Topic: Achiziții de autobuze electrice în perioada 2018-2023
989 posts, 292259 views
📖 Pagination options
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
orex
La Renault stii ca fabrica din Bursa (Turcia) livreaza in toata U.E....CLIO IV, nu?!
La Renault stii ca fabrica din Bursa (Turcia) livreaza in toata U.E....CLIO IV, nu?!
- aztec
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
aztec
Asta e..
China sau Turcia .
Mai proaste ar fi rusesti, dar am scapat.
Daca atata vrem, atata avem.
Ca daca s-ar vrea ceva bun, ar face un caiet de sarcini si un pret bun...
La metrou or fi surprize d'astea?
Asta e..
China sau Turcia .
Mai proaste ar fi rusesti, dar am scapat.
Daca atata vrem, atata avem.
Ca daca s-ar vrea ceva bun, ar face un caiet de sarcini si un pret bun...
La metrou or fi surprize d'astea?
- punmeister
-
Posted:
-
- Icsilviu
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
Icsilviu
Situația la nivelul întregii Uniunii Europene privind vânzările de autobuze electrice. Actualmente piața este dominată de concernul BYD - Alexander Dennis (din Marea Britanie) cu 25% din piață, urmați de Solaris cu 17%. Restul competitorilor sunt nesemnificativi.
O explicație pentru faptul că Solaris nu a participat la licitațiile din București este și grava criză de lichidități prin care a trecut compania în 2017 și 2018, fapt care i-a redus substanțial capacitatea de a onora noi comenzi, inclusiv pe piața poloneză, unde compania a pierdut numeroase contracte în favoarea Mercedes și MAN. Anul trecut, pentru a putea livra în timp util autobuzele electrice la Cluj, au amânat în schimb livrarea celor pentru Varșovia timp de aproape 3 luni.
Între timp, după infuzia de capital de la CAF, compania și-a revenit și acum noul manager spaniol a anunțat că dorește o creștere a vânzărilor de autobuze de la 1226 la 1600 anul acesta. Pentru București, această revenire a Solaris este cam tardivă, cu excepția cazului în care se reia achiziția de autobuze electrice sau troleibuze.
Situația la nivelul întregii Uniunii Europene privind vânzările de autobuze electrice. Actualmente piața este dominată de concernul BYD - Alexander Dennis (din Marea Britanie) cu 25% din piață, urmați de Solaris cu 17%. Restul competitorilor sunt nesemnificativi.
O explicație pentru faptul că Solaris nu a participat la licitațiile din București este și grava criză de lichidități prin care a trecut compania în 2017 și 2018, fapt care i-a redus substanțial capacitatea de a onora noi comenzi, inclusiv pe piața poloneză, unde compania a pierdut numeroase contracte în favoarea Mercedes și MAN. Anul trecut, pentru a putea livra în timp util autobuzele electrice la Cluj, au amânat în schimb livrarea celor pentru Varșovia timp de aproape 3 luni.
Între timp, după infuzia de capital de la CAF, compania și-a revenit și acum noul manager spaniol a anunțat că dorește o creștere a vânzărilor de autobuze de la 1226 la 1600 anul acesta. Pentru București, această revenire a Solaris este cam tardivă, cu excepția cazului în care se reia achiziția de autobuze electrice sau troleibuze.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
punmeister
Mai e VDL pe locul 3 cu 13%.
Mai e VDL pe locul 3 cu 13%.
solaris-sales-electric-buses-in-europe-2018.png (78.15 KB; downloaded 4165 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
Utilizator anonim
Interesant cum BYD, desi toata lumea injura ca ar fi chinezarii, au intrat destul de puternic pe piata din Europa, cu sanse foarte mari inclusiv la Bucuresti, cele 100 urmand sa fie una din cele mai mari vanzari in Europa...
Interesant cum BYD, desi toata lumea injura ca ar fi chinezarii, au intrat destul de puternic pe piata din Europa, cu sanse foarte mari inclusiv la Bucuresti, cele 100 urmand sa fie una din cele mai mari vanzari in Europa...
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
punmeister
Nobina pana in momentul de fata are 138 de autobuze BYD, cea mai mare flota de autobuze BYD din Europa.
Nobina pana in momentul de fata are 138 de autobuze BYD, cea mai mare flota de autobuze BYD din Europa.
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
orex
Asta este! N-ar fi bine sa fie ”trantita” licitatia decat din considerente obiective. Daca nu, va exista si o data viitoare la care poate sa-si depuna oferta si Solaris...
PS
Flota electrice, in Nobina, cum e repartizata intre cele 4 tari care sunt deservite de acest operator de transport?
E o parere si vreau s-o luati ca atare. Daca BYD castiga in Bucuresti e clar ca-i cel mai mare contract concentrat intr-o singura urbe din Europa!
Asta este! N-ar fi bine sa fie ”trantita” licitatia decat din considerente obiective. Daca nu, va exista si o data viitoare la care poate sa-si depuna oferta si Solaris...
PS
Flota electrice, in Nobina, cum e repartizata intre cele 4 tari care sunt deservite de acest operator de transport?
E o parere si vreau s-o luati ca atare. Daca BYD castiga in Bucuresti e clar ca-i cel mai mare contract concentrat intr-o singura urbe din Europa!
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
punmeister
Contract mare, da, dar de ceva vreme nu mai este cel mai mare contract din Europa. Avem asa:
Locul 1, RATP Paris - acord-cadru pentru 800 de autobuze, contractate 150. Adjudecata de catre Alstom, Heuliez si Bollore.
Locul 2, ATM Milano - licitatie pentru 250 de autobuze, ofertantii fiind Mercedes-Benz si Solaris.
Locul 3, MZA Warszawa - comanda pentru 130 de autobuze articulate, adjudecata celor de la Solaris (?).
Locul 4, Connexxion Schiphol Busnet - comanda de 100 de autobuze articulate, adjudecata celor de la VDL plus STB cu licitatia pentru 100 de autobuze.
Locul 5, BVG - comanda pentru 90 de autobuze adjudecata celor de la Solaris.
Contract mare, da, dar de ceva vreme nu mai este cel mai mare contract din Europa. Avem asa:
Locul 1, RATP Paris - acord-cadru pentru 800 de autobuze, contractate 150. Adjudecata de catre Alstom, Heuliez si Bollore.
Locul 2, ATM Milano - licitatie pentru 250 de autobuze, ofertantii fiind Mercedes-Benz si Solaris.
Locul 3, MZA Warszawa - comanda pentru 130 de autobuze articulate, adjudecata celor de la Solaris (?).
Locul 4, Connexxion Schiphol Busnet - comanda de 100 de autobuze articulate, adjudecata celor de la VDL plus STB cu licitatia pentru 100 de autobuze.
Locul 5, BVG - comanda pentru 90 de autobuze adjudecata celor de la Solaris.
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
orex
Stimabile era vorba de BYD N-as vrea sa incurcam mere cu pere nu crezi? !
Stimabile era vorba de BYD N-as vrea sa incurcam mere cu pere nu crezi? !
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
orex
Stii care e cea mai mare ”oftica” si nu cred ca numai a mea? Ca niciunul dintre autobuze (hibride, electrice) nu s-ar face in Romania, oricare ar fi titularii licentei
Stii care e cea mai mare ”oftica” si nu cred ca numai a mea? Ca niciunul dintre autobuze (hibride, electrice) nu s-ar face in Romania, oricare ar fi titularii licentei
- Solaris
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
Solaris
Nu are nici o legatura capitalizare si fluxul de lichiditati cu neparticiparea la Bucuresti. Am mai scris pe tema asta. Conditiile impuse de PB (atat bugetare cat si contractuale) nu au permis angajarea Solaris in aceast licitatie. In general, Solaris cauta sa creeze parteneriate ce exced stricta relatie contractuala cumparator-vanzator. Conditiile din caietul de sarcini nu permit asemenea relatie. Apoi bugetul alocat este extrem de mic. Acest lucru este de neinteles in conditiile in care contributia PB este de doar 2% restul fiind finantare EU+subventie. Acelasi lucru s-a intamplat si la troleibuze. In general, conditiile si bugetul a facut ca la licitatiile PB (in afara de hibride care au avut o dedicatie nescrisa catre MB) sa nu se prezinte pre multi producatori europeni.
Acum sa lamurim si restul. Solaris a suferit de un aflux de comenzi peste capacitatea de productie la acel moment. Majoritatea erau venite din acorduri cadru ce trebuiau onorate si nu puteau fi refuzate. Blocajul a fost, asadar, dat de limitarile de productie si nu de o lipsa de licihiditati. ''Pierderea'' de contracte in fata altor competititori pur si simplu a survenit ca urmare a neparticiparii la licitatii neavand capacitate de productie. In plus, pe situatia data, Solaris a ales sa mearga cu prioritate la licitatiile pentru autobuze electrice/hibrid si troleibuze.
Livrarile de Cluj nu au nici o legatura cu Varsovia si al sau contract. Unde s-a putut face o reasezare a livrarilor fara plata de penalitati s-a facut si pe sloturile de productie eliberate s-au prioritizat contractele ce puteau genera penalitati.
CAF nu a infuzat capital. Repet, nu capitalul era problema. Ceea ce au facut a fost sa angajeze consultanti pe eficientizarea fluxurilor de productie, eficientizarea departamentului de achizitii si eficientizarea planificarii productiei.
Aceste interventii au dat rezultate bune si astazi lucrurile aproape sunt intrate in normalitate.
Icsilviu wrote:
Situația la nivelul întregii Uniunii Europene privind vânzările de autobuze electrice. Actualmente piața este dominată de concernul BYD - Alexander Dennis (din Marea Britanie) cu 25% din piață, urmați de Solaris cu 17%. Restul competitorilor sunt nesemnificativi.
O explicație pentru faptul că Solaris nu a participat la licitațiile din București este și grava criză de lichidități prin care a trecut compania în 2017 și 2018, fapt care i-a redus substanțial capacitatea de a onora noi comenzi, inclusiv pe piața poloneză, unde compania a pierdut numeroase contracte în favoarea Mercedes și MAN. Anul trecut, pentru a putea livra în timp util autobuzele electrice la Cluj, au amânat în schimb livrarea celor pentru Varșovia timp de aproape 3 luni.
Între timp, după infuzia de capital de la CAF, compania și-a revenit și acum noul manager spaniol a anunțat că dorește o creștere a vânzărilor de autobuze de la 1226 la 1600 anul acesta. Pentru București, această revenire a Solaris este cam tardivă, cu excepția cazului în care se reia achiziția de autobuze electrice sau troleibuze.
Nu are nici o legatura capitalizare si fluxul de lichiditati cu neparticiparea la Bucuresti. Am mai scris pe tema asta. Conditiile impuse de PB (atat bugetare cat si contractuale) nu au permis angajarea Solaris in aceast licitatie. In general, Solaris cauta sa creeze parteneriate ce exced stricta relatie contractuala cumparator-vanzator. Conditiile din caietul de sarcini nu permit asemenea relatie. Apoi bugetul alocat este extrem de mic. Acest lucru este de neinteles in conditiile in care contributia PB este de doar 2% restul fiind finantare EU+subventie. Acelasi lucru s-a intamplat si la troleibuze. In general, conditiile si bugetul a facut ca la licitatiile PB (in afara de hibride care au avut o dedicatie nescrisa catre MB) sa nu se prezinte pre multi producatori europeni.
Acum sa lamurim si restul. Solaris a suferit de un aflux de comenzi peste capacitatea de productie la acel moment. Majoritatea erau venite din acorduri cadru ce trebuiau onorate si nu puteau fi refuzate. Blocajul a fost, asadar, dat de limitarile de productie si nu de o lipsa de licihiditati. ''Pierderea'' de contracte in fata altor competititori pur si simplu a survenit ca urmare a neparticiparii la licitatii neavand capacitate de productie. In plus, pe situatia data, Solaris a ales sa mearga cu prioritate la licitatiile pentru autobuze electrice/hibrid si troleibuze.
Livrarile de Cluj nu au nici o legatura cu Varsovia si al sau contract. Unde s-a putut face o reasezare a livrarilor fara plata de penalitati s-a facut si pe sloturile de productie eliberate s-au prioritizat contractele ce puteau genera penalitati.
CAF nu a infuzat capital. Repet, nu capitalul era problema. Ceea ce au facut a fost sa angajeze consultanti pe eficientizarea fluxurilor de productie, eficientizarea departamentului de achizitii si eficientizarea planificarii productiei.
Aceste interventii au dat rezultate bune si astazi lucrurile aproape sunt intrate in normalitate.
- Icsilviu
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
Icsilviu
Interesant punct de vedere, insa avand in vedere ca iau pulsul activitatii Solaris de la Varsovia si citesc zilnic presa poloneza am o alta perceptie. Daca este sa punem cap la cap toate declaratiile patroanei, doamna Solange Olszewska premergatoare vanzarii companiei cand spunea ca are nevoie de un parteneriat strategic cu un investitor care sa finanteze masiv Solaris si ca nu intentioneaza sa vanda compania, si luam dupa aceea firul evenimentelor, vedem o gramada de contradictii cu pozitia oficiala a Solaris de acum. Oricum, este de apreciat ca Solaris a castigat contractul pentru 250 de autobuze electrice din Milano, ceea ce ii da pozitie de lider in 2019 pe piata autobuzelor electrice.
Oricare ar fi motivatiile Solaris sa nu se inscrie la licitatiile din Bucuresti, este pacat pentru oras ca poate cel mai serios dintre potentialii ofertanti sa nu participe.
Interesant punct de vedere, insa avand in vedere ca iau pulsul activitatii Solaris de la Varsovia si citesc zilnic presa poloneza am o alta perceptie. Daca este sa punem cap la cap toate declaratiile patroanei, doamna Solange Olszewska premergatoare vanzarii companiei cand spunea ca are nevoie de un parteneriat strategic cu un investitor care sa finanteze masiv Solaris si ca nu intentioneaza sa vanda compania, si luam dupa aceea firul evenimentelor, vedem o gramada de contradictii cu pozitia oficiala a Solaris de acum. Oricum, este de apreciat ca Solaris a castigat contractul pentru 250 de autobuze electrice din Milano, ceea ce ii da pozitie de lider in 2019 pe piata autobuzelor electrice.
Oricare ar fi motivatiile Solaris sa nu se inscrie la licitatiile din Bucuresti, este pacat pentru oras ca poate cel mai serios dintre potentialii ofertanti sa nu participe.
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
orex
”Serios”, in ce sens?
PS
A fost vrerea Solaris sa constate ca...cerintele autoritatii contractante, bucurestene, exced posibilitatilor sale si ca nu poate sa se...”bata” pentru suprematie?! Nu sunt convins de asta. Alminteri e o ”cauza” neprobata, lipsita de obiectivitate neparticiparea la procedura de atribuire a contractului de furnizare ”autobuze electrice pentru Bucuresti”! Daca BYD iau ”potul”, in Bucuresti, ce ”felie” isi asigura in Europa?
”Serios”, in ce sens?
PS
A fost vrerea Solaris sa constate ca...cerintele autoritatii contractante, bucurestene, exced posibilitatilor sale si ca nu poate sa se...”bata” pentru suprematie?! Nu sunt convins de asta. Alminteri e o ”cauza” neprobata, lipsita de obiectivitate neparticiparea la procedura de atribuire a contractului de furnizare ”autobuze electrice pentru Bucuresti”! Daca BYD iau ”potul”, in Bucuresti, ce ”felie” isi asigura in Europa?
📖 Pagination options