Topic: Discuții până la începerea lucrărilor
2393 posts, 471321 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
andrei11
Valentin, fii rațional, unde mai dezvolți tu clădiri ( de birouri care se vor muta cât de urgent din Ro în Pakistan, India, etc, sunt costurile mai mici ) între exAeroBăneasa și Centură ?
M 6.2 viitor de aur are !
https://www.youtube.com/watch?v=Ef37R63T ... emb_logo
Valentin, fii rațional, unde mai dezvolți tu clădiri ( de birouri care se vor muta cât de urgent din Ro în Pakistan, India, etc, sunt costurile mai mici ) între exAeroBăneasa și Centură ?
M 6.2 viitor de aur are !
https://www.youtube.com/watch?v=Ef37R63T ... emb_logo
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
Valentin
Tocmai, ca nu am zis nicaieri de cladiri de birouri in orasul Otopeni, dar "residence" cum vezi peste tot, dar numai ansamblu rezidentiale nu sunt (cf. definitiilor unor urbanisti, oameni cu studii), se pot construii. Orasul are cateva blocuri, evident ca nu uriase, dar asta e o diferenta uriasa intre Otopeni si sa zicem orice alt oras, Dragomiresti, Domnesti, acolo sunt predominant case, aici exista o anumita cultura sau obisnuinta asupra prezentei blocurilor, nu e ca si cum te apuci acum in Bolintin sa faci ansamblu rezidential cu blocuri de 10 etaje cand in jur ai doar case.
Orasul s-a dezvoltat mult spre est, si are suficient loc de extindere catre Tunari, are la fel de mult spatiu si spre vest de DN1 (daca primaria de acolo si-ar face treaba, ar realiza un plan urbanistic calumea, care sa permita intr-un viitor o conexiune buna cu statia de pe M6.2 (fie ca vorbim de BUS, fie ca vorbim de tramvai) ai face din oras un pol la fel de important cum e militari residence, unde acolo se justifica metrou, ca na.. s-au construit bloace, unu langa altu sau ca Popesti Leordeni.
Ai putea sa mi spui ca un oras ca Otopeni, cu M6.2 la "usa", conectata practic extrem de bine de zona Expozitiei si Pipera (poate dupa modernizarea tramvaiului 5) NU se va dezvolta asemanator cu ce se intampla in Popesti? Adica, si zic sigur, o parte din locuitorii de acolo s-au mutat fiindca a fost ieftin (ceea ce ar trebui sa fie cazul si aici), aveau metrou la "usa" (problema cu pasajul peste linii si implicit conexiune rapida la statia de metrou s-a rezolvat in mare parte acum, desi trebuia rezolvat din trecut) si ghici ce, o parte din ei lucrau in Pipera sau zone adiacente! Fara suparare, orasul Otopeni e la un "bat" de niste poli importanti, are o alta asezare si gandire (poti sa compari acum live, cu Tunari de exemplu), deci da, sunt rational cand spun ca M6.2 poate ajuta foarte mult la dezvoltarea zonei respective, ce are un potential mai mare ca oricare "sat"/"oras" de pe langa Bucuresti.
Tocmai, ca nu am zis nicaieri de cladiri de birouri in orasul Otopeni, dar "residence" cum vezi peste tot, dar numai ansamblu rezidentiale nu sunt (cf. definitiilor unor urbanisti, oameni cu studii), se pot construii. Orasul are cateva blocuri, evident ca nu uriase, dar asta e o diferenta uriasa intre Otopeni si sa zicem orice alt oras, Dragomiresti, Domnesti, acolo sunt predominant case, aici exista o anumita cultura sau obisnuinta asupra prezentei blocurilor, nu e ca si cum te apuci acum in Bolintin sa faci ansamblu rezidential cu blocuri de 10 etaje cand in jur ai doar case.
Orasul s-a dezvoltat mult spre est, si are suficient loc de extindere catre Tunari, are la fel de mult spatiu si spre vest de DN1 (daca primaria de acolo si-ar face treaba, ar realiza un plan urbanistic calumea, care sa permita intr-un viitor o conexiune buna cu statia de pe M6.2 (fie ca vorbim de BUS, fie ca vorbim de tramvai) ai face din oras un pol la fel de important cum e militari residence, unde acolo se justifica metrou, ca na.. s-au construit bloace, unu langa altu sau ca Popesti Leordeni.
Ai putea sa mi spui ca un oras ca Otopeni, cu M6.2 la "usa", conectata practic extrem de bine de zona Expozitiei si Pipera (poate dupa modernizarea tramvaiului 5) NU se va dezvolta asemanator cu ce se intampla in Popesti? Adica, si zic sigur, o parte din locuitorii de acolo s-au mutat fiindca a fost ieftin (ceea ce ar trebui sa fie cazul si aici), aveau metrou la "usa" (problema cu pasajul peste linii si implicit conexiune rapida la statia de metrou s-a rezolvat in mare parte acum, desi trebuia rezolvat din trecut) si ghici ce, o parte din ei lucrau in Pipera sau zone adiacente! Fara suparare, orasul Otopeni e la un "bat" de niste poli importanti, are o alta asezare si gandire (poti sa compari acum live, cu Tunari de exemplu), deci da, sunt rational cand spun ca M6.2 poate ajuta foarte mult la dezvoltarea zonei respective, ce are un potential mai mare ca oricare "sat"/"oras" de pe langa Bucuresti.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
andrei11
N-ai fost atent la ce am scris ! Problema NU e în Orașul Otopeni, problema este la cei 5 km între exAero Băneasa și Centură.
Ok, ar fi vorba de 4 stații pe care le poți lăsa << la roșu >> la o adică.
Discuția este de ce consideri tu că M 6.2 ar fi prioritară față de M 5.2 ?. Nu te poți apuca de 2 linii în paralel.
Colentina / Rahova / Giurgiului / Pantelimon cu niște tramvaie "deștepte" fac față.
N-ai fost atent la ce am scris ! Problema NU e în Orașul Otopeni, problema este la cei 5 km între exAero Băneasa și Centură.
Ok, ar fi vorba de 4 stații pe care le poți lăsa << la roșu >> la o adică.
Discuția este de ce consideri tu că M 6.2 ar fi prioritară față de M 5.2 ?. Nu te poți apuca de 2 linii în paralel.
Colentina / Rahova / Giurgiului / Pantelimon cu niște tramvaie "deștepte" fac față.
- motherplayer
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
motherplayer
@Valentin
Birocratia e ameteala, stiu foarte bine ca nu e gata proiectul M5.2, dar :
1) Poate daca nu isi bateau joc de noi atatia ani cu "SOC : SAPATURILE LA METROUL DIN OTOPENI INCEP MAINE", ar fi pus mai mult efort in planificarea M5.2
2) Nimeni nu e nebun sa se apuce de M5.2 si M6 in acelasi timp. Fiecare din ele inseamna un deranj urias pentru oras, cum sa faci ambele simultan ? Asa ca da, in mod evident M6 incurca M5.2
@Valentin
Birocratia e ameteala, stiu foarte bine ca nu e gata proiectul M5.2, dar :
1) Poate daca nu isi bateau joc de noi atatia ani cu "SOC : SAPATURILE LA METROUL DIN OTOPENI INCEP MAINE", ar fi pus mai mult efort in planificarea M5.2
2) Nimeni nu e nebun sa se apuce de M5.2 si M6 in acelasi timp. Fiecare din ele inseamna un deranj urias pentru oras, cum sa faci ambele simultan ? Asa ca da, in mod evident M6 incurca M5.2
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
Valentin
N-am zis nicaieri ca M6.2 e prioritara fata de M5.2, eu zic ca poti sa te apuci de 2 linii in paralel, sferele de influenta (adica sfera deranjului simtit de cetatenii/de traficul din zona lucrarilor de executie) nu se intalnesc, nu pot spune ca se "paralizeaza" orasul. Dpdv al banilor, da in regula, nu poti sa faci 2 linii in paralel (paralelism perfect, adica amandoua, in aceeasi zi, sa se afle la prima sapa), dar in cazul din prezent vorbim de niste ani, M6.1 ar trebui sa intre in executie prima, si aici e discutia defapt, problema a plecat de la faptul ca M6.1 si M6.2 NU s-au scos simultan la licitatie, au vrut sa realizeze un defazaj, in regula, dar acest lucru deja s-a extins nepermis de mult.
Deci, M5.2 proiectarea inca n-a fost atribuita, durata contractuala e de 1 an si cateva luni, pana scot la licitatie executia mai dureaza (timp intre terminat PT si scos la executie, a se vedea chiar M6), pana se atribuie licitatia de executie (cu tot cu contestatii, tot tacamul) deja ajungem la cat, ~ 3 ani? In timpul asta, M6.1 ar trebui sa fie avansata (eu sustin ca am invatat ceva din M5.2 si poate n-o sa ne mai cramponam in probleme de finantare, claim-uri si alte tampenii) - cat de avansata? dificil de spus, depinde de mai multi factori. Daca M6.2 s-ar fi scos la licitatie (de prima oara!) ar fi fost ca executie in spatele primului tronson, platile pentru magistrala se fac sa zicem anual (adica, nu platesti toata constructia FIX in 2021, platesti cat construiesti), asta inseamna ca platile ar fi defazate. Cand M5.2 ar intra in executie, o parte din M6.1 si M6.2 ar fi deja platita, asa ca eu consider ca NU ar trebui sa avem o problema de buget.
Acuma, daca s-a intors M6.2 de atatea ori inapoi (sunt curios si de motive), oportunitatea s-a cam dus, dar eu n-am zis nicio clipa ca M5.2 NU e prioritara.
Eu ce tot sa ma strofoc aici e sa explic si sa arat cu argumentele pe care le consider eu valide, ca M6.2 SE justifica, ca problema a plecat de la nejustificarea ei, dl. ministru spunand ca nu vrea o investitie de "PR", eu am incercat sa arat ca nu e o investitie "PR" si ca e o prostie sa sabotezi proiectul acum, cand e la un pas de sapa, ca sa STAI cu mainile in buzunar pana cand M5.2 intra in executie!
Intre exAero Baneasa si Centura, da, n-ai cine stie ce densitate, dar din cauza padurii, daca padurea respectiva ar fi fost intre Pacii si Militari Residence sau intre Popesti si Berceni (ca sa ne raportam la ceva), cu ce s-ar fi schimbat situatia? Nu e acelasi lucru? Nu tot ar fi trebui sa treaca cu tunelul pe sub padure? (ps: guru a zis clar ca solutia subterana pentru tronsonul respectiv a fost ca sa nu se distruga/afecteza zona de padure)
Statia care probabil deranjeaza e Washington, recte, statia din zona academiei de politie, da acolo nu ai cine stie ce densitate si probabil (si sper) ca nu se va taia din padure ca sa faca loc pentru diverse constructii, dar ma indoiesc ca proiectantii au "scos" din burta cifre ca sa justifice statia respectiva.
N-am zis nicaieri ca M6.2 e prioritara fata de M5.2, eu zic ca poti sa te apuci de 2 linii in paralel, sferele de influenta (adica sfera deranjului simtit de cetatenii/de traficul din zona lucrarilor de executie) nu se intalnesc, nu pot spune ca se "paralizeaza" orasul. Dpdv al banilor, da in regula, nu poti sa faci 2 linii in paralel (paralelism perfect, adica amandoua, in aceeasi zi, sa se afle la prima sapa), dar in cazul din prezent vorbim de niste ani, M6.1 ar trebui sa intre in executie prima, si aici e discutia defapt, problema a plecat de la faptul ca M6.1 si M6.2 NU s-au scos simultan la licitatie, au vrut sa realizeze un defazaj, in regula, dar acest lucru deja s-a extins nepermis de mult.
Deci, M5.2 proiectarea inca n-a fost atribuita, durata contractuala e de 1 an si cateva luni, pana scot la licitatie executia mai dureaza (timp intre terminat PT si scos la executie, a se vedea chiar M6), pana se atribuie licitatia de executie (cu tot cu contestatii, tot tacamul) deja ajungem la cat, ~ 3 ani? In timpul asta, M6.1 ar trebui sa fie avansata (eu sustin ca am invatat ceva din M5.2 si poate n-o sa ne mai cramponam in probleme de finantare, claim-uri si alte tampenii) - cat de avansata? dificil de spus, depinde de mai multi factori. Daca M6.2 s-ar fi scos la licitatie (de prima oara!) ar fi fost ca executie in spatele primului tronson, platile pentru magistrala se fac sa zicem anual (adica, nu platesti toata constructia FIX in 2021, platesti cat construiesti), asta inseamna ca platile ar fi defazate. Cand M5.2 ar intra in executie, o parte din M6.1 si M6.2 ar fi deja platita, asa ca eu consider ca NU ar trebui sa avem o problema de buget.
Acuma, daca s-a intors M6.2 de atatea ori inapoi (sunt curios si de motive), oportunitatea s-a cam dus, dar eu n-am zis nicio clipa ca M5.2 NU e prioritara.
Eu ce tot sa ma strofoc aici e sa explic si sa arat cu argumentele pe care le consider eu valide, ca M6.2 SE justifica, ca problema a plecat de la nejustificarea ei, dl. ministru spunand ca nu vrea o investitie de "PR", eu am incercat sa arat ca nu e o investitie "PR" si ca e o prostie sa sabotezi proiectul acum, cand e la un pas de sapa, ca sa STAI cu mainile in buzunar pana cand M5.2 intra in executie!
Intre exAero Baneasa si Centura, da, n-ai cine stie ce densitate, dar din cauza padurii, daca padurea respectiva ar fi fost intre Pacii si Militari Residence sau intre Popesti si Berceni (ca sa ne raportam la ceva), cu ce s-ar fi schimbat situatia? Nu e acelasi lucru? Nu tot ar fi trebui sa treaca cu tunelul pe sub padure? (ps: guru a zis clar ca solutia subterana pentru tronsonul respectiv a fost ca sa nu se distruga/afecteza zona de padure)
Statia care probabil deranjeaza e Washington, recte, statia din zona academiei de politie, da acolo nu ai cine stie ce densitate si probabil (si sper) ca nu se va taia din padure ca sa faca loc pentru diverse constructii, dar ma indoiesc ca proiectantii au "scos" din burta cifre ca sa justifice statia respectiva.
- motherplayer
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
motherplayer
Poate daca ar fi fost padure in zona cartierele respective nu s-ar fi amplasat acolo...
Zic si eu asa
daca padurea respectiva ar fi fost intre Pacii si Militari Residence sau intre Popesti si Berceni
Poate daca ar fi fost padure in zona cartierele respective nu s-ar fi amplasat acolo...
Zic si eu asa
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
sab
Nu proiectantii scot cifrele, ci SF-ul. Tare as vrea sa-l vad si eu pe asta de la M6, dar unul facut pe bune...
Valentin wrote:
ma indoiesc ca proiectantii au "scos" din burta cifre ca sa justifice statia respectiva.
Nu proiectantii scot cifrele, ci SF-ul. Tare as vrea sa-l vad si eu pe asta de la M6, dar unul facut pe bune...
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
Goldmund
^
As vrea si eu sa vad SF-ul de la M5.1 si ce este astazi "in teren"...Bun, corona, criza, dar totusi. M6 nu ar fi decat un proiect prestigiu, centrul orasului se va duce probabil pana spre Piata Libera unde se construieste masiv.
^
As vrea si eu sa vad SF-ul de la M5.1 si ce este astazi "in teren"...Bun, corona, criza, dar totusi. M6 nu ar fi decat un proiect prestigiu, centrul orasului se va duce probabil pana spre Piata Libera unde se construieste masiv.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
andrei11
Ia nu mai ridicați voi în slăvi M 6.2 !
Precizări:
0) M 5.1 este perfect justificat, dar
a) Trebuie resetate obiceiurile de 50 de ani
b) Trebuie să ajungă neapărat cel puțin la Universitate
3)
x) M 6.1 ( 1 Mai - Tokyo ) nu s-a legat nimeni de el.
z) De orașul Otopeni și de aeroport iar nu s-a legat nimeni de ele ( ei ).
7) Pierderea de timp și de bani este între Orașul Otopeni și Tokyo.
________________
Observațe: Punctele 1,2,4,5,6 nu le-am mai scris pentru că se cunosc.
Ia nu mai ridicați voi în slăvi M 6.2 !
Precizări:
0) M 5.1 este perfect justificat, dar
a) Trebuie resetate obiceiurile de 50 de ani
b) Trebuie să ajungă neapărat cel puțin la Universitate
3)
x) M 6.1 ( 1 Mai - Tokyo ) nu s-a legat nimeni de el.
z) De orașul Otopeni și de aeroport iar nu s-a legat nimeni de ele ( ei ).
7) Pierderea de timp și de bani este între Orașul Otopeni și Tokyo.
________________
Observațe: Punctele 1,2,4,5,6 nu le-am mai scris pentru că se cunosc.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
subway guru
Mda, si e mai bun trenuletul minune ce cara vant prin campiile patriei...
Mda, si e mai bun trenuletul minune ce cara vant prin campiile patriei...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
andrei11
Off topic:
1) Nici ăla ( trenul ) nu e bun.
2) Și M 5.1 deocamdată cară vânt.
_______________
On topic
Crezi că M 6,2 va fi mai breaz ?
Oricum și trenul și M 6.2 << se înfig >> în același terminal care va fi transformat în Terminal VIP.
_______________
Off topic
- Și megaterminalul Străulești e cam în off side.
- Stația Străulești este mai folosită în deosebi Sâmbăta când ajunge lumea mai ușor la cimitir.
Off topic:
1) Nici ăla ( trenul ) nu e bun.
2) Și M 5.1 deocamdată cară vânt.
_______________
On topic
Crezi că M 6,2 va fi mai breaz ?
Oricum și trenul și M 6.2 << se înfig >> în același terminal care va fi transformat în Terminal VIP.
_______________
Off topic
- Și megaterminalul Străulești e cam în off side.
- Stația Străulești este mai folosită în deosebi Sâmbăta când ajunge lumea mai ușor la cimitir.
- Stefan28
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
Stefan28
Străulești nu este folosită numai de cei care merg la cimitir. Acum două săptămâni, sâmbăta, autobuzul 204, care vine de la Greenfield, era full ochi, și lumea când a coborât a mers direct la metrou...
Asta ca un exemplu!
Străulești nu este folosită numai de cei care merg la cimitir. Acum două săptămâni, sâmbăta, autobuzul 204, care vine de la Greenfield, era full ochi, și lumea când a coborât a mers direct la metrou...
Asta ca un exemplu!
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
andrei11
Și ce interval de succedare are autobuzul acesta ? Întreb pentru un prieten... Pentru un autobuz care "vine plin ochi" presupun pe parcursul întregii zile construim o stație de metrou în mijlocul unui cartier de case ? Care cartier nu riscă să fie demolat în următoarea sută de ani. Repet, întreb pentru un prieten. Și să construim un megadepou pentru o magistrală care se va construi - dacă se va construi - într-un sfert de secol ? Tot pentru un prieten întreb.
__________________
PS: Am văzut pe InfoSTB autobuzul acesta 204, sunt 3 autobuze / oră !
Și ce interval de succedare are autobuzul acesta ? Întreb pentru un prieten... Pentru un autobuz care "vine plin ochi" presupun pe parcursul întregii zile construim o stație de metrou în mijlocul unui cartier de case ? Care cartier nu riscă să fie demolat în următoarea sută de ani. Repet, întreb pentru un prieten. Și să construim un megadepou pentru o magistrală care se va construi - dacă se va construi - într-un sfert de secol ? Tot pentru un prieten întreb.
__________________
PS: Am văzut pe InfoSTB autobuzul acesta 204, sunt 3 autobuze / oră !
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
cris_m
Nu cara aer autobuzul ala?! Ultima oara cand l-am vazut a fost in vara, erau trenulet 2 masini catre Straulesti. Adunat 10 pasageri sa fi fost...
Stefan28 wrote:
Străulești nu este folosită numai de cei care merg la cimitir. Acum două săptămâni, sâmbăta, autobuzul 204, care vine de la Greenfield, era full ochi, și lumea când a coborât a mers direct la metrou...
Asta ca un exemplu!
Nu cara aer autobuzul ala?! Ultima oara cand l-am vazut a fost in vara, erau trenulet 2 masini catre Straulesti. Adunat 10 pasageri sa fi fost...
📖 Pagination options