Topic: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
258 posts, 38659 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim 2
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
Utilizator anonim 2
Ca la prosti...Ideea cu acesti bumbi era sa fie usor de instalat pe suprafetele existente. Daca tot inlocuiesc gresia, puteau sa puna una cu bumbi gata formati, din turnare. Acesti angajati la stat nu inceteaza sa ma uimeasca prin ingeniozitatea cu care risipesc banii altora - "publici".
Ca la prosti...Ideea cu acesti bumbi era sa fie usor de instalat pe suprafetele existente. Daca tot inlocuiesc gresia, puteau sa puna una cu bumbi gata formati, din turnare. Acesti angajati la stat nu inceteaza sa ma uimeasca prin ingeniozitatea cu care risipesc banii altora - "publici".
- sab
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
sab
Am mai zis de ce. Proiectul prevedea marcaje aplicate prin găurire. Ca atare, cred ca au făcut licitație și au cumpărat toate marcajele metalice necesare, numai ca, la un anumit moment (posibil în urma a ceea ce au pățit la Obor), s-au hotărât sa înlocuiască și gresia galbena, sa fie siguri ca nu se sparge la găurire. Deși, din ceea ce am văzut la Poenaru, au făcut-o praf și pe cea noua...
Acum ce sa facă cu respectivele marcaje deja cumpărate, dacă schimbau proiectul și aplicau gresie deja profilata?
Problema este la proiect, trebuia cineva sa-si dea seama ca gresia nu se poate găuri așa simplu, exista risc mare de fisurare daca nu este pusa profesionist (adică sa aibă material sub întreaga placa). Asta o știe orice om care a încercat sa găurească gresie sau faianță, nu trebuie sa ai trei facultăți... La marmura/ granit nu este problema mare la găurire, doar la gresie. Culmea este ca în unele locuri a mers și cu gresia originala ( de ex recent la Eroilor1).
Acum nu știu cine plătește cheltuielile suplimentare, bănuiesc ca nu este gratuita înlocuirea gresiei...
Bumbii se aplica in 4 rânduri si am văzut ca cel puțin doua rânduri pica la peron pe marcajul de alta culoare, care este de obicei din alt material, nu din gresie. Problema majora este la marcajele tip "bara", care întotdeauna pica pe gresia galbena.
P.S. Chiar si plăcile gata-profilate din fabrica arata intr-un mare fel după doar câțiva ani, jegul se întipărește in ele. A se vedea pozele de pe M5 pe care le-am pus aici https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId ...
Am mai zis de ce. Proiectul prevedea marcaje aplicate prin găurire. Ca atare, cred ca au făcut licitație și au cumpărat toate marcajele metalice necesare, numai ca, la un anumit moment (posibil în urma a ceea ce au pățit la Obor), s-au hotărât sa înlocuiască și gresia galbena, sa fie siguri ca nu se sparge la găurire. Deși, din ceea ce am văzut la Poenaru, au făcut-o praf și pe cea noua...
Acum ce sa facă cu respectivele marcaje deja cumpărate, dacă schimbau proiectul și aplicau gresie deja profilata?
Problema este la proiect, trebuia cineva sa-si dea seama ca gresia nu se poate găuri așa simplu, exista risc mare de fisurare daca nu este pusa profesionist (adică sa aibă material sub întreaga placa). Asta o știe orice om care a încercat sa găurească gresie sau faianță, nu trebuie sa ai trei facultăți... La marmura/ granit nu este problema mare la găurire, doar la gresie. Culmea este ca în unele locuri a mers și cu gresia originala ( de ex recent la Eroilor1).
Acum nu știu cine plătește cheltuielile suplimentare, bănuiesc ca nu este gratuita înlocuirea gresiei...
Bumbii se aplica in 4 rânduri si am văzut ca cel puțin doua rânduri pica la peron pe marcajul de alta culoare, care este de obicei din alt material, nu din gresie. Problema majora este la marcajele tip "bara", care întotdeauna pica pe gresia galbena.
P.S. Chiar si plăcile gata-profilate din fabrica arata intr-un mare fel după doar câțiva ani, jegul se întipărește in ele. A se vedea pozele de pe M5 pe care le-am pus aici https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId ...
- sab
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
sab
În pasajul de la Unirii au schimbat gresia unde se umflase. Apa izvorăște în continuare, deci nu știu cât va rezista...
În pasajul de la Unirii au schimbat gresia unde se umflase. Apa izvorăște în continuare, deci nu știu cât va rezista...
20230420_182752.jpg (669.28 KB; downloaded 1795 times)
- sab
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
sab
Chiar avem nevoie de trasee separate la stațiile cu peron central? Care este rolul lor ?
Văd că la Eroilor (peron central) aceasta "regulă" nu este respectată, existând un singur rând de marcaje în lungul stației. Probabil la linia M3 nu au mai avut loc de scările rulante montate de curând . Deh, proiectele la noi se gândesc corelat, în perspectivă, etc. Dincolo de asta, înțeleg că putem supraviețui și cu un singur rând...
Mă uit și la Lujerului, nu au avut loc să facă cele două rânduri de marcaje în apropierea liniei, așa cum este în majoritatea stațiilor . Totuși s-au încăpățânat să "trântească" două.
Chiar era nevoie să punem două rânduri de marcaje pe centrul stației, nu era suficient unul ? Arată ca ...
Chiar avem nevoie de trasee separate la stațiile cu peron central? Care este rolul lor ?
Văd că la Eroilor (peron central) aceasta "regulă" nu este respectată, existând un singur rând de marcaje în lungul stației. Probabil la linia M3 nu au mai avut loc de scările rulante montate de curând . Deh, proiectele la noi se gândesc corelat, în perspectivă, etc. Dincolo de asta, înțeleg că putem supraviețui și cu un singur rând...
20230420_081343[1].jpg (1.99 MB; downloaded 1692 times)
Mă uit și la Lujerului, nu au avut loc să facă cele două rânduri de marcaje în apropierea liniei, așa cum este în majoritatea stațiilor . Totuși s-au încăpățânat să "trântească" două.
Chiar era nevoie să punem două rânduri de marcaje pe centrul stației, nu era suficient unul ? Arată ca ...
20230117_190314[1].jpg (509.97 KB; downloaded 1691 times)
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
punmeister
La Politehnica slava Domnului ca n-au aplicat marcajele de centru.
La Politehnica slava Domnului ca n-au aplicat marcajele de centru.
- sab
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
sab
La Politehnica stalpii sunt departe de marginea peronului si au loc pentru "autostrada".
În alta ordine de idei, Unirii 1. Ce face Dorel când nu s-a chinuit sa alinieze plăcile noi cu cele vechi? Face rostul dintre structuri cu fluxul.
În pasaj exista o problema in zona cu infiltratii. Vad ca au gaurit, insa nu au montat "autostrada". Au făcut și niște șanțuri de drenaj.
La Politehnica stalpii sunt departe de marginea peronului si au loc pentru "autostrada".
În alta ordine de idei, Unirii 1. Ce face Dorel când nu s-a chinuit sa alinieze plăcile noi cu cele vechi? Face rostul dintre structuri cu fluxul.
20230423_082140.jpg (1.63 MB; downloaded 1521 times)
În pasaj exista o problema in zona cu infiltratii. Vad ca au gaurit, insa nu au montat "autostrada". Au făcut și niște șanțuri de drenaj.
20230423_082355.jpg (809.83 KB; downloaded 1515 times)
- Utilizator anonim 2
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
Utilizator anonim 2
Dupa toata povestea asta am inceput sa ma uit si eu mai atent la placile de gresie, vechi si noi. Spre surprinderea mea, o gramada de placi vechi sint puse anapoda, de tatal sau bunicul lui Dorel…Strimbe, nealiniate, in valuri.
Dupa toata povestea asta am inceput sa ma uit si eu mai atent la placile de gresie, vechi si noi. Spre surprinderea mea, o gramada de placi vechi sint puse anapoda, de tatal sau bunicul lui Dorel…Strimbe, nealiniate, in valuri.
- sab
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
sab
La început a fost bine, însă, pe măsură ce se construia în disperare, nu prea mai era multa forță de muncă super-calificata. Cel mai rău este pe tronsonul GdN-D2. Acolo, cum am spus de multe ori, finisajele par facute de fierari-betonisti.
Plus ca mai era ceva...pana în 1989 se grăbeau sa dea în folosință înainte de termen. Acum este o minune sa se termine ceva la termen..
La început a fost bine, însă, pe măsură ce se construia în disperare, nu prea mai era multa forță de muncă super-calificata. Cel mai rău este pe tronsonul GdN-D2. Acolo, cum am spus de multe ori, finisajele par facute de fierari-betonisti.
Plus ca mai era ceva...pana în 1989 se grăbeau sa dea în folosință înainte de termen. Acum este o minune sa se termine ceva la termen..
- sab
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
sab
N-au rezistat tentației și mutileaza inclusiv la E1, peronul 2..
N-au rezistat tentației și mutileaza inclusiv la E1, peronul 2..
20230428_084244.jpg (1.89 MB; downloaded 1290 times)
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
subway guru
O idee excelenta compromisa de modul inept de aplicare, la fel ca multe altele.
O idee excelenta compromisa de modul inept de aplicare, la fel ca multe altele.
- sab
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
sab
Chiar ma miram, văzusem ca la peronul central nu au înlocuit decât sporadic cateva placi, însă erau cutii de gresie in vestibul la Opera.
Nu știu unde este problema, dacă intr-adevar plăcile de gresie se spărgeau la găurire, trebuia găsită o soluție. Problema majora mie mi se pare calitatea noilor placi.
Despre utilitate, rămâne ce am spus mai demult...
Chiar ma miram, văzusem ca la peronul central nu au înlocuit decât sporadic cateva placi, însă erau cutii de gresie in vestibul la Opera.
Nu știu unde este problema, dacă intr-adevar plăcile de gresie se spărgeau la găurire, trebuia găsită o soluție. Problema majora mie mi se pare calitatea noilor placi.
Despre utilitate, rămâne ce am spus mai demult...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
subway guru
Ca placile de gresie sa nu se mai sparga trebuiau schimbate rotopercutantele si burghiele nu placile!
Ca placile de gresie sa nu se mai sparga trebuiau schimbate rotopercutantele si burghiele nu placile!
- sab
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
sab
Uitați ce au făcut la Victoriei M1. Au schimbat plăcile grena cu unele maro, însă numai unde s-au spart la găurire. A ieșit ceva ...no comment
De notat ca aici modelul alterna din când în când cu placi galbene, se vede în pozele de mai sus. Nu s-au obosit sa refacă...
Uitați ce au făcut la Victoriei M1. Au schimbat plăcile grena cu unele maro, însă numai unde s-au spart la găurire. A ieșit ceva ...no comment
20230428_170623.jpg (1.9 MB; downloaded 1169 times)
20230428_170553.jpg (1.93 MB; downloaded 1169 times)
De notat ca aici modelul alterna din când în când cu placi galbene, se vede în pozele de mai sus. Nu s-au obosit sa refacă...
20230428_170510.jpg (1.98 MB; downloaded 1169 times)
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
subway guru
Asa e lucrul la banda fara cerebel. Garbage in, garbage out!
Era chiar asa de greu sa se adapteze dupa primele nereusite???
Asa e lucrul la banda fara cerebel. Garbage in, garbage out!
Era chiar asa de greu sa se adapteze dupa primele nereusite???
📖 Pagination options