem noroc ca mai sunt niste oameni buni prin Industriilor care inca le mai tin in viata, ca altfel nu mai au sanse.


Mi se pare absurd sa discutam despre reconditionarea sau modernizarea IVE-lor, fiindca sunt depasite atat tehnic, cat si moral. Sa va dau un singur exemplu: sistemul de contactori de pe IVA, care pe langa ca sunt imensi, se si defecteaza destul de des si deci au si costuri de intretinere mare, spre deosebire de echipamentul de tractiune de pe Movia, care pe langa faptul ca ocupa mult mai putin loc (o simpla cutie) este si mult, mult mai fiabil decat cel de pe IVA.

Sa nu uitam ca Bombardier este cel mai mare producator de vehicule feroviare din lume si nu putem compara nivelul tehnic al vehiculelor fabricate de ei (pe care le-au vandut si le vand in continuare la zeci, daca nu chiar sute de operatori) cu cel al ramelor de metrou fabricate in Romania in anii '70 – '80.  Problemele mari care au aparut la Bombardier - in speta, corugarea sinei datorita necompatibilitatii profilelor de sina existenta cu profilul rotilor Bombardier - a fost datorata incompetentei celor care au facut caietul de sarcini, ca nu au solicitat boghiuri compatibile cu sinele noastre.

La fel, sina a 3-a a fost instalata astfel incat sa asigure tractiunea continua pentru IVA care are captatori la toate vagoanele. Intrucat Bombardiele nu au (din cate stiu eu)  captatoare la vagoanele din capete, deci daca intri in tractiune in zonele unde sina a 3'a este intreupta, se produc arcuri electrice din cauza intreuperii si revenirii alimentarii in sarcina. Bombardier nu are nici o vina pentru acest lucru si nu scade cu nimic fiabilitatea produsului lor.

Ce sa modernizezi la IVA? Tot asa cum un Trabant la care pui motor de BMW X5 (ipotetic) nu este BMW X5, nici o IVA la care pui echipamente moderne similare cu cele de pe Bombardier nu e Bombardier.  Plus ca elemetele vechi ramase pe vagonul modernizat "trag in jos" calitatea si fiabilitatea produsului rezultat, cum s-a vazut de altfel si la modernizarea "radicala" a locomotivelor.

Sa nu uitam ca Movia sunt exploatate la un CUP de circa 90%, ceea ce e excelent. La IVA, si in perioada lor de glorie, la sfarsitul anilor '80, CUP-ul era undeva pe la 70%.

Deci sa terminam cu sentimentalismele si sa privim realitatea in fata: IVA si-au trait traiul si trebuie inlocuite cat mai curand. Sa pastreze 1-2 intr-un eventual muzeu si restul la autogen cu ele, evident dupa ce se achizitioneaza trenuri noi.

 


Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom 3mil

ByOnu wrote:
Consider ca este o mare greseala chestia cu modificarea botului exterior. In interior nu ma prea intereseaza, dar macar afara sa arate a IVA. Botul este cel care conteaza ca aspect. Nu pot sa inteleg ce era cu botul clasic? Asta este o mare porcarie, macar daca ar fi facuta calumea, ci nu din plastic...

In ultimile poze postate, cu rama care a venit din Franta, la exterior este nemodificata, doar revopsita.

 


Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom shoppy

Se pare ca prin anii 60 - 70 la moda erau boturile dintro singura foaie de tabla curbata(vezi DA, EA, etc), probabil era mai usor la montaj ca nu pierdeai timp cu prea multa sudura / prinderi. Totusi, o astfel de forma, in caz de degradare accidentala sau naturala, nu poate fi decat reparata manual si apoi revopsita sau inlocuita cu totul. Acum s-a vazut ca e mai util sa ai o caroserie formata din mai multe forme simple, asa ca depoul are de schimbi fiecare bucata si daca busesti ceva atunci doar schimbi imediat bucata busita.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Trenurile de metrou din București  • 
Choose destination

Since our 2310 forum members have written 423578 posts in 5275 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use