Topic: Achiziții de troleibuze de 12m în perioada 2017-2022
1049 posts, 271840 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Utilizator anonim
Hai totusi sa speram ca au o oferta cu un „as in maneca”. Parca imi e greu sa cred ca ofertau daca nu corespundeau...
Hai totusi sa speram ca au o oferta cu un „as in maneca”. Parca imi e greu sa cred ca ofertau daca nu corespundeau...
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
punmeister
Sileo face cum a facut MAN la licitatia pentru 400 de autobuze noi, au depus oferta si au fost eliminati la evaluarea tehnica.
Daca imi aduc aminte MAN a fost eliminata pentru ca Lion's City avea punti rigide, in conditiile in care PMB cerea cu semiaxe independente.
Sileo face cum a facut MAN la licitatia pentru 400 de autobuze noi, au depus oferta si au fost eliminati la evaluarea tehnica.
Daca imi aduc aminte MAN a fost eliminata pentru ca Lion's City avea punti rigide, in conditiile in care PMB cerea cu semiaxe independente.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Nenea_titi
Dacă în punți stă totul...apai...ce să mai zic.
Dacă în punți stă totul...apai...ce să mai zic.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Albert
Nu înțeleg de ce nu s-a băgat si Astra sa facă troleibuze pe platforma de Iveco Urbanway...
Nu înțeleg de ce nu s-a băgat si Astra sa facă troleibuze pe platforma de Iveco Urbanway...
- ticker
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
ticker
Cei de la Astar au treaba destula cu tramvaiele. Nu cred ca se mai baga la troleibuze prea curand.
Cei de la Astar au treaba destula cu tramvaiele. Nu cred ca se mai baga la troleibuze prea curand.
- Daddy
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Daddy
Poate sa explice cineva de ce Astra a fost acceptata la licitatia de Cluj cu acel model provenit din Urbanway 18 (nu am auzit de troleibuze pe acea platforma pana atunci) si la Bucuresti n-ar fi acceptat Sileo S12 transformat in troleibuz? E vreo diferenta la partea tehnica sau la CS intre cele doua licitatii?
Poate sa explice cineva de ce Astra a fost acceptata la licitatia de Cluj cu acel model provenit din Urbanway 18 (nu am auzit de troleibuze pe acea platforma pana atunci) si la Bucuresti n-ar fi acceptat Sileo S12 transformat in troleibuz? E vreo diferenta la partea tehnica sau la CS intre cele doua licitatii?
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
PTMZ
Păi da, pentru că la București nu sunt acceptate prototipuri, la Cluj cred că au fost alți termeni, de aceea s-au acceptat.
Păi da, pentru că la București nu sunt acceptate prototipuri, la Cluj cred că au fost alți termeni, de aceea s-au acceptat.
- punmeister
-
Posted:
-
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
cris_m
Mie nu mi se pare deloc dubioasa absenta Solaris pentru ca:
1. Au deja suficiente comenzi de realizat, nu le mai trebuie si altele
2. Au vazut si ei cum merge treaba la PMB si prefera sa stea departe de chestiile puturoase (lucru pe care si eu l-as fi facut)
Mie nu mi se pare deloc dubioasa absenta Solaris pentru ca:
1. Au deja suficiente comenzi de realizat, nu le mai trebuie si altele
2. Au vazut si ei cum merge treaba la PMB si prefera sa stea departe de chestiile puturoase (lucru pe care si eu l-as fi facut)
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
punmeister
Si ce treaba are asta? Eu ca "ofertant" imi pasa fix de culoarea politica a beneficiarului.
Crezi ca prin tara unde a depus Solaris oferte e mai curata treaba?
Si ce treaba are asta? Eu ca "ofertant" imi pasa fix de culoarea politica a beneficiarului.
Crezi ca prin tara unde a depus Solaris oferte e mai curata treaba?
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
cris_m
Nu ma refeream la politic cat la nenumaratele contestatii, tărăgănări voite sau nu, CS-uri nerealiste etc.
Nu ma refeream la politic cat la nenumaratele contestatii, tărăgănări voite sau nu, CS-uri nerealiste etc.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
punmeister
Singurele chestii nerealiste sunt graficele de livrare absurde, lucru si mai naspa aici avand in vedere ca in ziua de azi mai sunt doar o mana de producatori de troleibuze.
Singurele chestii nerealiste sunt graficele de livrare absurde, lucru si mai naspa aici avand in vedere ca in ziua de azi mai sunt doar o mana de producatori de troleibuze.
- Robert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Robert
De ce nu s-au băgat nu vom ști niciodată exact. Probabil nu le-au convenit timpii de livrare. La Cluj comanda este dată de cel puțin 6 luni, deci nu cred că îi afecta cu ceva. În schimb au multe licitații câștigate inclusiv în Franța, deci posibil sunt cu contracte pe următorii 3 ani.
Astra are de făcut cred că în jur de 50 de tramvaie, nici dacă ar vrea nu ar mai putea face troleibuze. DIn păcate licitația aceasta a venit prea târziu pentru București. Poate vin turcii totuși cu ceva...
De ce nu s-au băgat nu vom ști niciodată exact. Probabil nu le-au convenit timpii de livrare. La Cluj comanda este dată de cel puțin 6 luni, deci nu cred că îi afecta cu ceva. În schimb au multe licitații câștigate inclusiv în Franța, deci posibil sunt cu contracte pe următorii 3 ani.
Astra are de făcut cred că în jur de 50 de tramvaie, nici dacă ar vrea nu ar mai putea face troleibuze. DIn păcate licitația aceasta a venit prea târziu pentru București. Poate vin turcii totuși cu ceva...
- Solaris
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Solaris
Solaris nu a participat datorita:
- caietului de sarcini exacerbat in ceea ce priveste conditiile de participare. Toate drepturile sunt ale achizitorului si toate obligatiile ale ofertantului. Filozofia Solaris este de a stabili parteneriate cu parteneri egali in drepturi si obligatii. Un exemplu de disproportionalitate: daca se intarzie livrarea unui troleibuz, se plateste o penalitate zilnica aplicata la valoarea intregului contract si nu la valoarea troleibuzului intarziat. Asta in mare poate fi undeva la 18.000 Euro/zi. Daca autoritatea intarzie plata unui lot livrat, plateste penalitati aplicate doar valorii intarziate.
- bugetul alocat este prea mic fata de ce se doreste a fi cuprins in pret. Se cer 8 ani de asistenta integrala cu revizii si consumabile incluse. Trebuie detasati tehnicieni permanent in locatiile troleibuzelor etc. Trebuie sa aveti in vedere ca la Cluj si la Baia Mare pretentiile erau mult mai mici
- un grafic de livrare care era greu de respectat si asumat in conditiile de mai sus
Trebuie avut in vedere ca aceste probleme le-au avut si alti producatori (inclusiv la tramvaie) si asa se face ca PMB s-a trezit doar cu un ofertant si acela nu dintre cei de referinta.
In masura in care licitatia va fi anulata si se va reorganiza si in conditiile in care caietul de sarcini va fi modificat in sensul de a putea stabili o relatie de parteneriat cu autoritatea, Solaris cu certitudine va participa.
Solaris nu a participat datorita:
- caietului de sarcini exacerbat in ceea ce priveste conditiile de participare. Toate drepturile sunt ale achizitorului si toate obligatiile ale ofertantului. Filozofia Solaris este de a stabili parteneriate cu parteneri egali in drepturi si obligatii. Un exemplu de disproportionalitate: daca se intarzie livrarea unui troleibuz, se plateste o penalitate zilnica aplicata la valoarea intregului contract si nu la valoarea troleibuzului intarziat. Asta in mare poate fi undeva la 18.000 Euro/zi. Daca autoritatea intarzie plata unui lot livrat, plateste penalitati aplicate doar valorii intarziate.
- bugetul alocat este prea mic fata de ce se doreste a fi cuprins in pret. Se cer 8 ani de asistenta integrala cu revizii si consumabile incluse. Trebuie detasati tehnicieni permanent in locatiile troleibuzelor etc. Trebuie sa aveti in vedere ca la Cluj si la Baia Mare pretentiile erau mult mai mici
- un grafic de livrare care era greu de respectat si asumat in conditiile de mai sus
Trebuie avut in vedere ca aceste probleme le-au avut si alti producatori (inclusiv la tramvaie) si asa se face ca PMB s-a trezit doar cu un ofertant si acela nu dintre cei de referinta.
In masura in care licitatia va fi anulata si se va reorganiza si in conditiile in care caietul de sarcini va fi modificat in sensul de a putea stabili o relatie de parteneriat cu autoritatea, Solaris cu certitudine va participa.
📖 Pagination options