MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM4 Străulești - Gara de Nord - Gara ProgresulM4 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului

3303 posts, 543320 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 172 173 174 175 176 177 178  ... 236
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului andrei11

M 6 ?   :rofl:
Vezi că mai e puțin și se face Cf la Otopeni. La revedere M 6 ! Organizare de șantier, ceva  cât de cât ? ( Pentru M 6, evident ! )  Nu milionul de hârțoage. Da, hârțoagele sunt necesare, dar simt nevoia unui excavator în peisaj ! Dacă nu ne apucăm de săpat, nu cu hârțoagele generațiile viitoare vor ajunge la aeroport. Se simte nevoia unui tren ( de metrou ) adevărat, nu desenat în AutoCAD !

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului George

Si va mai mirati de ce mai recent vreau tramvaie si nu metrouri :)
Pai extensia dateaza din 2014, parca, suntem in 2020 si tot nu merge - helloooo!
Le ce bun am un metrou care nu merge?...Asta nu e evaziune? Abuz in serviciu?

 


  • sab
  • Posted:
  •  


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului subway guru

Cate linii de tramvai noi ai vazut in guvernarea nu fi era?

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului George

Tot atâtea câte linii noi de metrou funcţionale...până acum...
sab wrote:
2017, nu este chiar asa mult.. :D

@intrucat era Reichurilor milenare a apus, speram, nu mi se pare ca trei ani e chiar putin lucru :)

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului subway guru

Si e mai greu de construit o linie de tramvaiz decat una de metrou?

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului George

Eşti prea inteligent ca să te faci că nu înţelegi.
Proiectele de până acum pe metrou au dat rezultate complet nesatisfăcătoare pentru utilizator. Se trage de 30 de ani pe M4 si avem 8 staţii nefuncţionale, din motive obscure, mai bine se licita alt sistem de automatizare. Din punctul meu de vedere, DNA poate lua pe cine e de luat şi acum pentru că s-au spart bani pe ceva nefuncţional.
M5 a durat 10 ani.
O administraţie eficientă poate construi linii vitale de tramvai în 3-4 ani from scratch. Metroul la noi e clar că durează de la 10 ani în sus.
Iar a compara ineficienţa de la metrou cu ineficienţa Firei este a compara mere cu pere. Firea nu a făcut nimic în general. Faţă de nimic bulibăşeala de la metrou e ceva, dar asta mi se pare o slabă consolare.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului sab

George, pornesti de la premise eronate.
Faptul ca LA NOI constructia M5.1 a durat nepermis de mult nu inseamna ca tramvaiul este mai bun ca metroul. Daca ar fi asa, nu s-ar mai construi metrou nicaieri in lume, mai ales ca implica si niste costuri uriase. Fiecare mijloc de transport are rolul lui intr-un sistem bine integrat. Insa aceeasi distanta va fi intotdeauna parcursa intr-un timp mult mai mic cu metroul fata de orice tramvai, cu sau fara cale delimitata de rulare. Nu mai spun de capacitatea de transport....
La M5 a fost gresit sa se seteze asteptari de 3 ani pentru finalizare. Mai ales la cate statii am vrut sa facem, o greseala dupa parerea mea. Nici pe vremea lui Ceausescu nu stiu daca ar fi fost gata in 3 ani. Mai rezonabil era un termen de 5 ani, care era fezabil daca nu se oprea finantarea si nu existau neintelegerile cu constructorul.
La fel pe M4, este eronat sa spui ca dureaza de 30 ani. A durat 10 ani primul tronson, dar stim cauzele, cam aceleasi cu M5, in special lipsa finantarii. Insa la fel de bine poti sa iei exemplul constructiei ultimelor 2 statii, care au durat putin si au dovedit ca se poate. Faptul ca dupa aceea nu s-a reusit punerea in functiune a automatizarii nu este in niciun caz un motiv sa ne conduca la concluzii pesimiste, ca nu merita sa construim metrou. Sunt erori din care trebuie sa tragem niste invataminte prntru viitor.

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului George

Am fost foarte plăcut impresionat de cât de rapid s-au făcut ultimele două staţii pe M4 - mai puţin faptul că în acelaşi timp şantierul M5 trena, cu acelaşi antreprenor, asta m-a impresionat neplăcut - dar ce folos, dacă nu sunt în stare să facă o automatizare?!
Eu vorbesc de beneficii concrete, nu ideale şi abstracte.
Vorbesc de planuri de viitor. Precedentele M4 extensie şi M 5.1 mi se par zdrobitoare în orice analiză cost-beneficii.

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului subway guru

Cine si-ar fi inchipuit ca o ditamai multinationala nu poate fi in stare sa extinda un sistem???

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului cris_m

Da, dar voi uitati un lucru, e foarte greu spre imposibil sa optimizezi o tehhnologie noua sau un soft nou la ceva vechi.
Imaginati-va de exemplu Chrome-ul de acum pe Windows 95. Sper ca va e clar ca nu ar fi mers orice i-ar fi facut chiar si cea mai cea companie.

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului andrei11

Justificări se vor găsi totdeauna. Problema e alta, când iei o astfel de lucrare și cunoști problema de la început  ori te pricepi ori ești prost grămadă. Alte variante nu sunt. Când s-a licitat lucrarea sunt absolut convins că au fost puse la dispoziție informații suficiente. Că doar nu s-au prezentat la licitație firme care vindeau salam ! Specialiști de mâna a 7 -a, absolvenți de facultăți fantomă !

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului shoppy

Nu este nici o justificare, softul este al lor, echipamentele sunt ale lor, inseamna ca au treburi mai importante de facut, pe mai multi bani sau pe mai multe penalizari.
Chiar, stie cineva cat % din contract s-a platit la livrarea echipamentelor?

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului Adrian Rosca

Din suma de contract de 32,48 milioane, pana acum s-a facturat si platit suma de 22.8 milioane, reprezentand 70% din valoarea contractului. Valorile sunt fara TVA.

 


Go to page:  1  ... 172 173 174 175 176 177 178  ... 236
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M4 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2449 forum members have written 436367 posts in 5441 topics and 520 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use