Topic: URAC - Uzina de Reparații Atelierele Centrale
205 posts, 127555 views
📖 Pagination options
- Stefan28
-
Posted:
-
Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale
Stefan28
Daca nu mă înșel, este fostul depou Cotroceni, dezafectat în 1943...
Daca nu mă înșel, este fostul depou Cotroceni, dezafectat în 1943...
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale
rosetti61
Existau doua depouri in nord - Bonaparte si Atelierele centrale STB cu Depoul Stefan cel Mare. Cotroceni era mult prea mic - doar cu 3-4 linii. Tramvaiul e in depoul Stefan cel Mare.
Existau doua depouri in nord - Bonaparte si Atelierele centrale STB cu Depoul Stefan cel Mare. Cotroceni era mult prea mic - doar cu 3-4 linii. Tramvaiul e in depoul Stefan cel Mare.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale
ByOnu
M-am uitat mai atent. FIX astea-s halele. Despre ce an de constructie vorbim?
M-am uitat mai atent. FIX astea-s halele. Despre ce an de constructie vorbim?
colectia personala
hale vechi urac onu.jpg (1.14 MB; downloaded 5823 times)
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale
PTMZ
Poza istorică este din anul 1929. E o cursă a unui vagon Simmering cu școala de manipulanți. Conform istoriei de pe site-ul STB, prima extindere a URAC are loc în anul 1930, deci halele respective datează din 1912.
Poza istorică este din anul 1929. E o cursă a unui vagon Simmering cu școala de manipulanți. Conform istoriei de pe site-ul STB, prima extindere a URAC are loc în anul 1930, deci halele respective datează din 1912.
- ADK
-
Posted:
-
Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale
ADK
Halele țin să cred că sunt mai vechi, nu știu dacă chiar dinainte de anul 1900 (oricum pe parcurs au mai fost reparate). *TB din păcate nu-și cunoaște cu adevărat istoria (unii ani sunt eronați la ei pe site).
Halele țin să cred că sunt mai vechi, nu știu dacă chiar dinainte de anul 1900 (oricum pe parcurs au mai fost reparate). *TB din păcate nu-și cunoaște cu adevărat istoria (unii ani sunt eronați la ei pe site).
- Robert24
-
Posted:
-
Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale
Robert24
Mai vechi de 1912 nu au cum sa fie, pentru ca in 1912 a aparut Depoul Stefan cel Mare, primul depoul al STB. Pe locul respectiv se afla Fabrica de Caramida.
Voi reveni cu cateva harti.
Mai vechi de 1912 nu au cum sa fie, pentru ca in 1912 a aparut Depoul Stefan cel Mare, primul depoul al STB. Pe locul respectiv se afla Fabrica de Caramida.
Voi reveni cu cateva harti.
- ADK
-
Posted:
-
Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale
ADK
Câteva capturi realizate din materialele video ale lui Joachim Kaddatz în anul 1998, care se pot regăsii aici.
Câteva capturi realizate din materialele video ale lui Joachim Kaddatz în anul 1998, care se pot regăsii aici.
2020-12-26_213001.jpg (113.51 KB; downloaded 5364 times)
2020-12-26_212944.jpg (104.04 KB; downloaded 5353 times)
2020-12-26_213057.jpg (96.91 KB; downloaded 5355 times)
2020-12-26_213117.jpg (90.36 KB; downloaded 5365 times)
- V2A
-
Posted:
-
Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale
V2A
La minutul 1:02 apare tramvaiul 181, la 1:24 apare tramvaiul 268, la 1:40 apar un troleibuz Ikarus (numărul de înmatriculare pare B-01024, posibil să fie 5299) și un tramvai Tatra T4R (cel mai probabil tamponata 3425) iar la 1:54 apare tramvaiul 317.
La minutul 1:02 apare tramvaiul 181, la 1:24 apare tramvaiul 268, la 1:40 apar un troleibuz Ikarus (numărul de înmatriculare pare B-01024, posibil să fie 5299) și un tramvai Tatra T4R (cel mai probabil tamponata 3425) iar la 1:54 apare tramvaiul 317.
- Stefan28
-
Posted:
-
Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale
Stefan28
Acel Ikarus din videoclip este 5215, nu 5299.
Acel Ikarus din videoclip este 5215, nu 5299.
- orex
-
Posted:
-
Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale
orex
Asocierea AVA RATB (STB) a expirat in ianuarie 2021, conform celor relatate de actualul director general al STB!
Asocierea AVA RATB (STB) a expirat in ianuarie 2021, conform celor relatate de actualul director general al STB!
El a făcut referire şi la informaţiile privind contractul de asociere încheiat cu Astra Vagoane Arad în anul 2011, pentru o perioadă de 10 ani, prin care s-au modernizat uzinele URAC, cu scopul de a fabrica tramvaie şi de a le vinde altor utilizatori, nu de a le cumpăra efectiv de la acest producător, aşa cum s-a prezentat în spaţiul public. Contractul de asociere a expirat în ianuarie 2011.
„RATB, cum se numea societatea în 2011, nu a cumpărat tramvaie de 600 de milioane de lei, doar s-a asociat pentru a produce nişte tramvaie la URAC şi de a le vinde altor utilizatori. Prin contractul de asociere cu Astra Vagoane, RATB la vremea respectivă se alinia tendinţelor prin care se fabricau la nivel european tramvaie cu podea total coborâtă, în condiţiile în care noi din punct de vedere al know-how-ului nu aveam această posibilitate. La vremea respectivă era o oportunitate, pe de o parte de a utiliza forţa de muncă, iar pe de altă parte aveam posibilitatea de a produce tramvaie şi de a le vinde pe diferite pieţe. Pe Astra Vagoane Arad, care producea tramvaie, o interesa să găsească un partener unde să poată să producă şi să poată testa tramvaiele respective. Aşa cum rezultă din contract, ei puneau la dispoziţie know-how-ul şi investiţiile. Au şi făcut aceste investiţii în uzină, iar RATB la vremea respectivă utiliza minimum 150 de angajaţi pentru care asocierea plătea salariile. Şi, mai mult de atât, profitul rezultat se repartiza în conformitate cu ceea ce era în contract, respectiv 33% era pentru furnizorul de know-how, 33% către RATB şi 33% către Astra Vagoane. Asta era ponderea, în condiţiile în care RATB nu investea nimic la vremea respectivă, dar, mai mult de atât, avea doar beneficii, faptul că avea cunoştinţă despre ceea ce înseamnă un tramvai modern şi instituţia la vremea respectivă putea să aibă un venit suplimentar”, a explicat directorul general al societăţii.
Potrivit sursei citate, asocierea a fost semnată în anul 2011, în luna ianuarie, pe o durată de 10 ani şi a expirat în luna ianuarie 2021, fosta conducere a instituţiei neluând decizia de a prelungi acest contract în conformitate cu clauzele, dar „nici nu şi-a asumat să producă ceva, deşi partenerul a investit”.
„STB a rămas însă cu ceva: hala unde a investit partenerul de la Asta Vagoane Călători. A fost o hală veche, cu tot felul de probleme, şi avem imagini dinainte să se facă investiţia care pot confirma acest lucru. Vom lua în curând decizia dacă vom putea să producem ceva în această hală”, a adăugat Criţ.
- orex
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele Astra Imperio
orex
Ce s-a intamplat cu hala ultramodernizata de AVC la URAC? Daca-i, inca dotata, la parametrii tehnici ai AVC nu vad nicio problema in a realiza Imperio si la Bucuresti, asa cum Bombardier a fost facut (asamblat) BM la Craiova!
Sunt cateva detalii...
Ce s-a intamplat cu hala ultramodernizata de AVC la URAC? Daca-i, inca dotata, la parametrii tehnici ai AVC nu vad nicio problema in a realiza Imperio si la Bucuresti, asa cum Bombardier a fost facut (asamblat) BM la Craiova!
Sunt cateva detalii...
Hala ASTRA!
IMG-20210614-WA0009.jpg (279.27 KB; downloaded 4389 times)
Cu mov...vopsitoria, albastru hala ASTRA!
IMG-20210614-WA0011.jpg (463.36 KB; downloaded 4389 times)
- Robert
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele Astra Imperio
Robert
Din cate stiu eu, conform protocolului, hala va intra in posesia STB.
Din cate stiu eu, conform protocolului, hala va intra in posesia STB.
- orex
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele Astra Imperio
orex
A intrat dupa 10(zece) ani, dar crezi ca asta are cea mai mare importanta?!
A intrat dupa 10(zece) ani, dar crezi ca asta are cea mai mare importanta?!
- orex
-
Posted:
-
Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale
orex
Avand in vedere initiativa DUMNEAVOASTRA, ca ASOCIATIE, v-as ruga, chiar daca nu-mi sunt cunoscute meandrele concretului de acolo indeaproape, sa le acordam increderea cuvenita!
SUNT singurii MESERIASI care au pus pe ”picioare” tramvaiele de orice sorginte s-a dorit, care pot fi expuse si nu numai atat, pot chiar iesi in trafic fara probleme, si, asta datorita NUMAI unor OAMENI dedicati! Din pacate, nu mai sunt multi!
Avand in vedere initiativa DUMNEAVOASTRA, ca ASOCIATIE, v-as ruga, chiar daca nu-mi sunt cunoscute meandrele concretului de acolo indeaproape, sa le acordam increderea cuvenita!
SUNT singurii MESERIASI care au pus pe ”picioare” tramvaiele de orice sorginte s-a dorit, care pot fi expuse si nu numai atat, pot chiar iesi in trafic fara probleme, si, asta datorita NUMAI unor OAMENI dedicati! Din pacate, nu mai sunt multi!
📖 Pagination options