Topic: Știri și articole din presă
823 posts, 255661 views
📖 Pagination options
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Adrian Rosca
Vazand documentatia referitoare la tronsonul Zarea-Straulesti care a fost postata pe SEAP, sunt curios daca dimensiunile PLS-ului existent de la Zarea permit asamblarea unei TBM moderne. Stiu ca masinariile astea sunt destul de lungi.
Vazand documentatia referitoare la tronsonul Zarea-Straulesti care a fost postata pe SEAP, sunt curios daca dimensiunile PLS-ului existent de la Zarea permit asamblarea unei TBM moderne. Stiu ca masinariile astea sunt destul de lungi.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
andrei11
Evident ca actualul PLS nu corespunde cu dimensiunile unui TBM, dar nu-i nici o problema. Ori se demoleaza din padure / parc, desi nu cred, ori din casele care sunt propuse pentru demolare. Inclin sa cred ca cea de a doua varianta este cea mai probabila, mai ales ca actualul PLS am impresia ca are tunelurile extrem de apropriate. In varianta "1989" de la actualul PLS Zarea si pana la Laromet s-ar fi mers in sapatura deschisa.
Evident ca actualul PLS nu corespunde cu dimensiunile unui TBM, dar nu-i nici o problema. Ori se demoleaza din padure / parc, desi nu cred, ori din casele care sunt propuse pentru demolare. Inclin sa cred ca cea de a doua varianta este cea mai probabila, mai ales ca actualul PLS am impresia ca are tunelurile extrem de apropriate. In varianta "1989" de la actualul PLS Zarea si pana la Laromet s-ar fi mers in sapatura deschisa.
- George
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
George
Ca idee, de ce trebuie neaparat sa se demoleze case? TBM-ul nu poate sapa tuneluri operationale SUB case?
Se poate adopta in Bucuresti o asemenea solutie, in siguranta - stiu o poveste despre Pantelimon, ca acolo nu e bine etc. dar ma intreb - cu TBM-ul nu e altceva?
Ma gandeam la problema asta ieri cand treceam pe la Razoare, incercam sa-mi dau seama cum o vor lua tunelurile de la iesirea din statia Academia Militara catre Orizont. Acolo e un grup de case. Sigur, s-ar putea sa faca o bucla si sa iasa pe terenul fabricii de ventilatoare, parca asa se zicea cand s-au facut exproprierile.
Ca idee, de ce trebuie neaparat sa se demoleze case? TBM-ul nu poate sapa tuneluri operationale SUB case?
Se poate adopta in Bucuresti o asemenea solutie, in siguranta - stiu o poveste despre Pantelimon, ca acolo nu e bine etc. dar ma intreb - cu TBM-ul nu e altceva?
Ma gandeam la problema asta ieri cand treceam pe la Razoare, incercam sa-mi dau seama cum o vor lua tunelurile de la iesirea din statia Academia Militara catre Orizont. Acolo e un grup de case. Sigur, s-ar putea sa faca o bucla si sa iasa pe terenul fabricii de ventilatoare, parca asa se zicea cand s-au facut exproprierile.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
andrei11
Vezi ca la pagina imediat de dinainte exista schita tunelelor si a caselor propuse spre demolare, si tot acolo, in alt tabel sunt si adresele exacte ale caselor care vor dispare cat de curand.
Razoare nu este identic cu Zarea, la Razoare statia are vreo 16 metri adancime, ori la Zarea nu cred ca sunt mai mult de 6 - 8 metri, poate si mai putin. Evident ca subway stie exact adancimea de la Zarea, dar logic este sa oscileze intre parametrii pe care ti-am spus eu. Asadar la Zarea nu ai cum sa treci cu TBM - ul pe sub pivnitelor oamenilor pentru ca esti prea proape de suprafata.
Si la Pantelimon este un caz deosebit, acolo in proiectele de perspectiva probabil ca se daramau casele si se construia un bulevard, asa incat metroul ar fi mers pe sub noul bulevard propus. Nu am cum sa stiu exact, dar asta e lgica la Pantelimon.
Vezi ca la pagina imediat de dinainte exista schita tunelelor si a caselor propuse spre demolare, si tot acolo, in alt tabel sunt si adresele exacte ale caselor care vor dispare cat de curand.
Razoare nu este identic cu Zarea, la Razoare statia are vreo 16 metri adancime, ori la Zarea nu cred ca sunt mai mult de 6 - 8 metri, poate si mai putin. Evident ca subway stie exact adancimea de la Zarea, dar logic este sa oscileze intre parametrii pe care ti-am spus eu. Asadar la Zarea nu ai cum sa treci cu TBM - ul pe sub pivnitelor oamenilor pentru ca esti prea proape de suprafata.
Si la Pantelimon este un caz deosebit, acolo in proiectele de perspectiva probabil ca se daramau casele si se construia un bulevard, asa incat metroul ar fi mers pe sub noul bulevard propus. Nu am cum sa stiu exact, dar asta e lgica la Pantelimon.
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Adrian Rosca
Mhh, mi se pare destul de putin probabil sa se sparga peretii mulati in vederea largirii incintei. Mai realist ar fi ca instalatia auxiliara (conveier, etc) sa se prelungeasca in tunelele deja existente spre Bazilescu, avand in vedere ca gabaritul acestora este mai mic decat cel al TBM-ului propriuzis. Spre exemplificare vezi imaginile de la http://www.robbinstbm.com/wp-content/up ... detail.jpg
De altfel, intalatiile auxiliare se monteaza in partea opusa directiei de inaintare, asa ca tinand cont si de faptul ca tunelele pornesc direct in curba, ideea cu largirea PLS-ului spre casele care se vor demola nu mi se pare prea realista. Unde mai pui ca s-ar bloca si strada Jimbolia si asta nu prea e de dorit.
Mhh, mi se pare destul de putin probabil sa se sparga peretii mulati in vederea largirii incintei. Mai realist ar fi ca instalatia auxiliara (conveier, etc) sa se prelungeasca in tunelele deja existente spre Bazilescu, avand in vedere ca gabaritul acestora este mai mic decat cel al TBM-ului propriuzis. Spre exemplificare vezi imaginile de la http://www.robbinstbm.com/wp-content/up ... detail.jpg
De altfel, intalatiile auxiliare se monteaza in partea opusa directiei de inaintare, asa ca tinand cont si de faptul ca tunelele pornesc direct in curba, ideea cu largirea PLS-ului spre casele care se vor demola nu mi se pare prea realista. Unde mai pui ca s-ar bloca si strada Jimbolia si asta nu prea e de dorit.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
andrei11
"Peretii mulati" nu cred ca au mai mult de 20 metri lungime. Daca instalatia auxiliara o pui in tunelul spre Bazilescu, hai sa spunem ca primii 100 metri de sapatura îi "scoti" prin statia Bazilescu, sau orice statie vrei tu. Putin nefiresc, dar treaca de la mine, cred ca disconfortul este de maxim 5 - 6 zile. Si cum faci, incarci un vagon de marfa deschis si-l duci in camp la Berceni, apoi revii cu el, si tot asa, pana reusesti sa aduci "fundul" brontozaurului in dreptul PLS Zarea ?
Strada Jimbolia se poate bloca, are strada asta un trafic "infernal", nu am ce spune. Si e unica in peisaj, urmatoarea trebuie sa fie la maxim 50 metri, nu am stat sa ma uit pe o harta.
Pe de alta parte la Zarea am impresia ca tunelele sunt extrem de apropiate, repet, subway ( daca doreste ) ne poate lamuri imediat, ori din teoria de pe forum scrisa de oamenii copetenti rezulta ca distanta intre cele 2 tunele trebuie sa fie egala cu minim diametrul unui tunel, deci de vreo 7 metri. Parerea proprie este ca acolo trebuie creata "o palnie" ( asa cum este de exemplu la Gradina Botanica, dar nu numai, si la Obor, si in alte parti unde se trece de la tunel rectangular la tunel "cartita" ), si dupa aceea se poate sapa o cavitate unde sa se introduca cele 2 TBM - uri.
Mult mai logic si mai realist este ca TBM - urile sa porneasca din depoul Straulesti ( sau statia Straulesti ) si sa sape pana la PLS Zarea actual unde vor fi "extrase" osicior cu osicior. Asta este varianta logica, 99 %.
Casele oricum vor trebui demolate, inclusiv creata "palnia" de care am vorbit mai devreme.
"Peretii mulati" nu cred ca au mai mult de 20 metri lungime. Daca instalatia auxiliara o pui in tunelul spre Bazilescu, hai sa spunem ca primii 100 metri de sapatura îi "scoti" prin statia Bazilescu, sau orice statie vrei tu. Putin nefiresc, dar treaca de la mine, cred ca disconfortul este de maxim 5 - 6 zile. Si cum faci, incarci un vagon de marfa deschis si-l duci in camp la Berceni, apoi revii cu el, si tot asa, pana reusesti sa aduci "fundul" brontozaurului in dreptul PLS Zarea ?
Strada Jimbolia se poate bloca, are strada asta un trafic "infernal", nu am ce spune. Si e unica in peisaj, urmatoarea trebuie sa fie la maxim 50 metri, nu am stat sa ma uit pe o harta.
Pe de alta parte la Zarea am impresia ca tunelele sunt extrem de apropiate, repet, subway ( daca doreste ) ne poate lamuri imediat, ori din teoria de pe forum scrisa de oamenii copetenti rezulta ca distanta intre cele 2 tunele trebuie sa fie egala cu minim diametrul unui tunel, deci de vreo 7 metri. Parerea proprie este ca acolo trebuie creata "o palnie" ( asa cum este de exemplu la Gradina Botanica, dar nu numai, si la Obor, si in alte parti unde se trece de la tunel rectangular la tunel "cartita" ), si dupa aceea se poate sapa o cavitate unde sa se introduca cele 2 TBM - uri.
Mult mai logic si mai realist este ca TBM - urile sa porneasca din depoul Straulesti ( sau statia Straulesti ) si sa sape pana la PLS Zarea actual unde vor fi "extrase" osicior cu osicior. Asta este varianta logica, 99 %.
Casele oricum vor trebui demolate, inclusiv creata "palnia" de care am vorbit mai devreme.
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Adrian Rosca
Nu cred ca vorbim de instalatii de zeci de metri lungime ci de unele mai micutze. Si probabil ca se pot prelungi pe parcursul executiei (?), asa incat n-ar trebui sa existe probleme la scoaterea materialului excavat prin PLS Zarea. Sunt insa curios ce scenariu a fost luat in calcul de cei de la Metroul atunci cand au intocmit proiectul tehnic. Avand in vedere lungimea mica a tronsonului cred ca d.p.d.v. economic orice varianta care presupune mai mult de un TBM este prohibitiva.
Nu cred ca vorbim de instalatii de zeci de metri lungime ci de unele mai micutze. Si probabil ca se pot prelungi pe parcursul executiei (?), asa incat n-ar trebui sa existe probleme la scoaterea materialului excavat prin PLS Zarea. Sunt insa curios ce scenariu a fost luat in calcul de cei de la Metroul atunci cand au intocmit proiectul tehnic. Avand in vedere lungimea mica a tronsonului cred ca d.p.d.v. economic orice varianta care presupune mai mult de un TBM este prohibitiva.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
andrei11
Ce se mai aude cu macazele de la Straulesti ? Ne-am aflat in treaba cu tot felul de grafice prezentate de nenea Udriste sau trecem lucrarea la sectiunea "Vise Umede" ? Nu e cazul sa caut in arhiva, dar am fost amenintati, inclusiv pe forum, ca M 4 se va extinde spre Nord in paralel cu M 5, ca nu au treaba fondurile lui M 5 cu fondurile lui M 4. Parerea mea proprie este ca ne-au dus de nas cu M 4, nu mai vorbesc de M 6. Parc Bazilescu pe zi ce trece se consolideaza ca si cap definitiv pentru M 4. Cel putin pentru o lunga perioada de timp de acum in colo
Ce se mai aude cu macazele de la Straulesti ? Ne-am aflat in treaba cu tot felul de grafice prezentate de nenea Udriste sau trecem lucrarea la sectiunea "Vise Umede" ? Nu e cazul sa caut in arhiva, dar am fost amenintati, inclusiv pe forum, ca M 4 se va extinde spre Nord in paralel cu M 5, ca nu au treaba fondurile lui M 5 cu fondurile lui M 4. Parerea mea proprie este ca ne-au dus de nas cu M 4, nu mai vorbesc de M 6. Parc Bazilescu pe zi ce trece se consolideaza ca si cap definitiv pentru M 4. Cel putin pentru o lunga perioada de timp de acum in colo
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Dominatrix
Nu s-a auzit nimic notabil fiindca licitatia e inca in desfasurare. Pe 23 februarie are loc deschiderea ofertelor. Finantarea pentru M4 ar trebui sa vina exclusiv de la buget, spre deosebire de M5 unde costurile sunt acoperite 50% de catre BEI.
Nu s-a auzit nimic notabil fiindca licitatia e inca in desfasurare. Pe 23 februarie are loc deschiderea ofertelor. Finantarea pentru M4 ar trebui sa vina exclusiv de la buget, spre deosebire de M5 unde costurile sunt acoperite 50% de catre BEI.
- Mircea Hirjau
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Mircea Hirjau
Daca e finantare de la buget, atunci vom vedea metrou la Straulesti pe la pastele cailor!
Daca e finantare de la buget, atunci vom vedea metrou la Straulesti pe la pastele cailor!
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
andrei11
PASTELE CAILOR EXISTA CU ADEVARAT!
Bulgarii din Targoviste isi praznuiesc vechile sarbatori
Targoviste, 12 Martie 2011. Sambata Sfantului Teodor Tiron, numita popular si "Pastele cailor". Un grup de barbati duc in maini painisoare sfintite in biserica si se indreapta cu ele spre cateva perechi de cai, inhamati la carute. Rup painile-n doua si le impart frateste cu animalele. Apoi preotul iese si binecuvanteaza caii, sa fie sanatosi si sa faca treaba buna alaturi de stapanii lor. Este inceputul unei vechi sarbatori bulgaresti, Pastele Cailor sau Konski Velikden, ce inca se mai tine in prima sambata dupa intrarea in Postul Pastelui. E tinuta si de romani, in satele de munte din Transilvania, numita "Caii lui San-Toader". Sarbatorile vechi
isi recapata fastul. Pe 12 martie, in cea mai insorita si mai calduroasa zi a anului de pana acum, turisti si localnici s-au adunat la biserica comunitatii bulgaresti din Targoviste, Sfantul Nechifor, pentru aceasta traditie praznuita deopotriva, in nordul si sudul Dunarii.
Ha ! Ha ! Ha ! Vezi ca s-ar putea sa vezi M 4 / depoul de la Straulesti mai devreme decat crezi !.
Daca e sa-mi exprim eu un gand strict al meu,Parc Bazilescu va fi cap de linie pentru mult timp de acum in colo. Pana nu se vor apuca in mod serios de M 6 nu se vor apuca nici de depoul lui M 6 de la Straulesti.
PASTELE CAILOR EXISTA CU ADEVARAT!
Bulgarii din Targoviste isi praznuiesc vechile sarbatori
Targoviste, 12 Martie 2011. Sambata Sfantului Teodor Tiron, numita popular si "Pastele cailor". Un grup de barbati duc in maini painisoare sfintite in biserica si se indreapta cu ele spre cateva perechi de cai, inhamati la carute. Rup painile-n doua si le impart frateste cu animalele. Apoi preotul iese si binecuvanteaza caii, sa fie sanatosi si sa faca treaba buna alaturi de stapanii lor. Este inceputul unei vechi sarbatori bulgaresti, Pastele Cailor sau Konski Velikden, ce inca se mai tine in prima sambata dupa intrarea in Postul Pastelui. E tinuta si de romani, in satele de munte din Transilvania, numita "Caii lui San-Toader". Sarbatorile vechi
isi recapata fastul. Pe 12 martie, in cea mai insorita si mai calduroasa zi a anului de pana acum, turisti si localnici s-au adunat la biserica comunitatii bulgaresti din Targoviste, Sfantul Nechifor, pentru aceasta traditie praznuita deopotriva, in nordul si sudul Dunarii.
Ha ! Ha ! Ha ! Vezi ca s-ar putea sa vezi M 4 / depoul de la Straulesti mai devreme decat crezi !.
Daca e sa-mi exprim eu un gand strict al meu,Parc Bazilescu va fi cap de linie pentru mult timp de acum in colo. Pana nu se vor apuca in mod serios de M 6 nu se vor apuca nici de depoul lui M 6 de la Straulesti.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
subway guru
Stai sa vedem cum ne 'prioritizeaza' investitiile Dl Prim-ministru MRU...
Stai sa vedem cum ne 'prioritizeaza' investitiile Dl Prim-ministru MRU...
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Dominatrix
Magistrala 4 de metrou se lungește cu un miliard de lei VEZI CUM VOR ARĂTA STAȚIILE
Vineri, Metrorex va deschide ofertele primite pentru lucrările de extindere a reţelei de metrou pe Linia 4 Tronsonul Parc Bazilescu – Laminorului – Lac Străuleşti.
Valoarea estimată a contractului este de 953.500.000 lei, fără TVA, finanţarea urmând a fi asigurată din alocaţie de la bugetul de stat. Se estimează că lucrările vor fi finalizate într-o perioadă de 42 luni.
“Urmare a publicării anunţului de participare în Sistemul Electronic al Achiziţiilor Publice şi în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, şi-au manifestat interesul faţă de procedura de achiziţie o serie de companii puternice, de renume internaţional şi cu o experienţă de notorietate în domeniul obiectului contractului.” – arată Metrorex, într-un comunicat remis B365.ro.
Comisia de evaluare a ofertelor este formată din specialişti ai S.C. METROREX S.A. şi experţi din instituţii guvernamentale şi universităţi tehnice de profil.
Contractul care va fi atribuit înglobează totalitatea lucrărilor necesare pentru extinderea reţelei de metrou, respectiv a Racordului 2 al Magistralei 4, cu două noi staţii, fiind prevăzute în acest sens lucrările de structură tunel (1,3 km cale dublă), structura aferentă celor 2 staţii (Laminorului şi Lac Străuleşti), depou de metrou, terminal multimodal şi Park & Ride precum şi principalele dotări cu instalaţiile şi echipamentele necesare pentru punerea în funcţiune cu călători a obiectivului. Se urmăreşte realizarea unui sistem de transport integrat şi neconcurenţial prin implementarea unor poli de schimb cum va fi cel de la Lac Străuleşti în ideea de a stimula renunţarea benevolă la folosirea automobilelor personale în favoarea transportului public în comun pentru deplasările intraurbane şi urbane. În acest sens s-a prevăzut amenajarea terenurilor la suprafata prin realizarea unui Nod intermodal în Zona Lac Străuleşti – parcare şi autogară (Park & Ride Străuleşti) pentru călătorii din zona periurbană de nord vest a Capitalei.
Zona pentru care se prevede extensia reţelei de metrou este într-o puternică dezvoltare urbanistică, necesităţile de asigurare a transportului public fiind într-o continuă creştere.
În Nordul Capitalei, pe malul Lacului Străuleşti, Ministerul Transporturilor va realiza un experiment fără precedent. În subsolul fostei baze sportive, actualmente teren viran, va apărea staţia de metrou Străuleşti, care va fi ridicată sub formă de depou cu şase peroane. La ieşirea din staţie, va fi construită o parcare supraterană cu trei niveluri, care la parter va avea o autogară. Zona va fi dotată și cu o arenă sportivă: deasupra staţiei va fi amenajat un stadion al Metrorex cu 10.000 de locuri. Un lucru nemaintalnit pentru o staţie de metrou din Bucureşti îl reprezintă parcările de pe laturile staţiei-depou. Practic vor fi peroanele vor fi dotate cu locuri de parcare, astfel încât călătorii să se poată transborda fără a ieşi la suprafaţă. „Va fi prima zonă special gândită pentru a permite celor din provincie să nu mai intre cu maşinile în Capitală. Descongestionăm astfel traficul“, explică directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte.
http://b365.ro/news/magistr ... ne-de-lei/
Magistrala 4 de metrou se lungește cu un miliard de lei VEZI CUM VOR ARĂTA STAȚIILE
Vineri, Metrorex va deschide ofertele primite pentru lucrările de extindere a reţelei de metrou pe Linia 4 Tronsonul Parc Bazilescu – Laminorului – Lac Străuleşti.
Valoarea estimată a contractului este de 953.500.000 lei, fără TVA, finanţarea urmând a fi asigurată din alocaţie de la bugetul de stat. Se estimează că lucrările vor fi finalizate într-o perioadă de 42 luni.
“Urmare a publicării anunţului de participare în Sistemul Electronic al Achiziţiilor Publice şi în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, şi-au manifestat interesul faţă de procedura de achiziţie o serie de companii puternice, de renume internaţional şi cu o experienţă de notorietate în domeniul obiectului contractului.” – arată Metrorex, într-un comunicat remis B365.ro.
Comisia de evaluare a ofertelor este formată din specialişti ai S.C. METROREX S.A. şi experţi din instituţii guvernamentale şi universităţi tehnice de profil.
Contractul care va fi atribuit înglobează totalitatea lucrărilor necesare pentru extinderea reţelei de metrou, respectiv a Racordului 2 al Magistralei 4, cu două noi staţii, fiind prevăzute în acest sens lucrările de structură tunel (1,3 km cale dublă), structura aferentă celor 2 staţii (Laminorului şi Lac Străuleşti), depou de metrou, terminal multimodal şi Park & Ride precum şi principalele dotări cu instalaţiile şi echipamentele necesare pentru punerea în funcţiune cu călători a obiectivului. Se urmăreşte realizarea unui sistem de transport integrat şi neconcurenţial prin implementarea unor poli de schimb cum va fi cel de la Lac Străuleşti în ideea de a stimula renunţarea benevolă la folosirea automobilelor personale în favoarea transportului public în comun pentru deplasările intraurbane şi urbane. În acest sens s-a prevăzut amenajarea terenurilor la suprafata prin realizarea unui Nod intermodal în Zona Lac Străuleşti – parcare şi autogară (Park & Ride Străuleşti) pentru călătorii din zona periurbană de nord vest a Capitalei.
Zona pentru care se prevede extensia reţelei de metrou este într-o puternică dezvoltare urbanistică, necesităţile de asigurare a transportului public fiind într-o continuă creştere.
În Nordul Capitalei, pe malul Lacului Străuleşti, Ministerul Transporturilor va realiza un experiment fără precedent. În subsolul fostei baze sportive, actualmente teren viran, va apărea staţia de metrou Străuleşti, care va fi ridicată sub formă de depou cu şase peroane. La ieşirea din staţie, va fi construită o parcare supraterană cu trei niveluri, care la parter va avea o autogară. Zona va fi dotată și cu o arenă sportivă: deasupra staţiei va fi amenajat un stadion al Metrorex cu 10.000 de locuri. Un lucru nemaintalnit pentru o staţie de metrou din Bucureşti îl reprezintă parcările de pe laturile staţiei-depou. Practic vor fi peroanele vor fi dotate cu locuri de parcare, astfel încât călătorii să se poată transborda fără a ieşi la suprafaţă. „Va fi prima zonă special gândită pentru a permite celor din provincie să nu mai intre cu maşinile în Capitală. Descongestionăm astfel traficul“, explică directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte.
http://b365.ro/news/magistr ... ne-de-lei/
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
andrei11
Ăştia sunt cretini, pe cuvant de onoare ! Tot ce scrie acolo, inclusiv desenele sunt inventii, nu stiu de unde sunt luate ! Statia de metrou "Straulesti" din schitele puse pe forum mai degraba va fi sub bulevard, iar depoul este mult mai mare decat 6 linii, si oricum nu va fi un depou integrat cu o statie de metrou !( gen "Valea Ialomitei" / M 5 )
Ăştia sunt cretini, pe cuvant de onoare ! Tot ce scrie acolo, inclusiv desenele sunt inventii, nu stiu de unde sunt luate ! Statia de metrou "Straulesti" din schitele puse pe forum mai degraba va fi sub bulevard, iar depoul este mult mai mare decat 6 linii, si oricum nu va fi un depou integrat cu o statie de metrou !( gen "Valea Ialomitei" / M 5 )
📖 Pagination options