MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Știri și articole din presă

2073 posts, 613510 views
 
Go to page:  1  ... 129 130 131 132 133 134 135  ... 149
 
 

📖 Pagination options
Re: Știri și articole din presă subway guru

Nu depinde de directorul executiv ci de vointa politica de la nivelele superioare...

 


Re: Știri și articole din presă punmeister

Ar fi bine daca revine Sodolescu, asta pentru ca a avut ceva curaj sa-i bage morcovul undeva lui radoi. (da, radoi cu r mic!)

 


Re: Știri și articole din presă Stefan28

A fost numită Mariana Miclăuș interimară...

 


Re: Știri și articole din presă subway guru

Pentru foarte scurt timp si doar pentru a gestiona chestiunile curente.
Nu mi-e clar daca dl Sodolescu vrea sa revina si in ce conditii.

 


Re: Știri și articole din presă orex

Don ministru, ca simplii mireni cunoastem CV-urile amandurora!
Ce-i ”promoveaza” in functia de Director General al Metrorex?
CV MMpng.png (347.15 KB; downloaded 2513 times)
CV Sodolescu.png (205 KB; downloaded 2512 times)

 


Re: Știri și articole din presă subway guru

Argumentul pertinent rezida doar in realizarile personale...

 


Re: Știri și articole din presă orex

Eventual doar... DIN, in rest, daca sadesti muscate e CAN-CAN!
Din pacate, NIMIC nu-i recomanda sa coordoneze o  societate de asemenea anvergura ca n-au putut si n-o sa poata sa taie, chirurgical, nodul gordian (nici cel putin membrele caracatitei sindicaliste din subteran)!

 


Re: Știri și articole din presă subway guru

Hai sa vedem ce se preumbla prin presa
https://spotmedia.ro/stiri/eveniment/dir ... at-surse

Directorul general al Companiei Metrorex, Gabriel Mocanu, pleacă din funcţie și va reveni la conducerea Direcţiei de Infrastructură de la Metrou.
Mocanu a solicitat Consiliului de Administraţie încetarea contractului de mandat, iar CA a desemnat-o vineri pe Mariana Miclăuș, fostă directoare a Metrorex, să preia din nou atribuțiile de conducere a societății de metrou.
„Suntem în cadrul Consiliului de Administraţie şi am solicitat Consiliului de Administraţie ca de comun acord să înceteze contractul de mandat. Aceasta este solicitarea, în conformitate cu prevederile specifice ale acestui contract de mandat”, a declarat Gabriel Mocanu pentru Agerpres.

Întrebat dacă solicitarea sa are vreo legătură cu „războiul” izbucnit între ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, pe de o parte, şi sindicatul de la Metrou şi conducerea Metrorex, pe de altă parte, Mocanu a răspuns:
„Eu, în general, am încercat să fiu fair-play şi sportiv în viaţă şi asta am învăţat: în momentul în care este criticată echipa, antrenorul trebuie să ştie să facă un pas în lateral”.

Potrivit Agerpres, Gabriel Mocanu a fost numit în data de 2 iulie 2020 în funcţia de director general interimar al Metrorex, după ce Consiliul de Administraţie al companiei a luat act de demisia Marianei Miclăuş, care a ocupat această poziţie din noiembrie 2019.
Mocanu a îndeplinit, până la momentul numirii sale, funcţia de director al Direcţiei Infrastructură şi Sisteme Informatice, având o experienţă de peste 25 de ani la Metrorex.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a criticat în repetate rânduri Metrorex, afirmând că, în condiţii de pandemie şi de reducere drastică a numărului de călătorii cu metroul, salariile angajaților au crescut cu 18%.
La începutul lunii, ministrul a anunţat că a trimis Corpul de Control să verifice renegocierea contractului colectiv de muncă la Metrorex.
După ce a primit concluziile preliminare ale verificărilor, Drulă a precizat că a aflat că 10 din cei 15 membri ai comisiei care a negociat creşterile de salarii făceau parte din sindicat.
”Practic, sindicatul Metrorex a negociat salarii mai mari în plină pandemie cu sine însuşi”, a afirmat ministrul.
”Atribuțiile sale vor fi preluate pentru o scurtă perioada de doamna Mariana Miclăuș, până la desemnarea unui nou director general cu contract de mandat provizoriu”, a transmis Ministerul Transporturilor.
La finele săptămânii trecute, surse apropiate fenomenului au precizat pentru SpotMedia.ro că în cărți pentru preluarea funcției de director general la metrou ar fi Dumitru Șodolescu.
Acesta a mai fost director și, în timpul mandatului său, conducerea a avut o relație tensionată cu sindicatul USLM, condus de Ion Rădoi. Șodolescu a fost unul dintre puținii salariați de la metrou care nu erau membri ai sindicatului condus de Rădoi.
Reamintim că, anterior, Cătălin Drulă s-a declarat nemulțumit că sindicatul ”are în buzunar” conducerea Metrorex.
Ministrul Cătălin Drulă nu a confirmat că Dumitru Șodolescu urmează să fie numit în funcție și nici nu a oferit detalii despre mandatul pe care ar urma să i-l dea.

 


Re: Știri și articole din presă PTMZ

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat că a primit raportul Metrorex al Corpului de Control. Lista de probleme, deficiențe și abuzuri descoperite este lungă, susține ministrul. Nivelul actual al salariilor poate fi menținut doar prin concedieri, au stabilit cei care au făcut ancheta, potrivit Mediafax.

Ministrul Cătălin Drulă a prezentat pe pagina de Facebook principalele probleme descoperite de Corpul de Control la compania Metrorex. În fruntea listei este modul în care au fost majorate salariile angajaților.

„Negocierea dintre conducerea Metrorex și sindicat privind creșterea salariilor cu 18% putea să nu aibă loc anul trecut și nu eram în situația de acum. Legea 55/2020 spune limpede: contractele colective de muncă se prelungesc automat pe perioada stării de alertă. Cu toate acestea, consiliul de administrație de atunci a dat mandat nelimitat de negociere unei comisii de 15 oameni din care 10 erau membri de sindicat. Raportul notează că aceștia nu aveau cum să reprezinte obiectiv interesele companiei. În negociere nu au fost utilizate datele economice la zi ale companiei, ceea ce a permis manipularea de cifre în așa fel încât creșterea de salarii să încapă scriptic în bugetul de venituri și cheltuieli. Iar prevederile legale au mai fost încălcate pentru că orice creștere de salarii trebuie să aibă sursă de bani stabilită și pentru anul viitor. La Metrorex au găsit o portiță pentru 2020 și și-au spus că, în 2021, vine statul să acopere diferența”, a explicat, pe Facebook, ministrul Drulă.

Reprezentantul Guvernului mai spune că dacă Metrorex nu va prezenta un buget pentru anul acesta cu cheltuielile salariale la nivelul bugetului aprobat în 2020, atunci acesta nu va fi avizat. De asemenea, raportul Corpului de Control spune că nivelul crescut al salariilor nu poate fi menținut decât dacă Metrorex își reduce personalul.

Alte probleme descoperite de Corpul de Control au legătură cu sporurile acordate în mod ilegal și contractele semnate de sindicat. Toate informațiile vor fi trimise instituțiilor abilitate, anunță ministrul Transporturilor.

Sursa: Digi24

 


Re: Știri și articole din presă subway guru

Uite aici mai multe detalii
https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-in ... atie.htm

Concluziile controlului demarat de Drulă la Metrorex: creșteri salariale negociate nelegal; spor „de metrou” pentru toți angajații, aplicat abuziv; contracte păguboase încheiate cu firma sindicatului / Un nou Consiliu de Administrație numit la Metrorex

Corpul de control de la Transporturi a finalizat ancheta de la Metrorex, iar ministrul Cătălin Drulă a prezentat câteva dintre concluziile raportului. Drulă a mai precizat și că ministerul a numit „un nou consiliu de administrație profesionist la Metrorex. Toți membrii au experiență de top management și sunt complet independenți față de sindicat. Echipa are mandat clar și întreaga mea susținere pentru eficientizarea și restructurarea companiei”.

Lista de probleme, deficiențe și abuzuri descoperită după cum a prezentat-o joi ministrul Cătălin Drulă:

„- Negocierea dintre conducerea Metrorex și sindicat privind creșterea salariilor cu 18% putea să nu aibă loc anul trecut și nu eram în situația de acum. Legea 55/2020 spune limpede: contractele colective de muncă se prelungesc automat pe perioada stării de alertă;

- Cu toate acestea, consiliul de administrație de atunci a dat mandat nelimitat de negociere unei comisii de 15 oameni din care 10 erau membri de sindicat. Raportul notează că aceștia nu aveau cum să reprezinte obiectiv interesele companiei;

- În negociere nu au fost utilizate datele economice la zi ale companiei, ceea ce a permis manipularea de cifre în așa fel încât creșterea de salarii să încapă scriptic în bugetul de venituri și cheltuieli;

- Iar prevederile legale au mai fost încălcate pentru că orice creștere de salarii trebuie să aibă sursă de bani stabilită și pentru anul viitor. La Metrorex au găsit o portiță pentru 2020 și și-au spus că, în 2021, vine statul să acopere diferența;

- Acest lucru nu se va întâmpla. Legea Bugetului de Stat spune clar că o companie de stat, care a încheiat anul 2020 cu pierderi și/sau plăți restante, nu poate acoperi în 2021 creșteri salariale de anul trecut;

- Dacă Metrorex nu va prezenta un buget pentru anul acesta cu cheltuielile salariale la nivelul bugetului aprobat în 2020, atunci acesta nu va fi avizat;

- Raportul Corpului de Control spune că nivelul crescut al salariilor nu poate fi menținut decât dacă Metrorex își reduce personalul.

- Apoi, există un ordin de ministru din 2014, care face obligatorie participarea sindicatului la ședințele consiliului de administrație în contradicție cu Legea Dialogului Social. Voi anula acel ordin cât de repede;

- Sporul „de metrou” prevăzut în contractul colectiv de muncă, în cuantum de 20-40%, este aplicat abuziv, conform Corpului de Control, pentru că de el beneficiază toți angajații, nu doar cei care „lucrează în condiții deosebite, vătămătoare, grele sau periculoase”. Voi sesiza Curtea de Conturi pentru a determina valoarea prejudiciului și persoanele responsabile;

- Contractul cu firma sindicatului SINDOMET SERVCOM SRL, care prevede decontarea a 99% din valoarea zilelor de recuperare a capacității de muncă pentru angajați în centrele de cazare ale sindicatului, a fost încheiat „cu încălcarea prevederilor legale privind achizițiile sectoriale”, conform raportului. În loc să facă licitație publică, a fost atribuit direct de Metrorex acestei firme. Între 2018 și 2020, Metrorex a finanțat sindicatul condus de Ion Rădoi cu 10,4 milioane lei în acest contract;

- Contractul pentru valorificarea spațiilor comerciale de la metrou este o gaură neagră în veniturile Metrorex. Deși este expirat din 2018, firma sindicatului ocupă, în continuare, abuziv aceste spații și le subînchiriază către terți, deși statutul Metrorex interzice subînchirierea lor;

- Acest contract face obiectul unui proces, iar managementul are misiune să urgenteze procedurile cu toate mijloacele legale pentru ca firma sindicatului să dispară din spațiile comerciale;

- Mai mult, toate spațiile comerciale construite după 2010 nu au aviz ISU. Unele îngreunează accesul la hidranți, altele aglomerează căi de evacuare în caz de urgență. Nici măcar nu e prima dată când se constată aceste deficiențe, dar ele nu au fost remediate;

- Contractul cu firma sindicatului pentru spațiile publicitare este, în mare măsură, într-o situație identică. A expirat în 2019, dar SINDOMET SERVCOM SRL refuză să predea toate spațiile și emite facturi liniștită pentru ele. Și de aici trebuie să dispară acțiunea de tip cartel”.

Citește și:
Câți bani a făcut firma deținută de sindicatul de la Metrorex condus de Ion Rădoi din închirierea spațiilor de la metrou. Drulă: „Fostul deputat PSD își simte amenințate interesele subterane”

Un nou CA numit la Metrorex

„Spirala lipsei de acțiune se oprește aici”, a mai declarat Drulă care a precizat și că a numit „un nou consiliu de administrație profesionist la Metrorex. Toți membrii au experiență de top management și sunt complet independenți față de sindicat. Echipa are mandat clar și întreaga mea susținere pentru eficientizarea și restructurarea companiei”.

Componența noului CA de la Metrorex, așa cum a fost ea transmisă de către Ministerul Transporturilor:

Ștefan PARASCHIV - A fost între 2017 și 2020 președinte al CA Romaero. Are o experiență de 15 ani în strategii de afaceri, leadership și managementul vânzărilor, pentru companii din țară și din străinătate. Absolvent de ASE, are studii perfecționate în străinătate.

Mihnea JIDA - avocat, membru al Baroului București din 2012. Are studii și stagii de pregătire în străinătate - în Elveția și la Paris. Absolvent al Facultății de Drept a Universității București.

Răzvan Andrei TERECOASĂ - experiență de peste 12 ani în domeniul bancar (BCR, Eximbank, Bancpost, Citibank). Absolvent de ASE.

Adrian Gabriel DUMITRIU - CFO Chimcomplex, CFO Alstom, CEO Electroputere. A studiat la ASE, și-a perfecționat studiile la Paris, cu un masterat (EMBA) la Conservatoire National des Arts et Métiers.

Mihaela URZICĂ - director de strategie la OMV Petrom. Timp de 4 ani, a fost finance manager pentru OMV, în mai multe țări din Africa de nord. Anterior, a lucrat la Petrom și Toyota România ca manager de proiect, consultant, respectiv finance manager.

 


Re: Știri și articole din presă Stefan28

Să vedem ce a mai zis Drulă azi...
Se vor scumpi cartelele de metrou? Ministrul Transporturilor: „Este o opțiune”
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, spune că „este o opțiune” scumpirea călătoriilor cu metroul, în condițiile în care prețul cartelelor nu a crescut în ultimii 5 ani, dar inflația e mai mare. Pe de altă parte, o astfel de decizie ar spori mai mult reticența bucureștenilor față de transportul în comun, mai ales pe durata pandemiei, spune ministrul.
„Este o opțiune. Nu am avut această discuție. Aștept să se instaleze noua conducere. Dar de 5-6 ani nu a mai crescut tariful. Pe partea de venituri – se poate umbla și acolo, dacă facem comparație cu alte capitale din zonă”, a spus Drulă la Digi24.
„Trebuie să avem un pic grijă, pentru că suntem și în pandemie și oamenii au o oarecare teamă de mijloacele de transport în comun, dar există o flexibilitate în momentul în care de 5 ani, numai dacă ne uităm la inflație, ar trebui măcar o ajustare în zona asta”, a adăugat el.
Ministrul spune că acest lucru ar putea ajuta bugetul companiei, dar nu va umple găurile.
„La o creștere de 20% pe zona tarifară, în medie, că nu trebuie să crească la fel titlul de două călătorii cu abonamentul, se pot aduce undeva la 50 de milioane de lei în plus pe an, ceea ce ajută pe partea de venituri”, a spus Drulă.
Ministrul nu crede însă că metroul s-ar putea susține financiar doar din vânzarea de titluri de călătorie.
„În 2016 se susținea 60%, ceea ce e într-o zonă sănătoasă, 70% ar fi fost și mai bine, și acum s-a prăbușit la 30%, ceea ce e nesustenabil”, a adăugat el.

 


Re: Știri și articole din presă subway guru

Absolut corect dar trebuie corelat simultan cu primaria, politica tarifara trebuie sa fie coerenta pe ambele flancuri...altfel isi vor da singuri la gioale si vor intra ambele in faliment sigur...daca e sa stam stramb dar sa judecam drept situatia e mai dezastruasa pe partea PMB decat pe partea MT.

 


Re: Știri și articole din presă Stefan28

Dacă este vorba despre biletul unic Metrorex- STB, putem vorbi de asta după ce sunt modernizate toate stațiile cu validatoarele Kapsch.

 


Re: Știri și articole din presă subway guru

N-ai inteles nimic.
E vorba ca daca Mrex trebuie sa aiba 50-60-70% din cheltuieli acoperite din bilete la fel trebuie sa aiba si STB pentru a avea o oferta echivalenta pentru bucuresteni
Acum ai inteles despre ce e vorba?

 


Go to page:  1  ... 129 130 131 132 133 134 135  ... 149
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2385 forum members have written 430474 posts in 5346 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use