Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTroleibuze STB

 

Topic: Solaris Trollino 12M

682 posts, 200298 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 9 10 11 12 13 14 15  ... 49
 
 

📖 Pagination options
Re: Solaris Trollino 12M survola

BREAKING Sâmbătă, linia de autobuz 336 ar fi trebuit să devină linia 61, pe care va circula Trollino, dar STB amână acest lucru | DOCUMENT
Deocamdată nu se știe motivul amânării. Din informațiile foarte recente pe care le-a obținut redacția B365.ro, linia 61 nu va fi funcțională de sâmbătă, 3 februarie.

UPDATE, ora 18:36: Un membru al comunității „Info Trafic Bucuresti si Ilfov” a anunțat pe grupul de Facebook că linia 61 nu o să funcționeze de sâmbătă, 3 februarie, din cauza unei erori birocratice:
Din cauza unor erori de natură birocratică linia 61 rezultată din comasarea liniilor de troleibuz și autobuz 61 și 336 unde vor circula troleibuze cu autonomie nu va începe să circule din data de 3 februarie.

STB amână modificarea: linia 61 nu va fi funcțională de sâmbătă
B365.ro a intrat în posesia unei circulare aprobate și semnate de directorul Societății de Transport București, Daniel Istrate. În document se arată că linia 61 nu va fi funcțională de sâmbătă, 3 februarie, ci de la o dată „care va fi comunicată ulterior”.

---------------

Se confirmă și din teren?

 


Re: Solaris Trollino 12M alexandru_gr

Conform aplicației sunt prezente 9 autobuze în 336 iar linia este funcțională.

 


Re: Solaris Trollino 12M AndreiV

Circulă troleibuze Citelis, din câte am putut vedea până la această oră. De asemenea, sunt și ture din 336 cu Citaro Hybrid.

 


Re: Solaris Trollino 12M ANTENA

Se pare ca s-a amanat intrarea in circulatie din cauza voltajului de 600 V, vs. 750-1000V al retelei, conform unor comentarii din social-media (tbpi/fb).
Dar cum motoarele de troleibuz sunt in curent continuu, iar cele de sus sunt tensiuni de intrare in curent alternativ, e de vazut ce suporta transformatoarele.
De exemplu pe un incarcator de telefon, o sa vedeti tensiuni de intrare de 110V-60Hz(US)/220V-50Hz, iesirea in curent continuu este aceeasi, de 5V.
Oare asistam la un show Imperio, partea a 2-a?

 


Re: Solaris Trollino 12M punmeister

Atentie! Motoarele sunt AC trifazat, in timp ce alimentarea este in DC, conversia DC-AC fiind facuta de invertoarele facute de MEDCOM.

Se rezolva usor, fiind o chestie de soft.

 


Re: Solaris Trollino 12M ANTENA

Conform Medcom, convertoarele au plaja intre 250 si 1000 V, deci sa nu dam crezare comentariilor alarmiste.

 


Re: Solaris Trollino 12M Solaris

punmeister wrote here:
Atentie! Motoarele sunt AC trifazat, in timp ce alimentarea este in DC, conversia DC-AC fiind facuta de invertoarele facute de MEDCOM.

Se rezolva usor, fiind o chestie de soft.


S-a rezolvat deja. Adevarat, a fost o problema de soft. Din fabrica, dintr-o eroare, au plecat reglate pentru o catenara de 600V. Cand ''citea'' 750V, softul de management incerca sa scada tensiunea rutand prin rezistorul de franare care se incingea evident. A fost rescris softul si acum toate functioneaza la 750V fara probleme.

 


Re: Solaris Trollino 12M punmeister

Probabil pentru ca Bucurestiul se afla in minoritatea de 750V si din obisnuinta au pus 600V cum au la ei acasa in Gdynia, Lublin si Tychy.

 


Re: Solaris Trollino 12M Nenea_titi

În Elveția și Italia sunt încă destule sisteme cu 750 v.
În România nu știu, dar pe unde au fost DACuri până de curând sunt 750 V sigur (Cluj, Tg Jiu.). Nu știu la Brașov sau la Ploiești ce mai este, știam că au 750 v respectiv 600 , dar la Galați sunt sigur 750, am văzut pe un stâlp undeva inscripție.
În mod normal, ar trebui să poată admite direct o toleranță destul de mare, gen 400 - 1000 V, practic să poată merge pe orice rețea cu orice tensiune, ba chiar cu orice polaritate. Rescrierile astea de soft mi se par cam un fel de "praf în ochi". Mai bine ar admite că fie erau în "test mode" fie este vreun "buletin de service" ca să pună componentele care trebuie.
Mă aștept totuși de la Solaris să fie bune, sper că a fost ceva izolat, că nu repetăm situația de tramvaie, reactivări de Tatre că sunt Imperio defecte...aici reactivări de IK415 51** că a picat știu eu ce la Solaris ( nu le place rețeaua Bucureșteană, nu sunt făcute pentru România, etc).

 


Solaris Trollino 12M Andrei Andraș

La Brașov s-a trecut în anul 2008 de pe 750V pe 600V pentru a nu mai fi necesare modificări la troleibuzele second-hand.

 


Re: Solaris Trollino 12M shoppy

Ca pe alimentatoarele de telefon scrie 110-220V nu inseamna ca toata electronica functioneaza lafel indiferent de tensiune, ceva ce functioneaza si la 110 si la 220 este mai scump decat deva ce functioenaza doar la 220 doar ca logistia pentru a construi 2 lucruri diferite si apoi de a le distribui corect este si mai scumpa.
Este normal ca in soft sa fie limitari, exista contracte de intretinere, de asigurari, chiar daca electronica de forta este fix aceeasi daca ai tensiuni diferite atunci ai curenti diferiti, deci conductorii si racirea trebuiesc dimensionate si intretinute altfel, una este sa bati palma pe 550 - 650 si alta pe 500 - 1000, nu este o conspiratie, sunt doar costuri.

 


Re: Solaris Trollino 12M Nenea_titi

Majoritatea electronicelor noi funcționează la fel între 100 - 240 V/50-60 hz (toleranță 47 - 64 hz, și 90 - 265 v). Nu mai este ca în anii 80 selecție 110-220 V. Astăzi producătorii consideră că este mai ieftin să facă un produs care să meargă și în Japonia 100 v și în SUA la 110 - 127 V, și în Europa la 220 (unele zone încă au 220) -230 V, și în Australia și Marea Britanie ( 240 V). Te asigur că un încărcător de mobil merge la fel și în SUA și în Europa. Doar că, 100 w în SUA înseamnă aproape 1 A, pe când în Europa, puțin sub 0.5 A. Acum există stabilizaroare electronice performante. Care îți asigură curentul și tensiunea la ieșire indiferent de intrare dacă este în parametrii stabiliți.

DACurile nu mergeau decât la 750. Pentru 825 trebuiau adăugate rezistențe iar pentru 600  scoase. Plus că acolo la tensiune mică, te trezeai că abia trage iar plin nu mai pleacă.
Pe chopper și mai nou pe invertoare, există suficiente stabilizări încât noile vehicule să meargă pe o plajă largă de tensiuni. Plus că și STB, deși are nominal 750 V, sunt zone unde sunt și 900 V, și zone unde scade la 650v când rețeaua este încărcată. Zic din ce am văzut pe voltmetrele de bord de la unele CA PPC și CH-PPC. Deci părerea mea că asta cu softul e așa...nu știu cum să o numesc.

 


Re: Solaris Trollino 12M ANTENA

Pe scurt
Ne trebuie o declaratie de la producator ca in urma ajustarii de soft nu este afectata nici garantia, nici parametri proiectati sau siguranta  si de a doua zi, pot iesi pe traseu

 


Re: Solaris Trollino 12M Nenea_titi

Dacă este făcută de producător/reprezentant nu are cum să piardă garanția, doar nu a făcut-o Dorel în spatele curții lui nea Nelu. Cât despre parametrii și siguranță, în mod sigur, producătorul știe ce face, altfel iese rău.

 


Go to page:  1  ... 9 10 11 12 13 14 15  ... 49
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Troleibuze STB  • 
Choose destination

Since our 2421 forum members have written 433420 posts in 5396 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use