Regiunile RomânieiTransilvaniaJudețul BrașovTransportul în comun din municipiul Brașov (SC RATBV SA)

 

Topic: Autobuze BMC SLF M32 320 ProCity (2011-202X)

81 posts, 39790 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Re: RAT Brasov - Autobuze BMC SLF M32 320 ProCity KingDesign

George wrote:
Oricum intr-o tara civilizata cabinele soferilor nu trebuie sa fie inchise, pentru ca acestia sa poata vinde bilete si sa fie intrebati asupra traseului. Desigur, imbracati regulamentar.
La noi, este o reminiscenta a estului salbatic, sper sa dispara si asta, la un moment dat. DAF-urile, de exemplu, nu aveau initial cabinele oribile care le-au fost adaugate ulterior de "artizanii" locali.


Chiar și într-o țară civilizată cabina șoferului e separat de restul autobuzului. De exemplu în Polonia sunt diferite moduri de a separa cabina. În Varșovia la modelele Solaris sunt ca la fostele Rocarurui, în Bielsko-Biała cabina este ca la Ikarusurile 280 și șoferul tot vinde bilete.
Cabinele nu trebuie să dispară, mai ales dacă urcarea se face la prima ușă, pentru că frigul pătrunde în autobuz și dăunează sănătății șoferului. Dar o să ziceți să ia o geacă groasă pe el/ea. Bine dar ați încercat să conduceți iarna cu geaca groasă pe voi zeci de KM și ore în șir? Nu. Este foarte inconfortabil și când trebuie să faci acesta 8 ore pe zi și zeci de KM nu e ușor. Eu personal când plec la drum lung iarna primul lucru ce fac este să încălzesc mașina și să iau jos geaca de pe mine. Deci, mai ales în țările unde iarna este grea sau foarte grea cabinele șoferilor de autobuz/troleibuz/tramvai nu trebiue să dispară.

 


Re: RAT Brasov - Autobuze BMC SLF M32 320 ProCity Der Hofmeister

Desi au sosit de ceva vreme toate autobuzele, ele inca stau bine mersi in autobaza. Ca cica dureaza pana sunt instruiti soferii si pana cand updateaza afisajele electronice - in rest, sa nu murim de grija lor; sigur o sa iasa la strada. Mda, exact, probabil pe la vara. :lol:

In vremea asta, toate cele patru Mercedes-uri O 305 circula fara probleme si dau clasa tuturor celorlalte autobuze din parcul RATBv. Pacat ca voi ajunge sa le regret in momentul in care vor fi retrase pentru a face loc odioaselor achizitii turcesti. De parca ne prisoseau articulatele... :evil:

P.S.: Turcismele au primit numere de parc de la 769 la 783 (info courtesy of SPA29).

 


Re: RAT Brasov - Autobuze BMC SLF M32 320 ProCity Der Hofmeister

Astazi, m-am extras un pic din barlogul cald si avand niste treaba prin Brasov, am zarit pe Bd. Saturn, la statia Complexul Mare (la intersectia cu str. Uranus, pentru cei care nu stiu), un autobuz BMC SLF pe linia 6 - numarul de parc era 779. Nefiind foarte aproape, nu am putut sa il analizez foarte atent din punct de vedere vizual si acustic, dar de la departare arata binisor. Bineinteles, mi-a sarit in ochi afisajul digital - de la distanta, parea a fi Hannover, dar nu bag mana in foc. Cel mai probabil, autobuzul se afla in probe, pentru ca s-a retras rapid la garaj, in jurul orei 16:30.

 


Re: RAT Brasov - Autobuze BMC SLF M32 320 ProCity KingDesign

Nu are cum să fie de la 769 pentru că acest număr este a autocarului MAN și 770 este a dubei. Deci posibil să fie 771->785.

 


Re: RAT Brasov - Autobuze BMC SLF M32 320 ProCity Der Hofmeister

Lume, lume: ditamai minunea ce-a dat peste noi! :lol: Se vede de la o posta stilul propagandist al asa-zisului articol - nu e de mirare ca a aparut in infectia denumita "Adevarul", dar ma mir totusi ca alti lachei portocalii, precum Buna Ziua Brasov si Monitorul Expres, nu s-au bagat si ei pe fir sau nu s-au ridicat la inaltimea asteptarilor prin articole inaltatoare la adresa partidului mult iubit si adulat si a conducerii sale locale. In fine, sunt genial de proaste remarcile facute de nimeni-pe-tarla care se semneaza drept autor al acestui text. Mai mare rusinea sa ridici in slavi niste chestiuni absolut banale pentru orice transport civilizat, gen rampa de acces pentru persoane cu dizabilitati sau anunt vocal/vizual al statiilor in interiorul autobuzului etc. Da, e OK ca exista in sfarsit si asa ceva in sinistrul transport public brasovean (BTW, la Constanta, pana si jafurile aduse in 2002 aveau anunt vocal, asadar despre ce vorbim aici? :lol: ), insa sa facem din tantar armasar intr-un mod atat de abject, pentru niste bani murdari primiti de la partid pentru presa obedienta (a se citi "gaura neagra"), mi se pare de un penibil absolut. Daca aveti curiozitatea, in link-ul din josul paginii veti gasi si poze cu groparii transportului electric din Brasov, care e clar ca nu isi mai pot incapea in piele de bucurie cand vad cum le defileaza prin fata retinelor aceste 'trancariciuri', in fond si la urma urmei. Bravos natiune, halal sa-ti fie! :evil:  :evil:  :evil:

De mâine, braşovenii vor circula cu autobuze „de lux“

Mijloacele de transport în comun, care au un sistem modern de informare a călătorilor, atât vizual, cât şi auditiv, au GPS, iar şoferii nu vor mai putea să „fenteze” graficele de circulaţie sau să economisească motorina cu scopul de a valorifica apoi.

Cele 15 autobuze au venit în serii de câte cinci, începând din luna decembrie, dar vor ieşi abia de mâine pe traseu, fiindcă abia acum conducerea Regiei a rezolvat înmatriculare şi înscrierea lor în circulaţie.

Acestea sunt marca BMC, fabricate în Turcia, şi pot transporta un număr maxim de 101 călători, dintre care 27 pe scaune. Acestea au podeaua coborâtă pe toată lungimea (fără trepte pentru urcare) şi un sistem de reglaj automat al ţinutei de drum în funcţie de sarcină şi cu posibilitatea de înclinare la bordură în staţii, pentru a facilita accesul persoanelor cu handicap locomotor. De asemenea, acestea sunt singurele din parcul auto al RAT care au şi aer condiţionat.

Informare modernă a călătorilor

Staţiile sunt afişate pe o tabelă electronică în interior, dar sunt anunţate şi prin sistemul audio al autobuzului, venind astfel în sprijinul celor care au handicap auditiv sau vizual.

„Acest sistem de afişaj este coordonat prin GPS, astfel că, atunci când autobuzul pleacă din staţie, este anunţată următoarea oprire, iar când se apropie de staţie se anunţă din nou numele acesteia“, a explicat Augustin Pulpea, directorul RAT Braşov.

Noile autobuze vor cicula, de mâine, pe liniile: 1, 4, 5, 6, 17, 22, 31, 34, 35 şi 36. Trecerea lor prin staţii va fi marcată pe programele de circulaţie, cu roşu, cu menţiunea: „Autobuz echipat cu rampă pentru accesul persoanelor cu handicap”.

Şoferii, monitorizaţi

Datorită sistemelor moderne cu care sunt echipate maşinile şi şoferii sunt atent monitorizaţi. „Şoferii nu se mai pot scuza că nu se pot încadra în grafic, fiindcă computerul de bord stochează, prelucrează şi furnizează informaţii referitoare la funcţionarea şi exploatarea  autobuzului, respectiv: viteză de deplasare, depăşirea vitezei legale, turaţia excesivă a motorului. Totodată, şi consumul de carburant este monitorizat“, a precizat primarul George Scripcaru.

Valoarea totală a contractului este de 14,4 milioane lei, fără TVA, finanţator fiind BCR LEASING IFN SA. Fondurile necesare realizării achiziţiei provin din subvenţiile de exploatare primite de la Consiliul Local Braşov şi din veniturile proprii ale Regiei. Ele vor fi achitate pe o perioadă de cinci ani. Termenul de garanţie al autovehiculelor este de trei ani sau 200.000 de kilometri, iar pentru caroserie perioada de garanţie este de 10 ani.

http://www.adevarul.ro/locale/brasov/De_maine-brasovenii_vor_circula_cu_autobuze_de_lux_FOTO_0_650335340.html

P.S.: A propos, autobuzele astea, care nu fac nici cat doi bani gauriti, sunt platite si din banii mei. Multumesc din inima, bai scripcare! Cat despre chestiile cu monitorizarea vehiculelor, fix de-aia n-o sa mai fure soferii curse/motorina si brusc o sa se remedieze toate problemele existente. Da, exact, prosti sunt garla pe toate drumurile...

 


Re: RAT Brasov - Autobuze BMC SLF M32 320 ProCity Der Hofmeister

Niste poze din articol cu jafurile in cauza:














Vad ca 771 are capace de protectie pentru rotile fata/spate, insa n-as crede ca situatia sta la fel si in cazul celorlalte 14. Cel putin, 782 si 785, pe care le-a fotografiat SPA29 zilele trecute, nu aveau. In fine, avand in vedere liniile pe care vor circula, au fost impartite intre autobaza din Bd. Harmanului si, cred, cea din Sos. Cristianului (Bartolomeu) - daca nu, atunci sectia mixta Rulmentul. In principiu, 10 pentru prima si 5 pentru a doua. Evident, nu am alte informatii, insa ma voi pune la punct zilele astea.

 


Re: RAT Brasov - Autobuze BMC SLF M32 320 ProCity wilhelm ciprian

BMC-urile sunt repartizate asa: 10  pe Harmanului,  5 sunt la baza mixta Rulmentul.

Constatari personale pozitive:
1. podea joasa
2. schema de montare a scaunelor ofera o fluiditate mai buna in salon decat in MAZ-urile verzi sau MAN-uri
3 sistem audio (care pe la unele a si cedat azi) + sistem vizual de anuntare a statilor interior [produs de Bustec
4. afisaj electronic exterior [produs de Bustec
5 cabina soferului inchisa in dreptul volanului
6 au aeroterme pt sezonul rece si aer conditionat pt anotimpul calduros
7 scaune tapitate.- extem de important, dupa parerea mea.

Constatari personale negative:
1. spatiu mic (foarte mic) intre scaune
2. pentru niste autobuze noi- vibreaza cam mult
3 materialele folosite la constructia lor (salon)- identice cu cele de pe celalalte BMC (foarte slabe calitativ)
4 bara de conducere a usilor este neprotejata - daca ai mana pusa pe ea in timpul deschiderii usii - pericol de accident
5 intre usa si scaune nu exita geam de protectie- asa cum au toate celalalte autobuze si troleibuze -mai putin midibuzurile BMC
6 usile se actioneaza cu viteza melcului - la fel ca la midibuzuri BMC
7 plasticul scaunelor se murdareste extrem de repede - din pacate.

Dar cel mai rau este faptul ca aceste autobuze nu sunt repartizate pe liniile din centrul istoric - 50 (19) . 51 ( fostul traseu al lui 4) si 52 (varianta liniei 34).

 


Re: RAT Brasov - Autobuze BMC SLF M32 320 ProCity Der Hofmeister

Am calatorit si eu cu mult trambitatele achizitii ale RATBv. Nu pot sa zic ca ma dau in vant dupa ele, insa am remarcat ca sunt sprintene si relativ silentioase. Arhitectura interiorului e cam ciudata, salonul fiind destul de lat in partea frontala si foarte inghesuit inspre partea posterioara. De asemenea, aranjarea scaunelor e cam exotica si nu o consider extrem de practica. Calitatea finisajelor e in general buna, dar nu putem sa avem pretentii. Deschiderea usilor este foarte lenta, iar in unele autobuze, anuntul vocal pentru urmatoarea statie e... sublim. Pacat ca pe bara de afisaj matricial nu sunt figurate si legaturile cu alte linii. Ca sa concluzionez, nu sunt nici pe departe impresionat de aceste BMC-uri si consider ca nu se justifica achizitia lor, in conditiile in care mentalitatile neaose ale celor din regie sunt ridicate la rang de litera de lege.

Impartirea autobuzelor intre garaje este urmatoarea:

- Autobaza din Bd. Harmanului: 771 -> 780
- Sectia mixta Rulmentul: 781 -> 785

775, 780, 781

775 - 35 - 25.02.2012.png (965.51 KB; downloaded 7148 times)

780 - 35 - 26.02.2012.png (745.41 KB; downloaded 7134 times)

781 - 5 - 25.02.2012.png (733.08 KB; downloaded 7137 times)

 


Re: RAT Brasov - Autobuze BMC SLF M32 320 ProCity George

Impresii la cald: mi-au placut aceste autobuze. Sunt confortabile si arata bine, atat pe dinafara, cat si pe dinauntru. Avand in vedere scaunele capitonate si aranjamentul interior, pot spune ca sunt mult mai placute decat CITARO 3 din Bucuresti si le-as alege fara ezitare cu ambele maini fata de acestea, mai ales ca au si aer conditionat (care, probabil, va si merge).

In legatura cu CITARO 4 nu stiu ce sa zic, probabil acestea sunt mai bune, ar fi fost ok daca aveau scaune capitonate si daca soferii RATB nu si-ar bate joc de calatori nepornind aerul conditionat (deloc sau nu asa cum trebuie).

In general pot spune ca RAT Brasov mi se pare mult mai occidentala, timpii sunt afisati, autobuzele, desi fara pretentii (majoritatea probabil second-hand din Germania) par ok intretinute, au scaune capitonate, personalul este civilizat, foarte multi controlori - civilizati dar fermi - si, mai ales, automate de cumparat bilete care chiar functioneaza, dau rest.
Intr-un cuvant, Bucurestiul ar avea multe, foarte multe de invatat de la Brasov!...

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: RAT Brasov - Autobuze BMC SLF M32 320 ProCity Dr2005

George wrote:
autobuzele, desi fara pretentii (majoritatea probabil second-hand din Germania) par ok intretinute, au scaune capitonate, personalul este civilizat, foarte multi controlori - civilizati dar fermi - si, mai ales, automate de cumparat bilete care chiar functioneaza, dau rest.


Care majoritate? 10 O405G-uri (din care o parte sunt aduse din Elveţia) şi vreo 5 (sau câte or mai fi rămas) O305G-uri din Frankfurt? Astea sunt departe de majoritate... personalul e civilizat, mai ales când îţi spune unde-l doare pe el că tu pierzi maşina din faţă dacă el nu îţi deschide uşa 1, ori atunci când pleacă la ultima cursă de la cap de linie (să-l vadă dispecera) şi 100m te dă jos şi o taie la garaj.
Recomand cu toată căldura automatul de bilete de la Saturn... evident, după ce bagi banu', tanti din chioşc îl trage din priză şi nu mai pupi nici bani, nici bilet, iar după aia automatul se resetează şi scoate banii înapoi, care merg în buzunarul dispecerei.

 


Re: RAT Brasov - Autobuze BMC SLF M32 320 ProCity Der Hofmeister

Deși nu speram prea tare, am rămas plăcut surprins de faptul că în mai toate autobuzele noi, instalația de aer condiționat funcționează și este programată să se oprească o dată cu deschiderea ușilor în stații. Mai greu e cu civilizarea oamenilor, care încă nu pricep de ce trebuie să închidă geamurile. Altfel, toate bune și frumoase. E drept, uneori aerul livrat e mai degrabă cald decât răcoros, însă depinde și de setările pe care le șoferul, iar instalația e un pic cam zgomotoasă. Gurile de ventilație cu deschidere din plafon sunt bine etanșeizate și nu există scurgeri de apă ca în "modernele" Elcar Igero. Cu toate acestea, curentul de aer poate deveni supărător în cazul în care stai fix sub o gură de ventilație.

 


Re: RAT Brasov - Autobuze BMC SLF M32 320 ProCity Der Hofmeister

Lista completă numerelor de înmatriculare pentru noile autobuze BMC din Brașov:

771 - B 38 KVZ
772 - B 38 KUT
773 - B 38 KUS
774 - B 38 KWG
775 - B 38 KVY
776 - B 38 LTV
777 - B 38 LTZ
778 - B 38 LTK
779 - B 38 LTN
780 - B 38 LTL
781 - B 38 WMG
782 - B 38 WMD
783 - B 38 WLG
784 - B 38 WMO
785 - B 38 WMS


Cu portocaliu sunt indicate autobuzele aparținând Autobazei 1 din Bd. Hărmanului, iar cu roșu sunt inscripționate autobuzele aflate în exploatarea Secției Mixte Rulmentul.

În următoarele zile, voi face o actualizare care va include fotografii cu toate cele 15 autobuze.

 




Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Transportul în comun din municipiul Brașov (SC RATBV SA)  • 
Choose destination

Since our 2306 forum members have written 422900 posts in 5268 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use