Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul

404 posts, 156058 views
 
Go to page:  1  ... 9 10 11 12 13 14 15  ... 29
 
 

📖 Pagination options
  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul ADY881

andrei11 wrote:
Da, e o idee de luat in seama.
Intrebare
Pe Coposu e sens unic ? Daca da, pe de-andaretelea pe unde e ?
Daca e sens unic, presupun ca se vine spre Piata Unirii, nu ?

Exact e sens unic, eu am postat toata mataraia de sensuri, linii de tramvai noi si artere pietonale, pe care eu le-as infiinta anterior



Robert24 wrote:
Pe sol nu se va dori niciodata sa se faca ceva in Piata Unirii.
Sunt doua variante mari si late: subteran (fie pre-metrou, fie direct metrou), suprateran (unde tipa arhitectii).

Posibil acum, insa ideea ca transportul public incurca circulatia, e veche ca Europa si total depasita, cu niste politruci la primarie  sigur ca nu vor vrea sa faca asa ceva, insa poate vin timpuri mai bune, si primari mai informati/progresisti.

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul thor5

Cred ca si primarul Mazare a fost zgariat rau pe ochi cand a facut telecabina din statiunea Mamaia. Eu m-am plimbat cu acea telecabina si nu mi s-a parut nici urata, si nici murdara. Nu era murdara nici la interior, nici la exterior, iar zonele adiacente  gen stalpi sau accese erau civilizate. Poate ca era un pic cam scumpa la bilet. Daca ar exista camere video si senzori de prezenta, nu cred ar folosi nimeni acele zone pe post de WC public. E simplu, vine "baiatu'" , adopta pozitia de atac, se activeaza senzoru' si ii curge in cap ....... . Completeaza punctele cu ce iti convine tie.

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul ADY881

Aici e important si principiul continuitatii, incearca tu iarna cu -15, sau vara cu +40 sa iesi  afara sa schimbi tramvai-telegondola-tramvai, eu intre asa ceva si masina, as alege masina. Iar daca s-ar restabili legatura pe pamant ar fi si ieftin si rapid si functional, telgondola dupa mine e un transpot creat pentru zone muntoase, care au aparut din cauza ca nu era posibil sa faci acolo durm sau cale ferata, deci hai sa le lasam in munti.
Monorailul in principiu s-a raspandit pe glob in anii 50-80, cand toti gandeau ca vor locui in orase bazate pe transport privat, si acest gen de transp. public parea cel mai potrivit, ca se plia perfect ideii "nu incurca traficul", ca e depasita  astazi moral, daca te uiti unde sunt acele retele, majoritatea sunt niste retele scurte facute in parcuri de distractii, unicele linii ce se pot numi transport public se pot regasi in Japonia, insa daca tot te mai uiti pe net, poti sa observi ca pe glob renaste tramvaiul, iar monorailu stagneaza. Deci nu vad de ce ne-am complica sa facem monorailuri, daca exista solutia simpla ieftina  ca tramvaiul (pe pamant).

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul chevic

@ADY881

De ce sa faci Unirii, continuarea Decebal si Burebista pietonal ? Pe o asemenea lungime ? Cine se plimba pe acolo ? Nu sunt monumente sau cladiri valoroase in zona, blocuri ceausiste si atat.

Ia cazul Vienei, Maria Hillferstrasse e pietonal numai in week-end. Si ce trafic e acolo, cati turisti sunt acolo. Cum sa faci un ditamai bulevardul pietonal ? Daca nu vrei masini e una dar sa spui ca se va plimba cineva pe acolo....... Ma plimb pe Calea Victoriei, in Centrul vechi sau daca nu in parc. Sa ma plimb printre blocuri ?

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul 133 313

thor5 wrote:
Cred ca si primarul Mazare a fost zgariat rau pe ochi cand a facut telecabina din statiunea Mamaia.


Da-o in... de telecabina. La cat sa urce telecabina aia ca sa vezi peste blocurile de 10 etaje din toate directiile? Sau ce vrei sa se vada din telecabina, fantana koreana?
Aici vorbim de continuitatea tramvaiului. Ca n-o sa se dea un V3A plin de pe 32 jos sa se urce la telecabina pana la V3A-ul de 16 sau 21 sau 40. Tu stii cum vin 32-urile la ora de varf la Unirea?

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul thor5

OK, era doar o parere! Si profetul Mahomed i-a cerut muntelui sa vina la el, dar nu stiu daca s-a intamplat asa. Inca! La toata experienta mea in constructii, si la cate "belele" am avut cu urbanistii si cu arhitectii, nu cred ca se va intampla vreodata o trecere la nivel terestru a tramvaielor prin Piata Unirii. Chiar si constructiv vorbind e foarte dificil, pentru ca traseul ar trebui sa navigheze serpuit printre statiile de metrou. Da, stiu ca nu intelegeti, dar statiile de metrou si toata infrastructura subterana au fost proiectate si construite sa reziste la actuala configuratie a pietei, si nu garanteaza nimeni ca acele constructii subterane vor rezista la un trafic de tramvaie pe deasupra lor, sau la catedrale, ori la orice alte nazbatii pompieristice mai inventati voi.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul 133 313

Excuse me. Domnii urbanisti sa ne scuteasca, exista precedent. Acolo a fost tramvai candva. Ce n-a fost acolo... telecabina.
Daca nu rezista la tramvai nu rezista nici la telecabina nici la monorail. Tramvaiul poate ocoli elegant zone sensibile ale pietei, nu trebuie sa taie nici macar parcul. Tramvaiul poate avea greentrack. Automobilele si autobuzele nu pot.

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul Sava_6115-6315

Observ ca  in vremurile noastre se incearca reorganizarea traficului, crearea de artere noi, pasaje, sensuri unice, parcari in detrimentul transportului in comun. Din pacate, primaria s-a imbolnavit de linii asfaltate si nu le vad rostul. Masinile intorc in voie  pe linie; aparitia tramvaiului incurca bizonii, pardon, antrenorii.. Dupa caile ferate gen 41, sau 32 s-a facut 35-ul cu spatiu verde care arata foarte bine. De atunci au trecut 7-8 ani (sper sa nu gresesc) pana s-au gandit sa faca inca o linie verde, recte pe Rebreanu.

Sunt pentru o retea de tramvai in Piata Unirii, dar nu cu linie asfaltata! O linie tot pe sol, dar in sistem Green track ingradita eficient impotriva bizonilor (a sevedea iarba calcata de masina de pe Rebreanu). Ar arata si estetic si ar ajuta la realizarea de conexiuni utile. Eventuale trasee s-au dezbatut pe-aici  asa ca nu le mai repet. Iar cu o semaforizare eficienta nici nu o sa simta soferii ca au tramvai in piata.

Transportul electric este o alternativa pentru viitor, dar din pacate la noi in tara trebuie sa castige dubarii. Metroul ar fi genial, dar sa fim  realisti. Sa se termine pe M4 si M5 tronsoanele care sunt in lucru. Oricum, pana se va mai  extinde metroul trebuie facut ceva la suprafata.

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul ADY881

thor5 wrote:
OK, era doar o parere! Si profetul Mahomed i-a cerut muntelui sa vina la el, dar nu stiu daca s-a intamplat asa.

Nu e cazul sa te superi pe cineva dintre noi, e binievenita parerea oricui, asa obtinem un forum mai diversificat => mai interesant. Deci eu te invit sa ma contrazici, daca scriu prostii :mrgreen: .

thor5 wrote:
nu cred ca se va intampla vreodata o trecere la nivel terestru a tramvaielor prin Piata Unirii.

Pana la sfarsit nu de noi depinde, depinde de primar si consilieri, insa cu riscul de a ma repeta, solutia propusa de mine(pe  teren), este cea mai logica, simpla, ieftina si rapid de construit. Timpul ne va arata daca avem primar si consilieri rationali, sau nu (cazul pasajelor Pipera, PPL, PCG, faptul ca linia de pe Buzesti nu e separata de trafic, ....).

thor5 wrote:
Chiar si constructiv vorbind e foarte dificil, pentru ca traseul ar trebui sa navigheze serpuit printre statiile de metrou.

Aici credca ai avut in vedere varianta tunelului, deacord ea ar fi cea mai greu de realizat, din aceasta cauza si sustin varianta terestra.


thor5 wrote:
Da, stiu ca nu intelegeti, dar statiile de metrou si toata infrastructura subterana au fost proiectate si construite sa reziste la actuala configuratie a pietei, si nu garanteaza nimeni ca acele constructii subterane vor rezista la un trafic de tramvaie pe deasupra lor, sau la catedrale, ori la orice alte nazbatii pompieristice mai inventati voi.

Pai daca fundatia catedralei ar fi proiectata de "Dorei", si s-ar baza direct pe tavanul statiilor de metrou, ar fi firesc sa carpe statiile :lol: , insa exista solutii pentru fundatii, ce ar permite evitarea statiilor, sau chiar integrarea structurei de rezistente a statiilor,  in fundatia ipotetciei catedrale, insa precum stim toti Catedrala din Piata Unirii a cazut.
Insa referitor la influenta negativa ce ar putea avea aspura statiilor o linie de tramvai, eu cred ca ele sunt minime(sau chiar inexistente, datorita ca statiile ar trebui ingropate cu pamant pana la o cota anume), sa nu uitam ca statiile construite pana in 1989 au fost proiectate si ca adaposturi in caz de ...
Insa aici ar fi mai competent sa se pronunte @Subway Guru.

133 313 wrote:
Acolo a fost tramvai candva.

Nu era unita doar linia 32 cu 21 ci, in piata era un nod intreg, linii veneau de pe toate arterele mai importante de atunci.


133 313 wrote:
Tramvaiul poate ocoli elegant zone sensibile ale pietei, nu trebuie sa taie nici macar parcul. Tramvaiul poate avea greentrack. Automobilele si autobuzele nu pot.

Nu cred ca tramvaiul poate incurca cu ceva oamenii ce stau in parc, exista in vest artere pietonale cu linie de tramvai, si totul merge bine, sa faci un giratoriu din linkul intre cele 2 linii, inseamna sa pierzi avantajul vitezei(adica ar dura mul mai mult sa traversezi piata in cazul tau), linia "inerbata" arata foarte bine si s-ar plia perfect in parcul Unirii, insa nu e practica deloc. Daca linia de tramvai ar fi pavata cu niste pavele  ca in romana(trotuarul), de avantajul traversarii rapide a P.Unirii, ar putea sa se foloseasca multe linii  de autobuz ca 117, terminalul lui 232 ar putea fi mutat in Sf.Vineri + Ambulantele ar scapa de bizonii din P.Unirii, ar avea posibilitatea sa economiseasca MULT timp pretios, din aceasta cauza eu as asfalta iarba de pe Rebreanu (chiar ieri eram in intersectia Rebreanu/C.Ressu, era rosu pentru sensul dinspre Rebreanu, normal sa strans o coloana la semafor, si din urma (tot pe Rebreanu) venea o Ambulanta, pana aia de la stop s-au miscat  sa ii dea voie Ambulantei sa treaca, au trecut vreo 3-5minute.
Iar daca benzile ar fi asfaltate Ambulanta,  trecea de intersectie in cateva secunde).

chevic wrote:
De ce sa faci Unirii, continuarea Decebal si Burebista pietonal ? Pe o asemenea lungime ? Cine se plimba pe acolo ? Nu sunt monumente sau cladiri valoroase in zona, blocuri ceausiste si atat.
Ia cazul Vienei, Maria Hillferstrasse e pietonal numai in week-end. Si ce trafic e acolo, cati turisti sunt acolo. Cum sa faci un ditamai bulevardul pietonal ? Daca nu vrei masini e una dar sa spui ca se va plimba cineva pe acolo....... Ma plimb pe Calea Victoriei, in Centrul vechi sau daca nu in parc. Sa ma plimb printre blocuri ?


Asta e punctul de vedere a unui bastinas, adica o persoana care a trait acele timpuri, sau o persoana ce a citit de regimul comunist, stiu multi oameni destepti care viseaza sa darame Palatul Parlamentului, insa exista alt punct de vedere a turistului si statistica spune ca  majoritatea vin in Romania in speta pentru a vedea P.Parlamentului. Cat de bogata noi nu am avea cultura, cate imobile mult mai suprebe sunt(Palatul Cantacuzino de pe avatarul tau il consider perintre cele mai frumoase imobile din Bucuresti), pentru straini romanii si Romania se asimileaza automat cu Dracula, Ceausecu,(uneori Nadia si Hagi) si Casa Poporului. De ce ? Posibil ca ei au la dansii acasa centre istorice mult mai frumoase si pastrate ca la noi, iar Palatul Parlamentului ce ceva unicat in Europa, nu doar dpvd a dimensiunilor. Si blocurile ce intra in complexul dat, la fel sunt unicate, desi poate eu si tu, le consideram urate, probabil in ochii unor turisti neafectati de regimul lui Ceausescu, acele blocuri ar capata niste elemente caracteristice stilului neoclasic(daca nu ar deforma proprietarii apartamentelor, balcoanele cu termopane, ar fi chiar decent).
Deci eu sunt de parerea ca noi ca stat trebuie sa ne folosim de "celebritatea" lui Ceausescu, a Casei Poporului si Dracula. S-ar putea face bani buni pe aceasta tema in industria turistica. In multe tari post-comuniste deja sunt creeate parcuri de distractie pe tema comunismului, si se produc bani frumosi.
Respectiv zona s-ar putea valorifica dpvd turistic, daca ar aparea un asemenea bulevard pietonal. Asa sa intamplat si in cazul Centrului Vechi, la inceput nimeni nu credea ca se poate face ceva din ruinele alea umplute cu sobolani si boschetari(mai ales profit :lol: ), insa Primaria a investit in  reparatia strazilor(si le-a curatit de masini), si incetul cu incetul s-a pornit treaba, pana s-a ajuns la faptul ca acolo, sa fie cele mai mari chirii,( si profituri).
Eu as sugera la fel sa se faca pietonal, cu alei, havuzuri rabilitate, gazon, locuri de joaca. Dupa sigur vor aparea investitori in diferite carciume, cineva se va prinde de ideea cu Ceausescu si echipele de turisti dupa ce ar fi vizitat Casa Poporului, ar putea face un voiaj prin carciumile de pe Unirii, la fel as instala o linie de tramvai (pe care sa circule si tramvaie moderne, dar si tramvaie istorice de tip V09, pentru turisti,din boxele caruia ar putea sa se auda diferite istorioare, precum ca Ceausescu ar fi avut ceva comun cu Dracula.....).
Mai pe scurt eu vad perspective mari pentru bd.Unirii in caz de  el va fi pietonalizat(pe lanaga alte artere ca Victoriei, I.C.Bratianu-Magheru, Regina Maria, Kogalniceanu...). Fiecare au elementele sale distinctive, ce pot atrage diferite categorii de turisti(pe aia mai educati sigur i-ar fi atras mai mult arhitectura Art Deco, Neobrancoveneasca de pe Magheru, iar pe cei mai simpli Bd.Unirii.
Faptul ca Palatul Parlamentului e cel mai vizitat obiectiv din Bucuresti de catre turisti si cel mai profitabil, ne spune mult. Noua ne ramane sa transformam acel interes al turistilor in bani, si pietonalizarea Bd.Unirii ar fi nu pas important spre asta.

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul andrei11

Mie nu mi se pare realist sa transformi B-dul Unirii ( Victoria Socialismului asupra Bucurestiului ) + adiacentele Burebista & Decebal in bulevarde pietonale.
Daca vreti sa reintroduceti tramvaiul in Piata Unirii o puteti face si peste statiile / galeriile metroului, nu au  nici o legatura una cu alta.
Pe de alta parte  nu mie clar de ce vreti sa uniti tramvaiele 21 cu 32.
Aveti vreo statistica ceva de unde sa rezulte ca lumea se plimba din Colentina in Rahova ?
Pe de alta parte, capul lui 32 e excelent plasat in Unirii / metrou.
E de discutat pentru capul lui 21, dar exista metrou la Obor pentru Colentina / 21.
Ceva nu se leaga in rationament, imi pare rau.

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul ADY881

Sava_6115-6315 wrote:
Din pacate, primaria s-a imbolnavit de linii asfaltate si nu le vad rostul.  


Sava_6115-6315 wrote:
O linie tot pe sol, dar in sistem Green track ingradita eficient impotriva bizonilor (a sevedea iarba calcata de masina de pe Rebreanu). Ar arata si estetic si ar ajuta la realizarea de conexiuni utile.

In cazul aminitit de tine, pe iarba a intrat o umbulanta(sursa:@Nightwolf), soferul probabil din cauza iluminarii proaste nu a observat ca dupa statie nu mai e asfalt, si de aici pot desprinde o un neajuns a liniilor de tip G.T. , ca sunt nepractice, am scris un pic mai sus de un caz (in raspunsul pentru  @133 313.
Oricum cerd ca e bine sa "pun pe hartie"avantajele si dezavantajele ambelor solutii(Green track si linie asfaltata separata de trafic).
- Avantaje
a)Green track:
1)principalul avantaj consta in aspectul placut al liniei
2)spre deosebire de asfalt, iaraba nu incalzeste atmosfera, ba chiar produce oxigen
b)Linie asfaltata separata de trafic
1)principalul avantaj  consta in faptul ca de linie se pot folosi si ambulantele
2) deoarece pe benzi pot circula orice vehicule autorizate, in zonele in care liniile de tramvai sunt pe aceeasi drum ca si liniile de autobuze trolee, se poate organiza culoar unic RATB
- Dezavantaje
a)Green track:
1)Nu se pot folosi de linie ambulantele si autobuzele RATB
2)Iarba necesita ingrijire, ce costa(sau contract cu o firma sa ude, sau instalezi un sistem de udare automat)
b)Linie asfaltata separata de trafic
1)Aspectul mai putin placut
2)vara asfaltul incalzeste atmosfera

Sava_6115-6315 wrote:
Iar cu o semaforizare eficienta nici nu o sa simta soferii ca au tramvai in piata.

Deacord, daca tot avem SMT, sa il folosim.

@andrei11
Din ce ai spus, nu sunt deacord cu ideea despre accesul la metrou, cel mai bun acces ar fi sa iesi din tramvai pe peron, iar de pe peron sa cobori in metrou. Respectiv pentru a avea un acces mai bun la metrou, o statie din schita mea ar fi cea mai buna solutie, adica s-ar putea de mutat terminalul lui 21 pe locul terminalului lui 32, iar pe 32 pot sa il faci sa intoarca in Sf.Vineri(adica in rezultat avem ca ambele linii vor trece prin statia din parc=> vor avea un acces direct la metrou.
Asta ar fi rationamentul meu pentru unire :D .

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul Sava_6115-6315

ADY881, ai pus bine in evidenta avantajele liniei asfaltate. Dar sa nu uitam ca traim in Romania: bizonii se tin dupa ambulante si folosesc linia de tramvai ca banda de circulatie. Cel mai bun exemplu este pasajul Victoria, unde, seara e coloana spre Titulescu inclusiv pe linia de tramvai de ajung 4 benzi sa se inghesuie pe 2 la Dr Felix! Inca suntem la stadiul totul  sau nimic, adica ori dai linia traficului ori nu. Nu exista civilizatie in trafic, bunsimt, rabdare respect.... De asta as opta pentru un sistem de linie numai pentru tramvai.

 


Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul chevic

@ADY881

"Eu as sugera la fel sa se faca pietonal, cu alei, havuzuri rabilitate, gazon, locuri de joaca. Dupa sigur vor aparea investitori in diferite carciume, cineva se va prinde de ideea cu Ceausescu si echipele de turisti dupa ce ar fi vizitat Casa Poporului, ar putea face un voiaj prin carciumile de pe Unirii,............."

De acord. Dar asta doar pentru portiunea Casa Poporului - Unirea. Nu este realist sa poti face o zona atat de lunga pentru promenada. O fi "intereanta" arhitectura blocurilor de acolo dar dupa ce ai vazut vreo doua poti spune ca le-ai vazut pe toate. In plus pe o lungime atat de mare terase si magazine ? De unde atatia consumatori si cumparatori ? Revin, Viena care ne bate la fund la turisti au un Maria Hillferstrasse (mai scurt decat tot Unirea+Decebal+Burebista) pietonal doar in weekend. In plus se vorbeste de Calea Victoriei sa devina pietonala in weekend. Oricat ne-am schimba si oricati turisti am atrage nu vom avea destui plimbatori, consumatori si cumparatori pentru atatea locuri si localuri si magazine.

Cel putin la partea de la Casa Poporului la Unirea ( ca mai departe a intervenit Negoita) trotoarele sunt foarte generoase cu multi pomi si spatiu verde. Terase si zona de promenada se pot face fara probleme si acum cu trafic cu tot, ca pe Champs Elisee dupa care se zice ca s-a inspirat Regretatu'

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul ADY881

Sava_6115-6315 wrote:
ADY881, ai pus bine in evidenta avantajele liniei asfaltate. Dar sa nu uitam ca traim in Romania: bizonii se tin dupa ambulante si folosesc linia de tramvai ca banda de circulatie. Cel mai bun exemplu este pasajul Victoria, unde, seara e coloana spre Titulescu inclusiv pe linia de tramvai de ajung 4 benzi sa se inghesuie pe 2 la Dr Felix! Inca suntem la stadiul totul  sau nimic, adica ori dai linia traficului ori nu. Nu exista civilizatie in trafic, bunsimt, rabdare respect.... De asta as opta pentru un sistem de linie numai pentru tramvai.


Ok pentru ca berbecii sa nu intre cu masina pe acele benzi, se pot instala stalpi retaractabili. Acei stalpi pot fi conectati la SMT(pentru ca sa fie dati jos la timp, pentru vehicule RATB, astfel incat vehiculul sa nu fie nevoiet sa franeze la stalp si sa foloseasca pe deplin avantajele benzii dedicate(adica viteza)).Pentru ca acest sistem sa functioneze, avem nevoie de echipamente la borudul vehiculelor RATB(pe autobuze si trolee, deja sunt instalate niste echipamemnte de baza (practic niste calculatoare), care daca Primaria ar vrea, ar putea fi programate sa faca si asta. Referitor la ambulante, am citit ca si ele ar fi avut ceva la bord(din echpamente "destepte"), adica si ele se pot adapta la sitemul PTM (care face parte din SMT), adica daca vine ceva de la RATB, sau vreun vehicul special(ambulanta, pompieri, politie), acel stalp se va da jos, daca vine unu cu "masina mica" dupa ambulanta, el se va trezi cu motorul in fata :lol: , ca in video de mai jos.



Deci berbeci la volan exista peste tot(UK), nu doar in tara mioritei, si stalpul e solutia potrivita poentru ai tempera.



In reportajul BBC, aia inventeaza stiri, insa acolo se arata bine principiul de functionare a stalpului.
Alt exemplu din UK,
ridicat



coborit




@chevic
Stai linisit ca acum nimeni nu vrea sa faca artere pietonale lungi, acum primaria e la stadiul preistoric in ce priveste infrastructura, face acum infrastructura ce altii din vest  faceau, pe timpul dinozaurilor  :lol:, si invers desfiinteaza trotuare sa faca parcari(Unirii), ala a fost mai mult o viziune pe viitorii 100 de ani. :lol:

 


Go to page:  1  ... 9 10 11 12 13 14 15  ... 29
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2421 forum members have written 433590 posts in 5399 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use