Topic: Trenurile CAF Inneo (BM3)
3208 posts, 889253 views
📖 Pagination options
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
mcosmin
Cred ca ai inteles gresit problema. Problema apare atunci cand trenurile stationeaza (adica sunt oprite), nu cand sunt in circulatie. Evident ca nu sunt probleme la CAF-uri atunci cand ele sunt pornite, pt ca asa cum am mai spus, motoarele genereaza suficienta caldura cat sa nu scada per total temperatura trenului la nivele periculoase.
Problema e ca nu pot fi garate afara. Si aici inca nu este sigur daca este vina CAF, sau vina Metrorex. Cel mai probabil este vina Metrorex ca nu a cerut trenurile asa cum trebuie sa fie.
BodoMinea wrote:
Trenul care a asigurat astăzi legătura în pendulă între Dimitrie Leonida și Berceni a fost CAF BM3 1319-2319... deci acest tren a intrat și a ieșit toată ziua de la cald la frig și nu a avut nimic. Deci nu suntem îndreptățiți să spunem că s-a luat măsura din cauza unei probleme la aceste trenuri care se poate manifesta oricând de la frig... altele au fost considerentele, ca dovadă că s-au mai luat și în alți ani.
Cred ca ai inteles gresit problema. Problema apare atunci cand trenurile stationeaza (adica sunt oprite), nu cand sunt in circulatie. Evident ca nu sunt probleme la CAF-uri atunci cand ele sunt pornite, pt ca asa cum am mai spus, motoarele genereaza suficienta caldura cat sa nu scada per total temperatura trenului la nivele periculoase.
Problema e ca nu pot fi garate afara. Si aici inca nu este sigur daca este vina CAF, sau vina Metrorex. Cel mai probabil este vina Metrorex ca nu a cerut trenurile asa cum trebuie sa fie.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
subway guru
Noi suntem unici cu depourile noastre subterane, si distractia asta ne costa de ne ustura la buzunar...
Toti cei din lumea normala fac depourile la suprafata...
Noi suntem unici cu depourile noastre subterane, si distractia asta ne costa de ne ustura la buzunar...
Toti cei din lumea normala fac depourile la suprafata...
- puidemorosan
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
puidemorosan
mcosmin, am impresia ca încă mai crezi ca trenurile astea au motoare termice. Dacă este așa, iti voi ruina convingerile. )
MET-urile nu încălzesc trenul. Poate un pic rezistentele de frână (da,trenul are rezistente de frana).
Mai era unul de zicea ca au luat foc motoarele trenurilor de metrou.
O fi fost de la motorina?
Dar stai, ziceam ca trenurile astea nu au motoare termice, mierda, cine sa mai inteleaga.
La trenuri te sfătuiesc să nu te mai dai cunoscător ca nu ești.
Sunt inginer dar nu ma voi baga peste Guru pe bucata lui. Ma bag pe a mea.
Stai și tu pe bucata ta și o să convietuim civilizat...
mcosmin, am impresia ca încă mai crezi ca trenurile astea au motoare termice. Dacă este așa, iti voi ruina convingerile. )
MET-urile nu încălzesc trenul. Poate un pic rezistentele de frână (da,trenul are rezistente de frana).
Mai era unul de zicea ca au luat foc motoarele trenurilor de metrou.
O fi fost de la motorina?
Dar stai, ziceam ca trenurile astea nu au motoare termice, mierda, cine sa mai inteleaga.
La trenuri te sfătuiesc să nu te mai dai cunoscător ca nu ești.
Sunt inginer dar nu ma voi baga peste Guru pe bucata lui. Ma bag pe a mea.
Stai și tu pe bucata ta și o să convietuim civilizat...
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
mcosmin
Glumesti, nu )? Realizezi ca orice conductor prin care trece curent electric genereaza caldura, nu?
Este o intreaga stiinta legata de racirea motoarelor electrice. Nu mai dezvolt, ar fi trebuit sa stii asta, tinand cont ca totusi lucrezi cu trenurile astea.
Si ca fapt divers, majoritatea incendiilor la trenuri pleaca de la izolatia circuitelor electrice, nu de la motorina.
In fine, iar nu dezvolt.
Glumesti, nu )? Realizezi ca orice conductor prin care trece curent electric genereaza caldura, nu?
Este o intreaga stiinta legata de racirea motoarelor electrice. Nu mai dezvolt, ar fi trebuit sa stii asta, tinand cont ca totusi lucrezi cu trenurile astea.
Si ca fapt divers, majoritatea incendiilor la trenuri pleaca de la izolatia circuitelor electrice, nu de la motorina.
In fine, iar nu dezvolt.
- puidemorosan
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
puidemorosan
Evident ca glumesc. Și iau ca gluma și faptul că cele 50-60 grade Celsius la cat ajung pe vremea asta MET-urile, pot tine de cald vreunui sistem vital al trenului.
Compresorul, de exemplu este la 15-20 m distanta de cel mai apropiat MET. APS-ul la fel. Pe cine încălzește căldură de la tracțiune?
Evident ca glumesc. Și iau ca gluma și faptul că cele 50-60 grade Celsius la cat ajung pe vremea asta MET-urile, pot tine de cald vreunui sistem vital al trenului.
Compresorul, de exemplu este la 15-20 m distanta de cel mai apropiat MET. APS-ul la fel. Pe cine încălzește căldură de la tracțiune?
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
TibiV
In "jargon electrotehnic" MET = Motor Electric de Tractiune ?...
(Fiecare cu expertiza lui...
Ca asa pot si eu sa spun ca Pmi intr-un MAC este aprox. dubla fata de cea dintr-un MAS.... )
In "jargon electrotehnic" MET = Motor Electric de Tractiune ?...
(Fiecare cu expertiza lui...
Ca asa pot si eu sa spun ca Pmi intr-un MAC este aprox. dubla fata de cea dintr-un MAS.... )
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
mcosmin
Intreg trenul reprezinta un "heat sink" pentru motoare, din simpla legatura fizica intre tren si motor; asta inseamna ca o parte din caldura generata de motor ajunge in imediata proximitate a motorului. Daca esti sugubat si ai o camera termala, si o sa te uiti de curiozitate cu ea prin podeaua trenului, o sa vezi ca vagoanele motoare sunt mai calde decat cele remorca.
In fine, toata treaba asta duce caldurica la circuitele care asigura legatura cu sina 3. Daca circuitele astea (capacitori, tranzistori, etc) nu sunt la o anumita temperatura, curentul care ajunge in tren la diverse sisteme (cum ar fi cel de comanda si control) sau la chiar motoare in sine, nu mai este la fel de stabil si poate cauza erori. Deci evident ca in timpul mersului nu vei avea probleme.
http://electronics.stackexchange.com/qu...ture-limit
Acum depinde foarte mult de cum a fost facuta electronica de pe tren, in ce parametrii a fost gandita sa functioneze. De aia s-ar putea sa te trezesti intr-o buna dimineata mai geroasa ca nu-ti porneste trenul, sau ca-ti porneste si iti da niste erori amuzante.
Metrorex in principiu asta vrea sa evite: surprize neplacute la pornirea trenului.
Ah, si plasticului nu-i place la firg, in special nu siliconului, care este materialul vostru preferat.
Ca bonus: procesoare, LCD-uri, hard diskuri, si alte componente adiacente lor pot pocni la temperaturi < -25;
puidemorosan wrote:
Evident ca glumesc. Și iau ca gluma și faptul că cele 50-60 grade Celsius la cat ajung pe vremea asta MET-urile, pot tine de cald vreunui sistem vital al trenului.
Compresorul, de exemplu este la 15-20 m distanta de cel mai apropiat MET. APS-ul la fel. Pe cine încălzește căldură de la tracțiune?
Intreg trenul reprezinta un "heat sink" pentru motoare, din simpla legatura fizica intre tren si motor; asta inseamna ca o parte din caldura generata de motor ajunge in imediata proximitate a motorului. Daca esti sugubat si ai o camera termala, si o sa te uiti de curiozitate cu ea prin podeaua trenului, o sa vezi ca vagoanele motoare sunt mai calde decat cele remorca.
In fine, toata treaba asta duce caldurica la circuitele care asigura legatura cu sina 3. Daca circuitele astea (capacitori, tranzistori, etc) nu sunt la o anumita temperatura, curentul care ajunge in tren la diverse sisteme (cum ar fi cel de comanda si control) sau la chiar motoare in sine, nu mai este la fel de stabil si poate cauza erori. Deci evident ca in timpul mersului nu vei avea probleme.
http://electronics.stackexchange.com/qu...ture-limit
Acum depinde foarte mult de cum a fost facuta electronica de pe tren, in ce parametrii a fost gandita sa functioneze. De aia s-ar putea sa te trezesti intr-o buna dimineata mai geroasa ca nu-ti porneste trenul, sau ca-ti porneste si iti da niste erori amuzante.
Metrorex in principiu asta vrea sa evite: surprize neplacute la pornirea trenului.
Ah, si plasticului nu-i place la firg, in special nu siliconului, care este materialul vostru preferat.
Ca bonus: procesoare, LCD-uri, hard diskuri, si alte componente adiacente lor pot pocni la temperaturi < -25;
- puidemorosan
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
puidemorosan
E buna asta cu MAC și MAS. Îmi amintește de cursul de motoare termice. Interesanta materie. Păcat că la tracțiune Diesel nu s-a mai insistat pe MAC. S-a bătut moneda pe dimensionarea sistemelor de tracțiune CC-CC, CC-CA.
E buna asta cu MAC și MAS. Îmi amintește de cursul de motoare termice. Interesanta materie. Păcat că la tracțiune Diesel nu s-a mai insistat pe MAC. S-a bătut moneda pe dimensionarea sistemelor de tracțiune CC-CC, CC-CA.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
TibiV
Vad ca tu ai retinut mai multe din cursul de MT decat am retinut eu din cel de ELTH...
Dar tot nu mi-ai spus cum este cu MET....
Vad ca tu ai retinut mai multe din cursul de MT decat am retinut eu din cel de ELTH...
Dar tot nu mi-ai spus cum este cu MET....
- puidemorosan
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
puidemorosan
Cum ai zis tu și mai există Mașina Electrica de Tracțiune. Mai comun întâlnit asa cum bine ai zis Motor Electric de Tracțiune.
Cum ai zis tu și mai există Mașina Electrica de Tracțiune. Mai comun întâlnit asa cum bine ai zis Motor Electric de Tracțiune.
- TibiV
-
Posted:
-
- sab
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
sab
Bun, discutam de cateva zile, acum sa mergem mai departe, ca nu ne-am lamurit de fapt care este problema...
Avem aceeasi masura iarna si la Pantelimon, garam trenurile in tunel ?
subway guru wrote:
Noi suntem unici cu depourile noastre subterane, si distractia asta ne costa de ne ustura la buzunar...
Toti cei din lumea normala fac depourile la suprafata...
Bun, discutam de cateva zile, acum sa mergem mai departe, ca nu ne-am lamurit de fapt care este problema...
Avem aceeasi masura iarna si la Pantelimon, garam trenurile in tunel ?
- TibiV
-
Posted:
-
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Trenurile CAF
BodoMinea
Mda, atât i-ar trebui acelui tunel singur, să fie spațiu de garare...
--
Sincer, m-am tot gândit, și din punct de vedere al motorului electric, chiar nu îmi dau seama ce i-ar perturba funcționarea, și mai ales pornirea după expunere la o temperatură scăzută (care să nu exagerăm, nu e extrem de scăzută și nici extrem de îndelungată). Orice ar putea afecta motorul termic al unui automobil sau generatorul unei locomtive Diesel pur și simplu nu se aplică.
Simplificând până la extrem: un (electro)magnet o să fie afetctat de frig? Indiferent că e activ sau nu... Ei bine nu. Nici electronica nu e prea deranjată. Altfel... materialele conductoare, mai mult sau mai puțin expuse și compresoarele, despre astea nu știu, cum sunt amplasate și ce le-ar putea afecta. Deci nici nu pot să fiu sigur care a fost toată treaba cu trenurile.
Oricum, ne-am învățat noi să hate-uim așa. Sunt și multe aspecte pozitive. Nu ne-a „căzut” flota de trenuri dar ne comportăm și aruncăm zvonuri de parcă asta s-ar fi întâmplat. Obervăm că se rezolvă ușor, ușor din probleme dar ne place să mai fim cârcotași. Oricum din probleme s-au mai rezolvat la mentenanță și la ultima serie, iar din perspectiva unui călător, care nu se apucă să numere șuruburile și banii aruncați de Metrorex și nu face un istoric al îmbinărilor schimbate și licitațiilor anulate, singura problemă cu aceste trenuri este ventilația complet ineficientă (a cărei cauză ar mai trebui studiată, deși clar rezolvarea nu e deloc simplă): din propria experiență, repetată, spun cu cea mai mare încredere că într-un BM2/21, chiar și plin până la refuz e mai mult aer fresh și un circuit de aer mai plăcut și suportabil decât într-un CAF BM3 ocupat pe jumătate.
Cât despre mânării, nereguli și rabaturi, fiți siguri că le-a observat și colegul nostru @puidemorosan care este atacat din toate părțile. Dar totuși, este și pentru el un job ca oricare altul și nu își permite să arate cu degetul ca unii dintre noi, deși câteodată e pe bună dreptate. Însă personal nu are nicio vină, și e de admirat faptul că e aici cu noi, și nu numai că ne explică chestii și ne dă informații pe care altfel le-am fi obținut foarte greu sau am fi făcut doar presupuneri, dar și ține cont în procesul vital de întreținere (și câteodată îmbunătățire) de recomandările și sesizările, mai mici sau mai însemnate și câteodată foarte utile de pe aici.
+infinit [adevărat, dar și foarte frumos spus]
Mda, atât i-ar trebui acelui tunel singur, să fie spațiu de garare...
--
Sincer, m-am tot gândit, și din punct de vedere al motorului electric, chiar nu îmi dau seama ce i-ar perturba funcționarea, și mai ales pornirea după expunere la o temperatură scăzută (care să nu exagerăm, nu e extrem de scăzută și nici extrem de îndelungată). Orice ar putea afecta motorul termic al unui automobil sau generatorul unei locomtive Diesel pur și simplu nu se aplică.
Simplificând până la extrem: un (electro)magnet o să fie afetctat de frig? Indiferent că e activ sau nu... Ei bine nu. Nici electronica nu e prea deranjată. Altfel... materialele conductoare, mai mult sau mai puțin expuse și compresoarele, despre astea nu știu, cum sunt amplasate și ce le-ar putea afecta. Deci nici nu pot să fiu sigur care a fost toată treaba cu trenurile.
Oricum, ne-am învățat noi să hate-uim așa. Sunt și multe aspecte pozitive. Nu ne-a „căzut” flota de trenuri dar ne comportăm și aruncăm zvonuri de parcă asta s-ar fi întâmplat. Obervăm că se rezolvă ușor, ușor din probleme dar ne place să mai fim cârcotași. Oricum din probleme s-au mai rezolvat la mentenanță și la ultima serie, iar din perspectiva unui călător, care nu se apucă să numere șuruburile și banii aruncați de Metrorex și nu face un istoric al îmbinărilor schimbate și licitațiilor anulate, singura problemă cu aceste trenuri este ventilația complet ineficientă (a cărei cauză ar mai trebui studiată, deși clar rezolvarea nu e deloc simplă): din propria experiență, repetată, spun cu cea mai mare încredere că într-un BM2/21, chiar și plin până la refuz e mai mult aer fresh și un circuit de aer mai plăcut și suportabil decât într-un CAF BM3 ocupat pe jumătate.
Cât despre mânării, nereguli și rabaturi, fiți siguri că le-a observat și colegul nostru @puidemorosan care este atacat din toate părțile. Dar totuși, este și pentru el un job ca oricare altul și nu își permite să arate cu degetul ca unii dintre noi, deși câteodată e pe bună dreptate. Însă personal nu are nicio vină, și e de admirat faptul că e aici cu noi, și nu numai că ne explică chestii și ne dă informații pe care altfel le-am fi obținut foarte greu sau am fi făcut doar presupuneri, dar și ține cont în procesul vital de întreținere (și câteodată îmbunătățire) de recomandările și sesizările, mai mici sau mai însemnate și câteodată foarte utile de pe aici.
TibiV wrote:
Nu ma (mai) intereseaza cine si ce spagi a luat la cumpararea unor trenuri...
Acum avem trenurile "in curte".
Fa-le sa mearga....
+infinit [adevărat, dar și foarte frumos spus]
📖 Pagination options