Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovVehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.ATramvaie

 

Topic: EP/V3A (1976-200x)

241 posts, 106830 views
 
Go to page:  1  ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18
 
 

📖 Pagination options
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) 1689

Intrau in statii la fel ca si trenurile formate din 2 V3A: partial.

La vremea respectiva confortul si siguranta stateau pe ultimele locuri.

Adevarul e ca daca aveai de ales intre a escalada un EP-V3A fara peron si a atirna inghersuit pe scara, categoric prima era de preferat, chiar o binefacere !

De altfel, parca aceasta configuratie cu doua remorci a mai existat si dupa ‘90.

PS: da, pe 41 erau uzuale la un moment dat.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) Tom

Din câte îmi amintesc pe linia 21, trenurile V3A încăpeau în stație, mai puțin ușa 4(5) de la vagonul slave, adică în fapt ultima ușă a trenului.
Un V3A e aproximativ 2xEP ca lungime, deci un tren 2 x V3A ≈ 4 x EP. Nu aș putea spune dacă ultima ușă intra sau nu pe peron la trenurile de 3xEP. Deja dacă vorbim și de remorci V12/V3A, lungimea era mai mică, deci teoretic ar fi încăput cu totul pe peronul unei stații de lungimea celor de pe linia 21. Nu aș putea spune ce lungime aveau stațiile pe linia 41. E posibil ca într'unele să nu fi încăput.

Dar iată și foto cu ceva și mai interesant, pe linia 41, anii '80-'90 și a doua nu știu unde este, posibil bulevardul Ferdinand (linia 24 de atunci??).
EP + EP (slave) + Remorcă.
Vagoanele slave au fost transformate pentru că nu circulau fără remorcă (posibil să fi avut și motoare defecte), așa că funcționau ca remorci. Cuplarea între primul vagon și ele se făcea pe dedesubt, nu aveau prize, iar vagonul motor era și el modificat și nu mai avea prizele în spate.
În prima foto nu se văd clar numerele, pare să fie 6264 ultimul vagon, deci e posibil ca garnitura să fi fost de la depoul Bonaparte. Foto este în zona Podul Grant.
În foto 2 este garnitura 6099+6095+6299.

Foto 1: Castrosua
Foto 2: Joachim Kaddatz
6xxx-89-Castrosua.jpg (104.02 KB; downloaded 3742 times)
6099-6095-6299-88_JK.jpg (171.4 KB; downloaded 3746 times)

 


Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) shoppy

Grivita cu Petru Rares: https://www.google.ro/maps/@44.4494604, ... 312!8i6656

Pe 41 au circulat cu 2 remorci chiar si dupa 89 dupa ce au fost vopsite galbene.

 


Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) Costin

orex wrote:
Pe 41 n-as crede!! :think:

100% pe 41, prin anii '91-'95 (cu aproximatie).

 


Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) George

100 %, confirm, credeam ca e un beneficiu postrevolutionar, sa nu mai fie aglomeratie :)

 


Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) orex

”EP-V3A
Tramvaiul EP/V3A 6001, prototipul din 1976
Aceste tramvaie au fost de fapt vechile tramvaie EP din anii '50, modernizate cu componente și sistem V3A. Nu au fost tramvaie articulate ci au fost în formatul vagon motor cu vagon remorcă. Aceste modificări s-au făcut între anii 1976 și 1982, fiind modificate în total 172 garnituri. Erau echipate cu boghiurile motoare de V3A, și motoarele tot de la V3A. Aceste vehicule au circulat numai în București. Au existat și variante cu un vagon motor și 2 remorci între anii 1989 și 1992, însă această soluție a fost abandonată, datorită multiplelor dezavantaje (vagon motor suprasolicitat și risc ridicat de deraiere a remorcilor, în special datorită stării precare a liniilor din acea perioadă). ”
sursa ;)
@Tom
1.Cat crezi ca ar fi rezistat asa ceva pe parcursul lui 41, mai cu seama ca fotografia postata e una cu ”ventilatie” naturala pe la usi (adica de aglomerat ce era nu se mai inchideau usile), ca nu erau atunci verile toride de acum! ;)
2. Pe Ferdinand, fost Dimitrov, n-a circulat decat linia 14! ;)
PS
Eu sigur nu-mi amintesc sa fi circulat cu asa ceva, si eram ceva, incepand cu 2 cifre, mai mare la ”Revolutie” ca tine ”@costin”! ;)  Clar ca daca a fost asa erau raritati! Pe 41 ma indoiesc ca au fost in parcurs, decat, poate o perioada, in mod experimental, nu de alta, dar aveau 2 hopuri, nu usor de trecut, pasajele Lujerului si Grant, unde la urcare ”oftau” la greu. O mai avea cineva informatia cate astfel de garnituri cu 2 remorci au circulat, vreodata, in Bucuresti! Poate ne dumirim ce si cum! ;)

 


Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) andrei11

Eu am văzut << cu ochii mei >> EP-uri / V3A cu 2 remorci, dar nu mai țin minte pe ce linii.
Tom, 24 n-a circulatniciodată pe Ferdinand ( Dimitrov ). Cu o singură excepție, când a fost  în construcție Pasajul Obor. Dar în varianta  V 56 ! ( cu o singură remorcă ).

 


Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) orex

@Tom
Zic ca, totusi, voiai sa te referi la linia 14 nu la 24, nu?!! ”La bunici” eram intre Dimitrov (Ferdinand) si Republicii (Pache Protopopescu), fix pe strada Lirei si nu-mi amintesc sa ma fi urcat in 24 de prin zona!! ;)

 


Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) Costin

A raspuns shoppy mai sus, fotografia cu tramvaiul de pe linia 24 e realizata pe Calea Grivitei langa intersectia cu Petru Rares.

Legat de perioada de circulatie, as zice ca 1992 e cam devreme, sunt destul de sigur ca macar 1994 au prins. Si aici vorbesc de linia 41. In acea vreme mergeam de la "Miciurin" la Lujerului cam de 2 ori pe saptamana si garniturile cu 2 remorci nu erau chiar asa rare. Garantat 100%, am mers cu ele si oricum, stateam la 200 de metri de statia "Miciurin", vedeam tramvaie in fiecare zi in drum spre / dinspre scoala.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) Tom

Scuze, m-a derutat consola de troleibuz, dar am uitat că în acea perioadă, traseul de acces și retragere pentru linia 41 era pe Griviței, unde sunt și acum troleibuze.
Linia 24 prin estul orașului mi-o amintesc doar văzând odată un EP+V12/V3A, probabil undeva pe Ștefan cel Mare sau Mihai Bravu. Nu cred că am mers vreodată cu linia 24 în acea zonă. Oricum, a fost o informație greșită și am editat-o. Fotografia nu avea specificat decât autorul și data aproximativă, nu și locul unde a fost făcută.
Legat de trenul EP+EP+V12 din fotografie, mai există fotografii unde apare văzut din față pe linia 41.
În perioada aceea am mai văzut tot felul de permutări ale vagoanelor acestei garnituri: 6006+6095+6299, 6099+6095+6299 (foto), 6093+6095+6293.
Remorcile 6287, 6299 și 6285 erau remorci V12/V3A puțin diferite, având jgheab deasupra ferestrelor, ca vagoanele EP. 6285 fusese renumerotată, pentru că 6287 a fost prima V12/V3A, iar următoarea a fost 6294.
În 1990 s'a renunțat la EP+EP+remorcă, dar cel puțin până în toamna anului 1990 mai existau și mai "scăpau" și pe linia 16, nu doar pe 41.
La un moment dat, depoul Bucureștii Noi a preluat linia 41, tot cu EP+2 remorci, dar linia a revenit ulterior la Bonaparte. Declinul EP pe 41 a început odată cu "tramvaiele roz", când deja erau tot mai rare trenurile cu două remorci.
orex wrote:
Clar ca daca a fost asa erau raritati! Pe 41 ma indoiesc ca au fost in parcurs, decat, poate o perioada, in mod experimental, nu de alta, dar aveau 2 hopuri, nu usor de trecut, pasajele Lujerului si Grant, unde la urcare ”oftau” la greu. O mai avea cineva informatia cate astfel de garnituri cu 2 remorci au circulat, vreodata, in Bucuresti! Poate ne dumirim ce si cum! ;)

Sursa: acest topic, pe la începuturi, în special utilizatorii Dominatrix și Costache Mihail.

6005-6205-6236
6006+6095+6299 / 6099+6095+6299
6008+6007+6208
6012+6212+6251
6024+6023+6224
6044+6244+6285
6046-6246-6208
6080+6228+6280
6093+6095+6293
60xx+6367+62xx (văzut de mine tren de la Bonaparte, cu remorcă EP cu număr de Bucureștii Noi)
6119+63xx+63xx (văzut de mine, nu știu ce numere aveau remorcile, dar nu era niciuna "perechea" lui 6119)
6130+6327+6330
6133+6333+6357
6155+6369+6355
6163+6337+6363
6165+6366+6365

Cu câteva excepții, completate de utilizatorii mai sus menționați, le-am văzut pe toate celelalte din listă, cu mențiunea că în mod sigur lista nu e completă. Costache Mihail a indicat chiar și vatmani care au lucrat pe unul sau mai multe din ele. Este evident că din repetarea unor numere, aceste garnituri au suferit modificări de-a lungul timpului și că garniturile din listă nu au circulat toate simultan, dar după cum spuneam, au mai fost și altele. În 1992 încă mai existau 9 remorci capabile să tragă a doua remorcă, doar la depoul Bucureștii Noi, care mai avea atunci maximum o garnitură cu două remorci. Aș estima la 10 garnituri per depou, cel puțin în perioada în care fiecare din cele două depouri care aveau EP/V3A, au deservit linia 41.

 


Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) 1689

orex wrote:
[...]

1.Cat crezi ca ar fi rezistat asa ceva pe parcursul lui 41, mai cu seama ca fotografia postata e una cu ”ventilatie” naturala pe la usi (adica de aglomerat ce era nu se mai inchideau usile), ca nu erau atunci verile toride de acum! ;)
[...]


Spre sfirsitul anilor ‘80 starea parcului ajunsese atit de precara incit nu-si mai punea nimeni problema daca usile se mai pot inchide sau nu...

Spuneam undeva in topicul acesta ca iarna era ceva obisnuit ca usile de la EP-uri sa nu se mai inchida din cauza zapezii si ghetii adunate in pasajul scarilor - si nu exageram cu nimic.

Motoarele se scurtcircuitau, mecanismele de angrenare se rupeau sau se blocau si de multe ori usile ramineau asa fara sa mai intereseze pe nimeni.

Vatmanii se baricadau in cabina (mai bine izolata decit cea de V3A, pentru ca era mai compacta) - de cele mai multe ori cu doua-trei rezistente de incalzire construite sub scaun si de jur imprejur - iar restul tramvaiului raminea un fel de pestera in miscare ...

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) Tom

Dacă tot s'a vorbit de închiderea ușilor și de "mentenanța tramvaielor RASTB", varianta anilior '90, chiar remorca din una din fotografiile de mai sus, rămasă aceeași și în anii următori (6299), a avut o perioadă un defect enervant și s'a întâmplat să merg de câteva ori cu acel vagon. La ultima ușă, la închiderea ei, mecanismul care ar fi trebuit să oprească motorul ușii nu mai funcționa și după închiderea ușii, motorul continua să funcționeze și făcea un zgomot urât. După vreo câteva minute, motorul se oprea. Zgomotul era ca și cum făcea o cursă care intrase într'o "buclă infinită", nu era un zgomot continuu. Acesta era cazul fericit, ușa se închidea!
În privința frigului, undeva prin iarna anului 1996, pe un ger puternic, mă aflam în remorca unui tramvai EP pe linia 41 (6043+6243) și tremuram de frig, iar tramvaiul se oprise undeva în zona intersecției de la Ciurel, dar nu în stație, unde a rămas oprit cel puțin 10 minute, timp suficient să mă facă să mă ridic de pe scaun, să deschid un capac deja descuiat de un binevoitor și să apăs butonul care deschidea ușa și să cobor. Cred că am mers pe jos până la metrou, dar mai bine să merg decât să îngheț în acea "peșteră" care nici în mișcare nu mai vroia să fie. De atunci așteptam doar "tramvaiul roz" sau frații săi "vitregi": V3A-urile/EP 358 și 359, care deși nu erau roz, aveau și ele încălzire funcțională.

 


Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) rosetti61

andrei11 wrote:
Eu am văzut << cu ochii mei >> EP-uri / V3A cu 2 remorci, dar nu mai țin minte pe ce linii.
Tom, 24 n-a circulatniciodată pe Ferdinand ( Dimitrov ). Cu o singură excepție, când a fost  în construcție Pasajul Obor. Dar în varianta  V 56 ! ( cu o singură remorcă ).

Dupa realizarea Pasajului Muncii, 24 a circulat  prin Dimitrov, Pantelimon, Socului si apoi pe traseul spre Republica.

Din cauza functionarii defectuoase a sistemului de actionare, motor prea brusc, usile de Ep/V3A pateau acelasi lucru ca cele pliante de pe  V2A, V3A, se rupeau frecvent si erau pline de suduri. De fapt pe vagoanele articulate a fost implementat acelasi sistem ca pe Ep/V3A (se comportau la fel, mecanic si auditiv, motorul facea la fel, fata de Tatre sau VxA cu usile LHB, cu motoare mult mai blande).

 


Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex) WT_fan06

Ce diferențe de ordin estetic există între ușile de EP/V3A sau de V2A și cele de Tatra? (făcând abstracție de lipsa geamului de jos) #6001 are sistem de acționare de Tatra?

 


Go to page:  1  ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie  • 
Choose destination

Since our 2421 forum members have written 433464 posts in 5396 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use