Topic: Termoficare
1134 posts, 269628 views
📖 Pagination options
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Termoficare
TibiV
Andrei,
la RADET si returul instalatiei de termoficare este sub presiune....
Doar ACM (apa calda menajera) nu are retur (desi ar trebui sa aiba, ca sa nu stai dimineata 15 minute cu apa curgand pana incepe sa se incalzeasca).
Andrei,
la RADET si returul instalatiei de termoficare este sub presiune....
Doar ACM (apa calda menajera) nu are retur (desi ar trebui sa aiba, ca sa nu stai dimineata 15 minute cu apa curgand pana incepe sa se incalzeasca).
- alexxd_31
-
Posted:
-
Re: Termoficare
alexxd_31
Cand spui conducta te referei la un ansamblu de elemente: teava ( e tronson drept), armaturi, coturi, teuri, suporturi, etc...
Primul meu sef cand mi-a verificat prima lucrare mi-a zis ca "Teava e la pusca si asta e sistem de conducte!" si ca corect e suporturi pentru conducte, nu suporti pentru conducte.
Apa calda pleaca din PT. Acolo e unul sau mai multe schimbatoare de caldura (apa calda, incalzire). Va pot da mai multe detalii cand revin din concediu. Circuitul primar Cet - PT, normal nu schimba fluide. In acel circuit nu bagi apa de la robinet sa ai probleme mai tarziu cu depunerile de calcar pe echipamente (cazane, pompe, schimbatoare)
Cand spui conducta te referei la un ansamblu de elemente: teava ( e tronson drept), armaturi, coturi, teuri, suporturi, etc...
Primul meu sef cand mi-a verificat prima lucrare mi-a zis ca "Teava e la pusca si asta e sistem de conducte!" si ca corect e suporturi pentru conducte, nu suporti pentru conducte.
Apa calda pleaca din PT. Acolo e unul sau mai multe schimbatoare de caldura (apa calda, incalzire). Va pot da mai multe detalii cand revin din concediu. Circuitul primar Cet - PT, normal nu schimba fluide. In acel circuit nu bagi apa de la robinet sa ai probleme mai tarziu cu depunerile de calcar pe echipamente (cazane, pompe, schimbatoare)
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Termoficare
shoppy
Am vrut sa spun ca imediat dupa comunism daca aveai blocul langa CET iarna stateai cu geamul deschis si daca erai la capat de magistrala deabia se incalzea, dar de platit platea toata lumea lafel, de acea multi s-au debransat si au pus centrale de apartament, nu din lipsa de spirit economic, tehnic, civic sau altceva.
Acum lucrurile au evoluat si platesti doar ce consumi, ca aia baga si pierderile in pretul pe unitate e alta chestie, si nu zice nimeni ca daca elimina pierderile atunci scade si pretul, doar daca se liberalizeaza piata asa cum s-a liberalizat la gaze si curent electric o sa vedem imbunatatiri.
Muncitorii spun la locomotiva masina sau aburoasa sau fluieroasa, la cisterna cazan, la betoniera cifa, la incarcator frontal vola, la combinatia de incarcator frontal + brat excavator buldo, la manipulant excavator tractorist si la rezervor de ciment oita, nu ca au ei habar, ci ca asa vine mai usor la gura, lafel o fi si intre teava si conducta.
Eu am lucrat la statiile de pompare ale Compet, nu am auzit nicaieri ca petrolul s-ar pompa prin tevi de la Ploiesti la Constanta(si nici in dexonline la conducta nu scrie ca se face doar gravitational).
Am vrut sa spun ca imediat dupa comunism daca aveai blocul langa CET iarna stateai cu geamul deschis si daca erai la capat de magistrala deabia se incalzea, dar de platit platea toata lumea lafel, de acea multi s-au debransat si au pus centrale de apartament, nu din lipsa de spirit economic, tehnic, civic sau altceva.
Acum lucrurile au evoluat si platesti doar ce consumi, ca aia baga si pierderile in pretul pe unitate e alta chestie, si nu zice nimeni ca daca elimina pierderile atunci scade si pretul, doar daca se liberalizeaza piata asa cum s-a liberalizat la gaze si curent electric o sa vedem imbunatatiri.
Muncitorii spun la locomotiva masina sau aburoasa sau fluieroasa, la cisterna cazan, la betoniera cifa, la incarcator frontal vola, la combinatia de incarcator frontal + brat excavator buldo, la manipulant excavator tractorist si la rezervor de ciment oita, nu ca au ei habar, ci ca asa vine mai usor la gura, lafel o fi si intre teava si conducta.
Eu am lucrat la statiile de pompare ale Compet, nu am auzit nicaieri ca petrolul s-ar pompa prin tevi de la Ploiesti la Constanta(si nici in dexonline la conducta nu scrie ca se face doar gravitational).
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Termoficare
andrei11
Ai pompă și la retur ? Adică după ce iese din calorifer...La mașini nu ai două pompe de antigel, ai una singură care duce apa răcită din radiator în chiulasă. Din chiulasă la radiator nu mai ai pompă...La calorifere unde se găsește pe traseu pompa de retur ?
Ai pompă și la retur ? Adică după ce iese din calorifer...La mașini nu ai două pompe de antigel, ai una singură care duce apa răcită din radiator în chiulasă. Din chiulasă la radiator nu mai ai pompă...La calorifere unde se găsește pe traseu pompa de retur ?
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Termoficare
shoppy
Nu ai pompa la retur pentru ca este circuit inchis ca la antigelul de la masina, adica lichidul tehnologic este pompat din CET prin cazan, apoi prin conducta, apoi in PT prin schimbatoare de caldura teava-in-teava(se cedeaza energia termica la apa calda si la circuitul de calorifere), si apoi inapoi la CET(in vasul de expansiune daca vrei).
Nu ai pompa la retur pentru ca este circuit inchis ca la antigelul de la masina, adica lichidul tehnologic este pompat din CET prin cazan, apoi prin conducta, apoi in PT prin schimbatoare de caldura teava-in-teava(se cedeaza energia termica la apa calda si la circuitul de calorifere), si apoi inapoi la CET(in vasul de expansiune daca vrei).
- alexxd_31
-
Posted:
-
Re: Termoficare
alexxd_31
Eu nu am vazut pompa pe retur pe schemele termohidraulice.
Shoppy zice bine. Cam asta e circuitul.
Eu nu am vazut pompa pe retur pe schemele termohidraulice.
Shoppy zice bine. Cam asta e circuitul.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Termoficare
andrei11
Atunci e bine, e cum știam și eu, de la CET la calorifer ai țevi și de la calorifer la CET ai conducte.
Atunci e bine, e cum știam și eu, de la CET la calorifer ai țevi și de la calorifer la CET ai conducte.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Termoficare
shoppy
Pai returul nu curge gravitational(turul si returul sunt alaturate, au fix acelasi traseu care nu este gravitational), circula impins de aceeasi pompa care impinge si turul.
Pai returul nu curge gravitational(turul si returul sunt alaturate, au fix acelasi traseu care nu este gravitational), circula impins de aceeasi pompa care impinge si turul.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Termoficare
TibiV
Andrei,
daca acceptam terminologia teava=sub presiune, conducta=gravitational, atunci nici in reteaua de termoficare nu exista conducte.
Apa calda intra in caloriferul tau, unde se raceste, si pleaca inapoi spre PT.
Cine o mana pe ea pe acest drum?
Pai, simplu, pompa din PT care o trimite fierbinte spre caloriferul tau... Iar cand iese, aceeasi presiune o trimite inapoi in PT.
Reteaua de termoficare este in circuit inchis, iar pe o retea inchisa, oricat de lunga, ai aceeasi presiune (statica, despre cea dinamica mai putem vorbi...) in toata instalatia.
1. Nu este pompa de antigel, este pompa de lichid de racire. Iarna bagi antigel ca sa nu inghete, dar pentru masina este lichid de racire (la masini... La bloc este lichid de incalzie...)
2. Nu confunda sistemul de racire de la masini cu sistemul de incalzire de la bloc:
a/ Sistemul de racire la automobile este (in 99% din cazuri) un sistem depresurizat. Adica undeva pe traseu lucreaza la presiunea atmosferica.
Acel undeva pe traseu este fix busonul de la radiator. Si daca ai vrea sa verifici ”de ce se incinge motorul”, ai scoate busonul iar sistemul ar fi presurizat (adica in instalatia de racire ai avea o presiune mai mare decat cea atmosferica) atunci ai ramane desfigurat...
Deci la masini sistemul este 50/50, se pompeaza sub presiune lichidul de racire fierbinte din motor spre radiator, iar cand iese din radiator (mai rece) curge gravitational inapoi spre blocul motor...
b/ Sistemul aplicat la masini ar fi incapabil sa urce apa fierbinte la etajul 10, cu exceptia situatiei in care pompa de lichid de racire ar fi tot la etajul 10, de preferat la etajul 11.
Ca si concluzie:
- scoate busonul de la radiatorul masinii vara, cand motorul este incins. Te poti uita la nivelul apei din radiator....
- NU scoate busonul/robinetul de retur de la caloriferul tau de la bloc. Risti arsuri grave (ma rog, la situatia actuala a RADET, risti un dus mai cald decat cel de la baie) si vei pune pe butuci toata incalzirea din bloc.
PS
In mod normal, sistemele de racire la motoarele automobilelor sunt calculate cu apa circuland la 90-95 grade Celsius. Adica sub punctul de fierbere previzibil (nu uita ca daca mergi pe Transfagarasan, apa va fierbe pe la 95 de grade....)
Eficienta/randamentul unui sistem de racire este dat de DELTA T (diferenta de temperatura) dintre temperatura radiatorului (calorifer in cazul blocului) si mediul ambient. Asta este legea fundamentala a transferului de caldura.
Dar asta cu conditia ca lichidul de racire sa NU fiarba (fierbere = vaporizare in masa - duce la alte probleme tehnice).
Temperatura de fierbere poate fi scazuta prin cresterea presiunii (cica pe Himalaya alpinistii fierb oua la vreo 60-70 de grade din cauza presiunii foarte reduse. La CET-uri apa nu fierbe nici la 500-600 de grade, caci este sub presiune).
Sistemul de racire (radiatorul) unei masini ar putea fi optimizat (mult redus ca marime) daca apa in radiator ar circula in loc de 95 de grade, la (sa spunem) 190 de grade. Dar FARA SA FIARBA!
Ca sa nu fiarba, ar trebuie sa faci o instalatie de racire PRESURIZATA (2-3 atm)
S-a studiat, s-a incercat...
S-a renuntat din cauza lui Dorel (ma rog, Dourrell...) care a scos busonul de la radiator cand apa avea 150 de grade si 2 atmosfere. Producatorii au decis ca este mai sigur sa bage bani in radiatoare mari si sa mentina sistemele de racire la 95 de grade decat sa plateasca despagubiri pentru toti Doreii si Dorelele care s-ar fi desfigurat scotand busonul ca sa afle de ce se incinge motorul...
Andrei,
daca acceptam terminologia teava=sub presiune, conducta=gravitational, atunci nici in reteaua de termoficare nu exista conducte.
Apa calda intra in caloriferul tau, unde se raceste, si pleaca inapoi spre PT.
Cine o mana pe ea pe acest drum?
Pai, simplu, pompa din PT care o trimite fierbinte spre caloriferul tau... Iar cand iese, aceeasi presiune o trimite inapoi in PT.
Reteaua de termoficare este in circuit inchis, iar pe o retea inchisa, oricat de lunga, ai aceeasi presiune (statica, despre cea dinamica mai putem vorbi...) in toata instalatia.
andrei11 wrote:
La mașini nu ai două pompe de antigel, ai una singură care duce apa răcită din radiator în chiulasă. Din chiulasă la radiator nu mai ai pompă...La calorifere unde se găsește pe traseu pompa de retur ?
1. Nu este pompa de antigel, este pompa de lichid de racire. Iarna bagi antigel ca sa nu inghete, dar pentru masina este lichid de racire (la masini... La bloc este lichid de incalzie...)
2. Nu confunda sistemul de racire de la masini cu sistemul de incalzire de la bloc:
a/ Sistemul de racire la automobile este (in 99% din cazuri) un sistem depresurizat. Adica undeva pe traseu lucreaza la presiunea atmosferica.
Acel undeva pe traseu este fix busonul de la radiator. Si daca ai vrea sa verifici ”de ce se incinge motorul”, ai scoate busonul iar sistemul ar fi presurizat (adica in instalatia de racire ai avea o presiune mai mare decat cea atmosferica) atunci ai ramane desfigurat...
Deci la masini sistemul este 50/50, se pompeaza sub presiune lichidul de racire fierbinte din motor spre radiator, iar cand iese din radiator (mai rece) curge gravitational inapoi spre blocul motor...
b/ Sistemul aplicat la masini ar fi incapabil sa urce apa fierbinte la etajul 10, cu exceptia situatiei in care pompa de lichid de racire ar fi tot la etajul 10, de preferat la etajul 11.
Ca si concluzie:
- scoate busonul de la radiatorul masinii vara, cand motorul este incins. Te poti uita la nivelul apei din radiator....
- NU scoate busonul/robinetul de retur de la caloriferul tau de la bloc. Risti arsuri grave (ma rog, la situatia actuala a RADET, risti un dus mai cald decat cel de la baie) si vei pune pe butuci toata incalzirea din bloc.
PS
In mod normal, sistemele de racire la motoarele automobilelor sunt calculate cu apa circuland la 90-95 grade Celsius. Adica sub punctul de fierbere previzibil (nu uita ca daca mergi pe Transfagarasan, apa va fierbe pe la 95 de grade....)
Eficienta/randamentul unui sistem de racire este dat de DELTA T (diferenta de temperatura) dintre temperatura radiatorului (calorifer in cazul blocului) si mediul ambient. Asta este legea fundamentala a transferului de caldura.
Dar asta cu conditia ca lichidul de racire sa NU fiarba (fierbere = vaporizare in masa - duce la alte probleme tehnice).
Temperatura de fierbere poate fi scazuta prin cresterea presiunii (cica pe Himalaya alpinistii fierb oua la vreo 60-70 de grade din cauza presiunii foarte reduse. La CET-uri apa nu fierbe nici la 500-600 de grade, caci este sub presiune).
Sistemul de racire (radiatorul) unei masini ar putea fi optimizat (mult redus ca marime) daca apa in radiator ar circula in loc de 95 de grade, la (sa spunem) 190 de grade. Dar FARA SA FIARBA!
Ca sa nu fiarba, ar trebuie sa faci o instalatie de racire PRESURIZATA (2-3 atm)
S-a studiat, s-a incercat...
S-a renuntat din cauza lui Dorel (ma rog, Dourrell...) care a scos busonul de la radiator cand apa avea 150 de grade si 2 atmosfere. Producatorii au decis ca este mai sigur sa bage bani in radiatoare mari si sa mentina sistemele de racire la 95 de grade decat sa plateasca despagubiri pentru toti Doreii si Dorelele care s-ar fi desfigurat scotand busonul ca sa afle de ce se incinge motorul...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Termoficare
andrei11
Vezi că de foarte mult timp radiatoarele de mașini nu mai au bușon...Completarea cu lichid de răcire nu se mai face pe la radiator, ci pe la vasul de expansiune. Pe vremuri ( Renault 10 Major ) vasul de expansiune era complet închis, nu avea bușon...
La o transmisie prin lanț / curea de ce întinzătorul se poziționează pe ramura activă și nu pe cea pasivă ? În fond și la o transmisie prin lanț / curea sistemul e << închis >>
Vezi că de foarte mult timp radiatoarele de mașini nu mai au bușon...Completarea cu lichid de răcire nu se mai face pe la radiator, ci pe la vasul de expansiune. Pe vremuri ( Renault 10 Major ) vasul de expansiune era complet închis, nu avea bușon...
La o transmisie prin lanț / curea de ce întinzătorul se poziționează pe ramura activă și nu pe cea pasivă ? În fond și la o transmisie prin lanț / curea sistemul e << închis >>
- misterr
-
Posted:
-
Re: Termoficare
misterr
Nouă problemă RADET. Pentru mii de bucureșteni apa caldă a fost un lux în decembrie
Click pe imagine pentru video:
O nouă avarie i-a lăsat fără apă caldă și căldura pe mii de bucureșteni. Dacă vineri au avut de suferit cei din sectoarele 2 și 3, sâmbătă s-au trezit în frig cei din sectorul 5.
”Este o defecțiune la un punct termic și va fi rezolvată sâmbătă seară”, au promis oficialii Radet.
Gabriela Ioniţă este extrem de supărată pentru că stă în frig. Blocul nu este izolat şi ca să se încălzească, a ţinut aragazul pornit toată ziua.
Ioniţă Gabriela: “Acuma sunt sărbătorile, vine anul nou. Voiam şi noi să facem nişte pregătiri şi neavând apa caldă e mult mai greu şi căldura în casă, să nu ai căldura în casă acum iarna, e greu.”
Necazul zecilor de mii de locuitori din sectorul 2 şi 3, care se plâng ca în decembrie apa caldă a fost un lux, a ajuns şi în sectorul 5. În timp ce muncitorii reparau ţeava care asigura agentul termic în cartierele Dristor şi Pantelimon, a apărut o nouă defecţiune.
Deranjamentul de sâmbătă de la Radet a lovit în special zona din apropierea Catedralei Neamului. Oamenii se plâng ca de dimineaţă nu au mai avut apă caldă la robinet şi nici căldura în calorifere. Mai mult, susţin că nu i-a anunţat nimeni de această problemă.
Cei de la Radet spun că a fost o defecţiune minoră la un punct termic şi nu s-a spart nici o ţeavă. Problema ar trebui rezolvată sâmbătă seara.
Însă oricând se poate produce o nouă avarie sau defecţiune, inclusiv de Revelion. Asta pentru că unele conducte nu au fost schimbate de mai bine de 50 de ani. Vor fi reparate abia când se va încălzi afară, promit reprezentanţii Regiei pentru Distribuţia Energiei termice din Capitală.
Nouă problemă RADET. Pentru mii de bucureșteni apa caldă a fost un lux în decembrie
Click pe imagine pentru video:
O nouă avarie i-a lăsat fără apă caldă și căldura pe mii de bucureșteni. Dacă vineri au avut de suferit cei din sectoarele 2 și 3, sâmbătă s-au trezit în frig cei din sectorul 5.
”Este o defecțiune la un punct termic și va fi rezolvată sâmbătă seară”, au promis oficialii Radet.
Gabriela Ioniţă este extrem de supărată pentru că stă în frig. Blocul nu este izolat şi ca să se încălzească, a ţinut aragazul pornit toată ziua.
Ioniţă Gabriela: “Acuma sunt sărbătorile, vine anul nou. Voiam şi noi să facem nişte pregătiri şi neavând apa caldă e mult mai greu şi căldura în casă, să nu ai căldura în casă acum iarna, e greu.”
Necazul zecilor de mii de locuitori din sectorul 2 şi 3, care se plâng ca în decembrie apa caldă a fost un lux, a ajuns şi în sectorul 5. În timp ce muncitorii reparau ţeava care asigura agentul termic în cartierele Dristor şi Pantelimon, a apărut o nouă defecţiune.
Deranjamentul de sâmbătă de la Radet a lovit în special zona din apropierea Catedralei Neamului. Oamenii se plâng ca de dimineaţă nu au mai avut apă caldă la robinet şi nici căldura în calorifere. Mai mult, susţin că nu i-a anunţat nimeni de această problemă.
Cei de la Radet spun că a fost o defecţiune minoră la un punct termic şi nu s-a spart nici o ţeavă. Problema ar trebui rezolvată sâmbătă seara.
Însă oricând se poate produce o nouă avarie sau defecţiune, inclusiv de Revelion. Asta pentru că unele conducte nu au fost schimbate de mai bine de 50 de ani. Vor fi reparate abia când se va încălzi afară, promit reprezentanţii Regiei pentru Distribuţia Energiei termice din Capitală.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Termoficare
andrei11
Suntem în domeniul absurdului absolut ! La ce-ți folosește să fi anunțat că nu ai apă caldă / căldură ? Nu vezi concret acest lucru ?
Oamenii se plâng ca de dimineaţă nu au mai avut apă caldă la robinet şi nici căldura în calorifere. Mai mult, susţin că nu i-a anunţat nimeni de această problemă.
Suntem în domeniul absurdului absolut ! La ce-ți folosește să fi anunțat că nu ai apă caldă / căldură ? Nu vezi concret acest lucru ?
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Termoficare
Mircea G
Pompele se monteaza pe retur . Circuitul este cazan -tur- consumator - retur -POMPA -cazan .
NU . Poate fi o defectiune locala neanuntata si de care inca nu s-a aflat , poate fi un administrator timpit care umbla la robineti ....se pot intimpla multe .
TibiV wrote:
Andrei,
.........
Pai, simplu, pompa din PT care o trimite fierbinte spre caloriferul tau... Iar cand iese, aceeasi presiune o trimite inapoi in PT.
.......
Pompele se monteaza pe retur . Circuitul este cazan -tur- consumator - retur -POMPA -cazan .
andrei11 wrote:Oamenii se plâng ca de dimineaţă nu au mai avut apă caldă la robinet şi nici căldura în calorifere. Mai mult, susţin că nu i-a anunţat nimeni de această problemă.
Suntem în domeniul absurdului absolut ! La ce-ți folosește să fi anunțat că nu ai apă caldă / căldură ? Nu vezi concret acest lucru ?
NU . Poate fi o defectiune locala neanuntata si de care inca nu s-a aflat , poate fi un administrator timpit care umbla la robineti ....se pot intimpla multe .
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Termoficare
shoppy
Poti afla din timp de intreruperea serviciului si poti sa te organizezi(iti devansezi dusul cu 12 ore), de asemenea poti vedea pentru cat timp este planificata si din nou te organizezi, in sectorul 1 avariile sunt anuntate si de obicei se respecta ora la care se anunta revenirea, cel mai grav a fost cand se anunta revenirea pentru ora 22 si la ora 20 s-a schimbat din 22 in 24, dar a doua zi dimineata era apa calda.
Poti afla din timp de intreruperea serviciului si poti sa te organizezi(iti devansezi dusul cu 12 ore), de asemenea poti vedea pentru cat timp este planificata si din nou te organizezi, in sectorul 1 avariile sunt anuntate si de obicei se respecta ora la care se anunta revenirea, cel mai grav a fost cand se anunta revenirea pentru ora 22 si la ora 20 s-a schimbat din 22 in 24, dar a doua zi dimineata era apa calda.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Infrastructura, utilitățile și serviciile publice din București
•
Choose destination