Topic: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
3301 posts, 522800 views
📖 Pagination options
- orex
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
orex
Un exemplu elocvent pentru toti, statia Montparnasse.
ByOnu wrote:
@George
De acord. Si eu vad corespondenta cu M5 si M1/3. Si fix la exemplul cu corespondentele lungi si intortocheate din Paris ma gandeam.
Un exemplu elocvent pentru toti, statia Montparnasse.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
andrei11
Guru, a naibii coeficienți ! Coeficienții de omoară, nu-i așa ?
Stai liniștit, intersecția M 4(6) - M 5 va fi la Hașdeu, nu în altă parte !
Mai știi simulacrul acela de variante M 4 Sud ? Tu singur ai spus că deși traseul lui M 5 era clar Bruxellul ( Bruxelles-ul ) v-a cerut și aici variante. Revenim la M 4 Sud. Suntem vreo câțiva pe aici care știam traseul final înainte de a se declanșa acel simulacru de 12-13 trasee alternative sau câte or fi fost.
Un WC din aur a fost furat dintr-o expoziţie de artă din Marea Britanie
Guru, a naibii coeficienți ! Coeficienții de omoară, nu-i așa ?
Stai liniștit, intersecția M 4(6) - M 5 va fi la Hașdeu, nu în altă parte !
Mai știi simulacrul acela de variante M 4 Sud ? Tu singur ai spus că deși traseul lui M 5 era clar Bruxellul ( Bruxelles-ul ) v-a cerut și aici variante. Revenim la M 4 Sud. Suntem vreo câțiva pe aici care știam traseul final înainte de a se declanșa acel simulacru de 12-13 trasee alternative sau câte or fi fost.
Un WC din aur a fost furat dintr-o expoziţie de artă din Marea Britanie
- subway guru
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
subway guru
Vedea-te-as negociind tu cu Bruxellesul o linie de metrou si apoi mai vorbim...dar sa nu te prind ca te intorci de acolo fara finantare!
Vedea-te-as negociind tu cu Bruxellesul o linie de metrou si apoi mai vorbim...dar sa nu te prind ca te intorci de acolo fara finantare!
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
zapacitu
Sincer si mie mi-ar placea o statie facuta la tunel de la Lazar pan la Izvor, ca sa poti face cu ea corespondenta intre M5 si M1/3. Insa din punct de vedere tehnic, insa, cred ca e aproape imposibil.
Sincer si mie mi-ar placea o statie facuta la tunel de la Lazar pan la Izvor, ca sa poti face cu ea corespondenta intre M5 si M1/3. Insa din punct de vedere tehnic, insa, cred ca e aproape imposibil.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
andrei11
Tehnic aproape nimic nu e imposibil. Ca în toate cazurile, e vorba de bani. Și cum noi nu mai lucrăm demult cu banii noștrii joci cum îți dictează stăpânul.
Tehnic aproape nimic nu e imposibil. Ca în toate cazurile, e vorba de bani. Și cum noi nu mai lucrăm demult cu banii noștrii joci cum îți dictează stăpânul.
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
zapacitu
Ma refeream la o statie facuta tunel sub fundatiile existente, sub caseta Dambovitei si sub statia existenta Izvor. Mie personal mi se pare o fantasmagorie tehnica, probabil posibila doar cu niste eforturi absolut nejustificabile in nicio tara necomunista. Chiar si acolo, mai degraba ar fi mutat cladirile decat sa se bage la asa tunele.
Ma refeream la o statie facuta tunel sub fundatiile existente, sub caseta Dambovitei si sub statia existenta Izvor. Mie personal mi se pare o fantasmagorie tehnica, probabil posibila doar cu niste eforturi absolut nejustificabile in nicio tara necomunista. Chiar si acolo, mai degraba ar fi mutat cladirile decat sa se bage la asa tunele.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
andrei11
Teoretic NU e imposibil. Îți trebuie tunel de 9 metri numai pentru un fir. ( Dacă vrei să ai și peronul atașat - ca la Basarab ). Sau nici măcar atât, tunel normal ( pentru firul de sub clădire ) cu accesuri la fiecare ușă ( ceva în genul cum e la Romană ).
Pe sub stația existentă ( implicit pe sub Dâmbovița ).
1) S-a trecut pe sub stația Eroilor cu tunelele de la M 5.
2) Mult mai rudimentar s-a trecut cu tunelele lui M 2 pe sub caseta lui M 1/3 la Unirii.
___________
Îți trebuie încă un TBM ( se calculează diametrul ) pentru legătura cu stația Izvor M1/M3.
_____________
Capul TBM - ului de 9 metri se atașează la TBM - ul cu capul de 6,5 m prin 2 PSS - uri strict pe distanța care-ți trebuie. PSS -urile se construiesc acolo unde este posibil, cât mai aproape de zona pe care vrei s-o sapi. Evident când lucrezi cu capul de 9 metri îl demontezi pe cel de 6,5 metri și viceversa !
_________________
Este evident că trebuie să vorbești cu 2 persoane:
1) Cu contabilul să vezi cât te costă "distracția".
2) Cu structuristul să vezi dacă << ține >> terenul.
Teoretic NU e imposibil. Îți trebuie tunel de 9 metri numai pentru un fir. ( Dacă vrei să ai și peronul atașat - ca la Basarab ). Sau nici măcar atât, tunel normal ( pentru firul de sub clădire ) cu accesuri la fiecare ușă ( ceva în genul cum e la Romană ).
Pe sub stația existentă ( implicit pe sub Dâmbovița ).
1) S-a trecut pe sub stația Eroilor cu tunelele de la M 5.
2) Mult mai rudimentar s-a trecut cu tunelele lui M 2 pe sub caseta lui M 1/3 la Unirii.
___________
Îți trebuie încă un TBM ( se calculează diametrul ) pentru legătura cu stația Izvor M1/M3.
_____________
Capul TBM - ului de 9 metri se atașează la TBM - ul cu capul de 6,5 m prin 2 PSS - uri strict pe distanța care-ți trebuie. PSS -urile se construiesc acolo unde este posibil, cât mai aproape de zona pe care vrei s-o sapi. Evident când lucrezi cu capul de 9 metri îl demontezi pe cel de 6,5 metri și viceversa !
_________________
Este evident că trebuie să vorbești cu 2 persoane:
1) Cu contabilul să vezi cât te costă "distracția".
2) Cu structuristul să vezi dacă << ține >> terenul.
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
zapacitu
Cu structuristul mi-ar placea sa vorbesc, asa de placere si din curiozitate, caci contabilul stiu ca m-ar trimite din prima la plimbare.
Cu structuristul mi-ar placea sa vorbesc, asa de placere si din curiozitate, caci contabilul stiu ca m-ar trimite din prima la plimbare.
- Valentin
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
Valentin
Vin pentru a sustine cealalta parte a baricadei, anume ca solutia e okay si asa.
1. pentru exemplu postat de sab acum x pagini, daca cineva pleaca din sud (str.Luica sa zicem) si vrea sa ajunga la Titan, foarte bine, ia M4 sud si are 2 posibilitati fie schimba la E.Revolutiei cu M2 si apoi la Unirii cu M1/M3, fie M5 la Hasdeu M3/M1 la Eroilor (desi teoretic esti mai aproape de Titan daca o iei spre Unirii + frecventa M2)
2. Pentru cei din Militari 2 posibilitati - fie M8 la Lujerului (aia care acuma nici pe hartie nu e) si apoi de la Basarab te duci catre nord, sau daca vrei sud iei M8 pana unde se v-a intersecta M8 cu M4sud
Daca vor sa zicem neaparat pe la Izvor/Hasdeu, foarte bine, la Eroilor schimbi, la Hasdeu schimbi. Acuma, nu s-a luat in calcul si frecventa pe care ar trebui sa o aiba M5 (atunci cand vor fi toate trenurile acasa) + frecventa M4 (fiind tronson comun M4+ M6 care defapt tot M4 o sa sa numeasca) , ai in medie 3 minute sa prinzi un metrou la Eroilor catre Hasdeu, sa zicem 3 minute pana ajungi, 2,3 minute transbordarile, 3 minute (presupunere) pana urci in M4sud sau nord = aprox. 9 minute nu mi se pare un capat de tara vs costurile de a construi inca o statie langa Izvor.
3. Evident ca aspectele studiate trebuie facute cu toate magistralele viitoare sau prezente avute in vedere, altfel normal ca o sa vrem conexiuni care poate in prezenta altei magistrale (viitor) ar putea sa o demonteze
4. Eu vad M4 cu M5 ca axe mai mult sau mai putin paralele la cele existente si au/vor avea 4 puncte de acces (Eroilor, Eroii Revolutiei, Basarab, Piata Iancului), daca scapam de ele M2 are 2 puncte de acces(Unirii, Victoriei) doar fiindca M1 arata cum arata, altfel, ar fi fost un singur punct de acces Nord-Sud cu Est-Vest, exact cum ar fi la Hasdeu cu M5/M4 , avand aceste date eu zic ca reteaua se va imparti uniform pe magistrale, functie de interesele fiecarui calator.
5. Poate eu vreau ca M4 sa ajunga la Eroilor (glumesc), si eventual mutam si M2 sa faca un ocol de la Unirii la Eroilor si apoi sa se intoarca la Universitate, asa am avea acces toti de peste tot la toate magistralele, ah am uitat de M7, o mutam si pe ea tot la Eroilor). Sper ca s-a inteles unde bat, anume ca nu poti multumi mereu pe toata lumea, alea 9 minute de transbordare se pot pierde lejer si la un semafor la ora de varf .
Vin pentru a sustine cealalta parte a baricadei, anume ca solutia e okay si asa.
1. pentru exemplu postat de sab acum x pagini, daca cineva pleaca din sud (str.Luica sa zicem) si vrea sa ajunga la Titan, foarte bine, ia M4 sud si are 2 posibilitati fie schimba la E.Revolutiei cu M2 si apoi la Unirii cu M1/M3, fie M5 la Hasdeu M3/M1 la Eroilor (desi teoretic esti mai aproape de Titan daca o iei spre Unirii + frecventa M2)
2. Pentru cei din Militari 2 posibilitati - fie M8 la Lujerului (aia care acuma nici pe hartie nu e) si apoi de la Basarab te duci catre nord, sau daca vrei sud iei M8 pana unde se v-a intersecta M8 cu M4sud
Daca vor sa zicem neaparat pe la Izvor/Hasdeu, foarte bine, la Eroilor schimbi, la Hasdeu schimbi. Acuma, nu s-a luat in calcul si frecventa pe care ar trebui sa o aiba M5 (atunci cand vor fi toate trenurile acasa) + frecventa M4 (fiind tronson comun M4+ M6 care defapt tot M4 o sa sa numeasca) , ai in medie 3 minute sa prinzi un metrou la Eroilor catre Hasdeu, sa zicem 3 minute pana ajungi, 2,3 minute transbordarile, 3 minute (presupunere) pana urci in M4sud sau nord = aprox. 9 minute nu mi se pare un capat de tara vs costurile de a construi inca o statie langa Izvor.
3. Evident ca aspectele studiate trebuie facute cu toate magistralele viitoare sau prezente avute in vedere, altfel normal ca o sa vrem conexiuni care poate in prezenta altei magistrale (viitor) ar putea sa o demonteze
4. Eu vad M4 cu M5 ca axe mai mult sau mai putin paralele la cele existente si au/vor avea 4 puncte de acces (Eroilor, Eroii Revolutiei, Basarab, Piata Iancului), daca scapam de ele M2 are 2 puncte de acces(Unirii, Victoriei) doar fiindca M1 arata cum arata, altfel, ar fi fost un singur punct de acces Nord-Sud cu Est-Vest, exact cum ar fi la Hasdeu cu M5/M4 , avand aceste date eu zic ca reteaua se va imparti uniform pe magistrale, functie de interesele fiecarui calator.
5. Poate eu vreau ca M4 sa ajunga la Eroilor (glumesc), si eventual mutam si M2 sa faca un ocol de la Unirii la Eroilor si apoi sa se intoarca la Universitate, asa am avea acces toti de peste tot la toate magistralele, ah am uitat de M7, o mutam si pe ea tot la Eroilor). Sper ca s-a inteles unde bat, anume ca nu poti multumi mereu pe toata lumea, alea 9 minute de transbordare se pot pierde lejer si la un semafor la ora de varf .
- Un cylon
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
Un cylon
Nu știu dacă s-a mai discutat până acum, dar mi-a venit o idee creață: o stație nouă pe M1/M3 la Hașdeu.
Poate că pe acel colț de Parc Izvor se poate săpa mai ușor, dacă s-a aprobat subtraversarea.
Atunci se pot face 3 tunele până la stațiile M4/M5 Hașdeu, cel pietonal fiind folosit și pentru corespondența dintre cele două peroane ale noii stații M1.
Stația veche Izvor se poate desființa parțial, de exemplu să oprească trenurile doar la anumite ore variabile de vârf: când începe programul la Parlament, când sunt spectacole la Bulandra.
Nu știu dacă s-a mai discutat până acum, dar mi-a venit o idee creață: o stație nouă pe M1/M3 la Hașdeu.
Poate că pe acel colț de Parc Izvor se poate săpa mai ușor, dacă s-a aprobat subtraversarea.
Atunci se pot face 3 tunele până la stațiile M4/M5 Hașdeu, cel pietonal fiind folosit și pentru corespondența dintre cele două peroane ale noii stații M1.
Stația veche Izvor se poate desființa parțial, de exemplu să oprească trenurile doar la anumite ore variabile de vârf: când începe programul la Parlament, când sunt spectacole la Bulandra.
- sab
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
sab
Nu prea se poate face stație acolo pentru ca tunelul este tip caseta. Dacă era tunel circular se putea opri alternativ circulatia si se putea face un alt monstrulet de tip Gorjului.
O statie standard pe caseta acolo ar implica oprirea completa a circulației pe M1/3.
Singura variantă pe care o vad ar fi sa se execute 1/2 din stație în lateralul actualei galerii (adica stația pe sensul Eroilor-Izvor), urmată de transformarea actualei galerii în cealaltă jumatate de stație (sensul Izvor-Eroilor ) .
Partea urâtă este să faci corespondență cu M5 si M4 si faptul ca este prea aproape si de Eroilor și de Izvor. Si rămâne si afectarea circulației pe M1/3, plus ca noua stație cred ca ar arată cam ca Romana.
Nu, singura si cea mai simpla soluție este ca M4 să urmeze traseul Hasdeu-Izvor .
Nu prea se poate face stație acolo pentru ca tunelul este tip caseta. Dacă era tunel circular se putea opri alternativ circulatia si se putea face un alt monstrulet de tip Gorjului.
O statie standard pe caseta acolo ar implica oprirea completa a circulației pe M1/3.
Singura variantă pe care o vad ar fi sa se execute 1/2 din stație în lateralul actualei galerii (adica stația pe sensul Eroilor-Izvor), urmată de transformarea actualei galerii în cealaltă jumatate de stație (sensul Izvor-Eroilor ) .
Partea urâtă este să faci corespondență cu M5 si M4 si faptul ca este prea aproape si de Eroilor și de Izvor. Si rămâne si afectarea circulației pe M1/3, plus ca noua stație cred ca ar arată cam ca Romana.
Nu, singura si cea mai simpla soluție este ca M4 să urmeze traseul Hasdeu-Izvor .
- andrei11
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
andrei11
Corect, dar nu le iese la SWOT. Așa cum am precizat, analiza SWOT îți iese în punctele esențiale așa cum vrei tu.
Aici mai e o problemă, noi uităm de M 8.
Nordul Bucureștiului va fi legat mai simplu ( tot cu 2 transbordări ) de Militari cu M 8. Nimeni nu discută de M 8.
sab wrote:
Nu, singura si cea mai simpla soluție este ca M4 să urmeze traseul Hasdeu-Izvor .
Corect, dar nu le iese la SWOT. Așa cum am precizat, analiza SWOT îți iese în punctele esențiale așa cum vrei tu.
Aici mai e o problemă, noi uităm de M 8.
Nordul Bucureștiului va fi legat mai simplu ( tot cu 2 transbordări ) de Militari cu M 8. Nimeni nu discută de M 8.
- subway guru
-
Posted:
-
- sab
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
sab
Corect, pana la M8 mai este muuuult. Si cu 2 schimbari este absolut același lucru.
Ca sa iasa la analiza SWOT, prima etapă este să se analizeze varianta respectiva. Ori aceasta varianta NU A FOST ANALIZATA DELOC , ceea ce pe mine ma mira, pentru că s-au analizat nu mai putin de 19 variante de traseu. Unele cu adevăr fanteziste, însă niciodată traseu Hasdeu-Izvor. Si nu inteleg de ce. Singură ipoteză este ca, intr-adevar, pentru cei care propun si aproba traseele chiar nu este o chestiune importanta cate schimbari se fac.
Corect, pana la M8 mai este muuuult. Si cu 2 schimbari este absolut același lucru.
Ca sa iasa la analiza SWOT, prima etapă este să se analizeze varianta respectiva. Ori aceasta varianta NU A FOST ANALIZATA DELOC , ceea ce pe mine ma mira, pentru că s-au analizat nu mai putin de 19 variante de traseu. Unele cu adevăr fanteziste, însă niciodată traseu Hasdeu-Izvor. Si nu inteleg de ce. Singură ipoteză este ca, intr-adevar, pentru cei care propun si aproba traseele chiar nu este o chestiune importanta cate schimbari se fac.
📖 Pagination options