Topic: Despre biciclete și infrastructura velo
551 posts, 170446 views
📖 Pagination options
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
Florinds
Cum nu e atat de poluat, crezi ca nivelul de poluare se masoara langa teava de esapament?... Altii fac asta, pe la ITP-uri... Pana una-alta ne "mandrim" ca suntem cea mai poluata capitala.
Uite o stire de la prietenii tai...
" Una dintre cele mai grave probleme cu care se confruntă Capitala este legată de calitatea aerului pentru care România este în procedură de pre-infringement, iar Comisia Europeană (CE) așteaptă un răspuns din partea autorităților."
http://www.romaniatv.net/ministrul-mediului-despre-poluarea-din-bucuresti-suntem-intr-o-situatie-de-pre-infringement-risca_314203.html
Si totusi, iti dadeam dreptate in discutia cu Goldmund, ziceam ca biciclistii au alte probleme mai mari, din cauza ca nu exista piste si sunt obligati sa faca slalom printre masini.
Dar asta nu inseamna ca nu avem un aer foarte poluat. Pur si simplu, masinile merg cu viteza mult prea mica si produc noxe degeaba.
Cum nu e atat de poluat, crezi ca nivelul de poluare se masoara langa teava de esapament?... Altii fac asta, pe la ITP-uri... Pana una-alta ne "mandrim" ca suntem cea mai poluata capitala.
Uite o stire de la prietenii tai...
" Una dintre cele mai grave probleme cu care se confruntă Capitala este legată de calitatea aerului pentru care România este în procedură de pre-infringement, iar Comisia Europeană (CE) așteaptă un răspuns din partea autorităților."
http://www.romaniatv.net/ministrul-mediului-despre-poluarea-din-bucuresti-suntem-intr-o-situatie-de-pre-infringement-risca_314203.html
Si totusi, iti dadeam dreptate in discutia cu Goldmund, ziceam ca biciclistii au alte probleme mai mari, din cauza ca nu exista piste si sunt obligati sa faca slalom printre masini.
Dar asta nu inseamna ca nu avem un aer foarte poluat. Pur si simplu, masinile merg cu viteza mult prea mica si produc noxe degeaba.
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
mcosmin
Este o diferenta intre a fi cea mai poluata si a fi suficient de poluata incat sa iti faca rau mersul pe bicicleta. Prima e adevarata, a doua nu se aplica.
Este o diferenta intre a fi cea mai poluata si a fi suficient de poluata incat sa iti faca rau mersul pe bicicleta. Prima e adevarata, a doua nu se aplica.
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
Florinds
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Inseamna ca nu intelegi termenul de poluare. Daca e poluare, e poluare si in casa, daramite pe strada.
http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-21342126-situatie-dramatica-pentru-bucuresteni-din-cauza-poluarii-autoritatile-nu-fac-nimic-pentru-oras-sufocat-trafic-praf-santiere-deseuri.htm
http://stirileprotv.ro/stiri/social/bucuresti-capitala-europeana-a-aerului-poluat-ne-sufocam-ca-la-copsa-mica.html
Principala sursa de poluare a Capitalei este traficul rutier.
"Bucurestenii inspira zilnic resturile gazoase si cancerigene emise de cele aproximativ peste 2,5 milioane de automobile din oras. 70 % din impuritatile din aer provin din traficul auto.
Centralele electrotermice, industria, santierele de constructie si unele instalatii de incalzire a locuintelor particulare ocupa, in ordine, urmatoarele patru locuri ale clasamentului.
Conform statisticilor Ministerului Mediului, bucurestenii inhaleaza lunar 273 de tone de praf pe kilometru patrat.
Locuitorii capitalei sunt considerati, din pacate, "cel mai mare aspirator de praf si noxe" din Europa. "
... Pierdem asa timpul pentru ceva evident, doar pentru iti place tie sa te contrazici fara probe.
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Inseamna ca nu intelegi termenul de poluare. Daca e poluare, e poluare si in casa, daramite pe strada.
http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-21342126-situatie-dramatica-pentru-bucuresteni-din-cauza-poluarii-autoritatile-nu-fac-nimic-pentru-oras-sufocat-trafic-praf-santiere-deseuri.htm
http://stirileprotv.ro/stiri/social/bucuresti-capitala-europeana-a-aerului-poluat-ne-sufocam-ca-la-copsa-mica.html
Principala sursa de poluare a Capitalei este traficul rutier.
"Bucurestenii inspira zilnic resturile gazoase si cancerigene emise de cele aproximativ peste 2,5 milioane de automobile din oras. 70 % din impuritatile din aer provin din traficul auto.
Centralele electrotermice, industria, santierele de constructie si unele instalatii de incalzire a locuintelor particulare ocupa, in ordine, urmatoarele patru locuri ale clasamentului.
Conform statisticilor Ministerului Mediului, bucurestenii inhaleaza lunar 273 de tone de praf pe kilometru patrat.
Locuitorii capitalei sunt considerati, din pacate, "cel mai mare aspirator de praf si noxe" din Europa. "
... Pierdem asa timpul pentru ceva evident, doar pentru iti place tie sa te contrazici fara probe.
-
- shoppy
-
Posted:
-
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
Florinds
Daca citesti numai printre randuri, normal ca ajungi la concluzia asta.
Daca citesti numai printre randuri, normal ca ajungi la concluzia asta.
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
mcosmin
Care, desigur, este o concluzie gresita
.
PS: poluarea la nivelul strazii este semnificativ mai mare decat poluarea in casa, gazele se disperseaza in atmosfera.
Asta nu inseamna ca nu ar trebui facut ceva in privinta asta (plantare copaci - limitare access autoturisme in oras).
PS2: gaze toxice pt oameni sunt si unele chestii emanate natural (ca tot era o discutie legata de toalete mai devreme). Cat timp poluarea este sub anumite limite, corpul uman se curata singur.
Care, desigur, este o concluzie gresita
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
PS: poluarea la nivelul strazii este semnificativ mai mare decat poluarea in casa, gazele se disperseaza in atmosfera.
Asta nu inseamna ca nu ar trebui facut ceva in privinta asta (plantare copaci - limitare access autoturisme in oras).
PS2: gaze toxice pt oameni sunt si unele chestii emanate natural (ca tot era o discutie legata de toalete mai devreme). Cat timp poluarea este sub anumite limite, corpul uman se curata singur.
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
Florinds
Vad ca tu ai uitat...
Inainte sa te dai cu bicla trebuie rezolvate niste probleme, cum ar fi benzile dedicate RATB (care vor reduce traficul si deci poluarea obligatoriu) si pistele. Fizic nu vor mai putea trece atatea masini, pentru ca nu le mai permite spatiul.
Nu trebuie autostrazi in oras daca vrei sa reduci poluarea, dimpotriva, trebuie sa limitezi debitul.
Acum se vede unde a dus toata prostia doctorului si a altora care l-au sustinut.
Vad ca tu ai uitat...
Florinds wrote:
Si totusi, Bucurestii sunt cea mai poluata capitala europeana...
Numai ca problema cu traficul e mai mare decat poluarea, in ceea ce priveste siguranta...
Inainte sa te dai cu bicla trebuie rezolvate niste probleme, cum ar fi benzile dedicate RATB (care vor reduce traficul si deci poluarea obligatoriu) si pistele. Fizic nu vor mai putea trece atatea masini, pentru ca nu le mai permite spatiul.
Nu trebuie autostrazi in oras daca vrei sa reduci poluarea, dimpotriva, trebuie sa limitezi debitul.
Acum se vede unde a dus toata prostia doctorului si a altora care l-au sustinut.
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
shoppy
Asta e un fel de nu scade poluarea ca nu se merge cu bicicleta si nu se merge cu bicicleta ca e poluare, lafel ca transportul in comun de suprafata nu se foloseste ca merge greu ca e blocaj si e blocaj ca transportul in comun de suprafata nu se folosete, simptome de republica bananiera.
Si apoi cu bicicleta poti sa tranzitezi si zone nepoluate(pe traseul Mihalache - Pantelimon eu traversam Agronomia si Parcul Herastrau), sau poti gasi zone lungi cu trotuar la distanta fata de sosea cum ar fi Unirii sau Aviatorilor, in timp ce cu masina evident stai numai in poluare si infipt in esapamanetu celui din fata ta.
Inteleg sa fii biciclist si sa spui ca nu mergi in oras ca ti-e frica, ca nu ai piste si dau aia cu masinile peste tine, da sa spui ca esti biciclist da nu mergi ca este poluare, asta nu stiu ce este, dar clar nu biciclist.
Asta e un fel de nu scade poluarea ca nu se merge cu bicicleta si nu se merge cu bicicleta ca e poluare, lafel ca transportul in comun de suprafata nu se foloseste ca merge greu ca e blocaj si e blocaj ca transportul in comun de suprafata nu se folosete, simptome de republica bananiera.
Si apoi cu bicicleta poti sa tranzitezi si zone nepoluate(pe traseul Mihalache - Pantelimon eu traversam Agronomia si Parcul Herastrau), sau poti gasi zone lungi cu trotuar la distanta fata de sosea cum ar fi Unirii sau Aviatorilor, in timp ce cu masina evident stai numai in poluare si infipt in esapamanetu celui din fata ta.
Inteleg sa fii biciclist si sa spui ca nu mergi in oras ca ti-e frica, ca nu ai piste si dau aia cu masinile peste tine, da sa spui ca esti biciclist da nu mergi ca este poluare, asta nu stiu ce este, dar clar nu biciclist.
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
zapacitu
Poluarea de la noi e poluare in principiu cu praf si particule mari si (relativ) inofensive. La noi nivelul de noxe e incomparabil mai redus fata de metropolele nemtesti sau britanice. Calitatea aerului in Londra e mai apropiata de Beijing decat de Bucuresti
Din pacate nu pot oferi citate stiintifice intrucat e cam dificil sa le obtii oficial. Neoficial cam asta arata testele indepndente de calitatea aerului.
Poluarea de la noi e poluare in principiu cu praf si particule mari si (relativ) inofensive. La noi nivelul de noxe e incomparabil mai redus fata de metropolele nemtesti sau britanice. Calitatea aerului in Londra e mai apropiata de Beijing decat de Bucuresti
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
Florinds
zapacitu, de cate ori ai fost in Londra si cat ai stat?
E o blasfemie ce spui, o imagine de acum 30-50 ani.
Cand o sa gasesti si la noi cerbi in oras, iar proprietarii cainilor vor fi amendati pentru ca ii alearga (spre trafic sau chiar ii omoara), sa imi spui.
Trenduri Londra ("citate stiintifice"):
https://uk-air.defra.gov.uk/assets/documents/reports/cat05/1004010934_MeasurementvsEmissionsTrends.pdf
Numai in centru se inregistreaza o inrautatire, dar sunt convins ca stiu sa rezolve atunci cand detecteaza o problema. Sa imi spui cum compari ce au ei cu aparatele noaste stricate. La noi cel mai bun indicator este numarul de cazuri de cancer si speranta de viata.
Politici Germania:
https://www.thesolutionsjournal.com/article/how-germany-became-europes-green-leader-a-look-at-four-decades-of-sustainable-policymaking/
zapacitu, de cate ori ai fost in Londra si cat ai stat?
E o blasfemie ce spui, o imagine de acum 30-50 ani.
Cand o sa gasesti si la noi cerbi in oras, iar proprietarii cainilor vor fi amendati pentru ca ii alearga (spre trafic sau chiar ii omoara), sa imi spui.
Trenduri Londra ("citate stiintifice"):
https://uk-air.defra.gov.uk/assets/documents/reports/cat05/1004010934_MeasurementvsEmissionsTrends.pdf
Numai in centru se inregistreaza o inrautatire, dar sunt convins ca stiu sa rezolve atunci cand detecteaza o problema. Sa imi spui cum compari ce au ei cu aparatele noaste stricate. La noi cel mai bun indicator este numarul de cazuri de cancer si speranta de viata.
Politici Germania:
https://www.thesolutionsjournal.com/article/how-germany-became-europes-green-leader-a-look-at-four-decades-of-sustainable-policymaking/
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
zapacitu
Informatiile sunt bazate pe informatiile colectate in ultimele 12 luni (de fapt ian 2016 - ian 2017). Nu e deloc blasfemie, dar nicio institutie vestica nu va publica asa ceva tocmai din cauza imaginii pe care o au de protejat. Poluarea in vest e predominant chimica (concentratie mare de compusi chimici nocivi - particule microscopice) in timp ce la noi e predominant bazata pe praf, funingine si alte chestii macroscopice care agrega si chestiile mici - insa nasul nostru e capabil sa le filtreze. Si aici e diferenta.
In Bucuresti daca mergi cu bicla te vei murdari pe fata de la mizeria orasului (verificat de subsemnatul). Pe afara (Londra in speta) nu te murdaresti, insa tusesti. Grav. Testat de var'miu care a fugit imediat dupa 89. El e si sursa interna. Nu ma astept sa dea cineva doi bani pe informatia asta, intrucat toate "testele" sponsorizate de marile universitati ("cercetatorii britanici") vor spune contrarul. Doar nu ar fi idioti sa nu.
Informatiile sunt bazate pe informatiile colectate in ultimele 12 luni (de fapt ian 2016 - ian 2017). Nu e deloc blasfemie, dar nicio institutie vestica nu va publica asa ceva tocmai din cauza imaginii pe care o au de protejat. Poluarea in vest e predominant chimica (concentratie mare de compusi chimici nocivi - particule microscopice) in timp ce la noi e predominant bazata pe praf, funingine si alte chestii macroscopice care agrega si chestiile mici - insa nasul nostru e capabil sa le filtreze. Si aici e diferenta.
In Bucuresti daca mergi cu bicla te vei murdari pe fata de la mizeria orasului (verificat de subsemnatul). Pe afara (Londra in speta) nu te murdaresti, insa tusesti. Grav. Testat de var'miu care a fugit imediat dupa 89. El e si sursa interna. Nu ma astept sa dea cineva doi bani pe informatia asta, intrucat toate "testele" sponsorizate de marile universitati ("cercetatorii britanici") vor spune contrarul. Doar nu ar fi idioti sa nu.
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
Florinds
OK, hai ca daca nu vorbim serios sau daca tragem din patent, nu are sens discutia...
OK, hai ca daca nu vorbim serios sau daca tragem din patent, nu are sens discutia...
- misterr
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
misterr
Biciclistii din Capitala au lansat o petitie prin care cer Primariei sa ii lase sa circule pe benzile destinate autobuzelor (VIDEO)
http://vid2.stirileprotv.ro/2017/02/21/61867957-2.mp4
Primavara ne da tarcoale, asa ca tot mai multi oameni vor sa evite traficul sufocant din Capitala si sa ajunga mai repede la serviciu, pe bicicleta.
Doar ca intr-un oras ca Bucurestiul o astfel de decizie poate sa fie riscanta in lipsa pistelor special amenajate. Drept urmare, biciclistii au lansat o petitie si cer Primariei sa ii lase sa circule si pe benzile destinate transportului in comun.
Tiberiu merge aproape zilnic cu bicicleta la serviciu. Pe traseul parcurs nu are piste asa ca vrea nu vrea iese in drum. Singura solutie este sa ocoleasca benzile dedicate autobuzelor si sa se aventureze printre masini, cum s-a intamplat si in aceasta dimineata.
Tiberiu Simtion, biciclist: "Soferii nu se asteapta sa gaseasca o bicicleta acolo, soferii sunt setati sa se uite dupa masini. Autoturismele sunt lasate sa mearga oricum si oriunde."
La fel de complicat este si in zonele in care transportul in comun nu este favorizat iar prima banda este ocupata.
Legea spune ca in astfel de conditii trebuie sa ies pe carosabil cat mai aproape de bordura. Este cam imposibil acest lucru din cauza masinilor parcate, astfel biciclistii incurca deseori traficul si isi pun vietile in pericol.
Biciclist: "Am patit-o eu de trei ori, am fost si accidentat, nu am fost de vina, de doua ori nu am fost de vina. M-a lovit, am stat si 5 zile la urgente".
La randul lor, soferii spun ca intalnesc destui biciclisti indisciplinati.
Sofer: "Trebuia sa ai grija de ei, ca vin din spate, si stau in punctul mort in care nu se vede."
Pana cand se vor construi piste speciale pentru biciclisti, o solutie provizorie ar putea sa vina de la Primaria Capitalei. In prezent se lucreaza la un proiect care prevede extinderea benzilor dedicate exclusiv autobuzelor pe 29 de trasee, in special pe principalele bulevarde.
Reprezentantii unei organizatii care promoveaza transportul alternativ cer ca pe acolo sa fie lasati sa circule si cei pe doua roti. In acest sens, ei au lansat o petitie online care a adunat in doua zile peste 500 de semnaturi.
Marian Ivan, presedintele Organizatei pentru Promovarea Transportului Alternativ: "Incercam sa nu faca greseala, sa realizeze aceste benzi fara sa se gandeasca la toti participantii la trafic. Atunci cand gandesti infrastructura, trebuie sa o gandesti pentru toate categoriile de vehicule"
Reprezentantii Primariei Capitalei nu au comentat deocamdata solicitarea biciclistilor.
Biciclistii din Capitala au lansat o petitie prin care cer Primariei sa ii lase sa circule pe benzile destinate autobuzelor (VIDEO)
http://vid2.stirileprotv.ro/2017/02/21/61867957-2.mp4
Primavara ne da tarcoale, asa ca tot mai multi oameni vor sa evite traficul sufocant din Capitala si sa ajunga mai repede la serviciu, pe bicicleta.
Doar ca intr-un oras ca Bucurestiul o astfel de decizie poate sa fie riscanta in lipsa pistelor special amenajate. Drept urmare, biciclistii au lansat o petitie si cer Primariei sa ii lase sa circule si pe benzile destinate transportului in comun.
Tiberiu merge aproape zilnic cu bicicleta la serviciu. Pe traseul parcurs nu are piste asa ca vrea nu vrea iese in drum. Singura solutie este sa ocoleasca benzile dedicate autobuzelor si sa se aventureze printre masini, cum s-a intamplat si in aceasta dimineata.
Tiberiu Simtion, biciclist: "Soferii nu se asteapta sa gaseasca o bicicleta acolo, soferii sunt setati sa se uite dupa masini. Autoturismele sunt lasate sa mearga oricum si oriunde."
La fel de complicat este si in zonele in care transportul in comun nu este favorizat iar prima banda este ocupata.
Legea spune ca in astfel de conditii trebuie sa ies pe carosabil cat mai aproape de bordura. Este cam imposibil acest lucru din cauza masinilor parcate, astfel biciclistii incurca deseori traficul si isi pun vietile in pericol.
Biciclist: "Am patit-o eu de trei ori, am fost si accidentat, nu am fost de vina, de doua ori nu am fost de vina. M-a lovit, am stat si 5 zile la urgente".
La randul lor, soferii spun ca intalnesc destui biciclisti indisciplinati.
Sofer: "Trebuia sa ai grija de ei, ca vin din spate, si stau in punctul mort in care nu se vede."
Pana cand se vor construi piste speciale pentru biciclisti, o solutie provizorie ar putea sa vina de la Primaria Capitalei. In prezent se lucreaza la un proiect care prevede extinderea benzilor dedicate exclusiv autobuzelor pe 29 de trasee, in special pe principalele bulevarde.
Reprezentantii unei organizatii care promoveaza transportul alternativ cer ca pe acolo sa fie lasati sa circule si cei pe doua roti. In acest sens, ei au lansat o petitie online care a adunat in doua zile peste 500 de semnaturi.
Marian Ivan, presedintele Organizatei pentru Promovarea Transportului Alternativ: "Incercam sa nu faca greseala, sa realizeze aceste benzi fara sa se gandeasca la toti participantii la trafic. Atunci cand gandesti infrastructura, trebuie sa o gandesti pentru toate categoriile de vehicule"
Reprezentantii Primariei Capitalei nu au comentat deocamdata solicitarea biciclistilor.
- mcosmin
-
Posted:
-
📖 Pagination options