Topic: Eliberarea titlurilor de călătorie (sisteme de ticketing)
987 posts, 340061 views
📖 Pagination options
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB
Dr2005
Sunt curios ce ,,aplicaţie" sofisticată au cei de la MAV sau de la BKV, care dau reducerile doar la vederea unui carnet de student (atât la studenţii lor, cât şi la cei din restul UE + Elveţia) vizat la zi, fără legitimaţii, adeverinţe, buletine de identitate şi rugăminţi, ba chiar te lasă să le plăteşti cu cardul sau, în cazul biletelor de tren, să le cumperi on-line (şi ai 50% reducere şi la IR, fără cupoane sau alte porcării; desigur, plăteşti diferenţa IR-IC, adică 230 - 580 forinţi, în funcţie de distanţă).
La abonamente pot să treacă numele în calculator (şi RATB poate face la fel, nu înţeleg de ce nu încarcă abonamente cu tarif redus la toate chioşcurile, că echipamentele există) şi să dea la sfârşitul lunii tabelul. Asta nu necesită decât o conexiune la internet, un PC şi conectarea la SAT (în care s-au băgat deja grămezi de bani), nu e nevoie de alte softuri. Dar Metrorex lucrează ca în epoca de piatră (registre, mâzgălit carnetul de student, stat la coadă), probabil ca să fie schema de personal cât mai mare, că e mare bătaie pe locuri de muncă unde un muncitor necalificat (vânzător de cartele) are 2000 RON salariu, un inginer stagiar 3000 RON şi unul cu ceva vechime 4000 RON, toate plus bonuri de masă, program de lucru redus (pe motiv de tunel, inclusiv pentru femeia de serviciu de la sediul din Dinicu Golescu) şi zi liberă plătită de ziua metroului + prevedere în contractul colectiv de muncă conform căreia rudele de gradul I ale celor angajaţi au prioritate la angajare.
Sunt curios ce ,,aplicaţie" sofisticată au cei de la MAV sau de la BKV, care dau reducerile doar la vederea unui carnet de student (atât la studenţii lor, cât şi la cei din restul UE + Elveţia) vizat la zi, fără legitimaţii, adeverinţe, buletine de identitate şi rugăminţi, ba chiar te lasă să le plăteşti cu cardul sau, în cazul biletelor de tren, să le cumperi on-line (şi ai 50% reducere şi la IR, fără cupoane sau alte porcării; desigur, plăteşti diferenţa IR-IC, adică 230 - 580 forinţi, în funcţie de distanţă).
La abonamente pot să treacă numele în calculator (şi RATB poate face la fel, nu înţeleg de ce nu încarcă abonamente cu tarif redus la toate chioşcurile, că echipamentele există) şi să dea la sfârşitul lunii tabelul. Asta nu necesită decât o conexiune la internet, un PC şi conectarea la SAT (în care s-au băgat deja grămezi de bani), nu e nevoie de alte softuri. Dar Metrorex lucrează ca în epoca de piatră (registre, mâzgălit carnetul de student, stat la coadă), probabil ca să fie schema de personal cât mai mare, că e mare bătaie pe locuri de muncă unde un muncitor necalificat (vânzător de cartele) are 2000 RON salariu, un inginer stagiar 3000 RON şi unul cu ceva vechime 4000 RON, toate plus bonuri de masă, program de lucru redus (pe motiv de tunel, inclusiv pentru femeia de serviciu de la sediul din Dinicu Golescu) şi zi liberă plătită de ziua metroului + prevedere în contractul colectiv de muncă conform căreia rudele de gradul I ale celor angajaţi au prioritate la angajare.
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB
subway guru
O fi si asta al n-shpelea motiv pentru care au ajuns ungurii 'in faliment'???
Cauta si tu un exemplu dintr-o 'tzara civilizata'...![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
P.S.
Ce am constatat eu la unguri...e o gandire 'dualista'...
In timp ce predica 'nationalismul socialisto-populist' cu tenta 'austro-ungara', trag tot timpul cu ochiul cu oarece 'ciuda' la 'modelul romanesc'...culmea 'ironiei'...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
E alta 'varianta' a asa-zisei 'concurentze' dintre noi si bulgari...
inca un 'bullshit' euro-provincial...
O fi si asta al n-shpelea motiv pentru care au ajuns ungurii 'in faliment'???
![Surprised :o](./images/smilies/icon_e_surprised.gif)
Cauta si tu un exemplu dintr-o 'tzara civilizata'...
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
P.S.
Ce am constatat eu la unguri...e o gandire 'dualista'...
In timp ce predica 'nationalismul socialisto-populist' cu tenta 'austro-ungara', trag tot timpul cu ochiul cu oarece 'ciuda' la 'modelul romanesc'...culmea 'ironiei'...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
E alta 'varianta' a asa-zisei 'concurentze' dintre noi si bulgari...
inca un 'bullshit' euro-provincial...
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB
Dr2005
În Austria te duci cu carnetul de student la OBB, primeşti un card şi după aia doar prezinţi cardul. Iar la transportul în comun prezinţi carnetul de student şi atât. Fără limită la călătorii, fără scris cupoane şi permise, fără constrângerea de a folosi doar anumite case de bilete, fără să te oblige să plăteşti cash şi fără un dosar cu acte ca pentru viza de SUA. Sau m-am dus prea ,,departe" acum, e o ţară prea civilizată?
A... şi ei au bilete de hârtie, care se pot cumpăra şi de la şofer/vatman. Şi mai poţi lua gratis diverse hărţi, iar la un preţ modic (vreo 2 euro) poţi lua o hartă generală a reţelei de transport în comun (asta în Viena, că în Innsbruck şi Graz am primit gratis ditamai hărţile). Şi mai ai şi programul afişat în staţie (şi respectat).
Late edit: şi poţi şi să cumperi bilete prin SMS, fără să ai nevoie de net pe telefon, de funcţia MMS, de smartphone şi fără să trebuiască să fii limitat doar la câteva staţii de unde să începi călătoria.
În Austria te duci cu carnetul de student la OBB, primeşti un card şi după aia doar prezinţi cardul. Iar la transportul în comun prezinţi carnetul de student şi atât. Fără limită la călătorii, fără scris cupoane şi permise, fără constrângerea de a folosi doar anumite case de bilete, fără să te oblige să plăteşti cash şi fără un dosar cu acte ca pentru viza de SUA. Sau m-am dus prea ,,departe" acum, e o ţară prea civilizată?
A... şi ei au bilete de hârtie, care se pot cumpăra şi de la şofer/vatman. Şi mai poţi lua gratis diverse hărţi, iar la un preţ modic (vreo 2 euro) poţi lua o hartă generală a reţelei de transport în comun (asta în Viena, că în Innsbruck şi Graz am primit gratis ditamai hărţile). Şi mai ai şi programul afişat în staţie (şi respectat).
Late edit: şi poţi şi să cumperi bilete prin SMS, fără să ai nevoie de net pe telefon, de funcţia MMS, de smartphone şi fără să trebuiască să fii limitat doar la câteva staţii de unde să începi călătoria.
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB
subway guru
Te-ai dus in zona in care nu trebuie sa treci prin turnicheti...si sarma ghimpata... ca sa eviti 'frauda'...
Astia au ramas, vai mama lor 'la biletul de hartie', niste 'inapoiatzi'...i-am 'intrecut' de mult...niste austro-ungari amaratzi si 'nostalgici' de pe vremea lu' Maria Tereza...ca sa fim 'chit' trebuie sa le mai trimitem o tona de 'romanes' si ei sa ne expedieze inapoi totzi sashii/shvabii nostri...dar n-au ei atatea lebede negre la Viena ca sa faca fatza...tot noi suntem 'mai tari'...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Eu prefer sa ma uit la Singapur ca sa vad 'ce ne asteapta', ceea ce-ti recomand calduros si tie...chiar daca ar trebui folosita mitraliera pt 'implementare'...
P.S.
Gata cu 'off-topic-ul' ca dam in 'geopolitichie'!![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
P.P.S.
Ticketingul RATB a fost inspirat de ticketingul de la Singapore...deci Bucuresti=second world best la ora aia...
Cel cu cartela magnetica de la Metrorex...inspirat dupa modelul parizian...'carte orange'...implementat de o firma 'belgiana'...
Te-ai dus in zona in care nu trebuie sa treci prin turnicheti...si sarma ghimpata... ca sa eviti 'frauda'...
Astia au ramas, vai mama lor 'la biletul de hartie', niste 'inapoiatzi'...i-am 'intrecut' de mult...niste austro-ungari amaratzi si 'nostalgici' de pe vremea lu' Maria Tereza...ca sa fim 'chit' trebuie sa le mai trimitem o tona de 'romanes' si ei sa ne expedieze inapoi totzi sashii/shvabii nostri...dar n-au ei atatea lebede negre la Viena ca sa faca fatza...tot noi suntem 'mai tari'...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Eu prefer sa ma uit la Singapur ca sa vad 'ce ne asteapta', ceea ce-ti recomand calduros si tie...chiar daca ar trebui folosita mitraliera pt 'implementare'...
![Surprised :o](./images/smilies/icon_e_surprised.gif)
P.S.
Gata cu 'off-topic-ul' ca dam in 'geopolitichie'!
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
P.P.S.
Ticketingul RATB a fost inspirat de ticketingul de la Singapore...deci Bucuresti=second world best la ora aia...
Cel cu cartela magnetica de la Metrorex...inspirat dupa modelul parizian...'carte orange'...implementat de o firma 'belgiana'...
-
- Celestin Draganescu
-
Posted:
-
Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB
Celestin Draganescu
Se pare ca nu ma exprim foarte clar:
Si ID-ul acela unde il stochezi?
Mhm... perfect. Si cum generezi coduri unice si cum impiedici pe cineva sa valideze un cod de 2 ori si/sau sa si-l printeze acasa avand in vedere majoritatea aplicatiilor de pe telefoane care citesc orice fel de cod de bare?
La ce folos sa faci doar un cititor atata timp cat tehnologia RFID este atat de fiabila si nu este deloc o diferenta mare de pret dintre read si read/write.
Ce dotare mai simpla? O imprimanta de coduri de bare in fiecare?
Conexiunea cu serverul exista si acum in timp real.
Da, sigur. Haideti sa incarcam reteaua GPRS a oricarui operator de telefonie mobila cu sute de mii de validari pe zi.
Tarifele oricat de "en-gros" ar fi, desi termenul corect ar fi "contract de volum mare", tot se poate spune ca fiecare validare costa in plus RATB-ul. Oricat ar fi acel cost, este un cost care acum este 0!
Intr-adevar: Datele "live" ar fi un lucru extraordinar pentru dispeceratul central, iar acest lucru se poate face si in prezent cu infrastructura existenta. Trebuie gasita, in schimb, cea mai buna metoda de comunicare vehicule<->dispecerat.
Nu deranjeaza pe nimeni ca modificarea se face pe carduri. Acestea au o memorie suficienta pentru mai multe tipuri de titluri de calatorie decat poate sa se gandeasca orcine.
La telefonia mobila esti identificat dupa seria SIM-ului, IMEI, etc. Nu e chiar atat de simplu.
Dar atat in cazul SIM-urilor cat si a cardurilor bancare exista un timp de stabilire a comunicatiei cu serverul de date fie "Cauta operator" sau "Va rugam asteptati. Tranzactia dvs. va fi procesata", dupa caz. Aceste secunde nu se pot pierde in cazul validarilor in mijloacele de transport.
Va imaginati cum ar fi sa stea cineva 30 de secunde apropiind cardul de validator care sa afiseze "Va rugam asteptati. Se verifica titlurile de calatorie valide..."?
Se pare ca nu ma exprim foarte clar:
mradulescu wrote:
Pai tocmai, ar fi trebuit carduri fara memorie, doar cu un ID "radonly"
Si ID-ul acela unde il stochezi?
mradulescu wrote:
Sau, pentru cele de unica folosinta, cartoane simple cu coduri de bara (eventual 2D).
Mhm... perfect. Si cum generezi coduri unice si cum impiedici pe cineva sa valideze un cod de 2 ori si/sau sa si-l printeze acasa avand in vedere majoritatea aplicatiilor de pe telefoane care citesc orice fel de cod de bare?
mradulescu wrote:
Validatoarele ar fi fost doar niste cititoare (magnetice si/sau optice) si n-ar fi trebuit sa scrie nimic pe carduri.
La ce folos sa faci doar un cititor atata timp cat tehnologia RFID este atat de fiabila si nu este deloc o diferenta mare de pret dintre read si read/write.
mradulescu wrote:
Centrele de incarcare / auotmatele de vanzare ar fi avut o dotare mai simpla (doar o eventuala conexiune de date cu serverul RATB)
Ce dotare mai simpla? O imprimanta de coduri de bare in fiecare?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
mradulescu wrote:
Singura complicatie ar fi fost sistemul din mijloacele de transport si infratructura de comunicatie. Dar se puteau obtine tarife bunicele pentru un contract en-gros, plus ca trasmiterea practic on-line a validarilor, datelor GPS si a altor informatii a fi permis dipeceratului urmarirea "live" a incarcarii tuturor mijloacelor de transport.
Da, sigur. Haideti sa incarcam reteaua GPRS a oricarui operator de telefonie mobila cu sute de mii de validari pe zi.
Tarifele oricat de "en-gros" ar fi, desi termenul corect ar fi "contract de volum mare", tot se poate spune ca fiecare validare costa in plus RATB-ul. Oricat ar fi acel cost, este un cost care acum este 0!
Intr-adevar: Datele "live" ar fi un lucru extraordinar pentru dispeceratul central, iar acest lucru se poate face si in prezent cu infrastructura existenta. Trebuie gasita, in schimb, cea mai buna metoda de comunicare vehicule<->dispecerat.
mradulescu wrote:
Plus ca orice schimbare in politica de tarife si abonamente s-ar fi facut pe servere, nu pe carduri.
Nu deranjeaza pe nimeni ca modificarea se face pe carduri. Acestea au o memorie suficienta pentru mai multe tipuri de titluri de calatorie decat poate sa se gandeasca orcine.
mradulescu wrote:
Gandeste-te ca in telefonia mobila, est identificat printr-un serial-number al cartelei SIM-ului; carduri bancare iarasi nu contin nimic pe ele, in afara de cod de identificare si, la cele cu cip, un mecanism de validare a PIN-ului.
La telefonia mobila esti identificat dupa seria SIM-ului, IMEI, etc. Nu e chiar atat de simplu.
Dar atat in cazul SIM-urilor cat si a cardurilor bancare exista un timp de stabilire a comunicatiei cu serverul de date fie "Cauta operator" sau "Va rugam asteptati. Tranzactia dvs. va fi procesata", dupa caz. Aceste secunde nu se pot pierde in cazul validarilor in mijloacele de transport.
Va imaginati cum ar fi sa stea cineva 30 de secunde apropiind cardul de validator care sa afiseze "Va rugam asteptati. Se verifica titlurile de calatorie valide..."?
- mradulescu
-
Posted:
-
Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB
mradulescu
Pai ID-ul il stochezi pe card, magnetic si/sau vizual (code de bare 2D).
Pai codurile unice sa fie generate de serverul RATB. Chiar asta ar fi un avantaj, intri pe site, platesti un abonament si primesti un cod pe care-l tiparesti si apoi te sui in tramvai cu el si validezi.
Cartelele de reincarcare pentru GSM-ul preplatit sunt in fapt, tot niste coduri unice, de unica folosinta. N-ai cum sa scoti din "burta" un cod valid.
Nu-i nevoie de imprimanta, pentru ca cartelele ar avea codul de bare si/sau ID-ul magneti pretiparit. In schimb, n-ar avea nevoie de cititor/scrritor de carduri. Asta ar face mai simple si mai ieftine inclusiv distribuitoare automate.
Repet, validarile nu trebuie facute live, ci "sacadat". Practic schimbul de informatii care acum se face la depou sa se faca pe 3G, in portii mici, la fiecare statie, de exemplu.
In ceea ce priveste costul, de exemplu, un abonament 3G cu trafic lunar de 4 GB (ceea ce e arhisuficient) costa la Vodafone 12 EUR (cu tot cu TVA). Pai asta echivaleaza cu 8 litri de motorina.. Adica vreau sa spun ca ai avea un cost incremental absolut nesemnificativ per autobuz. Si la un contract de mare volum, pretul ar putea scadea la jumatate (sau platit strict functie de trafic).
Tocmai, ca daca ai avea carduri fara memorie ar fi mai ieftine. Plus sa pentru cartele simple, de 2 saqu 10 calatorii ai putea folosi un carton simplu, nemagnetic (doar cu cod bara)
Repet, nu trebuie sa fie validari on-line; validatorul master de la bordul vehiculului ar contine, ca si pina acum, o baza de date cu toate codurile valide, iar validarea s-ar face in baza acestei "replici" a bazei de date aflate la bordul vehiculului. Actualizarea in schimb s-ar face la intervale de 5-10 minute, doar cu informatiile "noi".
Celestin Draganescu wrote:
Se pare ca nu ma exprim foarte clar:mradulescu wrote:
Pai tocmai, ar fi trebuit carduri fara memorie, doar cu un ID "radonly"
Si ID-ul acela unde il stochezi?
Pai ID-ul il stochezi pe card, magnetic si/sau vizual (code de bare 2D).
Celestin Draganescu wrote:mradulescu wrote:
Sau, pentru cele de unica folosinta, cartoane simple cu coduri de bara (eventual 2D).
Mhm... perfect. Si cum generezi coduri unice si cum impiedici pe cineva sa valideze un cod de 2 ori si/sau sa si-l printeze acasa avand in vedere majoritatea aplicatiilor de pe telefoane care citesc orice fel de cod de bare?
Pai codurile unice sa fie generate de serverul RATB. Chiar asta ar fi un avantaj, intri pe site, platesti un abonament si primesti un cod pe care-l tiparesti si apoi te sui in tramvai cu el si validezi.
Cartelele de reincarcare pentru GSM-ul preplatit sunt in fapt, tot niste coduri unice, de unica folosinta. N-ai cum sa scoti din "burta" un cod valid.
Celestin Draganescu wrote:mradulescu wrote:
Validatoarele ar fi fost doar niste cititoare (magnetice si/sau optice) si n-ar fi trebuit sa scrie nimic pe carduri.
La ce folos sa faci doar un cititor atata timp cat tehnologia RFID este atat de fiabila si nu este deloc o diferenta mare de pret dintre read si read/write.mradulescu wrote:
Centrele de incarcare / auotmatele de vanzare ar fi avut o dotare mai simpla (doar o eventuala conexiune de date cu serverul RATB)
Ce dotare mai simpla? O imprimanta de coduri de bare in fiecare?Conexiunea cu serverul exista si acum in timp real.
Nu-i nevoie de imprimanta, pentru ca cartelele ar avea codul de bare si/sau ID-ul magneti pretiparit. In schimb, n-ar avea nevoie de cititor/scrritor de carduri. Asta ar face mai simple si mai ieftine inclusiv distribuitoare automate.
Celestin Draganescu wrote:mradulescu wrote:
Singura complicatie ar fi fost sistemul din mijloacele de transport si infratructura de comunicatie. Dar se puteau obtine tarife bunicele pentru un contract en-gros, plus ca trasmiterea practic on-line a validarilor, datelor GPS si a altor informatii a fi permis dipeceratului urmarirea "live" a incarcarii tuturor mijloacelor de transport.
Da, sigur. Haideti sa incarcam reteaua GPRS a oricarui operator de telefonie mobila cu sute de mii de validari pe zi.
Tarifele oricat de "en-gros" ar fi, desi termenul corect ar fi "contract de volum mare", tot se poate spune ca fiecare validare costa in plus RATB-ul. Oricat ar fi acel cost, este un cost care acum este 0!
Intr-adevar: Datele "live" ar fi un lucru extraordinar pentru dispeceratul central, iar acest lucru se poate face si in prezent cu infrastructura existenta. Trebuie gasita, in schimb, cea mai buna metoda de comunicare vehicule<->dispecerat.
Repet, validarile nu trebuie facute live, ci "sacadat". Practic schimbul de informatii care acum se face la depou sa se faca pe 3G, in portii mici, la fiecare statie, de exemplu.
In ceea ce priveste costul, de exemplu, un abonament 3G cu trafic lunar de 4 GB (ceea ce e arhisuficient) costa la Vodafone 12 EUR (cu tot cu TVA). Pai asta echivaleaza cu 8 litri de motorina.. Adica vreau sa spun ca ai avea un cost incremental absolut nesemnificativ per autobuz. Si la un contract de mare volum, pretul ar putea scadea la jumatate (sau platit strict functie de trafic).
Celestin Draganescu wrote:mradulescu wrote:
Plus ca orice schimbare in politica de tarife si abonamente s-ar fi facut pe servere, nu pe carduri.
Nu deranjeaza pe nimeni ca modificarea se face pe carduri. Acestea au o memorie suficienta pentru mai multe tipuri de titluri de calatorie decat poate sa se gandeasca orcine.
Tocmai, ca daca ai avea carduri fara memorie ar fi mai ieftine. Plus sa pentru cartele simple, de 2 saqu 10 calatorii ai putea folosi un carton simplu, nemagnetic (doar cu cod bara)
Celestin Draganescu wrote:mradulescu wrote:
Gandeste-te ca in telefonia mobila, est identificat printr-un serial-number al cartelei SIM-ului; carduri bancare iarasi nu contin nimic pe ele, in afara de cod de identificare si, la cele cu cip, un mecanism de validare a PIN-ului.
La telefonia mobila esti identificat dupa seria SIM-ului, IMEI, etc. Nu e chiar atat de simplu.
Dar atat in cazul SIM-urilor cat si a cardurilor bancare exista un timp de stabilire a comunicatiei cu serverul de date fie "Cauta operator" sau "Va rugam asteptati. Tranzactia dvs. va fi procesata", dupa caz. Aceste secunde nu se pot pierde in cazul validarilor in mijloacele de transport.
Va imaginati cum ar fi sa stea cineva 30 de secunde apropiind cardul de validator care sa afiseze "Va rugam asteptati. Se verifica titlurile de calatorie valide..."?
Repet, nu trebuie sa fie validari on-line; validatorul master de la bordul vehiculului ar contine, ca si pina acum, o baza de date cu toate codurile valide, iar validarea s-ar face in baza acestei "replici" a bazei de date aflate la bordul vehiculului. Actualizarea in schimb s-ar face la intervale de 5-10 minute, doar cu informatiile "noi".
-
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Totul despre cardurile de calatorie RATB
bercenicity
Nu merge cu intervale de actualizare de 5-10 minute: emiterea unui titlu si validarea lui se pot face intr-un interval de sub un minut (cu emiterea de la un automat din statie/toneta)
Sau cum previi fraudarea sistemului la genul: cineva printeaza titlul de calatorie (anonim) de doua ori, ii da "share" la un prieten si el si prietenul valideaza in vehicule diferite in aproximativ acelasi moment.
Chestia cu titlul printat/imagine neverificat in timp real ar merge doar cu informatiile personale ale utilizatorului codate in imaginea de scanat (cod bare, cod QR, aztec, etc.), asa cum e la biletele de avion/tren care folosesc sistemul asta.
Nu merge cu intervale de actualizare de 5-10 minute: emiterea unui titlu si validarea lui se pot face intr-un interval de sub un minut (cu emiterea de la un automat din statie/toneta)
Sau cum previi fraudarea sistemului la genul: cineva printeaza titlul de calatorie (anonim) de doua ori, ii da "share" la un prieten si el si prietenul valideaza in vehicule diferite in aproximativ acelasi moment.
Chestia cu titlul printat/imagine neverificat in timp real ar merge doar cu informatiile personale ale utilizatorului codate in imaginea de scanat (cod bare, cod QR, aztec, etc.), asa cum e la biletele de avion/tren care folosesc sistemul asta.
- misterr
-
Posted:
-
Hai cu baza de date, că pleacă tramvaiul din stație!
misterr
mradulescu wrote:Validatorul master nu conține nici o bază de date, am explicat mai sus cum funcționează sistemul. El știe doar data/ora, linia pe care se află și numărul semicursei. Cînd vii cu cardul la oricare validator din vehicul, se verifică doar dacă ai titlu de călătorie pe linia respectivă, dacă e în perioada de valabilitate (informațiile astea se află pe card) și dacă ai mai validat pe semicursa respectivă (informația asta e în memoria validatorului).
validatorul master de la bordul vehiculului ar contine, ca si pina acum, o baza de date cu toate codurile valide.
mradulescu wrote:În varianta asta, dacă cumperi card în stație și vrei să te urci imediat în vehicul, cum poți fi sigur că baza de date din validator a apucat să se actualizeze?
Actualizarea in schimb s-ar face la intervale de 5-10 minute, doar cu informatiile "noi".
- mradulescu
-
Posted:
-
Re: Hai cu baza de date, că pleacă tramvaiul din stație!
mradulescu
Pai da, dar daca incarci prin Internet, tot tu ai zis ca validatoarele "stiu" ce carduri trebuie sa incarce. Deci au cumva o baza de date.
In primul rand, cardurile / ID-urile de Unica folosinta ar putea fi incarcate in baza de date de la bun inceput, nu in momentul vanzarii. Singura problema e cand incarci un portofel electronic sau activezi un abonament. Atunci informatia respectiva ar putea fi trimisa in regim de maxima prioritate si ar ajunge la validatoare practic instantaneu. Sau s-ar putea da un time-out, cunoscut si anuntat, de 5 minute. (oricum, nesemnificativ fata de cel de 48 de ore necesar pentru incarcarea on-line...
Ma rog, acuma tricotez degeaba, pentru ca sistemul asta e si gata. Macar, din ce zic eu, sa se realizeze conexiune on-line pe 3G astfel incat sa existe o evidenta "la minut" a validarilor si, in consecinta, a incarcarii.
misterr wrote:mradulescu wrote:Validatorul master nu conține nici o bază de date, am explicat mai sus cum funcționează sistemul. El știe doar data/ora, linia pe care se află și numărul semicursei. Cînd vii cu cardul la oricare validator din vehicul, se verifică doar dacă ai titlu de călătorie pe linia respectivă, dacă e în perioada de valabilitate (informațiile astea se află pe card) și dacă ai mai validat pe semicursa respectivă (informația asta e în memoria validatorului).
validatorul master de la bordul vehiculului ar contine, ca si pina acum, o baza de date cu toate codurile valide.
Pai da, dar daca incarci prin Internet, tot tu ai zis ca validatoarele "stiu" ce carduri trebuie sa incarce. Deci au cumva o baza de date.
misterr wrote:mradulescu wrote:În varianta asta, dacă cumperi card în stație și vrei să te urci imediat în vehicul, cum poți fi sigur că baza de date din validator a apucat să se actualizeze?
Actualizarea in schimb s-ar face la intervale de 5-10 minute, doar cu informatiile "noi".
In primul rand, cardurile / ID-urile de Unica folosinta ar putea fi incarcate in baza de date de la bun inceput, nu in momentul vanzarii. Singura problema e cand incarci un portofel electronic sau activezi un abonament. Atunci informatia respectiva ar putea fi trimisa in regim de maxima prioritate si ar ajunge la validatoare practic instantaneu. Sau s-ar putea da un time-out, cunoscut si anuntat, de 5 minute. (oricum, nesemnificativ fata de cel de 48 de ore necesar pentru incarcarea on-line...
Ma rog, acuma tricotez degeaba, pentru ca sistemul asta e si gata. Macar, din ce zic eu, sa se realizeze conexiune on-line pe 3G astfel incat sa existe o evidenta "la minut" a validarilor si, in consecinta, a incarcarii.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Hai cu baza de date, că pleacă tramvaiul din stație!
misterr
mradulescu wrote:Da, e o listă (tabelă) de cîteva zeci (hai, sute) de carduri care trebuie încărcate...
Pai da, dar daca incarci prin Internet, tot tu ai zis ca validatoarele "stiu" ce carduri trebuie sa incarce. Deci au cumva o baza de date.
mradulescu wrote:48 de ore (24 + 24) e, în cazul cel mai defavorabil, intervalul în care îți apare pe sait confirmarea încărcării cardului. Altfel, poți să încarci seara, și a doua zi dimineață să te duci liniștit să validezi...
oricum, nesemnificativ fata de cel de 48 de ore necesar pentru incarcarea on-line...
- misterr
-
Posted:
-
GHID practic pentru validarea cardurilor
misterr
Pentru cei care se plîng că nu se descurcă cu cardurile ACTIV:
În afară de informațiile teoretice puse aici:
http://www.ratb.ro/validare-si-consultare-carduri.php
RATB a început să împrăștie și un GHID PRACTIC PENTRU VALIDAREA CARDURILOR DE TRANSPORT
L-am pozat repede cu bricheta; dacă e nevoie îl pot scana.
Pentru cei care se plîng că nu se descurcă cu cardurile ACTIV:
În afară de informațiile teoretice puse aici:
http://www.ratb.ro/validare-si-consultare-carduri.php
RATB a început să împrăștie și un GHID PRACTIC PENTRU VALIDAREA CARDURILOR DE TRANSPORT
L-am pozat repede cu bricheta; dacă e nevoie îl pot scana.
P1020931.JPG (141.6 KB; downloaded 6164 times)
P1020933.JPG (133.2 KB; downloaded 6163 times)
P1020934.JPG (158.48 KB; downloaded 6164 times)
P1020937.JPG (141.49 KB; downloaded 6162 times)
P1020939.JPG (177.27 KB; downloaded 6162 times)
P1020941.JPG (154.24 KB; downloaded 6164 times)
P1020943.JPG (129.36 KB; downloaded 6163 times)
P1020944.JPG (186.04 KB; downloaded 6164 times)
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dr2005
http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=223
Regia Autonomă de Transport Bucureşti lansează, începând din data de 26 aprilie 2012, o nouă modalitate de plată a călătoriilor în mijloacele de transport în comun: plata prin SMS.
Această nouă facilitate este valabilă numai pentru abonamentul de o zi.
Printr-un singur SMS la numărul 7456, disponibil în reţelele de telefonie mobilă Orange şi Vodafone, călătorii vor putea achita contravaloarea unui abonament de o zi, valabil pe toate liniile de transport urban. Plata poate fi efectuată de pe orice tip de telefon mobil.
Preţul este acelaşi cu cel plătit la punctele de vânzare RATB, respectiv 9,6 lei (TVA inclus), fără alte costuri suplimentare.
Înainte de momentul urcării în vehiculele RATB, călătorii vor trimite un SMS, cu textul A, la numărul 7456. În câteva secunde, vor primi un mesaj, care va conţine un cod ce va confirma efectuarea tranzacţiei.
Obligaţia călătorilor este de a păstra SMS-ul pe toată durata zilei, până la expirarea valabilităţii abonamentului.
Siguranţa plăţii prin SMS este garantată de platforma de operare, care este prevăzută cu un mecanism antifraudă.
“Dorim să venim în sprijinul călătorilor noştri, oferindu-le acest nou instrument de plată, accesibil, rapid şi comod. Aceasta este o altă etapă, pe care RATB o parcurge în cadrul unui program mai amplu, de optimizare a ofertei de transport şi de creştere a calităţii serviciilor oferite publicului călător”, declară Viorel Popescu, Director General RATB.
http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=223
Regia Autonomă de Transport Bucureşti lansează, începând din data de 26 aprilie 2012, o nouă modalitate de plată a călătoriilor în mijloacele de transport în comun: plata prin SMS.
Această nouă facilitate este valabilă numai pentru abonamentul de o zi.
Printr-un singur SMS la numărul 7456, disponibil în reţelele de telefonie mobilă Orange şi Vodafone, călătorii vor putea achita contravaloarea unui abonament de o zi, valabil pe toate liniile de transport urban. Plata poate fi efectuată de pe orice tip de telefon mobil.
Preţul este acelaşi cu cel plătit la punctele de vânzare RATB, respectiv 9,6 lei (TVA inclus), fără alte costuri suplimentare.
Înainte de momentul urcării în vehiculele RATB, călătorii vor trimite un SMS, cu textul A, la numărul 7456. În câteva secunde, vor primi un mesaj, care va conţine un cod ce va confirma efectuarea tranzacţiei.
Obligaţia călătorilor este de a păstra SMS-ul pe toată durata zilei, până la expirarea valabilităţii abonamentului.
Siguranţa plăţii prin SMS este garantată de platforma de operare, care este prevăzută cu un mecanism antifraudă.
“Dorim să venim în sprijinul călătorilor noştri, oferindu-le acest nou instrument de plată, accesibil, rapid şi comod. Aceasta este o altă etapă, pe care RATB o parcurge în cadrul unui program mai amplu, de optimizare a ofertei de transport şi de creştere a calităţii serviciilor oferite publicului călător”, declară Viorel Popescu, Director General RATB.
- mradulescu
-
Posted:
-
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
subway guru
Sistemul asta de plata cu SMS ar fi fost mai util pentru calatorii 'ocazionale', ma urc in troleu, n-am 'cartea', achit prin telefon, nu pentru 'abonament'...
Sistemul asta de plata cu SMS ar fi fost mai util pentru calatorii 'ocazionale', ma urc in troleu, n-am 'cartea', achit prin telefon, nu pentru 'abonament'...
![Uber Geek :ugeek:](./images/smilies/icon_e_ugeek.gif)
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination