Topic: Generalități despre parcări
395 posts, 100085 views
📖 Pagination options
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Sectorul 2
subway guru
@ByOnu
Termenul corect e parcare neregulamentara nu ilegala, legea stabileste doar dreptul autoritatilor locale de a stabili prin regulamente cum doresc sa sanctioneze astfel de contraventii.
Nu ca ar avea mare importanta dar ar fi bine ca macar noi sa utilizam termenii corecti.
Cuvintele in gura politicienilor capata adesea intelesuri ce frizeaza tampenia, incompetenta, prostia si incultura ce le este caracteristica atata vreme cat gandesc doar cu singurul lor neuron disponibil din talpa piciorului…
@ByOnu
Termenul corect e parcare neregulamentara nu ilegala, legea stabileste doar dreptul autoritatilor locale de a stabili prin regulamente cum doresc sa sanctioneze astfel de contraventii.
Nu ca ar avea mare importanta dar ar fi bine ca macar noi sa utilizam termenii corecti.
Cuvintele in gura politicienilor capata adesea intelesuri ce frizeaza tampenia, incompetenta, prostia si incultura ce le este caracteristica atata vreme cat gandesc doar cu singurul lor neuron disponibil din talpa piciorului…
- essco
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
essco
Si masini cam tot asa.
Si, care este relevanta? Aaaa, asa ca informatie, ca fapt divers? Ok. Altfel? Ce ai vrut sa spui?
Nu mai comparati Parisul cu Bucurestiul! Cand o avea Bucurestiul un sistem de transport public comparabil cu Parisul, atunci, da, sa se reduca si la noi parcarile.
Cand or circula metrourile si autobuzele si tramvaiele ca in Paris, atunci sa se scada si la noi parcarile. Pana atunci, cum ma obliga ei sa merg cu nesimtirea de metrou bucurestean care vine 1 buc. / 15 minute ?
Aha, mi-au facut Park and Ride la Pantelimon? Ca sa lase lumea masina acolo si sa plece spre oras cu ce? Cu 55 si 104? Hai, sa fim seriosi!
aztec wrote here:
.. Ma refer la anii 70-80 unde erau 6 locuri la 130 apartamente.
.....................
Si masini cam tot asa.
ByOnu wrote here:
World Economic Forum: Paris va elimina 70.000 locuri de parcare de pe strada pentru a mari suprafetele pietonale, velo, si spatiile verzi pana in 2025. In Paris, autoturismele ocupa 50% din domeniul public, dar calatoriile cu autoturismele reprezinta doar 13% din total.
https://weforum.org/videos/paris-is-remo ... r-people
Si, care este relevanta? Aaaa, asa ca informatie, ca fapt divers? Ok. Altfel? Ce ai vrut sa spui?
Nu mai comparati Parisul cu Bucurestiul! Cand o avea Bucurestiul un sistem de transport public comparabil cu Parisul, atunci, da, sa se reduca si la noi parcarile.
Cand or circula metrourile si autobuzele si tramvaiele ca in Paris, atunci sa se scada si la noi parcarile. Pana atunci, cum ma obliga ei sa merg cu nesimtirea de metrou bucurestean care vine 1 buc. / 15 minute ?
Aha, mi-au facut Park and Ride la Pantelimon? Ca sa lase lumea masina acolo si sa plece spre oras cu ce? Cu 55 si 104? Hai, sa fim seriosi!
- essco
-
Posted:
-
Re: Sectorul 2
essco
Inclin sa-ti dau dreptate pe de-o parte. Eu stau fix la 900 m de mers pe jos pana acolo. Ma rog, ar fi de trecut si 2 sau 3 treceri de pietoni la care s-ar mai pierde niste timp. Totusi, as vrea sa stiu, daca tu ai parcare de la primarie sau esti, ca si mine, in cautarea unui loc de fiecare data cand te intorci acasa.
Si, un mic calcul. Sa zicem ca as lasa masina acolo. Dimineata cand as pleca, as face pe jos aproximativ 15 minute pana la masina (incluzand si cele 2 sau trei treceri de pietoni). Apoi, ma sui in masina si pornesc, normal, spre oras, nu spre iesire din Bucuresti. Pana la locuinta mea, mergand pe Sos. Pantelimon, la ora 8.00 cand e traficul bara la bara pe aceasta zona, as face inca, sa zic, 10 minute.
Astfel, dupa jumatate de ora de cand am coborat din casa, ma gasesc in acelasi loc. Ce zici?
Incepusem sa merg cu metroul, de la Georgian la Victoriei. Dar au inceput sa se aglomerexe extrem de mult si sa vina la intervale mari de timp, asa ca am revenit la masina, pe care o parchez legal, pe langa bloc.
Valentin wrote here:
.... m-am saturat sa vad toti lenesii carora le cad picioarele sa mearga pe jos 500-1000m dintr-o parcare legala pana la obiectiv, preferand sa parcheze pe unde apuca, NU exista nicio scuza in zona P&R Pantelimon, ..
Inclin sa-ti dau dreptate pe de-o parte. Eu stau fix la 900 m de mers pe jos pana acolo. Ma rog, ar fi de trecut si 2 sau 3 treceri de pietoni la care s-ar mai pierde niste timp. Totusi, as vrea sa stiu, daca tu ai parcare de la primarie sau esti, ca si mine, in cautarea unui loc de fiecare data cand te intorci acasa.
Si, un mic calcul. Sa zicem ca as lasa masina acolo. Dimineata cand as pleca, as face pe jos aproximativ 15 minute pana la masina (incluzand si cele 2 sau trei treceri de pietoni). Apoi, ma sui in masina si pornesc, normal, spre oras, nu spre iesire din Bucuresti. Pana la locuinta mea, mergand pe Sos. Pantelimon, la ora 8.00 cand e traficul bara la bara pe aceasta zona, as face inca, sa zic, 10 minute.
Astfel, dupa jumatate de ora de cand am coborat din casa, ma gasesc in acelasi loc. Ce zici?
Incepusem sa merg cu metroul, de la Georgian la Victoriei. Dar au inceput sa se aglomerexe extrem de mult si sa vina la intervale mari de timp, asa ca am revenit la masina, pe care o parchez legal, pe langa bloc.
-
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Sectorul 2
Valentin
essco, vorbim de absolut doua lucruri diferite, daca ai loc unde parchezi LEGAL nu vad de ce ai folosi P&R Pantelimon, eu vorbeam strict despre parcarile ILEGALE, dar si despre lenea oamenilor (si aici m-am referit la absolut TOATE parcarile de la majoritatea obiectivelor de interes - mall - parc etc. unde se permite "avarierea" sau chiar parcarea - in special pe santierul de pe fostul V.Milea desi exista o oferta chiar gratis pentru 2,3 ore). No offence, dar nu trebuie eu ca pieton/biciclist/sofer/ce vrei tu/ sa sufar de pe urma parcarilor ilegale, daca as merge pe cazul tau si n-as avea loc de parcare langa bloc, dar as putea face un abonament pentru rezidenti la P&R Pantelimon nu as zice nu, este OBLIGATIA mea sa respect si drepturile celorlalti participanti, dar mai ales mi-as ASUMA faptul ca am masina si ca nu pot sa parchez mereu legal la botul calului, dar si costurile care vin/vor veni la pachet in viitor!
Legat de intrebarea ta, si eu sunt sofer, parchez unde gasesc un loc legal (momentan neplatit, dar as plati clar abonament sa parchez, indiferent daca e loc cu rezervare sau nu) chiar daca fac si pana la 15 minute pe jos dupa. In general cand am nevoie sa ma deplasez ma gandesc bine daca am unde sa parchez legal (contra cost sau nu), in functie de destinatie. Folosesc des aplicatia amparcat si ma orientez dupa ea cand am nevoie sa ajung undeva, dar in niciun caz nu parchez "unde am nevoie" si sub absolut nicio forma, indiferent cat de obosit/lenes as fi NU parchez in buza trecerilor, a intersectiilor sau acolo unde consider ca as putea FI un pericol (pentru ca da, exista si parcare legala care dintr-un motiv absurd, exista inaintea trecerilor de pietoni in unele zone).
essco, vorbim de absolut doua lucruri diferite, daca ai loc unde parchezi LEGAL nu vad de ce ai folosi P&R Pantelimon, eu vorbeam strict despre parcarile ILEGALE, dar si despre lenea oamenilor (si aici m-am referit la absolut TOATE parcarile de la majoritatea obiectivelor de interes - mall - parc etc. unde se permite "avarierea" sau chiar parcarea - in special pe santierul de pe fostul V.Milea desi exista o oferta chiar gratis pentru 2,3 ore). No offence, dar nu trebuie eu ca pieton/biciclist/sofer/ce vrei tu/ sa sufar de pe urma parcarilor ilegale, daca as merge pe cazul tau si n-as avea loc de parcare langa bloc, dar as putea face un abonament pentru rezidenti la P&R Pantelimon nu as zice nu, este OBLIGATIA mea sa respect si drepturile celorlalti participanti, dar mai ales mi-as ASUMA faptul ca am masina si ca nu pot sa parchez mereu legal la botul calului, dar si costurile care vin/vor veni la pachet in viitor!
Legat de intrebarea ta, si eu sunt sofer, parchez unde gasesc un loc legal (momentan neplatit, dar as plati clar abonament sa parchez, indiferent daca e loc cu rezervare sau nu) chiar daca fac si pana la 15 minute pe jos dupa. In general cand am nevoie sa ma deplasez ma gandesc bine daca am unde sa parchez legal (contra cost sau nu), in functie de destinatie. Folosesc des aplicatia amparcat si ma orientez dupa ea cand am nevoie sa ajung undeva, dar in niciun caz nu parchez "unde am nevoie" si sub absolut nicio forma, indiferent cat de obosit/lenes as fi NU parchez in buza trecerilor, a intersectiilor sau acolo unde consider ca as putea FI un pericol (pentru ca da, exista si parcare legala care dintr-un motiv absurd, exista inaintea trecerilor de pietoni in unele zone).
-
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Sectorul 2
cris_m
Ilegal se foloseste pentru o incalcare a unei LEGI din Constitutie. Neregulamentar este pentru o incalcare a unui regulament, cod etc. In cazul de fata daca nu respecti Codul Rutier (acolo unde sunt definite parcarile corecte si incorecte) nu incalci legea ci un regulament. In constitutie nu scrie nimic despre parcat pe trotuar... asa ca folositi mai responsabil termenii astia, lasati ce debiteaza tot felul de personaje politice...
Ilegal se foloseste pentru o incalcare a unei LEGI din Constitutie. Neregulamentar este pentru o incalcare a unui regulament, cod etc. In cazul de fata daca nu respecti Codul Rutier (acolo unde sunt definite parcarile corecte si incorecte) nu incalci legea ci un regulament. In constitutie nu scrie nimic despre parcat pe trotuar... asa ca folositi mai responsabil termenii astia, lasati ce debiteaza tot felul de personaje politice...
- omirica
-
Posted:
-
Generalități despre parcări
omirica
Fac precizarea că Codul Rutier e o lege. Ca să spulberăm o dilemă semantică.
Fac precizarea că Codul Rutier e o lege. Ca să spulberăm o dilemă semantică.
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
subway guru
Aici era vorba despre regulamentul privind tarifele de parcare al PMB nu despre Codul Rutier…
Hai sa nu amestecam mere cu pere!
Aici era vorba despre regulamentul privind tarifele de parcare al PMB nu despre Codul Rutier…
Hai sa nu amestecam mere cu pere!
![Hai noroc! :bere:](./images/smilies/bere.gif)
-
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
ByOnu
Guru, vorbim despre parcatul in zonele in care sunt instalate indicatoare care interzic stationarea, nu despre parcarile MARCATE ale primariilor.
Concret, PS2 incearca sa-i convinga (cu vorba buna aparent) pe soferii care acum parcheaza in raza de aplicare a indicatoarelor de stationare interzisa sa parcheze in P&R Pantelimon.
Ignorarea indicatoarelor de circulatie este astfel ilegala, sau nu? Fie ca vorbim despre neacordarea prioritatii, a intrarii pe interzis sau a parcatului in zona de aplicare a unui indicator de interzicere.
Dar conducerea sub influenta alcoolului sa zicem? Este doar neregulamentar sau ...ilegal?
Guru, vorbim despre parcatul in zonele in care sunt instalate indicatoare care interzic stationarea, nu despre parcarile MARCATE ale primariilor.
Concret, PS2 incearca sa-i convinga (cu vorba buna aparent) pe soferii care acum parcheaza in raza de aplicare a indicatoarelor de stationare interzisa sa parcheze in P&R Pantelimon.
Ignorarea indicatoarelor de circulatie este astfel ilegala, sau nu? Fie ca vorbim despre neacordarea prioritatii, a intrarii pe interzis sau a parcatului in zona de aplicare a unui indicator de interzicere.
Dar conducerea sub influenta alcoolului sa zicem? Este doar neregulamentar sau ...ilegal?
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
andrei11
Colega ( Onu ) am impresia că tu vorbeşti despre totul altceva. În Pantelimon - cel puţin în secţinea Mega Mall - Cora TOT timpul a fost parcarea interzisă ! Tot timpul ! Şi nu numai acolo, în foarte multe alte locuri. Legea nu se respectă nu de acum, din Decembrie 1989 încoace ( cu privire la parcările neregulamentare )
În rest NU eşti nici calificat, NICI NU citeşti măcar un curs de Drept unde să faci diferenţa între diverşi termeni juridici.
Legea NU se respectă pentru că absolut toate partidele politice aflate la guvernare evită în parlament să apuce taurul de coarne. De ce ?
Camarade nu fi trist,
Legiunea s-a transformat în Partidul Comunist.
Toate partidele post1989 sunt provenite din Partidul Comunist.
Asta ca să fie clar !
Colega ( Onu ) am impresia că tu vorbeşti despre totul altceva. În Pantelimon - cel puţin în secţinea Mega Mall - Cora TOT timpul a fost parcarea interzisă ! Tot timpul ! Şi nu numai acolo, în foarte multe alte locuri. Legea nu se respectă nu de acum, din Decembrie 1989 încoace ( cu privire la parcările neregulamentare )
În rest NU eşti nici calificat, NICI NU citeşti măcar un curs de Drept unde să faci diferenţa între diverşi termeni juridici.
Legea NU se respectă pentru că absolut toate partidele politice aflate la guvernare evită în parlament să apuce taurul de coarne. De ce ?
Camarade nu fi trist,
Legiunea s-a transformat în Partidul Comunist.
Toate partidele post1989 sunt provenite din Partidul Comunist.
Asta ca să fie clar !
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
subway guru
@ByOnu
Codul Rutier e aprobat in parlament si prevede clar ce e infractiune si ce e contraventie.
In ce priveste dezmatul cu semnele de oprirea interzisa pe care nimeni nu le baga in seama mie-mi miroase a afacere oneroasa.
Chiar azi am vrut sa fac o poza pentru rubrica sa ne mai si hlizim cu un semn de oprirea interzisa fix pe acelasi stalp sub semnul de statie de autobuz (cel legal nu tablitele STB).
In rest ce stim azi:
N.D. ne spune ca el se ocupa cu desenatul dungilor albastre, Ciucu ne spune ca politiile locale de municipiu sau sector nu au calitatea de a da amenzi de circulatie aceasta fiind atributul exclusiv al brigazii rutiere.
In ceea ce priveste regulamentul cu parcarile ambii ne asigura ca se scarpina cu ravna pe chelie cum sa-l modifice pentru a-l face cat de cat aplicabil.
Ai alte noutati?
@ByOnu
Codul Rutier e aprobat in parlament si prevede clar ce e infractiune si ce e contraventie.
In ce priveste dezmatul cu semnele de oprirea interzisa pe care nimeni nu le baga in seama mie-mi miroase a afacere oneroasa.
Chiar azi am vrut sa fac o poza pentru rubrica sa ne mai si hlizim cu un semn de oprirea interzisa fix pe acelasi stalp sub semnul de statie de autobuz (cel legal nu tablitele STB).
In rest ce stim azi:
N.D. ne spune ca el se ocupa cu desenatul dungilor albastre, Ciucu ne spune ca politiile locale de municipiu sau sector nu au calitatea de a da amenzi de circulatie aceasta fiind atributul exclusiv al brigazii rutiere.
In ceea ce priveste regulamentul cu parcarile ambii ne asigura ca se scarpina cu ravna pe chelie cum sa-l modifice pentru a-l face cat de cat aplicabil.
Ai alte noutati?
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
andrei11
Cică înfiinţează noi locuri de parcare ! Minciună ! Ei desenează pe asfalt nişte dungi unde oricum erau maşini parcate. Aşadar transformă locurile de parcare moka în locuri de parcare cu plată. Nu înfiinţează noi locuri de parcare !
Guru, ByOnu încurcă termenii juridici. Nici eu nu-i stăpânesc dar măcar nu mă bag / nu-mi dau cu părerea.
Cică înfiinţează noi locuri de parcare ! Minciună ! Ei desenează pe asfalt nişte dungi unde oricum erau maşini parcate. Aşadar transformă locurile de parcare moka în locuri de parcare cu plată. Nu înfiinţează noi locuri de parcare !
Guru, ByOnu încurcă termenii juridici. Nici eu nu-i stăpânesc dar măcar nu mă bag / nu-mi dau cu părerea.
-
- subway guru
-
Posted:
-
-
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
Valentin
https://b365.ro/cam-cum-arata-strazile-d ... -473449/
Mai vazusem o stire cu ceva mai multe detalii, dar nu o mai gasesc. In principiu, s-a inceput in jurul PMB, iar ca o nota, parcarea "rezervata" PMB a devenit si ea "albastra" si libera pentru toata lumea.
https://b365.ro/cam-cum-arata-strazile-d ... -473449/
Cam cum arată străzile din București după primele zile de “Revoluție din Parcare”
După primele zile în care primăria Capitalei și Poliția au început să dea amenzi, să blocheze roți și să ridice mașini parcate aiurea prin București, străzile din centru s-au mai aerisit, iar traficul s-a mai domolit, parcările publice și contra cost s-au umplut.
Pentru prima dată după multă vreme, poți vedea clădiri de patrimoniu în grozava lor întregime. Și poți merge pe multe dintre trotuarele care, până mai dăunăzi, erau pline de mașini.
De la începutul acestei săptămâni, adică de pe 15 august, în București se aplică ferm regulamentul de parcare. Șoferii care nu plătesc parcarea în parcările special amenajate de Primăria Capitalei sunt amendați sau chiar se pot pomeni cu mașina blocată sau ridicată, iar parcarea pe străduțe a devenit din ce în ce mai dificilă.
Parcările administrate de Primăria Capitalei sunt amenajate în mare parte în centrul Capitalei, unde locurile sunt marcate cu albastru. Există și încasatori la care se poate plăti parcarea, dar în majoritatea cazurilor, locul se poate rezerva prin sms sau cu ajutorul unei aplicații mobile. Nicușor Dan anunța recent că regulamentul de parcare chiar se va aplica, că sancțiunile chiar vor exista:
Mai vazusem o stire cu ceva mai multe detalii, dar nu o mai gasesc. In principiu, s-a inceput in jurul PMB, iar ca o nota, parcarea "rezervata" PMB a devenit si ea "albastra" si libera pentru toata lumea.
-
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
Valentin
Si ca sa revenim de unde am plecat (n.r. parcarile "albastre" ale PMB)
https://stirileprotv.ro/stiri/actualitat ... ileprotv
Asta inseamna, ca pana acum, de facto nu s-a platit parcarea cum trebuie nici macar pentru cele deja amenajate, dar avem pretentia "sa fie lasati soferii in pace". Dpmdv vreau sa vad cat mai multe parcari "albastre" in zona 0 si 1 (pentru ca dintr-un anume motiv, zona 0 e delimitata prost, nu stiu pe ce criterii le-au stabilit).
Si ca sa revenim de unde am plecat (n.r. parcarile "albastre" ale PMB)
https://stirileprotv.ro/stiri/actualitat ... ileprotv
Noile reguli de parcare din București, care se aplică din această săptămână, au sporit încasările în primele trei zile cu aproape 40%.
Chiar dacă mulți șoferi au înțeles că trebuie să își lase mașinile în locurile special amenajate și să plătească taxa, mai sunt unii care parchează ilegal. Alții încearcă să dea o șpagă, în loc să achite suma stabilită în funcție de zonă. Și încă mai găsesc agenți dispuși să le ia banii.
În imagini filmate cu o cameră ascunsă, într-o parcare din zona 0 a Capitalei, unde taxa este de 10 lei pe oră, după o scurtă discuţie, agentul este de acord să închidă ochii pentru cinci minute staţionate fără plată - deşi el ar trebui să încaseze taxa chiar şi pentru un singur minut de parcare.
Asta inseamna, ca pana acum, de facto nu s-a platit parcarea cum trebuie nici macar pentru cele deja amenajate, dar avem pretentia "sa fie lasati soferii in pace". Dpmdv vreau sa vad cat mai multe parcari "albastre" in zona 0 si 1 (pentru ca dintr-un anume motiv, zona 0 e delimitata prost, nu stiu pe ce criterii le-au stabilit).
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Infrastructura, utilitățile și serviciile publice din București
•
Choose destination