Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI)

293 posts, 150518 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 15 16 17 18 19 20 21
 
 

📖 Pagination options
Re: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI) shoppy

Acela din spate este un băiat cu plete se fată sau o fată cu față de băiat?

 


Re: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI) reiny2000

E jumi-juma. În plus, fata din mijloc are un singur ochi bun și o vestă la care nu prea se înțelege cum ar trebui să funcționeze nasturii, iar cea din dreapta ei e cu un picior în față și altul în spate.

 


Re: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI) Costin

Cu cat analizezi imaginea mai indeaproape, cu atat e mai gresita, asa cum se intampla cu aproape toate imaginile generate de AI din prezent. Nu asta e esential, ci:
- oportunitatea campaniei - ce scop are comunicarea? Fara context, pare sa fie "buna dimineata la cafeluta" in versiunea pentru transport public
- controlul calitatii - daca comunicarea are vreun scop precis (mie imi scapa, cum spuneam mai sus, dar in fine, trecem peste), atunci nu se uita nimeni la rezultat?

Altii au comis-o mai rau de atat, nu putem decat spera ca nevoia de control al calitatii este prima lectie pe care au invatat-o, atat ei cat si TPBI.

 


Re: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI) reiny2000

În ultima vreme pagina TPBI este plină de postări de genul "bună dimineața la cafeluță cu autobuzul" sau "știați că...", de-asta sunt curios dacă au vreo cotă de postări pe lună.

 


Re: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI) punmeister

Iar pe LinkedIn vad ca dau reacturi la tot felul de stiri din domeniu.

Altii au comis-o mai rau de atat, nu putem decat spera ca nevoia de control al calitatii este prima lectie pe care au invatat-o, atat ei cat si TPBI.

Adica luat niste prompt engineers.

 


Re: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI) nathalael

Să le spună cineva ca, exceptând cazul în care Citaro-ul a crapat definitiv, circula și în 2024 precum în 2018
IMG_3585.jpeg (310.75 KB; downloaded 3080 times)

 


Re: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI) Albert

Sunteți cârcotași…Postarea face referire la înlocuirea liniei 133 cu 97, respectiv la înlocuirea autobuzelor Diesel cu troleibuze.

 


Re: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI) bgd70

Raportul final al Planului de Mobilitate Urbană Durabilă București-Ilfov (PMUD BI), în consultare publică
Avem plăcerea de a vă informa că, în perioada 14.08.2024-04.09.2024, se află publicat pentru consultare publică Raportul final al Planului de Mobilitate Urbană Durabilă București-Ilfov (PMUD BI). Toate documentele aferente PMUD BI sunt disponibile pe site-ul TPBI, în secțiunea Mobilitate – PMUD sau accesând direct link-ul https://tpbi.ro/pmud/.

Apreciem implicarea comunității și vă încurajăm să ne transmiteți observațiile dumneavoastră la adresa de email: pmud@tpbi.ro până la data de 04.09.2024. PMUD reprezintă un pas important în direcția îmbunătățirii mobilității și calității vieții în orașul nostru, promovând transportul sustenabil și un mediu mai curat.

Vă mulțumim anticipat pentru contribuțiile dumneavoastră valoroase!


Raportul final

Sursa: TPBI

 


Re: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI) Robert24

La o privire scurta pe diagonala, nu pot sa nu remarc mediocritatea absoluta...
Cum este posibil ca un raport revizuit si publicat ieri, sa mentioneze "RATB" in capitolul "Transport Public Local" - pg 162....
Nu mai zic nimic, chiar pare doar o maculatura pe bani multi. Din pacate, asta e interesul pentru transportul public :(

 


Re: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI) BGP2597

Capitolul 2 din care face parte și respectiva secțiune prezintă analiza situației existente, inclusiv analiza gradului de implementare al vechiului PMUD.  Tabelul respectiv e o sinteză a proiectelor de transport public din vechiul PMUD, cu responsabilii aferenți la momentul respectiv.

 


Re: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI) ByOnu

Am tot auzit de la oameni care au reclamat operatorii la TPBI, pentru diverse probleme, ca sesizarile lor sunt direct trimise la operatori (STB in principal) fara a mai fi analizate de TPBI. Daca este adevarat, atunci ne intoarcem la nivelul anului 2015 in care operatorul se putea scuza oricand cu "traficul" si aia e.

Captura de mai jos NU imi apartine, este postata de un user de pe SkyScraperCity:

Screenshot_20240914-111836.png (246.45 KB; downloaded 1526 times)



Sper ca TPBI nu isi uita rolul de supraveghetor asupra operatorilor. Daca operatorii ajung sa-si scrie singuri raspunsurile, atunci care mai sunt parghiile TPBI pentru aplicarea sanctiunilor si urmarirea respectarii CONTRACTULUI DE DELEGARE? Lupul paznic la oi...

Sper sa nu devina si TPBI un colos administrativ a carei eficienta sa fie aproape imposibil de verificat si tinut sub control de catre PMB, asa cum este STB astazi.

Eu unul ma asteptam ca pe masura ce TPBI creste in ceea ce priveste numarul de angajati, preiau si sarcini de la operatori, iar acestia din urma mai "cut out the fat". STB si-a subtiat ceva din departamentul de comunicare, spre exemplu, din moment ce comunicarea se face (ar trebui sa se faca) la nivel de TPBI? STB vad ca rescrie comunicatele TPBI. De ce avem cate 2 forme ale acelorasi comunicate? TPBI scoate unul, apoi STB altul usor diferit, alteori STB iese prima cu comunicate care ar trebui emise de TPBI. Se dubleaza niste activitati ...pe bani publici. Eu unul vad asa: TPBI emite comunicatul, operatorul relevant il republica.

 


Re: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI) bgd70

TPBI oferă publicului larg un nou instrument de îmbunătățire a mobilității în București și Ilfov

Dacă ești într-o intersecție cu mai multe stații și nu știi ce autobuz vine primul dintre cele pe care ai opțiunea să le iei pentru a ajunge mai repede la destinație, poți folosi smartphone-ul cu localizare prin GPS, utilizând datele oferite de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) printr-un nou proiect dezvoltat intern. TPBI pune la dispoziția publicului larg, începând de vineri, 18.10.2024, pe site-ul https://mo-bi.ro/, un instrument foarte util, ca alternativă la altele similare, o hartă completă despre infrastructura de transport rutier și cel pe șine (inclusiv de tramvai) din regiunea București – Ilfov. De asemenea, aici se găsesc informații despre numărul de autobaze și depouri, despre circulația vehiculelor pe linii în timp real, precum și o hartă a arterelor cu ambuteiaje.

Acest instrument îi este foarte util publicului călător. Astfel, oricine intră pe site și accesează harta interactivă, dacă are deschisă opțiunea de localizare prin GPS, va vedea toate stațiile din apropiere, iar prin accesarea oricărei stații, poate vedea ce linii poate utiliza, precum și timpul de sosire a vehiculelor din stația selectată.

Călătorii pot accesa și o hartă asemănătoare cu serviciul oferit de aplicația InfoTB, care prezintă în timp real toate vehiculele de pe fiecare linie. Este vorba despre o aplicație realizată în Angular, ca front-end, cu hartă și monitorizare în timp real a transportului public. Instrumentul oferă și date despre pozițiile vehiculelor și numărul pasagerilor, așa cum sunt comunicate de dispozitivele îmbarcate pe vehiculele de transport public.

Tot aici, apăsând un buton aflat în partea stângă a hărții, se pot vedea toate traseele de noapte. În partea dreaptă sus, se află un buton, care deschide – premieră în România – o hartă realizată în colaborare cu Waze și Google, ce prezintă în timp real toate arterele aglomerate din Capitală, pe fiecare dintre ele fiind menționate lungimea ambuteiajului și viteza de deplasare a vehiculelor prinse în trafic.

Totodată, pe pagina hărții interactive, în partea de jos, pot fi activate mai multe straturi (layere) cu informații foarte utile: rețeaua și stațiile de Metrou, punctele intermodale tip ”Park&Ride”, proiectul cu serviciile Trenului Metropolitan, inclusiv cu stațiile de tren propuse și cele existente, precum și punctele periculoase din oraș, cu toate zonele în care au fost înregistrate accidente din ultimii ani. Mai sunt disponibile Nomenclatorul stradal al Capitalei, loturile de linii de tramvai propuse a fi reabilitate, propunerile de extindere a actualelor linii de tramvai etc.

Totodată, cei interesați pot folosi această hartă pentru a face diverse simulări prin încărcarea pe ea a unui fișier de tip GeoJSON și folosirea sa temporară, deocamdată fără posibilitatea de a salva lucrarea.

În curând, prin acest proiect TPBI va oferi publicului acces la datele deschise (open data) utilizate pentru transportul public, așa cum se întâmplă în toate marile orașe europene. Codul sursă al acestui proiect este disponibil sub licență GPLv3.





Link harta: https://mo-bi.ro/
Sursa: TPBI

LE: Stirea a fost stearsa de pe site dar harta e accesabila.

 


Re: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI) BGP2597

Am apucat să mă joc puțin cu harta, e un pic din toate și nimic. Înțeleg că se vrea a fi o platformă integrată de mobilitate, însă:

- Sunt puse la grămadă elemente de infrastructură existentă și propusă. Harta e un mix dintre situația existentă și proiectele propuse prin PMUD (modernizări de linii, extensii tramvai, extensii metrou, P+R, etc.). Nu interesează pe nimeni unde e localizat un P+R care nu există sau să vadă pe hartă M7 care nici nu are traseul bătut în cuie.

- Există un layer cu locația autobazelor. Foarte bine că există date deschise, dar ce rost are acest layer într-o platformă de mobilitate pentru utilizatori?

- Idem intersecții și treceri de pietoni semaforizate. Pe mine personal mă ajută în activitatea profesională o astfel de informație și mă bucur că acum e accesibilă, dar pentru un om obișnuit nu văd la ce e util acest layer la grămadă cu infrastrucutra de transport public.

- Idem layer-ul cu accidente 2021-2022. Care e rolul lui?

- Motorul de căutare Linii transport RealTime. TPBI chiar a simțit nevoia să mai facă un motor care arată aceleași informații ca infoTB și care sunt deja integrate și în Google Maps și Moovit? De ce își pierd timpul cu platforme distincte pe o interfață GIS super inestetică în loc să preia activitatea de gestionare și mentenanță pentru infoTB? Până la urmă aplicația trebuie gestionată de autoritatea de transport, nu de operator, dar nici chiar ăsta nu e un motiv bun să dezvolți una nouă în loc să transferi administrarea celei existente.

 


Re: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI) reiny2000

Impresii negative:
  • Sunt multe informații care nu au legătură cu transportul public: A0, accidente, nomenclator stradal, semaforizări.
  • Nu înțeleg care este rolul unui editor dacă scopul este simpla informare a călătorilor. Acesta poate fi util într-un instrument de transmitere a unor sugestii.
  • Au modificat layerul cu linii de transport în timp real. Înainte îți afișa poziția vehiculelor în timp real și gradul de ocupare (ăsta era complet greșit, la orice vehicul spunea că sunt 2 oameni înauntru), iar acum îți afișează doar traseul și dacă dai click pe o stație vezi codul stației și când vine următorul vehicul dar nu poți verifica programul de circulație al unei linii.
  • Anumite proiecte propuse sunt încă la stadiul de cariocă.
  • Interfața este greu de utilizat, mai ales pe mobil.

Impresii pozitive:
  • Platforma pare mai deschisă decât InfoTB. Asta poate fi un avantaj pentru cine are nevoie de date sau cine vrea să creeze o alternativă.
  • Bănuiesc că TPBI vrea să renunțe la terți și să folosească cât mai multe instrumente făcute de ei. E un început dar mai mult de lucru.

Per total, acum pare mai mult un proiect experimental, nici măcar la stadiul alpha.

 


Go to page:  1  ... 15 16 17 18 19 20 21
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2454 forum members have written 436962 posts in 5455 topics and 520 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use