Topic: Diverse (transporturi, infrastructură, urbanism etc)
690 posts, 196423 views
📖 Pagination options
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Linia circulară 1/10: Romprim - Pasaj Basarab - Romprim
TibiV
Nici eu nu o sa merg la spital decat atunci cand o sa fiu sigur ca toti pacientii sunt cu plata CASS ”la zi”...
Iar cand ia foc casa vecinului, nu sun la 112 decat dupa ce verific ca si-a platit impozitul....
oache81 wrote:
A fi obligat/fortat de situatie sa folosesti transportul public inseamna comunism.
Sa presupunem prin absurd ca isi lasa toti masinile acasa. Exista transport public pentru toti?. S-au pus garduri si s-a micsorat numarul de tramvaie...
Si cu tramvaiul merg mai multi neplatitori decat platitori iar gardul ala e facut din banii alora care merg cu masina si tramvaiele la fel.
O sa merg si eu cu ratb cand o sa fiu sigur ca toti din tramvai au platit si bilet nu merg gratis din banii nostrii.
Vor cumpara tramvaie noi ca sa poata casa altele si numarul total va fi in continua scadere asa cum e de 30 de ani.
oache81 wrote:
O sa merg si eu cu ratb cand o sa fiu sigur ca toti din tramvai au platit si bilet nu merg gratis din banii nostrii .
Nici eu nu o sa merg la spital decat atunci cand o sa fiu sigur ca toti pacientii sunt cu plata CASS ”la zi”...
Iar cand ia foc casa vecinului, nu sun la 112 decat dupa ce verific ca si-a platit impozitul....
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Linia circulară 1/10: Romprim - Pasaj Basarab - Romprim
Puss in Boots
Cred ca daca mai aplicam niste masuri "ca afara" cum ar fi interzicerea pe bune a parcatului aiurea si parcari doar cu plata, le dam dauna totala.
Nr total e una, capacitatea e alta (desi nici eu nu sunt optimist in legatura cu t.p. electric). Pana si daca reactivezi 30 de V3A care stau pe bara si scoti 30 Tatra, capacitatea de transport creste chiar daca nr de tramvaie ramane acelasi.
Cred ca daca mai aplicam niste masuri "ca afara" cum ar fi interzicerea pe bune a parcatului aiurea si parcari doar cu plata, le dam dauna totala.
Nr total e una, capacitatea e alta (desi nici eu nu sunt optimist in legatura cu t.p. electric). Pana si daca reactivezi 30 de V3A care stau pe bara si scoti 30 Tatra, capacitatea de transport creste chiar daca nr de tramvaie ramane acelasi.
- oache81
-
Posted:
-
Re: Linia circulară 1/10: Romprim - Pasaj Basarab - Romprim
oache81
La spital oricum te duci cu bani dupa tine, CAS ul e facultativ acolo.
TibiV wrote:oache81 wrote:
O sa merg si eu cu ratb cand o sa fiu sigur ca toti din tramvai au platit si bilet nu merg gratis din banii nostrii .
Nici eu nu o sa merg la spital decat atunci cand o sa fiu sigur ca toti pacientii sunt cu plata CASS ”la zi”...
Iar cand ia foc casa vecinului, nu sun la 112 decat dupa ce verific ca si-a platit impozitul....
La spital oricum te duci cu bani dupa tine, CAS ul e facultativ acolo.
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Linia circulară 1/10: Romprim - Pasaj Basarab - Romprim
Valentin
oache81 - explica-mi cum niste garduri te obliga sa folosesti transportul in comun? Singura chestie e ca o sa stai in trafic mai mult (alaturi de ceilalti soferi "singuratici") in timp ce calatorii o sa circule rapid cu tramvaiul(capacitate ~250) si o parte din neplatitori o sa devina platitori daca stiu ca n-o sa stea dupa soferii nesimtiti de pe linia de tramvai. Sunt curios totusi cum ai dedus ca sunt mai multi neplatitori decat platitori? Eu cel putin folosesc abonament de ceva ani, daca nu-l validez nu inseamna ca sunt neplatitor. Asa ca mine sunt mai multi oameni, deci daca pentru tine faptul ca o parte din oameni urca si putini valideaza nu inseamna ca restul sunt platitori.
Acum sunt totusi curios.. tu zici ca gardurile sunt facute pe banii soferilor si a calatorilor, dar noi calatorii n-am platit pentru pasajele soferilor concomitent cu soferii? Ai vazut cumva calatori suparati ca au aparut pasaje prin oras? Acelasi lucru e si cu gardurile..
oache81 - explica-mi cum niste garduri te obliga sa folosesti transportul in comun? Singura chestie e ca o sa stai in trafic mai mult (alaturi de ceilalti soferi "singuratici") in timp ce calatorii o sa circule rapid cu tramvaiul(capacitate ~250) si o parte din neplatitori o sa devina platitori daca stiu ca n-o sa stea dupa soferii nesimtiti de pe linia de tramvai. Sunt curios totusi cum ai dedus ca sunt mai multi neplatitori decat platitori? Eu cel putin folosesc abonament de ceva ani, daca nu-l validez nu inseamna ca sunt neplatitor. Asa ca mine sunt mai multi oameni, deci daca pentru tine faptul ca o parte din oameni urca si putini valideaza nu inseamna ca restul sunt platitori.
Acum sunt totusi curios.. tu zici ca gardurile sunt facute pe banii soferilor si a calatorilor, dar noi calatorii n-am platit pentru pasajele soferilor concomitent cu soferii? Ai vazut cumva calatori suparati ca au aparut pasaje prin oras? Acelasi lucru e si cu gardurile..
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Linia circulară 1/10: Romprim - Pasaj Basarab - Romprim
ByOnu
E plina Germania de orase in care nu ai acces cu masina daca nu ai o bulina in parbriz care confirma faptul ca ai platit nu stiu ce taxe speciale. Tot vestul taxeaza tranzitul prin centru pentru fortarea oamenilor sa migreze spre transportul public, interzic masinile poluante samd, iar tu ne spui de comunism?! Romania este cea mai permisiva tara din UE fata de masini: rable, parcat gratuit pretutindeni, lipsa sanctiuni, parcari de bloc de 50 lei/an, desfiintarea spatiilor verzi si reducerea trotuarelor pentru locuri de parcare si largiri (vezi Sectorul 4). Asa ca stai linistit, esti in raiul masinilor!
Nici nu trebuie sa existe pentru toti, dar iti garantez ca pentru TINE exista loc. Schimbarea incepe cu fiecare dintre noi.
Daca tramvaiele sunt din banii alora de merg cu masinile, atunci mai baieti, nu platiti destule taxe de avem tramvaiele astea. Astea-s prostii, este NORMAL sa platesti: uzezi carosabilul, cand parchezi ocupi 3m^2 de domeniu public, dar mai ales contribui la moartea a zeci de persoane anual (stiu, cand contribui doar cu 0.0001% la moartea cuiva, nu prea te simti vinovat) samd. Platesti taxe pe masina pentru un confort suplimentar: scaun asigurat, umbrela tot timpul, caldura si AC dupa gust, capacitate de transportat bagaje mai mare, iar daca ai masina faina si caldurica la popou.
Fii serios, mergi cu masina pentru ca ti-e comod, nu pentru ca exista frauda, dovada ca pana acum n-ai schitat vreo durere fata de plata calatoriilor. Abia acum cand nu mai poti circula pe linia de tramvai te-a apucat justitia sociala. Lacrimi de crocodil!
BTW, este NOSTRI, cu un singur i.
oache81 wrote:
A fi obligat/fortat de situatie sa folosesti transportul public inseamna comunism.
E plina Germania de orase in care nu ai acces cu masina daca nu ai o bulina in parbriz care confirma faptul ca ai platit nu stiu ce taxe speciale. Tot vestul taxeaza tranzitul prin centru pentru fortarea oamenilor sa migreze spre transportul public, interzic masinile poluante samd, iar tu ne spui de comunism?! Romania este cea mai permisiva tara din UE fata de masini: rable, parcat gratuit pretutindeni, lipsa sanctiuni, parcari de bloc de 50 lei/an, desfiintarea spatiilor verzi si reducerea trotuarelor pentru locuri de parcare si largiri (vezi Sectorul 4). Asa ca stai linistit, esti in raiul masinilor!
Sa presupunem prin absurd ca isi lasa toti masinile acasa. Exista transport public pentru toti?. S-au pus garduri si s-a micsorat numarul de tramvaie...
Nici nu trebuie sa existe pentru toti, dar iti garantez ca pentru TINE exista loc. Schimbarea incepe cu fiecare dintre noi.
Si cu tramvaiul merg mai multi neplatitori decat platitori iar gardul ala e facut din banii alora care merg cu masina si tramvaiele la fel.
Daca tramvaiele sunt din banii alora de merg cu masinile, atunci mai baieti, nu platiti destule taxe de avem tramvaiele astea. Astea-s prostii, este NORMAL sa platesti: uzezi carosabilul, cand parchezi ocupi 3m^2 de domeniu public, dar mai ales contribui la moartea a zeci de persoane anual (stiu, cand contribui doar cu 0.0001% la moartea cuiva, nu prea te simti vinovat) samd. Platesti taxe pe masina pentru un confort suplimentar: scaun asigurat, umbrela tot timpul, caldura si AC dupa gust, capacitate de transportat bagaje mai mare, iar daca ai masina faina si caldurica la popou.
O sa merg si eu cu ratb cand o sa fiu sigur ca toti din tramvai au platit si bilet nu merg gratis din banii nostrii.
Fii serios, mergi cu masina pentru ca ti-e comod, nu pentru ca exista frauda, dovada ca pana acum n-ai schitat vreo durere fata de plata calatoriilor. Abia acum cand nu mai poti circula pe linia de tramvai te-a apucat justitia sociala. Lacrimi de crocodil!
BTW, este NOSTRI, cu un singur i.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Linia circulară 1/10: Romprim - Pasaj Basarab - Romprim
1689
Informatia este (relativ) incorecta. Bulina certifica norma de poluare a motorului, nu este o taxa de tranzit/congestie/etc.
Costa 5 (?) EUR si se achita o singura data.
E plina Germania de orase in care nu ai acces cu masina daca nu ai o bulina in parbriz care confirma faptul ca ai platit nu stiu ce taxe speciale.
Informatia este (relativ) incorecta. Bulina certifica norma de poluare a motorului, nu este o taxa de tranzit/congestie/etc.
Costa 5 (?) EUR si se achita o singura data.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Linia circulară 1/10: Romprim - Pasaj Basarab - Romprim
ByOnu
Ai dreptate, multumesc si scuze. Ma refeream la asa numita congestion tax. Un exemplu elocvent este Stockholm: https://nyc.streetsblog.org/2017/11/28/ ... in-action/
Ai dreptate, multumesc si scuze. Ma refeream la asa numita congestion tax. Un exemplu elocvent este Stockholm: https://nyc.streetsblog.org/2017/11/28/ ... in-action/
...congestion pricing. People who’ve grown used to free driving privileges defend them loudly... When Stockholm began charging drivers to access the city center, car trips across the cordon dropped 20 percent. Travel times improved immediately, and emissions fell.
- Marianu
-
Posted:
-
Re: Diverse
Marianu
si sa ai drumuri, sau alea nu conteaza. Unde conduci asa ceva?
Axel wrote:
Trebuie sa stii sa o stapanesti.
si sa ai drumuri, sau alea nu conteaza. Unde conduci asa ceva?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Salubritate+deszapezire
andrei11
Șoferii mai trebuie să știe să și conducă mașina, nu să stea tot timpul pe facebook !
subway guru wrote:Anvelopele de iarnă sunt o invenție pur europeană, în USA nu există noțiunea.
Partea proasta e ca daca in loc de fulguiala vine doar ploicica se formeaza o mazga lunecoasa deosebit de periculoasa iar anvelopele de iarna nu ajuta deloc pe asa ceva, din contra!
Șoferii mai trebuie să știe să și conducă mașina, nu să stea tot timpul pe facebook !
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Salubritate+deszapezire
shoppy
Pai si este vreun cauciuc care este bun pe mazga?
Rolul cauciucurilor de iarna este sa te ajute sa economisesti combustibil cu cele de vara, americanii au impresia ca ei isi permit sa verse combustibilul la canal si tot sa fie bogati, si mai este si ca in jumatate din tara aia nu ninge niciodata, de acea nu vor sa auda de asa ceva.
Pai si este vreun cauciuc care este bun pe mazga?
Rolul cauciucurilor de iarna este sa te ajute sa economisesti combustibil cu cele de vara, americanii au impresia ca ei isi permit sa verse combustibilul la canal si tot sa fie bogati, si mai este si ca in jumatate din tara aia nu ninge niciodata, de acea nu vor sa auda de asa ceva.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Salubritate+deszapezire
subway guru
Rolul cauciucurilor de iarna e sa-ti imbunatateasca aderenta pe zapada in situatii de temperatura scazuta, pentru ghetus sunt cele cu <crampoane> sau lanturile, la mazga cele cu profil anti aquaplanare, doar ca astea din urma sunt din cauciuc de vara...
Diferenta vara/iarna o face compozitia/elasticitatea cauciucului functie de temperatura si in secundar profilul...nu te-ai uitat niciodata la cursele de F1? sau la raliurile nordice?
Treaba cu consumul e doar unul din efectele lipsei de aderenta, nasoala e pierderea directiei...
In conditii <normale> consumul e mai mare cu cauciucuri de iarna, pentru motivele aratate (profil inadecvat rularii cu frecari minime) dar si uzura aiurea a cauciucurilor cu compozitie de iarna la temperaturi mai primavaratice.
Evident ca noi nu suntem piloti de curse sa tragem la stand ca sa ne schimbe cineva instant rotile...asta e!
Asa ca bagare de seama si conducere preventiva pe mazga de clorura de calciu ca e <slinoasa>.
La PMB cu deszapezirea e o doamna respectabila dar totalmente nepriceputa la drumuri si la automobilism, care probabil isi inchipuie ca si doamna primareasa ca e mai bine sa dai <preventiv> cu chimicale...ca la imagine nu strica si bugetul e generos...singurul lucru care conteaza e sa fie <negru>!
Parca totusi la regulament scria ca e obligatoriu sa ai cauciucuri de iarna doar daca circuli pe zapada...daca e <negru> nu se aplica...
Rolul cauciucurilor de iarna e sa-ti imbunatateasca aderenta pe zapada in situatii de temperatura scazuta, pentru ghetus sunt cele cu <crampoane> sau lanturile, la mazga cele cu profil anti aquaplanare, doar ca astea din urma sunt din cauciuc de vara...
Diferenta vara/iarna o face compozitia/elasticitatea cauciucului functie de temperatura si in secundar profilul...nu te-ai uitat niciodata la cursele de F1? sau la raliurile nordice?
Treaba cu consumul e doar unul din efectele lipsei de aderenta, nasoala e pierderea directiei...
In conditii <normale> consumul e mai mare cu cauciucuri de iarna, pentru motivele aratate (profil inadecvat rularii cu frecari minime) dar si uzura aiurea a cauciucurilor cu compozitie de iarna la temperaturi mai primavaratice.
Evident ca noi nu suntem piloti de curse sa tragem la stand ca sa ne schimbe cineva instant rotile...asta e!
Asa ca bagare de seama si conducere preventiva pe mazga de clorura de calciu ca e <slinoasa>.
La PMB cu deszapezirea e o doamna respectabila dar totalmente nepriceputa la drumuri si la automobilism, care probabil isi inchipuie ca si doamna primareasa ca e mai bine sa dai <preventiv> cu chimicale...ca la imagine nu strica si bugetul e generos...singurul lucru care conteaza e sa fie <negru>!
Parca totusi la regulament scria ca e obligatoriu sa ai cauciucuri de iarna doar daca circuli pe zapada...daca e <negru> nu se aplica...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Salubritate+deszapezire
shoppy
Problema pleaca de la consum, consumurile mirobolante si cu precizie la zecimala apar doar datorita cauciucurilor de vara, daca pui chiar si cauciucuri all season atunci o sa te trezesti cu vreo 2l in plus la consum, si cum toata lumea se uita la consum si habar nu are de cat costa in plus motorul, reviziile, serviceul, cauciucurile si schimbatul lor, sau pur si simplu nu face reviziile si se duce la service doar cand se strica, aia e, toata lumea e specialista in consum si cauciucuri.
Eu am observat la masina personala ca daca nu depasesti 10.000km/an atunci nu se merita cauciucuri de vara+iarna, cauciucurile nu se consuma si ajungi peste 5-6 ani sa le schimbi doar pentru ca sunt vechi(se devulcanizeaza) si se dezumfla pentru ca nu mai tine etanseitatea; in situatia asta eu stau doar cu cele de iarna si economisesc si pretul celor de vara si drumurile la vulcanizare(da, da, stiu ca vara am performante scazute in virajele rapide pe asfalt, dar daca iei toata ziua virajele destul de rapid incat sa simti diferenta dintre cauciucuri de vara si iarna, atunci de 20 ori iti iese, a 21-a oara esti in sant).
Problema pleaca de la consum, consumurile mirobolante si cu precizie la zecimala apar doar datorita cauciucurilor de vara, daca pui chiar si cauciucuri all season atunci o sa te trezesti cu vreo 2l in plus la consum, si cum toata lumea se uita la consum si habar nu are de cat costa in plus motorul, reviziile, serviceul, cauciucurile si schimbatul lor, sau pur si simplu nu face reviziile si se duce la service doar cand se strica, aia e, toata lumea e specialista in consum si cauciucuri.
Eu am observat la masina personala ca daca nu depasesti 10.000km/an atunci nu se merita cauciucuri de vara+iarna, cauciucurile nu se consuma si ajungi peste 5-6 ani sa le schimbi doar pentru ca sunt vechi(se devulcanizeaza) si se dezumfla pentru ca nu mai tine etanseitatea; in situatia asta eu stau doar cu cele de iarna si economisesc si pretul celor de vara si drumurile la vulcanizare(da, da, stiu ca vara am performante scazute in virajele rapide pe asfalt, dar daca iei toata ziua virajele destul de rapid incat sa simti diferenta dintre cauciucuri de vara si iarna, atunci de 20 ori iti iese, a 21-a oara esti in sant).
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Salubritate+deszapezire
subway guru
Am incercat si eu figura asta, am circulat toata vara cu cauciucurile de iarna si cand a venit zapada patinau ca naiba, a trebuit sa iau altele, si sunt si eu din categoria aia cu zece mii pe an in medie...
Am incercat si eu figura asta, am circulat toata vara cu cauciucurile de iarna si cand a venit zapada patinau ca naiba, a trebuit sa iau altele, si sunt si eu din categoria aia cu zece mii pe an in medie...
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Salubritate+deszapezire
Cristi N
Daca nu mergi multi km pe an, majoritatea drumurilor sunt in oras si din cand in cand un drum la tara sau un concediu atunci cauciucurile de iarna sunt o alegere foarte buna. Presupun ca si stilul de condus este unul destul de linistit.
Cel mai cunoscut model de AllSeason este de la Michelin CrossClimate-ul.Au un comportament absolut onorabil in mai toate conditiile meteo: Review CrossClimate si topul AllSeason 2018: link
Trebuie atentie si la dimensiune, unele variante nu sunt testate de loc, altele pot avea comportamente destul de ciudate. Cu toate astea atat timp cat cumperi gume de la producatori de top(de ex: Continental, GoodYear, Michelin, Pirelli) nu ar trebui sa iti faci griji. Singura problema ar putea fi sa nu cumva sa franezi mai tare dacat poate cel din spatele tau.
Daca nu mergi multi km pe an, majoritatea drumurilor sunt in oras si din cand in cand un drum la tara sau un concediu atunci cauciucurile de iarna sunt o alegere foarte buna. Presupun ca si stilul de condus este unul destul de linistit.
Cel mai cunoscut model de AllSeason este de la Michelin CrossClimate-ul.Au un comportament absolut onorabil in mai toate conditiile meteo: Review CrossClimate si topul AllSeason 2018: link
Trebuie atentie si la dimensiune, unele variante nu sunt testate de loc, altele pot avea comportamente destul de ciudate. Cu toate astea atat timp cat cumperi gume de la producatori de top(de ex: Continental, GoodYear, Michelin, Pirelli) nu ar trebui sa iti faci griji. Singura problema ar putea fi sa nu cumva sa franezi mai tare dacat poate cel din spatele tau.
📖 Pagination options