Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiLucrări finalizate începând cu anul 2006Modernizarea sistemului rutier și a liniilor de tramvai pe Șos. Pantelimon și pe Șos. Iancului (FINALIZAT mai 2022)

 

Topic: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului

2095 posts, 521031 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 127 128 129 130 131 132 133  ... 150
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului andrei11

:shock:
E o confuzie la mijloc.
Eu mă refeream la astfel de sensgiratorii :
12-10-2017 8-53-02 PM.jpg (171.43 KB; downloaded 3485 times)

Oricum ce spui tu e altceva, nu le spun sensgiratorii. Un exemplu concret ?

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului zapacitu

Stiu la ce te referai tu :)

Ziceam doar ca exista si posibilitatea sa avem "giratorii" fara sa afectam autobanda. In exemplu de mai jos, M0 x M1 din Republica Irlanda. La ei e ca la noi, doar ca se vorbeste engleza.
m1xm0.JPG (139.83 KB; downloaded 3461 times)


Am vazut si mai mari prin Germania, cu raza cam de 2-3km - pe bretelele exterioare limitarea de viteza era 120 si nu se simtea deloc curba.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Costin

Exclus metrou pe linia de tramvai! Alt ecartament, alt gabarit, imposibilitatea de a circula in serviciu comercial conectat la retea aeriana de contact (pantograful e doar pt manevre, max 10kmh, altfel se arde si firul si pantograful). Nu, categoric imposibil!

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului TibiV

zapacitu wrote:
In exemplu de mai jos, M0 x M1 din Republica Irlanda. La ei e ca la noi, doar ca se vorbeste engleza.

Mult mai grav !
Aia circula toti pe contrasens !!...  
:lol: :lol: :lol:

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului oache81

https://www.youtube.com/watch?v=2ghXwOoinIU

La asta ma refeream, e tramvai sau metrou?
Eu zic ca e amandoua.

Si sta si la semafor, culmea

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului shoppy

E mai putin important cum se cheama, importanta este infrastructura. La o linie CF sunt importante cateva detalii:
- ecartamentul - asta se potriveste tramvai/metrou, 2mm aia acolo au doar impact teoretic, doar unele garnituri au venit remorcate pe CF
- sarcina pe osie - la tramvai este vreo 7tone, la metrou este mai mult, poate ajunge pana la 20
- raza minima de curbura - la tramvai este vreo 70m, la metrou vreo 120m
- gabaritul - la tramvai este mult mai mic decat la metrou, deci ai o droaie de stalpi / peroane / pereti de pasaj care nu respecta gabaritul de metrou
- modalitatea de alimentare - la metrou avem sina a 3-a la nivelul solului, imposibil sa ai pe strada sau in intersectii sine electrificate unde sa vina orice gigel, sa puna mana si sa se electrocuteze

Ca unii au scos metroul la suprafata la periferie sau altii au bagat tramvaiul in subteran in centru este alta treaba, toata infrastructura a fost proiectata din start cu aceste cerinte, dar asta nu inseamna ca au bagat metroul pe liniile de tramvai.

Cat despre care este diferenta intre tramvai si metrou, teoria este clara:
- tramvaiul este de capacitate mare si viteza medie medie
- metroul este de capacitate mare si viteza medie mare
Dupa cum isi defineste fiecare pragurile de capacitate si viteza lucrurile sunt clare, nu exista vehicule si tramvai si metrou.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Costin

oache81 wrote:
https://www.youtube.com/watch?v=2ghXwOoinIU

La asta ma refeream, e tramvai sau metrou?
Eu zic ca e amandoua.

Si sta si la semafor, culmea

Tramvai. Ca sa fim 110% corecti, metrou-usor.

shoppy wrote:
ecartamentul - asta se potriveste tramvai/metrou, 2mm aia acolo au doar impact teoretic, doar unele garnituri au venit remorcate pe CF

Exclus in serviciu comercial, nu cari 1200 de oameni pentru ca "merge si asa" si sunt "doar 3 mm". Ca au fost transportate pe CF e adevarat. Ca erau goale si remorcate (nu mergeau pe propriile puteri) e iarasi adevarat.
In rest, toate celelalte observatii sunt perfect adevarate.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului shoppy

1435 acela sau cat este are si el o eroare acolo, 0.5% sunt deja 7mm, sunt curios care este abaterea maxima la ecartamentul unei osi.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului oache81

heavy haul rail lines require a gauge of 1435 mm ± 4 mm. Light-weight rail lines relax this tolerance to 1435 mm +6 mm / -3 mm.

In plus in curbe ecartamentul se mareste intentionat cu cativa mm (chiar si cu 20 de mm in curbele stranse )

In plus, pe tronsonul mentionat (Piata Iancului - Cora) eu nu am vazut niciun stalp intre sine.
Sarcina de 20 de tone pe osie o intalnesti la vagoanele de marfa, nu la calatori, nu zice nimeni sa cari vagoane cisterna pe bulevard.
Raza de curbura nu-ti trebuie ca nu-l intorci nicaieri si e aproape perfect drept traseul.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului shoppy

Traseu drept in Bucuresti, unde?
Care calatori are mai putin, alea trase de locomotiva?, sigur nu uiti nimic? Chiar am gasit Bombardier Movia 17t incarcat.
Este o prostie sa faci infrastructura de 17t/osie 80km/h si sa o intretii, ca dupaia sa stea vehiculul la semafor sau blocat ca blocheaza niste cretini intersectia.
A mai incercat si ceasca si bage trenul cu ulei pe sina de tramvai, cica pana la urma chiar a explodat un inginer care i-a spus in fata in sedinta "Nu se poate"(chestie echivalenta cu sinucidere profesionala), da se pare ca a inteles imbecilul si a lasat-o balta.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului oache81

Da, mai bine dam sute de milioane de euro si dublam ceva ce deja exista.Linia lui 41 e proiectata pentru 80 la ora de exemplu.Lipsesc doar tramvaiele de 80 la ora.Eu tot cred ca nu se doreste nu ca nu se poate.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului subway guru

Are voie legal tramvaiul sa circule cu 80km/h?

 



Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului shoppy

Da sigur ca a avut, pana cand s-au prins capetele seci de la RATB sa nu mai numere kilometrii si tonele ca sosetele, si au revenit la sentimente mai omenesti, adica 50 unde se poate bura si 30 unde nu se poate.

Cat despre metrou pe sina de tramvai, evident ca se poate da nu se vrea, urmeaza EA-ul cu vagoane.

 


Go to page:  1  ... 127 128 129 130 131 132 133  ... 150
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Modernizarea sistemului rutier și a liniilor de tramvai pe Șos. Pantelimon și pe Șos. Iancului (FINALIZAT mai 2022)  • 
Choose destination

Since our 2423 forum members have written 433752 posts in 5399 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use