Topic: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
3303 posts, 543320 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
andrei11
M 6 ?
Vezi că mai e puțin și se face Cf la Otopeni. La revedere M 6 ! Organizare de șantier, ceva cât de cât ? ( Pentru M 6, evident ! ) Nu milionul de hârțoage. Da, hârțoagele sunt necesare, dar simt nevoia unui excavator în peisaj ! Dacă nu ne apucăm de săpat, nu cu hârțoagele generațiile viitoare vor ajunge la aeroport. Se simte nevoia unui tren ( de metrou ) adevărat, nu desenat în AutoCAD !
M 6 ?
Vezi că mai e puțin și se face Cf la Otopeni. La revedere M 6 ! Organizare de șantier, ceva cât de cât ? ( Pentru M 6, evident ! ) Nu milionul de hârțoage. Da, hârțoagele sunt necesare, dar simt nevoia unui excavator în peisaj ! Dacă nu ne apucăm de săpat, nu cu hârțoagele generațiile viitoare vor ajunge la aeroport. Se simte nevoia unui tren ( de metrou ) adevărat, nu desenat în AutoCAD !
- George
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
George
Si va mai mirati de ce mai recent vreau tramvaie si nu metrouri
Pai extensia dateaza din 2014, parca, suntem in 2020 si tot nu merge - helloooo!
Le ce bun am un metrou care nu merge?...Asta nu e evaziune? Abuz in serviciu?
Si va mai mirati de ce mai recent vreau tramvaie si nu metrouri
Pai extensia dateaza din 2014, parca, suntem in 2020 si tot nu merge - helloooo!
Le ce bun am un metrou care nu merge?...Asta nu e evaziune? Abuz in serviciu?
- sab
-
Posted:
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
subway guru
Cate linii de tramvai noi ai vazut in guvernarea nu fi era?
Cate linii de tramvai noi ai vazut in guvernarea nu fi era?
- George
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
George
Tot atâtea câte linii noi de metrou funcţionale...până acum...
@intrucat era Reichurilor milenare a apus, speram, nu mi se pare ca trei ani e chiar putin lucru
Tot atâtea câte linii noi de metrou funcţionale...până acum...
sab wrote:
2017, nu este chiar asa mult..
@intrucat era Reichurilor milenare a apus, speram, nu mi se pare ca trei ani e chiar putin lucru
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
subway guru
Si e mai greu de construit o linie de tramvaiz decat una de metrou?
Si e mai greu de construit o linie de tramvaiz decat una de metrou?
- George
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
George
Eşti prea inteligent ca să te faci că nu înţelegi.
Proiectele de până acum pe metrou au dat rezultate complet nesatisfăcătoare pentru utilizator. Se trage de 30 de ani pe M4 si avem 8 staţii nefuncţionale, din motive obscure, mai bine se licita alt sistem de automatizare. Din punctul meu de vedere, DNA poate lua pe cine e de luat şi acum pentru că s-au spart bani pe ceva nefuncţional.
M5 a durat 10 ani.
O administraţie eficientă poate construi linii vitale de tramvai în 3-4 ani from scratch. Metroul la noi e clar că durează de la 10 ani în sus.
Iar a compara ineficienţa de la metrou cu ineficienţa Firei este a compara mere cu pere. Firea nu a făcut nimic în general. Faţă de nimic bulibăşeala de la metrou e ceva, dar asta mi se pare o slabă consolare.
Eşti prea inteligent ca să te faci că nu înţelegi.
Proiectele de până acum pe metrou au dat rezultate complet nesatisfăcătoare pentru utilizator. Se trage de 30 de ani pe M4 si avem 8 staţii nefuncţionale, din motive obscure, mai bine se licita alt sistem de automatizare. Din punctul meu de vedere, DNA poate lua pe cine e de luat şi acum pentru că s-au spart bani pe ceva nefuncţional.
M5 a durat 10 ani.
O administraţie eficientă poate construi linii vitale de tramvai în 3-4 ani from scratch. Metroul la noi e clar că durează de la 10 ani în sus.
Iar a compara ineficienţa de la metrou cu ineficienţa Firei este a compara mere cu pere. Firea nu a făcut nimic în general. Faţă de nimic bulibăşeala de la metrou e ceva, dar asta mi se pare o slabă consolare.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
sab
George, pornesti de la premise eronate.
Faptul ca LA NOI constructia M5.1 a durat nepermis de mult nu inseamna ca tramvaiul este mai bun ca metroul. Daca ar fi asa, nu s-ar mai construi metrou nicaieri in lume, mai ales ca implica si niste costuri uriase. Fiecare mijloc de transport are rolul lui intr-un sistem bine integrat. Insa aceeasi distanta va fi intotdeauna parcursa intr-un timp mult mai mic cu metroul fata de orice tramvai, cu sau fara cale delimitata de rulare. Nu mai spun de capacitatea de transport....
La M5 a fost gresit sa se seteze asteptari de 3 ani pentru finalizare. Mai ales la cate statii am vrut sa facem, o greseala dupa parerea mea. Nici pe vremea lui Ceausescu nu stiu daca ar fi fost gata in 3 ani. Mai rezonabil era un termen de 5 ani, care era fezabil daca nu se oprea finantarea si nu existau neintelegerile cu constructorul.
La fel pe M4, este eronat sa spui ca dureaza de 30 ani. A durat 10 ani primul tronson, dar stim cauzele, cam aceleasi cu M5, in special lipsa finantarii. Insa la fel de bine poti sa iei exemplul constructiei ultimelor 2 statii, care au durat putin si au dovedit ca se poate. Faptul ca dupa aceea nu s-a reusit punerea in functiune a automatizarii nu este in niciun caz un motiv sa ne conduca la concluzii pesimiste, ca nu merita sa construim metrou. Sunt erori din care trebuie sa tragem niste invataminte prntru viitor.
George, pornesti de la premise eronate.
Faptul ca LA NOI constructia M5.1 a durat nepermis de mult nu inseamna ca tramvaiul este mai bun ca metroul. Daca ar fi asa, nu s-ar mai construi metrou nicaieri in lume, mai ales ca implica si niste costuri uriase. Fiecare mijloc de transport are rolul lui intr-un sistem bine integrat. Insa aceeasi distanta va fi intotdeauna parcursa intr-un timp mult mai mic cu metroul fata de orice tramvai, cu sau fara cale delimitata de rulare. Nu mai spun de capacitatea de transport....
La M5 a fost gresit sa se seteze asteptari de 3 ani pentru finalizare. Mai ales la cate statii am vrut sa facem, o greseala dupa parerea mea. Nici pe vremea lui Ceausescu nu stiu daca ar fi fost gata in 3 ani. Mai rezonabil era un termen de 5 ani, care era fezabil daca nu se oprea finantarea si nu existau neintelegerile cu constructorul.
La fel pe M4, este eronat sa spui ca dureaza de 30 ani. A durat 10 ani primul tronson, dar stim cauzele, cam aceleasi cu M5, in special lipsa finantarii. Insa la fel de bine poti sa iei exemplul constructiei ultimelor 2 statii, care au durat putin si au dovedit ca se poate. Faptul ca dupa aceea nu s-a reusit punerea in functiune a automatizarii nu este in niciun caz un motiv sa ne conduca la concluzii pesimiste, ca nu merita sa construim metrou. Sunt erori din care trebuie sa tragem niste invataminte prntru viitor.
- George
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
George
Am fost foarte plăcut impresionat de cât de rapid s-au făcut ultimele două staţii pe M4 - mai puţin faptul că în acelaşi timp şantierul M5 trena, cu acelaşi antreprenor, asta m-a impresionat neplăcut - dar ce folos, dacă nu sunt în stare să facă o automatizare?!
Eu vorbesc de beneficii concrete, nu ideale şi abstracte.
Vorbesc de planuri de viitor. Precedentele M4 extensie şi M 5.1 mi se par zdrobitoare în orice analiză cost-beneficii.
Am fost foarte plăcut impresionat de cât de rapid s-au făcut ultimele două staţii pe M4 - mai puţin faptul că în acelaşi timp şantierul M5 trena, cu acelaşi antreprenor, asta m-a impresionat neplăcut - dar ce folos, dacă nu sunt în stare să facă o automatizare?!
Eu vorbesc de beneficii concrete, nu ideale şi abstracte.
Vorbesc de planuri de viitor. Precedentele M4 extensie şi M 5.1 mi se par zdrobitoare în orice analiză cost-beneficii.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
subway guru
Cine si-ar fi inchipuit ca o ditamai multinationala nu poate fi in stare sa extinda un sistem???
Cine si-ar fi inchipuit ca o ditamai multinationala nu poate fi in stare sa extinda un sistem???
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
cris_m
Da, dar voi uitati un lucru, e foarte greu spre imposibil sa optimizezi o tehhnologie noua sau un soft nou la ceva vechi.
Imaginati-va de exemplu Chrome-ul de acum pe Windows 95. Sper ca va e clar ca nu ar fi mers orice i-ar fi facut chiar si cea mai cea companie.
Da, dar voi uitati un lucru, e foarte greu spre imposibil sa optimizezi o tehhnologie noua sau un soft nou la ceva vechi.
Imaginati-va de exemplu Chrome-ul de acum pe Windows 95. Sper ca va e clar ca nu ar fi mers orice i-ar fi facut chiar si cea mai cea companie.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
andrei11
Justificări se vor găsi totdeauna. Problema e alta, când iei o astfel de lucrare și cunoști problema de la început ori te pricepi ori ești prost grămadă. Alte variante nu sunt. Când s-a licitat lucrarea sunt absolut convins că au fost puse la dispoziție informații suficiente. Că doar nu s-au prezentat la licitație firme care vindeau salam ! Specialiști de mâna a 7 -a, absolvenți de facultăți fantomă !
Justificări se vor găsi totdeauna. Problema e alta, când iei o astfel de lucrare și cunoști problema de la început ori te pricepi ori ești prost grămadă. Alte variante nu sunt. Când s-a licitat lucrarea sunt absolut convins că au fost puse la dispoziție informații suficiente. Că doar nu s-au prezentat la licitație firme care vindeau salam ! Specialiști de mâna a 7 -a, absolvenți de facultăți fantomă !
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
shoppy
Nu este nici o justificare, softul este al lor, echipamentele sunt ale lor, inseamna ca au treburi mai importante de facut, pe mai multi bani sau pe mai multe penalizari.
Chiar, stie cineva cat % din contract s-a platit la livrarea echipamentelor?
Nu este nici o justificare, softul este al lor, echipamentele sunt ale lor, inseamna ca au treburi mai importante de facut, pe mai multi bani sau pe mai multe penalizari.
Chiar, stie cineva cat % din contract s-a platit la livrarea echipamentelor?
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
Adrian Rosca
Din suma de contract de 32,48 milioane, pana acum s-a facturat si platit suma de 22.8 milioane, reprezentand 70% din valoarea contractului. Valorile sunt fara TVA.
Din suma de contract de 32,48 milioane, pana acum s-a facturat si platit suma de 22.8 milioane, reprezentand 70% din valoarea contractului. Valorile sunt fara TVA.
📖 Pagination options