Topic: Discutii - Lucrari statia Favorit
832 posts, 273752 views
📖 Pagination options
- laur_visan
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia Favorit
laur_visan
Haha...gaura de rama!!!...Va fi si de rama cand vor trece pe acolo...!!!Multumesc pt denumirea corecta,era un termen pe care nu-l cunosteam...gata..de acum..Gol tehnologic.
Haha...gaura de rama!!!...Va fi si de rama cand vor trece pe acolo...!!!Multumesc pt denumirea corecta,era un termen pe care nu-l cunosteam...gata..de acum..Gol tehnologic.
- URANUS
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia Favorit
URANUS
Ultima portiune de planseu superior a fost armata, urmeaza betonarea si gata cu PS-ul pt aceasta statie.
Ultima portiune de planseu superior a fost armata, urmeaza betonarea si gata cu PS-ul pt aceasta statie.
- URANUS
-
Posted:
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia Favorit
subway guru
Aici suntem deja in faza de incepere executie planseu intermediar...
Aici suntem deja in faza de incepere executie planseu intermediar...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia Favorit
subway guru
Maine betonare prima fasie de planseu intermediar.
Maine betonare prima fasie de planseu intermediar.
- 133 313
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia Favorit
133 313
Ceva care sare in ochi.
Ceva care sare in ochi.
DSC_8723.JPG (102.7 KB; downloaded 2676 times)
DSC_8724.JPG (83.57 KB; downloaded 2676 times)
DSC_8730.JPG (86.68 KB; downloaded 2677 times)
- Dr.Taberei
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia Favorit
Dr.Taberei
Bravo! Foarte buna observatia in special pentru acel stalp!
Asteptam explicatii de la autorizati.
Bravo! Foarte buna observatia in special pentru acel stalp!
Asteptam explicatii de la autorizati.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia Favorit
subway guru
Gargara...
Peretii mulati se toarna nu in cofraj ci in sapatura sub noroi bentonitic...iar pamantul, daca e slab sau de umplutura se mai si surpa...de aici si 'surplombele alea...nedorite...
Se cioplesc si se aduc la dimensiunea din proiect...
Dincolo, unde vezi deja baretele cioplite pt imbinarea cu planseul intermediar, e cam aceeasi treaba...nu e nimic gresit, asa e proiectat sa fie...
Hai sa ne ne haidem!
133 313 wrote:
Ceva care sare in ochi.
Gargara...
Peretii mulati se toarna nu in cofraj ci in sapatura sub noroi bentonitic...iar pamantul, daca e slab sau de umplutura se mai si surpa...de aici si 'surplombele alea...nedorite...
Se cioplesc si se aduc la dimensiunea din proiect...
Dincolo, unde vezi deja baretele cioplite pt imbinarea cu planseul intermediar, e cam aceeasi treaba...nu e nimic gresit, asa e proiectat sa fie...
Hai sa ne ne haidem!
- 133 313
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia Favorit
133 313
Am spus ca sare in ochi, nu ca este gresit sau inacceptabil. Cam greu sa introduci in cofraj pe adancimile astea. Treaba este ca pamantul asta care s-a surpat nu a ajuns in oala lui scaraosche, daca s-a surpat dupa ce s-a introdus armatura, trebuie descoperit si anihilat!
Dar din baretele alea doua consecutive care sar in ochi una e cioplita destul de adanc. Si parca nu vad armatura... Bine imi imaginez cat pamant este de dat jos de pe ele.
Am spus ca sare in ochi, nu ca este gresit sau inacceptabil. Cam greu sa introduci in cofraj pe adancimile astea. Treaba este ca pamantul asta care s-a surpat nu a ajuns in oala lui scaraosche, daca s-a surpat dupa ce s-a introdus armatura, trebuie descoperit si anihilat!
Dar din baretele alea doua consecutive care sar in ochi una e cioplita destul de adanc. Si parca nu vad armatura... Bine imi imaginez cat pamant este de dat jos de pe ele.
- laur_visan
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia Favorit
laur_visan
Si dc ne uitam cu atentie sunt persoane care sunt in domeniu si care cunosc cea ce spun...nu suntem aici pe un forum de ,,pareri culinare,,...doar tre sa ascultam si sa aducem ceva bun si constructiv .
Si dc ne uitam cu atentie sunt persoane care sunt in domeniu si care cunosc cea ce spun...nu suntem aici pe un forum de ,,pareri culinare,,...doar tre sa ascultam si sa aducem ceva bun si constructiv .
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia Favorit
andrei11
# Dr. Taberei, dincolo, la Vale ti-am dat o data importanta, NSS - ul, guru ti-a explicat ca peronul este la 1,10 metri peste NSS, joaca-te si tu putin cu cotele, sa punem niste repere, inclusiv sa determinam inaltimea omuletului. Asa, la o mica mare aproximare, este intre 1,80 - si 2,00 metri. E cam atlet omuletul asta.
Dar lasa omuletul, poate punem niste cote pentru peron, pentru depou, pentru vestibul, ar fi mai interesant decat sa ne certam pe forum.
Oricum trebuie sa-l "citesti" pe guru ca sa obtii niste informatii, ti le da "cifrat".
Eu ti le dau mai direct, dar tot trebuie sa ma "citesti".
Asadar pui tu te rog cotele pe desenul meu ? Stiind NSS - ul si ca peronul este la 1,10 metri peste NSS ?
Ar fi chiar un lucru constructiv.
Si nu uita, la Vale, nu aici.
Observatie
N-ai vazut ca nici mie nu mi-a raspuns direct cat e omuletul ? M-a pus sa calculez. Azi nu mai e timp, dar daca nu calculezi tu, maine voi incerca sa pun eu cotele. Dar ar fi interesant sa faci si tu "miscarea'' asta. Asa, de dragul forumului, unde toti suntem voluntari.
# Dr. Taberei, dincolo, la Vale ti-am dat o data importanta, NSS - ul, guru ti-a explicat ca peronul este la 1,10 metri peste NSS, joaca-te si tu putin cu cotele, sa punem niste repere, inclusiv sa determinam inaltimea omuletului. Asa, la o mica mare aproximare, este intre 1,80 - si 2,00 metri. E cam atlet omuletul asta.
Dar lasa omuletul, poate punem niste cote pentru peron, pentru depou, pentru vestibul, ar fi mai interesant decat sa ne certam pe forum.
Oricum trebuie sa-l "citesti" pe guru ca sa obtii niste informatii, ti le da "cifrat".
Eu ti le dau mai direct, dar tot trebuie sa ma "citesti".
Asadar pui tu te rog cotele pe desenul meu ? Stiind NSS - ul si ca peronul este la 1,10 metri peste NSS ?
Ar fi chiar un lucru constructiv.
Si nu uita, la Vale, nu aici.
Observatie
N-ai vazut ca nici mie nu mi-a raspuns direct cat e omuletul ? M-a pus sa calculez. Azi nu mai e timp, dar daca nu calculezi tu, maine voi incerca sa pun eu cotele. Dar ar fi interesant sa faci si tu "miscarea'' asta. Asa, de dragul forumului, unde toti suntem voluntari.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia Favorit
subway guru
@133 313:
Iertare, poate n-am citit eu bine, dar nu ai scris 'verde' pe poza 'eroare'?
Sa intram totusi in detalii (de cele mai multe ori evit sa fac asta pt ca uneori devine 'enervant' daca discutia devine mult prea ingust specializata, iar pe de alta parte e destul de greu sa expui chestiuni strict tehnice 'in limbaj popular').
La peretii mulati si la barete nu e vorba de cofraj, cofrajul e pamantul sapat sub protectie de noroi bentonitic. Riscul cel mai mare de surpare e spre suprafata, unde terenul e slab, framantat, teren de umplutura. Pentru asta se instaleaza elemente de beton monolit sau prefabricat (la Favorit au fost monolit, la Dr. Taberei34 prefabricate) cu rol de cofraj, se numesc grinzi de ghidaj sau pretransee...
Daca se produce o surpare, de regula se produce la saparea panoului si pamantul in surplus nu se duce la Scaraotzchi, se duce la groapa.
Inainte de inceperea betonarii panoul se 'curata' astfel incat sa fie evacuat tot pamantul, chiar si cel surpat pe fund.
Intervalul de timp intre terminarea saparii si introducerea carcasei de armare trebuie sa fie minim tocmai pentru a nu se intampla asemenea lucruri, noroiul se mentine 'in circulatie' permanenta si compozitia noroiului se schimba inainte de betonare, la sapare se foloseste un noroi bentonitic de o densitate mai mare, inainte de betonare se inlocuieste cu noroi de densitate mai mica, mai 'apa chioara'...
La betonare se intocmeste o diagrama de betonare, ce se prezinta raportand cantitatea de beton turnata pentru fiecare metru de adancime, fata de diagrama liniara ce reprezinta volumul teoretic necesar pentru umplerea transeei, astfel incat inca de atunci stii preciz unde sunt zonele cu beton 'in exces', deci cu surpari ale peretilor, si, mai grav, unde sunt zonele cu beton 'lipsa' (asta nu prea are cum sa se intample).
Sa presupunem totusi ca 'se intampla ceva intre sapare si introducerea carcasei de armatura...
Adancimea panoului sapat e de regula doar cu 0,5m mai mult decat dimensiunea carcasei, si atunci carcasa nu poate fi introdusa la cota prescrisa de proiect, se scoate, se curata din nou panoul si se reintroduce carcasa la cotele prestabilite...
Impreuna cu carcasa sunt introduse si niste tuburi metalice (de regula doua pe panou) prin care se poate face 'carotaj ultrasonic' dupa betonarea panoului, pentru a verifica daca nu sunt zone de beton slab sau segregat.
Carcasele (ca de aia se numesc asa) sunt suficient de rigidizate pentru a mentine barele de armatura la pozitia si dimensiunile din proiect, de asemenea ai role de ghidaj cara sa le pozitioneze corect in transeea sapata si sa asigure acoperirea cu beton.
In plus, panourile sunt echipate cu un alt set de tuburi verticale in care se introduc inclinometre ce nasoara deformarea peretilor pe masura efectuarii excavatiei interioare, valorile masurate se compara cu valorile calculate prin proiect.
Pentru fiecare statie exista un astfel de program de 'monitorizare'.
Betonul in exces nu e o problema, el se indeparteaza oricum pentru ca altfel nu se pot monta la pozitie armaturile pentru peretii interiori, asa numitii pereti caseta.
Peretii mulati oricum se curata inainte de turnarea peretilor interiori, cu jet de apa+aer sub presiune, pantru ca ramane pe ei un strat de 'turta' din pamantul amestecat cu noroiul bentonitic.
Cam asta e tehnologia, nu e niciun secret si nicio filosofie, la metrou s-au turnat mii si mii si mii de metri patrati de pereti mulati si barete fara mari probleme, tehnologia e clasica si pe deplin stapanita si sub control.
Ca simplu fapt divers, pe M5 s-a inregistrat un singur 'panou ratat', ceea ce reprezinta procentual...zero!
Asta e, daca v-am plictisit, no problem, dar nu voiam sa las lucrurile asa 'in coada de peste'
O seara placuta tuturor!
@133 313:
Iertare, poate n-am citit eu bine, dar nu ai scris 'verde' pe poza 'eroare'?
Sa intram totusi in detalii (de cele mai multe ori evit sa fac asta pt ca uneori devine 'enervant' daca discutia devine mult prea ingust specializata, iar pe de alta parte e destul de greu sa expui chestiuni strict tehnice 'in limbaj popular').
La peretii mulati si la barete nu e vorba de cofraj, cofrajul e pamantul sapat sub protectie de noroi bentonitic. Riscul cel mai mare de surpare e spre suprafata, unde terenul e slab, framantat, teren de umplutura. Pentru asta se instaleaza elemente de beton monolit sau prefabricat (la Favorit au fost monolit, la Dr. Taberei34 prefabricate) cu rol de cofraj, se numesc grinzi de ghidaj sau pretransee...
Daca se produce o surpare, de regula se produce la saparea panoului si pamantul in surplus nu se duce la Scaraotzchi, se duce la groapa.
Inainte de inceperea betonarii panoul se 'curata' astfel incat sa fie evacuat tot pamantul, chiar si cel surpat pe fund.
Intervalul de timp intre terminarea saparii si introducerea carcasei de armare trebuie sa fie minim tocmai pentru a nu se intampla asemenea lucruri, noroiul se mentine 'in circulatie' permanenta si compozitia noroiului se schimba inainte de betonare, la sapare se foloseste un noroi bentonitic de o densitate mai mare, inainte de betonare se inlocuieste cu noroi de densitate mai mica, mai 'apa chioara'...
La betonare se intocmeste o diagrama de betonare, ce se prezinta raportand cantitatea de beton turnata pentru fiecare metru de adancime, fata de diagrama liniara ce reprezinta volumul teoretic necesar pentru umplerea transeei, astfel incat inca de atunci stii preciz unde sunt zonele cu beton 'in exces', deci cu surpari ale peretilor, si, mai grav, unde sunt zonele cu beton 'lipsa' (asta nu prea are cum sa se intample).
Sa presupunem totusi ca 'se intampla ceva intre sapare si introducerea carcasei de armatura...
Adancimea panoului sapat e de regula doar cu 0,5m mai mult decat dimensiunea carcasei, si atunci carcasa nu poate fi introdusa la cota prescrisa de proiect, se scoate, se curata din nou panoul si se reintroduce carcasa la cotele prestabilite...
Impreuna cu carcasa sunt introduse si niste tuburi metalice (de regula doua pe panou) prin care se poate face 'carotaj ultrasonic' dupa betonarea panoului, pentru a verifica daca nu sunt zone de beton slab sau segregat.
Carcasele (ca de aia se numesc asa) sunt suficient de rigidizate pentru a mentine barele de armatura la pozitia si dimensiunile din proiect, de asemenea ai role de ghidaj cara sa le pozitioneze corect in transeea sapata si sa asigure acoperirea cu beton.
In plus, panourile sunt echipate cu un alt set de tuburi verticale in care se introduc inclinometre ce nasoara deformarea peretilor pe masura efectuarii excavatiei interioare, valorile masurate se compara cu valorile calculate prin proiect.
Pentru fiecare statie exista un astfel de program de 'monitorizare'.
Betonul in exces nu e o problema, el se indeparteaza oricum pentru ca altfel nu se pot monta la pozitie armaturile pentru peretii interiori, asa numitii pereti caseta.
Peretii mulati oricum se curata inainte de turnarea peretilor interiori, cu jet de apa+aer sub presiune, pantru ca ramane pe ei un strat de 'turta' din pamantul amestecat cu noroiul bentonitic.
Cam asta e tehnologia, nu e niciun secret si nicio filosofie, la metrou s-au turnat mii si mii si mii de metri patrati de pereti mulati si barete fara mari probleme, tehnologia e clasica si pe deplin stapanita si sub control.
Ca simplu fapt divers, pe M5 s-a inregistrat un singur 'panou ratat', ceea ce reprezinta procentual...zero!
Asta e, daca v-am plictisit, no problem, dar nu voiam sa las lucrurile asa 'in coada de peste'
O seara placuta tuturor!
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii - Lucrari statia Favorit
subway guru
@laur:
Nu-ti pierde vremea cu 'trollii', astia nu vor sa afle nimic, nu-i intereseaza decat samanta de scandal...
iar daca incerci sa le raspunzi 'de la obraz' nu te alegi decat cu injuraturi, ca doar la asta se pricep perfect!
Exact cum am zis...Gargara!
@laur:
Nu-ti pierde vremea cu 'trollii', astia nu vor sa afle nimic, nu-i intereseaza decat samanta de scandal...
iar daca incerci sa le raspunzi 'de la obraz' nu te alegi decat cu injuraturi, ca doar la asta se pricep perfect!
Exact cum am zis...Gargara!
- andrei11
-
Posted:
-
O interventie neautorizata !
andrei11
Un panou ratat ? E grav, domnule, grav !
Gata cu off topicul.
Pe de alta parte e bine ca ne-ai spus, prea se crede ca daca faci 2 luni de santier ca muncitor necalificat stii totul despre noroaie.
Un panou ratat ? E grav, domnule, grav !
Gata cu off topicul.
Pe de alta parte e bine ca ne-ai spus, prea se crede ca daca faci 2 luni de santier ca muncitor necalificat stii totul despre noroaie.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
M5 • Tronsonul Drumul Taberei - Eroilor • Lucrări în 2011-2020
•
Choose destination