MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM4 Străulești - Gara de Nord - Gara ProgresulM4 • Tronsonul 1 Mai - Parc Bazilescu • Lucrări în 2000 - 2011

 

Topic: Discutii dupa inaugurarea statiilor Jiului si Parc Bazilescu

265 posts, 91957 views
 
Go to page:  1  ... 12 13 14 15 16 17 18 19
 
 

📖 Pagination options
  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii dupa inaugurarea statiilor Jiului si Parc Bazil sab

subway guru wrote:
Dupa ce ne explici tu cum ajungi de la str. Garii la Izvor...ca pe traseul sugerat de tine nu se poate 'insera' nici macar o linie dubla de tramvai.....

Sa inteleg ca pana acum un an-doi, cand traseul propus "oficial" in toate hartile Metrorex si MT era Dinicu Golescu- Berzei-Cobalcescu-Schitu Magureanu-Izvor era facut de proiectanti "habarnisti" ?  Totusi acesta a fost traseul M4 timp de vreo 20 ani :shock:
Sau tot ziaristii au "falsificat" traseul....?
Noroc ca a inceput  Oprescu "diametrala N-S" ca sa putem prelungi si noi M4 ... ;)

 


Parametri constructie metrou in Bucuresti.. mradulescu

sab wrote:
Sa inteleg ca pana acum un an-doi, cand traseul propus "oficial" in toate hartile Metrorex si MT era Dinicu Golescu- Berzei-Cobalcescu-Schitu Magureanu-Izvor era facut de proiectanti "habarnisti" ?  Totusi acesta a fost traseul M4 timp de vreo 20 ani :shock:
Sau tot ziaristii au "falsificat" traseul....?
Noroc ca a inceput  Oprescu "diametrala N-S" ca sa putem prelungi si noi M4 ... ;)


Hai sa ne spuna cine-i avizat ce tehnologii de constructie a metroului sunt aplicabile in Bucuresti... Ca sa intelegme si noi..

Gen: latimi minime de strazi pentru linii de "mica adancime", raze de curbura, daca si la ce adancime se poate trece pe sub cladiri...

Nu neaparat ce s-a luat in calcul la metroul de pana acum, executat aproape exclusiv in sapatura deschisa pe bulevarde largi?

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii dupa inaugurarea statiilor Jiului si Parc Bazil sab

Nu a fost sapatura deschisa exclusiva decat la primul tronson (Semanatoarea-Timpuri Noi). Dupa aceea, sapaturile au fost efectuate majoritar cu scutul, doar statiile ce au mai fost in sapatura deschisa.

 


Re: Discutii dupa inaugurarea statiilor Jiului si Parc Bazil andrei11

Latimea minima a tunelului in interstatie in sapatura deschisa  10,70 m. :?
Daca e cu scutul de linie simpla, latimea minima te duce undeva la 20 metri. (dublu ).
Acum depinde ce avantaje / dezavantaje preferi.
In ceea ce priveste inaltimea minima de trecut pe sub case ( nerecomandabil, desigur ) - 4,20 metri de  pamant "virgin" pana la pivnita omului --> respectiv curbele  de la tronsonul Republica - Pantelimon. Ca in afara de curbe merge fix pe axa strazii ( strada nu cred ca e mai lata de 9 - 10 metri, cu tot cu trotuare )

 


Re: Discutii dupa inaugurarea statiilor Jiului si Parc Bazil mradulescu

sab wrote:
Nu a fost sapatura deschisa exclusiva decat la primul tronson (Semanatoarea-Timpuri Noi). Dupa aceea, sapaturile au fost efectuate majoritar cu scutul, doar statiile ce au mai fost in sapatura deschisa.


Si atunci de ce Ana Ipatesscu / Magheru au fost santier ani de zile?
Chiar pe langa "casa" mea?

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii dupa inaugurarea statiilor Jiului si Parc Bazil sab

Ana Ipatescu a fost sapata cu scutul. Magheru-Balcescu DA, a fost sapatura deschisa si tocmai acestui fapt ii datoram aspectul ciudat al statiei Pta Romana, executata ulterior in galeria dublu etajata aflata sub bulevard. Insa se pare ca acolo s-a reusit o performanta notabila, aceea de a se inchide bulevardul doar aproximativ 3 luni . Nu stiu de ce s-au temut asa de tare sa bage scutul pe acea portiune (la fel cum nu stiu de ce s-au temut asa tare de apeductele de la Podul Constanta), bulevardul Balcescu-Magheru era destul de lat astfel incat sa nu afecteze cladirile din jur, chiar daca acestea erau cam subrede, dar poate inginerii au fost mai avizati.
Oricum a fost o exceptie, mai ales in zonele centrale. Asa au mai fost intestatii executate in "transeu"...Pta Sudului-Aparatori, Aparatori-IMGB pe M2, doar doua exemple. Sau GdN-Victoriei pe M1, dar aici nu puteau sa sape cu scutul datorita latimii mici a strazilor. Repet, astea sunt exceptii dupa 1979
.

 


Re: Discutii dupa inaugurarea statiilor Jiului si Parc Bazil mradulescu

sab wrote:
Ana Ipatescu a fost sapata cu scutul. Magheru-Balcescu DA, a fost sapatura deschisa si tocmai acestui fapt ii datoram aspectul ciudat al statiei Pta Romana, executata ulterior in galeria dublu etajata aflata sub bulevard. Insa se pare ca acolo s-a reusit o performanta notabila, aceea de a se inchide bulevardul doar aproximativ 3 luni . Nu stiu de ce s-au temut asa de tare sa bage scutul pe acea portiune (la fel cum nu stiu de ce s-au temut asa tare de apeductele de la Podul Constanta), bulevardul Balcescu-Magheru era destul de lat astfel incat sa nu afecteze cladirile din jur, chiar daca acestea erau cam subrede.
Oricum a fost o exceptie, mai ales in zonele centrale. Asa au mai fost intestatii executate in "transeu"...Pta Sudului-Aparatori, Aparatori-IMGB pe M2. Sau GdN-Victoriei pe M1, dar aici nu puteau sa sape cu scutul datorita latimii mici a strazii. Repet, astea sunt exceptii dupa 1979
.


Oricum, poate din motive de siguranta, traficul pe Ana Ipatescu a fost inchis o perioada...
Deci, se poate metrou pe Berzei/Cobalcescu/Schitu Magureanu?

Si o intrebare poate prosteasca..: exista undeva, in lumea asta, vreo portiune de linie in care cele doua fire de circulatie subterane sa fie suprapuse?

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii dupa inaugurarea statiilor Jiului si Parc Bazil sab

Eu zic ca se poate face M4 pe acel traseu, vointa sa fie. Altfel nu era solutia "oficiala" timp de 20 ani.
La a doua intrebare nu stiu raspunsul exact, dar nu vad de ce nu s-ar putea. Impresia mea este ca in Viena avem asa ceva.
Depinde daca te referi la tunel circular/galerie.
Altfel, avem chiar noi o galerie de metrou (deci sapatura deschisa) pe doua etaje intre Basarab si GdN. Din pacate a fost construita degeaba, nu am apucat sa o vedem "la treaba", ii vedem doar ramasitele cand mergem pe M4.
Cu TBM-ul este un pic mai complicat, trebuie o anumita distanta intre cele doua tuneluri (me refer la adancime). Sunt chestii tehnice , nu sunt inginer...

Chiar eu am lansat mai demult ideea ca statia M4 sa se faca fix intre statiile M5 Cismigiu si M1/3 Izvor (adica la Bulandra) cu peroanele pe doua niveluri suprapuse daca nu este loc de o statie "normala".
O lucrare deloc usoara, dar ar fi o rezolvare eleganta acolo.

 


Re: Discutii dupa inaugurarea statiilor Jiului si Parc Bazil mradulescu

sab wrote:
Eu zic ca se poate face M4 pe acel traseu, vointa sa fie. Altfel nu era solutia "oficiala" timp de 20 ani.
La a doua intrebare nu stiu raspunsul exact, dar nu vad de ce nu s-ar putea. Depinde daca te referi la tunel circular/galerie.


Nu ma refeream neparat la tehnologia de executie, ci la layout...(si, in subsidiar, la tehnologia de executie)

 


Re: Discutii dupa inaugurarea statiilor Jiului si Parc Bazil andrei11

mradulescu wrote:
Si o intrebare poate prosteasca..: exista undeva, in lumea asta, vreo portiune de linie in care cele doua fire de circulatie subterane sa fie suprapuse?

Teoretic se poate, dar iti trebuie un scut baban, 14 - 15 metri in diametru. Unde te duce gandul ? Mai bine pe Cobalcescu / Schitu Magureanu in sapatura deschisa, vesi Polizu ( M 1 ), vezi Ernest Juvara ( M 3 ).
Sau daca esti mai cu...[ BIP ] in tine tunel suprapus cu o singura linie la etaj si cu una la parter, evident ca in sapatura deschisa. Cum a scris si sab mai adinauri, vointa sa fie, solutii tehnice se gasesc, ca de aia inginerii sunt ingineri si nu vanzatori de merdenele in statiile de metrou deja existente.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii dupa inaugurarea statiilor Jiului si Parc Bazil sab

mradulescu wrote:
Nu ma refeream neparat la tehnologia de executie, ci la layout...(si, in subsidiar, la tehnologia de executie)

Pai daca s-a putut un tunel cale dubla pe doua etaje chiar la noi, se poate si unul de o singura linie pe doua etaje, nu ? Mi se pare mai simplu in excavatie deschisa .
O idee buna cu tunel de o linie pe doua etaje, daca intr-adevar latimea strazii nu permite o galerie dubla, lucru de care ma indoiesc.
Singura problema o vad la adancimea excavatiei in zona Bulandra si la faptul ca urmeaza sa se subtraverseze imediat Dambovita,  ceea ce este o "amenintare" care te duce cu gandul departe de o excavatie deschisa si la niste TMB-uri (pentru siguranta).
Insa Dambovita actuala nu este decat o salba de lacuri, eventual se poate devia printr-o conducta pe perioada lucrarilor. S-a mai deviat raul si la M1.

 


Re: Discutii dupa inaugurarea statiilor Jiului si Parc Bazil andrei11

Cobalcescu nu e mai ingust decat  Polizu ! Iar daca o luam in sensul asta, Schitu e chiar bulevard, boierie. Pe o parte nu ai chiar nimic, e Cismigiul, iar liceul Lazar e retras fata de strada.
Un copac, doi, 30, ce conteaza ? Metrorexul va replanta 60, 30 in curtea unui pension de domnisoare si 30 in Cismigiu, de acolo de unde au fost ''saltati". Oricum in Cismigiu vor intra ori cu statia de metrou de pe M 5 ori cu deviatia bulevardului Elisabeta. Cum o iei, vor cadea niste arbori din parc. Trebuie luata in considerare si organizarea de santier  - nu au cum s-o plasesze decat tot pe partea Cismigiului.

 


Re: Discutii dupa inaugurarea statiilor Jiului si Parc Bazil subway guru

@sab: cu demolari si exproprieri...orice e posibil...si cu 'derogari' de la standardele uzuale...
P.S.
'consulta' si tu treaba cu Parisul, metroul de mica adancime te obliga sa urmaresti 'trama stradala'...
@andrei11:
eu zic sa uiti de treaba cu intratul in Cismigiu...daca nu vrei sa ne vezi pe totzi spanzuratzi de ecologisti in Piatza Constitutiei cu 'ritualuri Voodoo'...
@mradulescu:
-Linii suprapuse
Daca e cu caseta...ti-a raspuns #sab;
Daca e cu scut sunt doua posibilitati:
1. cu un singur tunel (model linia noua de la Barcelona, dar e o 'conceptie revolutionara'...tot sistemul e 'altfel');
2. cu tunele gemene suprapuse (model pe la Antwerpen, aka Anvers...) posibil, dar cu multiple 'probleme colaterale'...

 


Re: Discutii dupa inaugurarea statiilor Jiului si Parc Bazil George

subway guru wrote:
@andrei11:
eu zic sa uiti de treaba cu intratul in Cismigiu...daca nu vrei sa ne vezi pe totzi spanzuratzi de ecologisti in Piatza Constitutiei cu 'ritualuri Voodoo'...


:lol:  Asta-i muzica ce-mi place!  :lol:  (citat liber dupa Regele Carol I)

N-aveti ce cauta in Cismigiu, sunt sigur ca santierul ala poate fi organizat si in fata la PMB, acolo unde freaca menta aia de se fac ca repara Primaria... :mrgreen:  sau oriunde in alta parte, dar nu in Cismigiu...

 


Go to page:  1  ... 12 13 14 15 16 17 18 19
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M4 • Tronsonul 1 Mai - Parc Bazilescu • Lucrări în 2000 - 2011  • 
Choose destination

Since our 2421 forum members have written 433501 posts in 5398 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use