Topic: Vederi vechi din istoria transportului în București
470 posts, 177402 views
📖 Pagination options
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Poze STB-ITB
Dominatrix
Multumim pentru postarea acestor informatii interesante.
Multumim pentru postarea acestor informatii interesante.
nokia2110 wrote:Subsemnata. Ce vrei sa stii despre ele?
(ştie cineva cehă? )
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Poze STB-ITB
nokia2110
Păi cum le-au conceput (dacă proiectul sau măcar o parte din el a fost inspirat de alte vechicule), ce însemamnă Rekonstruovaný osobní şi rámový trambusový osobní, dacă aveau servodirecţie sau nu (bănuiesc că 706 R.O nu avea, dar 706 R.T.O. avea?).
Off-topic: Tu ai rude în Cehia? (povesteai pe un alt topic că ai fost la Praga). Oricum, grea limbă ceha! Şi unii se plâng de rusă
Păi cum le-au conceput (dacă proiectul sau măcar o parte din el a fost inspirat de alte vechicule), ce însemamnă Rekonstruovaný osobní şi rámový trambusový osobní, dacă aveau servodirecţie sau nu (bănuiesc că 706 R.O nu avea, dar 706 R.T.O. avea?).
Off-topic: Tu ai rude în Cehia? (povesteai pe un alt topic că ai fost la Praga). Oricum, grea limbă ceha! Şi unii se plâng de rusă
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Poze STB-ITB
Dominatrix
Ambele modele (Škoda 706 RO si Škoda 706 RTO) au fost dezvoltate plecand de la designul camioanelor cehoslovace Škoda 706 R, respectiv Škoda 706 RT. La randul lor, ambele tipuri de camioane isi au originea din modelul de camion Škoda 706, dezvoltat in anii '30. Codificarea "706" vine de la:
70 - incarcatura maxima admisa in quintale (1 quintal = 100 kg)
6 - numarul de cilindri.
Modelul Škoda 706 R; R = rekonštruovaný, adica Reconstruit, intrat in productie de serie dupa al doilea razboi mondial a fost un model imbunatatit, cu motor cu capacitate cilindrica mai mare decat predecesorul Škoda 706.
Modelul Škoda 706 RT; RT = rámový trambusový, adica cu o caroserie de tip "trambus"*
*Trambus = asa numesc cehii tipul de camion cu cabina amplasata direct deasupra motorului si a osiei din fata. Adica ceva de genul acesta: http://en.wikipedia.org/wiki/Cab_over
Fata de modelul vechi Škoda 706 R, la Škoda 706 RT s-au facut o serie de imbunatatiri, din care cea mai importanta a fost adaptarea motorului diesel pentru injectie directa de combustibil in cilindri, ceea ce a crescut puterea totala a motorului si a scazut consumul.
Revenind la autobuze,
Škoda 706 RO (RO: Rekonstruovaný osobní = Reconstruit pentru transport de persoane)
Škoda 706 RTO (RTO: Rámový trambusový osobni = (vehicul) cu caroserie tip trambus adaptat pentru transport de persoane).
In articolele de pe wikipedia ceheasca pe care le-ai mentionat, se specifica ca modelul Škoda 706 RTO intr-adevar avea servodirectie, dar despre Škoda 706 RO nu se precizeaza daca ar fi avut sau nu.
Ambele modele (Škoda 706 RO si Škoda 706 RTO) au fost dezvoltate plecand de la designul camioanelor cehoslovace Škoda 706 R, respectiv Škoda 706 RT. La randul lor, ambele tipuri de camioane isi au originea din modelul de camion Škoda 706, dezvoltat in anii '30. Codificarea "706" vine de la:
70 - incarcatura maxima admisa in quintale (1 quintal = 100 kg)
6 - numarul de cilindri.
Modelul Škoda 706 R; R = rekonštruovaný, adica Reconstruit, intrat in productie de serie dupa al doilea razboi mondial a fost un model imbunatatit, cu motor cu capacitate cilindrica mai mare decat predecesorul Škoda 706.
Modelul Škoda 706 RT; RT = rámový trambusový, adica cu o caroserie de tip "trambus"*
*Trambus = asa numesc cehii tipul de camion cu cabina amplasata direct deasupra motorului si a osiei din fata. Adica ceva de genul acesta: http://en.wikipedia.org/wiki/Cab_over
Fata de modelul vechi Škoda 706 R, la Škoda 706 RT s-au facut o serie de imbunatatiri, din care cea mai importanta a fost adaptarea motorului diesel pentru injectie directa de combustibil in cilindri, ceea ce a crescut puterea totala a motorului si a scazut consumul.
Revenind la autobuze,
Škoda 706 RO (RO: Rekonstruovaný osobní = Reconstruit pentru transport de persoane)
Škoda 706 RTO (RTO: Rámový trambusový osobni = (vehicul) cu caroserie tip trambus adaptat pentru transport de persoane).
In articolele de pe wikipedia ceheasca pe care le-ai mentionat, se specifica ca modelul Škoda 706 RTO intr-adevar avea servodirectie, dar despre Škoda 706 RO nu se precizeaza daca ar fi avut sau nu.
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Poze STB-ITB
nokia2110
Uau! Cehii aveau autobuze cu servo încă din anii '50, noi am început să producem abia în 1972...
Uau! Cehii aveau autobuze cu servo încă din anii '50, noi am început să producem abia în 1972...
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Poze STB-ITB
nokia2110
Din 1995, când transportul în comun începea să evolueze, nu să involueze
Sursa: ziarul "Libertatea" (încă netabloidizat), An VII, V7/S8 iul nr 1636, pg 2 articolul "Încă 15 D.A.F.-uri" de Irinel Antoniu, foto: Gig Moţianu.
Nu am putut hotărî care dintre cele 2 imagini pozate e mai bună, aşa că le pun pe ambele
Din 1995, când transportul în comun începea să evolueze, nu să involueze
Sursa: ziarul "Libertatea" (încă netabloidizat), An VII, V7/S8 iul nr 1636, pg 2 articolul "Încă 15 D.A.F.-uri" de Irinel Antoniu, foto: Gig Moţianu.
Nu am putut hotărî care dintre cele 2 imagini pozate e mai bună, aşa că le pun pe ambele
Libertatea V7-S8 iulie 1995 pg 2 Inca 15 D.A.F.-uri v1.rar
Libertatea V7-S8 iulie 1995 pg 2 Inca 15 D.A.F.-uri v1.rar (286.33 KB; downloaded 546 times)
Libertatea V7-S8 iulie 1995 pg 2 Inca 15 D.A.F.-uri v2.rar
Libertatea V7-S8 iulie 1995 pg 2 Inca 15 D.A.F.-uri v2.rar (313.87 KB; downloaded 455 times)
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Poze STB-ITB
Dominatrix
Judecand dupa data articolului si informatiile din el (autobuze carosate in Grecia, deci Elvo), cel mai probabil e vorba de autobuze din seria 758 - 777.
Judecand dupa data articolului si informatiile din el (autobuze carosate in Grecia, deci Elvo), cel mai probabil e vorba de autobuze din seria 758 - 777.
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Poze STB-ITB
nokia2110
Dacă e vorba cu cele cu nr. de parc 758-777, cum de se face că în poză apare unul cu nr. de parc 800 (bine, e cu caroserie "Castrousa").
Dacă e vorba cu cele cu nr. de parc 758-777, cum de se face că în poză apare unul cu nr. de parc 800 (bine, e cu caroserie "Castrousa").
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Poze STB-ITB
Dominatrix
Explicatia e foarte simpla: DAF'urile nu au fost livrate in ordine crescatoare a numerelor de parc. Concret, prima serie de Castrosua (778 - 814) a fost livrata inaintea primei serii de Elvo (758 - 777) si chiar inaintea seriei 698 - 727 de Hispano Carrocera.
Explicatia e foarte simpla: DAF'urile nu au fost livrate in ordine crescatoare a numerelor de parc. Concret, prima serie de Castrosua (778 - 814) a fost livrata inaintea primei serii de Elvo (758 - 777) si chiar inaintea seriei 698 - 727 de Hispano Carrocera.
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Poze STB-ITB
nokia2110
Poţi posta ordinea venirii pe serii? Ştiu că primul "D.A.F" a fost #205 ("EL.VO." cu podea parţial coborâtă!!!) şi apoi alea de la #665 la #698?
Care a fost ordinea intrării pe linii?
Poţi posta ordinea venirii pe serii? Ştiu că primul "D.A.F" a fost #205 ("EL.VO." cu podea parţial coborâtă!!!) şi apoi alea de la #665 la #698?
Care a fost ordinea intrării pe linii?
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Poze STB-ITB
Dominatrix
Am pus la topicul autobuzelor DAF, aici: viewtopic.php?f=12&t=40&p=79355#p79355
Am pus la topicul autobuzelor DAF, aici: viewtopic.php?f=12&t=40&p=79355#p79355
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Poze STB-ITB
nokia2110
Imagini postate de Tom pe transira (sper că nu se supără că le pun aici). Într-un fel bine că nu am trăit în anii '50 că mă luau pe sus pentru că rândeam de incultura comuniştilor (vezi sloganul de la Atelierele Centrale).
+ asta http://forum.transira.ro/files/tramvai_ ... ut_849.jpg (nu a mers s-o ataşez aici).
Imagini postate de Tom pe transira (sper că nu se supără că le pun aici). Într-un fel bine că nu am trăit în anii '50 că mă luau pe sus pentru că rândeam de incultura comuniştilor (vezi sloganul de la Atelierele Centrale).
+ asta http://forum.transira.ro/files/tramvai_ ... ut_849.jpg (nu a mers s-o ataşez aici).
5t_3xxx_3305_577.jpg (92.08 KB; downloaded 9436 times)
7t_3086_3433_206.jpg (127.29 KB; downloaded 9438 times)
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Poze STB-ITB
Dominatrix
Tramvaiul din prima poza este Festival, si avand in vedere schema de culoare mai fancy (stiut fiind ca ITB de obicei dadea scheme de culoare mai neobisnuite prototipurilor sau capetelor de serie - lucru care vad ca este practicat si acum), este foarte posibil sa fie vorba chiar de primul tramvai fabricat la URAC, adica 3001.
Tramvaiul din a doua poza este EP fabricat la Craiova.
Tramvaiul din poza de pe Transira, fotografiat la Universitate, avand in vedere usile culisante, forma ferestrelor si caseta tripartita de afisare a liniei, precum si faptul ca circula fara remorca, este fara indoiala tot Festival.
Tramvaiul din prima poza este Festival, si avand in vedere schema de culoare mai fancy (stiut fiind ca ITB de obicei dadea scheme de culoare mai neobisnuite prototipurilor sau capetelor de serie - lucru care vad ca este practicat si acum), este foarte posibil sa fie vorba chiar de primul tramvai fabricat la URAC, adica 3001.
Tramvaiul din a doua poza este EP fabricat la Craiova.
Tramvaiul din poza de pe Transira, fotografiat la Universitate, avand in vedere usile culisante, forma ferestrelor si caseta tripartita de afisare a liniei, precum si faptul ca circula fara remorca, este fara indoiala tot Festival.
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Poze STB-ITB
nokia2110
Poza de pe transira e făcută în 1952, deci sigur e Festival Poate chiar #3001
De ce în perioada 1960-1971 nu au mai fost aduse tramvaie de mare capacitate în Bucureşti?
Poza de pe transira e făcută în 1952, deci sigur e Festival Poate chiar #3001
De ce în perioada 1960-1971 nu au mai fost aduse tramvaie de mare capacitate în Bucureşti?
- Tom
-
Posted:
-
Re: Poze STB-ITB
Tom
Nu este 3001. In poza in marime originala se vede ceva foarte greu de distins, poate fi 3013 sau 3023 sau ceva asemanator. Oricum e printre primele.
De ce Festival circulau fara remorca?
Nu este 3001. In poza in marime originala se vede ceva foarte greu de distins, poate fi 3013 sau 3023 sau ceva asemanator. Oricum e printre primele.
De ce Festival circulau fara remorca?
5t 3xxx 3305.jpg (368.78 KB; downloaded 7143 times)
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Istoria transportului în comun din București şi Ilfov
•
Choose destination