Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviare

 

Topic: ARF - Achizitii 20+17 rame electrice noi tip RE-IR (POIM)

189 posts, 70401 views
 
Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14
 
 

📖 Pagination options
Re: ARF - Achizitia a 20 de rame electrice PTMZ

Termenul limită pentru evaluări a fost prelungit până pe 31 martie.

 


Re: ARF - Achizitia a 20 de rame electrice PTMZ

Dosarul Alstom a fost conexat la cel CRRC.
Următorul termen: 16 martie.

 


Re: ARF - Achizitia a 20 de rame electrice Stefan28

Câștigătorul (Alstom), a fost selectat astăzi la ora 16:24.

 


Re: ARF - Achizitia a 20 de rame electrice PTMZ

Și precizarea ARF:
„Astfel, după reevaluarea propunerii tehnice a producătorului de material rulant mai sus-menționat, efectuată în baza deciziei CNSC din 4 februarie anul curent, și primirea avizului conform necondiționat de la Autoritatea Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), Comisia de evaluare a oficializat câștigarea Alstom Ferroviaria S.p.A. a licitației pentru achiziția materialului rulant nou destinat transportului inter-regional de călători RE-IR”, precizează ARF.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: ARF - Achizitia a 20 de rame electrice PTMZ

Pronunțarea a fost amânată până pe 23 martie.

 


Re: ARF - Achizitia a 20 de rame electrice PTMZ

Nebunia se mută la un nivel mai înalt, la CJUE. Până se pronunță CJUE, se suspendă soluționarea.
Solutia pe scurt: În temeiul art. 267 alin. 3 din Tratatul privind Funcționarea Uniunii Europene, sesizează Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE – n.red.) pentru pronunţarea unei hotărâri preliminare cu privire la următoarele întrebări: Principiile securităţii raporturilor juridice şi protecţiei încrederii legitime se opun unei legislaţii naţionale care a transpus Articolul 25 din Directiva 2014/24/UE privind achiziţiile publice, începând cu data de 05.04.2021 şi care a stabilit că operatorii economici care nu intră sub incidenţa acestor dispozitii ale Uniunii să poată participa în continuare la procedurile de achiziţii publice numai dacă au depus oferte până la data intrării in vigoare a acestei modificări legislative? Principiile egalităţii de tratament, transparenţei şi proportionalităţii prevăzute în Articolul 18 alineat 1 raportat la art. 2 alin. 1 pct. 13 şi art. 49 din Directiva 2014/24/UE privind achiziţiile publice, se opun excluderii unui ofertant pe baza unui act normativ cu putere de lege adoptat de Guvernul Statului Membru care instituie o regulă nouă privind modificarea definiţiei operatorului economic, ulterior publicării anunţului de participare corespunzător procedurii de atribuire la care acesta participă? Suspendă judecata cauzelor conexate avand ca obiect litigiu privind achizitiile publice si ca parti petentele CRRC QINGDAO SIFANG CO LTD, ASTRA VAGOANE CALATORI SA, ALSTOM FERROVIARIA SPA si intimata AUTORITATEA PENTRU REFORMA FEROVIARA până la pronunțarea hotărârii preliminare de către Curtea de Justiţie a Uniunii Europene. Cu drept de recurs pe toată durata suspendării judecăţii. Cererea se va depune la sediul Curţii de Apel Bucureşti – Secţia a VIII-a Contencios administrativ şi fiscal. Pronunţată azi 23.03.2022 prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei.
Document: Încheiere – Suspendare    23.03.2022

 


Re: ARF - Achizitia a 20 de rame electrice punmeister

CJUE le va da cu flit chinezilor, for self serving purposes of course.

 


Re: ARF - Achizitia a 20 de rame electrice Linia 43

Tot ghiveciul acesta este vina ARF si al guvernelor care a incurajat comportamentul ARF.

Ori decizi ca nu faci afaceri cu galbejitii si dai ordonanta de urgenta, sau trimiti in parlament spre legiferare conditii de achizitii publice care  ii exclud dar ,asta inainte de demararea licitatiei  ori ,daca nu ai facut asta, tratezi toti concurentii cu aceeasi masura ,fara trageri de timp si manareli.

 


Re: ARF - Achizitia a 20 de rame electrice orex

Trenuri noi la CFR: Grindeanu anunță semnarea contractului cu Alstom pentru trenurile electrice noi
Răsturnare de situație în privința contractului ARF pentru achiziția de trenuri noi: contractul cu Alstom va fi semnat vineri, a anunțat la o conferință de specialitate ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Contractul va merge înainte chiar dacă joi Curtea de Apel București a decis să sesizeze Curtea de Justiție a Uniunii Europene după contestația chinezilor de la CRRC.

Contractul finanțat din fonduri europene prin Programul Operațional POIM este de aproximativ 1,3 miliarde lei pentru 20 de unități electrice noi, dar poate fi extins până la 37 de trenuri și o valoare de 3,7 miliarde. Despre această situație Economedia a scris joi anunțând că, cel mai probabil, ARF va aștepta decizia CJUE, însă Ministerul Transporturilor are posibilitatea semnării contractului, conform legislației, fiind chiar obligată să facă demersul după decizia CNSC. Nu este clar, însă, ce se întâmplă dacă instanța europeană admite contestația CRRC care ar putea cere și primi despăgubiri.

Alstom și Asocierea CRRC – Astra Arad au depus ofertă la licitația ARF în 20 aprilie 2021, după publicarea Ordonanței (care exclude firmele din China și Rusia), însă ANAP a publicat oficial lista care exclude practic firmele din China și Turcia de la licitații câteva zile mai târziu (detalii aici).

 


Re: ARF - Achizitia a 20 de rame electrice shoppy

Inseamna ca guvernul ori nu a avut bani ori i-a convenit sa continue terfelirea banilor cu no-nameurile capusa care tot "repara/modernizeaza" la infinit EA-uri fara nici o garantie(si care EA-uri dupa 2 ani sunt inapoi la gard), deci procesele interminabile defapt le-au facut jocul.

 


Re: ARF - Achizitia a 20 de rame electrice orex

România cumpără 20 de trenuri electrice noi de la Alstom. ARF a semnat vineri contractul / Este prima achiziție de trenuri din 2005
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a semnat vineri contractul francezii de la Alstom pentru achiziția a 20 de trenuri electrice noi, anunță instituția într-un comunicat de presă.
Contractul finanțat din fonduri europene prin Programul Operațional POIM este de aproximativ 1,3 miliarde lei pentru 20 de unități electrice noi, dar poate fi extins până la 37 de trenuri și o valoare de 3,7 miliarde lei.
Contractul va merge înainte chiar dacă joi Curtea de Apel București a decis să sesizeze Curtea de Justiție a Uniunii Europene după contestația chinezilor de la CRRC. Ministerul Transporturilor are posibilitatea semnării contractului, conform legislației fiind chiar obligată să facă demersul după decizia CNSC. Nu este clar, însă, ce se întâmplă dacă instanța europeană admite contestația CRRC care ar putea cere și primi despăgubiri.
Trenurile electrice (RE-IR) au o capacitate de transport de peste 300 persoane/tren, la o viteză maximă de circulație de 160 km/h.
Noile trenuri urmează să fie utilizate pe rutele electrificate majore ale rețelei feroviare, urmărindu-se o deservire echilibrată a teritoriului:
🚉 București Nord – Constanța
🚉 București Nord – Brașov – Arad – Timișoara
🚉 București Nord – Brașov – Cluj
🚉 Brașov – Deda – Cluj
🚉 București Nord – Brașov
🚉 București Nord – Iași
🚉 București Nord – Suceava
🚉 București Nord – Galați
🚉 București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani- Simeria
🚉 București Nord – Craiova – Timișoara – Arad
🚉 Cluj – Timișoara
🚉 Cluj – Suceava – Iași.


SEMNARE CONTRACT ACHIZIȚIE RAME ELECTRICE INTER-REGIONALE
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că, astăzi, 25 martie 2022, la sediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a fost încheiat contractul de achiziție pentru rame electrice inter-regionale (RE-IR) între AUTORITATEA PENTRU REFORMĂ FEROVIARĂ, în calitate de autoritate contractantă și ALSTOM FERROVIARIA S.P.A., în calitate de furnizor.

Evenimentul s-a bucurat de prezența domnilor Ionel Scrioșteanu și Ionuț-Cristian Săvoiu, secretari de stat în Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, iar din partea părților semnatare a participat Ștefan-Adrian Roșeanu, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară și Gabriel Stanciu, Director General Alstom Romania, Bulgaria & Republica Moldova.
Contractul presupune achiziția a 20 rame electrice de lung parcurs și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de a suplimenta, prin act adițional, comanda inițială. Astfel, se poate ajunge la o achiziție de 37 de unități, cu perioadă de mentenanță de 30 de ani. De asemenea, se vor asigura de către furnizor și servicii de instruire a personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea trenurilor și utilizarea aplicațiilor software.
Valoarea totală a contractului pentru achiziția  celor 20 unități electrice multiple și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la valoarea de 1.309.065.880,00 lei, fără TVA (aproximativ 263 milioane  EUR), dintre care 931.065.880 lei reprezintă valoarea  ramelor și 378.000.000 lei serviciile de mentenanță.
Suplimentarea comenzii conform celor menționate anterior (alte 17 rame și dublarea mentenanței la 30 de ani) poate duce la un cost total de 3.714.279.851,00 lei, fără TVA (aproximativ 748 milioane EUR). Finanțarea proiectului este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile și din Bugetul de stat.

Livrarea primei rame se va face la finalul anului 2023, pachetul complet de 37 de rame urmând a fi livrat până la finalul anului 2024.
Ramele electrice sunt compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare) și asigură 351 locuri pe scaune. Unitățile sunt prevăzute cu sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și nivel 2, precum și cu sistemul național PZB90.

Din punct de vedere al confortului pasagerilor ramele sunt dispun de o zonă de bar/bistro, o zonă pentru călători cu dizabilități, cu două amplasamente conform standardelor în vigoare, dar și o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat. Din punct de vedere al confortului, unitățile dispun de sisteme de climatizare, precum și conexiune wi-fi.

 


Re: ARF - Achizitia a 20 de rame electrice orex

Ce probleme a ridicat șeful Alstom la semnarea contractului pentru trenurile noi : cuprul de patru ori mai scump, specificații tehnice nefinalizate, semiconductori care se livrează în 18 luni și numărul mare de comenzi prin PNRR
Ministerul Transporturilor și producătorul Alstom au semnat vineri, contractul pentru achiziția a cel puțin 20 de trenuri electrice noi, primele garnituri pe care România reușește să le cumpere după mai bine de 15 ani, însă derularea contractului poate fi influențată semnificativ de câteva aspecte pe care le-a semnalat, Gabriel Stanciu, director Alstom pentru România, Bulgaria și Republica Moldova. Cele mai importante probleme puse în discuție sunt creșterea accelerată a componentelor necesare fabricației trenurilor și anume, fier, aluminiu și cupru și criza semiconductorilor care a întins perioada de livrare până la 18 luni. În plus, șeful Alstom a mai remarcat și numărul mare de comenzi din piață cu finanțare din PNRR (proiectele au termen de recepție 2026).

Graficul real de livrare și problema prețurilor la materiale

Graficul de livrare prevede câte patru unități/lună.

,,Livrarea primei rame se va face la finalul anului 2023, pachetul complet de 37 de rame urmând a fi livrat până la finalul anului 2024″ a transmis ARF vineri, la semnarea contractului. Totuși, Gabriel Stanciu a explicat că termenul ,,curge” de fapt de la momentul ,,înghețării” detaliilor tehnice :  ,,Calendarul…în perioada următoare noi va trebui să înghețăm specificațiile tehnice, mai sunt câteva detalii, inclusiv perioada de confort, din momentul acela putem să dăm drumul cronometrului pentru livrare. Apoi sunt două probleme foarte mari în piață, în plan internațional : creșterea prețurilor la materiile prime, a doua este una extrem de rezolvat în momentul de față, criza semiconductorilor care afectează toate construcțiile de mașini din lume. Termenele de livrare la semiconductori, mai ales la cei de putere mare sunt de 18 luni, în prezent”.

Licitația pentru cele 20 de trenuri RE-IR a fost lansată pe 3 aprilie 2020, însă de atunci prețurile au escaladat. ,,Un tren este compus din fier, cupru și aluminiu, acestea sunt elementele de bază, iar pentru cupru, la Bursă, prețul s-a mărit de 4 ori, impactul este nimicitor. Inclusiv la lemn s-a dublat sau chiar triplat prețul. Contractele au totuși o formulă de actualizare a prețului, dar cu un indice general de inflație, mă tem că indicele respectiv nu va urmări evoluția reală a costurilor. Vom veni la ARF cu o serie de cereri dar și cu soluții”

Șeful Alstom s-a referit și la impactul PNRR în domeniul transporturilor. Practic, infuzia mare de capital pentru proiectele finanțate prin PNRR în toată Uniunea Europeană pun presiune pe furnizori, comenzile în materie de infrastructură / transporturi fiind, în mare parte, asemănătoare.

 


Re: ARF - Achizitia a 20 de rame electrice orex

Noile rame cumpărate de ARF vor fi produse în Italia și Polonia
Trenurile electrice noi, ce vor fi livrate în România, vor fi fabricate în Polonia și Italia, au spus pentru ECONOMICA.NET reprezentanții Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF). Amintim că ARF a încheiat un contract de achiziție pentru 20 de rame electrice inter-regionale (RE-IR) cu Alstom Ferroviaria. Primul tren urmează să fie livrat la finele anului viitor.

 


ARF - Achizitii 20 rame electrice noi tip RE-IR (POIM) orex

Consultare publică pentru alegerea schemei de culori pentru noile trenuri de lung parcurs
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) vă invită să participați la o consultare publică ce are ca scop alegerea variantei optime de culori pentru cele 20 de trenuri electrice de lung parcurs ce vor fi livrate de compania Alstom.

Demersul are loc în cadrul proiectului Achiziţia de material rulant nou – rame electrice destinate traficului inter-regional (RE-IR), finanțat din fonduri europene neramburabile și de la bugetul de stat.

Această achiziție reprezintă un moment important pentru reînnoirea parcului de material rulant din România, fiind primul proiect de acest gen după aproape două decenii. ARF dorește să consulte publicul călător care va beneficia de noile trenuri, ce vor fi distribuite operatorilor pe baza contractelor de servicii publice.

De aceea, așteptăm opiniile dumnevoastră cu privire la combinația de culori cea mai potrivită, atât pentru designul exterior, cât și pentru elemente de interior. Astfel, în perioada 15-24 iunie 2022, ARF vă pune la dispoziție un chestionar care poate fi accesat   la adresa https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQ ... viewform .

Modelul pentru grafica exterioară conferă impresia de viteză și mobilitate, fiind inspirat de Coloana Infinitului a lui Constantin Brâncuși, sculptorul român ce a legat în mod genial cultura română de cea franceză.
Ca variante de lucru pentru combinația de culori, stabilite la nivelul ARF, vă oferim patru opțiuni, care includ culoarea dominantă albastru ciel, ce se potrivește cu scaunele de la clasa a II-a sau culoarea dominantă grena ‘CFR’, asemănătoare scaunelor de la clasa I. Vagonul de clasa I are un element distinctiv față de celelalte vagoane.
Pentru podea, ARF optează pentru o imitație parchet din lemn nuanța bej, pentru a spori senzația de spațiu.
Precizăm că detaliile cu privire la configurația și confortul scaunelor sunt încă în analiză cu furnizorul.
În cazul în care optați pentru alte variante de culori, vă rugăm să vă exprimați preferințele în cadrul chestionarului la categoriile relevante.
Vă așteptăm propunerile cu deosebit interes!

PS
Sa-i dam drumul, ca nu ne costa nimic! :mrgreen:

 


Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare  • 
Choose destination

Since our 2406 forum members have written 432394 posts in 5381 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use