Topic: Autobuze MAZ 103 (2002-202x)
439 posts, 186050 views
📖 Pagination options
- LucaCDK
-
Posted:
-
- Jeorje
-
Posted:
-
Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x)
Jeorje
TKY facea pe 3b uneori inainte de a fi retras vara aceasta. Facea pe 3 cel mai des, dar rareori mai "scapa" si pe 3b sau chiar 2-43. Inainte sa fie retras, a fost transferat la coloana de 101 si 101M, unde a facut pana cand a fost retras. Dupa ce a fost reactivat, a facut prima zi pe 101 si apoi a fost transferat inapoi la coloana de 3, 3b... Interesant totusi ca a aparut pe 42. Cred ca este prima oara in cativa ani cand 42 vede altceva decat Citiport-uri sau rezerva MAZ 203.
Mi se pare interesant totusi ca au decis sa il repare, nu vad ce motiv ar fi avut. Acelasi lucru si cu LXL, care ieri (30.09.2023) a iesit pe 48. Poate are ceva de a face cu asigurarea unui numar suficient de autobuze si pentru viitoarele linii metropolitane.
TKY facea pe 3b uneori inainte de a fi retras vara aceasta. Facea pe 3 cel mai des, dar rareori mai "scapa" si pe 3b sau chiar 2-43. Inainte sa fie retras, a fost transferat la coloana de 101 si 101M, unde a facut pana cand a fost retras. Dupa ce a fost reactivat, a facut prima zi pe 101 si apoi a fost transferat inapoi la coloana de 3, 3b... Interesant totusi ca a aparut pe 42. Cred ca este prima oara in cativa ani cand 42 vede altceva decat Citiport-uri sau rezerva MAZ 203.
Mi se pare interesant totusi ca au decis sa il repare, nu vad ce motiv ar fi avut. Acelasi lucru si cu LXL, care ieri (30.09.2023) a iesit pe 48. Poate are ceva de a face cu asigurarea unui numar suficient de autobuze si pentru viitoarele linii metropolitane.
- Costin
-
Posted:
-
- Stefan_79
-
Posted:
-
Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x)
Stefan_79
Depinde dacă CtBus consideră noile achiziții (mă refer la autobuzele ZTE) o mărire de parc, sau o înlocuire de parc. Dacă ele se consideră o mărire de parc este grav, pentru că se țin în exploatare autobuze de pe vremea lui Pazvante Chiorul, care ele (autobuzele) trebuiau să întâlnească autogenul de foarte mult timp, nu să fie în serviciul călătorilor. Ce bază mai are regia sau șoferii care conduc astfel de autobuze vechi de 20 de ani?
Depinde dacă CtBus consideră noile achiziții (mă refer la autobuzele ZTE) o mărire de parc, sau o înlocuire de parc. Dacă ele se consideră o mărire de parc este grav, pentru că se țin în exploatare autobuze de pe vremea lui Pazvante Chiorul, care ele (autobuzele) trebuiau să întâlnească autogenul de foarte mult timp, nu să fie în serviciul călătorilor. Ce bază mai are regia sau șoferii care conduc astfel de autobuze vechi de 20 de ani?
- Stefan_79
-
Posted:
-
Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x)
Stefan_79
De la începutul lunii septembrie, cam de când a revenit TKY, TKZ nu a mai ieșit deloc la traseu, el rămânând pe locul lui de parcare din autobază. TKZ devenise destul de problematic, cel puțin asta era impresia personală. Spre exemplu, în primăvară rămăsese defect în zona liceului 8 pe linia 101, acesta nu "se mai accelera" după spusele șoferului. Tot el (autobuzul) la accelerare creea un zgomot infernal în salon, mai ales dacă stăteai în zona din spate a autobuzului, plus fumul negru și mai multe. Cât despre TKY, el circulă aproape zilnic, "jonglat" pe liniile 3, 101 și 101M, dar cu precădere pe linia 101.
Situația seriei la momentul actual ar fi așa:
TKC - Retras;
TKD - Casat odată cu lotul de MAZuri 103.041 (Cele cu cutie manuală);
TKE - Retras;
TKG - Retras;
TKH - În serviciu;
TKR - În serviciu;
TKS - Retras;
TKT - În serviciu;
TKU - Retras;
TKV - Retras;
TKX - Retras;
TKY - În serviciu;
TKZ - În serviciu (?) / situație incertă;
TLB - În serviciu;
TLX - Retras.
Dacă sunt greșeli de orice tip, doresc să fiu corectat.
De la începutul lunii septembrie, cam de când a revenit TKY, TKZ nu a mai ieșit deloc la traseu, el rămânând pe locul lui de parcare din autobază. TKZ devenise destul de problematic, cel puțin asta era impresia personală. Spre exemplu, în primăvară rămăsese defect în zona liceului 8 pe linia 101, acesta nu "se mai accelera" după spusele șoferului. Tot el (autobuzul) la accelerare creea un zgomot infernal în salon, mai ales dacă stăteai în zona din spate a autobuzului, plus fumul negru și mai multe. Cât despre TKY, el circulă aproape zilnic, "jonglat" pe liniile 3, 101 și 101M, dar cu precădere pe linia 101.
Situația seriei la momentul actual ar fi așa:
TKC - Retras;
TKD - Casat odată cu lotul de MAZuri 103.041 (Cele cu cutie manuală);
TKE - Retras;
TKG - Retras;
TKH - În serviciu;
TKR - În serviciu;
TKS - Retras;
TKT - În serviciu;
TKU - Retras;
TKV - Retras;
TKX - Retras;
TKY - În serviciu;
TKZ - În serviciu (?) / situație incertă;
TLB - În serviciu;
TLX - Retras.
Dacă sunt greșeli de orice tip, doresc să fiu corectat.
- Alessx
-
Posted:
-
Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x)
Alessx
In momentul actual, TKZ este defect cu motorul. Din cate am înțeles necesita costuri foarte mari de reparație, ceea ce însemnă că va fi descompletat și pus în fostul depou de tramvaie alaturi de celelalte Maz-uri defecte.
In momentul actual, TKZ este defect cu motorul. Din cate am înțeles necesita costuri foarte mari de reparație, ceea ce însemnă că va fi descompletat și pus în fostul depou de tramvaie alaturi de celelalte Maz-uri defecte.
- Stefan_79
-
Posted:
-
Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x)
Stefan_79
Asta înseamnă că mai avem 5 MAZ-103 apte de serviciu, și acelea fiind TKH, TKR, TKT, TKY și TLB.
Să vedem care regie le face cunoștiință cu autogenul prima oară, CTBus sau regia din Făgăraș.
Asta înseamnă că mai avem 5 MAZ-103 apte de serviciu, și acelea fiind TKH, TKR, TKT, TKY și TLB.
Să vedem care regie le face cunoștiință cu autogenul prima oară, CTBus sau regia din Făgăraș.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x)
ADK
Făgăraș abia le-a cumpărat, ar trebui să meargă până prin 2025 (să nu zic chiar după, pentru niște vechituri de prin anii 2000) măcar judecând amortizarea cheltuielilor și faptul că nu știu cât sunt de folosite (circulă un schimb, două, câteva zile pe săptămână etc).
Făgăraș abia le-a cumpărat, ar trebui să meargă până prin 2025 (să nu zic chiar după, pentru niște vechituri de prin anii 2000) măcar judecând amortizarea cheltuielilor și faptul că nu știu cât sunt de folosite (circulă un schimb, două, câteva zile pe săptămână etc).
- Alessx
-
Posted:
-
Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x)
Alessx
Motivele pentru fiecare autobuz Maz 103 care a fost retras sunt următoarele:
TKC - caroseria fisurată / prototip.
TKD - fiind un autobuz prototip, plăcuțele de frână au fost unice, așadar când s-au stricat nu au mai existat altele în schimb.
TKE - caroseria fisurată / ruginită .
TKG - caroseria fisurată + motorul.
TKS - caroseria fisurată + cutia de viteze.
TKU - caroseria fisurată+ motorul.
TKV - cutia de viteze.
TKX - caroseria fisurată.
TLX - electromotorul.
Nu îl voi pune încă pe lista pe TKZ deoarece situația lui este incertă.
Motivele pentru fiecare autobuz Maz 103 care a fost retras sunt următoarele:
TKC - caroseria fisurată / prototip.
TKD - fiind un autobuz prototip, plăcuțele de frână au fost unice, așadar când s-au stricat nu au mai existat altele în schimb.
TKE - caroseria fisurată / ruginită .
TKG - caroseria fisurată + motorul.
TKS - caroseria fisurată + cutia de viteze.
TKU - caroseria fisurată+ motorul.
TKV - cutia de viteze.
TKX - caroseria fisurată.
TLX - electromotorul.
Nu îl voi pune încă pe lista pe TKZ deoarece situația lui este incertă.
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Autobuze MAZ 103 (2002-202x)
Andrei Andraș
MAZ-urile din Făgăraș „abia au fost cumpărate” în 2019. Primul a fost retras definitiv din circulație în 2021, iar celălalt anul trecut.
ADK wrote:Ai un talent de a scrie mesaje cu povești și presupuneri la care nu te întrece nimeni. Nu cred că-ți lua mai mult de 2 minute să intri la topicul dedicat, să citești ce s-a scris pe acolo și de-abia după să postezi mesajul aici.
Făgăraș abia le-a cumpărat [...]
MAZ-urile din Făgăraș „abia au fost cumpărate” în 2019. Primul a fost retras definitiv din circulație în 2021, iar celălalt anul trecut.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x)
ADK
Și 2019 a fost acum 10 ani? Sunt 4 ani, să cumperi 2 autobuze (drept, sh) din care unul să meargă 2 ani iar celălalt 3, chiar nu-i afacere cu părere de rău. Am zis că în Buzău s-au luat 2 autobuze (Volvo-urile Hess) și unul a mers doar 3 ani, iar celălalt vreo 4, o afacere chiar proastă (VDL-urile luate în 2017 o să meargă sigur până după 2025, mai ales că au tot investit în ele - revopsire, LCD-uri, îmbunătățirea confortului scaunelor etc). Uite, Pașcani care a luat câteva BMC-uri 250 ex. Pitești în 2020 și dintr-un material îmi amintesc că au de plătit și la momentul actual la ele, deci nu sunt luate să fie casate după doar câțiva ani, pentru că nu-ți bați joc nici de banul public.
Și în București - Otokar cu Mercedes Hibrid sunt încă relativ abia luate, e drept noi, dar de aceste mașini nu poate fi încă vorba ca ultimul exemplar să fie retras dinainte de 2035 (E3 au 17 ani, deși au început să fie retrase etapizat, 2025-6 să fie cam ultimul an al ultimelor). Iar etajatele, chiar și rulate, judecând că vor circula doar în perioada estivală nu pot fi casate în doar câțiva ani.
Și 2019 a fost acum 10 ani? Sunt 4 ani, să cumperi 2 autobuze (drept, sh) din care unul să meargă 2 ani iar celălalt 3, chiar nu-i afacere cu părere de rău. Am zis că în Buzău s-au luat 2 autobuze (Volvo-urile Hess) și unul a mers doar 3 ani, iar celălalt vreo 4, o afacere chiar proastă (VDL-urile luate în 2017 o să meargă sigur până după 2025, mai ales că au tot investit în ele - revopsire, LCD-uri, îmbunătățirea confortului scaunelor etc). Uite, Pașcani care a luat câteva BMC-uri 250 ex. Pitești în 2020 și dintr-un material îmi amintesc că au de plătit și la momentul actual la ele, deci nu sunt luate să fie casate după doar câțiva ani, pentru că nu-ți bați joc nici de banul public.
Și în București - Otokar cu Mercedes Hibrid sunt încă relativ abia luate, e drept noi, dar de aceste mașini nu poate fi încă vorba ca ultimul exemplar să fie retras dinainte de 2035 (E3 au 17 ani, deși au început să fie retrase etapizat, 2025-6 să fie cam ultimul an al ultimelor). Iar etajatele, chiar și rulate, judecând că vor circula doar în perioada estivală nu pot fi casate în doar câțiva ani.
- Stefan_79
-
Posted:
-
Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x)
Stefan_79
TKD din ce am înțeles mergea greoi, deci el avea probleme cu motorul. Nu văd prototipul din el, doar pentru că avea ușă în 2 canate în față, AC (Nefuncțional) și afișaje led care au dispărut între timp. A fost tot un model MAZ 103.065, diferit doar în dotările salonului. Totuși TKC care ar fi un eventual "prototip" prin ce se face diferit față de TKY de exemplu, înafară de afișajele tip Hannover?
Cât despre mesajul colegului Andrei, nu știam că și celălalt MAZ a fost retras, deoarece cănd am postat în această secțiune nu figura nicio informație cum că el ar fi retras. Îmi cer scuze pentru eventualele dezinformări.
Alessx wrote here:
Motivele pentru fiecare autobuz Maz 103 care a fost retras sunt următoarele:
TKC - caroseria fisurată / prototip.
TKD - fiind un autobuz prototip, plăcuțele de frână au fost unice, așadar când s-au stricat nu au mai existat altele în schimb.
TKE - caroseria fisurată / ruginită .
TKG - caroseria fisurată + motorul.
TKS - caroseria fisurată + cutia de viteze.
TKU - caroseria fisurată+ motorul.
TKV - cutia de viteze.
TKX - caroseria fisurată.
TLX - electromotorul.
Nu îl voi pune încă pe lista pe TKZ deoarece situația lui este incertă.
TKD din ce am înțeles mergea greoi, deci el avea probleme cu motorul. Nu văd prototipul din el, doar pentru că avea ușă în 2 canate în față, AC (Nefuncțional) și afișaje led care au dispărut între timp. A fost tot un model MAZ 103.065, diferit doar în dotările salonului. Totuși TKC care ar fi un eventual "prototip" prin ce se face diferit față de TKY de exemplu, înafară de afișajele tip Hannover?
Cât despre mesajul colegului Andrei, nu știam că și celălalt MAZ a fost retras, deoarece cănd am postat în această secțiune nu figura nicio informație cum că el ar fi retras. Îmi cer scuze pentru eventualele dezinformări.
- Alessx
-
Posted:
-
Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x)
Alessx
Motorul lui TKD este pe TKH , deci nu motorul a fost problema . TKD a fost un autobuz prototip MAZ 103-H65 , a fost singurul din lume de acest model, ca urmare avea componente diferite față de celelalte Maz-uri . Cum am zis in mesajul anterior, plăcuțele de frână erau unele din piesele unice , așa că în momentul în care s-au stricat și trebuiau înlocuite , nu au mai fost găsite altele și autobuzul a fost retras din circulație.
Motorul lui TKD este pe TKH , deci nu motorul a fost problema . TKD a fost un autobuz prototip MAZ 103-H65 , a fost singurul din lume de acest model, ca urmare avea componente diferite față de celelalte Maz-uri . Cum am zis in mesajul anterior, plăcuțele de frână erau unele din piesele unice , așa că în momentul în care s-au stricat și trebuiau înlocuite , nu au mai fost găsite altele și autobuzul a fost retras din circulație.
- Stefan_79
-
Posted:
-
Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x)
Stefan_79
Curioasă informația ta, nu știam acest lucru până acum, eu credeam că el se diferențiază doar prin acele dotări ale interiorului. Nu există nici mai multe informații despre el pe net din păcate.. Mă rog, cât trăim învățăm!
LE: TKH mai este și singurul din parcul activ care mai are scaunul singular vizavi de "sicriul" motorului, în spatele ușii 3. Totuși sunt curios dacă cineva mai documentat știe dacă ele au existat la toate autobuzele, iar după au fost scoase din diverse motive?
Curioasă informația ta, nu știam acest lucru până acum, eu credeam că el se diferențiază doar prin acele dotări ale interiorului. Nu există nici mai multe informații despre el pe net din păcate.. Mă rog, cât trăim învățăm!
LE: TKH mai este și singurul din parcul activ care mai are scaunul singular vizavi de "sicriul" motorului, în spatele ușii 3. Totuși sunt curios dacă cineva mai documentat știe dacă ele au existat la toate autobuzele, iar după au fost scoase din diverse motive?
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Transportul în comun din municipiul Constanța (CT BUS SA)
•
Choose destination