Topic: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
258 posts, 41537 views
📖 Pagination options
- Bogdan MD
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
Bogdan MD
@sab, nu prea vad unde e problema in a avea modele diferite de profile pentru nevazatori in cadrul aceleiasi statii. Nu mi se pare atat de evident castigul cu acelasi model de plastic vopsit metalic peste tot dpdv estetic. Important e sa gasesti solutii care sa se potriveasca cu zona respectiva, cu materialul si culorile respective, chiar daca 50m mai departe, va fi nevoie de alta solutie. S-a decis un model universal si aia a fost, simplu si ieftin. Proiectul respectiv miroase de la o posta a semnatura de inginer, nu de arhitect.
Pe bune acum, daca toata lumea de pe internet se pune de acord ca "inox = mișto" si "modele si materiale variate = nașpa", pentru ce naiba mai avem nevoie de facultati de arhitectura in tara asta???
@sab, nu prea vad unde e problema in a avea modele diferite de profile pentru nevazatori in cadrul aceleiasi statii. Nu mi se pare atat de evident castigul cu acelasi model de plastic vopsit metalic peste tot dpdv estetic. Important e sa gasesti solutii care sa se potriveasca cu zona respectiva, cu materialul si culorile respective, chiar daca 50m mai departe, va fi nevoie de alta solutie. S-a decis un model universal si aia a fost, simplu si ieftin. Proiectul respectiv miroase de la o posta a semnatura de inginer, nu de arhitect.
Pe bune acum, daca toata lumea de pe internet se pune de acord ca "inox = mișto" si "modele si materiale variate = nașpa", pentru ce naiba mai avem nevoie de facultati de arhitectura in tara asta???
- sab
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
sab
Eu nu sunt de acord ca inox este mișto, chiar mi se pare banală arhitectura noilor stații de pe M5. Dar asta este, chestie de gusturi. Unii spun ca sunt "moderne".
Nu cred ca pofilele pentru nevăzători sunt din plastic vopsit, cred ca sunt chiar metal.
Nu știu ce arhitect vrei sa vezi la o adaptare a stațiilor pentru nevăzători . Cred ca daca ar fi consultat un arhitect, aceasta lucrare nu s-ar fi făcut niciodată. Dar deh, nu eram in rând cu "lumea civilizată", ca ne place maxim imitatul...
Eu nu sunt de acord ca inox este mișto, chiar mi se pare banală arhitectura noilor stații de pe M5. Dar asta este, chestie de gusturi. Unii spun ca sunt "moderne".
Nu cred ca pofilele pentru nevăzători sunt din plastic vopsit, cred ca sunt chiar metal.
Nu știu ce arhitect vrei sa vezi la o adaptare a stațiilor pentru nevăzători . Cred ca daca ar fi consultat un arhitect, aceasta lucrare nu s-ar fi făcut niciodată. Dar deh, nu eram in rând cu "lumea civilizată", ca ne place maxim imitatul...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
subway guru
N-are nicio treaba cu ingineria, este proiect exclusiv de arhitectura, dar arhitectii au respect fata de lucrarile trainice ale inaintasilor nu ca voi!
N-are nicio treaba cu ingineria, este proiect exclusiv de arhitectura, dar arhitectii au respect fata de lucrarile trainice ale inaintasilor nu ca voi!
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
subway guru
@punmeister
Pavajele tactile sunt incomode pentru persoanele normale, mai bine calci pe langa ele!
@punmeister
Pavajele tactile sunt incomode pentru persoanele normale, mai bine calci pe langa ele!
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
shoppy
La 1 Mai au aplicat atat de bine algoritmul ca toata zona de repaus dintre doua segmente de trepte (sau oricum s-o traduce "the landing between two flights of stairs") este in intregime tapetata cu linii si puncte, practic nu ai unde sa calci intre ele.
Deci caracteristicile dezirabile ale unei lucrari la stat, "sa fie cat mai ieftin" si "sa se fure cat mai mult", s-au imbogatit cu "respect pentru inaintasii infailibili", undeva in zona inspe "sa fie bun" a mai cazut o pozitie.
La 1 Mai au aplicat atat de bine algoritmul ca toata zona de repaus dintre doua segmente de trepte (sau oricum s-o traduce "the landing between two flights of stairs") este in intregime tapetata cu linii si puncte, practic nu ai unde sa calci intre ele.
Deci caracteristicile dezirabile ale unei lucrari la stat, "sa fie cat mai ieftin" si "sa se fure cat mai mult", s-au imbogatit cu "respect pentru inaintasii infailibili", undeva in zona inspe "sa fie bun" a mai cazut o pozitie.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
subway guru
Sa intelegem ca pentru confortul tau trebuie sa-i nenorocim si mai mult pe sarmanii batuti de soarta?
Voi nu aveti chiar niciun strop de empatie pentru semeni?
Eu am mare respect pentru piatra naturala romaneasca, fie granit, fie trahit ori marmura de Ruschita, Moneasa, Alunu si toate celelalte, sunt motiv de mandrie nationala.
Sa intelegem ca pentru confortul tau trebuie sa-i nenorocim si mai mult pe sarmanii batuti de soarta?
Voi nu aveti chiar niciun strop de empatie pentru semeni?
Eu am mare respect pentru piatra naturala romaneasca, fie granit, fie trahit ori marmura de Ruschita, Moneasa, Alunu si toate celelalte, sunt motiv de mandrie nationala.
- Utilizator anonim 2
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
Utilizator anonim 2
Hai sa fim seriosi, nu pentru nevazatori s-a facut lucrarea, nu dintr-o brusca compasiune ci doar pentru ocazia altui gheseft.
Hai sa fim seriosi, nu pentru nevazatori s-a facut lucrarea, nu dintr-o brusca compasiune ci doar pentru ocazia altui gheseft.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
subway guru
Altul…la fel de plin de compasiune de da pe afara!
Altul…la fel de plin de compasiune de da pe afara!
- Utilizator anonim 2
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
Utilizator anonim 2
Compasiunea e una, observatiile critice pentru o lucrare proasta, alta.
Compasiunea e una, observatiile critice pentru o lucrare proasta, alta.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
subway guru
De acord dar cum procedam cu persoanele cu handicap, ii eliminam fizic ca sa scapam de ei?
E cam nazista atitudinea asta…
Sa pui niste bumbi metalici nu e deloc nici inutil si nici jaf la drumul mare daca faci treaba cum trebuie.
@sab
Nu prea ai alta alternativa la inox. Cum ar arata daca ar fi din metal ce rugineste sau corodeaza?
De plastic sau alte spanace nici nu poate fi vorba, avem podele din piatra naturala eleganta si durabila, bumbii trebuie sa fie cam tot atat de rezistenti. Daca nu…trebuie sa revina si sa repare, nu e mare scofala.
Nu mai tot lansati idei cretze…
Incercati sa ganditi pozitiv!
De acord dar cum procedam cu persoanele cu handicap, ii eliminam fizic ca sa scapam de ei?
E cam nazista atitudinea asta…
Sa pui niste bumbi metalici nu e deloc nici inutil si nici jaf la drumul mare daca faci treaba cum trebuie.
@sab
Nu prea ai alta alternativa la inox. Cum ar arata daca ar fi din metal ce rugineste sau corodeaza?
De plastic sau alte spanace nici nu poate fi vorba, avem podele din piatra naturala eleganta si durabila, bumbii trebuie sa fie cam tot atat de rezistenti. Daca nu…trebuie sa revina si sa repare, nu e mare scofala.
Nu mai tot lansati idei cretze…
Incercati sa ganditi pozitiv!
- sab
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
sab
Guru, nu cred ca este vorba de empatie, ci de faptul ca nu se va folosi mai nimeni de aceasta lucrare. Când faci o lucrare, trebuie sa te gândești dacă cineva o va folosi intr-adevar, nu în capul nostru. Eu rămân la părerea ca, dincolo de intenția lăudabilă, cei care se vor folosi de ea vor fi numărați pe degetele de la mana. Asa cum nu vedem persoane cu dizabilități, deși avem stațiile adaptate.
Trecând peste acest aspect al utilității efective, eu sunt de acord cu soluția aleasa, nu as fi vrut profile prefabricate.
Ce spuneam referitor la inox era ca material folosit la celelalte finisaje, nu la aceasta adaptare.
Guru, nu cred ca este vorba de empatie, ci de faptul ca nu se va folosi mai nimeni de aceasta lucrare. Când faci o lucrare, trebuie sa te gândești dacă cineva o va folosi intr-adevar, nu în capul nostru. Eu rămân la părerea ca, dincolo de intenția lăudabilă, cei care se vor folosi de ea vor fi numărați pe degetele de la mana. Asa cum nu vedem persoane cu dizabilități, deși avem stațiile adaptate.
Trecând peste acest aspect al utilității efective, eu sunt de acord cu soluția aleasa, nu as fi vrut profile prefabricate.
Ce spuneam referitor la inox era ca material folosit la celelalte finisaje, nu la aceasta adaptare.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
andrei11
Eu am dificultăţi majore să urc 9 ( nouă ) trepte. Dacă teoretic aş folosi metroul cum procedez la Obor / Muncii ? Sau dacă vreun lift / rulantă sunt defecte ? La tramvai dacă are numai scări nici nu se pune problema, abandonez. Oricum de ceva luni mă deplasez, dacă e cazul, numai cu taxiul sau maşina personală. Chiar şi numai pentru 300 metri.
Eu am dificultăţi majore să urc 9 ( nouă ) trepte. Dacă teoretic aş folosi metroul cum procedez la Obor / Muncii ? Sau dacă vreun lift / rulantă sunt defecte ? La tramvai dacă are numai scări nici nu se pune problema, abandonez. Oricum de ceva luni mă deplasez, dacă e cazul, numai cu taxiul sau maşina personală. Chiar şi numai pentru 300 metri.
- 1.cremsnit
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
1.cremsnit
@sab avem aproape ZERO infrastructura adaptata pentru persoane cu mobiltiate redusa si te astepti sa-i vezi ajungand la metrou.. cum? iesind din bloc.. cum? folosind trotuarele-parcare.. cum?
E revoltator sa citesc asemenea observatii scrise fara mai mult de 2 secunde de gandire alocate.
@sab avem aproape ZERO infrastructura adaptata pentru persoane cu mobiltiate redusa si te astepti sa-i vezi ajungand la metrou.. cum? iesind din bloc.. cum? folosind trotuarele-parcare.. cum?
E revoltator sa citesc asemenea observatii scrise fara mai mult de 2 secunde de gandire alocate.
- sab
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
sab
Ai dreptate, TOATE TROTUARELE din zonele unde locuiesc persoane cu dizabilități sunt pline de mașini si astfel TOATE ACESTE PERSOANE sunt captive in locuința, NICIUNA nu poate ajunge la metrou....
Noi nu suntem in postura acestor persoane, dar tare ne place sa ne dam cu părerea in locul lor si sa generalizam....Si sa ne lamentam, sa căutăm vinovați, tipic romanesc. Așa cum spune mai sus andrei11, cum o sa iasă o persoana cu dificultăți locomotorii la Obor sau Muncii ? Cum o sa schimbe metroul la Unirii ? Nu poate, trebuie sa se duca la Victoriei. Cate lifturi trebuie sa folosească acolo ? Sau la Eroilor, proiect foarte recent dar făcut cu....? Pai nu te lași păgubaș si cauți alta modalitate de transport??
O lucrare făcută in cea mai mare parte ca sa fie făcută. Dar asta nu este pentru acest topic.
Ai dreptate, TOATE TROTUARELE din zonele unde locuiesc persoane cu dizabilități sunt pline de mașini si astfel TOATE ACESTE PERSOANE sunt captive in locuința, NICIUNA nu poate ajunge la metrou....
Noi nu suntem in postura acestor persoane, dar tare ne place sa ne dam cu părerea in locul lor si sa generalizam....Si sa ne lamentam, sa căutăm vinovați, tipic romanesc. Așa cum spune mai sus andrei11, cum o sa iasă o persoana cu dificultăți locomotorii la Obor sau Muncii ? Cum o sa schimbe metroul la Unirii ? Nu poate, trebuie sa se duca la Victoriei. Cate lifturi trebuie sa folosească acolo ? Sau la Eroilor, proiect foarte recent dar făcut cu....? Pai nu te lași păgubaș si cauți alta modalitate de transport??
O lucrare făcută in cea mai mare parte ca sa fie făcută. Dar asta nu este pentru acest topic.
📖 Pagination options