Topic: Discuții diverse despre transportul în comun
2192 posts, 599859 views
📖 Pagination options
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
subway guru
Se pare ca soferii STB nu au aflat ca e obligatoriu sa ai luminile de pozitie aprinse si pe timpul zilei si in oras. Constatat de mine astazi.
Se pare ca soferii STB nu au aflat ca e obligatoriu sa ai luminile de pozitie aprinse si pe timpul zilei si in oras. Constatat de mine astazi.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
ADK
Vrei să zici luminile de întâlnire (faza scurtă), nu pozițiile. Observ și eu (în Buzău cel puțin) că șoferii nu au luat la cunoștință nici aici... Dar ei sunt profesioniști, ce știți voi...
În altă ordine de idei, treaba asta o consideram utilă și înainte, când circulam la fel până să de-a legea obligatorie și îmi ziceau destui că la ce aprind luminile ziua în amiaza mare - pentru vizibilitate (defapt pentru a fi văzut) că mă aflu în mișcare "prostii... nu se vede că mergi?" Mda, atunci la mașinile mai noi de ce ai day lights? Că e cool sau util? Nu de puține ori, nu-mi dădeam seama atât ca șofer cât și ca pieton dacă o mașină care urmează să mă apropii se află sau nu în mișcare. Legea asta deși aparent proastă dacă nu judeci, este foarte utilă pentru că suntem cred că în top 3 (în UE cel puțin) la accidente rutiere...
Vrei să zici luminile de întâlnire (faza scurtă), nu pozițiile. Observ și eu (în Buzău cel puțin) că șoferii nu au luat la cunoștință nici aici... Dar ei sunt profesioniști, ce știți voi...
În altă ordine de idei, treaba asta o consideram utilă și înainte, când circulam la fel până să de-a legea obligatorie și îmi ziceau destui că la ce aprind luminile ziua în amiaza mare - pentru vizibilitate (defapt pentru a fi văzut) că mă aflu în mișcare "prostii... nu se vede că mergi?" Mda, atunci la mașinile mai noi de ce ai day lights? Că e cool sau util? Nu de puține ori, nu-mi dădeam seama atât ca șofer cât și ca pieton dacă o mașină care urmează să mă apropii se află sau nu în mișcare. Legea asta deși aparent proastă dacă nu judeci, este foarte utilă pentru că suntem cred că în top 3 (în UE cel puțin) la accidente rutiere...
- Cristi.
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
Cristi.
Să fim sinceri, numărul de accidente nu se va reduce peste noapte dacă mergi cu farurile și în timpul zilei.
Trebuie mai întâi să educi bizonii care încă merg în oraș cu 90-100 km/h și care cred că strada le aparține.
Să fim sinceri, numărul de accidente nu se va reduce peste noapte dacă mergi cu farurile și în timpul zilei.
Trebuie mai întâi să educi bizonii care încă merg în oraș cu 90-100 km/h și care cred că strada le aparține.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
ADK
Cel puțin drastic, nu, fiindcă nu este încă suficient.
Într-adevăr problemele mai mari și cu mari șanse de urmări grave sunt altele - de viteză, tupeu și legilor încă blânde (dar mai drastice față de ultimii 10 ani) pentru astfel de categorii de oameni.
Însă într-o țară europeană - statul este obligat de către UE să ia niște măsuri oricât de mici, pentru că stăm încă foarte rău în multe categorii și nu prea îmbunătățim nimic deoarece... nici nu ne dorim. Dar ăsta-i off-topic...
Cel puțin drastic, nu, fiindcă nu este încă suficient.
Într-adevăr problemele mai mari și cu mari șanse de urmări grave sunt altele - de viteză, tupeu și legilor încă blânde (dar mai drastice față de ultimii 10 ani) pentru astfel de categorii de oameni.
Însă într-o țară europeană - statul este obligat de către UE să ia niște măsuri oricât de mici, pentru că stăm încă foarte rău în multe categorii și nu prea îmbunătățim nimic deoarece... nici nu ne dorim. Dar ăsta-i off-topic...
- mirceade
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
mirceade
Să înțeleg că n-ați văzut niciodată un motociclist în ultimul moment doar mulțumită fazei scurte?
Să înțeleg că n-ați văzut niciodată un motociclist în ultimul moment doar mulțumită fazei scurte?
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
ADK
Ce înseamnă în "ultimul moment"? Foarte aproape. Normal că-l vezi, sau ar trebui să-l vezi. Dar uită-te departe la o mașină care merge încet și fără un sistem de iluminat aprins și zi-mi starea acestuia.
Ce înseamnă în "ultimul moment"? Foarte aproape. Normal că-l vezi, sau ar trebui să-l vezi. Dar uită-te departe la o mașină care merge încet și fără un sistem de iluminat aprins și zi-mi starea acestuia.
- mirceade
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
mirceade
Era o întrebare retorică în favoarea utilizării luminilor se întâlnire tot timpul.
Era o întrebare retorică în favoarea utilizării luminilor se întâlnire tot timpul.
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
zapacitu
Sincer, dupa mine poate fi faza lunga, faza scurta sau faruri de ceata. Sau toate la un loc -- pe timp de zi nu conteaza, aprinse sa fie! La masinile mai noi sunt suficiente luminile de zi astea cu led-uri. Pozitiile alea cu beculte clasice de 5W sunt complet inadecvate pentru vizibilitate.
Eu deja am facut rost de schemele de cablaj si relee de la masina mea in ideea de a lega instalatie de lumini de zi... adica doar o logica simpla cu relee auto care sa aprinda un set de lumini cat timp motorul merge, indiferent care lumini is alea.
Cred ca suntem putin offtopic totusi. Nu de alta, dar uneori si prioritatea e optionala deci ce pretentii sa avem la un amarat de bec...
Sincer, dupa mine poate fi faza lunga, faza scurta sau faruri de ceata. Sau toate la un loc -- pe timp de zi nu conteaza, aprinse sa fie! La masinile mai noi sunt suficiente luminile de zi astea cu led-uri. Pozitiile alea cu beculte clasice de 5W sunt complet inadecvate pentru vizibilitate.
Eu deja am facut rost de schemele de cablaj si relee de la masina mea in ideea de a lega instalatie de lumini de zi... adica doar o logica simpla cu relee auto care sa aprinda un set de lumini cat timp motorul merge, indiferent care lumini is alea.
Cred ca suntem putin offtopic totusi. Nu de alta, dar uneori si prioritatea e optionala deci ce pretentii sa avem la un amarat de bec...
- AlexNord
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
AlexNord
Din cauza lipsei AC-ului, cel mai mult sufera vatmanii/soferii. Din ce observ, oamenii devin din ce in ce mai agresivi.
Sunt convins ca exista mai multe cazuri de genul, doar ca nu ii filmeaza nimeni.
https://vm.tiktok.com/ZGJVCP4AH/
Din cauza lipsei AC-ului, cel mai mult sufera vatmanii/soferii. Din ce observ, oamenii devin din ce in ce mai agresivi.
Sunt convins ca exista mai multe cazuri de genul, doar ca nu ii filmeaza nimeni.
https://vm.tiktok.com/ZGJVCP4AH/
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
ADK
Asta e de când lumea, cu bătăi și agresivități de genul din partea călătorilor cam indiferent de motiv. Și mai vezi pe aici inși cărora li se pare inutilă colivia, care inși, care nu merită să-ți pierzi timpul explicând de ce nu are ursul coadă, dar asta e, trebuie să înțeleagă că au greșit domeniul.
Într-un subiect mai activ, o debilă iar alții și mai vinovați pentru că cu consimțământul indirect al acestora permit desfășurarea acțiunilor respectivei. Te miri că sunt în stare până și femeile mărunte să se de-a în spectacol. Chiar nu vreau să știu care ar fi fost rezultatul cu conducătorul auto "expus" ca în țările civilizate (reamintesc că la stadiul actual România va fi o țară civilizată când toți de aici o să fim morți) oricărui dement să facă ce vrea cu el din orice motiv. Sindicatul, Primăria, Poliția Locală? Erau la aerul condiționat?
Asta e de când lumea, cu bătăi și agresivități de genul din partea călătorilor cam indiferent de motiv. Și mai vezi pe aici inși cărora li se pare inutilă colivia, care inși, care nu merită să-ți pierzi timpul explicând de ce nu are ursul coadă, dar asta e, trebuie să înțeleagă că au greșit domeniul.
Într-un subiect mai activ, o debilă iar alții și mai vinovați pentru că cu consimțământul indirect al acestora permit desfășurarea acțiunilor respectivei. Te miri că sunt în stare până și femeile mărunte să se de-a în spectacol. Chiar nu vreau să știu care ar fi fost rezultatul cu conducătorul auto "expus" ca în țările civilizate (reamintesc că la stadiul actual România va fi o țară civilizată când toți de aici o să fim morți) oricărui dement să facă ce vrea cu el din orice motiv. Sindicatul, Primăria, Poliția Locală? Erau la aerul condiționat?
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
WT_fan06
Colivia este o măsură de protecție RĂSPÂNDITĂ în Occident. Ce NU este răspândit în Occident este ca șoferul să aibă jumătate de ușă rezervată, iar pasagerii să se înghesuie pe cealaltă jumătate.
Aia e problema, nu faptul că șoferul beneficiază de protecție împotriva pasagerilor recalcitranți care, supriză, nu sunt doar în România.
Nu mai aveți impresia că românii sunt mai speciali sau mai puțin speciali! Există doar legi care se aplică sau care nu se aplică.
Colivia este o măsură de protecție RĂSPÂNDITĂ în Occident. Ce NU este răspândit în Occident este ca șoferul să aibă jumătate de ușă rezervată, iar pasagerii să se înghesuie pe cealaltă jumătate.
Aia e problema, nu faptul că șoferul beneficiază de protecție împotriva pasagerilor recalcitranți care, supriză, nu sunt doar în România.
Nu mai aveți impresia că românii sunt mai speciali sau mai puțin speciali! Există doar legi care se aplică sau care nu se aplică.
- Media
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
Media
Am mers cu un Imperio pe linia 10. Care stătea în stații cu ușile deschise chiar dacă nu mai urca nimeni. Si le ținea deschise și cât dura semaforul. Asta a făcut în toate stațiile de la Dorobanți la Podul Mihai Bravu. Si acolo pasagerii incepuseara sa se revolte.
Oricât a/c ai avea, când deschizi toate ușile și le ții deschise mult timp nu are cum sa fie eficient.
Am mers cu un Imperio pe linia 10. Care stătea în stații cu ușile deschise chiar dacă nu mai urca nimeni. Si le ținea deschise și cât dura semaforul. Asta a făcut în toate stațiile de la Dorobanți la Podul Mihai Bravu. Si acolo pasagerii incepuseara sa se revolte.
Oricât a/c ai avea, când deschizi toate ușile și le ții deschise mult timp nu are cum sa fie eficient.
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
Andrei98
Și la vehicule unde nu ai AC și ai mai avea nevoie de aerisire se închid imediat ușile...
Și la vehicule unde nu ai AC și ai mai avea nevoie de aerisire se închid imediat ușile...
- mirceade
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
mirceade
Să ne reamintim că în Istanbul autobuzele nu au colivie de exemplu (prima ușă blocată pentru șofer adică)? Țară foarte "vestică" de altfel.
ADK wrote here:
Asta e de când lumea, cu bătăi și agresivități de genul din partea călătorilor cam indiferent de motiv. Și mai vezi pe aici inși cărora li se pare inutilă colivia, care inși, care nu merită să-ți pierzi timpul explicând de ce nu are ursul coadă, dar asta e, trebuie să înțeleagă că au greșit domeniul.
Într-un subiect mai activ, o debilă iar alții și mai vinovați pentru că cu consimțământul indirect al acestora permit desfășurarea acțiunilor respectivei. Te miri că sunt în stare până și femeile mărunte să se de-a în spectacol. Chiar nu vreau să știu care ar fi fost rezultatul cu conducătorul auto "expus" ca în țările civilizate (reamintesc că la stadiul actual România va fi o țară civilizată când toți de aici o să fim morți) oricărui dement să facă ce vrea cu el din orice motiv. Sindicatul, Primăria, Poliția Locală? Erau la aerul condiționat?
Să ne reamintim că în Istanbul autobuzele nu au colivie de exemplu (prima ușă blocată pentru șofer adică)? Țară foarte "vestică" de altfel.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination