MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor

258 posts, 38881 views
 
Go to page:  1  ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor Utilizator anonim 2

Mare minune. Eu credeam ca e doar o chestiune de timp.
Atunci cum o sa dirijeze bietii nevazatori pe peron? Ceva le trebuie ca doar nu o sa se bazeze pe striatiile prevazute inca din constructie la marginea peronului...

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor sab

Vasile52 wrote here:
De ce nu au cumpărat direct placi pentru oameni cu dizabilități cand au văzut ca se sparg cele vechi?

Simplu
1)ei nu înlocuiesc decât unde este gresie galbena si de obicei la marcajele "lungi", nu la bumbi, nici măcar acolo peste tot, îmi scapă criteriul, or face niste "studii". Pe când pardoseala din stații nu este doar cu gresie galbena. Cum ar fi sa scoată granitul sau marmura ca sa trântească niste placi oribile ștanțate din fabrica?
2) întotdeauna primele doua rânduri de bumbi de la peron pica pe banda de atenționare, care este de alta culoare si din alt material (de obicei marmura roșie/alba). Doar pe tronsonul GdN-D2 s-a pus gresie banala la banda de atenționare, de unde si problemele  de găurire de la Obor, Victoriei, etc..
Din nou, se pune întrebarea anterioară.. cum ar fi sa înlocuiesc cu materiale oribile ? Plus ca ar fi mult mai mult de înlocuit fata de ce se îndoiește acum. Inclusiv la trepte...
punmeister wrote here:
La Politehnica n-au pus in zona fosilelor, doar la capete s-au aplicat plus zonele de acces.

Părerea mea este ca la Politehnica NU au terminat, cred ca si ei au o strângere de inima in zona cu fosile. Pentru ca, ATENTIE, fosilele nu sunt numai pe centru, ci tot ce este roșu pe jos conține fosile. Inevitabil vor distruge si astfel de zone.
Daca se poate doar cu marcaje la capete, vine întrebarea fireasca....de ce in celelalte stații am facut acest "macel"?
Utilizator anonim 2 wrote here:
Atunci cum o sa dirijeze bietii nevazatori pe peron? Ceva le trebuie ca doar nu o sa se bazeze pe striatiile prevazute inca din constructie la marginea peronului...

O sa fie niste "harți" din loc in loc. Însă părerea mea este ca NU le va folosi nimeni, dar este bine sa visam frumos . Când o sa vedeți primul nevăzător care umbla singur, sa-mi spuneți si mie...

 


Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor Vasile52

Eu ma refeream la acele placi galbene sparte ca în loc de placi standard + elementele acelea puteau cumpara direct placi speciale, iar in restul zonelor unde nu s-au distrus poate rămâne soluția actuala. Sigur se putea găsea placi speciale cu o culoare asemănătoare și marcaje lungi.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor sab

Repet ceea ce am spus acum câteva mesaje, poate nu ai citit. Când s-au apucat de lucru, în mod cert nu știau ca trebuie înlocuită gresia. În aceasta situație,  cel mai probabil au cumpărat marcajele metalice în avans. Pe parcurs s-a ajuns sa fie schimbata gresia, însă dacă aveau deja cumpărate marcajele metalice ... le aruncau dacă luau  placi speciale. Nu vreau sa îmi imaginez costul acelor placi "speciale" vs gresia galbena +marcaje metalice...
Cat despre "culori asemănătoare", sigur găsești placi roșii, gri, albe, maro sau ce in culori mai sunt finisajele de piatra naturala pe la metrou.  Sa fim serioși...
Chiar și dacă ar exista, tot ar fi ieșit o cârpeală,  cum am văzut ca au făcut la Victoriei.
Deci un NU hotărât.
Pana si la gresia galbena, ei au crezut ca înlocuiesc cu un produs identic, in practica s-a dovedit ca este de o calitate îndoielnică si se înnegrește imediat.

 


Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor subway guru

@sab
Atunci hai sa discutam despre bumbi si dungi metalice.
Din ce m-am informat eu inainte de lansarea proiectului sunt doua surse posibile, Europa si China. Cele europene sunt de trei pana la de zece ori mai scumpe decat cele chinezesti si disponibile in cantitati limitate si atunci optiunea a fost clara si evidenta doar ca cele chinezesti trebuie comandate si platite in avans pentru intreaga cantitate en gros nu la bucata, cu livrare in minimum treil luni cu vaporul. Pret mai mic, calitatea asemenea. Ar fi trebuit trimis om la fata locului pentru controlul de calitate altfel chinezii pot sa-si faca de cap dar cu restrictiile covid nici acest lucru nu a fost posibil, s-a mers pe incredere.
Cam asta este istoria nescrisa a acestui proiect…
Daca nu e bine realizat trebuie criticat dar in niciun caz repudiat!
Singurii suparati sunt probabil fabricantii autohtoni de placi ceramice de proasta calitate…care ar fi sperat sa acopere hectare intregi pe peroane cu marfa lor execrabila.  :twisted:
(Si spagi consistente?)
Eu nu mi-as pune nici in curtea de la tara asa ceva.
Si as mai zice si  ca s-au mai incurcat si ceva posibile socoteli tenebroase…  :mrgreen:
P.S.
Am tot modificat mesajul pentru ca a trebuit sa-mi aleg cu grija cuvintele…

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor sab

Mulțumesc, asta confirma supoziția mea. Marcajele au fost cumpărate in avans si trebuiau folosite, nu mai aveau cum sa pună placi gata-profilate, atunci când s-a luat ULTERIOR decizia de a înlocui gresia galbena pe traseul cu marcaje. Case closed.

 


Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor shoppy

Pai gresie profilata pentru nevazatori deja exista instalata prin multe locuri deci exista si distribuitori pentru ea, toata lumea ii stie, toata lumea stie cat costa, important este sa se inventeze ceva pentru care nu exista distribuitori ca sa se umfle pretul luat de firma capusa.

 


Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor subway guru

Gresia profilata ar insemna desfigurarea arhitecturii statiilor, scoti marmura si granit si pui spanac in loc?
Pune-le pe peroanele STB, nu mizeriile alea de plastic…

 


Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor shoppy

Sigur aia de au calcat zilnic pe marmura si granit la metrou in ultimii 50 de ani au mers la munca cu drag si spor din cauza asta, mai si aluneca cand se uda, se mai si innegreste de la abtibildele publicitare sau de indrumare, si au mai si venit niste analfabeti de au ciuruit-o la mana, initial o fi parut buna ideea de a pune marmura si granit pe jos dar in final mai bine puneau gresie.

 


Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor subway guru

La un moment dat au fost si idei de a pune asfalt sau placi cauciucate.
Gresia canelata nu e agreata de doamnele care vor sa poarte tocuri.

 


Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor reiny2000

Piața Iancului, harta stației în limbajul Braille
Sursa: Reddit
kb0bj93d2vya1.jpg (1.97 MB; downloaded 1227 times)

 


Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor Bogdan MD

subway guru wrote here:
Gresia profilata ar insemna desfigurarea arhitecturii statiilor, scoti marmura si granit si pui spanac in loc?
Pune-le pe peroanele STB, nu mizeriile alea de plastic…


Nu pricep de ce abordarea asta unitara, totul sau nimic. Sunt total de acord ca unde ai marmura nu poti sa spargi si sa pui alta gresie, dar in statiile unde ai deja clasica gresie galbena pe jos, cred ca era mult mai nimerit sa fie inlocuite cateva randuri de placi cu unele profilate de aceeasi culoare. Nu pricep de ce persoanele care au facut proiectul nu au tinut cont de particularitatile statiilor cand s-a decis solutia finala, ca pana si un student care isi face lucrarea de licenta putea sa iti faca un calcul rapid cum ca ai atatea statii cu podea de marmura unde ai nevoie de x metri de bumbisori metalici, si inca niste statii cu gresie galbena identica, unde ai nevoie de y m de ceramica profilata. Uitandu-ne acum la rezultat pare ca cineva a dat din mana ca sa se faca cu solutia ASTA, si s-a facut. Si a iesit prost.

Cineva oricum a trebuit sa comande niste m2 de placi ceramice noi de cea mai proasta calitate ad-hoc, deci in momentul acela sa putea regandi tot proiectul, risipa fiind deja evidenta si inevitabila. Aici nu e vorba doar de Dorei care si-au batut joc de lucrare, ci si de coordonatorii de proiect care nu au facut nimic ca sa salveze ceva din calitatea promisa la momentul castigarii licitatiei, atunci cand era clar ca solutia din proiect nu iesea bine. Si nici macar nu e prea tarziu, inca se poate cere repararea peroanelor :evil: ! Cei din conducerea Metrorex sunt ultimii prosti daca semneaza receptia la statiile deteriorate...

 


Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor punmeister

Eu era sa-mi sparg capul cu prostiile astea la Politehnica luni.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor sab

@Bogdan MD
Credeam ca am explicat destul de clar, chiar si unde ai gresie galbena, NU ESTE NUMAI GRESIE GALBENA in toata stația. Puteai eventual sa înlocuiești acolo unde era gresie galbena, dar ce făceai cu restul suprafețelor? Puneai profile metalice in combinație cu gresia profilata? Ieșea o prostie mai mare ca acum. NICAIERI nu ai trepte de gresie galbena, de exemplu. Schimbai podestele la scări in toate stațiile ? Hai sa fim serioși si realiști...
Aici sunt de acord cu guru, soluția aleasă era "minim invaziva", ca sa spun așa. Doar ca viața a bătut filmul. Întrebarea este daca a meritat..

@punmeister Stai sa vezi la iarna cați își vor rupe oasele pe aceste profile. Eu continui sa rămân la părerea ca, dincolo de bunele intenții, rămâne o lucrare absolut inutilă.

 


Go to page:  1  ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2422 forum members have written 433703 posts in 5399 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use