Topic: Discuții diverse
1675 posts, 479032 views
📖 Pagination options
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dominatrix
rosetti61 wrote:Cand am revenit in Bucuresti pe la sfarsitul lui august 1986 tin minte ca in Militari nu mai circula decat linia naveta de autobuze 639: Depoul Militari - Leul (pe langa liniile 152 si 180). 51 - ca linie de tramvai - nu mai circula atunci (de altfel, nici nu avea cum fiindca se lucra la linia pe Armata Poporului intre Lujerului si Ho&Min). Daca zici ca a circulat intre Lujerului si Gara Basarab, banuiesc ca a fost ceva temporar, pana sa intre si bucata Lujerului - Ho&Min in reparatii). Cum intorcea la Lujerului? Pusesera un Kalifornian acolo?
Legat de linia din Militari, in vara lui 1986 au inceput sa modernizeze linia - pe etape: Depoul Militari - Lujerului, inter lujerului si Basarab circula linia 51 (atunci am vazut pe viu o linie naveta), dupa aia s-a atacat si bucata Lujerului - Ho si Min, restul liniei pana Leul a fost lasat nemodernizat (stiau ca se va scoate tramvaiul pe Panduri?).
In septembrie i-au dat drumul si in octombrie au inceput sa scoata linia, ocazie prilejuita si de lucrarile la Pasajul Lujerului, linie care a fost mutata pe Emil Bodnaras.Tin minte ca linia prin pasajul Lujerului s-a deschis in iunie 1987, deci cu cateva luni inainte de finalizarea lucrarilor la linia din Militari. Cred ca atunci s-a desfiintat si capatul de la CFR Cotrroceni fiindca dupa ce 41 a ajuns in Ghencea, 8 a fost deviat in Militari (nu stiu daca intorcea la IREMOAS sau la Depoul Militari).
Daca se stia ca se ca scoate, de ce s-au mai chinuit sa lucreze la ea?Asta ma intreb si eu de 24 de ani incoace. Probabil ca a fost vreo apucatura de-a tovarasului. La bucata dintre Ho&Min si Leul nu s-a lucrat deloc in 1986, probabil pentru ca se stia ca nu mai are zile multe. Banuiesc totusi ca se dorea intial pastrarea liniei din Militari, de aceea am intrebat daca se instalasera si racorduri la linia noua pe Ho&Min, care s-a deschis la scurt timp (1-2 luni) dupa desfintarea liniei din Militari.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dominatrix
AdrianC wrote:Off-topic: Imi place ca in Romania multi presupun ca daca cineva posteaza pe un forum de transport public, automat acea persoana e de sex masculin,
Baieti (ca tot suntem in zona) intreb si eu o chestie.
AdrianC wrote:Cred ca teoretic s-ar putea, dar ar trebui acordul CFR pentru demontarea ei (din cate cunosc, linia e a CFR'ului si mai e si interoperabila). Poate ma insel, dar nu cred ca cei care au demontat linia de pe Trafic Greu si si-au intins biznitz'urile peste ea au avut acordul CFR'ului, dar asta e alta mancare de peste. Dar o linie de tramvai pe Strada Liniei ar mai avea si problema accesului la ea, cum zicea si rosetti61. Mai bine s-ar baga tramvai acolo unde e nevoie de el, adica pe Iuliu Maniu, folosind spatiul verde de pe mijloc, daca metroul nu face fata. Bineinteles, ramane eterna dilema a lipsei de vagoane, RATB'ul neputand face fata cu parcul existent nici pe liniile existente...
Nu se poate face o linie de tramvai pe linia aceea din Militari, cu un macaz la Apaca si apoi sa coboare in vale catre Grozavesti?
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
rosetti61
Macaze nu s-au instalat in intersectia de la Apaca; pe 51 erau bidirectionale, in fata fostului magazin de electrice, fost Romstal actual banca (la parter e una la etaj alta!) era un kalifornian ingropat. Dupa ce i-au dat drumul lui 41 prin pasaj bucla veche a lui 3 si 8 (de ce am impresia ca acolo au mers/intors un timp si 35, 37?) a disparut, ramanand doar terasamentul de piatra cubica, la marginea soselei si refugiul (insula) statiei de coborare de la capat - linia inconjura o casa.
Lucrarile in Militari au fost in doua etape: iunie - august (639+51) si august - septembrie (639 pana la Leul), liniile de tramvai au fost directionate spre Nicolae Titulescu (13, 25) si Basarab (37), iar 35 de la N Titulescu catre Ghencea, ulterior suspendat pana la "relansare" in 1987
Macaze nu s-au instalat in intersectia de la Apaca; pe 51 erau bidirectionale, in fata fostului magazin de electrice, fost Romstal actual banca (la parter e una la etaj alta!) era un kalifornian ingropat. Dupa ce i-au dat drumul lui 41 prin pasaj bucla veche a lui 3 si 8 (de ce am impresia ca acolo au mers/intors un timp si 35, 37?) a disparut, ramanand doar terasamentul de piatra cubica, la marginea soselei si refugiul (insula) statiei de coborare de la capat - linia inconjura o casa.
Lucrarile in Militari au fost in doua etape: iunie - august (639+51) si august - septembrie (639 pana la Leul), liniile de tramvai au fost directionate spre Nicolae Titulescu (13, 25) si Basarab (37), iar 35 de la N Titulescu catre Ghencea, ulterior suspendat pana la "relansare" in 1987
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dominatrix
13 Granitul - Sevastopol (cu intoarcere prin Cuza - Titulescu - dr. Sergiu)
25: CFR Progresul - Cartier 16 Febuarie
35: Cartier Tudor Vladimirescu (Ghencea) - Sos. N.Titulescu (intoarcere prin Buzesti - Cuza - Titulescu - dr. Sergiu - Buzesti)
37: Alexandria - Gara Basarab
35 nu stiu daca a fost ulterior suspendat, dar in 1987 inainte de deschiderea liniei pe Bd. Timisoara/Bodnaras intre Electrotehnica (actuala intersectie de la Plaza de astazi) si Bd. Vasile Milea/Ho si Min, a existat o perioada cand 35, venind din Miltari facea un ocol foarte mare de la Electrotehnica pe str. Brasov - Ghencea - 13 Sept - Panduri - Razoare - Ho si Min si mai departe spre Gara.
rosetti61 wrote:25 mergea in Giulesti, nu la Basarab. La sfarsitul lui august 1986, dupa informatiile mele, liniile din Militari erau deviate asa:
Lucrarile in Militari au fost in doua etape: iunie - august (639+51) si august - septembrie (639 pana la Leul), liniile de tramvai au fost directionate spre Nicolae Titulescu (13, 25) si Basarab (37), iar 35 de la N Titulescu catre Ghencea, ulterior suspendat pana la "relansare" in 1987
13 Granitul - Sevastopol (cu intoarcere prin Cuza - Titulescu - dr. Sergiu)
25: CFR Progresul - Cartier 16 Febuarie
35: Cartier Tudor Vladimirescu (Ghencea) - Sos. N.Titulescu (intoarcere prin Buzesti - Cuza - Titulescu - dr. Sergiu - Buzesti)
37: Alexandria - Gara Basarab
35 nu stiu daca a fost ulterior suspendat, dar in 1987 inainte de deschiderea liniei pe Bd. Timisoara/Bodnaras intre Electrotehnica (actuala intersectie de la Plaza de astazi) si Bd. Vasile Milea/Ho si Min, a existat o perioada cand 35, venind din Miltari facea un ocol foarte mare de la Electrotehnica pe str. Brasov - Ghencea - 13 Sept - Panduri - Razoare - Ho si Min si mai departe spre Gara.
- Lohengrin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Lohengrin
Cel putin pana in octombrie 1986 (sambata 11 octombrie sigur) 13 mergea de la Sos. Titulescu pe Str. Dr. Sergiu - Str. Buzesti - Berzei - Cobalcescu - Schitu Magureanu - Splaiul Independentei - Piata Unirii, apoi traseul clasic spre Sos. Iancului. Pe Sevastopol mergea linia 49, inlocuitorul autobuzului 119. Sambata 11 octombrie a fost cald dimineata, apoi in jurul orelor 10 a inceput sa ploua tare si s-a racit brusc. Eram la liceu in zona Piata 1 Mai si purtam numai uniforma.
Am luat parca un 45 pana la prima, unde era un sir imens de tramvaie (straduta Dr. Sergiu, care isi traia ultimele zile in lungimea ei integrala, era tranzitata de foarte multe linii: 3, 4, 6, 10, 13, 20, 24, 27, 34, 35, 45, 46, 49 - 25 sigur nu era printre ele). De acolo m-am urcat intr-un 13 aproape gol si am mers bine pana la Piata Natiunile Unite, unde era un alt sir imens de tramvaie, din cauza vagonului #6032 de pe linia 12, care deraiase la virajul dreapta la Piata Unirii spre Bd. Cosbuc, actual Regina Maria. Ud pana la piele, am intrat la metrou, pe care l-am luat pana la statia Muncii, actuala Costin Georgian, unde am avut norocul sa prind un 36 pana acasa (Sos. Pantelimon 114, vis-a-vis de biserica Sf. Gheorghe Capra).
Desi unele surse dau data de 14 sau 15 octombrie 1986 ca ultima zi de tranzit normal al tramvaielor prin Piata Unirii, tind sa cred ca suspendarea s-a produs ceva mai tarziu, in cursul lunii noiembrie a aceluiasi an. Atunci 49 a disparut si 13 i-a luat locul.
Mutandu-ma in 1988 pe Bd. 1 Mai (la o statie de liceu), nu imi amintesc ca linia 13 sa fi avut capatul la Cismigiu. Inseamna ca nici nu circula prea grozav. Actualul 55 (provizoriu ?) ar trebui sa revina la indicativul legitim 13. Indicativele liniilor de transport in comun tin intr-un fel - subiectiv, desigur - de identitatea orasului. Am ramas de exemplu stupefiat prin 2001 cand cineva care nu mai fusese de mult prin Bucuresti m-a intrebat de unde il ia pe 84 pana in Drumul Taberei. Sau in 2008 cand doua persoane mai in varsta isi aminteau de plimbarea cu tramvaiul 1 pe Calea Vacaresti, privind parca fara noima spre blocurile de pe Mircea Voda, sublima artera lipsita de transport public.
Cel putin pana in octombrie 1986 (sambata 11 octombrie sigur) 13 mergea de la Sos. Titulescu pe Str. Dr. Sergiu - Str. Buzesti - Berzei - Cobalcescu - Schitu Magureanu - Splaiul Independentei - Piata Unirii, apoi traseul clasic spre Sos. Iancului. Pe Sevastopol mergea linia 49, inlocuitorul autobuzului 119. Sambata 11 octombrie a fost cald dimineata, apoi in jurul orelor 10 a inceput sa ploua tare si s-a racit brusc. Eram la liceu in zona Piata 1 Mai si purtam numai uniforma.
Am luat parca un 45 pana la prima, unde era un sir imens de tramvaie (straduta Dr. Sergiu, care isi traia ultimele zile in lungimea ei integrala, era tranzitata de foarte multe linii: 3, 4, 6, 10, 13, 20, 24, 27, 34, 35, 45, 46, 49 - 25 sigur nu era printre ele). De acolo m-am urcat intr-un 13 aproape gol si am mers bine pana la Piata Natiunile Unite, unde era un alt sir imens de tramvaie, din cauza vagonului #6032 de pe linia 12, care deraiase la virajul dreapta la Piata Unirii spre Bd. Cosbuc, actual Regina Maria. Ud pana la piele, am intrat la metrou, pe care l-am luat pana la statia Muncii, actuala Costin Georgian, unde am avut norocul sa prind un 36 pana acasa (Sos. Pantelimon 114, vis-a-vis de biserica Sf. Gheorghe Capra).
Desi unele surse dau data de 14 sau 15 octombrie 1986 ca ultima zi de tranzit normal al tramvaielor prin Piata Unirii, tind sa cred ca suspendarea s-a produs ceva mai tarziu, in cursul lunii noiembrie a aceluiasi an. Atunci 49 a disparut si 13 i-a luat locul.
Mutandu-ma in 1988 pe Bd. 1 Mai (la o statie de liceu), nu imi amintesc ca linia 13 sa fi avut capatul la Cismigiu. Inseamna ca nici nu circula prea grozav. Actualul 55 (provizoriu ?) ar trebui sa revina la indicativul legitim 13. Indicativele liniilor de transport in comun tin intr-un fel - subiectiv, desigur - de identitatea orasului. Am ramas de exemplu stupefiat prin 2001 cand cineva care nu mai fusese de mult prin Bucuresti m-a intrebat de unde il ia pe 84 pana in Drumul Taberei. Sau in 2008 cand doua persoane mai in varsta isi aminteau de plimbarea cu tramvaiul 1 pe Calea Vacaresti, privind parca fara noima spre blocurile de pe Mircea Voda, sublima artera lipsita de transport public.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dominatrix
Ai idee care e durata semicursei pe 48 la acel moment si care era intervalul aproximativ dintre vagoane?
aici[/url:3u1gnqoh]":3u1gnqoh]Traseu 30 a tot suferit modificări... când au încerput lucrările la linia 41, V2A-2S-urile au fost trimise, în mare parte, la Dep. Militari, pentru linia 48 Dep. Militari - Compasului. Astfel, Dep. Militari avea 6 V2A-2S si 2 V2S-T (pe atunci mergeau), deşi în week-end erau 3 tramvaie pe traseu şi în zilele lucrătoare erau, probabil 6. Dudeşti a rămas cu 2 bidirecţionale, astfel că linia 30 a fost scurtată la Baba Novac (fiind servită cu Rathgeber-uri), iar pentru Fizicienilor a fost înfiinţată linia 22 Baba Novac - Fizicienilor, cu 22 de minute pe semicursă (!) şi 22 de minute între tramvaie (că era un singur tramvai pe traseu). După aia s-a introdus iar 30, până la deschiderea liniei în zonă, când 30 s-a unit cu 27.Imi amintesc de traseul 22 in acea varianta. Initial, ma si intrebam cui i-a "bubuit" prin cap sa faca asa o tampenie de linie, care venea si greu. Pe urma mi-am dat seama ca era nevoie de siameze in Militari din cauza lucrarilor la metroul usuratic, lucrari care oricum au durat cam mult pentru schimbarea unor simple incrucisari de linii intr-o intersectie. Atunci, pe langa linia 48 intre Depoul Militari si Compasului, circula si 47 cu cele 6 V3A'uri siameze intre Plaza si Ghencea. Atunci nu m-am "aventurat" spre Militari, dar banuiesc ca 48'ul venea greu daca erau disponibile numai 6 V2A'uri + 3001 si 3002. De fapt aia cred ca a fost singura ocazie cand 3001 si 3002 au fost folosite in scopul in care au fost construite, adica pentru o linie cu intoarcere in rebrusment.
Ai idee care e durata semicursei pe 48 la acel moment si care era intervalul aproximativ dintre vagoane?
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dr2005
Durata parcurgerii traseului 48 era vreo 15 - 20 de minute, în funcţie de cum mergea vatmanul... intervalul pe week-end era de vreo 30 - 40 de minute cu 3 tramvaie, care uneori veneau câte 2 odată, să nu se piardă pe aşa traseu lung.
Durata parcurgerii traseului 48 era vreo 15 - 20 de minute, în funcţie de cum mergea vatmanul... intervalul pe week-end era de vreo 30 - 40 de minute cu 3 tramvaie, care uneori veneau câte 2 odată, să nu se piardă pe aşa traseu lung.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dominatrix
1: Cart. Colentina – Romprim (scurtata in anii '90 de la Helitube si redusa treptat frecventa pana in momentul in care a devenit practic inutila (circa un tramvai/ora).
2: Depoul Alexandria – Giulesti ("suspendata temporar" in 2005 cand au inceput lucrarile pe Giulesti. Nu cred ca va mai reveni).
3: Piata Presei – Cismigiu (desfiintata 1996)
6: Bd. Expozitiei – Gara de Nord (desfiintata 1999, inlocuita partial de 42 pe traseul actual)
9: IMGB – Trafic Greu – Gara Basarab (modificata la Romprim in 1996, odata cu desfiintarea liniei spre IMGB, si apoi desfiintata complet in 1999, cu prilejul inlocuirii caii de rulare pe Orhideelor).
15: Complex RATB Titan – Depoul Alexandria via Filaret (pana in 2003), apoi via 11 Iunie pana in 2005. O linie extreme de utila. Dupa inceperea lucrarilor la Pasajul Marasesti a fost deviata la Cimitirul Serban Voda, si apoi desfiintata. Oricum, pana in 2007 cand s-a redeschis circulatia prin Pasajul Marasesti a uitat lumea de el… Pe urma s-a mai zvonit ca va fi reinfiintat pe traseul Complex RATB Titan – Ghencea… nu s-a mai adeverit.
17: Lacul Tei – Sura Mare (desfiintata in 2007, dupa scurtari succesive de la Pipera la Lacul Tei (in 1998) si de la Cfr Progresul la Sura mare (1999)
18: Parcul Rahova – Trafic Greu – Giurgiului – Zetarilor. Renumerotata 4 in 2000 si ulterior scurtata la Sura Mare
28: Granitul - Gara Catelu (desfiintata 1996)
29:CFR Progresul – CFR Centura Jilava (desfiintata 2000)
30: Depoul Alexandria – 11 Iunie – Baba Novac (pana in 1997), prelungita la Ilioara in perioada 1997-1999, scurtata in 1999 Baba Novac – Ilioara, apoi desfiintata. A avut o scurta revenire in 2000 pe traseul Depoul Alexandria – 11 Iunie – Baba Novac, dar desfiintata rapid cel mai probabil din lipsa de vagoane (incepuse casarea ultimelor EP'uri de la Bucurestii Noi, inlocuite cu V2A'uri aduse de la Alexandria. A mai circulat in perioada 2001-2004, dar ca inlocuitor a liniei 27 pe perioada lucrarilor la metroul spre Catelu, si intreruperii circulatiei directe intre Fizicienilor si Piata Titan.
31: Laromet – Gara de Nord (desfiintata 1999) si traseul vechi Republica - Lizeanu (desfiintata 1996 – recunosc ca acest traseu era cam inutil).
33: Ghencea - Piata Unirii (o alta linie extrem de utila, dar temporara cat s-a lucrat la linia 32 in Rahova; au existat voci care au dorit pastrarea ei. Nu s-a aprobat).
37: Depoul Alexandria – Grozavesti – Cismigiu ("suspendata temporar" pe perioada verii in 2002, datorita traficului mai redus – acesta a fost motivul oficial, publicat la momentul respectiv pe site-ul RATB. Deja din 2000, incepuse sa vina mult mai prost, la fel ca si linia 2, datorita reducerii parcului odata cu transferarea vagoanelor V2A la Bucurestii Noi si preluarii liniilor 2 si 37 de depoul Militari)
38: Piata Titan – Complex RATB Titan (e adevarat, asta a fost o linie temporara in perioada 1994-1999, dar a circulat si in paralel cu liniile 15, 19 si 27 pe acelasi traseu in anii '80, dar pe atunci prelungit pana la Satul Catelu).
39: Piata Ferentari - Trafic Greu - Giurgiului - Zetarilor (in 1992, scurtata Sura Mare - Zetarilor, desfiintata in 1998, cand au inceput lucrarile de modernizare a caii de rulare pe strada Alexandru Anghel).
42: traseul vechi Depoul Militari/URBIS – Piata Presei/Bd. Expozitiei. (desfiintat in 2002).
43: Granitul - Iancului – Foisorul de Foc (cu intoarcere prin Fredinand) (desfiintat 1996).
46: traseul vechi IMGB – Berthelot (modificat in 1995, si inlocuit spre IMGB de linia 51, si ea desfiintata in 1996, cu tot cu infrastructura spre IMGB
50: Faur – Sura Mare (desfiintat 2004)
52: Baicului – Berthelot (scurtata la Gara de Nord in 1998 si desfiintata de tot in 2000).
Probabil ca in curand urmeaza 24, 47 etc.. dupa care vor incepe desfiintarea de linii (adica de infrastructura propriu-zisa).
Asta ca sa nu mai vorbim de reducerea numarului de vehicule si pe alte linii. Iar politica in ultimii 10-15 ani a fost urmatoarea: luam vehicule de pe un traseu pana cand intervalele de succedare devin asa de mari incat numarul de calatori este suficient de mic pentru invocarea nerentabilitatii. Evident, nu e neaparat vina RATB'ului, din moment ce parcul la sfarsitul anilor '90 era in ultimul hal de uzura (mai ales tramvaiele EP cu care nu cred ca mai putea face ceva), nu a fost posibila nici cumpararea de tramvaie noi de la un producator extern (aspect care nu tine de RATB – sa ne amintim porcaria cu licitatia din 2006), dar nici nu s-au alocat fonduri pentru o re-tehnologizare a URAC'ului, pentru producerea de tramvaie in-house…
aici[/url:2q06xenm]":2q06xenm] @Dominatrix,Pai hai sa le luam pe rand:
Te rog, spune-mi si mie ce linii s-au desfiintat in 1999-2000, si traseele lor, sa-mi fac si eu o idee, ca nu prea stiu.
1: Cart. Colentina – Romprim (scurtata in anii '90 de la Helitube si redusa treptat frecventa pana in momentul in care a devenit practic inutila (circa un tramvai/ora).
2: Depoul Alexandria – Giulesti ("suspendata temporar" in 2005 cand au inceput lucrarile pe Giulesti. Nu cred ca va mai reveni).
3: Piata Presei – Cismigiu (desfiintata 1996)
6: Bd. Expozitiei – Gara de Nord (desfiintata 1999, inlocuita partial de 42 pe traseul actual)
9: IMGB – Trafic Greu – Gara Basarab (modificata la Romprim in 1996, odata cu desfiintarea liniei spre IMGB, si apoi desfiintata complet in 1999, cu prilejul inlocuirii caii de rulare pe Orhideelor).
15: Complex RATB Titan – Depoul Alexandria via Filaret (pana in 2003), apoi via 11 Iunie pana in 2005. O linie extreme de utila. Dupa inceperea lucrarilor la Pasajul Marasesti a fost deviata la Cimitirul Serban Voda, si apoi desfiintata. Oricum, pana in 2007 cand s-a redeschis circulatia prin Pasajul Marasesti a uitat lumea de el… Pe urma s-a mai zvonit ca va fi reinfiintat pe traseul Complex RATB Titan – Ghencea… nu s-a mai adeverit.
17: Lacul Tei – Sura Mare (desfiintata in 2007, dupa scurtari succesive de la Pipera la Lacul Tei (in 1998) si de la Cfr Progresul la Sura mare (1999)
18: Parcul Rahova – Trafic Greu – Giurgiului – Zetarilor. Renumerotata 4 in 2000 si ulterior scurtata la Sura Mare
28: Granitul - Gara Catelu (desfiintata 1996)
29:CFR Progresul – CFR Centura Jilava (desfiintata 2000)
30: Depoul Alexandria – 11 Iunie – Baba Novac (pana in 1997), prelungita la Ilioara in perioada 1997-1999, scurtata in 1999 Baba Novac – Ilioara, apoi desfiintata. A avut o scurta revenire in 2000 pe traseul Depoul Alexandria – 11 Iunie – Baba Novac, dar desfiintata rapid cel mai probabil din lipsa de vagoane (incepuse casarea ultimelor EP'uri de la Bucurestii Noi, inlocuite cu V2A'uri aduse de la Alexandria. A mai circulat in perioada 2001-2004, dar ca inlocuitor a liniei 27 pe perioada lucrarilor la metroul spre Catelu, si intreruperii circulatiei directe intre Fizicienilor si Piata Titan.
31: Laromet – Gara de Nord (desfiintata 1999) si traseul vechi Republica - Lizeanu (desfiintata 1996 – recunosc ca acest traseu era cam inutil).
33: Ghencea - Piata Unirii (o alta linie extrem de utila, dar temporara cat s-a lucrat la linia 32 in Rahova; au existat voci care au dorit pastrarea ei. Nu s-a aprobat).
37: Depoul Alexandria – Grozavesti – Cismigiu ("suspendata temporar" pe perioada verii in 2002, datorita traficului mai redus – acesta a fost motivul oficial, publicat la momentul respectiv pe site-ul RATB. Deja din 2000, incepuse sa vina mult mai prost, la fel ca si linia 2, datorita reducerii parcului odata cu transferarea vagoanelor V2A la Bucurestii Noi si preluarii liniilor 2 si 37 de depoul Militari)
38: Piata Titan – Complex RATB Titan (e adevarat, asta a fost o linie temporara in perioada 1994-1999, dar a circulat si in paralel cu liniile 15, 19 si 27 pe acelasi traseu in anii '80, dar pe atunci prelungit pana la Satul Catelu).
39: Piata Ferentari - Trafic Greu - Giurgiului - Zetarilor (in 1992, scurtata Sura Mare - Zetarilor, desfiintata in 1998, cand au inceput lucrarile de modernizare a caii de rulare pe strada Alexandru Anghel).
42: traseul vechi Depoul Militari/URBIS – Piata Presei/Bd. Expozitiei. (desfiintat in 2002).
43: Granitul - Iancului – Foisorul de Foc (cu intoarcere prin Fredinand) (desfiintat 1996).
46: traseul vechi IMGB – Berthelot (modificat in 1995, si inlocuit spre IMGB de linia 51, si ea desfiintata in 1996, cu tot cu infrastructura spre IMGB
50: Faur – Sura Mare (desfiintat 2004)
52: Baicului – Berthelot (scurtata la Gara de Nord in 1998 si desfiintata de tot in 2000).
Probabil ca in curand urmeaza 24, 47 etc.. dupa care vor incepe desfiintarea de linii (adica de infrastructura propriu-zisa).
Asta ca sa nu mai vorbim de reducerea numarului de vehicule si pe alte linii. Iar politica in ultimii 10-15 ani a fost urmatoarea: luam vehicule de pe un traseu pana cand intervalele de succedare devin asa de mari incat numarul de calatori este suficient de mic pentru invocarea nerentabilitatii. Evident, nu e neaparat vina RATB'ului, din moment ce parcul la sfarsitul anilor '90 era in ultimul hal de uzura (mai ales tramvaiele EP cu care nu cred ca mai putea face ceva), nu a fost posibila nici cumpararea de tramvaie noi de la un producator extern (aspect care nu tine de RATB – sa ne amintim porcaria cu licitatia din 2006), dar nici nu s-au alocat fonduri pentru o re-tehnologizare a URAC'ului, pentru producerea de tramvaie in-house…
- GAC
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
GAC
Vai, ce trista poveste, nici nu m-am gandit ca ar putea fi 21 de linii. In prezent mai avem 26 de linii, din care unele sunt fantomatice.
In legatura cu linia 33 (Ghencea P Unirii), daca s-ar fi lasat un macaz in asa fel sa poata face tramvaiul stanga de pe Trafic Greu pe Calea Rahova (spre Piata Chirigiu), s-ar fi putut reinfiinta oricand acest traseu. Ce pacat si cata lipsa de viziune.
Oricum, multumesc mult pentru informatii.
Vai, ce trista poveste, nici nu m-am gandit ca ar putea fi 21 de linii. In prezent mai avem 26 de linii, din care unele sunt fantomatice.
In legatura cu linia 33 (Ghencea P Unirii), daca s-ar fi lasat un macaz in asa fel sa poata face tramvaiul stanga de pe Trafic Greu pe Calea Rahova (spre Piata Chirigiu), s-ar fi putut reinfiinta oricand acest traseu. Ce pacat si cata lipsa de viziune.
Oricum, multumesc mult pentru informatii.
- DeSimon
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
DeSimon
Vai, cand vad asa ceva, chiar ca trist Daca comparam reteaua de acu 15 ani si cea de astazi... liniile spre Garii Catelu, Jilava, sat catelu, IMGB, si altele care au disparut Pe langa astea totusi eu cred ca erau multe linii inutile, care dublau in prostie alte linii, precum 1, 2, 17, 31. Dar si atatea linii foarte utile care au disparut, 33, 37, 52, s.a. (aici nu mai vorbesc de liniile unde infrastructura a fost pur si simplu desfintata). Acum ne dam chiar seama ca transportul electric, si in Bucuresti este din pacate pe cale de disparitie...
Vai, cand vad asa ceva, chiar ca trist Daca comparam reteaua de acu 15 ani si cea de astazi... liniile spre Garii Catelu, Jilava, sat catelu, IMGB, si altele care au disparut Pe langa astea totusi eu cred ca erau multe linii inutile, care dublau in prostie alte linii, precum 1, 2, 17, 31. Dar si atatea linii foarte utile care au disparut, 33, 37, 52, s.a. (aici nu mai vorbesc de liniile unde infrastructura a fost pur si simplu desfintata). Acum ne dam chiar seama ca transportul electric, si in Bucuresti este din pacate pe cale de disparitie...
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dominatrix
E adevarat ca erau si unele linii "de dublura", unele inutile. Ceea ce s-a facut in ultimii ani a fost sa se evite cat mai mult dublurile de linii, ceea ce in teorie e foarte bine, fiindca cu cat ai mai putine trasee care se suprapun, cu atat dispecerizarea e mai usoara si eviti situatiile in care vagoanele de pe o linie sa se incurce de cele de pe alta linie. De exemplu, in orasul Brno din Cehia in 1995 numarul de linii de tramvai a fost redus de la 22 la 13, dar fara scaderea pe ansamblu a parcului circulant, deci acolo a fost intr-adevar vorba de o optimizare a retelei. In schimb, la noi, evitarea la maxim a suprapunerilor s-a facut in principal din cauza reducerii continue a parcului circulant, nu in vederea imbunatatirii transportului cu tramvaiul.
Problema mare la Bucuresti nu este reducerea numarului de linii, ci reducerea parcului. Dovada, aruncati un ochi pe datele de mai jos, unde este indicat parcul inventar de tramvaie in anii 1989, 1999 si 2009.
Evolutia parcului de troleibuze o gasiti aici, iar a celui de autobuze aici.
Revenind la tramvaie:
1989 Surse: Monografia RATB (1911-1998) si Andrzej Brzozowski
Vagoane motor: LHB: 1, V3A: 356, T4R: 130, EP/V3A: 172, V2A: 49 (total 708 vagoane)
Vagoane remorca: EP/V3A: 92, V12/V3A: 80 (total 172 remorci)
Total tramvaie: 880
Cale de rulare (km cale simpla): 344,3 km din care 36,8 km in depouri. Asta inseamna (344,3-36,8)/2= 153,75 km cale dubla in 1989.
1999 Sursa: http://www.ratb.ro (statistica de parc pe acel an in lista lui Andrzej Brzozowski nu corespunde cu cea publicata in acel an pe http://www.ratb.ro, deci prefer sa ma iau dupa datele "oficiale"):
Vagoane motor: V3A: 149, T4R: 128, EP/V3A: 66, V2A: 48, V3A-93: 172, V2S-T: 1, Rathgeber München M4.65 si M5.65: 45, Rathgeber München P3.16: 2, Düwag Frankfurt/M. L: 9 (total 620 vagoane)
Vagoane remorca: EP/V3A: 30, V12/V3A: 36, Rathgeber München m4.65 si m5.65: 51, Rathgeber München p3.17: 2, Düwag Frankfurt/M. l: 9 (total 128 remorci)
Total tramvaie: 748
Cale de rulare (km cale simpla): 340, 3 km din care 36,8 km in depouri. Asta inseamna (340,3-36,8)/2= 151,75 km cale dubla in 1999.
2009 Sursa: http://www.ratb.ro
Vagoane motor: V3A-93: 319, V3A CH+PPC: 44, V2A: 6, T4R: 116, V2ST:2, V2AT:9. (total 496 tramvaie).
Vagoane remorca: 0 (zero)! Mai apar si niste Rathgeber in statistici, dar nu le-am mai pus la socoteala fiindca stim cu totii ca acum sunt magari.
Cale de rulare (km cale simpla): 332,2 km. Depourile snt aceleasi, deci e de presupus ca avem tot circa ~36,8 km in depouri. Asta inseamna: (332,2-36,8)/2= 147,7 km cale dubla in 2009
In prezent avem: V3A de toate tipurile:369, T4R: 116, V2ST:2, V2AT:9, Bucur LF:1. Total tramvaie: 497.
Deci tragem linie si adunam:
1989: 880 vagoane
1999: 748 vagoane
2009: 496 vagoane
2010: 497 vagoane
Dpdv al capacitatii, daca presupunem ca 1 V3A = 1 Bucur LF= 1 cuplu Tatra/EP/Rathgeber/ Düwag si 1V3A = 1,5 V2A = 1,5 V2ST/V2AT, atunci avem cam asa:
1989: 626 "V3A echivalent"
1999: 539 "V3A echivalent"
2009: 434 "V3A echivalent
2010: 435 "V3A echivalent"
Concluzia o poate trage oricine. Se pare ca numai cine trebuie nu.
E adevarat ca erau si unele linii "de dublura", unele inutile. Ceea ce s-a facut in ultimii ani a fost sa se evite cat mai mult dublurile de linii, ceea ce in teorie e foarte bine, fiindca cu cat ai mai putine trasee care se suprapun, cu atat dispecerizarea e mai usoara si eviti situatiile in care vagoanele de pe o linie sa se incurce de cele de pe alta linie. De exemplu, in orasul Brno din Cehia in 1995 numarul de linii de tramvai a fost redus de la 22 la 13, dar fara scaderea pe ansamblu a parcului circulant, deci acolo a fost intr-adevar vorba de o optimizare a retelei. In schimb, la noi, evitarea la maxim a suprapunerilor s-a facut in principal din cauza reducerii continue a parcului circulant, nu in vederea imbunatatirii transportului cu tramvaiul.
Problema mare la Bucuresti nu este reducerea numarului de linii, ci reducerea parcului. Dovada, aruncati un ochi pe datele de mai jos, unde este indicat parcul inventar de tramvaie in anii 1989, 1999 si 2009.
Evolutia parcului de troleibuze o gasiti aici, iar a celui de autobuze aici.
Revenind la tramvaie:
1989 Surse: Monografia RATB (1911-1998) si Andrzej Brzozowski
Vagoane motor: LHB: 1, V3A: 356, T4R: 130, EP/V3A: 172, V2A: 49 (total 708 vagoane)
Vagoane remorca: EP/V3A: 92, V12/V3A: 80 (total 172 remorci)
Total tramvaie: 880
Cale de rulare (km cale simpla): 344,3 km din care 36,8 km in depouri. Asta inseamna (344,3-36,8)/2= 153,75 km cale dubla in 1989.
1999 Sursa: http://www.ratb.ro (statistica de parc pe acel an in lista lui Andrzej Brzozowski nu corespunde cu cea publicata in acel an pe http://www.ratb.ro, deci prefer sa ma iau dupa datele "oficiale"):
Vagoane motor: V3A: 149, T4R: 128, EP/V3A: 66, V2A: 48, V3A-93: 172, V2S-T: 1, Rathgeber München M4.65 si M5.65: 45, Rathgeber München P3.16: 2, Düwag Frankfurt/M. L: 9 (total 620 vagoane)
Vagoane remorca: EP/V3A: 30, V12/V3A: 36, Rathgeber München m4.65 si m5.65: 51, Rathgeber München p3.17: 2, Düwag Frankfurt/M. l: 9 (total 128 remorci)
Total tramvaie: 748
Cale de rulare (km cale simpla): 340, 3 km din care 36,8 km in depouri. Asta inseamna (340,3-36,8)/2= 151,75 km cale dubla in 1999.
2009 Sursa: http://www.ratb.ro
Vagoane motor: V3A-93: 319, V3A CH+PPC: 44, V2A: 6, T4R: 116, V2ST:2, V2AT:9. (total 496 tramvaie).
Vagoane remorca: 0 (zero)! Mai apar si niste Rathgeber in statistici, dar nu le-am mai pus la socoteala fiindca stim cu totii ca acum sunt magari.
Cale de rulare (km cale simpla): 332,2 km. Depourile snt aceleasi, deci e de presupus ca avem tot circa ~36,8 km in depouri. Asta inseamna: (332,2-36,8)/2= 147,7 km cale dubla in 2009
In prezent avem: V3A de toate tipurile:369, T4R: 116, V2ST:2, V2AT:9, Bucur LF:1. Total tramvaie: 497.
Deci tragem linie si adunam:
1989: 880 vagoane
1999: 748 vagoane
2009: 496 vagoane
2010: 497 vagoane
Dpdv al capacitatii, daca presupunem ca 1 V3A = 1 Bucur LF= 1 cuplu Tatra/EP/Rathgeber/ Düwag si 1V3A = 1,5 V2A = 1,5 V2ST/V2AT, atunci avem cam asa:
1989: 626 "V3A echivalent"
1999: 539 "V3A echivalent"
2009: 434 "V3A echivalent
2010: 435 "V3A echivalent"
Concluzia o poate trage oricine. Se pare ca numai cine trebuie nu.
- DeSimon
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
DeSimon
Multumesc pentru informatiile tale atat de detaliate
Poate mai bine nici nu comentam ce s-a intamplat Si probabil povestea va continua, pentru ca Tatrele vor deveni "prea vechi" (insa circula mai bine decat unele vagoane noi) si vor fi probabil retrase in cativa ani
Multumesc pentru informatiile tale atat de detaliate
Poate mai bine nici nu comentam ce s-a intamplat Si probabil povestea va continua, pentru ca Tatrele vor deveni "prea vechi" (insa circula mai bine decat unele vagoane noi) si vor fi probabil retrase in cativa ani
- mindmasster
-
Posted:
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
shoppy
Si nu au cum sa scoata 24 ca pe Bucurestii Noi trebuie sa circule 2 linii distincte, una pentru Laminorului si alta pentru Damaroaia.
6: Bd. Expozitiei – Gara de Nord (desfiintata 1999,Vrei sa zici 55, si a fost mutat odata cu scoaterea tramvaielor de pe Grivita, oricum la cat de repede venea, cred ca era o singura tura.
Si nu au cum sa scoata 24 ca pe Bucurestii Noi trebuie sa circule 2 linii distincte, una pentru Laminorului si alta pentru Damaroaia.
📖 Pagination options