Regiunile RomânieiDobrogeaJudețul ConstanțaTransportul în comun din municipiul Constanța (CT BUS SA)

 

Topic: Autobuze MAZ 103 (2002-202x)

439 posts, 186039 views
 
Go to page:  1  ... 12 13 14 15 16 17 18  ... 32
 
 

📖 Pagination options
  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x) ADK

Depinde de mai multe, acum nu știu ce politici are CT Bus.

Ce autobuze sunt disponibile, ce linii sunt (urbane/rurale), cum sunt și ce frecvență sunt pe liniile respective etc.

La momentul actual în 2023 (deși nici înainte nu era prea diferit) autobuzele mai vechi sunt trimise pe linii cu infrastructura mai proastă, linii scurte și/sau slab solicitate ori pe periferii. Linia 3 ce tip de linie este?

 


Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x) Stefan_79

Linia 3 e o linie urbană, nu depășește "granițele" municipiului. Întradevăr, este o linie periferică, dar în cazul infrastructurii, contrar a ceea ce vezi în poze (strada a intrat în reabilitare în urma unor lucrări de înlocuire a unei magistrale de apă potabilă) , în proporție de 97% străzile sunt reabilitate și se poate circula normal, cu viteză (bineînțeles în limitele drumului). În general linia are o cerere mare, avănd in vedere că deservește 2 cartiere cu o populație de aprox. 10.000 locuitori. Cât despre autobuze, la orele de vârf, aceasta are în traseu 6 autobuze. Oricum CT-08-TKY a fost o bună perioadă de timp titular pe liniile 2-43 și 3, deci presupun că dispeceratul sau cine se ocupă cu repartizarea autobuzelor l-a trimis înapoi "acasă"   :)

Totuși, pe linia 101 circulă mai multe MAZ 103, iar aceasta ajunge la gară, în centru și la poarta 1, deci argumentul cu linie periferică nu prea e valid.

 


Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x) Mihai Veres

Autobuzul Maz 103 CT08TKY cu nr. de parc 75 pe linia 3 la Cap linie Sanatoriu si Ciresica
O bucurie cred ca pentru multi dintre noi ca aceasta bijuterie s-a intors la traseu!
Scuzati_mi calitatea unor poze, fiind intuneric cu greu am reusit sa fac pozele sa nu iasa blurat.
IMG_1583.JPG (1.61 MB; downloaded 2482 times)
IMG_1587.JPG (1.57 MB; downloaded 2484 times)
IMG_1595.JPG (1.97 MB; downloaded 2482 times)
IMG_1609.JPG (1.61 MB; downloaded 2481 times)
IMG_1617.JPG (1.59 MB; downloaded 2480 times)

 


Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x) Costin

E ok sa ai autobuze preferate, insa e bine sa pastram niste proportii cand ne alegem cuvintele... "Bijuterie" pentru un autobuz vechi de 15 ani, cu normal de poluare cat, euro 3?, uzat, fara climatizare, fara sistem de informare a calatorilor, este totusi exagerat. De aceea nici nu permitem pe forum astfel de exprimari subiective fara acoperire.

 


Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x) Stefan_79

Întradevăr, TKY este un autobuz mai îngrijit față de suratele sale din aceeasi generație, care nu au un aspect estetic și tehnic demn de un autobuz în serviciul călătorilor, probabil că de aceea s-a referit a fiind o "bijuterie". Cât despre vârstă, permite-mi să te corectez, acest autobuz (totodată și seria din care face parte) împlinește 20 de ani anul viitor!  :D

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x) ADK

La criteriile actuale (pe care totuși le consider normale și demne de vremurile curente), orice autobuz care nu are podea coborâtă (măcar parțială, cum e un VDL), sistem de climatizare, sistem de informare audio și video în timp real, lumini moderne de tip led și norma de poluare ce-a mai prietenoasă cu mediul (preferabil ar fi ceva electric sau măcar hibrid), nu prea mai are ce căuta în serviciul comercial în anul 2023, chiar și în orașele care nu sunt reședințe de județ în România.

Acum, că unii tot nu suntem pregătiți să evoluăm, este o altă problemă care trebuie rezolvată urgent, nu putem bate pasul pe loc că nu știm și/sau nu vrem să ne îngrijim de o flotă modernă, că nu am trecut nici măcar la colierii din plastic find rămași tot la sârmă (care nu este elegantă ca prezență, noduri și în timp ruginește). Nu pot să zic că eu unul sunt vreun mare fan al transportului modern, chiar nu sunt dar una sunt preferințele proprii (old-schoolul) și alta realitatea, nevoia reală, care poate să nu corespundă cu preferințele proprii. Personal îmi plac MAZ-urile 103 cu toate că n-am avut în orașul natal și nici în cel curent nu am, eu chiar le-aș considera moderne în sinea mea dar ele de fapt sunt niște troace la momentul actual.

Deci personal susțin ideea lui Costin, adică aceea de a nu promova acești "dinozauri" sau oricare alții. Cu toate că din păcate mașinile produse cam din 2008 încoa sunt fabricate după alte standarde, care după 15-20 ani (asta dacă ating) poți să le arunci...

 


Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x) PTMZ

ADK wrote here:
orice autobuz care nu are podea coborâtă (măcar parțială, cum e un VDL)

MAZ-103 are podea coborâtă la primele două uși. Printre primele autobuze din țară, de altfel, cu această dotare.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x) ADK

Știu, la ultima scară find o treaptă ca la primele Citaro aduse în Brașov (dacă îmi amintesc bine).

Aici, MAZ-urile corespund (nici nu știu dacă a fost vreun 103 high-floor), dar la celelalte...

 


Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x) Stefan_79

Pentru mine acea podea coborâtă e cam degeaba, pentru că autobuzul are garda la sol foarte mare, ele fiind proiectate pentru drumurile de mare viteză și ca în palmă de drepte din țările estice. Cât despre MAZ cu podea ridicată (asta însemnănd trepte la toate ușile) există, se numește MAZ103C și vine în configurație cu 2 sau 3 uși, și mai există și MAZ105, cel articulat, care are podeaua ridicată. Ele nu au existat nici în Constanța și nici în țară (Din ce știu eu).

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x) ADK

Pentru mine acea podea coborâtă e cam degeaba, pentru că autobuzul are garda la sol foarte mare...

Poate n-ar fi o problemă urcatul/coborâtul dacă în autobuz te-ai sui de pe un peron, dar din fotografii (că de mers număr pe degete ocaziile) nu par foarte înalte.

Puțin off-topic - țin minte că demult, pentru cine cunoaște Gara de Nord din București, primele peroane sunt cele înalte, restul find la nivelul liniei, îmi erau cele mai bune peroane deoarece făceau urcatul și coborâtul cele mai ușoare, pe când la restul liniilor aveam musai nevoie de ajutor. Asta pe vremea când eram <1,50m înălțime, acum la vreo ~1,85m evident mă pot descurca cam în orice împrejurare.

În principiu podeaua coborâtă ne face viața mai ușoară și oferă un acces pentru orice tip de persoană, autobuzele/troleibuzele trebuiesc să fie dotate cu kneeling (coborârea specială a vehiculului), dacă accesul poate fi încă dificil (de regulă am văzut folosit mai mult bătrânilor care sunt greu deplasabili).

Cât despre MAZ cu podea ridicată (asta însemnănd trepte la toate ușile) există, se numește MAZ103C (...) Ele nu au existat nici în Constanța și nici în țară (Din ce știu eu).


Păi, MAZ-urile au început să sosească în România la începuturile (spre mijlocul) anilor 2000, când podeaua coborâtă nu mai era o așa noutate. Deci era culmea să le fi luat cu trepte. Deși încă se mai produceau high-floor, nu știu exact când a fost ultimul an cu un autobuz/troleibuz produs așa. Autobuzele MAN SL222/223 și încă un subtip ale TCE Ploiești sunt fabricate prin anii 2000, jumătate dintre troleibuzele Ikarus 415 ale STB la fel, orice DeSimon și probabil cam atât. Nu știu BMC-urile 220(?) ale Dragonului Roșu (București), încă în uz până prin 2014, când erau fabricate (find înlocuite cu low-floor).

Oricum ultimul import de vehicule high-floor au fost troleibuzele MAN (?) pentru Vaslui, achiziție făcută prin 2015 dacă am reținut corect, vehicule ce nici măcar nu știu să fi circulat...

 


Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x) Stefan_79

ADK wrote here:
Pentru mine acea podea coborâtă e cam degeaba, pentru că autobuzul are garda la sol foarte mare...

Poate n-ar fi o problemă urcatul/coborâtul dacă în autobuz te-ai sui de pe un peron, dar din fotografii (că de mers număr pe degete ocaziile) nu par foarte înalte.

Chiar dacă nu par foarte înalte, ele sunt destul de înalte, și la cum este capătul de linie de la Cireșica (vezi pozele de mai sus), pot pune unele dificultăți bătrânilor care se urcă în autobuz. La MAZ 107 și MAZ 203 nu am observat această problemă.
Oricum, cert e că ele sunt obosite fizic, este o tehnologie care e depășită de demult (și la vremea aceea, vorbind de anii 2000 autobuzul avea ceva ani de când se fabrica), și chiar dacă erau dotate cu AC, panou de informare identice ca ale MAZurilor 203 din Galați (CT-08-TKD a avut așa ceva, dar din păcate nefuncționale) tot trebuie să se evolueze de la ele, mai devreme sau mai târziu. Situația pe care a evidențiat-o cineva în subiectul Isuzurilor le face să mai stea în circulație, și ca să înlocuiești întregul parc circulant de MAZuri este destul de greu, fiind active în jur de 65-70 MAZ (103,107,203), plus cele retrase, deci le vom mai vedea o perioadă mai scurtă sau mai lungă pe străzile Constanței.

 


Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x) LucaCDK

din parcul rece momentan l a făcut pe LXL și l a reactivat pe TKY până vin toate ZTE-urile o să mai activeze măcar 2-3 maz-uri din parcul rece

 


Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x) PTMZ

De la moderator citire
@LucaCDK, încetează, te rog, să mai asasinezi gramatical limba română. Scrie și tu corect gramatical, te rog. Mulțumesc.

 


Re: Autobuze MAZ 103 (2002-202x) Stefan_79

CT-08-TKY A asigurat existența liniei 3b astăzi!  :shock: Din cunoștiințele mele, el ar fi primul MAZ 103 care se întoarce pe această linie de la retragerea MAZurilor 103 cu cutie manuală.
Screenshot_555.png (401.65 KB; downloaded 2031 times)

 


Go to page:  1  ... 12 13 14 15 16 17 18  ... 32
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Transportul în comun din municipiul Constanța (CT BUS SA)  • 
Choose destination

Since our 2436 forum members have written 435169 posts in 5424 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use