Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiLucrări finalizate începând cu anul 2006Pasajul Suprateran Basarab (INAUGURAT 18.06.2011)

 

Topic: Discutii dupa inaugurarea pasajului

1536 posts, 373700 views
 
Go to page:  1  ... 9 10 11 12 13 14 15  ... 110
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului 3mil

subway guru wrote:
Deocamdata tramvaiele au 'restrictie de viteza' ce va dura pana la atingerea 'tonajului de rodaj' al liniei...

Ce inseamna ,,tonaj de rodaj" mai clar?

 


Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului subway guru

E similar cu perioada 'de rodaj' de la automobile, doar ca nu se masoara in km parcursi ci in suma 'tonelor' ce au parcurs linia...
E valabil la toate liniile pe sine, Cf, tramvai sau metrou...

 


Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului VladG

Ideea de separare a liniei de tramvai de pe Vasile Milea de trafic e una chiar buna, mai ales ca dupa discutia de ieri m-am uitat atent si am vazut ca pe o buna bucata, imediat dupa pasaj si inainte de statia de tramvai de la Apaca este linie continua intre tramvai si restul benzilor, deci legal oricum nu s-ar circula pe acolo.

 


  • GAC
  • Posted:
  •  

Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului GAC

@ guru
Vrei sa spui ca sicanele de deasupra intersectiei Plevnei (unde se bifurca tablierul tramvaielor) pot fi abordate cu 80Km/h?
De asemenea, macazul de coborare de pe rampa, cu ce viteza maxima poate fi abordat fara ca tramvaiul sa deraieze?

O alta remarca: am observat ca marca de uzura pe sinele de pe pasaj este foarte lata (aproape cat toata latimea ciupercii sinei) , ca si cum ar fi circulat tramvaie de cativa ani, spre deosebire de sinele noi de metrou, unde marca de uzura se prezinta ca o dara subtire si la cateva zile bune de exploatare. Exista vreo cauza obiectiva pentru acest fenomen sau mi se pare mie?

 


Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului subway guru

Nu e nici o 'sicana' e linie 'normala', nu stiu tramvaiele sa circule cu cat ar suporta linia...avem si contrasina, avem de toate, nu-i problema (oricat v-atzi face voi griji...)
Cu macazele e alta 'mancare de peshte...'
La 'marca de uzura' de pe sina n-am avut cand sa ma uit, dar daca e pe partea superioara a ciupercii inseamna ca e 'de bine' asa trebuie sa fie...
N-am avut nici cand sa ma dau cu 34, stand la coada tramvaiului, ca sa 'simt' cum 'serpuieste' pe linia noua, dar va invit pe voi sa facetzi 'proba asta' e cel mai bun fel de a vedea cum se comporta o linie noua...

 


Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului Dominatrix

Goldmund wrote:
George,
doar acest pasaj nu rezolva problemele Bucurestiului. Sa nu uitam ca orasul are peste 1 milion de autovehicule. Eu cred ca e nevoie de cel putin inca patru-cinci "Basarab" pentru o circulatie fluida pe Primul Inel al Capitalei. Cand va fi gata si o Centura-autostrada(sau/si  "suspendata"), atunci lucrurile vor sta si mai bine.
Astea sunt conceptii din anii '50 - '60 - '70. Cu cat imbunatesti si optimizezi infrastructura rutiera, cu atat vei avea mai mult trafic, si asta pentru ca fiecare va crede ca mai e loc pe strada pentru inca o masina, respectiv cea proprie. Ai mai multe strazi, ai mai mult trafic. Reduci din spatiul alocat autoturismelor, traficul se va regla singur la un nou nivel (mai scazut decat cel initial). S-a vazut asta in orase civilizate in care se ingusteaza carosabilul, sau chiar se demoleaza "autostrazi suspendate" si in ciuda previziunilor sumbre, nu s-a prabusit universul, iar traficul s-a autoreglat.

E drept ca acolo in general transportul public merge bine, ceea ce nu e cazul la noi, si nici nu o sa fie prea curand, dar ideea este ca trebuie tratata cauza acestei aglomerari, nu efectul. Sunt nenumarate studii care au demonstrat asta la modul analitic, si nu stiu de ce edilii nostri dragi insista sa faca pipi impotriva vantului. Nu ma intelegeti gresit, pasajul Basarab e o lucrare excelenta care trebuia facuta de mult, dar pe termen lung conceptia de a construi poduri si pasaje in tot orasul pentru "fluidizarea traficului" (o conceptie cel putin dubioasa, fiindca in orice oras mobilitatea populatiei trebuie sa primeze in fata mobilitatii autoturismelor) e o solutie "falimentara".

Desi bugetele oraselor romanesti se duc in proportie de o treime sau chiar mai mult pe asfaltari, exproprieri si investitii in infrastructura rutiera, situatia traficului se inrautateste continuu. Nu am pretentia sa poata intelege toata lumea acest lucru, dar s-a dovedit ca, acolo unde transportul public functioneaza eficient, societatea are numai de castigat, pana la ultimul membru al ei, inclusiv acei impatimiti ai autoturismului propriu si autosuficient.

 


Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului mihai_tomaro

anitzei wrote:
Puncte minus, din perspectiva mea (simplu cetatean):

-din pacate pasajul nu are nimic artistic. Cred ca era teribil de atragator daca se facea ceva in genul celor prezentate de subway_guru in alt topic sau:
http://cdn2.lostateminor.com/wp-content ... idge-1.jpg
Bani se gaseau.. doar s-a platit gramada;
-rampa Giulesti;
-rahaturile de banere ale firmelor constructoare (banere care au ramas prinse si dupa inaugurare).
-un urias minus (asa cum spunea @George in threadul despre traseele RATB): nesepararea de trafic a liniei de tramvai pe Vasile Milea. Asta daca tot se dorea "ajutarea locuitorlor din cartierul Drumul Taberei".
-certuri idioate pe "meritul cui este mai mare";
-nu in ultimul rand inaugurarea pasajului s-a facut in stil semi-sovietic.



perfect de acord cu majoritatea punctelor enumerate. mai ales ultimul, ma bucur ca nu sunt singurul care a considerat acea parada cam nepotrivita ".


Cat despre timpul castigat de conducatorii auto pe acest pasaj, cineva mi-a spus ca azi la 7.10 plecand de la Cora Lujerului, a ajuns in Stefan Cel Mare la 7.20.... Woow.

 


Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului danielstan

Deocamdata traficul bucurestean a scazut notabil in ultimii 2 ani. Aplicand teoria 'cauza-efect' dupa ce s-a produs efectul (adica propunem 'cauze' care se potrivesc cu efectul produs), eu spun ca principalele cauze sunt criza economica, care a redus veniturile multor bucuresteni, si cresterea pretului benzinei peste 5 RON.

Prin alte tari, de farmec pline, s-a trecut pe toate caile la descurajarea folosirii masinii personale:
- taxe de parcare mari completate cu ridicari de masini sau amenzi care se aplica in realitate, dar si parcari supraetajate in centru care sa ofere, pe cat posibil, locuri multe
- in Londra s-a aplicat solutia dura a platii unei taxe la intrarea in centrul orasului

Am circulat in Elvetia in orase care afisau banere gen "Lucerna - pedestrian city":
- locuri de parcare gratuite pentru biciclete
- indicatoare rutiere la absolut toate intersectiile din oras, incat un strain ca mine putea sa se orienteze din mers, nu sa bajbaie si sa se invarta in cerc
- parcari pe strada in locuri marcate, cu durata de MAXIM 1 ora (ca sa dea o sansa tuturor sa prinda un loc de parcare)
- angajati ai primariei care verificau plata parcarii si timpul scurs
- parcari supraetajate si indicatoare catre ele pe la toate intersectiile
- benzi rezervate pentru autobuze, ceea ce ducea la o viteza de circulatie foarte buna pentru transportul in comun (comparati cu Bucurestiul unde autobuzul merge incet si sta de 2 - 3 ori la un semafor pentru ca altii se 'strecoara' si i se baga in fata)
- asfaltarea strazilor se face NUMAI in timpul noptii, dupa orele 22, evitand gituirile de trafic

 


Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului floryn

Toate cele bune tuturor,

Citesc de ceva vreme acest forum, este un exemplu de lucru bine facut in Romania.
"Legatura" mea cu pasajul Basarab este ca locuiesc in zona, de la fereastra casei mele
se vede o mare parte din pod, cu tot cu hobanele.

As vrea sa evidentiez cateva probleme. Nu toate sunt legate direct de pasaj,
insa indirect da
. Consider ca trebuie abordate si rezolvate, nu poti pune o masa
fastuoasa intr-o sufragerie nezugravita. Le listez in ordinea importantei:  

0) "coltul" Titulescu- Grivitei. Din cate stiu zona este proprietate privata, insa arata pur si simplu
(va rog sa imi scuzati expresia) " ca dracu' ". Nu am vazut ceva mai urat in tot sectorul 1 !!!
S-ar putea expropria si amenaja si acolo ceva normal si frumos,
mai ales ca tot acolo este si iesirea de la metrou Basarab

1)   "coltul" Orhideelor - Dinicu Golescu se preteaza foarte bine la amenajarea unui spatiu verde.
S-a amenajat asa ceva exact vizavi, langa cladirea parasita de langa gara Basarab. In plus,
spatiul este mai generos, cred ca un parculet ar arata foarte bine si ar infrumuseta enorm zona.

2) Pe Grivitei, pe trotuarul amenajat pe partea dreapta, sensul de mers spre Gara de Nord,
in zona unde incepe rampa de urcare este o gaura circulara (din cauza taierii unui stalp metalic)
cu o adancime de vreo 20 cm, neastupata cu asfalt. Poate ca unii vor zambi, insa
civilizatia sta mai ales in detalii.

3) Pe Dinicu Golescu, pe partea dreapta, in sensul de mers Gara Basarab- Gara de Nord, chiar pe
coltul cu Orhideelor, au fost doi tei, astazi disparuti. ADP 1 i-ar putea inlocui cu
alti doi tei, care sa acopere aspectul golas si neglijent al bulevardului chiar de la capatul lui.
Si ar fi bine sa fie tei, nu alte specii (gen platan) de care am vazut ca se face exces in Bucuresti,
probabil ca sa intre niste bani undeva.
Repet : civilizatia sta mai intotdeauna in detalii!

4)  In aceeasi zona: nu inteleg de ce sunt doua semafoare: unul la capatul bulevardului,
si apoi inca unul dupa curba la stanga, in zona fantanii arteziene.
Practic acolo nu e  intersectie cu alt drum. "Intersectia", daca o putem numi astfel,  este
doar cu terminalul RATB din fata Garii Basarab. Daca raman doua semafoare ar trebui macar
ca timpii de verde sa fie mai mari.

5) Sinele de tramvai de pe Grivitei pana la Gara de Nord nu au fost scoase, desi
cele de pe bd. Cuza au disparut. Trotuarul din fata BCR Grivitei colt cu Titulescu
nu este refacut asa cum ar trebui.

Daca administratorii acestui forum permit, voi posta si fotografiile corespunzatoare.  

Am scris toate acestea intrucat sper ca unii dintre cititorii acestui forum sa fie
persoane cu putere de decizie si interventie , care sa poata face ceea ce este bine pentru oras.

Si daca parerile mele pot parea prea subiective, sunt deschis discutiilor.

Florin

 


Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului ByOnu

Eu am ramas socat cand am vazut faimoasa 'placuta'. Credeam ca este o gluma.. chiar una buna, dar cand am vazut-o... :o  :shock:

 


Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului misterr

Dominatrix wrote:
Reduci din spatiul alocat autoturismelor, traficul se va regla singur la un nou nivel (mai scazut decat cel initial).

Modelul matematic propus de tine (buclă de reglare în care elementul de decizie este mintea românului) nu funcționează la noi, pentru că lipsește tocmai elementul principal (mintea românului). Adică cel care ar trebui să analizeze și să decidă: "nu am pe unde să circul și să îmi parchez mașina -> nu îmi cumpăr mașină, sau nu merg cu ea peste tot, folosesc metroul". Din contra, concepția împămîntenită la noi este: "neapărat trebuie să-mi cumpăr mașină, ca să merg zilnic cu ea peste tot unde am treabă, după care statul e obligat să-mi facă străzi și locuri de parcare", chiar dacă asta înseamnă ore nesfîrșite petrecute în trafic (cînd același traseu îl parcurgi cu metroul în 10÷15 minute) și transformarea orașului într-un imens depozit de mașini.

 


Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului fider

In frumoasa Romanie si in special in minunatul Bucuresti, lucrurile stau cam asa:
- se introduce o restrictie, o reglementare care obliga la un anumit comportament sub amenintarea amenzii
- se justifica: din amenzile colectate se pot face o gramada de lucruri (mare minciuna evident)
- se aplica: cand si cand se mai amendeaza un "papagal" prins intamplator in cadrul unei vanatori
- se face reclama: victoria legii (in fata unor papagali evident, ca smecherii sunt lasati in pace)
- se promite ca se vor rezolva problemele care conduc la situatia din prezent pentru care se introduce restrictia "temporar"
- se face reclama: proiecte fabuloase cu cai verzi pe pereti si cat mai grandioase pentru a face impresie
- se munceste: mai nimic; se justifica: nu ne lasa x grup de interese
- se cheltuie: fara cap si se depaseste suma initiala ca doar initial trebuia sedusa masa ca e ieftin dar nu era functional la final
- se face reclama: inaugurarea (refacerea) unei idei vechi si abandonate drept mareata realizare a ilustrilor din functii

Nota: tot repetam imbecilitatea asta de strategie de vreo 20 de ani si unii probabil se mai intreaba de ce tot ramanem in urma. Cu toate acestea avem proiecte marete, construite si evident platite catre altii. Evident ca noi nu mai suntem in stare sa construim in Romania, cu firme romanesti, materiale romanesti si conceptie romaneasca. Trebuie sa fie si manipularea buna la ceva, nu?

 


Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului sosoro

Legat de parcarea masinilor, cine se poate ocupa sa faca o petitie/cerere in aceasta privinta?

Problema se poate rezolva foarte usor prin aplicarea de elemente de despartire in dreptul trecerilor de pieton. Astfel, daca sunt 2 benzi, pe mijlocul acestora, cu 20m inainte/dupa de intersectie se pot monta elementele in cauza, astfel ca masinile nu vor mai putea parca (fiind efectiv 2 culoare separate). Asa se rezolva si vizibilitatea in dreptul trecerii de pietoni.

 


Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului Aron

o sa trebuiasca sa faca ceva cu semaforul din intersectia titulescu cu str maltopol, deoarece din cauza lui se blocheaza intersectia cu Dr. Felix, iar de aici rezulta oameni magari care se cred buni si merg pe linia de tramvai ca apoi sa blocheze si tramvaiul.

DSCN1001.JPG (299.65 KB; downloaded 3063 times)

DSCN1002.JPG (291.49 KB; downloaded 3062 times)

DSCN1003.JPG (287.07 KB; downloaded 3064 times)

 


Go to page:  1  ... 9 10 11 12 13 14 15  ... 110
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Pasajul Suprateran Basarab (INAUGURAT 18.06.2011)  • 
Choose destination

Since our 2419 forum members have written 433164 posts in 5388 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use