Topic: Managementul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere
814 posts, 188199 views
📖 Pagination options
- Nightwolf
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
Nightwolf
Asta e una din miile de povesti zilnice din sutele de intersectii din Buc ...
Asta e una din miile de povesti zilnice din sutele de intersectii din Buc ...
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
Dr2005
Nu înţeleg de ce nu se introduce în Codul Rutier obligativitatea efectuării virajului la stânga cu ocolirea prin stânga a centrului imaginar al intersecţiei. În prezent e doar o recomandare (e şi întrebare de examen).
Acum 2 ani, când am făcut şcoala de şoferi, îmi tot spunea instructorul că ,,e recomandat să ocoleşti prin stânga, da' nu te baza pe asta, bagă-te după ăia din faţă, că altfel dai nas în nas cu ăia de pe sensul celălalt".
Situaţii asemănătoare văd zilnic la Tricodava, dar şi la intersecţia Dr. Sării cu Bd. Ghencea... după ce trece tramvaiul (dacă trece... că uneori nu trece din cauza celor care fac stânga şi-i taie faţa, rămânând blocaţi pe linie), cei care fac stânga se încolăcesc în mijloc. Şi dacă vii şi vrei să ocoleşti cum e recomandat, te alegi cu înjurături mai multe decât la un meci Steaua - Dinamo.
Nu înţeleg de ce nu se introduce în Codul Rutier obligativitatea efectuării virajului la stânga cu ocolirea prin stânga a centrului imaginar al intersecţiei. În prezent e doar o recomandare (e şi întrebare de examen).
Acum 2 ani, când am făcut şcoala de şoferi, îmi tot spunea instructorul că ,,e recomandat să ocoleşti prin stânga, da' nu te baza pe asta, bagă-te după ăia din faţă, că altfel dai nas în nas cu ăia de pe sensul celălalt".
Situaţii asemănătoare văd zilnic la Tricodava, dar şi la intersecţia Dr. Sării cu Bd. Ghencea... după ce trece tramvaiul (dacă trece... că uneori nu trece din cauza celor care fac stânga şi-i taie faţa, rămânând blocaţi pe linie), cei care fac stânga se încolăcesc în mijloc. Şi dacă vii şi vrei să ocoleşti cum e recomandat, te alegi cu înjurături mai multe decât la un meci Steaua - Dinamo.
- Nightwolf
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
Nightwolf
Pt ca sunt destule intersectii unde nu se poate aplica regula "ne-ocolirii" ci "ocolirii" ...
Pt ca sunt destule intersectii unde nu se poate aplica regula "ne-ocolirii" ci "ocolirii" ...
- mradulescu
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
mradulescu
E destul de clar... intr-o intersectie "obsinuita" fara fire special concepute si localizate, factul la stanga presupune ocolitul centrului intersectiei (asa era si cand am dat eu examen, acu' ceva ani de-acum)
Exceptia o reprezinta intersectiile cu o reglementare specifica, respectiv benzi de facut la stanga prevazute cu semafor, localizate astfel incat sa permita virajul fara intersectie (practic cele doua benzi sunt aliniate).
Problema nu este Codul Rutier, ci indolenta sau incompetenta autoritatilor responsabile (respectiv serviciile specializate ale primariilor respective) care nu se ocupa de amenajarea intersectiei respctive in mod corespunzator. Este clar ca varianta implicita, respectiv de ocolire a centrului intersectie, nu este eficienta la volume altele decat cele mici, pentru ca altfel apar blocajele inerente; solutiile sunt organizarea de benzi dedicate prevazute cu semafoare dedicate sau interzicerea viratului la stanga combinat cu amenajarea unui traseu mai lung, dar cu acelasi efect final.
Comentariu: pai ce pretentii sa avem, cand insasi Primaria Capitalei, cel mai aglomerat oras din tara si cu un buget corespunzator, s-a jucat zile intregi cu giratoriul de la Cara[m]fil, experimentand pe pielea cetatenilor. De parca nu ar exista solutii de simulare care sa iti spune pe calculator daca o asemenea solutie este viabila sau nu
E destul de clar... intr-o intersectie "obsinuita" fara fire special concepute si localizate, factul la stanga presupune ocolitul centrului intersectiei (asa era si cand am dat eu examen, acu' ceva ani de-acum)
Exceptia o reprezinta intersectiile cu o reglementare specifica, respectiv benzi de facut la stanga prevazute cu semafor, localizate astfel incat sa permita virajul fara intersectie (practic cele doua benzi sunt aliniate).
Problema nu este Codul Rutier, ci indolenta sau incompetenta autoritatilor responsabile (respectiv serviciile specializate ale primariilor respective) care nu se ocupa de amenajarea intersectiei respctive in mod corespunzator. Este clar ca varianta implicita, respectiv de ocolire a centrului intersectie, nu este eficienta la volume altele decat cele mici, pentru ca altfel apar blocajele inerente; solutiile sunt organizarea de benzi dedicate prevazute cu semafoare dedicate sau interzicerea viratului la stanga combinat cu amenajarea unui traseu mai lung, dar cu acelasi efect final.
Comentariu: pai ce pretentii sa avem, cand insasi Primaria Capitalei, cel mai aglomerat oras din tara si cu un buget corespunzator, s-a jucat zile intregi cu giratoriul de la Cara[m]fil, experimentand pe pielea cetatenilor. De parca nu ar exista solutii de simulare care sa iti spune pe calculator daca o asemenea solutie este viabila sau nu
- Costin
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
Costin
O solutie ar fi trasarea unor "benzi" si in interiorul intersectiei, pentru ghidajul soferilor. Sibienii au facut'o deja. Nu ca ar fi fost neaparat necesar (e vorba de cateva intersectii care au oricum semafor dedicat pentru stanga), dar poate fi o idee...
O solutie ar fi trasarea unor "benzi" si in interiorul intersectiei, pentru ghidajul soferilor. Sibienii au facut'o deja. Nu ca ar fi fost neaparat necesar (e vorba de cateva intersectii care au oricum semafor dedicat pentru stanga), dar poate fi o idee...
- iliutu
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
iliutu
... pe care putini o vor urma.
Mai nou, au reamenajat intersectia Stefan cel Mare cu Dorobanti, pentru a face la stanga de pe Stefan cel Mare pe Dorobanti spre Piata Lahovary, cu crearea benzii la stanga prin deplasarea benzilor catre dreapta, lucru pe care putini il respecta - o vaca blonda cu gipan era sa se sui pe mine, ea vrand sa mearga drpt, desi benzile noi vopsite o luau usor dreapta (cam ca la intersectia bd. Regina Elisabeta cu str. Academiei, unde un prost era sa ma loveasca in dreapta pentru ca vroia sa mearga drept).
... pe care putini o vor urma.
Mai nou, au reamenajat intersectia Stefan cel Mare cu Dorobanti, pentru a face la stanga de pe Stefan cel Mare pe Dorobanti spre Piata Lahovary, cu crearea benzii la stanga prin deplasarea benzilor catre dreapta, lucru pe care putini il respecta - o vaca blonda cu gipan era sa se sui pe mine, ea vrand sa mearga drpt, desi benzile noi vopsite o luau usor dreapta (cam ca la intersectia bd. Regina Elisabeta cu str. Academiei, unde un prost era sa ma loveasca in dreapta pentru ca vroia sa mearga drept).
- danielstan
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
danielstan
Am apreciat pozitiv liniile de ghidaj trasate la suprafata deasupra pasajului subteran Baneasa (mai ales liniile de facut la stanga).
Asa DA!
Am apreciat pozitiv liniile de ghidaj trasate la suprafata deasupra pasajului subteran Baneasa (mai ales liniile de facut la stanga).
Asa DA!
- Nightwolf
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
Nightwolf
??????????? Sa-nnebunesc daca au fost mai mult de 24h ... al draq popor ce suntem ... "zile intregi" ..
mradulescu wrote:
Comentariu: pai ce pretentii sa avem, cand insasi Primaria Capitalei, cel mai aglomerat oras din tara si cu un buget corespunzator, s-a jucat zile intregi cu giratoriul de la Cara[m]fil, experimentand pe pielea cetatenilor. De parca nu ar exista solutii de simulare care sa iti spune pe calculator daca o asemenea solutie este viabila sau nu
??????????? Sa-nnebunesc daca au fost mai mult de 24h ... al draq popor ce suntem ... "zile intregi" ..
- mradulescu
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
mradulescu
Acuma nu sunt o arhiva automata, sa stiu daca au fost 24 de ore sau mai multe zile... ideea e ca ar fi trebuit sa aibe din timp o solutie cat mai fezabila, bazata pe simulari, si nu prin incercari. In definitiv, au pus un giratoriu penibil, au vazut ca nu merge, si apoi au revenit la situatia de dinainte. Ti se pare OK pentru tehnologia anului 2012?
Nightwolf wrote:mradulescu wrote:
Comentariu: pai ce pretentii sa avem, cand insasi Primaria Capitalei, cel mai aglomerat oras din tara si cu un buget corespunzator, s-a jucat zile intregi cu giratoriul de la Cara[m]fil, experimentand pe pielea cetatenilor. De parca nu ar exista solutii de simulare care sa iti spune pe calculator daca o asemenea solutie este viabila sau nu
??????????? Sa-nnebunesc daca au fost mai mult de 24h ... al draq popor ce suntem ... "zile intregi" ..
Acuma nu sunt o arhiva automata, sa stiu daca au fost 24 de ore sau mai multe zile... ideea e ca ar fi trebuit sa aibe din timp o solutie cat mai fezabila, bazata pe simulari, si nu prin incercari. In definitiv, au pus un giratoriu penibil, au vazut ca nu merge, si apoi au revenit la situatia de dinainte. Ti se pare OK pentru tehnologia anului 2012?
- Nightwolf
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
Nightwolf
Mi se pare ok pt tehnologia anului 2012 existenta in Romania. Atata timp cat se fac experimente pe durata limitata este un lucru bun, ce denota faptul ca am invatat de la vest anumite chestii. Daca se facea un experiment de genu` tipic "las-o asa ca merge" sau "ce rost are" atunci mi-as fi plans singur de mila. Ti-am mai explicat, in posturi precedente pe diferite topic-uri, u esti un vizionar, rupt de realitatea ce se numeste RO si f bun prieten cu ceea ce se numeste .RO. Nu e nimic gresit in asta. Partea proasta este ca, la fel ca tine si inca multi altii, in loc sa puneti pe hartie si sa incercati sa faceti ceva cat de cat realizabil, va lamentati la expresia traditionala "n-ai cu cine baaa.... niste tarani!". Dar sa mor daca am vazut la careva din voi toti astia aflati in contra cu Sistemul, orice propunere legata de fezabilitatea unei lucrari INAINTATA celor in drept. Si stii ce? Sa mor, exista o lege suprema care obliga Sistemul sa-ti raspunda. Chiar si cu "am luat la cunostinta" sau "vom studia cele aratate de dvs.". Si mai stii ceva?? Aceeasi lege suprema iti GARANTEAZA dreptul NELIMITAT la petitii. Si inca n-am vazut pe nimeni arestat pt petitii )
Mi se pare ok pt tehnologia anului 2012 existenta in Romania. Atata timp cat se fac experimente pe durata limitata este un lucru bun, ce denota faptul ca am invatat de la vest anumite chestii. Daca se facea un experiment de genu` tipic "las-o asa ca merge" sau "ce rost are" atunci mi-as fi plans singur de mila. Ti-am mai explicat, in posturi precedente pe diferite topic-uri, u esti un vizionar, rupt de realitatea ce se numeste RO si f bun prieten cu ceea ce se numeste .RO. Nu e nimic gresit in asta. Partea proasta este ca, la fel ca tine si inca multi altii, in loc sa puneti pe hartie si sa incercati sa faceti ceva cat de cat realizabil, va lamentati la expresia traditionala "n-ai cu cine baaa.... niste tarani!". Dar sa mor daca am vazut la careva din voi toti astia aflati in contra cu Sistemul, orice propunere legata de fezabilitatea unei lucrari INAINTATA celor in drept. Si stii ce? Sa mor, exista o lege suprema care obliga Sistemul sa-ti raspunda. Chiar si cu "am luat la cunostinta" sau "vom studia cele aratate de dvs.". Si mai stii ceva?? Aceeasi lege suprema iti GARANTEAZA dreptul NELIMITAT la petitii. Si inca n-am vazut pe nimeni arestat pt petitii )
- mradulescu
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
mradulescu
Imi pare rau, nu inseamna ca n-am de gand si sa fac ceva in sensul unei actiuni mai hotarate in vederea imbunatatirii administratiei publice locale.
In ceea ce priveste petitiile, nu cred ca au vreun rost in situatii de acestea, respectiv probleme de caliatate a managementului local. O petitie are sens intr-o speta punctuala, cu privire la o anumita solutie/situatie si care solicita o alternativa, dar in acelasi "sistem de referinta". Cu petitii nu faci "revolutii" - (adica schimbari majore, ma refer)
Eu nu sunt rupt de loc de realitatea RO, intrucat salasluiesc aici de aproape 40 de ani... Poate sunt "rupt" de amatorismul si incompetenta administratiilor de stat, in conditiile in care restul societatii a avansat ENORM de mult in ultimii 20 de ani.
As avea si niste solutii, dar aici suntem pe un forum de transport in cae dezbatem PUNCTUAL anumite teme. Nu pot sa nu ma abtin sa nu critic, la fel de punctual, cazurile de incompetenta CRASA....
Ref giratoriul in chestiune, de fapt NU S-A FACUT practic nimc... S-a experimentat 24 de ore cu un giratoriu care era stupid a priori, apoi s-a revenit la situatia de dinainte..
Imi pare rau, nu inseamna ca n-am de gand si sa fac ceva in sensul unei actiuni mai hotarate in vederea imbunatatirii administratiei publice locale.
In ceea ce priveste petitiile, nu cred ca au vreun rost in situatii de acestea, respectiv probleme de caliatate a managementului local. O petitie are sens intr-o speta punctuala, cu privire la o anumita solutie/situatie si care solicita o alternativa, dar in acelasi "sistem de referinta". Cu petitii nu faci "revolutii" - (adica schimbari majore, ma refer)
Eu nu sunt rupt de loc de realitatea RO, intrucat salasluiesc aici de aproape 40 de ani... Poate sunt "rupt" de amatorismul si incompetenta administratiilor de stat, in conditiile in care restul societatii a avansat ENORM de mult in ultimii 20 de ani.
As avea si niste solutii, dar aici suntem pe un forum de transport in cae dezbatem PUNCTUAL anumite teme. Nu pot sa nu ma abtin sa nu critic, la fel de punctual, cazurile de incompetenta CRASA....
Ref giratoriul in chestiune, de fapt NU S-A FACUT practic nimc... S-a experimentat 24 de ore cu un giratoriu care era stupid a priori, apoi s-a revenit la situatia de dinainte..
- Nightwolf
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
Nightwolf
Pai daca nu poti "citi" statul nu il poti nici critica ... parerea mea ... adica o critica fara o documentare BUNA initiala este = cu 0 din punctul meu de vedere, indiferent unde o dezbati. Practic, tu spui ca mediul privat s-a dezvoltat enorm in ultimii 20 de ani, ff adevarat in acest sens, pe cand STATUL a ramas undeva la mijloc. Da si nu. Lasa-ma sa te intreb ceva -- ai facut vreodat` afaceri cu statul? De orice natura ... de la vanzarea de gunoi catre primarie la vanzarea de aur catre BNR. Daca ai facut, inseamna ca te-ai lovit de Sistemul birocratic INFECT ce exista. Daca nu ai facut, cum de altfel inclin sa cred, tot ceea ce spui tu este dpdv al unui om care, lucrand undeva bine spre f bine, se uita la Stat si zice -- HAHAHA prostule, eu in locul tau faceam asa, acolo e asa etc. Fara a sti ca in umbra actiunilor statului stau acte, legi, in general HARTII care impiedica sa-l pensionam pe ing. Gogu de 70 de ani care semneaza ultimu o hartie, sa-l concediem pe secretarul Ion de 30 de ani, venit de la Dalga pt ca unchi-su e patron si face afaceri cu statul si asa a reusit sa il angajeze pe PILE intr-un Sistem corupt pe un post de management, si exemplele pot continua.
Concluzionez -- pana in momentul in care posturile manageriale nu vor fi mandatate limitat si vor ramane pe viata date, statul nu are NICIO SANSA! Si nici noi sa iesim din mocirla prea curand.
Intelegi ce tot aberez eu aici si incerc sa-ti explic? Daca esti de 40 de ani in Bucuresti, at inseamna ca acu vreo 25, cand erai pionier, lucru pe care eu l-am ratat la mustata recunosc, il asteptai pe taticu si o asteptai pe mamica sa vina de la intreprindere/fabrica etc. Pt ca aman2 lucrau pt stat. Iar tu, prin educatia primita in gradinita + ciclurile primar + gimnazial, erai invatat ca cea mai buna meserie era de inginer intr-o fabrica gen Sidex, Portile de Fier, Braila etc etc etc. Acum, datorita faptului ca prin trecutul de care toti ne ascundem si nu vrem sa-l recunoastem, am ajuns niste semi-patroni sau semi-slugi, dam cu noroi in stanga si in dreapta fara a ne gandi de fapt ca aici am ajuns datorita parintilor nostrii care, vrem nu vrem s-o spunem, si-au rupt spinarile ca sa ne aduca o ciocolata seara acasa, si aia luata pe sub mana, bagand sudoare, sanatate si chiar sange in venele statului. Stat care, acum, datorita unor baieti destepti, este condus aproape in totalitate, de oamenii care acum 22 de ani faceau ce faceau parintii nostrii, neavand habar de ce inseamna management, actualmente cu niste studii fictive pe la Bioterra sau Hyperion si numiti care mai de care doctori
P.S. Nu sunt PDL-ist nici USL-ist si cu atat mai putin PPDD-ist. Sunt un cetatean simplu, bugetar, cu statut special (cf. legii) care pt a putea munci in slujba statului si-a cumparat singur aproape toate materialele -- de la cizme de cauciuc la lanterne cu raza UV ... Stii dc? Pt ca statul n-are bani!
Pai daca nu poti "citi" statul nu il poti nici critica ... parerea mea ... adica o critica fara o documentare BUNA initiala este = cu 0 din punctul meu de vedere, indiferent unde o dezbati. Practic, tu spui ca mediul privat s-a dezvoltat enorm in ultimii 20 de ani, ff adevarat in acest sens, pe cand STATUL a ramas undeva la mijloc. Da si nu. Lasa-ma sa te intreb ceva -- ai facut vreodat` afaceri cu statul? De orice natura ... de la vanzarea de gunoi catre primarie la vanzarea de aur catre BNR. Daca ai facut, inseamna ca te-ai lovit de Sistemul birocratic INFECT ce exista. Daca nu ai facut, cum de altfel inclin sa cred, tot ceea ce spui tu este dpdv al unui om care, lucrand undeva bine spre f bine, se uita la Stat si zice -- HAHAHA prostule, eu in locul tau faceam asa, acolo e asa etc. Fara a sti ca in umbra actiunilor statului stau acte, legi, in general HARTII care impiedica sa-l pensionam pe ing. Gogu de 70 de ani care semneaza ultimu o hartie, sa-l concediem pe secretarul Ion de 30 de ani, venit de la Dalga pt ca unchi-su e patron si face afaceri cu statul si asa a reusit sa il angajeze pe PILE intr-un Sistem corupt pe un post de management, si exemplele pot continua.
Concluzionez -- pana in momentul in care posturile manageriale nu vor fi mandatate limitat si vor ramane pe viata date, statul nu are NICIO SANSA! Si nici noi sa iesim din mocirla prea curand.
Intelegi ce tot aberez eu aici si incerc sa-ti explic? Daca esti de 40 de ani in Bucuresti, at inseamna ca acu vreo 25, cand erai pionier, lucru pe care eu l-am ratat la mustata recunosc, il asteptai pe taticu si o asteptai pe mamica sa vina de la intreprindere/fabrica etc. Pt ca aman2 lucrau pt stat. Iar tu, prin educatia primita in gradinita + ciclurile primar + gimnazial, erai invatat ca cea mai buna meserie era de inginer intr-o fabrica gen Sidex, Portile de Fier, Braila etc etc etc. Acum, datorita faptului ca prin trecutul de care toti ne ascundem si nu vrem sa-l recunoastem, am ajuns niste semi-patroni sau semi-slugi, dam cu noroi in stanga si in dreapta fara a ne gandi de fapt ca aici am ajuns datorita parintilor nostrii care, vrem nu vrem s-o spunem, si-au rupt spinarile ca sa ne aduca o ciocolata seara acasa, si aia luata pe sub mana, bagand sudoare, sanatate si chiar sange in venele statului. Stat care, acum, datorita unor baieti destepti, este condus aproape in totalitate, de oamenii care acum 22 de ani faceau ce faceau parintii nostrii, neavand habar de ce inseamna management, actualmente cu niste studii fictive pe la Bioterra sau Hyperion si numiti care mai de care doctori
P.S. Nu sunt PDL-ist nici USL-ist si cu atat mai putin PPDD-ist. Sunt un cetatean simplu, bugetar, cu statut special (cf. legii) care pt a putea munci in slujba statului si-a cumparat singur aproape toate materialele -- de la cizme de cauciuc la lanterne cu raza UV ... Stii dc? Pt ca statul n-are bani!
- nemo
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
nemo
Daca tot se vorbeste aici despre critici aduse cu o "documentare buna" in prealabil si despre experimente facute asupra traficului, aduc in discutie o problema asupra careia m-am "documentat" timp de peste un an, si anume semaforizarea de la Piata Leul.
Pe scurt, sunt 4 faze ale semaforizarii in acea intersectie : 1) Geniului->Grozavesti si invers; 2) Geniului-> inainte spre Grozavesti si concomitent stanga spre Iuliu Maniu; 3) Sos. Cotroceni-> Maniu (inainte) si concomitent stanga spre Geniului; 4) Maniu-> Sos. Cotroceni (inainte) si concomitent stanga spre Sos. Grozavesti.
Daca primele 2 faze sunt ok atat ca organizare cat si ca timp, faza 3 cel putin este o mare aberatie. De ce? Sunt foarte putine masini care fac stanga de pe Cotroceni spre Geniului (le-am numarat, nu vorbesc aiurea). Azi, de exemplu, la o durata a verdelui de 33 de secunde pe directia mentionata, doar 2 (DOUA) masini au facut stanga. Deci toate vehiculele care veneau din sens opus dinspre Maniu spre Cotroceni au stat in loc (ca aveau rosu) sa treaca acele 2 masini care faceau stanga dinspre Cotroceni spre Geniului. Intrebare de 1000 de puncte: DE CE nu se poate da simultan verde pe Cotroceni si Maniu simultan pe directia inainte, iar spre stanga sa fie verde inainte, sau dupa ce se termina verdele pentru cei care vin din directia opusa ? De exemplu, inainte sa se deschida Basarabul, se dadea pe Cotroceni verde inainte si stanga circa 10 secunde, apoi spre stanga se punea rosu (ramanand verde doar pe directia inainte), si primeau verde cei din sens opus (Maniu-> Cotroceni). Si asa era mult mai eficient, se asigura o durata mai mare de verde pe directia est-vest. Acum se asigura aceeasi durata pentru inainte si stanga cand nu e necesar, in detrimentul unei circulatii fluente in mod global pe directia E-V.
Intrebari:
1) Avand in vedere ca situatia de semaforizare descrisa imediat mai sus a functionat, de ce asa de greu sa fie implementata din nou?
2) Ce se mai experimenteaza in acea intersectie, dupa mai mult de UN AN de la deschiderea pasajului?
3) Stiu ca intersectia aia e o problema, dar la modul cum e semaforizata in prezent se pierde timp pretios care ar putea fi folosit pentru prelungirea duratelor de verde pe directiile principale pe care le-am mentionat. E asa de complicat sa fie 5 sau 6 faze de semaforizare in loc de 4? Nu suporta automatul de trafic?
4) Sau, pentru simplificare, de ce nu se interzice virajul spre stanga dinspre Cotroceni spre Geniului, cand aceasta varianta e folosita de foarte putine vehicule?
5) Se poate face ceva pentru a remedia aceasta problema? Voi scrie si catre brigada de politie rutiera, dar ca si in alte cazuri, nu ma astept sa primesc un raspuns constructiv.
Daca tot se vorbeste aici despre critici aduse cu o "documentare buna" in prealabil si despre experimente facute asupra traficului, aduc in discutie o problema asupra careia m-am "documentat" timp de peste un an, si anume semaforizarea de la Piata Leul.
Pe scurt, sunt 4 faze ale semaforizarii in acea intersectie : 1) Geniului->Grozavesti si invers; 2) Geniului-> inainte spre Grozavesti si concomitent stanga spre Iuliu Maniu; 3) Sos. Cotroceni-> Maniu (inainte) si concomitent stanga spre Geniului; 4) Maniu-> Sos. Cotroceni (inainte) si concomitent stanga spre Sos. Grozavesti.
Daca primele 2 faze sunt ok atat ca organizare cat si ca timp, faza 3 cel putin este o mare aberatie. De ce? Sunt foarte putine masini care fac stanga de pe Cotroceni spre Geniului (le-am numarat, nu vorbesc aiurea). Azi, de exemplu, la o durata a verdelui de 33 de secunde pe directia mentionata, doar 2 (DOUA) masini au facut stanga. Deci toate vehiculele care veneau din sens opus dinspre Maniu spre Cotroceni au stat in loc (ca aveau rosu) sa treaca acele 2 masini care faceau stanga dinspre Cotroceni spre Geniului. Intrebare de 1000 de puncte: DE CE nu se poate da simultan verde pe Cotroceni si Maniu simultan pe directia inainte, iar spre stanga sa fie verde inainte, sau dupa ce se termina verdele pentru cei care vin din directia opusa ? De exemplu, inainte sa se deschida Basarabul, se dadea pe Cotroceni verde inainte si stanga circa 10 secunde, apoi spre stanga se punea rosu (ramanand verde doar pe directia inainte), si primeau verde cei din sens opus (Maniu-> Cotroceni). Si asa era mult mai eficient, se asigura o durata mai mare de verde pe directia est-vest. Acum se asigura aceeasi durata pentru inainte si stanga cand nu e necesar, in detrimentul unei circulatii fluente in mod global pe directia E-V.
Intrebari:
1) Avand in vedere ca situatia de semaforizare descrisa imediat mai sus a functionat, de ce asa de greu sa fie implementata din nou?
2) Ce se mai experimenteaza in acea intersectie, dupa mai mult de UN AN de la deschiderea pasajului?
3) Stiu ca intersectia aia e o problema, dar la modul cum e semaforizata in prezent se pierde timp pretios care ar putea fi folosit pentru prelungirea duratelor de verde pe directiile principale pe care le-am mentionat. E asa de complicat sa fie 5 sau 6 faze de semaforizare in loc de 4? Nu suporta automatul de trafic?
4) Sau, pentru simplificare, de ce nu se interzice virajul spre stanga dinspre Cotroceni spre Geniului, cand aceasta varianta e folosita de foarte putine vehicule?
5) Se poate face ceva pentru a remedia aceasta problema? Voi scrie si catre brigada de politie rutiera, dar ca si in alte cazuri, nu ma astept sa primesc un raspuns constructiv.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
Dr2005
Dacă tot scrii, scrie-le şi despre tâmpenia de semafor de la Podul Grozăveşti, unde pe Iuliu Maniu se face coloană că faza principală a rămas tot dinspre Aleea Grozăveşti (nu pot numi şosea un asemenea drumeag) spre pod. Şi pe acolo tot 2 maşini la 30 de secunde trec.
Dacă tot scrii, scrie-le şi despre tâmpenia de semafor de la Podul Grozăveşti, unde pe Iuliu Maniu se face coloană că faza principală a rămas tot dinspre Aleea Grozăveşti (nu pot numi şosea un asemenea drumeag) spre pod. Şi pe acolo tot 2 maşini la 30 de secunde trec.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Infrastructura, utilitățile și serviciile publice din București
•
Choose destination