Topic: Stiri despre proiect
1310 posts, 567636 views
📖 Pagination options
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Adrian Rosca
Adevarul sta in ochiul privitorului: http://jurnalul.ro/stiri/observator/pon ... 38873.html
Restul sunt zvonuri, neadevaruri si dezinformari.
cristapone wrote:
Până la urmă finanțarea este sau nu oprită? Lucrările sunt la zi sau sunt în întârziere ?![]()
![]()
Adevarul sta in ochiul privitorului: http://jurnalul.ro/stiri/observator/pon ... 38873.html
Restul sunt zvonuri, neadevaruri si dezinformari.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
-
- icee
-
Posted:
-
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Adrian Rosca
"În acest an au fost prevăzuţi în buget 135 milioane de lei, jumătate de la noi şi jumătate de la BEI, bani concentraţi în primele două trimestre în ideea că la rectificare vor fi alocate sume suplimentare. Lucrările la acest proiect vor continua conform graficului", a spus Voinea. (depinde care grafic!)
...
"Acesta a explicat că toţi banii puşi la dispoziţie de către BEI sunt puşi în deficit, iar în acest moment mai sunt proiecte în curs de derulare cu BEI de unde mai sunt de tras încă 1,5 miliarde de euro."
http://www.realitatea.net/in-2013-au-fo ... 32173.html
Ce nu a zis stimabilul ministru delegat pentru buget este ca mare parte din suma alocata pentru primele doua trimestre a fost folosita pentru acoperirea datoriilor inregistrate pentru lucrarile efectuate in 2012.
"În acest an au fost prevăzuţi în buget 135 milioane de lei, jumătate de la noi şi jumătate de la BEI, bani concentraţi în primele două trimestre în ideea că la rectificare vor fi alocate sume suplimentare. Lucrările la acest proiect vor continua conform graficului", a spus Voinea. (depinde care grafic!)
...
"Acesta a explicat că toţi banii puşi la dispoziţie de către BEI sunt puşi în deficit, iar în acest moment mai sunt proiecte în curs de derulare cu BEI de unde mai sunt de tras încă 1,5 miliarde de euro."
http://www.realitatea.net/in-2013-au-fo ... 32173.html
Ce nu a zis stimabilul ministru delegat pentru buget este ca mare parte din suma alocata pentru primele doua trimestre a fost folosita pentru acoperirea datoriilor inregistrate pentru lucrarile efectuate in 2012.
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Adrian Rosca
ŞANTIER BLOCAT. „Mi-e ruşine“, spune fostul şef al Metrorex, despre metroul din Drumul Taberei. Actualul director: „Avem promisiuni“
http://www.romanialibera.ro/opinii/inte ... 95794.html
"România liberă: Toată presa „duduie“ de articole despre stoparea lucrărilor la metroul din Drumul Taberei. De ce s-au oprit?
Aurel Radu: Nu s-au oprit. Acum am avut o întâlnire cu constructorii, cu premierul. Nu se pune problema. Ne mai suplimentează bugetul. Într-adevăr, bugetul este mai mic.
RL: Cu cât este mai mic şi ce repercusiuni va avea această reducere?
A.R.: Acum încearcă, d-aia s-au întâlnit toate forţele politice şi încercăm să ne facă rost de bani. Cu domnul ministru Voinea (n.r. ministru delegat pentru buget), toţi au spus că ne fac rost de bani, se face o rectificare de buget şi nu se opresc lucrările.
RL: Sunteţi convins că lucrările nu s-au oprit? Activitatea este infimă pe şantierul din Drumul Taberei...
A.R.: Nu s-au oprit. Se lucrează, se lucrează în continuare. Primul ministru şi ministrul Transporturilor au spus că nu s-a pus problema. Ne sprijină în toate demersurile făcute de noi să continuăm lucrările.
RL: Unde vor fi găsiţi aceşti bani?
A.R.: Nu ştiu acum de unde fac rost.
RL: Dar când se va şti? Ce mesaj v-au transmis superiorii dumneavoastră?
A.R.: Un mesaj pozitiv. Au spus că se fac rost de bani. Şi mai avem bani, nu s-au terminat. Într-adevăr, au fost încetinite lucrările pentru că bugetul a fost mai mic decât s-a cerut. Noi am cerut un buget mai mare şi s-a aprobat mai puţin. Nu ştim care au fost motivele.
RL: Care sunt repercusiunile întârzierii lucrărilor? S-a vorbit despre penalităţi plătite către Banca Europeană de Investiţii, de la care statul a împrumutat bani pentru acest proiect.
A.R.: Normal, normal. Către bancă nu, că ei sunt înţelegători. Dar mai bine trimiteţi ceva scris la noi... Ştiţi care este ordinul la noi, trebuie să treacă pe la minister...
RL: Dar dumneavoastră sunteţi directorul Metrorex, sunteţi interfaţa ministerului...
A.R.: Încă o dată, nu s-a pus vreo problemă să se sisteze lucrările.
RL: Care este mesjaul dumneavoastră pentru locuitorii sectorului 6?
A.R.: Ne cerem scuze pentru deranj, într-adevăr, acolo este un şantier deschis... Dar o să continuăm lucrările. Avem toate promisiunile, şi ministrul Transporturilor, şi primul-ministru, şi ministrul Finanţelor, toţi, o să ne dea bani pentru lucrări. Dar bani mai avem.
RL: Câţi bani mai aveţi şi pentru cât timp?
A.R.: Nu sunt la birou să vă spun exact...
RL: Toate pancartele de pe şantierul traseului metrou Drumul Taberei, secţiunea Râul Doamnei – Eroilor ne promit 3 ani până la finalizare. De câţi ani estimaţi că va fi vorba, de fapt?
A.R.: Dacă o să avem bani mai mulţi şi se lucrează într-un ritm mai mare, clar c-o să recuperăm întârzierea. Dar acum s-a ajuns aproape la o un an, opt luni, un an.
RL: Deci ar fi vorba de 2016, cel mai devreme.
A.R.: Da, dar nu numai din lipsa fondurilor alocate. Au avut probleme şi constructorii, care şi-au obţinut autorizaţiile de construire mai târziu care au întâmpinat diverse probleme, cu mediul, cu primăria Capitalei, cu agenţiile non-guvernamentale...
RL: Există discuţii ca Metrorex să treacă în subordinea Primăriei? Care sunt, din punctul dvs. de vedere, avantajele şi dezavantajele acestei decizii? În ce anume va consta, mai exact, această mutare?
A.R.: Nu ştiu...
RL: Sunteţi, totuşi, şeful Metrorex.
A.R.: Sunt, dar nu am participat la discuţii. Sunt discuţii să vadă mai întâi baza legală. Şi, oricum, cum a spus şi dom’ ministru, vor fi consultaţi şi partenerii sociali, nu se face nimic fără o discuţie...
RL: Dar ce s-ar schimba?
A.R.: O parte din bani ar veni de la Primăria Capitalei. Părerea mea personală este că ar fi mai bine, că am putea obţine bani şi de la bugetul de stat, şi de la Consiliul General.
RL: Dar are PMB experienţa necesară, are oamenii, are banii pentru a gestiona o companie precum Metrorex?
A.R.: Cred că are, dar eu nu ştiu acum ce fonduri are. Dar în toată Europa aşa este, autoritatea metropolitană este în subordinea Consiliului General, consiliilor interzonale... Haideţi că vorbim, trimiteţi-mi întrebările. Se găsesc soluţii."
Acest Aurel Radu este o CATASTROFA! Dar nu-i de mirare, citeste si: http://www.evz.ro/detalii/stiri/exclusi ... 27712.html
ŞANTIER BLOCAT. „Mi-e ruşine“, spune fostul şef al Metrorex, despre metroul din Drumul Taberei. Actualul director: „Avem promisiuni“
http://www.romanialibera.ro/opinii/inte ... 95794.html
"România liberă: Toată presa „duduie“ de articole despre stoparea lucrărilor la metroul din Drumul Taberei. De ce s-au oprit?
Aurel Radu: Nu s-au oprit. Acum am avut o întâlnire cu constructorii, cu premierul. Nu se pune problema. Ne mai suplimentează bugetul. Într-adevăr, bugetul este mai mic.
RL: Cu cât este mai mic şi ce repercusiuni va avea această reducere?
A.R.: Acum încearcă, d-aia s-au întâlnit toate forţele politice şi încercăm să ne facă rost de bani. Cu domnul ministru Voinea (n.r. ministru delegat pentru buget), toţi au spus că ne fac rost de bani, se face o rectificare de buget şi nu se opresc lucrările.
RL: Sunteţi convins că lucrările nu s-au oprit? Activitatea este infimă pe şantierul din Drumul Taberei...
A.R.: Nu s-au oprit. Se lucrează, se lucrează în continuare. Primul ministru şi ministrul Transporturilor au spus că nu s-a pus problema. Ne sprijină în toate demersurile făcute de noi să continuăm lucrările.
RL: Unde vor fi găsiţi aceşti bani?
A.R.: Nu ştiu acum de unde fac rost.
RL: Dar când se va şti? Ce mesaj v-au transmis superiorii dumneavoastră?
A.R.: Un mesaj pozitiv. Au spus că se fac rost de bani. Şi mai avem bani, nu s-au terminat. Într-adevăr, au fost încetinite lucrările pentru că bugetul a fost mai mic decât s-a cerut. Noi am cerut un buget mai mare şi s-a aprobat mai puţin. Nu ştim care au fost motivele.
RL: Care sunt repercusiunile întârzierii lucrărilor? S-a vorbit despre penalităţi plătite către Banca Europeană de Investiţii, de la care statul a împrumutat bani pentru acest proiect.
A.R.: Normal, normal. Către bancă nu, că ei sunt înţelegători. Dar mai bine trimiteţi ceva scris la noi... Ştiţi care este ordinul la noi, trebuie să treacă pe la minister...
RL: Dar dumneavoastră sunteţi directorul Metrorex, sunteţi interfaţa ministerului...
A.R.: Încă o dată, nu s-a pus vreo problemă să se sisteze lucrările.
RL: Care este mesjaul dumneavoastră pentru locuitorii sectorului 6?
A.R.: Ne cerem scuze pentru deranj, într-adevăr, acolo este un şantier deschis... Dar o să continuăm lucrările. Avem toate promisiunile, şi ministrul Transporturilor, şi primul-ministru, şi ministrul Finanţelor, toţi, o să ne dea bani pentru lucrări. Dar bani mai avem.
RL: Câţi bani mai aveţi şi pentru cât timp?
A.R.: Nu sunt la birou să vă spun exact...
RL: Toate pancartele de pe şantierul traseului metrou Drumul Taberei, secţiunea Râul Doamnei – Eroilor ne promit 3 ani până la finalizare. De câţi ani estimaţi că va fi vorba, de fapt?
A.R.: Dacă o să avem bani mai mulţi şi se lucrează într-un ritm mai mare, clar c-o să recuperăm întârzierea. Dar acum s-a ajuns aproape la o un an, opt luni, un an.
RL: Deci ar fi vorba de 2016, cel mai devreme.
A.R.: Da, dar nu numai din lipsa fondurilor alocate. Au avut probleme şi constructorii, care şi-au obţinut autorizaţiile de construire mai târziu care au întâmpinat diverse probleme, cu mediul, cu primăria Capitalei, cu agenţiile non-guvernamentale...
RL: Există discuţii ca Metrorex să treacă în subordinea Primăriei? Care sunt, din punctul dvs. de vedere, avantajele şi dezavantajele acestei decizii? În ce anume va consta, mai exact, această mutare?
A.R.: Nu ştiu...
RL: Sunteţi, totuşi, şeful Metrorex.
A.R.: Sunt, dar nu am participat la discuţii. Sunt discuţii să vadă mai întâi baza legală. Şi, oricum, cum a spus şi dom’ ministru, vor fi consultaţi şi partenerii sociali, nu se face nimic fără o discuţie...
RL: Dar ce s-ar schimba?
A.R.: O parte din bani ar veni de la Primăria Capitalei. Părerea mea personală este că ar fi mai bine, că am putea obţine bani şi de la bugetul de stat, şi de la Consiliul General.
RL: Dar are PMB experienţa necesară, are oamenii, are banii pentru a gestiona o companie precum Metrorex?
A.R.: Cred că are, dar eu nu ştiu acum ce fonduri are. Dar în toată Europa aşa este, autoritatea metropolitană este în subordinea Consiliului General, consiliilor interzonale... Haideţi că vorbim, trimiteţi-mi întrebările. Se găsesc soluţii."
Acest Aurel Radu este o CATASTROFA! Dar nu-i de mirare, citeste si: http://www.evz.ro/detalii/stiri/exclusi ... 27712.html
- budrom
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
budrom
-
- Gentoo
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Gentoo
Cate minciuni de la toti astia de ne conduc .....este de necrezut .Faza este ca doar noi cei din DT stim adevarul , restul este posibil sa creada ce vad pe la posturile tv slugarnice .....
Cine are posibilitatea , ar trebui in continuare sa faca poze si chiar filmulete si sa le urce in continuare pe forum , sa vada toata lumea care este de fapt realitatea .
Ultima dezinformare :
Ce spune Ministrul pentru Buget despre finanțarea Magistralei M5 de metrou
BANI • 12 Martie 2013 - 16:16 • b365.ro
Lucrările la Magistrala 5 Drumul Taberei-Universitate sunt în grafic, iar Guvernul a asigurat fondurile necesare atât de la buget, cât şi prin contractarea unor tranşe dintr-un împrumut de la Banca Europeană de Investiţii (BEI), astfel încât plăţile să nu fie întârziate, a asigurat luni ministrul delegat pentru Buget, Liviu Voinea. Totuși, ministrul Voinea se bazează pe o rectificare bugetară în vară, pentru ca banii necesari să ajungă la constructori.
Lucrările la Magistrala 5 abandonate din lipsa finanțelor potrivit consultantului Metrorex pentru M5.
"Banii au fost prevăzuţi în buget. Tot proiectul în ansamblu costă aproximativ 1,1 miliarde euro din care 395 milioane îi împrumutăm de la BEI şi restul finanţăm noi din buget. Până acum, din cei 395 am luat, în trei ani, 90 de milioane de euro. În anul 2010, pentru tot proiectul, din banii BEI şi din banii noştri s-au cheltuit 12 milioane de lei. În 2011 s-au cheltuit vreo 100 de milioane de lei. În 2012 s-a intensificat acest proiect şi s-au cheltuit aproximativ 340 de milioane de lei. În total până acum s-au cheltuit cam 500 de milioane de lei, aproximativ 80% din ei de la BEI", a declarat Voinea la postul public de televiziune.
Anul acesta pentru lucrările la noua linie de metrou au fost prevăzuţi 135 de milioane de lei, jumătate de la bugetul de stat şi jumătate de la BEI, a explicat ministrul, adăugând că în urma rectificării bugetare de la jumătatea anului bugetul va fi majorat.
"Aceşti bani au fost puşi în buget numai în trimestrul I şi II, deci au fost concentraţi în primele două trimestre, tocmai în ideea în care la rectificare vor fi alocate sume suplimentare", a afirmat Voinea.
Lucrările la noua linie de metrou Drumul Taberei - Universitate au fost oprite, constructorii sistând lucrarea din cauza lipsei banilor, potrivit lui Dan Trifu, consultant al Metrorex pentru lucrările la magistrala M5.
Ministrul a precizat că, în prezent, România mai are de tras de la BEI circa 1,5 miliarde de euro pentru 15 proiecte, însă calendarul următoarelor tranşe trebuie atent calculat deoarece banii împrumutaţi sunt luaţi în calcul la stabilirea deficitului. Totodată, dobânda la care s-a împrumutat România de la instituţia europeană este de circa 3%, nivel apreciat drept "foarte bun" de ministrul pentru Buget.
"Atunci când noi tragem banii care ne sunt puşi la dispoziţie de către BEI, ei se duc în deficit deci fie că-i plătim noi din taxele şi impozitele colectate, fie că îi luăm de la BEI din acel împrumut, tot deficit se cheamă", a adăugat Voinea.
Premierul Victor Ponta a declarat la rândul său că în urma unor discuţii avute cu constructorii s-a convins că lucrările nu au fost oprite.
"M-am convins exact de la reprezentanţii companiei că nu s-a oprit nicio lucrare acolo. Necesarul de finanţare ca acest proiect să continue va fi asigurat în primul avem în continuare 300 de milioane de euro din creditul de la BEI care urmează să fie accesat într-un calendar care să se încadreze şi în obligaţiile noastre privind deficitul bugetar. De asemenea, e vorba de fonduri guvernamentale", a declarat Ponta.
Cate minciuni de la toti astia de ne conduc .....este de necrezut .Faza este ca doar noi cei din DT stim adevarul , restul este posibil sa creada ce vad pe la posturile tv slugarnice .....
Cine are posibilitatea , ar trebui in continuare sa faca poze si chiar filmulete si sa le urce in continuare pe forum , sa vada toata lumea care este de fapt realitatea .
Ultima dezinformare :
Ce spune Ministrul pentru Buget despre finanțarea Magistralei M5 de metrou
BANI • 12 Martie 2013 - 16:16 • b365.ro
Lucrările la Magistrala 5 Drumul Taberei-Universitate sunt în grafic, iar Guvernul a asigurat fondurile necesare atât de la buget, cât şi prin contractarea unor tranşe dintr-un împrumut de la Banca Europeană de Investiţii (BEI), astfel încât plăţile să nu fie întârziate, a asigurat luni ministrul delegat pentru Buget, Liviu Voinea. Totuși, ministrul Voinea se bazează pe o rectificare bugetară în vară, pentru ca banii necesari să ajungă la constructori.
Lucrările la Magistrala 5 abandonate din lipsa finanțelor potrivit consultantului Metrorex pentru M5.
"Banii au fost prevăzuţi în buget. Tot proiectul în ansamblu costă aproximativ 1,1 miliarde euro din care 395 milioane îi împrumutăm de la BEI şi restul finanţăm noi din buget. Până acum, din cei 395 am luat, în trei ani, 90 de milioane de euro. În anul 2010, pentru tot proiectul, din banii BEI şi din banii noştri s-au cheltuit 12 milioane de lei. În 2011 s-au cheltuit vreo 100 de milioane de lei. În 2012 s-a intensificat acest proiect şi s-au cheltuit aproximativ 340 de milioane de lei. În total până acum s-au cheltuit cam 500 de milioane de lei, aproximativ 80% din ei de la BEI", a declarat Voinea la postul public de televiziune.
Anul acesta pentru lucrările la noua linie de metrou au fost prevăzuţi 135 de milioane de lei, jumătate de la bugetul de stat şi jumătate de la BEI, a explicat ministrul, adăugând că în urma rectificării bugetare de la jumătatea anului bugetul va fi majorat.
"Aceşti bani au fost puşi în buget numai în trimestrul I şi II, deci au fost concentraţi în primele două trimestre, tocmai în ideea în care la rectificare vor fi alocate sume suplimentare", a afirmat Voinea.
Lucrările la noua linie de metrou Drumul Taberei - Universitate au fost oprite, constructorii sistând lucrarea din cauza lipsei banilor, potrivit lui Dan Trifu, consultant al Metrorex pentru lucrările la magistrala M5.
Ministrul a precizat că, în prezent, România mai are de tras de la BEI circa 1,5 miliarde de euro pentru 15 proiecte, însă calendarul următoarelor tranşe trebuie atent calculat deoarece banii împrumutaţi sunt luaţi în calcul la stabilirea deficitului. Totodată, dobânda la care s-a împrumutat România de la instituţia europeană este de circa 3%, nivel apreciat drept "foarte bun" de ministrul pentru Buget.
"Atunci când noi tragem banii care ne sunt puşi la dispoziţie de către BEI, ei se duc în deficit deci fie că-i plătim noi din taxele şi impozitele colectate, fie că îi luăm de la BEI din acel împrumut, tot deficit se cheamă", a adăugat Voinea.
Premierul Victor Ponta a declarat la rândul său că în urma unor discuţii avute cu constructorii s-a convins că lucrările nu au fost oprite.
"M-am convins exact de la reprezentanţii companiei că nu s-a oprit nicio lucrare acolo. Necesarul de finanţare ca acest proiect să continue va fi asigurat în primul avem în continuare 300 de milioane de euro din creditul de la BEI care urmează să fie accesat într-un calendar care să se încadreze şi în obligaţiile noastre privind deficitul bugetar. De asemenea, e vorba de fonduri guvernamentale", a declarat Ponta.
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Adrian Rosca
Un nou material despre situatia M5 in care e inserat si un filmulet la: http://www.evz.ro/detalii/stiri/revolta ... 27891.html
Intrebare pentru Utilizator anonim: in reportajul celor de la Digi se spune ca lucrarile sunt oprite la toate statiile. Dar parca la Valea Ialomitei se mai misca ceva, nu-i asa?
Un nou material despre situatia M5 in care e inserat si un filmulet la: http://www.evz.ro/detalii/stiri/revolta ... 27891.html
Intrebare pentru Utilizator anonim: in reportajul celor de la Digi se spune ca lucrarile sunt oprite la toate statiile. Dar parca la Valea Ialomitei se mai misca ceva, nu-i asa?
- Serban
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Serban
Incredibil ce prostii debiteaza asta. Macar de-ar reincepe...
http://economie.hotnews.ro/stiri-compan ... aberei.htm
Incredibil ce prostii debiteaza asta. Macar de-ar reincepe...
http://economie.hotnews.ro/stiri-compan ... aberei.htm
-
- aztec
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
aztec
Ok, ca am reusit pt putin timp sa recuceresc calculatorul...
Declaratii Ponta:
Ultimul lucru - ca să vă informez pe dumneavoastră, dar recunosc şi un pic aşa pentru prietenii mei din presă, este o problemă extrem de importantă domnule ministru Fenechiu, am discutat deja, continuarea lucrărilor la Magistrala 5, Drumul Taberei - Universitate. Pentru Bucureşti este foarte important, chiar dacă Metroul va trece la Primărie, dar, până la urmă, e văzută ca o investiţie a Guvernului. În primul rând, vreau să ştiţi că am apreciat generozitatea Guvernului Boc, care a negociat foarte bine şi nu ne costă decât 1,2 miliarde de euro, deci, pe înţelesul bucureştenilor, de la Facultatea de Drept până în Drumul Taberei ne costă cât Comarnic - Braşov. Atât ne costă. Aşa sunt contractele, probabil, cu toate eforturile noastre, foarte mult nu o să reducem, dar ca să ştiţi cât de bine este să fii generos, să semnezi cu 1,2 miliarde, să afectezi, în 2011, 12 milioane de lei au fost puse în buget de Guvernul Boc şi vine guvernul acesta care trebuie să plătească, dar lucrarea e importantă şi trebuie să o facem. Îmi pare rău că o facem atât de scump. Doi: am discutat cu cele două companii, care au contractele, m-au asigurat că în acest moment au banii necesari pentru lucrări şi, sigur, vom asigura mai departe banii necesari. Domnul ministru Voinea, pe care îl... nu doar dumneavoastră, ci şi preşedinţii de consilii judeţene, l-aţi considerat inamicul public numărul 1, săptămâna viitoare o să găsească încă 100 de milioane pentru metrou. Lucrarea trebuie să o continuăm şi probabil că o să o inaugureze următorul guvern, după ce o facem din banii alocaţi de noi, dar este extrem de importantă. Un singur lucru vroiam doar să vă spun, ca să înţelegeţi de unde sunt nemulţumirile. Domnul ministru Fenechiu, în premieră vă spun şi dumneavoastră, ca să ştiţi de ce vă ceartă sindicaliştii şi "Evenimentul zilei" şi toţi ceilalţi. Păi, ia să vă anunţ. În perioada 2007-2009 o societate privată, care are 250 de acţionari, privatizată prin MEBO, da, a încheiat contracte de 245 de milioane de RON pentru efectuarea de studii, servicii de consultanţă şi asistenţă tehnică pentru lucrări de specialitate la metrou. 245 de milioane de lei. În perioada 2009-2011, că era criză, aceeaşi societate a încheiat contracte de 339 de milioane de lei, deci, aproape 100 de milioane de euro, tot pentru efectuarea de studii pentru dezvoltarea şi modernizarea reţelei de metrou. Deci, la Metrou este mult mai profitabil să faci studii şi consultanţă decât să faci vreo linie de la metrou. Şi, domnule ministru, vă dau de la Corpul de Control... Poftim?!
Relu Fenchiu: /... / și pază și de toate…
Victor Ponta: Alea sunt başca. Eu vorbesc doar pentru consultanţă, 600 de milioane de lei în ultimii patru ani. O să vă dau nota de la Corpul de Control şi, când mai vin să protesteze diverşi oameni, întrebaţi-i dacă nu cumva sunt acţionari la firma asta care face consultanţă. Deci, ajunge! Asta este ideea. Au trăit bine pe bani de la guvern. O să facem metroul, dar facem metroul, nu îi îmbogăţim pe mulţi alţii care nu fac metroul, dar apar prin presă să ne spună cum trebuie să facem metroul. Este un mesaj pe care vreau să îl dau pentru multe alte afaceri de acest gen. Vă rog pe toţi miniştrii, când aveţi indicii că acelaşi sistem se practică şi în altă parte să ne spuneţi. Verificăm, facem sesizări. Sigur, la Parchet o să dureze foarte mult, dar măsuri administrative le puteţi lua imediat. Şi, ca să înţelegeţi de ce nu le place noul director, pentru că a găsit lucrurile astea. La banii ăştia cred că nu le place de noul director, că dacă nu mai este de acord cu studii şi cu consultanţă de 150 de milioane de euro, cu care probabil se făceau vreo două staţii de metrou, nu, cu studiile şi cu consultanţa asta. Le mulţumesc celor de la presă şi, la final, vă anunţăm. Important este, domnul preşedinte Băeşu o să pună pe site la final proiectul de lege, pentru a fi în dezbatere publică.
Sursa http://www.gov.ro/declara-ii-sus-inute- ... 19608.html
Nu stiu ce relevanta are pe sitele guvernului,...
Nota de Informare privind relatiile contractuale dintre Societatea Comerciala de Transport cu Metroul București „Metrorex” – SA si SC Metroul SA Bucuresti
http://www.gov.ro/upload/articles/11961 ... oul-sa.pdf
Un rezumat.
Se dau 100 milioane ceva saptamana viitoare, nu se stie ce, probabili se mai cauta moneda RON ROL Dolar sau Euro, posibil si yeni sau lire turcesti.
Inaugurarea, viitorul guvern. Cum guvernul asta e preconizat pe 4 ani...deci 2012-2016.. inaugurarea dupa 2016 toamna.. deci cel mai devreme 2017. Trebuia ianuarie 2015, deci suntem in grafic.
Ok, ca am reusit pt putin timp sa recuceresc calculatorul...
Declaratii Ponta:
Ultimul lucru - ca să vă informez pe dumneavoastră, dar recunosc şi un pic aşa pentru prietenii mei din presă, este o problemă extrem de importantă domnule ministru Fenechiu, am discutat deja, continuarea lucrărilor la Magistrala 5, Drumul Taberei - Universitate. Pentru Bucureşti este foarte important, chiar dacă Metroul va trece la Primărie, dar, până la urmă, e văzută ca o investiţie a Guvernului. În primul rând, vreau să ştiţi că am apreciat generozitatea Guvernului Boc, care a negociat foarte bine şi nu ne costă decât 1,2 miliarde de euro, deci, pe înţelesul bucureştenilor, de la Facultatea de Drept până în Drumul Taberei ne costă cât Comarnic - Braşov. Atât ne costă. Aşa sunt contractele, probabil, cu toate eforturile noastre, foarte mult nu o să reducem, dar ca să ştiţi cât de bine este să fii generos, să semnezi cu 1,2 miliarde, să afectezi, în 2011, 12 milioane de lei au fost puse în buget de Guvernul Boc şi vine guvernul acesta care trebuie să plătească, dar lucrarea e importantă şi trebuie să o facem. Îmi pare rău că o facem atât de scump. Doi: am discutat cu cele două companii, care au contractele, m-au asigurat că în acest moment au banii necesari pentru lucrări şi, sigur, vom asigura mai departe banii necesari. Domnul ministru Voinea, pe care îl... nu doar dumneavoastră, ci şi preşedinţii de consilii judeţene, l-aţi considerat inamicul public numărul 1, săptămâna viitoare o să găsească încă 100 de milioane pentru metrou. Lucrarea trebuie să o continuăm şi probabil că o să o inaugureze următorul guvern, după ce o facem din banii alocaţi de noi, dar este extrem de importantă. Un singur lucru vroiam doar să vă spun, ca să înţelegeţi de unde sunt nemulţumirile. Domnul ministru Fenechiu, în premieră vă spun şi dumneavoastră, ca să ştiţi de ce vă ceartă sindicaliştii şi "Evenimentul zilei" şi toţi ceilalţi. Păi, ia să vă anunţ. În perioada 2007-2009 o societate privată, care are 250 de acţionari, privatizată prin MEBO, da, a încheiat contracte de 245 de milioane de RON pentru efectuarea de studii, servicii de consultanţă şi asistenţă tehnică pentru lucrări de specialitate la metrou. 245 de milioane de lei. În perioada 2009-2011, că era criză, aceeaşi societate a încheiat contracte de 339 de milioane de lei, deci, aproape 100 de milioane de euro, tot pentru efectuarea de studii pentru dezvoltarea şi modernizarea reţelei de metrou. Deci, la Metrou este mult mai profitabil să faci studii şi consultanţă decât să faci vreo linie de la metrou. Şi, domnule ministru, vă dau de la Corpul de Control... Poftim?!
Relu Fenchiu: /... / și pază și de toate…
Victor Ponta: Alea sunt başca. Eu vorbesc doar pentru consultanţă, 600 de milioane de lei în ultimii patru ani. O să vă dau nota de la Corpul de Control şi, când mai vin să protesteze diverşi oameni, întrebaţi-i dacă nu cumva sunt acţionari la firma asta care face consultanţă. Deci, ajunge! Asta este ideea. Au trăit bine pe bani de la guvern. O să facem metroul, dar facem metroul, nu îi îmbogăţim pe mulţi alţii care nu fac metroul, dar apar prin presă să ne spună cum trebuie să facem metroul. Este un mesaj pe care vreau să îl dau pentru multe alte afaceri de acest gen. Vă rog pe toţi miniştrii, când aveţi indicii că acelaşi sistem se practică şi în altă parte să ne spuneţi. Verificăm, facem sesizări. Sigur, la Parchet o să dureze foarte mult, dar măsuri administrative le puteţi lua imediat. Şi, ca să înţelegeţi de ce nu le place noul director, pentru că a găsit lucrurile astea. La banii ăştia cred că nu le place de noul director, că dacă nu mai este de acord cu studii şi cu consultanţă de 150 de milioane de euro, cu care probabil se făceau vreo două staţii de metrou, nu, cu studiile şi cu consultanţa asta. Le mulţumesc celor de la presă şi, la final, vă anunţăm. Important este, domnul preşedinte Băeşu o să pună pe site la final proiectul de lege, pentru a fi în dezbatere publică.
Sursa http://www.gov.ro/declara-ii-sus-inute- ... 19608.html
Nu stiu ce relevanta are pe sitele guvernului,...
Nota de Informare privind relatiile contractuale dintre Societatea Comerciala de Transport cu Metroul București „Metrorex” – SA si SC Metroul SA Bucuresti
http://www.gov.ro/upload/articles/11961 ... oul-sa.pdf
Un rezumat.
Se dau 100 milioane ceva saptamana viitoare, nu se stie ce, probabili se mai cauta moneda RON ROL Dolar sau Euro, posibil si yeni sau lire turcesti.
Inaugurarea, viitorul guvern. Cum guvernul asta e preconizat pe 4 ani...deci 2012-2016.. inaugurarea dupa 2016 toamna.. deci cel mai devreme 2017. Trebuia ianuarie 2015, deci suntem in grafic.
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
subway guru
Ponta scoate în sfârşit bani pentru metroul din Drumul Taberei
March 13, 2013
Scris de Adrian Bărbulescu
După ce, cu două zile în urmă, susţinea că totul este în regulă cu lucrările la magistrala V de metrou, premierul Victor Ponta a recunoscut miercuri, implicit, că ele au fost sistate. “Este o problemă extrem de importantă continuarea lucrărilor la Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei – Universitate”, a declarat premierul, la începutul şedinţei de Guvern. Ponta a mai spus că săptămâna viitoare vor fi asigurate 100 milioane de lei pentru continuarea lucrărilor (despre care luni spunea că nu sunt oprite). Premierul a criticat guvernarea anterioară pentru costurile foarte ridicate ale lucrărilor. "În primul rând am aprecizat generozitatea Guvernului Boc, care a alocat 1,2 miliarde de euro. Ne costă metroul cât autostrada Comarnic-Braşov. Chiar şi aşa, Guvernul Boc a pus în bugetul pe 2012 doar 12 milioane de lei", a spus Ponta. Aceste declaraţii au fost făcute în urma unui scandal de presă, prin care se arăta că lucrările la Magistrala 5 au fost blocate, şantierul fiind părăsit de mai bine de o lună de zile. La începutul săptămânii, premierul susţinea cu tărie că lucrările continuă, şi că finanţarea va fi asigurată din creditul Băncii Europene de Investiţii şi din fonduri guvernamentale. I-a ţinut isonul şi ministrul Bugetului, Liviu Voinea, care a susţinut şi el că lucrările nu sunt oprite.
Ponta scoate în sfârşit bani pentru metroul din Drumul Taberei
March 13, 2013
Scris de Adrian Bărbulescu
După ce, cu două zile în urmă, susţinea că totul este în regulă cu lucrările la magistrala V de metrou, premierul Victor Ponta a recunoscut miercuri, implicit, că ele au fost sistate. “Este o problemă extrem de importantă continuarea lucrărilor la Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei – Universitate”, a declarat premierul, la începutul şedinţei de Guvern. Ponta a mai spus că săptămâna viitoare vor fi asigurate 100 milioane de lei pentru continuarea lucrărilor (despre care luni spunea că nu sunt oprite). Premierul a criticat guvernarea anterioară pentru costurile foarte ridicate ale lucrărilor. "În primul rând am aprecizat generozitatea Guvernului Boc, care a alocat 1,2 miliarde de euro. Ne costă metroul cât autostrada Comarnic-Braşov. Chiar şi aşa, Guvernul Boc a pus în bugetul pe 2012 doar 12 milioane de lei", a spus Ponta. Aceste declaraţii au fost făcute în urma unui scandal de presă, prin care se arăta că lucrările la Magistrala 5 au fost blocate, şantierul fiind părăsit de mai bine de o lună de zile. La începutul săptămânii, premierul susţinea cu tărie că lucrările continuă, şi că finanţarea va fi asigurată din creditul Băncii Europene de Investiţii şi din fonduri guvernamentale. I-a ţinut isonul şi ministrul Bugetului, Liviu Voinea, care a susţinut şi el că lucrările nu sunt oprite.
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
subway guru
BREAKING NEWS!!!
Metroul si autostrazile ar putea trece la finantarea din fonduri europene
http://www.ziare.com/fonduri/fonduri-eu ... ne-1224296
Extinderea retelei de metrou din Bucuresti si a segmentelor de autostrada finantate de Banca Europeana de investitii (BEI)ar putea fi transferate catre finantarea din fonduri europene, prin includerea lor in Programul Operational Sectorial Transport, daca Comisia Europeana va enunta, in urmatoarele luni, o decizie favorabila in acest sens.
Anuntul a fost facut joi de Ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici, in cadrul dezbaterii SAR de la Reprezentanta Comisiei Europene. Acesta a mentionat ca, desi Comisia Europeana s-a aratat favorabila in acest sens, decizia ar putea sa fie amanata pana in a doua jumatate a anului, informeaza Mediafax.
"Discutam cu Comisia Europeana finantarea cu fonduri UE a extinderii metroului Bucuresti. Noi am solicitat Comisiei Europene sa modificam POS Transport pentru a include si transportul urban ca fiind zona eligibila. Facand asta, putem ca toate cheltuielile pentru metrou sa le decontam din bani europeni.
Am avut azi o sedinta putin mai devreme cu cei de la Transporturi si i-am rugat ca intr-o saptamana - maxim doua sa am de la ei un document clar, in baza caruia sa cer Comisiei Europene aceasta idee", a precizat Ministrul Fondurilor Europene, conform sursei citate.
Eugen Teodorovici a dat exemplul Bulgariei, care a finantat metroul de la Sofia cu fonduri europene, adaugand ca prin acceptarea finantarii acestor lucrari cu 85% de catre Bruxelles, ar avea un "impact fantastic" pentru economie, fiind vorba despre rambursari de 1,5 miliarde de euro.
BREAKING NEWS!!!
Metroul si autostrazile ar putea trece la finantarea din fonduri europene
http://www.ziare.com/fonduri/fonduri-eu ... ne-1224296
Extinderea retelei de metrou din Bucuresti si a segmentelor de autostrada finantate de Banca Europeana de investitii (BEI)ar putea fi transferate catre finantarea din fonduri europene, prin includerea lor in Programul Operational Sectorial Transport, daca Comisia Europeana va enunta, in urmatoarele luni, o decizie favorabila in acest sens.
Anuntul a fost facut joi de Ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici, in cadrul dezbaterii SAR de la Reprezentanta Comisiei Europene. Acesta a mentionat ca, desi Comisia Europeana s-a aratat favorabila in acest sens, decizia ar putea sa fie amanata pana in a doua jumatate a anului, informeaza Mediafax.
"Discutam cu Comisia Europeana finantarea cu fonduri UE a extinderii metroului Bucuresti. Noi am solicitat Comisiei Europene sa modificam POS Transport pentru a include si transportul urban ca fiind zona eligibila. Facand asta, putem ca toate cheltuielile pentru metrou sa le decontam din bani europeni.
Am avut azi o sedinta putin mai devreme cu cei de la Transporturi si i-am rugat ca intr-o saptamana - maxim doua sa am de la ei un document clar, in baza caruia sa cer Comisiei Europene aceasta idee", a precizat Ministrul Fondurilor Europene, conform sursei citate.
Eugen Teodorovici a dat exemplul Bulgariei, care a finantat metroul de la Sofia cu fonduri europene, adaugand ca prin acceptarea finantarii acestor lucrari cu 85% de catre Bruxelles, ar avea un "impact fantastic" pentru economie, fiind vorba despre rambursari de 1,5 miliarde de euro.
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
subway guru
MEDIAFAX:
Ministrul Fondurilor Europene: Lucrările de extindere a metroului ar putea fi trecute pe finanţare cu fonduri UE
de Marius Fratila
http://www.mediafax.ro/economic/ministr ... e-10668030
Ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici, a declarat joi că extinderea metroului Bucureşti, dar şi segmente de autostrăzi cu finanţare BEI ar putea fi trecute pe finanţare cu fonduri UE, prin cuprinderea ca eligibile în programul operaţional Transport, o decizie a CE fiind aşteptată în următoarele luni.
"Discutăm cu Comisia Europeană finanţarea cu fonduri UE a extinderii metroului Bucureşti. Noi am solicitat Comisiei Europene să modificăm POS Transport pentru a include şi transportul urban ca fiind zonă eligibilă. Făcând asta, putem ca toate cheltuielile pentru metrou să le decontăm din bani europeni", a afirmat Teodorovici, la dezbaterea SAR de la Reprezentanţa Comisiei Europene.
El a menţionat că în principiu Comisia Europeană s-a arătat favorabilă, însă trebuie modificată structura POS Transporturi, iar decizia finală de la Bruxelles ar putea să vină şi în a doua parte a anului.
"Am avut azi o şedinţă puţin mai devreme cu cei de la Transporturi şi i-am rugat ca într-o săptămână - maxim două să am de la ei un document clar, în baza căruia să cer Comisiei Europene această idee", a spus Teodorovici.
De asemenea, el a spus că, deşi procedura de modificare a POS Transporturi va dura mai mult timp, odată ce va fi convenit cu Comisia Europeană că se acceptă finanţarea, se va putea face finanţarea internă ca pentru un proiect eligibil pe finanţare europeană.
Întrebat de ce nu s-a inclus extinderea metroului ca eligibil încă din 2007, Teodorovici a arătat că Bulgaria finanţează metroul din Sofia cu fonduri UE, iar reprezentanţii Guvernului român din 2007 "probabil că nu au avut atunci suficiente argumente".
De asemenea, Teodorovoci a spus că în perioada aprilie-iunie se aşteaptă de la Comisia Europeană şi o decizie privind solicitarea Guvernului român privind includerea în POS Transport şi a altor proiecte pentru segmente de transporturi cu finanţare BEI şi de la bugetul de stat în valoare de 1,9 miliarde de euro.
El a menţionat că este vorba despre sectoarele Bucureşti-Ploieşti, Cernavodă-Constanţa şi alte "segmente de autostrăzi aflate în derulare".
"Prin acceptarea de către Bruxelles a finanţării acestora cu 85% s-ar ajunge la rambursări de circa 1,5 miliarde de euro, bani care nu au fost luaţi în calcul la începutul anului", a spus Teodorovici.
El a mai afirmat că, deşi banii europeni pentru metrou şi celelalte proiecte cu finanţare BEI ar putea veni abia în a doua jumătate a anului, ar fi "ceva fantastic" prin impactul în economie şi la bugetul de stat.
Construcţia liniei de metrou Universitate-Drumul Taberei va continua cu finanţare asigurată din creditul BEI şi din fonduri guvernamentale, lucrările nefiind oprite în acest moment, a declarat, luni, premierul Victor Ponta, după întâlnirea cu preşedintele Băncii Europene de Investiţii, Werner Hoyer.
Ponta a arătat că, înaintea întâlnirii cu preşedintele Băncii Europene de Investiţii (BEI), a avut, împreună cu ministrul Finanţelor şi ministrul pentru Buget, o discuţie cu conducerea Metrorex şi directorii celor două companii care lucrează la acest proiect, Astaldi şi Max Bogel, şi s-a putut convinge că lucrările continuă.
"M-am convins exact de la reprezentanţii companiilor că nu s-a oprit nicio lucrare acolo. Necesarul de finanţare pentru acest proiect va continua să fie asigurat. În primul rând, avem în continuare încă 300 milioane de euro din creditul de la BEI, care urmează să fie accesat într-un calendar care să se încadreze şi în obligaţiile noastre privind deficitul bugetar. De asemenea, e vorba de fonduri guvernamentale care sunt afectate", a susţinut primul-ministru.
Acesta a adăugat că valoarea investiţiei se ridică la 1,2 miliarde euro, sumă egală cu cea necesară pentru constucţia autostrăzii Bucureşti-Comarnic.
BEI a acordat României o finanţare de 465 milioane euro pentru proiectarea şi construcţia acestei linii de metrou.
Cu o lungime totală de aproximativ şase kilometri, tronsonul de metrou va avea zece staţii, la Râul Doamnei, Valea Argeşului, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parcul Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor, şi va acoperi, în principal, un bazin cu un număr de peste 300.000 de locuitori din sectoarele 5 şi 6 ale Capitalei.
Primele trenuri pe linia 5, de la Râul Doamnei şi de la staţia Valea Ialomiţei, până la Eroilor, ar trebui puse în funcţiune în cursul anului 2015.
P.S.
Dle ministru Teodorovici, va rugam respectuos sa primiti tot suportul, admiratia si respectul nostru pentru pozitia Dvs inteligenta si curajoasa!
Sa va dea Dumnezeu sanatate si forta de munca, Dvs si familiei Dvs!
MEDIAFAX:
Ministrul Fondurilor Europene: Lucrările de extindere a metroului ar putea fi trecute pe finanţare cu fonduri UE
de Marius Fratila
http://www.mediafax.ro/economic/ministr ... e-10668030
Ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici, a declarat joi că extinderea metroului Bucureşti, dar şi segmente de autostrăzi cu finanţare BEI ar putea fi trecute pe finanţare cu fonduri UE, prin cuprinderea ca eligibile în programul operaţional Transport, o decizie a CE fiind aşteptată în următoarele luni.
"Discutăm cu Comisia Europeană finanţarea cu fonduri UE a extinderii metroului Bucureşti. Noi am solicitat Comisiei Europene să modificăm POS Transport pentru a include şi transportul urban ca fiind zonă eligibilă. Făcând asta, putem ca toate cheltuielile pentru metrou să le decontăm din bani europeni", a afirmat Teodorovici, la dezbaterea SAR de la Reprezentanţa Comisiei Europene.
El a menţionat că în principiu Comisia Europeană s-a arătat favorabilă, însă trebuie modificată structura POS Transporturi, iar decizia finală de la Bruxelles ar putea să vină şi în a doua parte a anului.
"Am avut azi o şedinţă puţin mai devreme cu cei de la Transporturi şi i-am rugat ca într-o săptămână - maxim două să am de la ei un document clar, în baza căruia să cer Comisiei Europene această idee", a spus Teodorovici.
De asemenea, el a spus că, deşi procedura de modificare a POS Transporturi va dura mai mult timp, odată ce va fi convenit cu Comisia Europeană că se acceptă finanţarea, se va putea face finanţarea internă ca pentru un proiect eligibil pe finanţare europeană.
Întrebat de ce nu s-a inclus extinderea metroului ca eligibil încă din 2007, Teodorovici a arătat că Bulgaria finanţează metroul din Sofia cu fonduri UE, iar reprezentanţii Guvernului român din 2007 "probabil că nu au avut atunci suficiente argumente".
De asemenea, Teodorovoci a spus că în perioada aprilie-iunie se aşteaptă de la Comisia Europeană şi o decizie privind solicitarea Guvernului român privind includerea în POS Transport şi a altor proiecte pentru segmente de transporturi cu finanţare BEI şi de la bugetul de stat în valoare de 1,9 miliarde de euro.
El a menţionat că este vorba despre sectoarele Bucureşti-Ploieşti, Cernavodă-Constanţa şi alte "segmente de autostrăzi aflate în derulare".
"Prin acceptarea de către Bruxelles a finanţării acestora cu 85% s-ar ajunge la rambursări de circa 1,5 miliarde de euro, bani care nu au fost luaţi în calcul la începutul anului", a spus Teodorovici.
El a mai afirmat că, deşi banii europeni pentru metrou şi celelalte proiecte cu finanţare BEI ar putea veni abia în a doua jumătate a anului, ar fi "ceva fantastic" prin impactul în economie şi la bugetul de stat.
Construcţia liniei de metrou Universitate-Drumul Taberei va continua cu finanţare asigurată din creditul BEI şi din fonduri guvernamentale, lucrările nefiind oprite în acest moment, a declarat, luni, premierul Victor Ponta, după întâlnirea cu preşedintele Băncii Europene de Investiţii, Werner Hoyer.
Ponta a arătat că, înaintea întâlnirii cu preşedintele Băncii Europene de Investiţii (BEI), a avut, împreună cu ministrul Finanţelor şi ministrul pentru Buget, o discuţie cu conducerea Metrorex şi directorii celor două companii care lucrează la acest proiect, Astaldi şi Max Bogel, şi s-a putut convinge că lucrările continuă.
"M-am convins exact de la reprezentanţii companiilor că nu s-a oprit nicio lucrare acolo. Necesarul de finanţare pentru acest proiect va continua să fie asigurat. În primul rând, avem în continuare încă 300 milioane de euro din creditul de la BEI, care urmează să fie accesat într-un calendar care să se încadreze şi în obligaţiile noastre privind deficitul bugetar. De asemenea, e vorba de fonduri guvernamentale care sunt afectate", a susţinut primul-ministru.
Acesta a adăugat că valoarea investiţiei se ridică la 1,2 miliarde euro, sumă egală cu cea necesară pentru constucţia autostrăzii Bucureşti-Comarnic.
BEI a acordat României o finanţare de 465 milioane euro pentru proiectarea şi construcţia acestei linii de metrou.
Cu o lungime totală de aproximativ şase kilometri, tronsonul de metrou va avea zece staţii, la Râul Doamnei, Valea Argeşului, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parcul Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor, şi va acoperi, în principal, un bazin cu un număr de peste 300.000 de locuitori din sectoarele 5 şi 6 ale Capitalei.
Primele trenuri pe linia 5, de la Râul Doamnei şi de la staţia Valea Ialomiţei, până la Eroilor, ar trebui puse în funcţiune în cursul anului 2015.
P.S.
Dle ministru Teodorovici, va rugam respectuos sa primiti tot suportul, admiratia si respectul nostru pentru pozitia Dvs inteligenta si curajoasa!
Sa va dea Dumnezeu sanatate si forta de munca, Dvs si familiei Dvs!
📖 Pagination options