Topic: Titluri de călătorie și sisteme de acces
1845 posts, 448349 views
📖 Pagination options
- cosminduru
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
cosminduru
Cum se folosesc aceste citycard-uri pe STB? controlorii verifică ce? că ele nu au NFC.
ByOnu wrote here:
Intrebare: pe spatele City-Card-urilor din carton vandute de Metrorex este imprimat faptul ca valabilitatea titlului de calatorie este de 60 de zile de la data achizitionarii.
Cum se folosesc aceste citycard-uri pe STB? controlorii verifică ce? că ele nu au NFC.
- ByOnu
-
Posted:
-
- punmeister
-
Posted:
-
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
ByOnu
Precis, deci pot fi verificate de controlorii STB.
Precis, deci pot fi verificate de controlorii STB.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Istoria ilustrată a cartelelor magnetice de metrou
ByOnu
Nu-s convins despre care-s beneficiile. Suportul MIFARE este clar mai scump decat o bananala cartela din hartie. Stiu ca la STB suportul Multiplu sarea bine de 1 leu, 1,6 lei parca? ...si tot la gunoi ajung (iar alea nu-s doar hartie: au si microfilm din plastic, au 2 stratuti de carton si cip la mijloc) => cineva trebuie sa suporte costul suportului, ori scad incasarile operatorului (pe care le acoperim din subventii mai mari), ori creste pretul biletului astfel incat costul suportului sa fie direct achitat de catre client. Mi se pare o risipa si o poluare enorma.
Sigur, stiu ca la Roma sau Valencia cardurile MIFARE sunt reincarcabile, dar stim cu totii ca asta nu se intampla nici la Metrorex si nici la STB. La Metrorex se arunca foarte multe carduri dure din plastic.
In acelasi timp, la Paris si Londra exista bilete din hartie/carton intr-o forma sau alta.
punmeister wrote here:
Oricum abia astept sa fie inlocuite turnichetele vechi ramase prin retea, sa scapam de cartelele magnetice.
Da, a fost un sistem chiar foarte bun la vremea sa, mai ales in raport cu alte sisteme de metrou unde se foloseau atunci bilete de hartie stil RATB, dar a venit vremea pentru tranzitia la carduri MIFARE, si, de ce nu, integrarea acestora in sisteme de MaaS.
Nu-s convins despre care-s beneficiile. Suportul MIFARE este clar mai scump decat o bananala cartela din hartie. Stiu ca la STB suportul Multiplu sarea bine de 1 leu, 1,6 lei parca? ...si tot la gunoi ajung (iar alea nu-s doar hartie: au si microfilm din plastic, au 2 stratuti de carton si cip la mijloc) => cineva trebuie sa suporte costul suportului, ori scad incasarile operatorului (pe care le acoperim din subventii mai mari), ori creste pretul biletului astfel incat costul suportului sa fie direct achitat de catre client. Mi se pare o risipa si o poluare enorma.
Sigur, stiu ca la Roma sau Valencia cardurile MIFARE sunt reincarcabile, dar stim cu totii ca asta nu se intampla nici la Metrorex si nici la STB. La Metrorex se arunca foarte multe carduri dure din plastic.
In acelasi timp, la Paris si Londra exista bilete din hartie/carton intr-o forma sau alta.
- AndreyCFR
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
AndreyCFR
Plățile cu telefonul prin Apple Wallet sau Google Wallet ar putea fi implementate pentru a reduce risipa de carduri fizice. De exemplu, la Paris s-a introdus recent opțiunea de a adăuga cardurile Navigo în Apple Wallet(atât cele fizice existente deja, cât și unele generate virtual), permițând oamenilor să plătească pentru călătorii sau abonamente direct prin aplicațiile furnizate de către Île-de-France.
Deși știu că implementarea în Wallet-uri pentru STB și Metrorex poate părea utopică, beneficiile pe termen lung ar fi considerabile. Sistemele de plată de la metrou cât și de la STB sunt deja complet compatibile cu Wallet-urile.
Scopul este de a oferi cât mai multe metode de plată pentru a reduce frauda și a simplifica achiziția de călătorii.
În ceea ce privește problema cardurilor de la Metrorex, acestea sunt de proastă calitate, deoarece varianta achiziționată este una ieftină. Folia de pe carduri se decojește repede, iar cardurile se deteriorează rapid după aceea. Personal, cred că am schimbat 4 carduri deja din cauza asta.
Plățile cu telefonul prin Apple Wallet sau Google Wallet ar putea fi implementate pentru a reduce risipa de carduri fizice. De exemplu, la Paris s-a introdus recent opțiunea de a adăuga cardurile Navigo în Apple Wallet(atât cele fizice existente deja, cât și unele generate virtual), permițând oamenilor să plătească pentru călătorii sau abonamente direct prin aplicațiile furnizate de către Île-de-France.
Deși știu că implementarea în Wallet-uri pentru STB și Metrorex poate părea utopică, beneficiile pe termen lung ar fi considerabile. Sistemele de plată de la metrou cât și de la STB sunt deja complet compatibile cu Wallet-urile.
Scopul este de a oferi cât mai multe metode de plată pentru a reduce frauda și a simplifica achiziția de călătorii.
În ceea ce privește problema cardurilor de la Metrorex, acestea sunt de proastă calitate, deoarece varianta achiziționată este una ieftină. Folia de pe carduri se decojește repede, iar cardurile se deteriorează rapid după aceea. Personal, cred că am schimbat 4 carduri deja din cauza asta.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
punmeister
Cum au putut sa integreze plata cu cardul via Apple/Google Pay, pot si cu cardurile de transport daca exista interes.
Cum au putut sa integreze plata cu cardul via Apple/Google Pay, pot si cu cardurile de transport daca exista interes.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
ByOnu
Eu insa repet ce am scris mai sus. De ce e mai bine sa avem aruncate la gunoi carduri din carton dur, cu folie din plastic si cip, decat niste banale cartele din hartie?
Progres doar de dragul progresului? Mi s-ar parea un regres economic + de poluare.
Eu insa repet ce am scris mai sus. De ce e mai bine sa avem aruncate la gunoi carduri din carton dur, cu folie din plastic si cip, decat niste banale cartele din hartie?
Progres doar de dragul progresului? Mi s-ar parea un regres economic + de poluare.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
punmeister
Pentru Ultralight ar fi trebuit sa avem un sistem de reciclare a cardurilor folosite, cum e afara.
Pentru Ultralight ar fi trebuit sa avem un sistem de reciclare a cardurilor folosite, cum e afara.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
ByOnu
Doar daca oamenii isi vor putea recupera costul suportului Ultralight, pentru ca altfel vor ajunge tot la gunoi. S-a vazut ca in Romania reciclarea doar cu forta se poate (vezi PET-uri, sticle, samd).
Dar tot ramane problema costului ridicat al suportului Ultralight, comparativ cu cel al cartelei din hartie.
La RATB ce s-a rezolvat prin renuntarea completa la bilete? Compania a ajuns la mana UTI, Kapsch, samd, iar pentru titlurile temporare de calatorii importam carduri Ultralight din Italia, China, samd, in loc de niste banale bilete din hartie, ieftin de produs in regie proprie. Poate astazi n-ar mai fi fost biletele efective, ci ceva mai serios. Dar beneficiul final real pentru operator, primarie si clientul final a fost zero.
---
Si in Japonia la metrou au varianta cu bilete din hartie pentru cine doreste (mai ales ca a fost criza semiconductorilor si nu se mai vindeau deloc Suica, Icoca samd). Asta e o alta vulnerabilitate in a-ti baza intregul sistem de ticketing pe contactless.
Doar daca oamenii isi vor putea recupera costul suportului Ultralight, pentru ca altfel vor ajunge tot la gunoi. S-a vazut ca in Romania reciclarea doar cu forta se poate (vezi PET-uri, sticle, samd).
Dar tot ramane problema costului ridicat al suportului Ultralight, comparativ cu cel al cartelei din hartie.
La RATB ce s-a rezolvat prin renuntarea completa la bilete? Compania a ajuns la mana UTI, Kapsch, samd, iar pentru titlurile temporare de calatorii importam carduri Ultralight din Italia, China, samd, in loc de niste banale bilete din hartie, ieftin de produs in regie proprie. Poate astazi n-ar mai fi fost biletele efective, ci ceva mai serios. Dar beneficiul final real pentru operator, primarie si clientul final a fost zero.
---
Si in Japonia la metrou au varianta cu bilete din hartie pentru cine doreste (mai ales ca a fost criza semiconductorilor si nu se mai vindeau deloc Suica, Icoca samd). Asta e o alta vulnerabilitate in a-ti baza intregul sistem de ticketing pe contactless.
osaka metro tickets.jpeg (334.4 KB; downloaded 482 times)
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces
cris_m
Da, dar o criza a microcipurilor e un eveniment exceptional pe care nu ai cum sa-l prevezi atunci cand proiectezi un sistem de transport. Plus ca daca ai pus la punct un sistem de recuperare sau sa poti refolosi cardul, vanzarea de carduri noi ar fi foarte redusa...
Da, dar o criza a microcipurilor e un eveniment exceptional pe care nu ai cum sa-l prevezi atunci cand proiectezi un sistem de transport. Plus ca daca ai pus la punct un sistem de recuperare sau sa poti refolosi cardul, vanzarea de carduri noi ar fi foarte redusa...
📖 Pagination options