Topic: Siguranța rutieră
680 posts, 224193 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
andrei11
Aici e lege, e clara situatia :
Pe un drum public prevazut cu trei benzi pe sens cand conducatorii a doua autovehicule circula in aceeasi directie , dar pe benzi diferite si intentioneaza sa se inscrie pe banda libera dintre ei , cel care circula pe banda din stanga are prioritate fata de cel care circula pe banda din dreapta.
Aici e lege, e clara situatia :
Pe un drum public prevazut cu trei benzi pe sens cand conducatorii a doua autovehicule circula in aceeasi directie , dar pe benzi diferite si intentioneaza sa se inscrie pe banda libera dintre ei , cel care circula pe banda din stanga are prioritate fata de cel care circula pe banda din dreapta.
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
Florinds
Interesant... Nu imi amintesc prevederea asta.
Aici ar fi doua aspecte care devin desuete: prioritatea de dreapta si faptul ca prima data trebuie ocupata banda 1, apoi banda 2 si apoi banda 3... Cum naiba cel de pe banda 3 are prioritate fata de banda 1 cand incalca practic doua alte reguli.
Dar daca asa scrie la lege...
Singura explicatie ar fi ca se foloseste mai multe oglinda din stanga decat cea din dreapta si este mai sigur sa se asigure banda 1. Foarte ciudat...
Interesant... Nu imi amintesc prevederea asta.
Aici ar fi doua aspecte care devin desuete: prioritatea de dreapta si faptul ca prima data trebuie ocupata banda 1, apoi banda 2 si apoi banda 3... Cum naiba cel de pe banda 3 are prioritate fata de banda 1 cand incalca practic doua alte reguli.
Dar daca asa scrie la lege...
Singura explicatie ar fi ca se foloseste mai multe oglinda din stanga decat cea din dreapta si este mai sigur sa se asigure banda 1. Foarte ciudat...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
andrei11
De exemplu, o masina de interventie circula pe banda a III - a si nu pe prima...
Acum o intrebare pentru Nightwolf sau pentru orisicine stie "secretul".
DN 2 ( Bucuresti - Bacau si mai departe ) intre localitatile Sindrilita si Lilieci ( aproape de Bucuresti ) este impusa o restricitie de circulatie de 80 km / h . ( In ambele sensuri ). Se inscrie cineva la raspunsuri ?
Indicatorul cu pricina se repeta de cateva ori intre cele 2 localitati, deci nu e pus la mişto.
Precizez ca "fac" traseul acesta de n spe mii de ori / an si totdeauna mi-am pus aceasta intrebare, respectiva portiune nefiind mai periculoasa decat altele de pe traseu.
Oricum nu respecta nimeni indicatorul, se pot face bani frumosi daca sta cineva cu radarul ( sau montat radar fix ) o ora / zi.
Nota personala :
Eu oricum merg intre localitati cu 90 km / h, asa ca nu prea ma afecteaza, oricum o las mai moale, pe la 85 km / h, nu se stie niciodata cu cine ma intalnesc din sens contrar...
De exemplu, o masina de interventie circula pe banda a III - a si nu pe prima...
Acum o intrebare pentru Nightwolf sau pentru orisicine stie "secretul".
DN 2 ( Bucuresti - Bacau si mai departe ) intre localitatile Sindrilita si Lilieci ( aproape de Bucuresti ) este impusa o restricitie de circulatie de 80 km / h . ( In ambele sensuri ). Se inscrie cineva la raspunsuri ?
Indicatorul cu pricina se repeta de cateva ori intre cele 2 localitati, deci nu e pus la mişto.
Precizez ca "fac" traseul acesta de n spe mii de ori / an si totdeauna mi-am pus aceasta intrebare, respectiva portiune nefiind mai periculoasa decat altele de pe traseu.
Oricum nu respecta nimeni indicatorul, se pot face bani frumosi daca sta cineva cu radarul ( sau montat radar fix ) o ora / zi.
Nota personala :
Eu oricum merg intre localitati cu 90 km / h, asa ca nu prea ma afecteaza, oricum o las mai moale, pe la 85 km / h, nu se stie niciodata cu cine ma intalnesc din sens contrar...
80.png (605.24 KB; downloaded 3611 times)
- Robert24
-
Posted:
-
- danutzu_2910
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
danutzu_2910
Probabil ca intrebarea este: de ce este limita de viteza pe sectoarele de drum mentionate?
Un raspuns ar fi ca, statistic s-a constatat ca este o zona neagra. Vad ca este aliniament si tendinta este de a da "talpa".
Se stie ca pe drumurile nationale europene limita de viteza este de 100km/h, si poti merge "legal" cu 110km/h.
Dar un DN european inseamna doua benzi pe sens, benzi de latimi standard.
Ori DN2, se stie ca e o corcitura, are doar 1,5 benzi.
Iata care ar fi motivele pentru limitarea de viteza.
Probabil ca intrebarea este: de ce este limita de viteza pe sectoarele de drum mentionate?
Un raspuns ar fi ca, statistic s-a constatat ca este o zona neagra. Vad ca este aliniament si tendinta este de a da "talpa".
Se stie ca pe drumurile nationale europene limita de viteza este de 100km/h, si poti merge "legal" cu 110km/h.
Dar un DN european inseamna doua benzi pe sens, benzi de latimi standard.
Ori DN2, se stie ca e o corcitura, are doar 1,5 benzi.
Iata care ar fi motivele pentru limitarea de viteza.
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
Robert24
Bine, DN2 si apoi DN28, cu mici exceptii e asa pana la Iasi. Dar limitarea asta e doar acolo. (O mai fi si pe alte sectoare).
PS: Cred ca ma prind. Sunt 6 km linie dreapta, iar in ambele capete sunt curbe foarte stranse. Si intr-adevar, pentru temperare pot fi puse aceste limite.
Bine, DN2 si apoi DN28, cu mici exceptii e asa pana la Iasi. Dar limitarea asta e doar acolo. (O mai fi si pe alte sectoare).
PS: Cred ca ma prind. Sunt 6 km linie dreapta, iar in ambele capete sunt curbe foarte stranse. Si intr-adevar, pentru temperare pot fi puse aceste limite.
dn2.PNG (55.56 KB; downloaded 3576 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
andrei11
Negativ, curbele sunt in interiorul celor 2 localitati, asadar acolo viteza legala e de 50 km / h. Cum e celebra curba din Afumati, cea de 90 *. E in interiorul localitatii.
PS
Cel putin pana la Roman nu mai exista o astfel de limitare, mai exista limitari de 70 km / h cu drumuri laterale ( in afara localitatilor ) dar strict pentru aceste intersectii, 100 m inainte si 100 m dupa intersectia cu pricina.
Negativ, curbele sunt in interiorul celor 2 localitati, asadar acolo viteza legala e de 50 km / h. Cum e celebra curba din Afumati, cea de 90 *. E in interiorul localitatii.
PS
Cel putin pana la Roman nu mai exista o astfel de limitare, mai exista limitari de 70 km / h cu drumuri laterale ( in afara localitatilor ) dar strict pentru aceste intersectii, 100 m inainte si 100 m dupa intersectia cu pricina.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
shoppy
Andrei,
Limitarea aia e ramasa acolo de pe vremea cand asfaltul era foarte denivelat, intre timp s-au mai eliminat zonele cele mai rele da semnu a ramas, poate cand o intra drumul intr-o reparatie capitala sa se refaca si proiectul cu semnalizarea si sa dispara semnul acela(mai era si un panou mare si galben cu VITEZA UCIDE si cu limitarea de 80, bine, nu stiu cat e de legal sa ai un semn in cadrul unui panou, trebuie citit codul sau ne zice Nightwolf).
Gresesti cu pasajul, conform legii manarite de politicieni ca sa se scape pe ei si pe neamurile lor de *******, doar agentul constatator are dreptul sa opreasca soferul si sa-i intocmeasca pv, deci e ilegal sa ai un radar (de orice fel) montat intr-o pozitie si dupaia sa te opreasca alt agent mai incolo.
Oricum, politia rutiera, in loc sa aiba o activitate proactiva are una reactiva, adica intai se face unu praf, dupaia se noteaza zona cu punct negru, si dupaia in baza eliminarii punctului negru se aduce radarul ca sa se calmeze situatia; deci sa avem rabdare sa se faca unu praf si o sa avem si radarul, solutii sigur se gasesc(vezi radarul care se punea pe Turda in fata la CFR Marfa si ii lua pe cei care veneau cu 100 pe Grant).
Andrei,
Limitarea aia e ramasa acolo de pe vremea cand asfaltul era foarte denivelat, intre timp s-au mai eliminat zonele cele mai rele da semnu a ramas, poate cand o intra drumul intr-o reparatie capitala sa se refaca si proiectul cu semnalizarea si sa dispara semnul acela(mai era si un panou mare si galben cu VITEZA UCIDE si cu limitarea de 80, bine, nu stiu cat e de legal sa ai un semn in cadrul unui panou, trebuie citit codul sau ne zice Nightwolf).
Gresesti cu pasajul, conform legii manarite de politicieni ca sa se scape pe ei si pe neamurile lor de *******, doar agentul constatator are dreptul sa opreasca soferul si sa-i intocmeasca pv, deci e ilegal sa ai un radar (de orice fel) montat intr-o pozitie si dupaia sa te opreasca alt agent mai incolo.
Oricum, politia rutiera, in loc sa aiba o activitate proactiva are una reactiva, adica intai se face unu praf, dupaia se noteaza zona cu punct negru, si dupaia in baza eliminarii punctului negru se aduce radarul ca sa se calmeze situatia; deci sa avem rabdare sa se faca unu praf si o sa avem si radarul, solutii sigur se gasesc(vezi radarul care se punea pe Turda in fata la CFR Marfa si ii lua pe cei care veneau cu 100 pe Grant).
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
Chev Celios
Auziti eu o intrebare am: De cand limita pe Drum national European este de 100km/h???? Eu din cate am invatat in scoala acum 3 ani limita era 110km/h, iar in cei aprox. 8000km pe care ii fac in fiecare luna am trecut prin fata a sute de radare cu 115 km/h si nici un politist nici macar nu a schitat ca ar vrea sa ma opreasca..
Auziti eu o intrebare am: De cand limita pe Drum national European este de 100km/h???? Eu din cate am invatat in scoala acum 3 ani limita era 110km/h, iar in cei aprox. 8000km pe care ii fac in fiecare luna am trecut prin fata a sute de radare cu 115 km/h si nici un politist nici macar nu a schitat ca ar vrea sa ma opreasca..
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
Robert24
De cand a aparut diferentierea intre un drum national si unul european! (2002).
Conform art.49 din OUG 95./2002 - 90km/h pentru drumuri nationale, judetene, comunale in afara localitatilor si 100km/h pentru drumuri europene si drumuri express (de astea nu avem inca).
Intrucat amenzi se dau abia de la depasirea cu mai mult de 10km/h a vitezei legale, se poate circula pe un drum european cu 110km/h.
Daca tie pe bord iti arata 115km/h, real viteza este undeva la 105-107km/h, in functie de marca autoturismului (sunt niste norme), deci nu te va opri politistul. Doar ca mergi foarte la limita si oricand 2-3km/h peste se va transforma in cotizatie
De cand a aparut diferentierea intre un drum national si unul european! (2002).
Conform art.49 din OUG 95./2002 - 90km/h pentru drumuri nationale, judetene, comunale in afara localitatilor si 100km/h pentru drumuri europene si drumuri express (de astea nu avem inca).
Intrucat amenzi se dau abia de la depasirea cu mai mult de 10km/h a vitezei legale, se poate circula pe un drum european cu 110km/h.
Daca tie pe bord iti arata 115km/h, real viteza este undeva la 105-107km/h, in functie de marca autoturismului (sunt niste norme), deci nu te va opri politistul. Doar ca mergi foarte la limita si oricand 2-3km/h peste se va transforma in cotizatie
- iliutu
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
iliutu
Ce scoala de soferi ai facut ??? Niciodata limita de viteza pe drumurile din Romania (exceptie autostrada) nu a fost mai mare de 100 km/h.
Ce scoala de soferi ai facut ??? Niciodata limita de viteza pe drumurile din Romania (exceptie autostrada) nu a fost mai mare de 100 km/h.
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
Chev Celios
Nu dupa bord ma luam eu, ci dupa un GPS pe care il am in masina. Diferenta fata de bord (pentru ca stiu si eu ca exista acea marja de eroare lasata de producator si care difera de la masina la masina si in functie de cauciucuri) si real este de vro 7-8 km/h la masina pe care o am acuma de la munca. Spun clar ca am mers cu acul vitezometrului undeva la 125km/h iar eu aveam undeva la 118km/h real si nu am patit nimic.
Nu dupa bord ma luam eu, ci dupa un GPS pe care il am in masina. Diferenta fata de bord (pentru ca stiu si eu ca exista acea marja de eroare lasata de producator si care difera de la masina la masina si in functie de cauciucuri) si real este de vro 7-8 km/h la masina pe care o am acuma de la munca. Spun clar ca am mers cu acul vitezometrului undeva la 125km/h iar eu aveam undeva la 118km/h real si nu am patit nimic.
- iliutu
-
Posted:
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
andrei11
Si GPS - ul asta al tau ce eroare are ? Numai in jocurile pe calculator eroarea e zero.
Si GPS - ul asta al tau ce eroare are ? Numai in jocurile pe calculator eroarea e zero.
📖 Pagination options