Topic: EP/V3A (1976-200x)
241 posts, 106829 views
📖 Pagination options
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)
PaulIP
Doar s-a inlocuit consola fata de la vagoanele originale cu una de forma celei din spate (gabaritul fiind acelasi). Lungimea nu (cred ca) a fost afectata. Al doilea geam de pe stanga era mai scurt, deci probabil din cauza asta pare vagonul ceva mai lung.
Doar s-a inlocuit consola fata de la vagoanele originale cu una de forma celei din spate (gabaritul fiind acelasi). Lungimea nu (cred ca) a fost afectata. Al doilea geam de pe stanga era mai scurt, deci probabil din cauza asta pare vagonul ceva mai lung.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)
1689
Mai exista undeva aceasta imagine cu primul EP V3A ?
Dominatrix wrote:
Ordinea modernizarilor tramvaielor EP si Festival in noul model EP/V3A. Din 264 de vagoane motor existente in parc la mijlocul anilor '70 (numerotate 3001 - 3268, cu 4 "goluri"), au fost modernizate 172 de vagoane motor EP/V3A si 92 remorci EP/V3A. Pentru completarea pana la 172 de cupluri motor+remorca, s-au mai modernizat o parte din remorcile vechi de tip V12, rezultand 80 de remorci V12/V3A in total.
Anul 1976: 6001 - 6201
Anul 1977: de la 6002 - 6202 pana la 6023 - 6223
Anul 1978: de la 6024 - 6224 pana la 6043 - 6243
Anul 1979: de la 6044 - 6244 pana la 6068 - 6268
Anul 1980: de la 6069 - 6269 pana la 6093 - 6293
Anul 1981: de la 6094 - 6294 pana la 6162 - 6362
Anul 1982: de la 6163 - 6363 pana la 6172 - 6372
Initial, toate remorcile cu numere de parc intre 6201 - 6286 si 6288 - 6293 au fost remorci EP/V3A.
Prima remorca V12/V3A a fost 6287, apoi seria de V12/V3A a continuat cu vagoanele din intervalul 6294 - 6372.
Cuplul 6087 - 6287 a fost prototipul de tramvai EP cu scarile mai joase (cele fabricate anterior aveau scarile foarte inalte si era greu sa te urci si sa cobori din ele). Seria cu scari joase a continuat de la tramvaiul 6094 - 6294 in sus.
Imediat dupa 1990, o parte din tramvaie s-au casat, si datorita renumerotarilor care au urmat ordinea initiala a vagoanelor remorca nu s-a mai pastrat.
Sa vedem si primul tramvai EP/V3A in curtea URAC'ului. Fotografie din arhiva RATB (1976).
Mai exista undeva aceasta imagine cu primul EP V3A ?
- GPS
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)
GPS
Da. Se găsește și pe internet și este și expusă în clădirea STB.
Da. Se găsește și pe internet și este și expusă în clădirea STB.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)
Tom
Fotografia în cauză cred că este cea de mai jos.
Dintre vagoanele V12/V3A, două vagoane au fost mai deosebite, în sensul că aveau acel jgheab la fel ca vagoanele și remorcile EP/V3A. Acestea erau 6287 și 6299. 6299 apare într'o fotografie anterioară, cu 6287 nu știu dacă am văzut fotografii pe undeva.
În mod ciudat, tramvaiele (EP+V12)/V3A modernizate în 1982 (ultimele 10) au avut o rată de 50% de casare după 1990, deși erau cele mai noi.
Fotografia în cauză cred că este cea de mai jos.
Dintre vagoanele V12/V3A, două vagoane au fost mai deosebite, în sensul că aveau acel jgheab la fel ca vagoanele și remorcile EP/V3A. Acestea erau 6287 și 6299. 6299 apare într'o fotografie anterioară, cu 6287 nu știu dacă am văzut fotografii pe undeva.
În mod ciudat, tramvaiele (EP+V12)/V3A modernizate în 1982 (ultimele 10) au avut o rată de 50% de casare după 1990, deși erau cele mai noi.
6001_1976.jpg (269.67 KB; downloaded 3657 times)
- GPS
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)
GPS
Dacă ne raportăm la vagoanele rămase după 2000 ca utilitare, din cele 22 doar 2 erau din seria 61xy, restul fiind din seria 60xy.
Dacă ne raportăm la vagoanele rămase după 2000 ca utilitare, din cele 22 doar 2 erau din seria 61xy, restul fiind din seria 60xy.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)
Tom
În anul 2000 deja era sfârșitul EP-urilor. În 1990 însă, cele mai noi aveau sub 10 ani (sub forma modernizată). Iar faptul că în afară de 7 tramvaie, restul seriei 61xx era la Bucurestii Noi, poate spune că motivul ar fi întreținerea vagoanelor la acest depou, ceea ce și în 2000 a contat când vagoanele au fost păstrate ca utilitare.
Care era însă al 2-lea vagon utilitar din seria 61xx? Doar pe 6133 îl știu.
În anul 2000 deja era sfârșitul EP-urilor. În 1990 însă, cele mai noi aveau sub 10 ani (sub forma modernizată). Iar faptul că în afară de 7 tramvaie, restul seriei 61xx era la Bucurestii Noi, poate spune că motivul ar fi întreținerea vagoanelor la acest depou, ceea ce și în 2000 a contat când vagoanele au fost păstrate ca utilitare.
Care era însă al 2-lea vagon utilitar din seria 61xx? Doar pe 6133 îl știu.
- George
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)
George
Dacă nu mă înșel - sper să nu le confund - în anii 90 pe linia lui 41 circulau câte 3 vagoane din astea cuplate, a fost perioada lor de glorie (încă nu se aglomerase tare linia și erau destul de libere).
Dacă nu mă înșel - sper să nu le confund - în anii 90 pe linia lui 41 circulau câte 3 vagoane din astea cuplate, a fost perioada lor de glorie (încă nu se aglomerase tare linia și erau destul de libere).
- GPS
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)
GPS
Al doilea este fostul 6140, actualul 6047 S04.
Tom wrote:
Care era însă al 2-lea vagon utilitar din seria 61xx? Doar pe 6133 îl știu.
Al doilea este fostul 6140, actualul 6047 S04.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)
Tom
Epoca lor de glorie a fost atunci când pe lângă trenurile de EP+două remorci, au transformat și vagoanele motor rămase fără remorci ca să funcționeze în garnituri de tip EP+EP+remorcă, e adevărat, vagonul 2 fiind practic un fel de remorcă. Linia 41 a fost continuarea perioadei lor de glorie, care a apus pe măsură ce apăreau "tramvaiele roz" (V3A-Faur) și s'a terminat brusc odată cu promisiunea nerealizată a unor noi tramvaie modernizate din Tatra, din care s'au produs doar 11 tramvaie cu sacrificarea a 8 vagoane Tatra (plus restul casate) și cu 172 de tramvaie EP casate fără a fi înlocuite de aproape nimic.
George wrote:
Dacă nu mă înșel - sper să nu le confund - în anii 90 pe linia lui 41 circulau câte 3 vagoane din astea cuplate, a fost perioada lor de glorie (încă nu se aglomerase tare linia și erau destul de libere).
Epoca lor de glorie a fost atunci când pe lângă trenurile de EP+două remorci, au transformat și vagoanele motor rămase fără remorci ca să funcționeze în garnituri de tip EP+EP+remorcă, e adevărat, vagonul 2 fiind practic un fel de remorcă. Linia 41 a fost continuarea perioadei lor de glorie, care a apus pe măsură ce apăreau "tramvaiele roz" (V3A-Faur) și s'a terminat brusc odată cu promisiunea nerealizată a unor noi tramvaie modernizate din Tatra, din care s'au produs doar 11 tramvaie cu sacrificarea a 8 vagoane Tatra (plus restul casate) și cu 172 de tramvaie EP casate fără a fi înlocuite de aproape nimic.
- orex
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)
orex
Aratati-mi si mie vreun instantaneu pe 41 cu EP+2 remorci! N-am trait sa vad asa ceva! Poate mi-a scapat ochilor.
Aratati-mi si mie vreun instantaneu pe 41 cu EP+2 remorci! N-am trait sa vad asa ceva! Poate mi-a scapat ochilor.
- GPS
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)
GPS
Prima imagine aici:
viewtopic.php?f=396&t=182&start=70#p61959
și aici...
viewtopic.php?f=396&t=182&start=84#p110954
Prima imagine aici:
viewtopic.php?f=396&t=182&start=70#p61959
și aici...
viewtopic.php?f=396&t=182&start=84#p110954
- orex
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)
orex
N-am circulat cu asa ceva! Probabil ca au circulat ca BLF
Si s-o luam ca atare, de buna! Unde incapeau in statii, de pilda Agronomie, Casin, Clucerului (cand exista), Plazza (Timisoara), Moghioros, Tricodava, etc?! Nu prea se brodea un EP+2 remorci!
N-am circulat cu asa ceva! Probabil ca au circulat ca BLF
Si s-o luam ca atare, de buna! Unde incapeau in statii, de pilda Agronomie, Casin, Clucerului (cand exista), Plazza (Timisoara), Moghioros, Tricodava, etc?! Nu prea se brodea un EP+2 remorci!
- Costin
-
Posted:
-
Re: Electroputere (EP si EP/V3A) (ex)
Costin
Eu am mers de multe ori cu ele cuplate asa. Eram destul de mic si nu ma uitam la detalii sa vad cum/cat incapeau in statii, dar 100% am mers cu ele.
Eu am mers de multe ori cu ele cuplate asa. Eram destul de mic si nu ma uitam la detalii sa vad cum/cat incapeau in statii, dar 100% am mers cu ele.
- orex
-
Posted:
-
📖 Pagination options